A vártaknak megfelelõen biztos elõnyt szerezve vezet Korzikán a kétszeres világbajnok Sébastien Loeb. Õt Francois Duval követi, akitõl csupán pár másodpercre van Toni Gardemeister, Marcus Grönholm és Petter Solberg. Gyengén teljesít Gilles Panizzi és a Peugeot újonca, Nicolas Bernardi, míg a remeklést bemutatók sorában tudhatja magát Stéphane Sarrazin, és a privátként induló fiatal spanyol, Daniel Sola is.
Száraz, viszonylag meleg idõ fogadta a pilótákat a mai reggelen. Összesen négy gyorsaságit kellett teljesíteniük ma a versenyzõknek, melyek egyenként közel 30 kilométeresek.
Megnyugtató elõnyt szerezve vezet az összetettben az újdonsült világbajnok Sébastien Loeb, aki a mai összes szakaszt megnyerte. A francia kiválóság egyébként egy, a napokban adott nyilatkozatában újfent megerõsítette, hogy tervei szerint 2006-ban egy privát Citroen Xsara WRC-vel versenyez majd.
Loeböt Duval, Gardemeister, Grönholm és Solberg követi (ebben a sorrendben). Az elõbbi négyes között alig pár másodperces különbségek vannak, így a folytatásban a dobogós helyeket illetõen bármi elképzelhetõ.
Rosszul teljesít a Korzika-ralit korábban kétszer is megnyerõ Gilles Panizzi, akinek mai produkciója csak a tizenhatodik helyre volt elegendõ. Hozzá hasonlóan nem megy a másik két Mitsubishi-pilótának sem, Rovanperä és Galli egyaránt rossz idõket ért el. Kiábrándítóan rossz idõeredményeket autózott a francia rali-bajnokság legjobbja, Nicolas Bernardi, aki egy gyári Peugeot 307 WRC-vel indulhatott, Grönholm csapattársaként.
Meglepõen jó teljesítményt produkál azonban a hazai Stéphane Sarrazin, aki jelenleg a hatodik. Hozzá hasonlóan jól autózik Toni Gardemeister, valamint Marcus Grönholm, akinek köztudottan nem az aszfaltos viadalok a kedvencei. Figyelemreméltó idõket produkált még Daniel Sola, aki egy privát Forddal indult, valamint Alex Bengue, aki a Skodának akár pontokat is szerezhet ezen a futamon.
Holnap további négy szakasz vár a versenyzõkre, melyek alatt elképzelhetõ, hogy ismét rosszra fordul az idõjárás.
49. KORZIKA-RALI: ÁLLÁS EGY NAP UTÁN (121,34 VERSENYKILOMÉTER) - ÉLCSOPORT: 1. Sébastien Loeb (francia, Citroën Xsara WRC) 1:14:20,3 óra 2. Francois Duval (belga, Citroën Xsara WRC) + 41,3 másodperc 3. Toni Gardemeister (finn, Ford Focus WRC) + 57,7 másodperc 4. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) + 1:03,2 perc 5. Petter Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) + 1:07,0 perc 6. Stéphane Sarrazin (francia, Subaru Impreza WRC) + 1:19,4 perc 7. Daniel Sola (spanyol, Ford Focus WRC) + 1:24,5 perc 8. Roman Kresta (cseh, Ford Focus WRC) + 2:18,3 perc
Ifj. Tóth János: Az apám a példaképem
Ma Magyarországon csak úgy lehet megnyerni egy ob-futamot, ha minden körülmény optimális – mondta el a hétszeres abszolút ralibajnok ifj. Tóth János, aki ma a Nemzeti Sport Online SztárChat rovatának vendége volt. A 37 éves pilóta hozzátette: az idényzáró Zemplén-ralin megváltoztatták Peugeot 206 WRC-je beállításait, így egy olyan autóval tudott versenyezni, ami százszázalékosan rá volt beállítva. Jövõre szeretne egy 307-es WRC-vel rajthoz állni a magyar bajnoki futamokon. fotó: Czagány Balázs Ifj. Tóth János és Bahor Bea a Budapest-ralin aratott gyõzelmük után Egy órán át a Nemzeti Sport Online szerkesztõségének vendége volt ma ifj. Tóth János, aki SztárChat rovatunkban olvasóink kérdéseire válaszolt.
