Amugy visszaterve az eszmefuttatasodra, mondjuk egy normalis jog 120.000. Es normalis, regi NRG 160.000. A regi nrg 80-at siman megy, nagytestu, nagykereku. A regi jog 60-at megy hatszelben, kiskereku (magyarorszagi utakon halal), kistestu (nagy forgalomban elonyos).
De. Ha soha senki nem venen uj robogot, akkor hasznalt robogok se lennenek :)
Gondolom nem fogod elhinni, de en foleg azert fizettem tobbet a robimert, mert hatul is tarcsafekes :) Mostani csak elol tarcsas, hatsot csak lassitasra hasznalom, megallni vele 50-rol szinte lehetetlen. Pedig fekbetet csere volt. Az elso meg blokkol, ha berantom :)
Node mint említettem KISTESTÛ Jog-ról beszéltem, tehát nyilvánvalóan nem az újról. Csak arra akartam rávilágítani hogy mennyire alaptalan sztárolni a vízhûtéseseket (persze nem rosszak), meg mennyire értelmetlen rákölteni többtízezer forintot a tuningra hogy aztán egy gyári állapotú 15 éves konstrukció elverje a csodagépet.
az én aerox om 15 lovas!! csak nem indult be tegnap:DD már rég mentem vele...
Hat, azert egy olyan motor, ami tunningal viszi a 100-at, az mar kozel se gyerek dolog. Amugy a Jog-od hasznaltan kerul kevesbe, az uj Yamaha Jog R kozel egy arban van az enyemmel.
Igazad van. Én mondjuk egy elég drága, nagytestû 100köbcentis robogóval kezdtem, és attól azért mégiscsak lemarad egy kis Jog. :) Persez ez is csak egy gyerekjáték, de jó amíg komolyabb vashoz nem jut az ember. :)
Persze le lehet fikázni, de semmiben nem marad el pl. az itt emlegetett nagytestû társaitól (féktávban esetleg). Egyébként meg eleve az összes 50-es robogó kis szar, gyerekeknek való tanulómoci. Addig el lehet velük bohóckodni ameddig az ember nem vezethet rendes motort.:)
En a mult heten csutortokon vettem egy uj NRG Power-t DD-t. Csak 30.000-el tobb, mint a levegos, nehogy olyat vegyel. A vizes elonyei: 1. vizhutes (tobb loero, nagyobb nyomatek, egyenletesebb gorbe) 2. Hatul is tarcsafek 3. Rezonator dobos sportkipu, a tapasztalatok szerint ez megy 80-85-t, mig a levegos csak 70 korul. Ha ez nem er meg neked 30.000-et te tudod, de meg fogod banni kesobb.
En szerdan hozom el a szalonbol, kedden eltavolitjak a folytast. Az elso otszazon bejaratom en, utana mar lehet huzatni :)
Csak a jo ido legyen velem. Mindjart berakok egy grafikont, miert is a vizest kell valasztani.
Nem hiába van ott az a 150.000 Ft-os árkülönbség. Szal, a konzekvenciát vond le Te. A helyedben használtan vennék robogót, újonnan nem ér meg annyi pénzt. Én ezt vettem 190.000 Ft-ért.
A vizhûtésesek? Nem mondanám. Nekem Gilera Runnerom van, ugyan az a blokk van benne, mint a Piaggio NRG-kben. Semmi gondom nincs vele. Igaz -18°C-ban csak a 2 rugásra indult, de nincs semmi gond vele. És ez komoly. Jobb a vízhûtés, mint a lég.
Sziasztok! Valaki aki ittvan tudna 1 kis infót mondani milyen a piaggio NRG DT tipusú robogó? Mert én most olyat szeretnék venni csak nemnagyon ismerem még hogy milyen. Válaszotokat köszönöm.:)
készülõdök a nyárra :) rendeltem, egy athena alu hengert, az holnap érkezik, jövõ hét elején jön a polini for race csõ, meg 2-3 hét mulva veszek fõtengelyt :))
én nem így szoktam csinálni. az én módszerem olcsóbb. alátétnek rongyot használok és teljesen jó. már 2 éve így csinálom.
