Braveheart: Nekem egy 250-es Honda chopperem van. Ha minél olcsóbban akarsz kijönni, sztem a használt mocikat nézegesd, amik neked bejönnek. Pl olyan kisbanditból, amit vhol lejjebb linkeltem, van kínálat bõven, vagy hasonló mocikból, ezekkel is jókat lehet már motorozni. De így is jópárszázezret rá kell költeni. A nagyobb ccm-es mocikat is le lehet vizsgáztatni 25 kW-ra, pl fojtást kell belerakni, és úgy levizsgáztatni. Asszem láttam már így BMW f650gs-t is.
Még egy nagyobb robogón is gondolkodtam, egy Peugeot Speedfight2 WRC 206-on, ami nem 50 hanem 100 ccm-es már. Ha kiveszik belõle a fojtást akkor 120al megy kb.
trade: en osszesen 8 vagy 9 orat vezettema kulonbozetin, vizsgakkal egyutt.
bravehart: nagyon egyszeru a dolog. Megmondod a motorkereskedesben, hogy 23kw-osan kered a papirt :) 600-as banditbol is volt 23kw-os amugy. persze ez csak uj motornal mukodik, hasznaltnal le kell vizsgaztatnod, aztan jol letuntetni a fojtast :)
Na döntöttem... inkább elmegyek A korl. jogsira és veszek egy használt 125-250-es motort, minthogy azt a 100-as robogót 50-es papírokkal. Már csak azt nem tudom hogy milyen motort vegyek... nem akarok sok pénzt kiadni az elsõre.
Sztem jól döntöttél. ;) De inkább költs rá kicsit jobban, minthogy vmi lehasznált tropamotort vegyél, és elmenjen a kedved az egésztõl. Attól ne félj, hogy eldobod a gépet, vagy ilyesmi, kezes gépek ezek, nem nehéz vezetni õket.
De milyet vegyek? Az elõbb láttam egy jó állapotban lévõ Cagiva Elephantot de elvitték sajna mire felhívtam a csákót. 125-250 cc-s érdekelne, kb 250 ezer Ft-ig. A hírdetéseket amúgy nézegetem.
Tudom, hogy koreai, de kezdo motornak nem felelne meg valami ami meg garancialis is? keeway
Hm egész normálisnak tûnik, kösz a linket! Bár az ára elég gyanús... nem égõ egy ilyennel menni? :) Amúgy sajna csak 90 a végsebessége, ami nem túl nagy.
Ha le van fojtva, és leszeded, biztos többet fog menni, bár annyira nem értek hozzájuk. Az áruk azétr ennyi, mert Koreából származnak, sztem nem égõ, ha új mocival szaladgálsz, bármilyen legyen is az.
Ha már új moci: a kiállításon láttam az URAL standját. Apám egybõl leragadt, neki még volt ilyenje...
Hát eléggé megtetszett most hirtelen ez a Keeway 200GY. Elsõ motornak pont megfelelne ráadásul vadonatúj, garanciával. Már csak azt nem tudom hogy hol tudnám megvenni, mert szombathelyi vagyok és nem tudom hol van Keeway szaküzlet. Vki tudja esetleg?
Kínai. Hyosung a koreai, de az jobb is. Ez a Keeway elég trágya márka. Amikor én is motorvétel elõtt álltam, rátaláltam, és elõször nagyon megtetszett, fõleg az ára miatt. Aztán minél több infót kerestem, és találtam róla, annál inkább elment a kedvem tõle, és rájöttem, hogy eléggé szar a minõségük. Nem hiába kerül pont feleannyiba pl a 250-es chopperük, mint akármelyik Japán márkáé. Én használt japán moci mellett döntöttem inkább.
"és rájöttem, hogy eléggé szar a minõségük. Nem hiába kerül pont feleannyiba pl a 250-es chopperük, mint akármelyik Japán márkáé"
Na látod itt a lényeg, hogy fele annyiba kerül... és sztem elsõ tanuló motornak megfelelnek. Meg én nem choppert akjarok venni hanem egy sport-túramotort és a Keeway 200GY sztem elmenne.
Tetod, csak nehogy többet legyen majd szervízben, mint az utakon. Amit írtam a márkáról, az kb minden típusára igaz. Meg én inkább endurónak hívnám azt a 200GY-t. ;)
Sikerünk titka elsõsorban a garantált minõség, a kellõ felkészültség és a megfelelõ árfekvés. Motorkerékpárjainknál már a tervezési idõszakban nagy gondot fordítunk a minõségre, az igényes munkára és ez a kivitelezésre még inkább jellemzõ, hiszen fontos számunkra az ügyfeleink elégedettsége. Míg a tervezõ asztalról a vásárlókig eljut a motor, több száz tesztnek kell megfelelnie, különbözõ vizsgálódásoknak vetjük alá, s addig tökéletesítjük, míg a minõség valóban garantálttá válik.