A hétvégi futamgyõzelmével pályafutása talán legértékesebb bajnoki címét megszerzõ pilóta egy év kihagyás után tért vissza az idén a pályákra, és rögtön megnyerte az idénynyitó versenyt a magyar ralibajnokságban.
Ezt azonban három olyan futam követte, amelyeken nem szerzett pontot, és úgy tûnt, az "aranyálmok" szertefoszlanak.
"Nagyon szomorú voltam és csalódott, nem így terveztem az elsõ fél évet – emlékezett vissza ifj. Tóth. – Kicsit kilátástalannak éreztem a helyzetünket. A legjobban az bántott, hogy szomorúak voltak azok az emberek is, akik nagyon sokat segítettek abban, hogy újra versenyezhessek. De én soha semmit nem adok fel, úgyhogy azt gondoltam, fel a fejjel, van egy nagyon jó autónk, az okokat megkeressük. Úgy gondoltam, hogy egy kis szerencsével a második félévben talán tudunk javítani a mérlegen. Azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy az idén bajnokok leszünk."
Aztán következett a veszprémi, a budapesti és a pécsi viadal, amelyek közül a Budapest-ralit megnyerte, a másik kettõn második lett. Mivel a vetélytársak közül senkinek sem sikerült egyenletesen kiemelkedõ eredményeket produkálni, az idényzáró elõtt egyszerû volt a képlet ifj. Tóth számára: ha a Zemplén-rali megnyeri, hetedszer is bajnok.
"Arra gondoltam, hogy ez elképesztõen nehéz verseny lesz, és arra, hogy milyen jó a többieknek, mert õk már versenyeztek a Zemplénben különbözõ körülmények között is" – mondta.
"Az volt a kérdés, mennyire tudom majd felvenni velük a versenyt. Az, hogy nyerhetünk, természetesen ot motoszkált a fejünkben, de csak azért, mert az autóm az egyik legjobb a mezõnyben. Ez a Peugeot tud nyerni, a kérdés az volt, mennyire tudunk alkalmazkodni, és mennyire leszünk szerencsések. Ma Magyarországon csak úgy lehet megnyerni egy ob-futamot, ha minden optimális szinten van."
"Erre a versenyre megváltoztatták az autóm beállításait, és egy olyan kocsival tudtam versenyezni, ami százszázalékosan rám volt állítva – folytatta. – Egyszer sem voltam ebben az évben olyan gyors ezzel a géppel, mint Zemplénben."
És ha már az imént a Peugeot 206-osról volt szó, a sportág aktív pilótáinak jelenlegi legnagyobbika készségesen beszélt a technikáról is.
"A 206-os motorja nagyon erõs és nagyon rugalmas. Mégsem gondolom, hogy ez a legfõbb erénye, hanem inkább a hajtáslánc és a futómû. A franciák szerint murván sokkal többet lehet kihozni belõle, mint aszfalton. Ezért gondolom, hogy sokkal többet számít a futómû és a hajtáslánc. Lehet, hogy a miénk a legerõsebb autó, de nem biztos."
fotó: Márton Mátyás A Zemplén-rali céljában már bajnokként ünnepel az ifj. Tóth–Bahor kettõs Megtudhattunk egy kulisszatitkot is, "R1" ugyanis arra volt kíváncsi, jobb-e egy 206-os WRC gyorsulása, mint egy R1-es Yamaha motorkerékpáré. Ifj. Tóth úgy vélekedett, hogy nem, majd hozzátette:
"A 206 WRC, ha jól rajtolsz, három és fél másodperc alatt gyors fel nulláról százra."
