Ha városba használod, akkor minek 800-as? Teljesen felesleges. Ha valaki meghúzza, vagy perecelsz, akkor mélyen a bukszádba kell nyúlnod. Városba nem érdemes. Én sem nagyon használtam a régi R6-omat, csak városon kívül. De mindegy, tégy úgy, ahogy jónak látod. De szerintem nem munkába járós motor a VFR800... Gondolom...
A másik, ami még talonba van Suzuki Vstrom (DL650).
Es a ketto kozott csak masfel millio forint van.... Vstrom650-el nincs tapasztalatom, csak az 1000-el, de azt nagyon szerettem, kar hogy az atlagos fogyasztasa 7l korul volt, de ezen kivul nem sok panaszom lenne ra..
Túl sok motoros topic van, nem? Valahogy egyesíteni kellene, nem?
Gondolotam felrakom ezt a képet magaról, és a leendô motoromról...
Yamaha YZF-R6 (Hát nem szép?!...)
szasztok tudtok mondani valamit a Kawasaki Xanthus ZR4-rõl? most néztem 400asokat és azok közt elég meggyõzõnek nézett ki.
Hello
Én is motort szeretnék venni , nem tudom a te álltalad emlitett tipus kapható-e újba. Mert én új motort szeretnék. Most még úgy áll a dolog hogy egy CBF600-as a terv de jobb lenne kissebb , mondjuk ez a 400-as.
Én azon tanultam/vizsgáztam. Szép, szelíd és kezes nagyon, kezdõknek is teljesen jó. Persze ha a tudásához/tapasztalatához illõen hajtja az ember.:) Nekem kicsit kicsi volt (181 centi vagyok), és nagyon puha volt a hátulja rossz úton, de természetesen nem volt rámállítva semmi, úgyhogy ezt nem jelölném meg fixen hátrányként. Szélvédelme idomok híjján semmi sincs, de nem is mentem vele annyit hogy ez gond legyen, saját motornak viszont nem árt ezt érlegelni. Plusz japán belpiacos, ezért az alkatrészellátással lehetnek gondok. A blokkja a ZZR400-asból való, meg lehet hogy pár más alkatrész is, azokat valszeg könnyebb beszerezni, de biztosan vannak részei amihez nem nagyon találsz itthon cserét.
Akkor maradok a cbf600-nál / nem a hornet / azt mondták kezdõnek ez is tökéletes. Meg az az igazság nem igazán akarom én cserélgetni a motorokat amit most megveszek az meg is marad.Nekem ez tetszik a legjobban , a paraméterei is tökéletesek . Nem tudom mi a véleményed , kezdõnek megfelelõ persze az eszszerû használat mellett?
Az igazság az hogy ebben a kategóriában én is kezdõ vagyok, úgyhogy nem adnék tanácsot.:) Robogóztam eddig olyan 30ezret, meg némi MZ-zés volt vagy 15 éve, de egyébként semmi gyakorlatom nincs. A Xantus a legnagyobb motor amit valaha is vezettem, saját még csak most intézõdik. De azt tudom mondani amit aktív motorozó ismerõseim tanácsoltak (persze az éppeszûek, a vesedonorok véleményére nem adok), minnél nagyobb, annál jobb, ha meg tudod állni hogy ne száguldozz vele, és a tapasztalatod alapján állsz hozzá. Van benne logika, egy nagyot egyszer felhúzol 5-6-ba országúton, aztán alacsony fordulaton emlehetsz vele bármeddig, míg egy kissebbet pörgetni kell meg váltogatni, sokkal macerásabb, ami talpasztalat nélkül veszélyesebb is.
Van benne valami, amit mondasz egyébként. Ezt még nem hallottam. Csak itt az a gáz, hogy elég egyszer meghúzni jobban egy 600-as fülét, és neked annyi, ha nem vagy tapasztalt. És egy kisebb gépet sem muszály mindig 10.000 RPM fölött tartani. Hidd el, hogy csak elôzésnél kell visszaváltogatnod. De ez még a 600-nál is fent áll. Érdekesen közelítetted meg a dolgot. Ez tetszik...
