Schindler sees a little girl wearing a red coat. The red coat is one of the few instances of color in the black-and-white scenes of the film.
Although the film is primarily shot in black-and-white, red is used to distinguish a little girl in a coat. Later in the film, the girl is seen among the dead, recognizable only by the red coat she is still wearing. Although it was unintentional, this character is coincidentally very similar to Roma Ligocka, who was known in the Kraków Ghetto for her red coat. Ligocka, unlike her fictional counterpart, survived the Holocaust. After the film was released, she wrote and published her own story, The Girl in the Red Coat: A Memoir (2002, in translation).[16] The scene, however, was constructed on the memories of Zelig Burkhut, survivor of Plaszow (and other work camps). When interviewed by Spielberg before the film was made, Burkhut told of a young girl wearing a pink coat, no older than four, who was shot by a Nazi officer right before his eyes. When being interviewed by The Courier-Mail, he said "it is something that stays with you forever."
According to Andy Patrizio of IGN, the girl in the red coat is used to indicate that Schindler has changed: "Spielberg put a twist on her [Ligocka's] story, turning her into one more pile on the cart of corpses to be incinerated. The look on Schindler's face is unmistakable. Minutes earlier, he saw the ash and soot of burning corpses piling up on his car as just an annoyance."[17] Andre Caron wondered whether it was done "to symbolize innocence, hope or the red blood of the Jewish people being sacrificed in the horror of the Holocaust?"[18] Spielberg himself has explained that he only followed the novel, and his interpretation was that "America and Russia and England all knew about the Holocaust when it was happening, and yet we did nothing about it. We didn't assign any of our forces to stopping the march toward death, the inexorable march toward death. It was a large bloodstain, primary red color on everyone's radar, but no one did anything about it. And that's why I wanted to bring the color red in."[19]
This partial climax in the film may have been influenced by the final scene of Tarkovsky's Andrei Rublev, an entire black-and-white film which shows a few moments of color at the end to put an exclamation point on Rublev's spiritual change. This is a far more likely influence on Spielberg than the suggested Lars von Trier's film, Europa, was in relation to this approach.[neutrality is disputed]
Although she has no speaking part, the little girl is noted on the Internet Movie Database as the "Red Genia". Her portrayer, Oliwia Dabrowska, was born in Krakow on 28 May 1989 and later appeared in only one other movie.
A Schindler Listája megjelent DVD-n vagy VHS+en magyar szinkronnal????
Ha igen és valaki megvélna tõle akkor megvenném tõle...
Ki beszélt itt holokauszt tagadásról???Csupán arról van szó mégeszer kifejtem de úgyis moderálják:Valójában azonban Schindler listája nem létezett - állítja David M. Crowe amerikai történész németül most megjelent vaskos könyvében. Legalább tizenhárom különbözõ lista volt, s Schindler ezek összeállításában is csak közvetve vett részt, mert Amon Göth lágerparancsnok megvesztegetésének megkísérlése miatt éppen a Gestapo börtönében ült.Tehát ez a mai törénelem jelenlegi elfogadott állása.Attól még volt holokauszt.Ez csak a schindler listája cimû filmre vonatkozik.Egyébként bárki internethez juthat,és oda ir ahová csak akar.Ha nemtudnád szólás szabadság van és mindenki kifejheti véleményét bármirõl.Szégyen hogy ezt valaki nem tudja:-)
Szégyen, hogy ilyen holokauszt tagadók egyáltalán internethez juthatnak, és írhatnak ide...
nem is tömegfilmnek szánták, hogy minden amcsi gyökér megértse.. olyan filmnek, ami megpróbálja visszaadni a háború és a nácizmus borzalmait.. egy fenti hsz-edre válaszolva(#45):Az igazság az, hogy azok a zsidók, akik lágerben voltak, egyáltalán nem látták ennyire szörnyûnek az egészet, mint mi ahogy belegondolunk, és ezért van az, hogy rosszul dolgozzák föl ezt a témát, mert mindenki csak a szörnyûségeket láttatja benne. Ez kb olyan, mint amikor ha látsz egy balesetet, az sokkal durvábbnak hat, mint amikor veled történik meg. miért, te akkor is vígadnál ha tudnád hogy meg fognak ölni, és soha többé nem láthatod édesanyádat..? már bocs
Sokmindenben 1etértek. De mint filmûvészeti alkotás ez egy majdnem tökéletes példány, itt télleg jók a story, a drámai elemek, színészi játék, a rendezés, a forgatókönyv, a kamera. (Ritkán mondok ilyet :) Picit szájbarágós, meg sajnálatot keltõ, (nekem már a tököm tele van a zsidóirtásból) DE a filmet USÁban megelõzte egy felmérés miszerint a legtöbb iskolás a táborokról még soha nem hallott semmit. Sõt a zsidóüldözésrõl sem. Meghát Spielberg zsidó ugye, megértem h a holocaustról is csinált filmet. A Passió az télleg szánalmas alkotás, ez a Gibsongyerek csak pénzt akart keresni.. Spielbergnek még 3 filmje van ami nagyon jó: A.I., A nap birodalma (ez is háborús), E.T. (de nem a felújított).
nah így röpke majdnem egy év után öcsém révén betaláltam ebbe a sorumba, aztán gondoltam meglesem a másik 2 emlegetett filmet. az élet szép nem rossz, de azért közel sem akkora szám, mint ahogy gondoltam a hozzászólások alapján. viszont az életvonat nagyon bejött:D
Jóvan ügyes vagy Titi inkább szedd ki a szemöldököd..
