ja, örülnék neki ha lenne.de úgy emlékszem mintha régen még jó pár évvel ezelõtt a eurosporton mutatták volna. de nembiztos akkor még annyira nem tartottam szemmel az eseményeket
Sajnos ilyen oldalt még nem találtam, de van egy torrent oldal, ahol legalább a superspecial-ok fönnt vannak. + egyéb érdekes rali, illetve forma 1 -es videók. Itt a link.
köszi, már ez is sokat jelent. egyszerûen van mikor idegesít mikor gyönyörûen mennek a pályán és átkapcsolnak egy másik versenyzõre. gondolom más is volt már így, hogy még elnézte volna egy darabig a versenyt abból a bizonyos belsõ kamera állásból.
Mikko Hirvonen beírta magát a Rali Világbajnokság történelemkönyvébe azután, hogy megszerezte az elsõ Norvég Rali-gyõzelmet megelõzve csapattársát, a szintén finn Marcus Grönholmot. A bronzérmes hely a helyi hõsé, Henning Solbergé lett egy testvéries csata után, amely során Petter Solberg 16,5 másodperccel lemaradva ért célba a negyedik helyen. A Citroennek itt nem állt a zászló, s a csapat megpróbálja a lehetõ leggyorsabban elfelejteni ezt a versenyt és készülni a következõ amerikai ralira.
Norvégiában, éppúgy, ahogy Svédországban vastag hótakaró borította utak várták a világbajnoki ralimezõny tagjait. A péntek este kezdõdõ enyhe idõjárás (0 fokos hõmérséklettel) havazást hozott, így helyenként akár 10 cm-es hó is borította az utakat. Ez nem tette könnyûvé a csapatok helyzetét.
Ahogyan várható volt a Svéd Ralihoz hasonlóan a hétvégén is az északi pilótáknak termett babér, amit mi sem bizonyít jobban mint az, hogy az elsõ tíz helyezettbõl nyolc észak-európai származású. Egyedül a hatodik helyezett olasz Gigi Galli és a nyolcadik cseh Jan Kopecky tudott beférkõzni a skandinávok közé. A Norvég Rali hõse a két helyi pilóta, Rune Dalsjo és Andreas Mikkelsen, volt, akik az elsõ tíz helyezett sorát zárták. Mikkelsen teljesítménye különösen kiemelkedõ, hiszen a tizenhét éves pilóta újoncnak számít, és még vezetõi engedélye sincs Norvégiában.
A Citroennek nem sikerült jól ez a rali, így bár tisztában voltak a korlátaikkal, mégis jobb helyezésekben reménykedtek. A címvédõ világbajnok Sebastien Loeb szépen teljesített a rali elsõ napján és a második nap felében, mígnem nekicsapódott autójával egy hókorlátnak és nyolc percébe telt, mire ki tudta szabadítani autóját. A csapat másik pilótája, Dani Sordo a második nap elsõ gyorsasági szakaszán esett ki - ugyanis egy balkezes kanyarban az autó hátulja kicsúszott, s mikor ellenkormányzott és fékezett nekicsapódott egy hókorlátnak és belement az árokba - de a SupeRally szabálynak megfelelõen a harmadik napon is elindult a 37. helyrõl. Ez a jövõ évi verseny szempontjából fontos, hiszen akkor már nem teljesen ismeretlen terepen kell majd versenyeznie.
"Több balszerencse is ért ma minket. A 11. gyorsasági szakaszon a légszûrõm tömõdött el hóval, majd a 12. szakaszon fékezés közben megcsúsztam néhány fagyos keréknyomon és beragadtam egy hókorlátba. Nyolc percet vesztettünk így el. A következõ szakaszon Daniellel úgy döntöttünk, hogy mindent beleadunk, hogy konstruktõri pontot szerezzünk, de a dolgok nem úgy alakultak, ahogyan terveztük, mivel ismét hibáztunk. A mai eredmény nagyon kiábrándító." - nyilatkozta Loeb még a második nap végén.
A következõ világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2007. március 9.-11. között kerül megrendezésre az idei raliktól teljesen eltérõ, lényegesen kellemesebb körülmények között a Mexikó Rali. Ez lesz az idei elsõ murvás és meleg éghajlatú rali. Tavaly itt szerezte meg Sebastien Loeb elsõ szezonbeli gyõzelmét. Kérdés, az új Citroen C4-esnek hogyan fekszenek majd a murvás mexikói utak.