Rengetegen érdeklõdtek arról, jövõre milyen technikával folytatja a hétszeres ralibajnok. A legtöbben azt kérdezték tõle, lecseréli-e a 206 WRC-t egy 307 WRC-re, amelyet jelenleg a vb-futamokon lehet látni.
"A Peugeot Hungáriától nagyon sok segítséget kapok, és ha lehetne, a jövõben is ezzel a márkával versenyeznék. Egyelõre azonban ez még csak egy terv. Elkezdtünk azon gondolkodni, hogyan tudnánk a magyar bajnokságban jövõre elindítani egy 307 WRC-t."
Késõbb egy másik hasonló kérdésre rávágta: "Mindegy, csak Peugeot WRC legyen."
Egyik olvasónk arra volt kíváncsi, jó ötlet-e a 307 WRC-vel, amellyel szerinte a vb-futamokon is nagyon sokan küszködtek a gyári pilóták.
fotó: Márton Mátyás "Azt gondolom, hogy a 307 már kinõtte a gyermekbetegségeit, és a leggyorsabb raliautók egyike, ugyanakkor nagyon megbízható is – reagált ifj. Tóth János. – Ami problémát látok benne, az az, hogy ezt az autót még nehezebb lesz vezetni, mint az idei 206-ost, mert kicsit újabb, bonyolultabb. Viszont ha valaki megtanulja, akkor valószínûleg jobb idõket érhet el vele, mint a 206-ossal. De az biztos, hogy egy ilyen autót 'megtanulni' sok idõ. Jó megoldás lenne azzal a 206-ossal menni, amivel az idén mentünk, de ezeket a kocsikat eladják, és már ezt is eladták."
Ifj. Tóth János beszélt az édesapjáról, aki a maga idejében szintén kiváló pilóta volt. Elárulta: az édesapja a példaképe. Õ volt az, akinek az ölében ülve hét-nyolc évesen elõször vezetett autót.
"Most már nem tudja segíteni a szakmai fejlõdésemet, de amikor elkezdtem, akkor is az volt a véleménye, hogy próbáljak a saját tapasztalataimra hagyatkozni – tette hozzá, majd késõbb így folytatta: "Az igazánideális versenyzõi kor a harminc-harmincöt év. Nagyon sok tapasztalatot kell összegyûjteni, különbözõ körülmények között kell megtanulni uralni az autót. Mindennek az alapja a sok-sok gyakorlás."
Végül arra a kérdésre, hogy milyen érzés 2002 után visszaszerezni a trónt, a következõket mondta ifj. Tóth János:
"Fantasztikus, semmihez sem hasonlítható, ezért érdemes csinálni. (A címet) visszaszerezni talán jobb, mint megvédeni, de nehéz megítélni. Most ennek örülök nagyon."
Ifj. Tóth János különösebb gond nélkül õrizte meg a tegnap estére összegyûjtött, több mint húsz másodperces elõnyét a Zemplén-ralin, így futamgyõztesként egyúttal a bajnoki címet is megszerezte. Ez volt a 37 éves klasszis hetedik bajnoki aranyérme, amelyért minden korábbinál jobban meg kellett küzdenie. Legutóbb 2002-ben volt õ a sportág hazai királya.
Idei harmadik futamgyõzelmét aratta ifj. Tóth János a Tokaj környékén megrendezett 5. Zemplén-ralin, de ami még ennél is fontosabb: ezzel a sikerrel õ lett a magyar ralibajnokság 2005-ös idényének abszolút bajnoka.
A Peugeot 206 WRC-vel versenyzõ kiváló pilóta több mint 22 másodperces elõnnyel kezdte a napot Benik Balázs (Ford Focus WRC) elõtt, és a mai elsõ – összességében a kilencedik – gyorsasági szakaszon kissé ráijesztett a szurkolóira. Az Aranyospuszta és Erdõbénye közötti 9730 méter hosszú szelektív szakaszt a tavalyi bajnok Turi Tamás (Skoda Octavia WRC) nyerte meg, ifj. Tóth csak negyedik lett. Turitól több mint kilenc, Beniktõl több mint hét másodpercet kapott, így gyorsan tennie kellett valamit, nehogy az ellenfelek vérszemet kapjanak.
