hi! szeretnék egy robogót! haverom vett egy fekete Suzuki Estiellet ( vagy hogy írják)-ot 5 éves és 150K-ért, mit szóltok?
vmi internetes moci-kereskedés nincs?:D szemlélõdnék:D
Sziasztok! Ha még aktuális a kérdés a CPI moci ügyben: a CPI és a Keeway nagyjából egy kutya,Keeway-t kapsz 199ért ujonnan.lényegében Amerikai futómü,japán motor, kínai összeszerelés.Jól néznek ki,elméletilewg alkatrészt is gyorsan szereznek hozzá.2 Haveromnak is CPI -je van (Hussar),kb 1 éve,eddig nemvolt velük gopnd,csak annyi a hibájuk,hogy rajt ülve lábbalé visszafogod csutkagázon,szal nem vmi erõs a motor..nha errõl irtam egy kisregényt:) Amúgy nekem egy 97es Apriliám van, nagyon tudom mindenkinek ajánlani,nagyon megbizható,és sportos gép. Nha egyenlõre ennyi..hja és tigeroo: robogo.lap.hu-n nézz körül! Üdv: Lt.Balu (HA-FUN)
nekem van robogom, a fojtas 40km/h-nal van, mert a kresz ennyit enged, most fojtas nelkul megy a robi 65-ot. Egy 50ccm az eletben nem fog 100-zal menni, max lejton lefele...(Piaggio Vespa 2003)
ja es azt ugye nem kell ecseteljem hogy mi tortenik akkor, ha lemeszelnek a zsaruk mondjuk 80-nal
eleg liberalisnak tartom magam, de 15 evesen en nem szeretnem ha 100-zal tepnel az utakon, bocs
16 éves kortól mehetsz A1-re, azzal vezethetsz 125ccm-ig és 11 kW-ig motort. A jogsi megvan 70-80ezerbõl, 2-300ezerbõl vehetsz egy ilyen kategóriás használt motort és még marad zsé szervizelni is. Szerintem ez a legértelmesebb megoldás. Egy ilyen motorral már törvényesen is járhatsz 90-nel, meg kényelmesen bír is ennyit.
50 ccm-es motor mehet 100-at, ha tuning van rajta. volt egy Aprilia Habana-m, az folytva ment 80-at. Ellopták most egy 200 ccm-es Vespa-m van. Az megy 100-at. Természetesen 50-es papírokkal.
az Aprilia 50-es volt
és ha csak 30cc-is ahhoz is kell jogsi? :)
aha es mi van akkor amikor lemeszelnek 90-nel, es bemutataod az 50ccm-es papirjaidat??a rendor eloszor felrohog, aztan jol meg$%#...
a penz nem gond, faterek azt mondtak fel millaig akarmi lehet! en eloszor ilyet vagtam: majd ilyet:
ezt nezzetek inkabb: (apronet.hu)
"CAGIVA FRECCIA 1991- es 125 cm3 50- es papírok. Speed motor új gumikkal frissen szervizelve nagyon erõs tökéletes motorral, váltóval, lengéscsillapítókkal hibátlan állapotban szezonra felkészítve eladó. Metál fekete színû mondhatni karcmentes állapotú. 30Le, 7 sebesség, folyadékhûtés, elöl - hátul tárcsafék, power szelepes + (exup) mechanikus kipufogófojtás szabályzás, önindítós, 155 km/h a végsebessége, 5- 6 l fogyasztás 100km- en. " Ár: 260.000
ember most tapokrol van szo?? 300watt tudod mire eleg??talan megmoccan a moci, de az se valoszinu... most akkor osszefoglalom mi a segedmotor: -50cccm-et meg nem halado loketterfogatu, belso egesu motorral hajtott 2-3-4 kereku jarmu vagy(!!!) legfeljebb 4 kwatt(=4000watt) teljesitmenyu egyeb motorral hajtott 2-3-4 stb. -tervezesi sebessege 45km/h-nal nem nagyobb es sajat tomege max 350 kg
nem ersz semmit az 50-es papirokkal, egy 200-as es egy 50es kozotti hangkulonbseget mar a hulye is eszreveszi... Nem ertem a mai embereket, hogy ha szeretnek motorozni, akkor miert nem kepesek letenni a jogsit, igazan nem egy nagy kunszt!
1. szabály: ha rendõr megállít, motort AZONNAL! leállítani A hülye rendõr meg nem fogja ott helyben megmondani, hogy az 50, 125, vagy 200 ccm. Nincs hozzá adatbázisuk sem...
Én imádom a Vespám. Egy életforma! Sajnos nem lehet forgalomba helyezni magyarországon, mert nem felel meg a környezetvédelmi és egyéb elõírásoknak... Ha mehetne vizsgára, akkor én is letenném a jogsit.
Én a Vespával 0 tapasztalattal azonnal megbírkóztam. nem nagy ördöngõség, 1 hét után már rutinból fog neki menni.
Egyébként kezdésnek tényleg egy kisebb motor kellene. Vegyél egy Simsont, 1 hónap alatt belejössz, és ha borulsz, akkor nem a fél millás mocit dobod el, hanem csak egy 60e-es "ócskavasat"
Bálint
igen csakhogy nem segedmotorral mentel, ez a rendornek is vilagos lesz a 80-as tempobol, igy te jogsi nelkul vezettel, ami nem csak egy szimpla gyorshajtas!
