Ha neked irtam volna akkor elotte ranyomok a valasz gombra,mint ahogy te is tetted. Koszonom az udvarias bocsanat kerest,reszemrol nincs problema es elnezest ha durva volt ra a valaszom.
Én azt hittem, hogy az enyémrõl dumálsz, mivel azt írtad, hopgy olcsó. Nem sokkal elötte én írtam le, hogy mennyibe került az enyém, és én magamra vettem. Elnézést kérek, ha megsértettelek.
Ui.: Szerintem más is így reagált volna a helyzetemben.
Tolunk nem messze van egy ilyen keeway kereskedes. Elmentem,a legnagyob enduro erdekelt volna,na az valami 200ccm-es nevetsegesen keves loerovel. Aztan mikor eloadta a csoka,hogy hat ezt csak egy helyen lehet levizsgaztatni es azt is o intezne,viszont igy allja a vizsga dij felet,akkor mar meg is volt a velemenyem az egeszrol. En nem akarok lebeszelni senkit a markarol,de ezek olyanok lehetnek mint azok a kinai elektromos rollerek vagy biciklik, amik 2 kor utan halomban allnak a baratom kerekpar szervizeben....
Tehat olcso es szar,de hat van akinek ez kell. En inkabb annyi penzbol mint amibe ez az uj kinai kerult volna vettem egy hasznalt honda crm250-et es nem bantam meg !
Korábban nem volt semmi gond, már 3 hónapja nálam van, és a vezetett szervízkönye is a kezemben van. (Igaz, azt bárki tud csinálni egy kis "mellékes"-ért.) Akikkel személyesen beszélgetek itthon, van aki a variátorra, van aki a szíjra gondol. Meghallgatták a motort többen is, annak nincs baja. Veletek történt már ilyesmi?
Lenne egy kis problémám, talán Ti tudtok nekem segíteni!
Mikor elindulok a robogómmal, rendesen felpörög a motor ahogy kell, nagyon jól is húz, de 25-30 km/h körül szépen lassan leesik a motor fordulata kb a felére. Innen már csak úgy képes gyorsításra, hogy az áttétel fix, a motor hanggal együtt emelkedik a sebesség is. Mire feltornázza magát 45-50 km/h-ra, szinte lemegy a nap és kiérek egy hosszabb utca végére is. Innentõl már gyorsul úgy ahogy szokott egészen a végsebességig. Régebben nagyon jól húzott minden sebességtartományban. Mitõl lehet most ez a lyuk? Talán a variátortárcsák kophattak el? Vagy avalami más?
Ja! 95-ös oktánszámú benzinnel a végsebesség 64, 100-assal pedig 69. Ez már majdnem 70!
Ebbõl a robogóból létezik 125 cm3-es 4 szelepes változat is. A különbség az, és az én motorom közzöt az, hogy más az erõforrás benn, meg hogy ezen hátul dobfék van. De ez nem is érdekes, mert a 13 lóerõs változat elsõ fékberendezését kapta meg a 4 lóerõs 50 cm3-es is. Hatalmas tárcsa, kétdugattyús munkahenger, + acélsodrony a jobb adagolhatóság kedvéért.
A srác akitõl vettük 250-et mondott elöször. Az egy kicsit sok volt érte, alkudtam, és a vége 225e Ft lett. Szerintem újonnan nem éri meg megvenni a robogókat. Igaz, sokat kell keresni, hogy jót találj, de megéri.
Magyarországon a Hyundai forgalmazza a Keeway motorokat. Az enyémrõl azt kell tudni, hogy 3 éves múlt a múlt héten, vezetett szervízkönyve van, Ausztriából lett Magyarországra behozva, most valamivel több mint 10000 km van benne. Mielõtt megvettem volna, bementem a vidéki kisvárosomban található Hyundai márkaképviseletbe (van szervíz is), és megkérdeztem, hogy ehhez a típusú motorhoz be tudnak-e szerezni minden szükséges alkatrészt. Azt mondták, hogy igen. Most, hogy esedékes lenne a 10000 km-es nagyszervíz, azt mondták, hogy még ilyen gyártmányról õk nem is hallottak.
Van-e hozzá alkatrész?: Hmmm... Ez érdekes. Kóreában biztos.
Igaz, én is rosszul tudtam. Tehát konkrétan akkor kérnek jogosítványt, ha Postabankos hitelre vesz valaki motort (a többi bank nem kéri). Mondjuk ez a legtöbb embernél nem változtat semmit tekintve hogy nagyrészt hitelre vesznek a magyarok motort, és a hitelt a Postabankon keresztül intéztetik lévén sokkal kissebb THM-mel dolgozik a többinél. Sajna kevesen tudják kicsengetni a teljes árat+marad zsebben még 2-300ezer a rögtön felmerülõ költségekre.:)
Legutóbb pedig még így szólt a törvény. Sõt a Honda szalonban is említették. A kategóriás motoroknál halál biztosan így van, de szerintem A1-Akorl. esetében is.
