én az apriliát kifejezettem fos motornak tartom,de az olasz motorok az utóbbi 10 évben egyre szarabbak lettek iszonyat alkatrészárakkal
a kymco évrõl évre egyre jobb lesz,ma már sokkal jobb mint az olaszok de a kínaiak is fejlõdnek és ha ez így folytatódik hamarosan érdekes lesz a kép
a japánok is romlottak picit,egyre nehezebb javítani õket és rohadt drágák az alkatrészáraik,bár az igaz hogy ritkán kell hozzá
olaszországban a kymco tarol és a kínaiak is eléggé terjednek mert csórók az olaszok
Akkor még egy kérdés. 300-320.000 HUF körül milyen robogót ajánlotok, csak ÚJ jöhet szóba. Használtak kizárva. olyanom már volt, és nem kérek belõle. Szakértelmem meg idõm erre meg szinte 0.
Ezeknek a hibáknak a többségét átéltem a kínai fossal. A legdurvább az volt amikor a CDI-bõl kicsúszott egy vzték, de nem esett ki, csak nem érintkezett. Egy pár órát szórakoztunk a motorral, mire rájöttünk.
Jelenleg van egy Amerigo Fuego (full kínai) robogóm. Nem gyors, 45km/h felett zörög, hangos mint állat, de egy biztos: elviszi a 110 Kg-os fenekem bárhová, és még semmit sem kellett benne cserélnem. Csak benzin és olaj töltés volt. De tényleg. Most beszámíttatnám egy másik, de ÚJ kínai robogóba, ami ráadásul tavalyi (2011-es) tervezésû. Szerintem nem járhatok vele összességében rosszabbul, mint a mostanival...
?
egyikõtõk sem vett újonann kínait,úgyhogy a tapasztalat így semmit nem ér
én eladtam már több mint 50 darabot és én javítom õket gariban is ,egyébként folyamatosan árulok olyan motorokat amiket olaszországból hozok japán kóreai olasz gépeket is
mindenki döntse el kinek van több tapasztalata a kérdésrõl,én napi 10-12 órában ezt csinálom
olaj-benzin folyások,eldugult szûrõk,könnyen törö mûanyagok,szétesõ gyertyapipa,kiesõ olajpumpaszimmering,eltörõ sztender v. rugó,bemaródó variótárcsa,szakadó szíj /4T short block/,trafóhiba-cdi, 4T beállítási indítási gondok,repedõ szívócsonk,lötyögõ csatlakozók stb.
mechanikai hiba viszonylag ritka,a kivehetõ sisaktartó miatt nagyon könnyû õket javítani
Kínai fos mindegyik, bármi legyen a neve. Ugyan azt a szar minõségû alkatrészt pakolják bele. Én örülök, hogy eladtam anno a Kawadámat. Többet fogod tolni, mint menni vele. Amíg elviteted a szervizbe, oda egy fél napod, és nehogy azt hidd, hogy cserélik neked a motort, mert kicserélik az alkatrészt ugyanolyan szar minõségûre, mész vele és ugyan az a hiba elõjön folyamatosan. Vagy olaszt, vagy japánt vegyél, és ne a kínai utángyártott alkatrészt vedd bele, hanem a gyárit, akkor nem lesz bajod, és nm 1-2 szezont megy el hanem sokkal többet. Én sem azért adtam el ma a Malagutim mert szar volt, hanem mert megtetszett egy Honda, megvettem, és a Malaguti feleslegessé vált. Ma mielõtt jöttek érte, még mentem vele egy kört és nagyon élveztem, mert jó kis moci.
nem mondtam
max azt mondom hogy bizony egy full laikus anyagilag kevesebb kockázatot vállal vele
Nem egy nem kettõ ismeros jart porul motorwell el... Psziho ne mond mar hogy jobb egy uj kinai motor mint egy par eves normalis allapotu japan vagy olasz robesz ?! Egyszer ultem ra egy kinai ra full gagyi erzesem volt, nyeklik nyaklik zörög full ocska az egesz !