Rendben.Köszönöm , hogy válaszoltál . Nekem is augusztus vége vagy szeptember eleje a motor vásárlás. Már nagyon várom.
600-ast meg vissza kell valtani elozesnel. Ezert szeretem jobban az ezreseket. A V-Stromnal mar felesleges volt valtogatni. 100Nm tokeletesen eleg volt mindenre.
Amugy meg ugye nem csak a kobcenti szamit. A regi Yamaha TZ125 40LE volt es 160kmh korul tudott menni, a GS500-am 45LE pedig hat 4x akkora a hengerurtartalom. 600-asbol is van barki altal szeliden vezetheto 70LE-s GSXF meg 130LE-s ZX6R
Balesetet meg barmilyen motorral lehet szenvedni, nem kobcenti fuggo. Egyebkent erdekes megkozelites, hogy minnel nagyobb a motorod annal tobb a kotelezo biztositas, tehat minnel nagyobb motorod van annal dragabb jarmuvekbe fogsz belemenni :)
Hát ez tény, hogy bármilyen motorral lehet balesetet szenvedni. Csak annyit mondtam, hogy nagyobbakkal könnyebb. Már csak azért, mert egy 600-as 3,5 alatt százon van, de 100-0-ra több idô kell neki. Nagyobb gép, nagyobb sebesség = nagyobb balasetveszély. Nálam legalábbis. De szerintem ne beszéljünk a balesetekrôl, mert nem akarok senkit elrettenteni a motorozástól. :DD
Hát ja, V-Stormmal elhiszem, hogy nem kellett váltogatni... A V-blokkok dúsak nyomatékban, azt hiszem, nem kell magyaráznom, hogy miért. :D Meg szép mély hangjuk is van!
Magyar utakra melyik a frankóbb? A V-storm vagy az SV?
Ja és a V-storm mennyivel tud többet, hogy drágább?
650-es, vagy 1000-es Vstromod volt? A kisebbik vajon elég két személynek túrázásra? Vagy kell a nagyobbik teljesítménye?
SV650S-el es DL1000-el volt szerencsem osszesen kb 7-7000km-t menni. Szerintem nem gaz magyarorszagon SV-vel jarni, nem annyira kemeny az a rugozas, hogy kirazza beloled a gyereket is. Tulajdonkepp a kulsejehez kepest meg lagy is az elso rugozas. Nekem csak az a gondom volt vele, hogy varosban az ulohelyzet tulsagosan sportos volt. Tulajdonkeppen olyan 130-140kmh-ig a csuklodon van a felsotested sulyanak a donto tobbsege. De ha ez nem zavar akkor batran valaszthatod az SV-t.
Az 1000-es VStrom egesz mas teszta. Az egy halyo, amin a hullamokat kiegyenesitve zavartalanul kozlekedhetsz szinte barhol, bar tapasztalataim szerint terepre tul nehez. De azert uttest mellett eleg sokat mentem vele minden gond nelkul.
Nyomatek szempontjabol az 1000-es rettenetesen elorebb van mint a 650-es, csak hat baromi draga az a plussz a 650 es az 1000 kozott. Turazgatni imho a 650 is eleg lesz. Ha 650esem lenne akkor az 1000 nyomatekara vagynek, ha 1000esem lenne akkor a 650-es fogyasztasara. Ugyanis a vstrom1000 olyan 7-7,5 literrel jart a varosban es a legkisebb amit kihozttam belole az az 5 volt, de akkor nagyon kellett moderalnom magam es szepen 100-al csorogtama 6os uton.
Köszi a választ! Mondjuk még mindig nem tudok dönteni: VFR vs Vstrom.
Nálam lehet hogy ez lesz a nyerõ, CBR 600-900 mellett szemezgetek már vele egy ideje. Használtat tervezek csak venni, de sajna itt visszaüt a legendás minõsége, megbízhatósága és szépsége: alig van kínálat eladó használtból, aki egyszer megveszi az nem nagyon válik meg tõle. Újonan meg sajnos elég drága.
