Pszihopata milyen motorokat hoztál olaszból???(Mert gondolom azért mentél ki)
Nagyon igaz bp! En magam javitgattam a motorjaimat, nem az alulfizetett alkalmazott a szakszervizben, akinek 16h-kor lejar a munkaideje. Ha kellett ejfelig szereltem, csak hogy jobb legyen.
Olaszban voltam.'valoszinüleg a vezérléssel lesz probléma"-hát én kicsontoztam volna a tagot ott helyben!Durva sztori!Ezért jobb egy olyan szerelõ aki egyedül dolgozik,és már valamennyire összecimborált vele az ember. A yamaha-blokkos robogókkal elég egy padkázás,és lehörög ha elreped a légszûrõ,sajna több féle nyílással gyártják,példul a fojtottakon kinyitásnál ki kell fúrni hosszában a felsõ pipát.
huh. ez igy nem lesz jo. nekem is most kene vinnem minja 1000km-es szervizbe, ahol kell karburatorozni meg minden, es ha ennyire szetbarmoljak a mocikat a szakszervizben..
Az a legnagyobb baj hogy a biztosíto is csak akkor fizeti ki hogy ha van róla papirod hogy szakszervízben lett csinálva nem otthon a sufniba... Nem régen jártam egy robogós boltban és azt sem tudták mi az a röpsulyos hajtás..ennyit a szakikról.Ha tehetem én is csak magam csinálom a motorom. Szomorú,hogy azt sem tudják mit is csinálnak pontosan.
Psziho!
Kerestelek, de nem voltál MSN-ben bejelentkezve, tanácsot akartam kérni egy dologban. Mára megoldódott, de azért elmesélem, érdekes. Nemrég rámtolattak, eldölt a motor (parkolás közben) és elhajlott az oldaltámasz, burkolat kicsit karcos lett és az elsõ sárvédõ középen elrepedt de nem vészes, valamint a levegûszûrõ-ház a felfogatásánál eltörött. Elvittem megcsináltatni (biztosító fizet) egy márkaszervízbe, (japán motorgyártó, nevet direkt nem írok) ahol szép festést garantáltak és szakszerû javítást. A megbeszéltek szerint nem volt kész határidõre, pár nappal késõbb amikor elmentem érte a következõket tapasztaltam: valóban szép festés, az oldaltámasz kicsit jampisra sikerült és felhajtott állapotban ha ráülök, majdnem leér. Gondoltam majd a cimbora rendesebben összarakja, bár közel 100.000.- Forintért akár meg is csinálhaták volna rendesen. Motorikus hibája nem volt, tehát a márkaszervíznek csak a festést, az oldaltámasz javítását és a kégszûrõház cseréjét kellett volna megcsinálni. Kihoztam a motort, 20 métert nem mtudtam vele menni, lehorkant. Visszavinni már aznap nem tudtam, záróra volt amikor elhoztam. Nagy nehezen elvittem haza, maximum 30-al tudtam menni, nagyobb gázadásnál lefulladt. Másnap felhívtam õket,közlötem, hogy rengeteg csavar hiányzik a motorból és nem megy rendesen. Kijöttek, elvitték egy teherautóval, elmentem érte délután merthogy szerintük minden rendben, kész van a motor. - Kipróbáltátok? - Ki, megy rendesen! - Nem horkan le? - Nem, most már jó! - OK, köszi, kipróbálom...
20 métert nem mentem vele, ugyanaz a hiba, magasabb fordulaton fullad. Visszavittem, erre a szakszervíz megállapította a hangja alapján, hogy valószínûleg a vezérléssel lesz a probléma! Kétütemû motornál..... Tyû mondom, ennek a fele sem tréfa. Nagy nehezen kiderül, kicsit más az új légszûrõház mint a régi volt, több levegõt szívott a kelleténél. Leragasztottuk szakszervízhez méltón és lám, megy a motor rendesen.
