úgy látszik hogy fogalmad sincsen mi a különbség 2 és 4 ütem víz v. léghûtés között ugyanis csak az utóbbira 4T-re vonatkozik ez,de ha valakinek van fogalma arról hogyan mûködik a termosztát akkor jól tudja hogy az utóbbit is hülyeség letakarni
aki a netrõl szopja a tudást azzal én nem fogok vitatkozni mert úgysem áll azon a szinten
A levegõseknél ugyanúgy a ventilátor burkolat szívónyílásának a felét letakarhatjuk.
Ha nem éri el az üzemi hõfokot a motor, az sokkal károsabb mintha egy kicsit túlmelegszik !
Nos ezt az Egümotors honlapjáról másoltam be kedves Psziho, és ami a képen volt ezt hivatott elõsegíteni. Tehát ha hülyeség, akkor az Egümotors is hülyeségeket ír.
Sziasztok! Volna 2 kérdésem. Mi a véleményetek a malaguti chiakrol. A másik: Volna e valakinek téli áron eladó nagykereku plexis Ketutemu, hidegben szépen induló megbízható Robogója? Mondjuk max. 90 és 110 e ft között. Köszi elöre is
'Van funkciója is, mégpedig nem enged annyi levegõt a ventilátorhoz, ezáltal hamarabb bemelegedik a motor. "
-a hülyeséget nem muszály tanítani.elég ha megtartod magadnak!
Egy egyszerû kérésem lenne, el tudja nekem valaki magyarázni, hogy ez mi? (konkrétan egy F10-esrõl van szó, de nem hiszem, hogy ez különösebben fontos most) Mindenhol csak úgy emlegetik, hogy "membrán", de nem tudok rájönni, hol található a motoron vagy hogy mi a feladata...
Egy kérdés: A Tukano kézzsákot milyen módon lehet kimosni? Tudna valaki infót?
Van funkciója is, mégpedig nem enged annyi levegõt a ventilátorhoz, ezáltal hamarabb bemelegedik a motor. Az egyik felén plexi van. Én saját gyártásút csináltam a centróra, de sajna nem tudok fotót csinálni, mert pont ma tettem le anyukámékhoz a robit amíg ilyen hideg van sajna kocsival fogok járni, mert ma a -6 ban már nagyon fázott a fejem, tucano ide vagy oda, 1-2 hétig pihen.
Én elég magas vagyok (185 cm), és a térdem összezárt lábaknál is pont a "térd-idom" és a "kormány-idom" közötti hézaghoz esik. Tehát nekem ez valahogy sehogysem jó. Ráadásul Benelli K2-re valószínüleg nem passzol ez a sátor. Meg hóban-fagyban szerintem sehogysem célszerû motorral közlekedni. A kis kerék hamar kipörög az eljegesedett útburkolaton, és már meg is van a zakó... Õsszel még én is vigéckedtem, hogy majd nekivágok a télnek robesszal, de mióta elvágódtam kissé máshogy vélekedek..
Nagyplexi sem védi a térdet sajnos. Láttam egü-n ilyen sátor szerû képzõdmény amit a lábtartó fölé lehet eszkábálni és a lábaidat be tudod bujtatni alá. De szerintem ebben elég veszélyes motorozni. Pl ha hirtelen kell letenni a lábat, szerintem ez eléggé akadályoz...
Én ma is mentem a kis Centróval, de szerencsére túléltem a havas mellékutcákat a fõutak meg már csak vizesek voltak. Reggel viszont végig havazásban mentem és kb. 7 km-után leállt a motor. Nem indult,sõt az önindítót nem is forgatta, rúgásra sem reagált, majd már álltam volna neki gyertyát, stb, megnézni, amikor egy rúgásra beindult, és ment tovább mintha mi sem történt volna. Hazafelé este már semmi para nem volt. Azért is érdekes mert nem rég volt haveromnál egy alapos átnézésen, szíjcsere, görgõk,karbi tisztítás,kormánycsapágy csere, és pár apróság átnézésén, és nagyon szépen ment azóta.