Én most nézegettem egy-két lapot, amit a Superbike magazin ajánlott, és vannak fasza 600-as RR-ek, jó áron! Nézz szét egy kicsit. Ha lenne jogsim, már én is motoron ülnék, az biztos. Csak hát a hitelhez egy pár helyen kérik... :((
Igen?!.... :DD Hûha! Akkor lehet, hogy már idén lesz motorom?
Viszont jogsi nélkül nem adnak új motort ha jól tudom. Ez asszem törvényileg van szabályozva. Tavaly benéztem egy Honda szalonba, ott kérték is új gép vásárlásához. Mondjuk lehet hgy találsz olyan szalont ahol meg lehet oldani máshogy is.:)
Hát én eddig csak hitelhez láttam, hogy kell jogsi. A motoros ismerôseim 80%-ának nincs jogsija, és van, aki már 8-10 éve motorozik így. És a kereskedésben is leszarják általában, nekik az a lényeg, hogy vedd, meg oszt kész. A bankok kukacoskodnak egy kicsit. Ott sem mindegyik. Nekem pár hónapon belül úgyis meglesz a jogsi, csak nem tudok addig várni... Majd meglátom.
Pedig adnak es nem a szalontol fugg mert nem a szalon adja a hitelt hanem a bank. Azert merem ezt igy kijelenteni mert en nemreg vettem szalonban (hitelatvalallasal egy fel eveset),de elotte ujrol is volt szo es ugy is ment volna a dolog. Es nincsen A-s jogsim.
Bence: Szerintem ugyanaz az 5-5.5 ami az SV650-nel.
Jogsi: nekem van jogsim. Lehet, hogy ha a korlat tuloldalan alnek en se itelnem ela jogsi nelkuli motorozast, plane amennyibe kerul egy jogsi. Csak hat azert oriasi a kulonbseg auto es motor kozott (mar ha legalabb B jogsija van az illetonek). Bar aztan az is igaz, hogy jogsigyartas kozben nem sokat lehet ezekrol a kulonbsegekrol tanulni.
Igaz lehet ha utólag belegondolok. A szalonban elkezde ecsetelni az eladó hogy milyen egyszerûen lehet hozzájutni, mi kell hozzá, mennyi az alapbefizetés meg a részletek, de akkor tényleg részletfizetésrõl beszélt és nem említette az egyben kifizetést. Ott is biztos csak a részletfizetés miatt kellett a jogsi, csak ezt nem emelte ki külön. A törvényi oldalt meg csak hallottam ismerõstõl aki biztosra állította, de akkor tévedhetett. Én meg a kettõt kombináltam össze hibásan, úgyhogy elnézést mindenkitõl.:)
Én is tavaly tettem le a jogsit, fel sem merült bennem hogy anélkül kezdjek motorozni. A tudástól függetlenül nem hiányzik a tudat hogy bármelyik igazoltatásnál bebukhatok vele, ha beüt a baj akkor kapásból vesztes pozicióból indulok, ésatöbbi. A B-s jogsi (illetve használatából eredõ rutinos forgalomben közlekedés) hatalmas elõny, de ehhez sikerült hozzátanulnom robogón hogy a kocsiból látszólag normális autósok nagy része 2 kerékrõl nézve inkább profi bérgyilkosnak tûnik.:)
En se nagyon mernek kozuton motorozni jogsi nelkul,de en inkabb a cross-enduro vonalon mozgok,igy aszfalt utat csak akkor latok mikor at kell menni rajta keresztbe. :) Az erdoben meg a palyan eleg ritkan igazoltatnak. Szoval en ezert nem is eroltetem a jogsit. B-s jogsim meg tobb mint 13 eve van,ugyhogy azert nem esnek panikba ha megis a forgalomban kene motorozni. :)
Osztom a jogsiról alkotott véleményed. Egyébként aki 1.5-2 millióért vesz motort annak 150k bele kellene férjen a jogsiba ha ép ésszel gondolkodik mivel a motor kissebb mértékû rongálódása esetén is legalább ennyit ki kell csengetni. Így azért saját magát és esetleg ártatlan áldozatokat is be tudna biztosítani.
