Sziasztok. Nem tudjátok, hogy ez az oldal biztonságos, megbízható-e?: http://robogoalkatresz.odormotor.hu
illetve hol lehet mondjuk alkatrészhez jutni esetleg valami online oldal ahol tájékozódni lehet az árakrõl. (keresetem de nem találtam kimondottan ilyet)
Arra lennék kiváncsi mennyire valós a fogyasztás? (1,6-2l/100km) és mondjuk 8-10 futott motor milyen költségeket tartogat majd. egyébként munkába járnék vele napi 12-15 km-t.
Több tipus is nézetem,de ez valahogy szebb mint a többi. szóba jött még Piaggio Zip, Suzuki Lets4 Honda Dio mind 4t mert utálom a 2T vonyítását..
Mire vagy kíváncsi? A kis kerekek miatt csak jó minõségû úton ajánlatos vele menni. Végsebessége kb. 50-55 km/h.Gyorsulásról nem igazán lehet beszélni. Forgalmasabb úton életveszélyes. Alkatrészek viszonylag drágák, cserében megbízható.
Hali. Használtan vennék magánszemélytõl egy robogót, aztán az lenne a kérdésem, hogy papírozásilag, hogy tudok a legolcsóbban kijönni belõle? Rendesen át kell íratni a nevemre, vagy motornál van más/olcsóbb megoldás is? Vagy ez kb. mennyibe kerül? 50ccm-rõl van szó. Illetve nem értek a robogókhoz, de ebben a csávóban megbízom..szóval 70-80 ezer körül ha tudtok valami használtat ami nincs nagyon széjjel, azt az ajánlatot is megköszönném. :)
Miért pl. vidékre kiváló! Neki olcsón kell és azt tudja szerintem hogy mivel jár.
aha kösz, megnézem! Most a kánikulában persze indult reggel is nagyjából simán.-gondolom a szivató kapcsán mert melegebb volt
#6681: ennyi pénzért tuti lesz valami baja, ha odaírja a hirdetõ ha nem, szóval a szerelési tudásra szükség lesz :D Most ahogy mentem egy kört a hahun inkább kéne egy 40-45k. Persze lehet hogy szerencsével kifogsz 30-ért egy honda dio-t vagy yamaha yog-ot.
Viszont bicajjal hordom a boltból vizet-tejet stb, arra gondoltam hogy vennék egy robogót 20 de maximum 30 ezerért.
Nézegettem neten, találtam is 1-2 darabot, természetesen voltak hibái is.
Mennyire számítsak "szarra" ennyi pénzért?
Nekem csak az kell hogy eljussak vele A-B-be.... alkatrészeket nehéz 19985-93-as évjárú robogókhoz kerítenem?
Nem volt még soha robogóm, hülye vagyok a témához, de szerelni tudok!
az automata szívató lesz,ha a járatokon megkapja a benzint akkor csak simán elfáradt
gyárilag le van ragasztva a két egymásban mozgó mûanyag menete amivel állítható,finoman be kell áztatni fejtetõn valami agresszív oldószerrel /pl. karb. tisztító/ és hõlégfúvóval fel kell kicsit melegíteni akkor fogóval finoman megindítható lesz
hello, énis feltennék egy kérdést, hátha.. Használok egy ütött-kopott 125-ös 2T skippert. 8-9 óra állás után nagyon nehezen indul, mintha nem kapna benzint, csak köszörüli. Egy idõ után már eléri a benzin, mert el-el kapja aztán egyszercsak beindul-rögtön le is áll. Utána ezt kell játszani vele 4x-5x (beindul de le is áll) és utána egyszercsak megmarad alapjáraton, viszont állati alacsony fordulaton. Tehát épphogy jár, füst az jön bõven. Ilyenkor egy ideig nem lehet gázt húzni mert belefullad, egy fél perc mire kijön ebbõl az állapotból, utána menetkész. Egyébként pl 1-2 óra állás után pöccre indul, csak meg kell érinteni a gombot :)
Gondoltam arra hogy elpárolog a benzin a karbiból? Vagy túl sok olajat kap? Szar az aut. szivató, mert nem emeli az alapjáratot? De attól még beindulhatna, tuti nem kap üzemanyagot az elején.
üdv
Sziasztok !
Kérek szépen segítséget ötlet formájában! Lecseréltem végre a keeway-emet.. Másodjára csinálja az aprilia sr 50 LC factory-m, hogy átvetem a lábam, önindító, sztenderrõl letolom, zöttyen.. leáll ! Mintha vmi elektromosan a gyújtást megszüntetné... (vagy szivató gond?)