Gyerekek hóban nem lehet robogózni... Tegnap esett kb 3 cm hó, és abban mentem melózni. Egy kevésbé forgalmas úton jobban megmaradt. Hát én ott úgy elvégódtam a Benellivel, mint annak a rendje. Hál'Istennek csak a nyakamat húztam meg, nagyobb bajom nem lett. A robogó sem tört össze szerencsére, csak 1-2 apróbb karisttal bõvült a repertoár... Azt halkan hozzáteszem, hogy 2 éve hajtom ezt a motort, és most estem vele vele elõször.
szerintem majdnem teljesen mindegy mivel indul útnak az ember,lényeg hogy értsen hozzá,ne legyen túl bonyolult az eszköz és normálisan szervizelt példány legyen
3-4 lóerõ bõven elég,van itt egy társaság akik verhovinás túrát nyomnak évek óta pedig lóvéjuk bõven lenne túra bmw-re is idén 2 általam szervizelt ape is velük tartott,így már komoly kempingfelszerelést is vihettek magukkal pia-gitár-bogrács mi kell több?lényeg a jó társaság,és a kihívás hogy együtt élj a technikával ami küzd alattad
én 15 éven keresztül japán nagyvasakkal jártam túrázgatni /tdm,africa twin stb./,de egy autópályás 800 kilóméteres etap szar bármivel mész is az nem motorozás
mostanában a pk-k px-ek reszelgetése jobban érdekel mint bármilyen milliós gép,
Mi egy balatoni túrát szervezünk majd nyáron, de még gyerekcipõben jár :D (Innen Bp. környékrõl)
Amúgy azon agyaltam, hogy a csávesz mi alapján választotta ki a robogót. 4T vagy 2t? Utóbbit könnyebb berhelni útközben ha van valami? Vagy sok alkatrész passzol bele? Léghûtés gondolom egyszerûbb, de hogy bírja a melegedést? Mondjuk ahogy a videó végén kinézett úgy erõsen melegedhet :D
engem mindíg is vonzott egy ilyen lassú túra,talán pár év múlva megvalósíthatok én is valami kisebbet egy délolasz v. görög esetleg spanyol vespás v.valami hasonló szigorúan mellékutakon nem sietve csak amennyi kényelmes
Márciusig legalább jól felárazzák vagy elkapkodják a rendszámos gépeket :D Most is van kb 5db ami szóba jöhetne, 125/50-bõl meg vagy 30. Jó az arány :D
A B125 népi kezdeményezés jó! Csak nem ebben a töketlen országban. Felhívtam egy autós iskolát, ott azt mondták, hogy 28000 Forint mindennel együtt, akár már szombaton mehetek az elméleti részt elsajátítani, de a gyakorlati rész, valamint a vizsga csak márciusban lesz. "Magyarország én így szeretlek!"
Piaggot hogy tudom tuningolni?Most alap,hogy tudnam kicsit feldobni a motorjat?Eleg eros a motor,55-el ment dombon lefele hatszellel,kotyogott a kerek.49kobcentis pedalos.
az a legelsõ szériás bw,olcsó fapados verzióként még pár éve is árulták,20 éve jelent meg kb.
Sziasztok. Yamaha bws nek van egy 3aa kódnevû változata is. Ez valamilyen speciális verziója a bws-eknek vagy mi, mert neten alig találni róla infót? Ahogy nézem az ülés az kisebb, de másban különbözik még a sima bws tõl?
ja de valami reménysugár. a B 125 topikba van pár infó, olyan 25ezer körül lesz a vizsga, a többi majd idõvel kiderül, úgyis csak márciusban indulnak a képzések. (addig majd jól megtekerik)
TC-n egyik kommenten röhögtem: "Errõl Murphy jut eszembe: ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál" :D
a poén az hogy agyarországon szinte nincsen rendszámos 125-ös eladó:) ez megint egy hirtelen megjelent valami,persze részleteket senki sem tud sok kérdés van még itt nyitva,képzési díj,regadó,kismotorrendszám stb.