Sztem tök alaptalanul nem írnának ilyeneket.
Amúgy én is endurónak néztem elõször de a sportmotor szekcióban van. Meg mondom, 1-2szer akarok vele elmenni ide-oda, nem pedig világkörüli offroad versenyekre :)
Jó hát városba tökéletes, meg kisebb, esetleg picit nagyobb túrákra biztos jó, de akkor sem sportmotor. :) A marketing duma meg egy dolog. Én amit írtam, motortesztekbõl vettem, meg netes infókból, keewayes emberek írásaiból, motorosoktól.
ezeket az egzotikus márkákat messzire el kell kerülni! vagy megveszed, szétszeded és összerakod újra normálisan...
Jó, de leges legelsõ motornak megfelelne nem? Arra jó lenne hogy 100-al elguruljak ide-oda. Eddig csak robogón ültem még, azt se sokat. Meg nem verném tönkre az elsõ nap, ha meg elromlik ott a garancia.
hasznalt japan 250-es sportturabol amugy zzr250-et keresnek, abbol meg egesz ujak is vannak, ket eve meg csinalta oket a kawa
Én is azt hallom mindenhonnan, hogy a Keeway nem ajánlott, a Hyosung viszont fasza cucc. Fõleg a Suzuki SV650 koppintásuk!
Kivancsi vagyok hyosungek orvosoltak e az SV650 legdurabb hibajat..
Ha hosszasan motorozol vele esoben, akkor az elso henger leall, mert telemegy vizzel a gyertya. Nekem ezt horvatorszagban hozta elo ket eve nyaron, marha bolog voltam tole :P
Akkor mondj olyan 125-250-es motort ami 400 ezernél nem drágább és vadonatúj,garanciális.
Érdemes ma még egy jobb állapotban lévõ 250-es MZ túramotort venni? Mennyivel mennek kb?
Na nekem ezt sikerult a hetvegen vennem,berakom ide is, bar az cross-enduros topicba mar beraktam:
DRZ400? Szivesen kiprobalnek egyszer egyet. Igazandibol kellene nekem is valami enduro, hogy kimenjek vele valahova a varos melle es osszetorjem magam a szantasban es legalabb megtanuljak rendesen motorozni, ne csak a kocsisorokat tudjak futarokat megszegyenito teljesitmennyel elozni...
ha mar MZ akkor a 250-es sorozat helyett en keresnek elado 251-est, azok legalabb meg ujabbak..
ugy nez ki minta az "ujabb" 150-esek, csak kicsit robosztusabb.
Bezony. Eleg keves van belole de azert szaladgal par beloluk nalunk. Ezek ha jol tudom mar mind a torok Kanuni gyar termekei, de ettol fuggetlenul MZ (mar csak ezert is irjak ujabbana nemet MZ-kre, hogy MuZ)
hadd ragadjam meg az alkalmat egy pár sor eréjéig saját direkt marketingem céljából: GILERA RC 125 1992.-es,fekete-citrom sárga, 1993. forgalomba helyezés Mo.-n, kevés kilométer 2. tulajdonos, tegnap volt mûszakin -ami 2007-ig érvényes, hibátlan mûszaki állapotban sérülés: esztétikai hibák, használtam :D MÛSZAKI ADATOK 2 ütemû, 125 ccm, 1 hengeres motor, 32 Le vízhûtés,full generálozott blokk 6 sebességes váltó (fordított állásban terep használathoz), lánchajtás, tárcsafék elöl, tárcsafék hátul, 125 kg, LEÍRÁS elöl-hátul hidraulikus tárcsa fék,vízhûtés,POWER SZELEP,nagytestõ rally motor (olyan mint a DAKAR motorok)túraenduro 2 szeméyles, abszolút jó elsõ mocisoknak tanulni, Mo-n könnyen beszerezhetõ alkatrészek érdeklõdni:priviben
egesz kulturaltnak tunik a tipus, bar 125ccm... egy ideje mar nem jarok 125-on, nekem egy honda cg125-m volt, de azert hosszu turara nem mennek mar 125-ossel.. igaz ez a gs500 amivel most jarok se egy erogep..
a kultúráltsága kívül, nagyon jó benne a POWER szelep, mely 6-7000-es fordulatnál kinyit és elindul rendesen a moci, az utcán utánad fordulnak mikor a már majdnem üveghangon szóló moci elpörög még vagy 5000el nagyobb fordulatot és vinyogva gyorsít elég jó iramra... szeretem csak úgy érzem ideje váltani nagyobb ccm-re, mert már kimotoroztam azt amit 1 125ccm-es moci adni tud de nagyon jól meg lehet vele tanulni mocizni, én mind utcán, mind terepen ezt tapasztaltam
Kicsit bõvebben: Nem tudom milyen mocit de vennék!!!