2007-es Norvég Rali végeredménye: 1. M Hirvonen Ford Focus 3:28:17,0 2. M Grönholm Ford Focus 3:28:26,5 3. H Solberg Ford Focus 3:32:01,6 4. P Solberg Subaru Impreza 3:32:18,1 5. J-M Latvala Ford Focus 3:33:47,7 6. G Galli Citroën Xsara 3:35:22,2 7. D Carlsson Citroën Xsara 3:37:40,7 8. J Kopecky Skoda Fabia 3:40:06,9 9. R Dalsjo Subaru Impreza 3:41:48,8 10. A Mikkelson Citroën Xsara 3:42:45,7
A világbajnokság állása a Norvég Rali után: Pilóták 1. M Grönholm 24 pont 2. M Hirvonen 20 pont 3. S Loeb 18 pont 4. H Solberg 11 pont 5. P Solberg 8 pont D Sordo 8 pont 7. D Carlsson 6 pont C Atkinson 6 pont 9. T Gardemeister 5 pont 10. J-M Latvala 4 pont
Konstruktõrök 1. Ford 44 pont 2. Citroën 28 pont 3. Stobart 16 pont 4. Subaru 15 pont 5. OMV Kronos 14 pont
Én is Grönholmnak fogok drukkolni (természetesen Benik mellet). De õszintén szólva a debütáló új Subarunak is szorítani fogok. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én azt szeretném, hogy izgalmas évadot lássunk az idén, ne pedig olyat, mint pl. a tavalyi. Eddig jó...
Benikék ezzel a Lancerrel indulnak Mexicoban... sok sikert nekik!!!
Elsõ nap után 26.-ik helyen állnak, ami szerintem nem rossz. Csak így tovább.:)
Szegény Solberg. Valami átok ülhet rajta, mert nagyon peches. Sajnálom, mert remek csatát vívhatott volna Loebbel. Viszont Grönholm nekem csalódás. Bízom benne, hogy ma javítani fog.
Szegénynek elfolyt az olaja.:( Ki kellett állnia. Pedig öt mp-el vezetett. Atkinson viszi most a prímet, aki így a második helyen áll Loeb mögött.
Loeb a mezõny élén Az elsõ nap után Sebastien Loeb áll az élen a Mexikó-ralin. A Benik, Bunkoczi kettõs a 27. helyen zárt. Forrás: Mobilpress
A világbajnoki címvédõ francia pilóta nyolc szakaszt követõen 26,3 másodperces elõnyre tett szert az ausztrál Chris Atkinsonnal szemben. A harmadik helyen a finn Mikko Hirvonen áll 30,1 másodperces hátránnyal, míg a világbajnoki éllovas finn Marcus Grönholm egyelõre csak az 5. A magyar Benik Balázs, Bunkoczi László kettõs a 27. helyen zárta az elsõ napot, lemaradásuk csaknem 21 perc az éllovas Loebhöz képest.
Forrás: Mobilpress
A wrc.com a 26.-ik helyre írja Balázsékat. Lehet, hogy Solberg folytatja a szuper rally szabály szerint, és ezért van, hogy a mobilpress szerint a 27.-ikek?