imádom ezeket a régi robogókat,olyan durvák hogy az ember elröhögi magát
vettem a hétvégén egy ilyet:
motobecane moby 125 az eladó és én is azt hittem hogy 50-es,aztán ma derült ki hogy 125-ös nem is volt 50-esben ma sikerült is beindítani,3 fokozatú kormányváltója van csuklós rudazattal gumipogácsákon rugózik elöl hátul,a szivatója úgy mûködik hogy körbefordul a gáztolattyú a karburátorban
egy különleges és ritka gép,nagyon örülök neki szépen felújítom aztán mire kijön a szép idõ gurulgatok vele
A fölsõ Terrot, de a többi mi lehet...Cezeta szerû szörnyek :D A sárgát azért eltolnám a garázsig :)
Én a napokban teszteltem egy Honda gyro-t mûanyag tetõset, hát becsapott a szél rendesen, és engem nagyon zavart a szél érzékenysége a Lágymányosi hídon. Más: A Malaguti centróm az alábbiakat csinálja. Ha teletöltöm az olajtartályt akkor másnap indulásnál nem adagol elegendõ olajat. Teljesítmény vesztés, majd hirtelen megáll. Utána nehezen indul, majd megint leáll. Ha töltök a benzinhez egy kis olajat akkor megy ismét szépen, ha eljut a keverék a karbihoz. 2-3 tankolásig kell bele tenni olajat a tankba, majd utána már nem, és adagolja simán az olajat. Elõször azt hittem dugulás van, de most megint ezt csinálja. Mi lehet a hiba?
Valaki ment már fedett robogóval? Múltkor láttam egy Adivát, kiváncsi lennék hogy mennyire "szélvédett" "benne" ülni :D Tököm tele van ezzel a sok szmogriadóval meg dugóval. Ahogy néztem annyira nem is széles, talán el lehet vele férni a tömegben. Csak kiváncsiság.. Meg 435Ft-os gázolajár miatt kérdem :D Benellit nem ismerem fõleg nem az adivát, leader blokkos azt látom.
nem volt gond. megcsinálták. mondjuk szét kellett szedni hozzá a motort, és visszacsavarni, mert eléggé elmászott az egész test...
még mindig nem értem, mi az ekkora nehézség egy pöcsöm acélváz meghegesztésében... a seggén törött alumínium quadvázakat is simán varrtuk, amíg volt hozzá cuccom...
a sokadik telemet nyomom le robogóval. Pesten a fõbb utakat letolják, a mellékutakon pedig kitett lábakkal, fék nélkül, valahogy el lehet szenvedni óvatosan. Kell egy magasszárú vízhatlan cipõ. Nem kell túl drága, a só úgyis szétcseszi. Jégeralsó farmer, szélgatya és az az 5e ft os felcsatolhatós ötvös szoknya :) Felül pedig 3 réteg +sál+felmaszk+ bõrdzseki. Egy szövet és egy bõrkesztyû + a kézvédõ. Nagyjából így vágok neki :)
Kinai síoveral teljesen vízhatlan, elég alá a polo, pulcsi, nadrág. Igaz van vagy 5-6 cm vastag. :-D Motort tologatni nagyon meleg. :-D Én 7000 vettem a piacon. Már 3 éve húzza.
Lehet kapni téligumit robogóra is asszem. Ma a szmogriadó miatt robival jöttem, fel lehet öltözni többszázezres motoros ruhák nélkül is úgy hogy ne fagyjon szét az ember. Persze a vízálló motoros dzseki+gatya kombó amit LIDL Aldi meg ilyen helyeken lehet kapni, az egész jó legfelsõ rétegnek. Jól fogja a szelet és tényleg 100% vízálló. Alá 2 gatya, meg vagy 3 felsõ réteg :) Mindent betûrni mindenhova azt mehet :D Csak sálat felejtettem el, nyakamnál kicsit para volt :S
Az útteseten azér felsózzák, meg letolják a havat. De szerintem a megmaradó latyakon is frankón el lehet még csúszni... Mindegy, majd csak lesz valahogy, éhbérbõl meg nem fogok autót venni, fenntartani sem tudnám, mellesleg az autó csak arra jó, hogy álljunk vele a dugóban. Soproni vagyok de lassan olyan lesz itt is a helyzet mint Pesten... Szörnyen buták az emberek, szerintem még nem elég drága a benzin. Nem egyszer látom, hogy a közelben lakók elindulnak a 8 óra elõtti csúcsforgalomban, hogy elvigyék a gyereket az 500 méterre lévõ suliba... Aztán ilyenek miatt nem lehet közlekedni. Érdekes hogy fél 9-re már lecseng mindez.