Ma elõvettem a kecskét és iszonyat jó volt mocizni végre :)
BUÉK
2 kerékhez kell 4 db külsõ gumi (használt és lyukas is tökéletesen megfelel) + 2 db belsõ gumi + 2 felni. Meg kb 400-500 csavar alátéttel együtt. Attól függ mennyit fúrsz bele, meg hogy mekkora a kerék.
Hozzávalók egy kerékhez: - 1 db felni - 2 db külsõ gumi - 1 db belsõ gumi - Sok-sok csavar (kb 5 centis) mindegyikhez széles alátét.
Elkészítés:
A csavarokat az alátétjeikkel együtt belefúrod az egyik külsõ gumiba, méghozzá belülrõl kifelé. Megprópálod követni a mintázatokat, és lehetõleg úgy történjen a befúrás, hogy a csavar barázdába essen. Kell egy sor középre, és mondjuk 2-2 sor kicsit kintebb, hogyha döntesz akkor is fogjon valami. A lényeg, hogy mindig sugár rányban kell a csavart beletenni, hogy a jégbe-hóba mindig merõlegesen fogjon a csavar. Ha ezzel kész vagy, fogod a másik külsõ gumit, és a széleit levágod, magyarul csak a futófelület maradjon. Szétvágod, hogy egy szalagot kapj, majd abból pár centit lecsípsz, és a másik gumi belsejére, a csavarokra fekteted. Fogod a belsõgumit ezt az elõzõ szalgra helyezed, majd felteszed ezt az egészet a felnire. Innen már csak fel kell fújni, és mehet a racingolás.
Valami hasonlót láttam pár éve a TV-ben, épp említeni akartam de akkor te sokkal jobban képben vagy. Viszont akkor kérdeznék egyet ami azóta is érdekel: hogyan megy pontosan ez a szöges gumi készítés? Addig tudtam elképzelni hogy belülrõl kifelé beütitek s szegeket, de mitõl maradnak azok a helyükön? Be kell ragasztani? Vagy a gumira kívölrõl megy rá valami pánt amiben a szegek vannak?
Jobbat tudok. Mi szöges gumikat szoktunk csinálni, és a város befagyott taván szoktunk pályákat kialakítani és egymás között versenyeket rendezni. Tavaly benne voltunk a Sport1-ben is.
Én is azzal járok télen-nyáron, meg lehet tanulni közlekedni télen is, az utóbbi 2-3 téli szezonban már nem is takartam.:) A gumitól mondjuk nagyon sok függ, az alig mintás "divatgumik" szarok télre. Egyszer sikerült keríteni sûrû apró mintás gumit (olyan mintával mint a 28-as bicikliken is van), az sokkal jobban kapaszkodott hóban is, sajna nem tartottam meg csak télre így elkopott már. Ezzel mondjuk csak a hó van letudva, a keményre letaposott jégen már szerencsére is szükség van. Finom gáz-fék mellett a megcsúszások nagy része megelõzhetõ, amivel nem lehet mit kezdeni az a váratlan megcsúszás menet közben. Ott az elsõ pillanatban eldõl a dolog, ha nem vágódik ki a szerkezet az ember alól akkor meg lehet fogni, de volt olyan hogy az egyik pillanatban még a robogón ültem, a másikban már az úton, azóta sem értem miért. Nem fékeztem, nem gyorsítottam, nem volt jégfolt az úton, egyenesben haladtam éppen. Szerencsére az egyik kezemmel továbbra is fogtam a kormányt, így nem dõlt el a robogó és nem lett semmi baja, plusz nem jött mögöttem se senki hogy kivasaljon. Mondjuk alapszabály hogy 20-30 fölé ne menjen az ember, akkor már sokkal nehezebb megfogni. Plusz én kistesû Jog-ot hajtok ami könnyû és simán leér a lábam, azonfelül fillérekbõl lehet javítani ha mégsem jönne össze a dolog. Egy szép nagytestû új robogót nem hiszem hogy bármilyen idõben kivinnék.:)
multkor tiszta nyál volt az út, fordultam ki az utcából, jön az autó, mondom még beférek én oda, bõgáz, kicsit keresztbe :))
elég veszélyes már néha, lehet, hogy pihentetni kéne már a motorozást... azért az elsõ normális hóba még kimegyek :)
Még én sem raktam el. A 2 gatya alap, mert különben megfagynék. Még szerencse, hogy van egy minimális lábfûtés a robogómon, nem fézik annyira a bokám. Amúgy az egy kesztyû is kezd kevés lenni... Jöhetne már a tavasz.