Azt azért ne felejtsük el, hogy a motort csomó helyen 0Ft-tôl el lehet hozni, vagy max 10%-tól. Ehez képest a jogsi drága. Egy kicsit szubjektíven nézitek a dolgot. Nekem meg is lesz a jogsim két hónap múlva, és pont emiatt nincs még motorom. Na nem azért, mert annyira jogsival akarok én vezetgetni, hanem a plussz 100.000 Ft miatt. Ezért nem mindegy, hogy mikor veszed meg a motort, mert mire megcsinálod a jogsit, vége a szezonnak. Én betartom a szabályokat, bár fogalmam sincs, minek. (Itt a jogsit értettem ez alatt) Mint már említettem, sok barátom jogsi nélkül motorozik, és hidd el, hogy semmi kétségem a tudásuk felôl. Két hónapig vízen meg kenyéren éltek azért, hogy meglegyen a motor. Most megvan, de nem tudják letenni a jogsit, mert törlesztôrészlet, benzin, család, számlák. Mindenki tegyen a belátása szerint, de én legszívesebben már most felpattannék a motoromra, jogsi nélkül, aztán irány a szabadság. De nem lehet, mert én megcsinálom a jogsit! Komolyan nem értem magam... Na mindegy
Én egy kicsit másképp látom.
Ez van.
Bár amikor a piros lámpánál mellettem elvándorol egy sietõs motoros akkor azért be vagyok szarva. Tudod egy 10 tonnás busz 16 tonnára megpakolva rögzítetlen élõ húsáruval nem áll meg olyan hamar mint ahogy egy tapasztalt B-s gondolja. De egy tapasztalatlan B-s! Vagy rosszabb egy tapasztalatlan A-s!!! Na annak fingja nincs arról mi játszódik le egy mindenért felelõs autóbuszvezetõben amikor haladsz jó esetben 25-30-cal egy szûk úton, zavarnak a belógó fák, a rosszul, seggét kinmthagyós parkoló személyautók, a lelépõ gyalogosok, az eléd bevágó B-sek akik úgy vélik, hogy úgyis lassabb vagy náluk. Ezeknek mind-mind fingjuk nincs a követési távolságról, hogy ki a felelõs ha nem tudsz megállni, mennyire nem lehet betartani Pesten az oldaltávolságot és még sorolhatnám. Na ennél egy fokkal jobb ha Sanzik vonalát nézzük és csak terepen mozog két keréken. Dehát a statisztika egyik motorost sem érdekli. Pl: Az év elejétõl számítva minden héten meghalt egy motoros.
Ezen a héten ki lesz az?
Hát ja, igazad van. Azt azért hozzátenném, hogy a legtöbb balesetet a robogósok okkozzák. Annyira utálom ôket, hogy hihetetlen! Én meg nem Pesti vagyok, Hál' Istennek, hanem egy kis városban élek. Itt nincs ennyi gond a közlekedéssel. Egy sportmotort városban használni=halál. Ezért nem értek egyet a véleményeddel néhány pontban. Ott "fent" nálatok életveszélyes a közlekedés, soha a tetves életben nem mennék bele a motorommal egy pesti forgalomba, az tuti. Itt minden nyugisabb. Itt nem kell kapkodni a fejed, hogy Úristen, a következô kanyarban mi lesz, mert ismered a helyet, minden ismétlôdik minden nap. És csak ismételni tudom magam, hogy én városban csak addig motorozok, amíg átmegyek rajta. Szigorúan csak városon kívül "csapatok". Hát ez a különbség kettônk között, hogy teljesen más forgalomhoz vagyunk szokva, ezzel egyetemben máshogy viszonyulunk a közlekedéshez is. Te jobban félted a segged, mert olyan helyen laksz, és a munkád is az utakhoz köt (BKV). Nekem nem kell felelôsséget vállalnom nap, mint nap. És nem is akarok. Én csak a szabadságra vágyom, és nem érdekel, hogy milyen módon kapom meg. Nem vagyok egy forrófejû, menôzôs gyerek, így a motoron is inkább a nevetô harmadik szerepét foglalom el, és nem szlalomozok az autók között, meg nem egykerekezek a piroslámpán át, meg burnout a zöldnél. Ezért bízok magamban, és vállalnám, hogy jogsi nélkül is motorozzak. Itt meg lehetne csinálni, és sokan meg is csinálják.