Múltkor ilyenkor levettem a gyertyapipát, gyertya ki, csiszolgat, vissza, csövek megmozgat, gyújtáskapcsoló ki be ki be.. néha már majdnem elkapja de nem indult.. Rugdostam is semmi.. de eltelik 5-6 óra, és pöcc és indul.
ez mi a franc
Másodjára csinálta, legutóbb 7 km-ert kellett hazatolnom egy egész napi munka után. Határtalanul boldog voltam mondanom sem kell.
Nagyon köszönöm ha bárkinek bármiylen ötlete van!
Igaz az, h a castrol TTS-tõl teljesen más a füst illata mint a többi olajtól?
Nem tudom elhinni hogy az a barom szerelõ Siófoko
n ilyen precizen járt el a mocimnál 65 Mátyás király bankjegyért!
Köszi Filózom rajta hogy nekiállok! Vizest még nem babráltam ,de egy yama jog~ot régebben már szereltem.ott dugattyú csere volt.
nézz utána egy kicsit a neten, hogy lehet szétszedni vizes piaggio lbokkot vagy keress runner-hez szervizi javítási kézikönyvet. (ha runnerhez nem találsz akkor nézz más motorhoz, amiben ugyan így vizes piaggio blokk van - mivel a blokk mindegyikben ugyan az-) így akár otthon is elvégezhetõ a mûvelet. kell egy csavarhúzó amivel lebonthatod az idomokat, 10-es kulcs a hengerfejhez, meg egy tömítés szett. szerintem nem is kell felcsiszolni újra a hengert ha megcsinálta normálisan a szerelõ. egyébként lehet az is, hogy túl sokat csiszolt a hengerbõl le és nem hézagolta ki megfelelõen így kisebb lett a préstér, ezáltal jobban is melegszik valamint a késõbbiekben kilyukadhat a dugattyú teteje is.
ha elhagyta akkor nem légtelenített a szerelõ,ha csinálja továbbra is akkor hengerfejes nem elég tömítést cserélni síkba is kell csiszolni minden levétel után
Aztán két hét után érte mentem és fizettem neki annak reményében hogy jó lett a moci. Három napig volt jó!Megszorult az egész motorban valami!Azt mondta hogy csapág :-(
Visszavittem, és januárban :-DD Telefonált hogy kész és vihetem!
Nem nagyon tudtam próbálgatni mert ugye sok havas napunk volt de látod most sem az igazi!
Nem szeretném semmiképp hozzá !! vinni!Látni sem akarom!
Szia. igen forr de a mutató megáll a piros csík elött. De a mérõben sem bízok mer a mutatót is lehet az elõzõ tulaj számlap csere miatt levette és lehet rossz pozi.tette vissza.
csak az "optikai tuning" ami rajta van az újonnan kb. 100000 Ft-ból jön ki. én ezen a szaron már több mint 320-330-nél vagyok. ennyi pénzért ha megnézed biztos nem fogsz kapni frissen generálozott aerox-ot.
Sziasztok! Gilera runnerem van 70~es.ÚJ fõtengely,tömítések.vízpumpa stb.Elég sokat költöttem rá. A múltkor írtam itt hogy amikor megyek vele kb 10 km megtétele után a kiegyenlítõ tartályból a kupaknál nyomja ki a vizet. A víz nem koszos,olajos.Aztán csõkkentem a sebességet é abbamarad. ÍRta valaki hogy légtelenítsem.meg is volt de nem jó :~( Nagyon jól megy a moci.Csak félek már ne hogy valami nagy baja legyen. Aki szerelte a mocit hozzá nem szeretném visszavinni mert megbízhatatlan.
Szerintetek mi a gondja?A kupak szar vagy tömítés?
Választ elõre is köszönöm!
Bocs a hibákért de mobilról írtam.
