annak idején volt a fordnak egy autótípusa(nemtom melyik,még a 20-30as években),ami nem volt az igazi,mert ütközésnél berobbant a benzintartály,és sokan bennégtek,de mire rájöttek erre már elkelt 13millió darab(nem emlékszem pontosan,már régen tanították ezt az egyetemen),és perelték õket de nagyon,és kiszámolták a fordnál,hogy ha évi x baleset van átlagosan,és ennyien égnek benne a fordban,és ennyire perelnek az ennyi,ha betesznek egy 13dolláros mûanyaglapot vhova,hogy ne robbanjon a benzintartály az 13millió autóra az meg 3x annyi...na most a suzuki pont ilyen,megy meg minden,de ha 20al lesodródsz az útról akkor annyi,ha swift 1millerért,ha vitara 6ért...
pont ezt akartam írni,hogy nem a swiftrõl van szó,hanem a suzukirõl,és a 6milkás grand vitara pl egy hulladék,de a swift is az,annyiért már inkább egy 3 éves astra vagy golf,ilyen mûanyag motorháztetõ(ford escort ugyanez volt egyébként),meg nézd már meg az ajtaját mondjuk egy astrának meg egy swiftnek(vastagságra)...
Azért én nem ütköznék 50-nel egy Suzukiban ülve. Volt egy balesetünk nyáron IV-es Golffal, szerencsére a hátsó részünkben mentek bele oldalról egy Colttal. Nem lett semmi, de totálkár lett mindkét kocsi, 1.5 milka volt a javítás, a Coltot a roncstelepre vitték, de a vezetõcella/anyósülés környéke abszolút sértetlen maradt. Minden elismerésem, nem utaznék Suzukiban, de ettõl függetlenül nem lenne jogos, ha fikáznám...szerintem.
Én napi 150Km megyek az Ignisel. Mivel most jelenleg csak ez az egy kocsink van. Nekem nem fáj a derekam. Persze azt se mondom, hogy olyan kényelmes mint a Laguna volt...
A5 A köztudottan magas minõségû jármûvekhez szokott német autósok jobban szeretik vezetni a japán autókat mint a hazai gyártmányúakat - derül ki az ADAC autóklub és az Automotive Research (CAR) kutató intézet megbízásából készült közvélemény kutatásból.
A felmérés 38 ezer német autóst kérdezett meg a gépkocsi minõségérõl és a gyártótól kapott szolgáltatásokról alkotott benyomásairól. A vizsgálat meglepõ eredményt hozott. A lista elsõ hét helyezettje japán gyártmány lett, míg a német típusok a rangsor végére szorultak vissza. Az elsõ tíz közé a német gyártók közül csak a Porsche küzdötte be magát. A listát a Toyota vezeti, majd a Subaru, a Honda, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és a Suzuki típusai következnek. Meglepõ eredmény, hogy a BMW a 11., a Ford a 21., az Audi a 26., az Opel a 27., a Volkswagen a 31., míg a Mercedes az utolsóelõtti, 32. helyet szerezte meg.
Nem kell ehhez nagy tudás, azt kell, hogy mondjam. Egyszerûen "pofanagyság" kérdése. Ha valaki nagynak érzi magát, mert a félmillás Audi 80-asával repeszt és közbe 10× annyi károsanyagot ajándékoz a környezetnek, mint egy Suzukival tenné, az pofázzon nyugodtan.
Frontális ütközés Egy ilyen nagyméretû autótól több várható. A légzsák védte ugyan az elöl ülõk fejét és nyakát, de az övrendszertõl a vezetõ melle nagy terhelést kapott. A vezetõoldali ajtó zárja és kerete torzult, szakadásnak indult. A lábtér elejét határoló tûzfal igen erõsen gyûrõdött, a karosszéria egyértelmûen puhának bizonyult. A hátsó öv csak kétpontos. Oldalütközés A Vitara nem a méreteinek megfelelõen teljesített. A vezetõ az üléstõl és a B-oszloptól kapott mellkasi terhelése nagy volt. Gyerekvédelem Mindkét ülés menetirányú, kétpontos-Isofixes volt, az EuroNcapnek nincs módjában ezen változtatni. A 18 hónapos nagy nyaki terhelése, amit a teszt alatt mértek, jellemzõ azoknál a gyerekeknél, akik ebben a korban nem menetiránynak háttal ülnek. Gyalogosvédelem A védelem szörnyen gyenge, nem kapott egyetlen pontot sem. A Suzuki megígérte, hogy a jövõben nagyobb figyelmet szentel a fejlesztésre.