Na ennyit a szakszervízrõl...............
Sportmotoroknál is lehet különbözõ racing betéteket venni,a durvák igen koptatják a tárcsát,viszont sokkal jobban fognak.
Úgy értettem a fékek beállítását, hogy több betéttel is ki lett próbálva, az egyiknél nem volt jó a fékhatás, a másiknál nyikorgott kicsit. Most találtam jó betétet, nem nyikorog és nagyon jól fog.
Na és a bicikli segességmérõ???? Mennyit megy az sr???
Rádobsz egy ballonos elsõgumit /de úgyse fér el meg szarul mutat/,más lehetõség nincs.Természetesen a plusz kilóméterek a sebességgel növekedve nõnek,minnél gyorsabb vagy annál többet csal.Minden jármû felfelé csal,de van egy gyártási szórás is,lényeg hogy ne mutasson soha kevesebbet-szerintem a gyorshajtási perek elkerülése miatt,így nem hivatkozhatsz az órára,nem perelheted a gyártót,ha megbasz a rendõr./ez az én teóriám/
Kicsit kötözködnék!'jól be van állítva"-mi?Tárcsaféknél mit állítasz?Nincs semmilyen állítási lehetõség,lényeg hogy a munkahengerekben a karmantyúk hibátlanok legyenek,és az alsó munkahenger is könnyen járjon /úszónyergesnél a csúszkák is/.Ne levegõzzõn a fékcsõ,ne legyen levegõ a rendszerben,jó legyen a tárcsa,és harapós legyen a betét /persze ez a tárcsa rovására megy/.Az hogy megemeli a seggét-ALAPKÖVETELMÉNY!Pont ugyanez a fék még sok robogón van. Derbi órája-biztos sokat csal,tudod-azt mondják a gyárban-'had örüljön a tulaj"
Mennyit csalhat a Derbi GP1 órája? Csak mert folytás kivétele nélkül 80km/h-t mutat....és azt kicsit sokallom!
Hozzáértõ robogószaki azt nyilatkozta, hogy nem ült még olyan fékhatású robogón mint az enyém. Természetesen /szerencsére/ nem rossz értelemben... Valóban jó a két tárcsa, jól be is van állítva. Erõs elsõnél megemeli a seggét a 90 kilóm alatt, pedig a motor sem könnyû darab!
Én nagyon féltem a stabilitástól,mikor robogóra váltottam! De pozitiv a csalódásom:)Szerintem mûúton nagyon jó. Kanyarodni nem az igazi,de amugy semmi hiba benne:)A fékhatás meg nagyon tetszik:)És nem rángat,lassan menni rossz vele!
Sachs Madass... Hát nemtudom de ez egy seggrakéta.Honda négyütemü motorja van,(akkor már rossz nem lehet)négy sebbeséges fél automata de csak 55 km/h a vége.Ez egy hobbimotor a telekre hogy a 4 éves kisfiunk ne unatkozzon napközben. Mellesleg 400 ezer ami irreális ár szerintem.
Hát mindenesetre bátor vagy,hogy ennyit mész vele.A eleje nem rángat ekkora sebességnél? Mert köztudott hogy a robogók nem az áramvonalaságukról hiresek! Én maradok a gyárinál!
Sziasztok mi a véleményetek a sachs madass-rõl??? THX
DR ferdefogazású nyújtott áttételszett került bele , 13"-os kerekek vannak rajta és 130/60-as gumi ami jól bírja a tempót. Akkor elõl tárcsafék és hátúl dobfék volt , most elõl - hátúl tárcsafék kb 120-130 körül van a vége , idõjárásfüggõ
es a vegen meg meg is tudtal allni xD egyebkent birja a kasztni ezt a sebeseget?