Régen pizzafutiztam aztán váltottam 1 (2) kategóriát azóta autóbuszt vezetek...
Viszont régi vágyam letenni az "A" kat.-os jogsit. Azóta leginkább most lenne esélyem elindulni a leejtõn (emelkedõn). Még EU csati elõtt letettem a PÁV kiegészítõt így egybõl le tehetném (tudom ma már máshogy is) a "nagy" A-t. Egyrészt belekóstolni szeretnék a világba másrészt melóbajárni ez lenne a legideálisabb megoldás.
A gondom tehát 2 dologból áll:
1: El kell férjek rajta, lehetõleg kényelmesen. 189 cm magas vagyok ezért van 1-2 moci ami nem jöhet szóba.
2: A vasnak alacson fogyasztásúnak kellene lennie, max 2lityó 100-on.
Tetszenek a chopperek (intruder-ek, drag star-ok), a túra és sport túra gépek, a cross de inkább sm technikák valamint a nagytestû (250-400ccm) robogók is.
A bajom csak az, hogy nem lehet egyszerûen "normális" info-t találni sehol a weben ahol esetleg leírnák a fogyasztást, teljesítményt és az árat. Egyedül a BMW volt olyan kedves és tájékoztatta a vevõt a fontosabb technikai infókról. Van olyan weboldal ahol a katalógus mellé még fényképet sem mellékelnek.
Szóval ha találok egy ideális járgányt akkor nekilendülnék a jogsinak de egyedüli tuti alacsony fogyasztású verda amirõl tudok az a 125-ös Yamaha SR. De azon meg nemtom, hogy elférek-e. A Suzuki Bandit-tal (650) meg a Suzuki SV 650 S-sel szemezgettem de mikor meghallottam, hogy a Bandit-nak pl 6-7L-es a fogyasztása akkor egy kicsit elbizonytalanodtam. Szóval valami mukábajárós verdát keresek amivel azért meg is lehet jelenni az utcán. Versenyezgetni nem feltétlen szeretnék vele mert lehet, hogy holnap is kell a motor. Nameg jó lenne az autók közt bújkálni tehát nagyobb chopper szóba sem jöhet, kicsinek meg nem túl nagy a teljesítménye. Szóval nemhinném, hogy az elvárásaimnak megfelelõ motor nincsen csak még én nem tudok róla.
Azonkívül érdekelne még olyan infó is, hogy v vagy soros a nyerõ a város/vegyes használathoz. Úgy tudom a V-sek nyomatékosabbak (de szép szóra sikeredett) ezért is jók városban meg keskenyebbek is. De érdekelne mindenki/bárki véleménye, tapasztalata.
Leírok 1-2 nekem tetszõs járgányt és ha van valakinek otthon egy éppen olyan elfekvõben akkor megkérem szépen, hogy menjen vele egy 100km-es kanyart a ház körül és diktálja be nekem a fogyasztását. Elõre is THX az infókat!
YCE
Suzuki SV 650 S Suzuki DR-Z 400 SM Suzuki DL 650 Suzuki GS 500 F Suzuki AN 400,650,650A Burgman Suzuki VL 250
Honda XL 650 V Transalp Honda NT 650 V Deauville Honda CBF 600 S
Hát nemtom, most csak annyit írnék, hogy sztem egyik felsorolt moci sem fog 2l körül fogyasztani. Az én 250-es chopperemnek is kell 3,5 liter, de ennél nem is szokott igazán feljebb menni.