Én télen, nyáron robogóval járok dolgozni. Télen igazából a hó jelent problémát. Tapasztalataim szerint a 8-10 cm hó lehetetlené teszi a kis kerekû motorok használatát. Megfelelõ ruházatban, én egy sí overált használok, bejárásra tökéletes. Nekem 30-40 percig tart az út itt Pesten.
Mit gondoltok a téli robogózásról? Bevállalható? Én a téli hónapokban még soha nem használtam ezidáig, de idén úgy néz ki, hogy rá leszek kényszerülve...
Száz felett. Mondjuk 125- öt. Az m3as mellett most azt mondták megcsinálják szépen. Utána eladom sztem. Végülis 125 -ért egy másfél éves motort tán megvesznek 13e km-rel. Vezetett szervizkonyvvel...
a gyárban ahol szarják ezeket az olcsó kínai motorokat van egy mûveletre a szakinak pár másodperce,simán lehet otthon jobb minõséget hozni csak olyan csinálja aki ért hozzá
az én shercóm tervezési hibás azon a ponton ahol elrepedt,úgy nem is szabadna két tagot illeszteni ahogy csinálták aztán 1.5 millás motor
mikor megvettem az elõzõt azon meg már a kereskedõnél lapos volt a gumi,felpumpáltuk elhoztam másnap nézem tök lapos,a 30 ezeres michelin gumi gyárihibás volt felhívom a kereskedõt hogy valamit intézzen az volt a válasz hogy 'gumira nincsen garancia'
én májusban vettem egy vadiúj shercó triált,szeptemberben már elnyílt kétoldalt a váz meghegesztettûk pedig króm molibdén,és meg is lett ott erõsítve
új modell-konstrukciós hiba kész
egy szutykos acélvázat miért ne lehetne meghegeszteni? meg kell utólag erõsíteni a hegesztésnél valami acéldarabbal aztán szevasz
De igen, de sajna 13.000 km van benne. A garanciában is ez van, és utánanézett egy értékesítõ csajszi, akinek nem is lett volna dolga, hogy így sajnos nem tudok garanciát érvényesíteni.
eladni nyilván csak alkatrésznek lehet... a szerelõm is mondta hogy a hegesztés nem túl jó megoldás... meg lehet csinálni de bármikor újra elpattanhat.... :/
Sziasztok!
Jó nagy bajba kerültem... 2010 márciusában vettem újonnan egy 125ös Keeway matrix-ot. 260.000 e ft-ért. Nézem, mondom mi a franctól ül ilyen alacsonyan a motor. Eltört a váz lent középen az egyik oldalon. Rácsúszott, így tartja de nem szívesen közlekedek vele. Szerelõm 25 e ft ért megheggesztené, mivel a garancia 8000 km-re vagy 2 évre szólt, így azt buktam. Egy új váz 50e ft. Motor pedig kell, ráadásul sürgõsen, hiszen azzal közlekedem.
Az nem kérdés hogy ezt megszívtam, mint inkább az, hogyan jövök ki ebbõl a legkevésbé rosszul?
Mennyiért lehet eladni egy váztörött, ugyanakkor fiatal, motorikusan kifogástalan keeway matrixot ?
Liberty-ben vagy scarabeo-ban gondolkodom...
Köszi elõre is minden tanácsot, ötletet.
fogalmam sincsen,de valszeg egy vastag gumigyûrû kell oda
Psziho, Cagiva Mito Evo-nál szerinted a kipufogócsonk és a rezó közé kell valami gumitömítés? Mert nekem nincs ott semmi; fém a fémre fekszik fel, és hát enyhén szólva lóf@szt nem tömít, kífúj mint állat, és összerondít mindent olajjal. A rezó nyílásánál van is egyébként egy belsõ perem, ahogy az a mellékelt képen is látható, én úgy gondolom talán oda ülhetett egykor bele valamilyen gumigyûrû. Válaszodat elõre is köszönöm!
á hagyjad köszi, csak valaki érdeklõdött rá, de már alkudozik, nem ér az egész annyit
pl. párás idõben megragad tõle a síbertû,fagyban meg tilos használni
pumpás kenésre nem alkalmas csak direkt keverésre mert más a viszkozitása, más hõterhelésre és igénybevételre van tervezve,és más is a keverési aránya mert 1:30 1.40 ben használják
alapjáraton és részterhelésen nem ég el rendesen és összekormoz mindent