"Fodrásztól Tesco-ba, oda vissza ennél jobb nem kell!"
Hát egyáltalán nem! Még ha valaki pl. autópályán jár be Pestre 20km-rõl, de nem minden nap (mert ha minden nap bejár, akkor szétmegy a dereka!!!) mondjuk, annak is bõven elég, hisz az nem száguldozik. Annak a 160-as végsebesség jó, sõt bikább motort is választhat... Szóval szerintem csak az a kérdés ezen felül, hogy valaki mennyit ül autóban idõben/kilométerben és mennyit ad a biztonságért.
Szerintem kisebb és nagyobb sebességnél is szinte tökmindegy miben ülsz. 50-es tempónál nemvalószínû hogy lesz nagyobb bajod, de 100 fölött meg a suzukiban valóban meghalnál, de másik akármilyen 10 milliós kocsiban meg megbénulnál. Melyik jobb? Mindeki döntse el.
Igen, de nem mondod azt baleset után, hogy jobban sérültem, mint egy BMW-ben, de olcsóbb is volt az autó, hisz ha már megbénultál, akkor nem érdekel, hogy mennyivel lett volna drágább egy BMW, amiben mondjuk csak a lábad törik el.
Ja és hogy az árához képest szar. Nézz meg egy smartot, hogy mibe kerül és mit tud. A belsõ tér valóban kinéz valagy, de azonkívül mire jó???
Szerintem ez a téma azért jött ltre, hogy tudatlan emberek fikázzák a suzukit... És miért pont ezt a márkát? Mert kurv@ sok suzuki jár az utakon! És miért? Mert aránylag olcsó és megbízható! Amire tervezték, arra tökéletesen megfelel! Tököm kivan hogy minden tudatlan barom unalmában a suzukit fikázza... És ne 5-6 millás járgányokkal hasonlítgassátok össze, mert az a legtöbb alsókategóriás autóknál mind jobbak!
A swift II-t valóban a subaruval együtt fejlesztették, úgy mint a wagon r+ -ot az opellal, bár az opel jól elb@szta, mert szerintem sokkal csúnyább a kinézete és gyengébb motort is tett bele.
Látom marhasok okos ember van itt. Jól gyorsul, a végsebessége és a fogyasztása is jó, ne azt nézd hogy hány kiló és mekkora kerék van rajta, hanem az arányokat. Egy swift úgy 800 kg és ált. 1000 v. max 1300-as motor van benne, 165-ös gumikkal, de ez pont erre van méretezve és így jó. Szerintetek nagyobb kerékkel jobb, biztonságosabb lenne??? A nagy f@szt. Az meg hülyeség hogy kanyarban halálfélelme van az embernek. Igaz hogy kényelmetlen, mert kemény a futómûve, de éppen ezért stabil. Swiftet 1989 óta gyártanak Japánban, tehát lehet azért "szar" a belseje, de ha megnézel egy jóval újabb konstrukciójú matizt vagy seichentót akkor láthatod hogy az semmivel nem különb. "csak 120-szal megy" , a mi 1000-es swiftunk 3.-ban többet megy.
én csak oldalfellépõt raktam rá,mert van egy 74 éves nagyanyám aki velünk él,és szeret kijárni velem a szõlõbe,de platóbélés 130+áfa platótetõ 300+áfa,elsõ sárgumi 10+áfa/db stb,ez mind benne volt az 7,1ben amibõl végül több mint 1 et alkudtam,mivel nem vagyok áfakörös,így azt buktam kb 6ot fizettem így is,de viszont jelszavunk a keresztezõdésben:"kamion nincs többi nem ellenfél"
A Suzuki gyárban (Esztergom) amikor bekerûl a lemez a présbe 0.75mm-RÕL indul a préselés, hát elég vékonyka lesz mire elkészûl... Illetve az autót jól betanított 4 elemis szakemberek rakják össze kapcsokkal...