Szép, szép....de mennyit engedsz a felébõl? Nem fogod megkapni azt az árat amit ér. Gratulálok szép munka. Csak ugye ezt nincs ember aki megfizeti.
szóval ez az én robogóm amelyik eladó. szerintem a képek magukért beszélnek.
egy kínai 4 ütemû elmegyek 10000 km-t hiba nélkül akkor már boldog lehet az ember. sebessége 60-70 km/h között. egy olasz/japán 2 ütemû 70-85 km/h között megy és ha mindig megkapja a gondoskodást vígan elmegy 25000-et.
nekem egyébként van egy eladó frissen generálozott yamaha aeroxom. szabolcs megye. :) ha érdekel írj privátot.
annyit tudsz esetleg tenni ellene, hogy a karburátoron a levegõ/benzin arányon állítasz. ez a csavar a légszûrõház felöli. ha nem mondok hülyeséget akkor befele kell tekerni így 1/4 gáznál több benzint fog kapni a henger, de így valamivel gyengébb lesz a gázreakció. (ennek a levegõ csavarnak csak 1/4 gáznál van jelentõsége)
valamivel jobban bírja a ezt gyûrõdést, de azt is meg lehet ragasztani simán. nekem pl. már volt felfõve a vizem, de nem lett a hengerrel semmi probléma. szóval kerülni kell a nagy forgalmat vagy ha ilyenben közlekedünk akkor a csutkagázt hanyagolni kell fõleg nyáron nagy melegben, de írom még egyszer a levegõs hengernél annyira nem probléma mivel oda nem kell légáramlat ami hûtõ a radiátort.
illetve az olasz márkájú robogók km órája rengeteget csal!!! ha egy f12 óra szerint megy 90-100-at akkor az már jó. ha pl egy aerox órája megy 80 felé az ugyan ott van mint az f12 90-100 között!!! (ezt is tapasztalatból mondom)
mert 50 ccm-es 4 ütemû gépek nagyon nagyon gyengék. ezért is csak szinte a kínaiak gyártják. a 4 ütemû 125 ccm-tõl kezdõdik. 200-300-at nem éri meg rászánni. 150 körül jó robogót kapsz és ha van valami kínja akkor lesz félretett pénz amibõl javíthatod. saját tapasztalatból mondom!!!
az olasz blokkos robogót nézz magadnak. ezek vannak: piaggio blokk, ebbõl van vizes illetve levegõs is valamint van minarelli rövid ez állóhengeres illetve hosszú amit általában nagytetsû robogókba raknak: álló levegõs, fekvõ levegõs, fekvõ vizes.
ezek a blokkok ha jó állapotban vannak akkor simán el kell érjék a 80 km/h sebességet. amiket tudok ajánlani: yamaha aerox, malaguti f12, f15 aprilia sr sorozat - ezekbõl kerülni kell a di-tech befecskendezõs morini blokkokat - gilera runner illetve még a peugeot blokk sem a legjobb. azért ajánlom ezeket, mert ezek a legnépszerûbb robogók. szóval alkatrész van hozzájuk bõségesen ha szükség an valamire. yamaha aerox 200000-tól van jó állapotú de ezekben fekvõ vizes minarelli blokk van. ugyan ez a blokk megtalálható az f12-ben f15-ben - ezek már vannak 130-tól egészen jó állapotban - és az old sr-ben valamint a factory sr-ben ezeket 100000-tõl meg lehet kapni. a legújabb sr-eket már piaggio illetve morini blokkal szerelték ez kb. egy árban van az aerox-al. gilera runner tudtommal csak vizes piaggio blokkal van szerelve. ez is kb. 130-tól van. igazából nem igen van különbség a 2 blokk között. valaki erre, valaki arra esküszik. sajnos én a piaggio blokkot nem ismerem, mivel eddig csak minarelli-t szereltem. a vizes blokk kb 10%-al jobb teljesítményben a levegõstõl. vizesre viszont figyelni kell, mert elég könnyen fel lehet fõzni ha városban csutkagáz és satufék kombinációjával jár az ember. szóval a lényeg: hosszú minarelli és piaggio blokkos robogókat nézz. kerüld a befecskendezõs rendszereket (javítása egy vagyonba kerül és megfizeted az árát a megspórolt benzinnel, mivel kevesebbet eszik a karburátoros változattól) illetve a peugeot és a morini blokkos robogót.
ha kiszemeltél valamit akkor linkeld be és tudok segíteni.
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni. Elhatároztam, hogy veszek egy robogót. De nem értek hozzájuk. Minden segítség jól jönne. Még gondolkozom a dolgokon, de most ott tartok, hogy 4 ütemût akarok, és használtan akarom venni, mert újonnan drágák. Mit tudnátok ajánlani, hogy milyen robogót nézzek? Használtan megéri-e megvenni, stb.. Válaszokat elõre is köszönöm! :)