A tegnap nyolcból hét speciálist nyerõ, de este defektet kapó Peugeot-versenyzõ a tizedik szakaszt ismét megnyerte, három másodpercet vert Benikre, négyet Spitzmüller Csabára (Toyota Corolla WRC), nyolcat Turira.
A 11., utolsó elõtti gyorsasági megint az ismét az övé volt, ezzel ismét húsz másodpercre növelte a különbséget. Benik Balázs ekkor már csak a csodában reménykedhetett, ám ifj. Tóth Jánost nem hagyta el az õrangyala, a záró felvonásban Turi Tamás mögött második lett, így a 12-bõl kilenc gyorsaságit megnyerve õ gyõzött.
A siófoki születésû versenyzõ 1995, 1996, 1997, 2000, 2001 és 2002 után hetedszer nyerte meg a bajnoki címet a magyar ralibajnokságban. Navigátora, Bahor Bea elõször ünnepelhet bajnokként.5. ZEMPLÉN-RALI, az ob 8., utolsó futama, nem hivatalos végeredmény, az élcsoport:
1. ifj.Tóth János, Bahor Bea Peugeot 206 WRC 1:01:57,3 óra 2. Benik Balázs, Somogyi Pál Ford Focus WRC + 26,6 3. Turi Tamás, Kerék István Skoda Octavia WRC + 37,9 4. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós Toyota Corolla WRC + 46,3 5. Vizin László, Táborszki Attila Toyota Corolla WRC + 4:08,8 perc 6. Botka Dávid, Gabura Krisztián Mitsubishi Lancer EVO VI + 5:04,6 7. Bútor Róbert, Tóth Vilmos Citroën C S1600 + 5:13,1 8. Matics Mihály, Vinoczai Attila Mitsubishi Lancer EVO VI + 5:33,2 A bajnokság végeredménye, élcsoport: 1. Ifj. Tóth, Bahor 90 pont 2. Benik, Varga I. 85 3. Spitzmüller, Kazár M. 83 4. Turi, Kerék I. 76 5. Bútor, Tóth V. 40 Az utóbbi másfél évtized bajnokai: 2005 ifj. Tóth János Peugeot 206 WRC 2004 Turi Tamás Skoda Octavia WRC 2003 Benik Balázs Ford Focus WRC 2002 ifj. Tóth János Peugeot 206 WRC 2001 ifj. Tóth János Peugeot 206 WRC 2000 ifj. Tóth János Peugeot 206 WRC 1999 Kiss Ferenc Subaru Impreza WRC 1998 Kiss Ferenc Subaru Impreza WRC 1997 ifj. Tóth János Toyota Celica GT4 1996 ifj. Tóth János Toyota Celica 4WD 1995 ifj. Tóth János Toyota Celica 4WD 1994 Ranga László Lancia Delta Integrale 1993 Ranga László Lancia Delta Integrale 1992 Ranga László Lancia Delta Integrale 1991 Ranga László Lancia Delta Integrale 1990 Ferjáncz Attila Lancia Delta Integrale
Subaru WRC 2006 Promo videó ha még nem lett volna
letöltés nem egy nagy múvi' ,de több mint a semmi!:)
magyar rally sport 1 vagy 2 rally vb az eurosporton! az újságban le van írva mikor szokott lenni...inkább este fele
Hali!
Melyik mûsioron szokott Rally közvetítés lenni? Múltkor EuroSporton láttam, de nem tudom mikor volt. Esetleg egy idõt tudtok mondani?
hétvégén KASSA RALLY!!!!!!!!
bazz me' offol a topik ennyire?