Haláleset? Igen, ez igaz. És benne van. Ugyanúgy elüthet egy busz, vagy belédvághat egy villám, mint ahogy meghalsz egy motoron. Mindent ésszel kell csinálni, és nincs ilyen gond. Itt alapjában véve a nagyképû tapasztalatlan motorosok jelentik a potenciális veszélyt az autósokra, és mindenkire, aki az úton él, és mozog. És itt sem a jogsi a lényeg, hangsúlyoznám. Mert ha van 10 éve jogsid, de 9 éve vezettél utoljára egy Simsont, akkor ugyanolyan fakezû vagy, mint a kezdôk. És akinek megvan két hete, az lehet profibb biztonságosabb vezetô, mint akinek évek óta a kezében van a jogsi. A másik meg, hogy nagyon sok olyan ember van, akinek semmiképpen nem adnék motort a kezébe. Ahhoz, hogy kialakuljanak a reflexek, azért idôben el kell kezdeni motorozni, nem 40 évesen kell elôször ülni motoron. Ez megint csak az én véleményem, természetesen. Csak azért "ONNAN" ne ítéljék meg, hogy "ITT" mit hogyan lehet! Engem ez zavar.
Na mindegy. Remélem nyáron sok kiváló napunk lesz, és rengeteg asztfaltot eszik meg mindenki gumija. :DD
Ne sertodj meg, nem neked akar beszolni senki. En is motoroztam erdon mezon jogsi nelkul es valoban mi a francnak oda jogsi? nincsenek tablak, utkeresztezodesek stb.
Aki viszont varosban akar motorozni, legyen az Budapest vagy legyen az Mohacs igenis legyen tisztaban azzal autos jogsija ellenere (ok plane), hogy egy motor menetdinamikaja teljesen mas mint egy autoe. Emiatt aztan egesz mashogy kell reagalni is egy adott szituacioban.
Így is van! Én nem Téged említettelek példámban. Sõ tudok ellenpéldával is szolgálni.
Angliában az angol anyakirálynõ ajándék jogosítványt adott egy nyugdíjas öregembernek.
Mindezt azzal érdemelte ki, hogy megtanult vezetni. De nem akárhogyan. Nem volt jogsija és a rendõrök egy közúti ellenõrzésnél kiszedték a sorból. Kiderült, hogy az ipse 18 éves kora óta vezet vezetõi engedély nélkül és nemhogy rendszeresen vezetett hanem még külföldre is utazgatott. De mivel tudta, hogy nincs jogsija ezért igyekezett a lehetõségekhez képest feltünés nélkül szelni a kilómétereket. Több mint 40 évig bliccelt. Ígyhát a királynõ meglepte 60. születésnapjára egy ajándék jogosítvánnyal.
Na ehhez képest sajnos a heti 1 motoros haláleset nálunk a valóságot tükrözi...
lenne pár kérdésem a külföldröl behozott mocikkal kapcsolatban. szóval - Milyen vámeljárás alá fog esni a behozott motor? (nagy valószínüséggel eu-s országból lenne szal vám nincs ha jól tudom) - Milyen közterheket kell leróni? (ÁFA, regdij, vám, egyéb fizetnivalók) - Budapestre kell-e vinni a motort vámoltatni és forgalomba helyeztetni, vagy lehetséges ez máshol is? a moci minimum 600ccm es lenne
Ezt a kérdést már feltetted egy másik topicban is, nem, Kaszi46? Szerintem érdeklôdj a SPORTMOTOR.HU, vagy MOTORLAND.HU fórumokon, ott még azt is megmondják neked, hogy hány csavaraból áll a motorod. :DD
Bence, és Efti! Én csak arra próbáltam utalni, hogy a balesetek többségében nem az játszik szerepet, hogy van-e jogsid, vagy nincs. Ha nincs, akkor nem meri az ember annyira húzni neki. Ha van akkor jobban belemegy a dolgokba, és jobban csapat. Na ilyenkor szokott bekövetkezni az, amirôl mindenki azt hiszi, hogy vele nem történhet meg. Pedig a gonosz nem alszik! Sajnálom, hogy sok ilyen van. De az tény, hogy ezek nagy része a fôvárosban, vagy annak közelében történik. Meg a Mátra! Oda megy minden gyökér zöldfülû, hogy majd ott megmutatja, mekkora motoros. Hát ja, általában a szülei azért tudják azonosítani, miután kiemelték az árokból... :((
Jobb a békesség! Most már biztos, hogy elôbb lesz jogsim, mint motorom, tegnap eldöntöttem.