Egy, a gyútógyertya helyére becsavarozható furat/löket mérõ miskulanciával kb. 3mp alatt mondom meg hány ccm a moci!!! Ne kételkedj, 60ezer forintom bánta amikor a mélyen tisztelt KPM megfogott a KTM-el!
2ütemûeknél keményen lehet a teljesítményt visszatartani több módon. kipufogó/rezonátor is néha/ karburátor/fúvókák, tûszelep/ power szelep ezek variálásával/és sokminden mással/nagyon lehet egy motort folytani. Bizonyos országok elõ is írják, hogy milyen ccm-hez max. hány LE párosulhat. Nemritkán ehez 40-50%-os folytás kell! Szerencsére 2ütemûnél ezeket házilag is ki lehet bûvészkedni, de számíts sok plussz kiadásra, ha ki akarod dugózni :)
Most valszeg titkot árulok el, de nincs olyan kategória hogy "speed motor". Sport/Supersport van. És motorsportolni ugye nem közúton szokás. Pályán lehet száguldozni, közúton közlekedni kell. Persze ettõl el lehet térni, érett fejjel és sok tapasztalattal. De te szvsz egyenlõre mindkettõbõl hiányt szenvedsz.:)
Tényleg arra készülj rá hogy új vasat csak hozzá passzoló jogsihoz adnak. Másrészt meg ne nagyon foglalkozz a végsebességekkel, mert ha annyival akarsz járni akkor nagyon hamar megadják magukat.
szaguldozz palyan, ahol nem veszelyeztetsz masokat, a veszelyeztetes a kresz egyik alapfogalma, bar errol te soka fogsz majd csak hallani ahogy latom...
Azt sajna sehol sem mondják meg, katalógusban is csak ez volt: árazás alatt... A másik jelöltem a Honda CBR 125, de az Aprilia gyorsabb. Érdekes néhány helyen azt írják hogy 160-al tud menni, máshol meg azt hogy "csak" 110-el. Gondolom nem írták a náv mellé az altípust vagy vmi. A Honda CBR 125 az 699000, az Apriliát csak akkor veszem meg ha nem drágább nála. Ha igen akkor asszem marad a Honda.
Jaja, nagyon igaz. Példának leírom a friss élményemet a témában. Háttérnek annyit hogy a B-s jogsi elõtt már régen vezettem kint a prérin, 11 éve van B-s jogsim, 6-7 éve masszívan robogózom, régen kicsit nagymotoroztam is, de az csak arra volt elég hogy "elméletben" tudtam kezelni. Kb. 2 hete kezdtem a rutint A-ra, mondta az oktató hogy ki kellene vinnem a motort a tanpályára. Az elsõ alkalmat csak úgy vállaltam ha elõttem megy. Visszafelé már én mentem elöl. Kifordultam az alárendelt útról, elkezdtem húzni, mire a következõ keresztezõdésben elémfordult jobbról egy autó pedig elsõbbségem lett volna. Mint kiderült kint felejtettem a jobb indexet, így azt hitte hogy le fogok kanyarodni. A következõ keresztezõdésben úgy mentem ki egy Astra elé hogy kemény fékezés mellett is majdnem seggbevert. Mindezt olyan 3 km-es úton. Akkor vajon meddig élne egy olyan abszolút kezdõ akinek 0 gyakorlata van és semmi tapasztalata a forgalomban?
mesélte papám hogy apámék a robogót is úgy csinálták meg régen hogy vmi "folytócsövet" (vagy a kipufogót most nemtom a nevét) kivették és reszelõvel nagyobbra reszelték belul a csövét...mentek õk 70-el is:)
kepzeld itt tenyleg annyi nyomott torvenytisztelo van akik nem az utakon akarjak vegezni az olyanok miatt mint te, aki meg eleteben nem ult motoron, de maris 80-100-zal akar zuzni!!
Nem attól lesz valaki nagymenõ, ha nem tisztel ia törvényt, mint a sok gyökér, akinek még a golyói sem szálltak le. Sok fazs szülõt is utálom, aki még aszisztál is ebben nekik.