Psziho, engem érdekelnének a gyakori hibajelenségek...
több céges flottát is szervizelek hidd el van mibõl merítenem
Garancián belül cserélik, ha motorhibás, ez nem kérdés. Mellette van egyébként autóm. Alternatívaként használnám jó idõben. (nincs parkolási díj, 1/4 annyit fogyaszt mint az autó, nagy forgalomban, dugóban jobb vele közlekedni)
Ja... Veszel egyet mesz vele 1000km-t es beall a motor, viszed szervizbe , baszakodnak, csereljuk/javitsuk mit csinaljunk... Honapokat szopsz... Es sosem lesz fasza robogod ! Veszel ennyi penzbol valami olasz-t es kis odafigyelessel kimesz vele a vilagbol !
magyarországon nem forgalmazzák tudtommal,osztrák piacról jönnek befelé használtan mint a cpi és a generic
nálunk a keway-linea-motowell-tauris-benelli megy úgy ahogy
tök mindegy egyébként mert ugyanolyanok szinte,olcsó egyszerû felépítésû robogók szar ergonómiával rossz minõségû mûanyagokkal gumialkatrészekkel
filléres motorok filléres alkatrészárakkal nincsenek nagy igazságok ez itt is ugyanúgy van mint pl. az autóknál,nem biztos hogy egy 10 éves 740d-vel jobban jár az ember mint egy új swifttel
Akkor az alapelv: végy egy alap olcsó kínait. Használd, amíg van gari rá, majd ha beválik, akkor fejlesztheted "olcsón" kedvedre... Ha meg nem válik be, és nincs már gari rá akkor meg nem fáj, hogy bebuktad a 200-250.000 HUF-ot. A mai benzinárak mellett simán behozza az árát egy-két szezon alatt.
Köszönöm. A lényeg szerintem megfogalmazódott. Ott a pont.
Gondolom árban is inkább a 400.000 HUF-hoz közelít a márkanév miatt (vagy még több?) Tévedek? Van valami netes árkatalógusa a Peugeotoknak? robogóknak?
Ha új, akkor már legalább 1 év elõnyöm van a használtakhoz képest. Nem is beszélve, hogy használtat többségében szerintem azok adják el, akik tudják, hogy valami nem jó rajta és a szervizeltetése sokban van.
Ezek szerint teljesen mindegy melyiket választom, ugyan olyan kaliberû mindkettõ?
Pedig a különbségek (amirõl én tudok):
Motowell Magnet RS:
- 1 év garancia - Olcsóbb - Vízhûtéses - 13" kerekek - Netes keresés eredményeként sok alkatrész (tuning is) található hozzá - LED-es lámpa, ami kevesebbet fogyaszt, de ha tönkremegy, akkor cserélni kell - Sablon kinézet -Szerelhetõ csomagtartó rá
Benelli Quattronove: - 2 év garancia - Drágább - Léghûtéses - 12" és 13" kerekek - Netes keresés eredményeként szinte semmi találat. - Vagány kinézet - Nem szerelhetõ rá csomagtartó
A motor paraméterekben a netes keresésekalapján a Motowell erõsebbnek tûnik (3,9 Kw), majdnem kétszerese, de lóerõben meg a Benelli a nyerõ (7 Hp). Ez hogy lehet? Nem feltétele az egyik a másiknak?
Új robogó vásárlás elõtt állok. Ár kategóriában két kínai szerelésû robogó között hezitálok. Benelli Quattronove X 50 és Motowell Magnet RS 50. Mindkettõt ajánlották (kereskedõk), de igazi tapasztalatokat is szeretnék meghallgatni. Városi használatra kellene. Egy olyan, ami egy 110 Kg-os embert is "elbír" és fixen viszi a 60 Km/h-t. Van valami tapasztalatok a fenti típusú robogókról? (megbízhatóság, alkatrész ellátás, szerviz tapasztalat stb.)
Gyújtás nélkül rúgjál rá 2-3-at, és utána indítózzál, ha így sem indul be, akkor passz. Én nekem bevált.
akkor esetleg szivató probléma is lehet
aham új aksi van benne, de mintha aksi baja lenne, de majd egy hozzáértõnek megmutatom.. amúgy jaja sokat kell rugdosni.. de nem értem ez természetes? jaja tele akarom teljesen.. köszi szépen!
Az akku jó állapotban van? Sokat kell rugdosni a beindításhoz? Tankolás meg attól függ, hogy ha tele akarod teljesen, akkor elég csak picit beletartani.. csak óvatosan :)
Üdv mindenkinek! Éppen motorvásárlás elõtt állok, és az lenne a kérdésem, hogy az am6 blokkos vagy inkább a derbi blokkos endúrókat ajánljátok? Esetleg valakinek személyes tapasztalat? Elõre is köszönöm a válaszokat!
sziasztok most vettem egy robogót, de nem nagyon értek még hozzá az lenne a problémám, hogy amikor éjszaka lerakom a motort, akkor másnap reggel nehezen indul be önindítóval.. vagy hogy próbáljam meg? rúgjam be? másik kérdésem, hogy tankolásnál meddig kell a pisztolyt belerakni a lyukba? teljesen vagy csak éppen beletartani? köszi a választ.