Dehogynem segédmotorral! Csak nem 40 km/h a max sebessége, ha nem 80. B jogsival vezetek. Egyébként robogósokat, meg rendszám nélküli "segédmotorokat" nem nagyon állítanak meg a rendõrök. Az új PX-eket már nem is forgalmazzák magyarországon. Nekem egy 83-as PX-em van. Semmivel nem büdösebb, rosszabb, környezetszennyezõbb egy 250es ETZ-nél. Bezzeg olaszoknál millió egy ilyen gép szaladgál. Hol van itt EU harmonizáció! A Jó Büdös Q.. A...
"1. szabály: ha rendõr megállít, motort AZONNAL! leállítani" - Aha. És ha azt mondja hogy mehetsz tovább akkor meg eltolod 200 métert és ott indítod be?
Sokan azért használnak 50-esként nagyobb motort mert az 50-esnek jóval kisebb a járulékos költsége. És ha már úgyis 50-esnek használja, akkor minek mellé motoros jogsi?
Ja. és ha például út szélén igazoltatnak órákon keresztül, akkor addig ott üldögélsz amíg nem költöznek arrébb vagy le nem jár a mûszak? :) Ráadásul már a leállítással is gondok lesznek. Gondolom úgy értetted hogy még mielõtt odaérsz már leállítod a motort és odagurulsz. Namost ehhez le kell venned a gyújtást ami viszi magával a világítást és az indexet, így máris megsérted a kreszt. Ráadásul ha ez egy robogó és nem sebváltós gép, akkor a gyújtás elvételével se érsz sokat amíg visszahajt és csak mikor már majdnem áll, akkor döglik meg a motor. Ez az egész sz*art se ér szvsz, lehet hogy megúszod párszor, de elõbb-utóbb megfognak.
ha órákig ott igazoltatnak, és ha te készen vagy, akkor indít és bõgáz.... és nem közvetlenül melette álsz meg....... hanem elõrébb, vagy hátrébb 3 méterrel... a robogó ált 50-es én a Vespa-ról beszélek.
Akkor olyan évi 10-15ezer áll szemben az 50-esre jutó valami 2ezerrel szemben. A különbözetbõl jó ideig lehet tankolni a gépet.
éves szinten kibírható a különbözet. És így autópályára is mehetsz, és a csajodat fel tudod ültetni hátra... Nekem pont ez a bajom. A csaj jönne Vespázni, de "törvénytisztelõ" vagyok, azért nem akarom bevállalni, hogy rendszám nélkül üljön fel..
"ha órákig ott igazoltatnak, és ha te készen vagy, akkor indít és bõgáz...." - a bõgázzal már le is buktál, és az út szélére nem kigyalogoltak a rendõrök hanem van ott kocsi vagy motor is. Csak rajtuk áll hogy utánad akarnak-e menni, és elõbb-utóbb utánad fognak egyszer.
"és nem közvetlenül melette álsz meg....... hanem elõrébb, vagy hátrébb 3 méterrel..." - Csakhogy a KRESZ nem azt mondja hogy ott állsz meg ilyenkor ahol akarsz ugye. Ha már a legelején se azt csinálod amit a rendõr mond, akkor számíthatsz rá hogy gyanús leszel, sõt jó eséllyel keményebben áll majd a rendõr a dolgokhoz.
A Vespával meg arra célzol hogy burkolt, így nem látszik a hengerfej és nem lehet megmondani hogy mekkora? Elõbb utóbb úgyis kifogsz egy olyan rendõrt aki felismeri a dolgot. Az egyetlen olyan megoldás amit én megkockáztatnék az a nagyobb köbcentire húzott 50-es, de ha nagyon akarnak akkor azzal is lebuktatnak.
Persze kibírható a különbözet, de ne felejtsük el hogy az a 10 ezer nagyon soká elég üzemanyagból. Az én 50-es JOG-om zabál mint az állat, kb. annyit mint egy 125-ös eszik alapból, olyan 3,5-4 litert 100-on. Nagyon sokat járok vele, pl. csak a munkába járás napi 15km. Hetente tankolom 7-800Ft-ból. Vagyis a 10ezerbõl én személy szerint durván 3 hónapot takarítanék meg. És egy átlagos robogós sokkal kevesebbet használja, neki ez akár az éves üzemanyagköltségre is elég lehet. Értem hogy mire akarsz kijukadni, én is most járok A katergóriára, de azért mert nagymotort akarok vezetni. Ha csak a robogómat cserélném (vagy tuningolnám) nagyobbra, akkor viszont keményem meggondolnám a jogosítványt, fõleg úgy hogy már eleve a jogsi megszerzése is 60-80ezer. Nem véletlen hogy sok országban 125-150 a "segédmotoros" kategória teteje.
te apukám csak kiforgatod az ember szavait, kötekszel.
Mit forgattam ki? Tényleg nem volt szándékomban, és nem is látom hogy hol tettem volna ilyet. Vegyük pl. a 154-est. Az elsõ dolgonál a bõgázzal ugye megjön a motor hangja is, ott aztán végképp kibukik a dolog. A másodikban meg ajánlom a KRESZ-könyvet a figyelmedbe, ott pontosan meg van határozva hogy hogyan és hol kell megállnod, és nem úgy állhatsz meg ahogy te akarsz. A harmadiknál nem értettem miért emelted ki külön a Vespa-t, de ha kifejted akkor meglátjuk.
az a helyzet hogy igaza van...es akkor is egybol lebuksz, ha 45km/h felett kapnak el, mert akkor egybol elkezdik vizsgalni, hogy a "segedmotorod" hogy megy 80-nal... Eldontheted, vagy megcsinalod a jogsit, vagy sporolsz, de ezzel vallalva a lebukas kockazatat(ami egyszer el fog jonni), es akkor joval tobbet fogsz bukni a dolgon mint 60-80e forint.Gondold meg