No én nemtom, de ha siklik akkor nem lehet tul nagy hangja... Visítani az persze visíthat, de a többi is azt teszi...
Ha lenne szárnya, ezt is repülõnek hívnánk.
Ha egy repülõnek levágnánk a a szárnyát, akkor azt is maglevnek hívnánk.
Legalábbis eléggé hasonlóan néznek ki..
Nagyon dizájnos :)
Nem igaz. A repülõgépek azért qrva hangosak ilyenkor, mert (legalábbis egy-két tipus kivételével) utánégetõ használata mellett képesek csak ilyen sebességre, ergo a hajtómû olyan hangos. Ha Mach2-nél kikapcsolja a hajtómûvét, és elszáguld melletted, akkor csak a sárkányszerkezet légellenállásából fakadó zajokat hallanád, amik azért nem olyan vészesek...
Úgy tudom h a hangrobbanás utáni hang is qrva hangos, ha hangsebességnél gyorsabb jármû halad el mellettem (s én egy helyben vagyok). Javítsatok ki ha tévedtem.
a hangrobbanáshoz meg annyit hogy ki lehet számítani hogy a pálya melyik szakaszán éri e la hangsebességet és oda raknak 1 alagutat amit le lehet zárni azt csá....
A Discoveryn egy különleges terveket bemutató sorozat epizoodja a transzatlanti alaguttal foglalkozott. Ez a vízben, száz méteres mélységben lebegõ csövet jelent, amit szükség szerinti hosszúságú, esetenként több ezer méteres kábelek rögzítenek az óceánfenékbe süllyeztett horgonyokhoz. Node itt jön a csattanó: a csövekben vákuum van, és ebben haladnak a vonatszerelvények, hatezer kiloométeres ooránkénti sebességgel. A megvalósulást a következõ század elejére teszik.
Még a 70-es években voltak ilyen elképzelések, de az már zárt pályán menne, és a jármû elötti szakaszon légritka területett csinálnának bizonyos távolságokra elhelyezett szivatyúkkal.
Nem hiszem ,hogy a hangsebességnél gyorsabban mennének majd. Lehet, hogy halk, de a hangrobbanás akkor sem kellemes. A Concordnak is csak az óceán felett engedték, hogy átlépje a hs-t.
Milyen bocce tavolsagokra lehetne peldaul bejarni dolgozni akar tomegeknek 500 km/h-val? Sot ha ez tenyleg csak egy gyerekcipoben levo technologia, es mondjuk ketszer-haromszor gyorsabb is lehet meg... 1000-1500 km/h, fhuu, Budapest lakoovezetebol Berlinbe jarni dolgozni :DDD Vagy Afrikaban osszeszedni a nepet ;D
A magyar vonatok retyói a roppant fejlõdõképes MÁV szinvonalat nyújtják - azonos szinvonal 50 éve! :))
Jobb helyeken már 20 éve is külön gyûjtõtartályos WC-k voltak...
Sínpálya mellett mindig szar lakni (habár nekem még nem volt lehetõségem ezt megtapasztalni), nem mindegy hogy most a szekrények dõlnek fel vagy egy pár másodpercig hülye hangja van a vonatnak ?
"Vos szerint a probléma egyik része egyszerûen a zaj szokatlansága, hiszen a hagyományos vonatok zaját már régóta ismerik. Ahogy az emberek hozzászoknak, valószínûleg kevésbé tartják majd kellemetlennek."
Én csak ezzel értek egyet!
meg meg annyit
miert nem merte meg a zajszintet?
utolso mondat stim
jah, már száznál is cirka másfél kilométer a fékút
hagyományos szerelvények sem állnak meg egy könnyen.
Szerintem a maglevek hatásfoka jobb, mint az elektromos mozdonyoké. Egyfelõl itt nem szigetelés nélküli légkábelek vannak, hanem a pályatestben futó kábelek, másfelöl a villanymozdonyban a transzformálás is veszteséget jelent, plusz az elektromotorok vesztesége, plusz a gördülési ellenállás.
Az elektromos (és rádió) hullámokkal kapcsolatos rémhíreknek nem kell bedölni (bár nem árt az óvatosság). A mobiloknál sincs mind a mai napig egységes tudományos állásfoglalás - az egyik kisérlet szerint károsak, a másik szerint nem. Ez olyan rémhír, mint az, hogy a CRT monitoroknál egy elektronágyúval nézel szembe, és ez jujj, de káros...
Szerintem ez ettõl független, kb olyan mint a biztonsági öv. Fel kell raknod még akkor is, ha semmi baj nem történik, de ha történik akkor ott van.
Az energiaelõállítással kapcsolatban annyit, hogy kár folyton ebbe belekötni. Egyrészt nagy elõrelépés, hogy nem a vonat alakítja át az energiát (így szennyezve a környezetet), hanem koncentrálni tudják a szennyezõanyag kibocsátást egy - egy erõmûbe. Az energia elõállítás fejlesztése már más tészta :).
Na, így legalább tudom, hogy Pepito az a Pepito akit ismerek (ha csak kicsit is).
Amúgy a kínai maglev a városból megy a reptérre, nem pedig az ország egyik végébõl a másikba, úgyhogy az elérhetõ max. sebesség így is korlátozva van. Rövidebb távolság, kisebb kifutási lehetõség (ugye meg is kell állni). KGy.