Vas Top Trophy henger aminek a kipufnyílása kicsit tágítva van , 17.5-ös karbi ( az újjakon ez a gyári méret ! ) , kb. 25%-al nagyobb primer áttétel , a videón még a gyári fõtengõ , karbon membránok , gyári légszûrõ malossi red filterrel , Top Nardo kipuf
Retro feeling ide vagy oda, olcson jutottam hozza. Kesobb rajottem, hogy a nagy kerekek k.rva jok. Viszont tenyleg mocskosul lomha, a vizes ontottvas 70-es F12-esem siman verte. Eladtam jo aron, es szinten olcson vettem a paripat, bar mar nem volt erintetlen a dekli, meg a fektarcsa is tulmeretes volt.
Sziasztok ! Én motorom látható az említett videón , vizes . Fogyasztása 4-4.5 l/100 Km Több mint 2000 Km-et mentem vele összerakás óta és semmi baja pedig 100 alatt ritkán megyek. 68ccm-es vas henger van rajta.
Nem variálok! Most szabadulok meg a Hondámtól, és kéne egy rendszámos Vespa a PX-em mellé. Nem tudom, mibõl gondolod, hogy nem érdekel a motorod...
Mért foglalkozol még mindíg velem!Te fórumozgatsz és variálsz,nem veszel te semmit!Elbaszom az idõmet ilyen unatkozó emberkékkel,én vagyok a hülye,hogy mindenkit komolyan veszek!
tessék itt van. Érdekel a motor, csak a sok utánajárással és papírmunkával (min 1-1,5 hónap) idegeskedéssel kevesebb lenne, ha egy magyar papírost vesz az ember, ugyanannyiért... Hogy jön ide a friss fényezés, meg a görbe futómû? Ha jól tudom te fényezteted a sajátodat, mert van rajta hiba... Sok sikert az eladáshoz.
Nem találtam meg,de mindegy!Ha nem érdekel,minek koptassuk a billentyûket,nálam /és az enyémnek!/ ennyi az ára.Lehet hogy találsz olcsóbbat is,szép új fényezéssel görbe futómûvel,az enyémet láttad gyári fénnyel!Sok sikert a vásárláshoz!
képet tudnál esetleg küldeni? privátban küldtem mail címet. Enneka mocinak 180-200 ezer, míg forgalomba állítjaaz ember. Annyiért meg már kapni itthonit is.
Valszin pszihot ismetlem, de a tuning a henger, karbi, kipufogo trioval kezdodik. Szamomra 11 liter/100km vegzodott, de legalabb takarodott.
Te malossi filtert írtál,én a malossi sportlégszûrõre írtam a választ.Ha viszont csak szivacsot vettél malossi felirattal /a gyári méretût/,az pénzkidobás,mert a feliratnak a dobozban semmi értelme,amúgy a szivacs nem különbözik a gyáritól.Egy dologgal sosem tudsz tunningolni,a jó tunning a jó arányokban van,különbözõ lépcsõkben.
Psziho megvettem a malossi red filtert és a motor ugyan annyit megy!!!!!!!!!!
Ha most lessz a szervíz akkor hagyd szakemberre a dolgot inkább.
Es ha en magam csavargatom attol meg megmarad a gari? Mert most lesz ugy is nem soka 1000km-es szerviz, es akkor ha szolok nekik, hogy allitsak mar be akkor beallitjak ugyis nem? Ja es kosz az infot .)
Csak az EÜ-t úszod meg, a KRESZ-t, rutin és forgalmi vizsgát le kell tenni. Utóbbi kettõ tiszta is, a KRESZ meg azért kell mert abban van a fél mûszaki vizsga, meg nagyon kicsit eltér az autóstól.
Merre laksz? :\Gyakran kérdezgetik a tányérsapkások ,hogy "miva? leesett a rendszám?" De ha persze van rá jogsid akkor nemszóltam :) De így minden alkalommal - 5000 Ft nem olyan mókás :D
Köszi, de jövõre veszek csak mocit mindenképpen, mert akkor költözünk ki panelból kertes házba, meg akkorra kapok annyi pénzt, hogy tudjak motort venni.