vki nem tudna nekem mutatni egy olyan képet h h néz ki egy 4 ütemû kínai robogó kipufogója belülrõl? ilyen mint a képen. elõre is köszi.
jahogy ez gyári, Scoop. Szépek ezek az italjetek :D
Megvettem a zárt bukósisakom. ff4 Nagyon jól néz ki,de én nem tudom,h minden sisak ilyen bazi nagy vagy csak ez a típus(M-es méret). Engem marhára zavar,h ilyen qva NAGY.A csomagtartóba persze nem fér bele...:S Félek le menni vele a garázsba nehogy be szoruljak vele az ajtóba olyan széles:S
de ez a burkolat ez hogy? Kiöntötte valami fröccsöntõ üzemben?
Üdv mindenkinek, nekem egy Rieju Toreo 50 4T-m van 2008 as évjáratú és annyi bajom van vele hogy hidegen és hidegben (+5 foknál már gondjai vannak) ill. ha ritkán használom rettentõ nehezen indul és nem tudom hogy ez miért lehet ha valakinek van hasonló gondja vagy tudja esetleg a hiba forrását légy szíves írja már meg nekem köszi
Psziho lenne egy kérdésem! Ez a moci mennyire jó? Mit kell tudni róla? Mert szeretnék venni valamit, most hogy kijött a jó idõ és ugyebár a keeway matrixomat tavaly ellopták és nem akarok drágáért mocit venni. Ez a Caper 50-es tényleg Keeway? Mert nem nagyon találok róla megbízható infót sehol. Egyik ismitõl venném 3 évesen és 75e-et kér érte. Szted megérné? Köszi elõre is!
Ugyanakkor eladóvá vált az elõzõ motorom,ami egy Malaguti Centro sl
Ma megvettem a honda topicot. Nagyon szép állapotban van, nagyon csendes kis motor. Majd teszek fel képeket.
Én a második nyitottat használom, ennek nagyobb a plexije, lejjebb jön az államig rendesen, de ha oldalszél van a megfelelõ szögbõl, ugyanúgy kifolyik a szemem benne :D De amúgy ha nincs szél, elviselhetõ 70-80-nál is. Biztonsági szempontból persze a egyben zárt a legjobb. De ezt már te döntöd el, mi a fontosabb. Szerintem zárt is befér az SR-be.
Nyáron frankó a nyitott, de csak jó idõben. Nekem van zárt és nyitott is. A zártat jobban bírom, mert ha távolabbra mentem, akkor nem árt a biztonság miatt, meg abba nem tud belemenni menet közbe állat, meg ha elkap az esõ, akkor is jól jön, nem is beszélve a hidegebb évszakokról. A nyitott városba jó leginkább. Nekem kettõ van és váltogattam õket, alkalomtól és idõtõl függõen. Most viszont valami robogót vennék olyan 100e Ft körül, mert a másikat novemberben ellopták. Ha valaki tud valami tuti tippet, ossza meg velem is. Köszi!
Hi, Vettem 2hete egy 2011 apriliat(sr 50) Elég kis sportos hatású és sebességet produkáló,cirkáló nagyon meg vagyok vele elégedve. Jelenleg sisak dilemmában vagyok.nyitott,zárt,...befér a csomiba vagy nem...Nem akarok egy kibszott bowling golyót a fejemre.
Ti milyen bukót használtok? 70km/h körül kellemes még a nyitott(plexit lehúzós)bukó?
Üdv Psziho! Tavaly év végén ellopták a kínai csodámat és most szeretnék újra venni valamilyen robogót. A tanácsodat szeretném kérni, hogy olyan 100e Ft körül mit lehet/érdemes megvenni? Ami simán elbírja a majdnem 10 kilómat és nem haldoklik dombra felfelé, mint azt a Keeway Matrix tette. Az se ártana, ha nagytestû lenne, mert hülyén néznék ki egy kistestûn. Köszi elõre is a segítséged!
A szép idõnek hála, újra elkezdtem robogóval furikázni. Viszont azt vettem észre, hogy nehezebb gázt adni mint régen, illetve néha nem ugrik magától vissza ha elengedem. Csak a szajlát kellene megzsírozni, vagy az egészet ki kellene cserélnem?