Ciprus Rali végeredménye: 1. S Loeb Citroën Xsara 5:02:29,4 2. M Stohl Citroën Xsara + 04:09,5 3. M Märtin Peugeot 307 WRC + 04:41,9 4. H Solberg Ford Focus + 05:15,7 5. T Gardemeister Ford Focus + 07:37,3 6. R Kresta Ford Focus + 10:17,4 7. H Rovanperä Mitsubishi Lancer + 12:18,7 8. D Carlsson Peugeot 206 WRC + 16:03,2 9. J Tuohino Skoda Fabia + 16:46,3 10. C Atkinson Subaru Impreza + 27:01,5
Pilóták: 1. S Loeb 45 pont 2. P Solberg 34 pont M Märtin 34 pont 4. T Gardemeister 28 pont 5. M Grönholm 26 pont 6. H Rovanperä 13 pont 7. M Stohl 11 pont 8. H Solberg 9 pont 9. R Kresta 8 pont 10. G Panizzi 7 pont
Konstruktõrök 1. Peugeot 62 pont 2. Citroën 53 pont 3. Ford 44 pont 4. Subaru 38 pont 5. Mitsubishi 29 pont 6. Skoda 8 pont
Ciprus rally rulez!!
csao
par hete kerdeztem hogy meg van -e valakinek a WRC osszefoglalok elott elhangzott zene. aztan tobbet is kertek, ha megtalalom vagy megcsinalom linkeljem be mert erdekelne oket mint csengohang. lehet hogy nem ebbe a topic -ba irtam, de mar total nem emlekszem melyik volt :) mindegy, akit erdekel, innen letoltheti. a *.JPG kiterjezteset egyszeruen nevezd at *.MP3 -ra.
have fun
Ifj. Tóth János A sikerünkben nagy szerepet játszott Tomiék mûszaki problémája is. A végén már nem kellett nyomni, de addig nagyon nagy csata volt! Biztos vagyok benne, hogy ez így lesz egész évben is. Ezek a szoros versenyek adják a rali sava-borsát, ezért lesz érdemes ralira járni.
Turi Tomi Az utolsó kör elsõ gyorsaságijának közepén egy kanyarból jöttünk ki, mikor elment a kormányszervo. Szervó nélkül fejeztük be a versenyt. Nem is gondoltam, hogy végig tudunk menni, olyan, mintha negyven kilót húzogatna az ember. Hihetetlen. Nem gondoltuk. Nagy csatát vívtunk a Janival, mindent megpróbáltam amit megtehettem.
Benik Balázs A nap elején óvatosak voltunk, tapogatóztunk. Aztán a tizennéhány másodperc már behozhatatlannak tûnt. Nem kockáztattunk. Tomiék hibája miatt sikerült a második helyen befejeznünk a versenyt. Meg vagyok elégedve, hiszen Vinoval életemben elõször autókáztunk.
Herczig Norbi Nagyon jól éreztem magam. Az utolsó körben már az történt amit már az elején szerettem volna. Keményebb keverékû gumit is raktunk fel, ez jobb volt. Rossz érzésekkel mentem volna haza, ha a mai napon nem sikerült volna olyat menni, amilyet gondolok. Bajnokok vannak elõttem, nem lehetek elkeseredve. Szerettem volna kicsit nagyobbat meccselni velük, remélem az év folyamán erre lesz lehetõségünk.
Zagyva Lali Tempós napot zártunk. Volt egy kis problémánk, az elsõ gyorson egyszerûen megállt a kocsi, újra kellett indítani. Meg kell, hogy elégedjünk ezzel az ötödik hellyel, bár az utolsó gyorson estünk vissza és kaptunk ki két másodperccel.
Spici A hosszú gyorsra való beállításokat kértük, gondoltuk amit elsõ kettõn elvesztünk a picit keményebb gumi miatt, azt majd ott behozzuk. Sajnos a hosszú gyors elején leesett a turbócsõ és turbónyomás nélkül kellett végigmennünk, így a taktikánk nem jött be.