HA jól tudom az Ignis az elsõ olyan széria amiben már van oldalmerevítõ. Illetve alap a 2 légzsák...
Ez igaz...
Gyárilag olyan vékony gumikat tesznek rá, hogy egyes kerékpárokon vastagabb van...
Valamit félre értettél. Nekem az az egyik bajom vele, hogy ahhoz képest nagyon megy, és úgy mennek vele,mint az õrült, a kanyarban meg lerepül az útról, és úgy összetörik, mint a sz@r.
mazda b-2500,ilyen pickup,teherautónak számít :-) 7,1 a listaár(erõsen sok extrával),abból lejön áfa+amit alkuszik az ember mondjuk :-) szal enyimé se volt annyi
a6 megintmás,a6-a8 az ilyen bélukának van a lopott meg a totálkáros,és a lopottba belevágja az alvázszámot a totálkárosból,és jéééééé karambólnál kettészakad az egész...
Ha megnézed a BMW-t, az utascella teljesen sértetlen, szemben az összecsuklott swifttel, tehát a súlyos sérülés attól lehetett, hogy nem voltak bekötve. A swift "újautó" (természetesen régi tervezés, épp ez a szégyene, irreálisan sokáig tartották gyártásban), a bmw viszont erõsen használt kategória.
Azért a flém elkerülése végett, a Suzuki (általában) az alsó kategória közép osztályába sorolható. Egy feleségnek, barátnõnek tökéletes! Évi 2500km!!!:D Fodrásztól Tesco-ba, oda vissza ennél jobb nem kell!:DDDD
7milla feletti autók már minden igényét kielégíti azoknak, akik leszólják!:P
de ha lehalsz a suzukiban az nem hinném,hogy vigasztal,hogy a másik meg túlélte mert más súlycsoportban ült...árban meg a 10 sok éves bmw is kb annyi mint az új suzuki,az meg a képen nem a kocka swift,szal az nem olyan régi vmi,azt a bmwt 94 óta nem gyártják,ezt a fajta swiftet meg kb akkortól...
Nos én egy VW után tértem át az Ignisre... A külömbség tényleg az esztétika illetve a biztonságérzet. A sebességel illetve a gyorsulással viszont semmi gond! Hidd el nekem!;) Városban fõleg Pesten kimondottan elõnyös!
Nincs odaírva, hogy milyen sebességgel ütköztek. Ha mondjuk 100-zal frontálisan összemegy két pl. Renalult Laguna, akkor azok is megszívják, pedig az 5*-os biztonságú.
A piroslámpás erõfitogtatást én sem bírom, de most õszíntén: Szerinted nem megy jól? Már hogy ne menne jól, hát városban 50-60-70 a megengedett (van, ahol kevesebb) és országúton meg 90. Autópályán 130. Mondjuk fater azt mondja, hogy csak 120-szal meg a Swiftje, mert utána erõlködik, de gyárilag a 150-et azért bírja szerintem.
:) Akkor itt is olvastam. De asszem az index fórumain is volt téma a 4x4 vs. Ignis. Ha az emlékeim nem csalnak sokáig úgy volt, hogy a Subaru fogja adni a 4x4 technikát, de végül nem az lett, így szar lett az egész :)
Ezt a fílinget csak a viszonylag magas hasmagasság erõsítheti, egy terepjárónak ugye mindkét tengelye hajtott, itt errõl szó sincs, a gyakorlatban a merev tengelynek csak hátránya van, ez fokozottan igaz a budapesti utakra.
Az Ignis egyik marketing alapeleme a városi terepjáró fíling (bár nem kifejezetten így említve). Ezt erõsítendõ talán még jól jöhet az, hogy merevtengely van hátul (a komolyabb terepjárók mind merevtengelyesek).