Azér minden ok nélkül kocsival sem büntetik meg az embert. Ha nem provokálod ki, ezzel sem fognak. Mondom, hogy teljesen ugyanúgy néz ki mint az 50-es társa. Ha meg is állítanak max a jogsid kérik, ha alaposak akkor még az adásvételit, amire meg annyi köbcentit írsz rá amennyit akarsz. Lassan 3 éve használom a motort, nincs ebben semmi para, rengetegen használják nagyobb köbcentis motorjukat 50-eesként. Persze én nem akarlak bûnre csábítani, ha félnél vele így közlekedni akkor ne vedd meg. De ha egy fürge vásosi cirkálót szeretnél akkor ez a nyerõ megoldás.
Az az egy a baj, hogy 50 ccmig van jogsim. Rendõrök nem kötekedtek érte soha? Engem elõszeretettel büntetnek autóval mindenért, akkor egy jogsi nélküli géphez gatyám is ott hagynám :/
Hello! Megvan minden eredeti olasz papírja, csak én 50-esként használom mivel, ugyanúgy néz ki mint az 50-es testvére. De akinek van rá fölös 100.000 Ft-ja, minden probléma nélkül forgalomba helyezheti. Ha komolyan érdekel 110-be oda adom. De ez az utolsó ár. Azér adom el, mert egy endurot szeretnék venni. Amúgy teljesen hibátlan gépezet, igényes gazdától származik.
Nem értek a robogókhoz.. Egy ilyenbõl mennyit nem pofátlanság alkudni? Most tervezek venni egyet ( azért most, mert én úgy gondolom télen olcsóbb, persze ez lehet hülyeség:D), de olyan 80-100 ezerig mennék maximum, és ezen még papírok sincsenek.
hát rakott egy kis súlyt az elsõ kerékre :D az a teli tárcsa biztos megadja azt a kis tapadást. Na de itt azért lendület/tempóbeli különbségek vannak, ez nem lõ ki, hanem "felezõbe" megy fel csigatempóban. Megvolt a vevõköre gondolom, elhúzni a fél disznót a szomszédból (zetor 2) :D Meg egy másik videóba angolul gagyogtak valamit hogy jó a gázlómélysége(ez látszik is), viszont halál para vele kanyarodni a hajtás miatt.
amúgy szerintem aki ezt a ármûvet készítette nem sokat járt fizikaórára
egy ügyes motoros elsõkerekén 1-2 kiló van ilyen meredek feljárón,egy triálosé meg 2 centire elhagyja a talajt hogy maximális legyen hátul a tapadás
az fölmegy :O
Ehh, egy újabb gyöngyszem. Kapcsolható összkerékhajtás?
Minden elismerésem, hogy a motoros futárok ilyen hidegben is dolgoznak rendületlenül.
Ezzel én is egyet értek. Tudom melyik cikkrõl beszél Pzolika. Tavaly télen került fel az Egü honlapra, én is olvastam annó, és furcsának is találtam... Honnan tudná azt bárki is, hogy pl -5 fokban a ventillátor elõtti résznek hány %-át kell ki takarni, hogy optimálisan mûködjön... Lehet, hogy jót tesz vele az ember, de ha túl nagy részt takar ki, akkor valóban túlmelegedhet a henger... Kár ilyenekbe belebonyolódni. Most meg amúgyis olyan hideg van, hogy aki ilyenkor motorra ül, az õrült. Én is az vagyok, ma hoztam haza a Mito-t szerelõtõl, kb 1500 m-t mentem vele, de irhakesztyûben még így is lefagytak az ujjaim, meg persze a térdeim... És a max tempó amit mentem 40 km/h volt. Hiába -14 fok az -14 fok...
teljesen felesleges bármit kitakarni,sõt veszélyes mert túlmelegedhet ha ki kellene takarni akkor a gyári gépkönyvekben írnának róla,vagy gyárilag zsalu lenne a légnyílásokon és a hûtõ elõtt
én senkinek sem javaslom hogy pontos számítások és mérések nélkül beavatkozzon bármilyen jármû hûtõrendszerébe
Nem kell a te szinteden állnom,én nem értek a szereléshez. A cikk nem tesz különbséget 2, és 4 ütem között. Nekem a szerelõm ajánlotta a félig kitakarást a 2 ütemû levegõs motoromon. Amit tapasztaltam: A motor csendesebben jár, Lámpáknál állva nem pörög folyamatosan, és kevesebb a fogyasztás,gyakorlatilag nekem pozitívak a tapasztalataim, és nem a neten szereztem ezeket a tapasztalatokat. Egyébként elismerem a munkádat, és tisztelem, hogy segítesz itt mindenkinek /nekem is/.