Igen, ezt a kérdést már feltettem egy másik topicban is Roger6! Sajna ott nem jött válasz, itt meg kaptam egy privit és te is utbaigazítottál, szal megérte 2helyre is beírnom:) köszi!
Ketten haltak meg a motoron... (7-es fõút - Fejér megye)
22.37 perckor a 7-es fõút 38-as kilométer szelvényében két motoros veszítette életét. A rendõrség eddigi adatai szerint egy Skoda 120 tip. szgk. vezetõje Baracska felõl Pettend felé történõ haladása során balrakanyarodás közben nem adott elsõbbséget egy szembõl érkezõ Suzuki TL 1000 tip. motorkerékpárnak és a két jármû összeütközött. A baleset következtében a motor 28 éves budapesti sofõrje és 18 éves utasa a helyszínen életét vesztette. A Skoda vezetõje könnyen, utasa súlyosan sérült. A Skoda vezetõje és utasa szemmel láthatóan ittas volt. A sofõrrel szemben alkalmazott szonda pozitív értéket jelzett. A vérvételt végzõ orvos a sofõrt enyhén ittasnak minõsítette a klinikai tünetek alapján. A baleset körülményeinek feltárására és a felelõsség megállapítására szakértõk bevonásával vizsgálatot indított a rendõrség.
Ez az irtó nagy geciség, hogy az ittas szabálytalankodó megúsza élve, és a vétlen hal meg.
A baj ráadásul kereshetõ a papír részletek között is. Volt kollégám leköltözött (cak papíron...) szombathelyre. Mindezt azért mert így 1/4 annyi adót fizet kötelezõ biztostásra. Ezzel szemben nem hinném, hogy a közlekedési mentalitása a legkevesebb mértékben is változott volna. Na így könnyû 2000-es benzines verdát fenntartani...
Igazabol szinte mindegy, hogy van e jogsi vagy sem, ha azt vesszuk, hogy a motoros jogsival rendelkezo ismeroseim donto tobbsege vasarolta a jogositvanyat...
Ami a balesetet illeti ez a szokasos felallas. a vetkes serul meg a legkevesbe a leg artatlanabb meg tobbnyire meghal. (bar emlekeim szerint a TL1000S-nek az elso futomuve amugy is eleg halalos volt)
Meg sosem hoztam be kulfoldrol motort, ugyhogy errol sajna nem tudok nyilatkozni
Sajnálom ezt az egészet. És megint csak nem a motoros hibája volt, ahogy lenni szokott. A legtöbb esetben azt gondolja az autós, hogy "áh, simán kiférek még", aztán megáll az út közepén, mert megijed, hogy a motoros gyorsabban jön, mint ô gondolta. Pont elôtte áll meg, kikerülni esélye sincs szegény motorosnak. Borzasztó dolog...
ahoj! nascar topikból ruccantam át, hogy egy-két tanácsot kérjek, kezdõ-kezdõ-kezdõként. (most csinálom a kreszt az A-hoz, B-m van.)
b-type amott már jelezte, hogy alkatomra tekintve (199 cm körüli pálcikaember :) ) ne 250-es, 400-as kawa zzr-ekben gondolkodjak (=eredeti szándék ez volt), hanem túraenduró, túra, 600 ccm körül.
na most néztem olyat, hogy Suzuki GS500F, ez tudom, hogy egy kb. alapmotor. ez mûködhetne velem? (nem túl erõs kezdõnek, elférek rajta?)