Udv mindenkinek! A 4 szelepes 4 utemuek nagyon izmosak mar, es tenyleg keveset fogyasztanak -> nagyon jo valasztas 150-es 4T, de 2 szelepes Liberty-m volt egy darabig, 3 litert evett es nagyon jol ment. Azert a 180-as 2T Runnerhez nem hasonlitanam, de a futomuve es a nagy kerekei fantasztikusak. Honda? Dylan, nagyon jo.
Egy jól beállított motornak gáz nélkül is indulnia kell,még melegen is.Ha csak gázzal indul,akkor túl sok üzemanyagot kap /te a gázzal plussz levegõt adsz neki-a közhiedelemmel ellentétben/-így el tudja robbantani a sok benyót.Az alapjárati csavar mellett /karburátor/,van az alapjárati-pótlevegõ csavar,azt kell kifelé tekerni,és próbálgatni közben az indítást.A fékcsikorgás /persze ha van elég betét/,a betétbe belenyomódott portól van,megoldása-csere más fajtára,más nem segít.
Annak már tényleg nem számítana a napi 100km, gondolom:)
Az normalis, hogy az sr-emben mar van 650 km es meg mindig csak ugy indul hogy inditozas kozben rahuzom a gazt? Vagy az ettol fuggetlen? Ja es az hogy a tarcsafek csikorog az mit jelent?
Köszi,azt hiszem SR lessz :),Szivbõl motorozom,de sajnos többet közlekednék vele mint "fun"olnék....Igaz jobban megy a TZR...de a Stage6 mindent megold ;)
Ebben én is eggyet értek! A honda legendásan jó blokkokat gyárt. Nekem volt egy kétütemü Honda MTX-em és szétgyilkolhatatlan volt. Még a mai napig a gyárban összeszerelt blokk van benne és nem volt baja soha,pedig nem mai csirke.
Természetesen lazán bírná!Azt viszont be kell kalkulálni,hogy míg egy négyütemû elmegy 2.5-3.5 literrel,addig a nagy kétütemû runnerek lazán bevágják akár a 7 litert is,és még ahhoz jön a drága olaj,amit szintén erõsen szipákolnak.Én hoztam olyan 180-as runnerokat amikben 60000 km. volt,és kitûnõ,eredeti állapotban voltak.A négyütemûre oda kell figyelni /olajszint,melegítés,olajcsere/,de egy gondos tulajnál 100000 km.-t is lefutnak.Én honda négyütemût vennék!
A 4 ütemü 125-ösök a nagyobb utakra vannak kitalálva mert kényelmesek ,csendesek,és gyorsabbak. Egy barátomnak 125-ös négyütemü Yamaha Belugája van,kipróbáltam és beleszerettem a 4 ütemü robogókba! Nem fogsz bennük csalódni azt garantálom! Egy Runner pont ideális választás lenne,remek robogó,és nem is drága,panaszt még nem nagyon hallottam róla.
Pont ezt akartam jvasolni! Vagyis egy Runnert, hogy mekkora motorral veszed az más kérdés. Ötvenessel semmiképpen, én egy négyütemû 125-öst vennék a helyedben. Azt nem tudom bírná-e a napi 100km-t.....majd Psziho megválaszolja! :o)
És egy (használt) 180-as Gilera Runner-hez mit szóltok?
Úgy, hogy beletennék napi 100 km-t, és nem fél évre kéne a motor?
Szerintem is hosszutávra jobb a négyütemû.Bármelyik megvehetõ,még a kymco is,de minimum 125-ös.Kínait ne!
Szerintem vegyél valami kényelmesebbet,4-ütemüt.Nincs velük sok gond (igényel egy kis takaritgatást),nem kell olaj a benzinbe,nem eszik sokat és nem fog idegesiteni a motor hangereje,erösebb is.Nekem bejött.