Én elõrebocsátom, hogy kurvára idegesít az összes robogós suhanc. Legszívesebben légpuskával lövöldöznék rájuk az erkélyrõl, amikor este arra gizdul az összes, hogy kinek hangosabb a szar kis pár köbcentis robogója a sportdobjával. Rosszabb hangjuk van mint egy légvédelmi sziránának, ráadásul úgy cikáznak az autók között, hogy elég nagy önuralom kell hozzá, hogy már csak direkt is ki ne vasaljam õket. (normális robogókkal nincsen gondom)
Eltekintve ettõl, a pár napja egyik éjjel éppen hondás találkozó volt a városban a szokásos helyszínen, ahova a rendõrök is odajárnak elõszeretettel, beszélgetni. 2 motoros rendõrrõl van szó, akiknek általában annyi a kikötésük a társasággal szemben, hogy senkit ne kelljen az éjjel körberajzolniuk :) Na szóval az egyik elmondta, hogy a közeljövõben valóságos hajtóvadászatot fognak indítani a robogós öcsisajtok ellen, mivel rengeteg panasz érkezett rájuk a lakosság részérõl, és nem egy balesetért is felelõsek. A rendõr szerint (mivel rendszám alapján elég nehéz rájuk kényszeríteni bármit is, mivel ugye nincs rajtuk), egyszerûen azt fogják tenni, hogy megállítják õket, és elküldik a motort szakértõi felülvizsgálatra, olyan címen, hogy veszélyeztetik a közlekedést. Namost mivel a robogó mint olyan egy segédmotor kategória, és 40kmh-nál nem haladhat gyorsabban, elég lesz nekik annyi a szakértõ részérõl, hogy az megállapítsa, miszerint az adott robogó képes e többel menni vagy nem. Ha a szakértõ azt mondja, hogy 40kmh-nál többre képes az adott robogó, a büntetés máris a százezres nagyságrendre rúg, a szakértõi díjjal együtt, mivel ugye (jogositvány) kategórián kívül esik motor. Na persze ehhez nagyfokú rendõri aljasság is kell majd, hogy ilyen vizsgálatra elküldjék az illetõ robogóját (mivel majdnem mindegyik tud 40-nél többel menni), de a legtöbb rendõrben ez úgyis megvan, ha ilyen suhanccal állnak szemben. Aznap este is vagy 10-15 ilyen robogós gyerkõc száguldozott a városban. Mivel nagyjából egy helyen szoktak összejönni az "éjszakai száguldozók", nem messze tõlünk megálltak. Majdnem lementem hídba, amikor láttam a bukósisakok alól rendre kis tizenéves gyerekek bújtak elõ. Egyszerûen úgy be tudok pöccenni a látványuktól is... még a szõr se nõtt ki a lábán, de már arra gizdul mindegyik, hogy mennyire tud berúgni, milyen csaja van, meg mennyivel tud körbeszáguldozni a városban. A rendõrök meg szinte minden héten összevakarnak egyet az aszfaltról.
ti ezt a hsz-t nem ertitek? szerintem a rendorok meg jobban otthon vannak a temaban mint az atlag
Én elég sokat járok nem megszokott idõpontokban is (késõ éjjel vagy hajnalban), amikor én vagyok az egyetlen közlekedõ a zsernyák közelében, márcsak azért is megállít hogy addig se unatkozzon.:)
Teljesen igazad van, csak nem kellene az összes rendõrt lenézni, mert van közöttük olyan is aki simán megbuktat, és elõbb-utóbb találkozni fogsz ilyennel is. És nem kell neki helyben megmondania biztosra, majd a vizsgálat eldönti. És akkor az 50-es tábla nem sokat fog érni az oldalán.:)
Sziasztok! Pár hozzászólás: ez a "segédmotor 45kmh felett gyanús" dolog...hhát nemtom,sztem a mai gépek (Gilera Runner,Aprilia SR,Aerox,stb.) foyltás nélkül simán mennek 75-80-at. nem is errõl akarok vitát nyitni,mert bizony hosszasan lehetne taglalni ezt a folytáskivevõs meg törvényszegõs dolgot...az igazi kérdésem az lenne: Tudtok arról valamit,hogy egyátalán tervezik-e Mo.-n a robogok kisrendszámozását,és evvel együtt,hogy lehessen vinni utast (mint pl Ausztria)? Mert errõl sehol nem találtam infot..pedig az EU megengedné....
Átlagos férfiról beszélsz. Én meg rendõrökrõl, akik látásra/hallásra nem tudják megmondani biztosan, hogy az nagyobb mint ötven. Persze öblösebb hangja van, de nem tudja bebizonyítani. Természetesen 50-es táblányka van az oldalán.
Az enyémmel minden 2-3. igazoltatásnál gond van. Sima 50-es Jog 3KJ, csak öreg sz*r és szét van hajtva, nagyon hangos a kipufogója. Úgyhogy sûrûn felteszik a kérdést hogy nincs-e rajta nagyobb hengerfej vagy hogy hány köbcentis. Igaz egyszer se foglalkoztak vele tovább.
Nem mondtam hogy tanítják. De egy átlagos férfi érdeklõdik a technika, az autók, a motorok iránt. Sõt nagyrészük ért is valamennyire hozzá, ahhoz nem kell szerelõnek lennie. Nem állítom hogy ránézésre megmondom hogy melyik 50-es és melyik 125-ös, de ha jobban körbenézem akkor azért nagyrészt meg tudnám mondani, csakúgy mint a legtöbb férfi. És ha valami nagyon gyanús, akkor gondolom berendelheti a rendõr vizsgálatra, ott meg aztán nem lesz vita. Ennyit akartam mondani, és ezt tartom is. Ráadásul a nagyobb motorokon, de nemritkán a kicsiken is van adatlap, onnan azonnal kiderül, és ezt sokszor elég nehéz eltávolítani nyom nélkül. Úgyhogy szerintem ehhez nem kell külön rendõri kiképzés, csak józan ész.