SV650S-el es DL1000-el volt szerencsem osszesen kb 7-7000km-t menni. Szerintem nem gaz magyarorszagon SV-vel jarni, nem annyira kemeny az a rugozas, hogy kirazza beloled a gyereket is. Tulajdonkepp a kulsejehez kepest meg lagy is az elso rugozas. Nekem csak az a gondom volt vele, hogy varosban az ulohelyzet tulsagosan sportos volt. Tulajdonkeppen olyan 130-140kmh-ig a csuklodon van a felsotested sulyanak a donto tobbsege. De ha ez nem zavar akkor batran valaszthatod az SV-t.
Az 1000-es VStrom egesz mas teszta. Az egy halyo, amin a hullamokat kiegyenesitve zavartalanul kozlekedhetsz szinte barhol, bar tapasztalataim szerint terepre tul nehez. De azert uttest mellett eleg sokat mentem vele minden gond nelkul.
Nyomatek szempontjabol az 1000-es rettenetesen elorebb van mint a 650-es, csak hat baromi draga az a plussz a 650 es az 1000 kozott. Turazgatni imho a 650 is eleg lesz. Ha 650esem lenne akkor az 1000 nyomatekara vagynek, ha 1000esem lenne akkor a 650-es fogyasztasara. Ugyanis a vstrom1000 olyan 7-7,5 literrel jart a varosban es a legkisebb amit kihozttam belole az az 5 volt, de akkor nagyon kellett moderalnom magam es szepen 100-al csorogtama 6os uton.
650-es, vagy 1000-es Vstromod volt? A kisebbik vajon elég két személynek túrázásra? Vagy kell a nagyobbik teljesítménye?
Magyar utakra melyik a frankóbb? A V-storm vagy az SV?
Ja és a V-storm mennyivel tud többet, hogy drágább?
Jaja, ez érdekes...
Hát ez tény, hogy bármilyen motorral lehet balesetet szenvedni. Csak annyit mondtam, hogy nagyobbakkal könnyebb. Már csak azért, mert egy 600-as 3,5 alatt százon van, de 100-0-ra több idô kell neki. Nagyobb gép, nagyobb sebesség = nagyobb balasetveszély. Nálam legalábbis. De szerintem ne beszéljünk a balesetekrôl, mert nem akarok senkit elrettenteni a motorozástól. :DD
Hát ja, V-Stormmal elhiszem, hogy nem kellett váltogatni... A V-blokkok dúsak nyomatékban, azt hiszem, nem kell magyaráznom, hogy miért. :D Meg szép mély hangjuk is van!
600-ast meg vissza kell valtani elozesnel. Ezert szeretem jobban az ezreseket. A V-Stromnal mar felesleges volt valtogatni. 100Nm tokeletesen eleg volt mindenre.
Amugy meg ugye nem csak a kobcenti szamit. A regi Yamaha TZ125 40LE volt es 160kmh korul tudott menni, a GS500-am 45LE pedig hat 4x akkora a hengerurtartalom. 600-asbol is van barki altal szeliden vezetheto 70LE-s GSXF meg 130LE-s ZX6R
Balesetet meg barmilyen motorral lehet szenvedni, nem kobcenti fuggo. Egyebkent erdekes megkozelites, hogy minnel nagyobb a motorod annal tobb a kotelezo biztositas, tehat minnel nagyobb motorod van annal dragabb jarmuvekbe fogsz belemenni :)
Rendben.Köszönöm , hogy válaszoltál . Nekem is augusztus vége vagy szeptember eleje a motor vásárlás. Már nagyon várom.
Van benne valami, amit mondasz egyébként. Ezt még nem hallottam. Csak itt az a gáz, hogy elég egyszer meghúzni jobban egy 600-as fülét, és neked annyi, ha nem vagy tapasztalt. És egy kisebb gépet sem muszály mindig 10.000 RPM fölött tartani. Hidd el, hogy csak elôzésnél kell visszaváltogatnod. De ez még a 600-nál is fent áll. Érdekesen közelítetted meg a dolgot. Ez tetszik...
Az igazság az hogy ebben a kategóriában én is kezdõ vagyok, úgyhogy nem adnék tanácsot.:) Robogóztam eddig olyan 30ezret, meg némi MZ-zés volt vagy 15 éve, de egyébként semmi gyakorlatom nincs. A Xantus a legnagyobb motor amit valaha is vezettem, saját még csak most intézõdik. De azt tudom mondani amit aktív motorozó ismerõseim tanácsoltak (persze az éppeszûek, a vesedonorok véleményére nem adok), minnél nagyobb, annál jobb, ha meg tudod állni hogy ne száguldozz vele, és a tapasztalatod alapján állsz hozzá. Van benne logika, egy nagyot egyszer felhúzol 5-6-ba országúton, aztán alacsony fordulaton emlehetsz vele bármeddig, míg egy kissebbet pörgetni kell meg váltogatni, sokkal macerásabb, ami talpasztalat nélkül veszélyesebb is.