[apro ]tudom, hogy kicsit bele-a-közepébe kezdésnek tûnik, ez azért van, mert b-type-pal már váltottunk pár hsz-t, viszont ha vannak másnak tapasztalatai, 5letei, szívesen fogadom azt is :)
Szerintem tökéletes lesz neked, mert a GSF utcai gép, nincs plexi, ami mögé össze kéne kuporodnod. Bár Yamahás vagyok, jó választásnak tûnik számodra. Kezdésnek meg szerintem tökéletes lesz. Pont annyi erô van benne, amennyivel tudsz tanulni, tudod kezelni a pacikat. És nem hagy cserben természetesen, ami nem egy utolsó szempont.
Én meg csak annyit mondok, hogy 600 ccm-ig bármilyen motor jó kezdésnek. Ha van elég türelmed, és nem kap el a gépszíj, akkor minden esélyed megvan arra, hogy jó motoros legyél. Viszont nagyobbal nem érdemes kezdeni, egyenlô a halállal!
Vigyázzatok magatokra!!! Csak ésszel!
A GS500F egy eleg fura motor. Az biztos, hogy nem lesz tul eros, 45 pacival bari el tud banni, plane ha az a 45 paci sosem sieti el a nekilodulast. En szemely szerint az F idomjaval nem vagyok kibekulve teljesen, tulsagosan olyannak mutatja a motort amilyen egyaltalan nem (sportos), viszont ketsegtelenul jobb lehet a szelvedelme az idom nelkulinel es a tukrok is hasznalhatobbnak es szebbnek neznek ki.
Én is most tervezem a motorvásárlást. Kezdõ motoros vagyok én is , a választásom a CBF600-ra esett / nam a hornet / . Ez a gép is tökéletes kezdõknek , legalábbis a környezetemben levõ motorosok véleménye szerint. Azért ugrok bele a 600-ba mert hosszú távra tervezek , nem fogom 1-2 évente cserélgetni a motorokat. Hát hétfõn lesz a nagy nap kezdõdik a tanfolyam. / Leszögezem nem most fogok elösször motorra üllni , de nem volt még soha motorom / Olvasgattam cikkeket nõkröl akik nagytestû motoron tanultak vezetni úgy , hogy elötte életében nem ülltek motoron.Bizok magamban és el fogom sajátitani minden részletét ennek az izgalmas dolognak. Sok olyan emberrel találkoztam aki azzal érvelt " ha meg akarsz halni tessék " de én azt mondom nem vagyok egy suttyó aki azért motorozik 220-al mert menõ akar lenni / vannak véletlenek az tény /. Ésszel kell csinálni bizok abban hogy 30 évesen van annyi eszem hogy még 70 évesen is motorozni fogok a cbf600-on :-))))
ja igen. magassag. Ez a motor az en 184-emmel sem a legjobb, a 199-el egyenesen vicces lesz, csak te nem fogsz nevetni a dolgon... Tul magas vagy ehhez a motorhoz. Tenyleg jobban jarnal egy pegasoval, vagy is vstrommal, vagy egy hasznalt freewindel, vagy egy kle500-al
Annyit még szerintem ez fekszene neked YAMAHA XT660 X.
Egy kezdônek elég a 45 ló, higgyétek el. Az eggyel nagyobb 600-asok meg már ~100 LE-esek, ott nagyon oda kell figyelni...