Úgy látom a japán egy kicsit éramvonalasabb lesz már mint a kínai. http://www.rtri.or.jp/rd/maglev/html/english/mlx01_E.html
A cimborám éppen pénteken készített felvételt a maglev utastérben lévõ kijelzõjérõl. 431 km/h volt a csúcs azon az úton.
Itt Kínában a zajszennyezés nem szempont egyébként sem. Egymás seggében élnek a népek.
A vasúti jármûvek sebessége elsõsorban a beépített teljesítménytõl függ. Mivel a sebességgel négyzetesen nõ a légellenállás (magyarán: a 100 km/h-s sebességnél 1-nek vett légellenállás 10%-kal növelt sebesség esetén [110 km/h] már 1,1^2=1,21, tehát 21%-kal nõ), a nagy sebességet csak egyre nagyobb beépített teljesítménnyel lehet elérni. Így pl. a 2200 kW-os teljesítményû V43-as egy 5 kocsiból álló IC-vel legfeljebb 130 km/h-s sebességre képes, a 10 ezer kW-s teljesímény teszi lehetõvé a TGV-nek, hogy elérje az akár 515,3 km/h-s sebességet. A TGV áramvonalas kialakítása is döntõ szerepet játszik e sebesség elérésében; ezt a teljesítményt is csak úgy lehet elérni, ha a szerelvény minden tengelye hajtott.
A sebességrekordokról: a rainhilli mozdonyversenyt 1829. október 6 és 12-e között rendezték meg, a Rocket elérte az 54,3 km/h-t (egy kocsival), majd a City of Truro (kb. 1000 kW) 1904. május 9-én elérte a 164,6 km/h-t, 1938. július 13-án a Mallard 202,8 km/h-t, tehát bõ 100 év alatt elérték a 200 km/h-t.
A maglev kissé más technológia, nem mondhatnám, hogy össze lehetne hasonlítani a ""kerekes vonattal"", ti. a maglev nem más, mint egy lineármotor, viszonylag kis veszteséggel üzemel; a hagyományos értelemben vett vontatójármûvek esetén pedig az elektromos áram energiája több lépcsõben, jelentõs mechanikai veszteséggel alakul át...
Ha azt vesszük, hogy a kerekes vonat 200 év alatt érte el ezt a sebességet, a meglev meg ezzel indult, akkor már nem is olyan rossz.
Na ennyit az SG hírek tényeirõl... :) ~61 km/h sebességkülönbség... Azt hittem egy mágnesenen lebegõ vonat képes klasszisokkal felülmúlni a kerekes vonatok csúcssebességét...
A maglev rekordja 581km/h, amit 2003 decemberben állított fel.
Amúgy a mágnesek pontosan 10 mm - el tartják a pálya fölött.
Ha úgy vesszük, nem is olyan fantasztikus dolog ez a vonat... A francia TGV sebesség rekordja 515,3 km/h, a maglevnek pedig 'csak' 500 km/h ... Igaz, a jelenlegi utazási sebességük 'csak' 300 km/h körül mozog, viszont már építik az ennél is nagyobb sebességû sínpályákat, ahol 360 km/h vagy ennél nagyobb lehet az utazósebesség.
Ja, a cikkben lévõ képek a japán maglevrõl készûltek.
LoL... A kínai maglev (amely jelenleg az egyedüli kereskedelmi és nem kisérleti maglev) amúgy így néz ki:
Nem hiszem, hogy ha ez olyan nagy probléma lenne, nem tûnt volna fel már a teszteléseknél... Inkább csak ilyen na kössünk ebbe is bele felfogás.
megy 300 -al mig az ic max. 150 al városba (szvsz) azaz ezt a hangot csak fele addig hallják ergó ha 2x olyan szar is akkorse roszabb! szal sátáp
Na ennel nagyobb bajunk ne legyen :)!
...és hasznos. Kit érdekel néhány hülye közelbenlakó, mikor így jelentõsen visszaszorítható lenne a környezetszennyezés. Arról már nem is beszélve, hogy ez a kis tanulmány egyáltalán nem tért ki a hagyományos vonatok okozta földrengésszerû dübörgésre ami szerintem sokkal kellemetlenebb lehet a hangjuknál... Ha én vasútvonal mellett laknék, inkább választanám a süvítõ de nem dübörgõ vonatokat, mint azt, hogy minden félórában kiesik a Herendi porcelán a tálalószekrénybõl.
Még vonatra soha nem mondtam ilyet, de k*r@ szép!
A tömeg kevésbé, a alak jobban befolyásolja a hangkeltést - a maglev pedig eléggé áramvonalas...
Így is van, le a maglevvel! Éljen a 424-es csühögõs mozdony! Amúgy érdekelne, hogy ez a szobatudós, járt már mondjuk kínában a maglev közelében, vagy csak kiszámolta, hogy milyen zajosak ezek a vonatok és hogy az embereknek mennyire ártalmas ez?
Azért egy 500 km/h vasútvonal mellé 50 M-re nem biztos, hogy lakóházat kellene tervezni, a városban viszont gondolom, ahol lassabban megy ez is azért mégiscsakk csendesebb ez a jószág, mint a jó kis Helyiérdekû Vasút(HÉV)!
Valamibe mindig bele kell kotni :)
"Nagy sebességeken a maglev hangja egy repülõgépére hasonlít" - állítja Vos
Miért hasonlítana egy repülõgéphez?! A repülõgépeknél a zaj túlnyomó többsége a hajtómûvekbõl jön - itt viszont az teljesen csendes (még annyi zaj sincs, mint egy elektromos mozdonynál...)...