Akkor maradok a cbf600-nál / nem a hornet / azt mondták kezdõnek ez is tökéletes. Meg az az igazság nem igazán akarom én cserélgetni a motorokat amit most megveszek az meg is marad.Nekem ez tetszik a legjobban , a paraméterei is tökéletesek . Nem tudom mi a véleményed , kezdõnek megfelelõ persze az eszszerû használat mellett?
Én azon tanultam/vizsgáztam. Szép, szelíd és kezes nagyon, kezdõknek is teljesen jó. Persze ha a tudásához/tapasztalatához illõen hajtja az ember.:) Nekem kicsit kicsi volt (181 centi vagyok), és nagyon puha volt a hátulja rossz úton, de természetesen nem volt rámállítva semmi, úgyhogy ezt nem jelölném meg fixen hátrányként. Szélvédelme idomok híjján semmi sincs, de nem is mentem vele annyit hogy ez gond legyen, saját motornak viszont nem árt ezt érlegelni. Plusz japán belpiacos, ezért az alkatrészellátással lehetnek gondok. A blokkja a ZZR400-asból való, meg lehet hogy pár más alkatrész is, azokat valszeg könnyebb beszerezni, de biztosan vannak részei amihez nem nagyon találsz itthon cserét.
Én is motort szeretnék venni , nem tudom a te álltalad emlitett tipus kapható-e újba. Mert én új motort szeretnék. Most még úgy áll a dolog hogy egy CBF600-as a terv de jobb lenne kissebb , mondjuk ez a 400-as.
Es a ketto kozott csak masfel millio forint van.... Vstrom650-el nincs tapasztalatom, csak az 1000-el, de azt nagyon szerettem, kar hogy az atlagos fogyasztasa 7l korul volt, de ezen kivul nem sok panaszom lenne ra..
A másik, ami még talonba van Suzuki Vstrom (DL650).
Ha városba használod, akkor minek 800-as? Teljesen felesleges. Ha valaki meghúzza, vagy perecelsz, akkor mélyen a bukszádba kell nyúlnod. Városba nem érdemes. Én sem nagyon használtam a régi R6-omat, csak városon kívül. De mindegy, tégy úgy, ahogy jónak látod. De szerintem nem munkába járós motor a VFR800... Gondolom...
Szerintem mindketto kivallo motor, ketsegtelen, hogy a VFR-nek sokkal jobb gire van, bar meg az XX-rol sem hallottam igazan rosszat.
A BlackBird is szóba jöhet, de az picit nagyobb(méretileg), én fõként városban használnám, oda meg teljesen jó a VFR. Keskenyebb, nyomatékosabb. És a hangja?! V4, nem mondok többet. ;-)
Az FZ6-nak is olyan 5-6 liter korul kell lennie. DL650-et nem vezettem sosem, csak DL1000-t, de SV650-et vezettem kb 7000km-t, egy Adriai turat is beleertve. DL650 a gyari adatok szerint par LE-vel gyengebb, ugyanakkor kicsivel nyomatekosabb (ami ra is fer, mert bar 208kmh-t csinaltam az sv650s-el, nem valami nagy gyorsulomuvesz, de hat mit varnank ket hengertol?)
Ide még érdekelne az FZ6-os Fazer fogyija is. THX
Összehasonlítva a DL 650-est az SV 650 S-essel motorikusan csak a szelepek száma a különbözõ? (és a velejárók:teljesítmény, stb) Ja és fogyasztásban összehasonlítva?! Melyik jobb?
A mûszerfal tényleg érdekes megoldás. A kipuffogó miatt viszont aggódok. Semmi oka nincs, hogy rozsdásodjon?! Mit lehet ellene tenni?
A másik pedig, hogy igazából nyomatékra megyek mert javarészt városban használnám. Nincs esetleg tudomásod egy alacsony fogyasztású kellemesen telt nyomatékú magas embernek is kényelmes motorról?! Bár végülis amire nekem kell arra jó lenne és lehet, hogy neked csak az DL 1000-es V-Storm után tûnik gyengének. Aztán lehet, hogy a városban valami DL 650 lenne praktikusabb.