Turán Frici Érdekes volt, mert már nem kellett sietnünk. Nem gondoltuk a nap elején, hogy elõre tudunk jutni, végül az utolsó gyorson Vizin Laci hibája miatt sikerült bejönnünk az abszolút 8.helyre.
SzabóG Boldogok vagyunk. Jó volt a verseny, nyugi volt. Nem hibáztunk, az autó is hibátlan, az eredmény fantasztikus. Úgy gondolom, hogy tudunk még gyorsulni, csak az eredmény tartására figyeltünk.
Keller Péter Jó lett volna, csak a vége nem sikerült. Az utolsó gyorson nagyon kikaptunk, lenyomódott a gyújtáskapcsoló, álltunk egy darabon, így Zsoltiék elénk kerültek.
Holczer Dani Fantasztikus volt ez a nap, annak ellenére, hogy Szabó Gergõ megelõzött. Hiányzott az az egy perc, amit az elején a mûszaki probléma miatt otthagytunk. Örülünk az eredménynek. Azt gondolom, hogy egy jó bemutatkozás és egy jó ismerkedés volt az autóval. Miskolcra fogunk tudni gyorsulni.
Kakuszi Zsolt Maximálisan meg vagyok elégedve. Az utolsó kör elején úgy gondoltam, hogy nem fogunk a végén küzdeni, de aztán az elsõ gyors után kiderült, hogy érdemes. Nyertük a másodikat is és a harmadikan szenzációsat mentünk, így meg tudtuk nyerni a Super1600-at.
Magyar Miki Jól kezdõdött, feljöttünk a második helyre, majd megállt az AC pumpánk, másfél percet álltunk bent a gyorson. Kár érte.
Matics Misi Folytattuk a tegnapi két-háromhengeres sorozatot, de úgy néz ki, hogy a végére jó lesz. A nap elején elrontottuk a guminyomást, túl keményen mentünk. Az eredménnyel maximálisan elégedett vagyok, sokan kiestek, de volt nekünk is gondunk.
Dr.Kiss Elemér Jó volt. Egyre jobban erõsödtünk. Sajnos a második gyorson valami idõmérési gond akadt, nekünk is, másoknak is. Jó kis csatát vívtunk a Pénzes Zsoltival, az utolsó két gyorson majdnem azonos idõket autóztunk.
Hadik András Kicsit izgalmas volt a mai nap. Tegnap az utolsó szervizben lengéscsillapítót cseréltünk, mert folyt belõle az olaj. Éjszaka elvittük, megcsinálták, reggel visszaraktuk. A végén pedig hátsó lengéscsillapítót cseréltünk.
Bujdos Miki Negyedikek lettünk, nagyon örülünk neki, szinte hibátlanul mentünk. Karcmentesek vagyunk, ami nem jellemzõ…
Martin László Volt néhány gyors, ami piszkos volt, de különben tetszett a dolog. Próbáltuk ledolgozni az elõzõ napi 7 perc késésünket, ami több, mint egy perc büntetést okozott.
Varga C. Zoltán Jó húzós, pörgõs nap volt. Nem kellett állni. Ha az elején megy az ember, akkor itt más, kevesebb az esély, hogy kivegyék a gyorsot. Az autó jól muzsikál. Csak egy lassítót bántottunk, abszolút 20-ba végeztünk, aminek örülök.
Nagyváradi Zsolt Pocsék nap volt. Sokat mentünk felfelé és ez nem kedvezett az autónak, kategóriába gyenge az autó. Ennyi sikerült. Kicsi bosszús vagyok, N2ben második helyrõl csúsztunk szépen vissza.
én nem voltam kinnt egyik haverom mesélt egy két dolgot az munka volt!!!
hát figyi Janikának le kellett valamit tenni most az asztalra szal biztos volt h nem sok látvány lesz nála! a többiek is a bajnoki serlegért hajtanak szal õk is a leggyorsabban beakarják fejezni a szakaszt! :D de a ladák azért mutattak vmit!
ma eddig jobban ment Loeb, egy 2. és egy 3. hely, de sok a hátránya nagyon... az élen továbbra is solberg és grönholm gyepálja egymást, a meglepetésember az uccsó szakaszon a fordos sola, ötödik lett, összetettben nyolcadik.
amúgy van itt valaki, vagy megint csak én figyelem az eseményeket egyedül?