Én Swiften tanultam vezetni és halálfélelmem volt kanyarokban, igaz annak a darabnak a hiányosságai inkább az oktató hanyagságának volt tudható be. Tényleg! észrevettétek, h rohadt sok "tanuló" suzuki volt? egy idõben (2-3 éve) csak azt láttam.
Mér nem maradtak csak a motornál? Abba jók.
Amúgy szvsz az Ignissel semmi baj, leszámítva a merev hátsó tengelyt, amit nem tudom hogy gondolhattak komolyan.
Olyan, hogy tisztán Suzuki nem nagyon van. Lejjebb linkeltem két Daewoot, de a Swift például egyben Subaru Justy is, ahogy most az Ignis, és talán régen a Marutit is szerelték négykerékhajtással, csak a jelvény volt más. Tehát kevesen tudják, de magyarországon Subarut is gyártanak.
Volt a kocka wagon, eredetileg a japán piacra, ahol a kocsi alapterülete alapján fizetnek adót (vagy biztosítást, nem tudom), emiatt néz ki úgy, ahogy. Ennek a frissített változata az Opellel közösen fejlesztett R+/Agila páros.
Nekem 2 gondom van a magyar suzukikkal: - biztonság terén szinte egy papírautó is jobb - a kiserik által említett efeektus: sokan azt hiszik, hogy a suzuki jól megy, és ezt igyekeznek is a többi autóssal tudatni (piros lámpás erõfitogtatás és társai). Aztán országúton és autópályán kiderül, hogy mégsem olyan jó...
Én személy szerint utálom a Suzukit (Swift, WagonR+, Ignis). Egyrészt csúnyák, de az a kisebb gond. A másik, hogy a sok hülye, lecserélvén a trabantját, beül egy Szuzukiba. Tökig nyomja a gázt, mert má' mér' ne, az autó olyan könnyû, mint egy pihe (mert tele van biztonsági berendezésekkel), menet közben a szél majd lefújja az útról, és szépen törik halálra magukat benne a faszagyerekek (meg sajnos másokat is törnek). Városban még csak-csak elmegy (nem tud olyan nagyon összetörni ó, ha 50km/h-val megy). Én nem is értem, hogy mernek úgy száguldozni vele az emberek. (ui: Tisztelet a kivételnek.)
4L ??????
Nekem egy Ignis-em van, de ha 7 liter alá tudnám vinni a fogyasztást 1 hétig részeg lennék az örömtõl!
Egyébként elégedett vagyok vele, igénytelen autó, és nem kell minden percben szervízbe rohangálni vele.
nekem egy G-astrám volt meg egy suzuki samurai-om egy éve eladtam mind2t és vettem egy mazda b-2500st,na most a samurai elég jó volt terepen,de belülrõl hááááááááááááát annyira full igénytelen vmi volt,hogy siralmas,de a szõlõhegyre jó volt,csak az a gond,hogy nem az összes suzukit arra tervezték,hogy ki tudjál menni a szõlõhegyre,ehhez képest mind max arra jó az opel klasszisokkal jobb mint mondjuk az a baliana vagy mi,pedig kisebb kategória,és még a mostani mazdám is klasszisokkal jobb mondjuk egy grand vitaranál pedig egy árkategória és a mazdám ráadásul teherautó,mégis levezettem vele a budapest-brüsszel távot 3x,egyszer meg még pesten se álltam meg,hanem egyenesen jöttem brüsszelbõl egerig,és kényelmes volt légkondival mindennel,haver vitarájában meg a szentendre budapest távon szétültem mindenem
Nekünk Szuzuki Wagon R+ 1.3 GC van, és én meg vagyíok elégedve vele! Amire tervezték, arra jó. 155-öt vitt autópályán, és volt, hogy 4 litert fogyasztott csak 100 km-en. Belül jó nagy, bár a csomagtartó kicsi. Nemtom miért fikázza mindenki a suzukit. Ráadásul relatív olcsó is...
egyik haveromnak suzuki vitaraja van,hát az is pont ugyanolyan igénytelen legolcsóbb mûanyag szar belülrõl,mint a swift(ami egy másik havernak van),úgyhogy nemkell szétbontani típusonként a suzukikat...