Szeriahibakat a GS-el kapcsolatban nem tudok, en eddig 7000km-t mentem az enyemmel december ota. Nekem nem az idomos verzio van, azzal eddig csak boltban talalkoztam, fura dolog mindenesetre, hogy annal is kormanyhoz van a muszerfal erositve, az idom helyett. Akarhogy is, szerintem a GS500-nak tul lagyak a rugoi, nagyon konnyen felkoppan egy egy gorongyon. En 184cm vagyok, nekem egy kicsit alacsonyan van az ules. Valamint az ules olyan hulyen van kitalalva, hogy par km utan egesz elorecsuszik rajta az ember es az elsu gorongynel (ahol persze a villa felut) ugy tokon ba****a az embert, hogy csak ugy szikrazik a szeme... A motorjaval meg semmi gond se volt, telen kicsit nehezen indult, nagyobb hidegben meg egyaltalan nem akart nehanyszor elindulni. A kipufogo cso pedig hatalmas foltokban rozsdasodik. De szerintem 100 000km-t ki fog birni nagyobb problema nelkul.
Nem szerviztema persze, de semmi nyomateka sincs :( Lehet, hogy persze csak en nezem tul kritikus szemmel, kar hogy a V-Strom 1000-et le kellett cserelni :-/
Suzuki SV 650 S 5.0L (nekem volt ilyen motorom, az inkabb 5.5-6 volt, autopalyan 7 is...)
Suzuki DR-Z 400 SM 5.0L Suzuki DL 650 4.5L (en az 1000-el jartam, az atlagban 7.5-el jart, de hosszabb turan stabil 100km/h-nal sikerult vele 5L-t csinalni)
Suzuki GS 500 F 4.6L (en per pill ennek az idom nelkuli verziojaval jarok varosi fogyasztasa 5L, turas fogyasztasa 6-osban 5000-n 100-al 4 liter)
Suzuki AN 400,650,650A Burgman 3.5L/5.4L/5.4L
Honda XL 650 V Transalp 5.4L Honda NT 650 V Deauville 4.1L Honda CBF 600 S 5.2L
Amugy meg ne felejtsd el hogy semmibol nem lesz valami, 2 liter 100km-en nem lesz 50-70Le, ami azt illeti az en kis Honda CG125-m is 3.5L volt 100-on...
Bõ egy listát írtam de a dr-z az egyik ami közel áll a szívemhez a gs500 meg a másik, csak sajnos annak a fogyasztását se tudom. Ja és köszönöm az info-t.
dr-z 400 bol nekem az E verzio van (kep lent) ,ez nalam 5 lityo korul eszik,de akkor kenem neki es ez cross palya meg endurazasbol jon ossze normalis hasznalatnal szerintem 3,5 liter eleg neki
"Leírok 1-2 nekem tetszõs járgányt és ha van valakinek otthon egy éppen olyan elfekvõben akkor megkérem szépen, hogy menjen vele egy 100km-es kanyart a ház körül és diktálja be nekem a fogyasztását. Elõre is THX az infókat! " Nekem nicns per pill egy ilyen se de ha adsz egyet megmondom mennyit fogyasztott 1000 km-en :D
Hát nemtom, most csak annyit írnék, hogy sztem egyik felsorolt moci sem fog 2l körül fogyasztani. Az én 250-es chopperemnek is kell 3,5 liter, de ennél nem is szokott igazán feljebb menni.
Kicsit bõvebben: Nem tudom milyen mocit de vennék!!!
Régen pizzafutiztam aztán váltottam 1 (2) kategóriát azóta autóbuszt vezetek...
Viszont régi vágyam letenni az "A" kat.-os jogsit. Azóta leginkább most lenne esélyem elindulni a leejtõn (emelkedõn). Még EU csati elõtt letettem a PÁV kiegészítõt így egybõl le tehetném (tudom ma már máshogy is) a "nagy" A-t. Egyrészt belekóstolni szeretnék a világba másrészt melóbajárni ez lenne a legideálisabb megoldás.
A gondom tehát 2 dologból áll:
1: El kell férjek rajta, lehetõleg kényelmesen. 189 cm magas vagyok ezért van 1-2 moci ami nem jöhet szóba.
2: A vasnak alacson fogyasztásúnak kellene lennie, max 2lityó 100-on.
Tetszenek a chopperek (intruder-ek, drag star-ok), a túra és sport túra gépek, a cross de inkább sm technikák valamint a nagytestû (250-400ccm) robogók is.
A bajom csak az, hogy nem lehet egyszerûen "normális" info-t találni sehol a weben ahol esetleg leírnák a fogyasztást, teljesítményt és az árat. Egyedül a BMW volt olyan kedves és tájékoztatta a vevõt a fontosabb technikai infókról. Van olyan weboldal ahol a katalógus mellé még fényképet sem mellékelnek.