Loeb alaposan megszívta, az elsõ nap után csak a 15. helyen áll egy rakat hátránnyal...
Hétvégén futam lesz geciek!
Üdv!
Egy kis OFF, ne haragudjatok érte
A diplomamunkámhoz kellene kitöltetnem jópár kérdõívet. Az emberek motorolaj és kenõanyagvásárlási szokásait próbálom felmérni. Megtennétek, hogy akinek van autója az kitölti ezt nekem. Nagyon jó lenne és nagy segítség is. Azért gondoltam, hogy itt is feldobom a témát, mert gondolom Ti azért értetek hozzá és nagyjából képben vagytok ezügyben. ;-)
ezt nevezem versenynek! 3 gyorsasági és több mint 50 megtett km után az elsõ 3 helyezett között összesen 0.1 mp különbség van!!! lesznek itt még izgalmak... :)
az interneten is lehet követni az eseményeket, az elsõ etap utáni eredmény már fent is van www.wrc.com
akkor ezek szerint nincs eurosportod... az nagyon gáz tud lenni! vagy két éve egyszer nálunk levették a kábelhálózatról, mert "drága volt", kb két hónap után lincselési hangulat kezdett eluralkodni a kábelesek irodájában és inkább visszakapcsolták :) nem tudod valakivel felvetetni?
Egyébként én addig nem is hiszek a Peugeot kivonulásában, amíg más fronton egyáltalán nincsenek gyárilag is képviselve az autósportban.
Nem azt mondtam, hogy harmadikak lesznek, az elsõ háromban szerintem az elsõ hely is benne van. Egyébként nem a gyári csapatoknak szoktam szurkolni, úgyhogy nekem mindegy, de az biztos, hogy szoros küzdelem lesz a pontversenyben.
Hol van ez a 206-tól. Nem az elsõ hármat jegyzi a történelem. +14 WRC össz-vissz.
Szerintem nem rossz ez az autó, csak ez most Loeb pályája volt, ezt el kell fogadni, + volt egy-két baki ami becsúszott az oroszlánoknak, de mindenképpen az elsõ háromban lesznek év végén, erre mérget veszek.
Néztem az összefoglalókat, Loeb abszolút megérdemelten nyert - megint. Sokkal jobb volt a többiekél, ha kellett gyorsan ment, ha kellett (pl. a jeges részen) megfontoltan. Sajnáltam azokat akik ott csapták oda, ilyen hülyeség miatt kiesni / hátrányba kerülni bosszantó dolog.
Hát a Peugeotnak most kéne visszavonulnia.Vagy már el is késte...
2005-ös Monte-Carlo Rali végeredménye: 1. S Loeb Citroën Xsara 4:13:05,6 2. T Gardemeister Ford Focus +02:58,3 3. G Panizzi Mitsubishi Lancer +03:40,1 4. M Martin Peugeot 307 WRC +05:27,7 5. M Grönholm Peugeot 307 WRC +07:33,8 6. M Stohl Citroën Xsara +08:08,9 7. H Rovanperä Mitsubishi Lancer +08:29,3 8. R Kresta Ford Focus +09:18,1 9. A Bengue Skoda Fabia +10:32,0 10. A Warmbold Ford Focus +15:09,1
A világbajnokság állása: Pilóták: 1. S Loeb 10 pont 2. T Gardemeister 8 pont 3. G Panizzi 6 pont 4. M Martin 5 pont 5. M Grönholm 4 pont 6. M Stohl 3 pont 7. H Rovanperä 2 pont 8. R Kresta 1 pont
Konstruktõrök: 1. Citroën 10 pont 2. Ford 10 pont 3. Mitsubishi 9 pont 4. Peugeot 9 pont 5. Skoda 1 pont