4. Mexikó-rali: állás egy nap után (8 szakasz, 145,6 versenykilométer) - élmezõny:
1. Sébastien Loeb (francia, Citroën C4 WRC) 1:25:14,4 óra 2. Chris Atkinson (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 26,3 másodperc 3. Mikko Hirvonen (finn, Ford Focus WRC) + 30,1 másodperc 4. Daniel Sordo (spanyol, Citroën C4 WRC) + 32,1 másodperc 5. Marcus Grönholm (finn, Ford Focus WRC) + 43,1 másodperc 6. Manfred Stohl (osztrák, Citroën Xsara WRC) + 51,7 másodperc 7. Jari-Matti Latvala (finn, Ford Focus WRC) + 1:37,8 perc 8. Matthew Wilson (brit, Ford Focus WRC) + 4:19,8 perc
4. MEXIKÓ-RALI, A VILÁGBAJNOKSÁG 4. FUTAMA VÉGEREDMÉNY (20 szakasz, 366,06 versenykilométer), ÉLMEZÕNY: 1. Sébastien Loeb francia Citroën C4 WRC 3:48:13,3 óra 2. Marcus Grönholm finn Ford Focus WRC + 55,8 másodperc 3. Mikko Hirvonen finn Ford Focus WRC + 1:27,7 perc 4. Daniel Sordo spanyol Citroën C4 WRC + 1:43,7 perc 5. Chris Atkinson ausztrál Subaru Impreza WRC + 2:24,1 perc 6. Manfred Stohl osztrák Citroën Xsara WRC + 3:45,5 perc 7. Jari-Matti Latvala finn Ford Focus WRC + 4:10,8 perc 8. Matthew Wilson brit Ford Focus WRC + 12:22,6 perc …24. Benik Balázs, Bunkoczi László magyar Mitsubishi Lancer + 58:11,0
Grönholm lett a második szerencsére és megõrizte vezetõ pozícióját :)
Jó volt a mexikó rally,szegény Solberg de megszívta :/ Benikéknek gratula :)
Janikáról tud vki vmit? Mert akármilyen rallys oldalt olvasok nem írnak róla semmit, a www.janika.hu meg október óta nem volt frissítve :|||
Itt van a nyakunkon Eger de még nem lehet tudni ki mivel megy
Szóval kezdjük a bajnokkal Benik Balázzsal õ neki szinte tuti hogy mard a 03 Focus.A tavalyi 2 helyezet ifj. Tóth János aki idén nem sokk magyar versenyen indul biztosra csak Miskolcot mondják minden bizonnyal IRC ben meggyen egy Peugeot 207 super 2000 es autóval . Spicirõl sok mindent halani Fábia,207 S2000 es de lehet hogy n csoport ban megyen. Herzig Norbi idén egy ütõképesnek mondható 03 Subaruval meggyen de nem ez az egy Subaru lesz a mezõnyben Vizin Laci bá egy 02 Subarut hajt majd de lehetséges hogy egy 98 Subaru is lesz a mezõny be amit majd Borsi Gergõ kormányoz. Turán Frici valószínûleg egy Octáviát hajt majd ahogyan Tagai is. És még egy WRC egy Corola ifjab Érdi kormányzásával.
Super 1600
Bútor Robi talán egy Swift tel megy ami viszont 100% hogy Sasa és Krózser Swift.Kakuszi Clioval megyen Pálinkás pedig Poloval Ifj Ranga Laci Szabo Bencével osztozik majd az Ignisen.
Jani bazzeg :(
hát én Janit vhogy nem tudom annyira sajnálni :)
Janinak istenien néz ki a 207 S2000, vmi brutál lett, csak sajna OB-n 2 futamon indul :S (Miskolc ill Zemplén)
IRC Rally naptár:
Az idei naptár: 1. SAFARI Március 9-11 murva 2. TURKEY Május 11-12 murva 3. YPRES Június 22-23 aszfalt 4. RUSSIA Július13-14 Gravel 5. MADEIRA Augusztus 2-4 aszfalt 6. BARUM Augusztus 24-26 aszfalt 7. SANREMO Szeptember 27-29 aszfalt 8. VALAIS Október 25- 27 aszfalt 9. CHINA* November 23-25 murva
most értem haza egerszalókról... elsõ futamon a hídnál voltam, másodiknál fent a híd elõtti kanyarban, hogy lássam az egyenest
de ez egy kalap kaki volt, tavalyi 100x izgisebb és pörgõsebb és hangulatosabb volt...
Én tõled lejjebb voltam a Baktai keresztezõdésben. Qrva jó volt, fõleg az elsõ kör. Nagyon sokan estek-keltek abban a keresztezõdésben. Ami nem tetszett, hogy a harmadik kört törölték. Nem tudjátok, hogy mi volt az oka?
No énis nemrég értem haza, vártuk a 3. kört, azt fél óra késés után jött a Safety Car és bemondta h valahol ( feltehetõleg a felsõbb szakaszon ) tömegverekedés volt emiatt törlték az etapot... -.- valami õrültek bontották a rendet...
Turi akkorát ment, hogy az vmi eszméletlen, második körben már megelõzte Benikéket Janika is elég szépet szólt a pözsóval a legjobbak persze a zsigulátorok voltak... amiatt is, mert ahol álltunk visszafordító volt :) és még jön a holnapi nap.
wikipédián is kint van a baleset (alul), de nincs kiírva, hogy meghalt volna! mondjuk nem tudom mi ez, hogy feared dead, de a dead az meg halottat jelent! :S nem tudom, jó lenne már valami hivatalos info
most meg megint más! :D na jó, várok egy hivatalos infóra szerintem! ez a 15 percig halott, majd utánna lehet mégse, majd nem halt meg, de mégis, ez így nem jó! :S