El ,de még mindíg elõveszem szal nem :D Amíg lehet addig moci! Remélem nem fod esni a hó meg a sok szutyok és lehet csapatni bár már naon csúszik néha az út :( Addig meek míg le nem török a motorról :D
Hat igen, alaposan at kell gondolnom a dontesem. EGy buta kerdes, Aprilia Amico az nagytestu? Utana keresek majd Googleba, de ma nincs idom edzes miatt :( Talaltam egy nagyon szep peldanyt 120.000-ert es kulsore is tetszik! Velemeny errol a motorrol?
Amikor nemvoltak nagytestû robik valóban így volt ,JOG volt az isten utána meg a többi...(DIO,DJ,MINT,STB...) De mostanában hasonlíts össze mondjuk egy Aeroxot meg NRG-t vagy ZIP-et ,hááát! Én elõbb láttam halott Aeroxot ,mint NRG-t vagy legyen az Malaguti vagy akármi! Szal én ezt nem jelenteném ki ,hogy "a japanok megbizhatobbak".
En is azt hallottam, hogy a japanok megbizhatobbak. Az olaszok mellett a nagy kerek es a jobb rugozas szol (es a nagyobb sebesseg)
namost én nem igazán értek a robogókhoz, de a nagyobb motoroknál a japán gyártmányok sokkal megbízhatóbbak mint az olaszok. és ezt nagyon sokan tapasztalják rajtam kívül is.
nálam valahogy így van a sorrend a legjobbtól a legszarabbig: japán (yamaha, honda, kawasaki...), olasz (aprilia, malaguti, cagiva...), kínai (keeway). Persze nemtom robogóknál is így van e...
de ez mindegy :) szvsz egy malagutiban megkapod ugyan azt a minõséget, mint egy yamahában, csak olcsóbban.mert ugye "húú yamaha, áruljuk jó drágán" legalább is nekem ez jött le a hirdetésekbõl.
Teljesen igazad van. Olyat vegyen, ami a legjobban bejön neki. Nem szólunk bele, de megkérdezte, hogy milyet vegyen. Mi mondtunk neki tippeket. De az õ leírása alapján a legjobb választás a talán egy Yamaha JOG. Igénytelen jószág, sose hagyja cserben.
Namost itt a tipikus "mindenki a sajátját fényezi" állt elõ. Teljesen nyugodtan nézhetsz valami Japánt is annak ellenére hogy csak az Oolaszokat istenítik itt, a lényeg hogy jó állapotú legyen, és minnél elterjedtebb típus. Ha napi rendszerességgel akarod használni akkor úgyis költeni kell majd rá idõrõl idõre. De az pl. érdekes hogy "Malagutit kell venni, mert az Yamahablokkos, és olcsó hozzá az alkatrész". Kérdem én, akkor egy Yamahablokkos Yamahához nem ugyanannyi, vagyis ugyancsak olcsó? :)
100-150 ezerért is van Piaggio. Pl. a Quartz. Sztem nem a legszebb robogó, klasszikusnak mondható vonalakkal rendelkezik, de motorikusan kiforrott. Elöl is egykaros lengõvillával rendelkezik, ami szinte kivasalja az utat. Nem hiába teszik elõszeretettel az újabb Piaggio-kba és Gilera-kba a tuning versenyeken. Vízhûtéses blokkja van, és rendkívül jó tuning alap.