Szóval ha találok egy ideális járgányt akkor nekilendülnék a jogsinak de egyedüli tuti alacsony fogyasztású verda amirõl tudok az a 125-ös Yamaha SR. De azon meg nemtom, hogy elférek-e. A Suzuki Bandit-tal (650) meg a Suzuki SV 650 S-sel szemezgettem de mikor meghallottam, hogy a Bandit-nak pl 6-7L-es a fogyasztása akkor egy kicsit elbizonytalanodtam. Szóval valami mukábajárós verdát keresek amivel azért meg is lehet jelenni az utcán. Versenyezgetni nem feltétlen szeretnék vele mert lehet, hogy holnap is kell a motor. Nameg jó lenne az autók közt bújkálni tehát nagyobb chopper szóba sem jöhet, kicsinek meg nem túl nagy a teljesítménye. Szóval nemhinném, hogy az elvárásaimnak megfelelõ motor nincsen csak még én nem tudok róla.
Azonkívül érdekelne még olyan infó is, hogy v vagy soros a nyerõ a város/vegyes használathoz. Úgy tudom a V-sek nyomatékosabbak (de szép szóra sikeredett) ezért is jók városban meg keskenyebbek is. De érdekelne mindenki/bárki véleménye, tapasztalata.
Leírok 1-2 nekem tetszõs járgányt és ha van valakinek otthon egy éppen olyan elfekvõben akkor megkérem szépen, hogy menjen vele egy 100km-es kanyart a ház körül és diktálja be nekem a fogyasztását. Elõre is THX az infókat!
YCE
Suzuki SV 650 S Suzuki DR-Z 400 SM Suzuki DL 650 Suzuki GS 500 F Suzuki AN 400,650,650A Burgman Suzuki VL 250
Honda XL 650 V Transalp Honda NT 650 V Deauville Honda CBF 600 S
a kultúráltsága kívül, nagyon jó benne a POWER szelep, mely 6-7000-es fordulatnál kinyit és elindul rendesen a moci, az utcán utánad fordulnak mikor a már majdnem üveghangon szóló moci elpörög még vagy 5000el nagyobb fordulatot és vinyogva gyorsít elég jó iramra... szeretem csak úgy érzem ideje váltani nagyobb ccm-re, mert már kimotoroztam azt amit 1 125ccm-es moci adni tud de nagyon jól meg lehet vele tanulni mocizni, én mind utcán, mind terepen ezt tapasztaltam
egesz kulturaltnak tunik a tipus, bar 125ccm... egy ideje mar nem jarok 125-on, nekem egy honda cg125-m volt, de azert hosszu turara nem mennek mar 125-ossel.. igaz ez a gs500 amivel most jarok se egy erogep..
hadd ragadjam meg az alkalmat egy pár sor eréjéig saját direkt marketingem céljából: GILERA RC 125 1992.-es,fekete-citrom sárga, 1993. forgalomba helyezés Mo.-n, kevés kilométer 2. tulajdonos, tegnap volt mûszakin -ami 2007-ig érvényes, hibátlan mûszaki állapotban sérülés: esztétikai hibák, használtam :D MÛSZAKI ADATOK 2 ütemû, 125 ccm, 1 hengeres motor, 32 Le vízhûtés,full generálozott blokk 6 sebességes váltó (fordított állásban terep használathoz), lánchajtás, tárcsafék elöl, tárcsafék hátul, 125 kg, LEÍRÁS elöl-hátul hidraulikus tárcsa fék,vízhûtés,POWER SZELEP,nagytestõ rally motor (olyan mint a DAKAR motorok)túraenduro 2 szeméyles, abszolút jó elsõ mocisoknak tanulni, Mo-n könnyen beszerezhetõ alkatrészek érdeklõdni:priviben
Bezony. Eleg keves van belole de azert szaladgal par beloluk nalunk. Ezek ha jol tudom mar mind a torok Kanuni gyar termekei, de ettol fuggetlenul MZ (mar csak ezert is irjak ujabbana nemet MZ-kre, hogy MuZ)
DRZ400? Szivesen kiprobalnek egyszer egyet. Igazandibol kellene nekem is valami enduro, hogy kimenjek vele valahova a varos melle es osszetorjem magam a szantasban es legalabb megtanuljak rendesen motorozni, ne csak a kocsisorokat tudjak futarokat megszegyenito teljesitmennyel elozni...
Na nekem ezt sikerult a hetvegen vennem,berakom ide is, bar az cross-enduros topicba mar beraktam:
Érdemes ma még egy jobb állapotban lévõ 250-es MZ túramotort venni? Mennyivel mennek kb?
A nagykorosi ut elejen van egy Suzuki kereskedes, probald meg ott..
Kivancsi vagyok hyosungek orvosoltak e az SV650 legdurabb hibajat..
Ha hosszasan motorozol vele esoben, akkor az elso henger leall, mert telemegy vizzel a gyertya. Nekem ezt horvatorszagban hozta elo ket eve nyaron, marha bolog voltam tole :P
Én is azt hallom mindenhonnan, hogy a Keeway nem ajánlott, a Hyosung viszont fasza cucc. Fõleg a Suzuki SV650 koppintásuk!