"Leírok 1-2 nekem tetszõs járgányt és ha van valakinek otthon egy éppen olyan elfekvõben akkor megkérem szépen, hogy menjen vele egy 100km-es kanyart a ház körül és diktálja be nekem a fogyasztását. Elõre is THX az infókat! " Nekem nicns per pill egy ilyen se de ha adsz egyet megmondom mennyit fogyasztott 1000 km-en :D
125 ccm_______ 4L / 100 km igaz ezért az élmény is ad rendesen, jah és véletlenül lassan közlekdve
dr-z 400 bol nekem az E verzio van (kep lent) ,ez nalam 5 lityo korul eszik,de akkor kenem neki es ez cross palya meg endurazasbol jon ossze normalis hasznalatnal szerintem 3,5 liter eleg neki
Bõ egy listát írtam de a dr-z az egyik ami közel áll a szívemhez a gs500 meg a másik, csak sajnos annak a fogyasztását se tudom. Ja és köszönöm az info-t.
Suzuki SV 650 S 5.0L (nekem volt ilyen motorom, az inkabb 5.5-6 volt, autopalyan 7 is...)
Suzuki DR-Z 400 SM 5.0L Suzuki DL 650 4.5L (en az 1000-el jartam, az atlagban 7.5-el jart, de hosszabb turan stabil 100km/h-nal sikerult vele 5L-t csinalni)
Suzuki GS 500 F 4.6L (en per pill ennek az idom nelkuli verziojaval jarok varosi fogyasztasa 5L, turas fogyasztasa 6-osban 5000-n 100-al 4 liter)
Suzuki AN 400,650,650A Burgman 3.5L/5.4L/5.4L
Honda XL 650 V Transalp 5.4L Honda NT 650 V Deauville 4.1L Honda CBF 600 S 5.2L
Amugy meg ne felejtsd el hogy semmibol nem lesz valami, 2 liter 100km-en nem lesz 50-70Le, ami azt illeti az en kis Honda CG125-m is 3.5L volt 100-on...
Szeriahibakat a GS-el kapcsolatban nem tudok, en eddig 7000km-t mentem az enyemmel december ota. Nekem nem az idomos verzio van, azzal eddig csak boltban talalkoztam, fura dolog mindenesetre, hogy annal is kormanyhoz van a muszerfal erositve, az idom helyett. Akarhogy is, szerintem a GS500-nak tul lagyak a rugoi, nagyon konnyen felkoppan egy egy gorongyon. En 184cm vagyok, nekem egy kicsit alacsonyan van az ules. Valamint az ules olyan hulyen van kitalalva, hogy par km utan egesz elorecsuszik rajta az ember es az elsu gorongynel (ahol persze a villa felut) ugy tokon ba****a az embert, hogy csak ugy szikrazik a szeme... A motorjaval meg semmi gond se volt, telen kicsit nehezen indult, nagyobb hidegben meg egyaltalan nem akart nehanyszor elindulni. A kipufogo cso pedig hatalmas foltokban rozsdasodik. De szerintem 100 000km-t ki fog birni nagyobb problema nelkul.
Nem szerviztema persze, de semmi nyomateka sincs :( Lehet, hogy persze csak en nezem tul kritikus szemmel, kar hogy a V-Strom 1000-et le kellett cserelni :-/
A mûszerfal tényleg érdekes megoldás. A kipuffogó miatt viszont aggódok. Semmi oka nincs, hogy rozsdásodjon?! Mit lehet ellene tenni?
A másik pedig, hogy igazából nyomatékra megyek mert javarészt városban használnám. Nincs esetleg tudomásod egy alacsony fogyasztású kellemesen telt nyomatékú magas embernek is kényelmes motorról?! Bár végülis amire nekem kell arra jó lenne és lehet, hogy neked csak az DL 1000-es V-Storm után tûnik gyengének. Aztán lehet, hogy a városban valami DL 650 lenne praktikusabb.
Összehasonlítva a DL 650-est az SV 650 S-essel motorikusan csak a szelepek száma a különbözõ? (és a velejárók:teljesítmény, stb) Ja és fogyasztásban összehasonlítva?! Melyik jobb?
Ide még érdekelne az FZ6-os Fazer fogyija is. THX
Az FZ6-nak is olyan 5-6 liter korul kell lennie. DL650-et nem vezettem sosem, csak DL1000-t, de SV650-et vezettem kb 7000km-t, egy Adriai turat is beleertve. DL650 a gyari adatok szerint par LE-vel gyengebb, ugyanakkor kicsivel nyomatekosabb (ami ra is fer, mert bar 208kmh-t csinaltam az sv650s-el, nem valami nagy gyorsulomuvesz, de hat mit varnank ket hengertol?)
A BlackBird is szóba jöhet, de az picit nagyobb(méretileg), én fõként városban használnám, oda meg teljesen jó a VFR. Keskenyebb, nyomatékosabb. És a hangja?! V4, nem mondok többet. ;-)