Ha ez megnyugtat akkor 80LE-n nem fogsz 220-al motorzni, 200-al meg talan, de persze meghalni az is ugyanolyan jo. Amugy esszel persze konnyu tulelni. Mindenkepp vegyel azert hozza bukogombat/bukocsovet olyan nincs, hogy valaki motorozzon de sose essen :)
Ha a nekedeket szereted akkor igen. Gondolom megnezegetted az SV650-t es a Bandit650-et is, ah neked a honda a nyero akkor uccu :) Nekem mindharom motor bejon, bar az is igaz, hogy en felidomosat vennek...
utánanézek mindegyik típusnak, amit írtatok, köszike, majd bepötyögöm a tapasztalataimat :)
hm, megnéztem, és a vstromnak (dl650) csak 30 milliméterrel van magasabban az ülése, mint a gs500f-nek. az ára viszont 400K-val :)
nemtom. már az is felvetõdött, hogy vmi szottyadt motort veszek, amit halomra török, és majd utána ilyen költséges kétkerekût. persze addigra lehet már a legújabb tolókocsi-divatot fogom tanulmányozni ;-) no offense persze
3cm rengeteg. A 400e-t meg vedd ugy, hogy a 80%-al nagyobb teljesitmenyert kapod :)
A V-stormok nagyon szépek. Én félnék ilyet venni elsônek. De ez csak magam miatt lenne, tudom, hogy egy héten belül megfektetném... Szerintem vegyél egy használtat, és azon húzz ki egy szerzont, ha kibírod vele. Sokat tanulhatsz olcsón... :D Szerintem a motor jó választás, karakteres.
srácok aki tud 600as, 1996-os évjárattól fölfele enduro mocit, lehetõleg már alapban supermoto settel,( ha nem azzal van az sem baj. bár a legjobb lenne ha cross és supermoto cucc is lenne hozzá:)) árban 9k-ig maximálva(ha 1 misi azert azt is megnézem) az pls jelezze nekem itt!
aki ezenkivül ismer még netes motorpiacot linkelje pls! hol érdemes ezenkívül még körbenéznem? gondolom nyomtatott sajtóban bazár trade magazin, és még? fehérvári vagyok ha ismertek olyan használt motorkeresekedéseket ahol érdemes lenne körülnéznem, annak is megadhatjátoka címét, telefonszámát. gyakorlatilag lehet bárhol az országban legfeljebb elõször csak telón 1eztetek:) de a mociért bárhova hajlandó lennék elmenni
Husaberg paripákról mit tudtok? megbízható? lehet hozzá könnyen alaktrészt kapni, ha igen "olcsó" is?:)
Bence! Nekem DL650 van lassan 2 hónapja, (a josim se több sokkal). Meg tudom erõsíteni Efti írássát, valóba 5-5,5 között van a fogyasztás. Nagyon kényelmes, 2 személlyel is jól megy (már amennyire én szoktam hajtani). Nagyon kezes. Kicsit féletm mielõtt elhoztam, de 5 méter gurulás után tudtam, hogy jól megleszünk egymással... :)
Most kezdem a felcuccolást csomagokkal, meglátjuk úgy hogy megy, meg július elején lesz egy tátrai túra....
Úgy látom Õ lesz a nyerõ. Ez a fogyasztás még elviselhetõ és nekem is inkább a kényelem számít. Én egy hónapja voltam a Tátrában, Dedinkiben. Megmásztuk a Wielki Sokó³-t (Velki Sokol).
Gyalogtúra volt de így is nagyon tetszett a vidék. Hazafelé láttam egy 10-12 fõs túrázós bandát. Banditokkal, SV-kkel meg DL-ekkel mind magyar rendszámmal. Asszem volt náluk egy gixer is. Hát hirtelen irígység fogott el... :D
Szerintem igen, már ha stramm leányzóról van szó. Merthát azért ez csak nem a mi "kis" Rám szakadékunk. Szóval tisztázd vele, hogy mi mindennel jár egy ilyen túra. Ha bõvebb infó kell akkor átirányítalak egy ismerõsömhöz, aki szervezte a túrát. Õ ellát hasznos tanácsokkal amik igencsak jól jönnek.
[belegondol milyen lett volna ha saját szervezésbõl vág neki]
Szép környék! Biztos tetszeni fog, úgy meg pláne, hogy ez lesz az elsõ külföldi utam... Bár a fõ cél nálunk a motorozás lesz, cél a Lomnici csúcs kösrnyéke... e azért szétnézünk ott is, ahová motorral nem jutunk el....
1-2 kép a motorról: http://www.bikepics.com/suzuki/dl650/05/pics.asp?i=343743&s=0