Tudom, azért írtam, hogy mindketten tévedtünk, mert egyikünk tippje sem stimmelt. Csak a műszerfal típusát nem találtam ahol a kép volt, azért nem javítottam ki. De köszönöm, hogy jóindulatúan ki akartál javítani..
Azt még hozzátenném, hogy érdemes 2-3 hetente ránézni a linkre, mert ahogy közeledik az esemény, egyre sűrűbben szokott változni a program (általában pozitív irányban). Kétnapos a műsor, 90-100%-ban ugyanaz mindkét nap (több esély a jó időre), belépődíj nincs, és a Forgó Travel is két napra szokta szervezni az utat. Ostrava arról híres, hogy van egy olyan terület, az ún. 21-es pont (némi bázison kívülre gyaloglás árán), ahol a bemutatózó gépeket közvetlenül alulról lehet csodálni és élvezni (ez az a bizonyos Spotter-mennyország). A www.htka.hu oldalon keresd meg molnibalage beszámolóját a 2012-es Ostrava NATO DAY-ről, akkor teljesen képben leszel.
Egyik ismerősöm is rc-zik, szerintem elég röhejes amilyen irreálisan repülnek a tömeg/teljesítmény arányuk miatt, legalábbis nekem nem jön be. Viszont utána a Szuhoj jól nyomja.
tudom, hogy emberek vezetik őket (általában:)), de számomra a mozdonyok, és a repülőgépek egyfajta öntudatattal rendelkező szerethető valakik na jó valamik
Úgy tűnik tényleg a MH370 roncsait sodorta partra a víz Réunionon. Bár sokkal többet nem tudtunk meg, és nem is fogunk valószínűleg.
szerintetek ebből lehet valami? én nagyon szkeptikusan állok hozzá, túl sok mozgó alkatrész, túl sok kompromisszum és túl sok pénz. airbus szabadalom, szóval idén is megvolt a NY-London távot gyorsan megtévő repülőgépes hír, minden évben felugrik valami pár machos dolog
Ezzel a szárny-kialakítással szerinted hány km-es kifutópálya kellene, hogy fel és le tudjon szállni? Szerintem egy mai reptér 3-szorosa legalább! Ezzel a törzs-formával hogyan akarnak hiperszonikus sebességet elérni? Milyen súlyú lenne az a gép, aminek a törzs-szerkezete 30 km fölötti magasságban is kibírná azt a nyomáskülönbséget, ami az utastér megfelelő túlnyomásához szükséges? Vagy rep-orvosival válogatnák az utasokat és szkafandert adnának rájuk?! És végül: ha meg is csinálnák a hiperszonikus utasszállítót (akkor se a bemutatott kivitelben!), ki tudná megfizetni a jegy árát (már a Concorde-járatok se voltak túlzsúfoltak, pedig a reális üzemeltetési költségek alatt adták a jegyet, a British Airways és az Air France más járatainak nyereségéből kompenzálták a veszteséget).
Igazából azt akartam írni, hogy ökörség az egész, csak visszafogtam magam... Bármit le lehet védeni szabadalommal, nem kell működőképesnek lennie... Az airliner alap törzs forma és a többi eleve viccessé. Teszi. Azt is megnézném, hogy hány reptér fogadna be olyan gépet, ami ilyen hajóművel és hajtóanyagokkal bír, stb.
Ez egy csapat akárkicsoda fantáziborzalma. Teljesen komolytalan.
Így nézne ki egy realisztikusabb cucc, persze ez is valószínű, hogy örökre sci-fi marad, az elődjét, a HOTOL-t még a nyolcvanas években promotálták, mint a jövő űrjárművét/hiperszonikus airlinerjét.
nekem is teljesen szürreális, nem is értem miért védette le az airbus, szerintem az is pénzbe kerül, mikor látszik rajta, hogy nem lesz belőle semmi. most ilyesmikkel akarják a konkurenciát felesleges költségekbe verni? azt sem értem, a boeingnél csak sokkal jobban tudják mint mi, hogy ez nem valósul meg szóval nem fognak ettől a levédéstől rohanni fejleszteni valami hasonlót
csodálom a hajtmű kompresszorok nem kaptak belöle , vagy legalábbis nem nagyon látszik a képen. Se a belépő él. Bár a belépőélnél a légáramlat gondolom azért elterelte a darabokat, az oldalsó szélvédő is ezért uszta meg gondolom. Az orrban az időjárás lokátor is kiment gondolom, igy még nehezebb volt kimászni a zivatarból.
P51 és F22 kötelékezik, a videó bal felső sarkában a nyilakkal mozgathatjátok a kamerát!
(köszi Cater)
azt lenne jó megtudni, hogy telefonon milyen aplikációval tudnám én az ilyen panoráma vagy 360 fokos filmeket lejátszani, hogy a telefon mozgatásával körbe tudjak nézni egy cardborddal.
Szerintem nem az a lényeg, a lényeg a teljes, egész esemény, úgy ahogy a valóságban megtörtént. Tanulni úgy lehet belőle igazán, ha látják a teljes eseményt és a következményt is torzítás és szépítés nélkül. Viszont az a hír járja (valamelyik TV-híradó), hogy a pilótát sikerült élve kimenteni az égő roncsból.
A csatorna többi videóján, ha jól értem a nő félt a repüléstől és ezt pórbálták kúrálni. Még nem néztem meg. Egész jópofa civil repcsis csatornának tűnik.
Dunavarsánynál az 51-es út mellett is van egy maszek repülős-múzeum, van több 21-esük is, de nincs állandóan nyitva, valahogyan őket is meg kellene előtte keresni és egyeztetni. Zánkán a gyermekváros előtti haditechnikai parkban is van 21-es, de azt nem szokták kinyitni (lehet, hogy a kabin ki is van fosztva?), nyáron minden nap nyitva vannak, de ilyenkor?! Őket is meg lehetne esetleg keresni valahogy. Ha minden kötél szakad, akkor Kassa repülőmúzeum.
Nem tűnt el, csak átalakul: http://reptar.hu/ https://www.facebook.com/RepT%C3%A1r-Szolnoki-Rep%C3%BCl%C5%91m%C3%BAzeum-749915125119093/timeline/
Elméletileg pont ma kezdték el a technikákat áthordani. Metropólban is már hirdetik a múzeumot.
Millerius Van a dunavarsányi múzeumnak valami elérhetősége? Próbáltam, de nagyon nem találtam. Őket próbálom majd elérni, mert bízom benne, hogy Komócsi Zoli lelkesedése a családra is átragadt. Szerintem itt fognak a leghamarabb ráhajlani az ügyre.
A fejleményeket majd leírom ide. :)
Szerintem elég nehéz lesz őket megtalálni, én már többször is jártam ott, de csak egyszer találtam ott személyzetet. Komócsi Zolival életében könnyebb volt találkozni, de vele is csak összesen háromszor tudtam beszélni (a szigethalmi telephelye az mellett az autószerviz mellett van, ahol a téli/nyári gumicserét szoktam csináltatni).
Az átalakulás = eltűnés. Egy csomó gépet nem visznek át. A látványterv meg ez közröhej. Ilyen szellős kiállítás? Látták ezek már valaha Duxfordot vagy Udvarhazy centert..? Az egész költöztetés pályázati pénzek lenyúlása, semmi több. Európában és a világon is igen ritkaságnak számító gépeket nem visznek át. Rohadjon meg mind aki ezt kitalálta. Önként.
Még egy kérdés: Üzemanyag kiengedése történhet lakott terület felett? Vagy erre azért figyelnek. A testvérem kutatásához kellene, hogy Liszt Ferenc repülőtér esetében kb. hol van a kiengedés "helye".
Úgy tudom, hogy lakott terület felett tilos, és Ferihegyen az ilyen kiengedést a TPS várakozón csinálják, ami a 31-es úttól északra Isaszegig a nem lakott rész felett egy focipálya alakú várakozó pálya. De nem biztos.
Régebben a Hortobágy fölött volt a kijelölt tüzelőanyag-kiengedési légtér, nem tudom, változtattak-e ezen, de az biztos, hogy nem korlátlan a lehetőség, hanem ki van jelölve az adott terület.