Hé! Leírtam a véleményem errõl az egész témáról, és ez a vélemény eltér a tietekétõl. Nem hiszem, hogy ezért most hülyézni kéne engem. Amúgy meg ha valami nem tetszik, írd le mi nem.
Úgy látom te nagyon félreértettél! Nem kell nekem a dolgok komolyságáról dumálnod. Tökéletesen átérzem a szitut, és ez alapján vonom le a következtetéseket. Ezek nagyon szörnyû dolgok, én is sok dolgon kiakadtam, amit az idõsebbek meséltek. Én Csupán csak arról beszéltem, hogy az az ember akit elvisznek egy ilyen táborba máshogy éli meg ezeket a dolgokat, mint ahogy azt mi elképzeljük. Nem azt mondtam, hogy úszik a boldogságban. Iszonyat szar neki, de mivel benne van a slamasztikában máshogy viselkedik. Mi ezeket a sztorikat otthon halljuk a bársonyfotelekben, ezért durvább átéléssel képzeljük el az egészet. Ez pszichologia. Amíg nem vagy benne félsz, de mikor már ott vagy más a helyzet. A médiával meg a f@szom tele van! Rámásznak erre a témára mint légy a sz@rra, és megpróbálnak valami húúú de sokkoló marhaságot összehozni. Itt bukott meg nálam a Passió is. Röhejes volt ez a túlzott erõszak, amit már az elején nem élhetett volna túl senki. Ráadásúl ezen csüng mindenki, és szinte már "kívánják" az erõszakos jelenetet. Viszont ezért tetszik az Élet szép. Bemutatta egy vidámabb oldalát a témának, és nem a fizikai fájdalmakra és a szenvedésre összpontosított, hanem a szeretetre ami egy ilyen helyzetben nagyon erõs. A lelki sebeknek sokkal több mondanivalójuk van ebben a filmben, mint bármelyikben. Nem azt láttuk, hogy "jajj megkínoztak, és leölték a családomat", hanem azt, ahogy az apa ezt az áldozatot hozta a fiáért. Másik ami nem tetszik a Schindlerben meg a "többiben", az az, hogy szinte egész végig olyan lenne, mintha egy õrült üvöltené a fülembe, hogy "SAJNÁLD A ZSIDÓKAT!!!". Lehet, hogy ez neked bejön, de én az ilyen szájbarágós maszlagokat ki nem állhatom. A vidámabb feldolgozású filmek (Az élet szép, Brian élete) sokkal többet adnak, sokkal több a mondanivalójuk. Ha pedig most azzal jössz, hogy antiszemita vagyok, akkor nagyon mérges leszek.
Te elég lazán kezeled a dolgokat, ami egyébként nem baj az élet más területein, de szerintem ez ahhoz egy komoly téma. Nem tudom, mit szólnál hozzá, ha téged és a családodat elhurcolnák ugyanúgy. Aztán halálra dolgoztatnának, és egyik nap csak azért lelõnének, mert éppen olyan kedve van az egyik katonának... Sorstalansággal jössz. Hát, azért megnézném a képedet, ha egyik reggel elindulnál munkába, vagy suliba, vagy akár prütykölni egy lánnyal,de máshová érkeznél...Mert út közben elhurcolnának. Szóval, több komolyságot a téma iránt. Nem azt mondanak, amit hallani akarnak az emberek, hanem, ami megtörtént. Egyébként Spielbergnek a legtöbb filmje nem igazán jön be, kivétel a Schindler listája, az Indiana Jones és a Párbaj (szerintem ez a legjobb filmje...).
Szerintem is jó film! de a jogosan-t ugy értem hogy azokat a zsidókat akiket dolgozni vittek örniük kellet volna hogy dolgozhatnak... és nem üldögélni meg lustulni...
Azaz, anyám is azt mondta, hogy az volt az egyetlen film, amin egyszerre sírt és nevetett. De amúgy az egy normális felfogás volt errõl a témáról. Az igazság az, hogy azok a zsidók, akik lágerben voltak, egyáltalán nem látták ennyire szörnyûnek az egészet, mint mi ahogy belegondolunk, és ezért van az, hogy rosszul dolgozzák föl ezt a témát, mert mindenki csak a szörnyûségeket láttatja benne. Ez kb olyan, mint amikor ha látsz egy balesetet, az sokkal durvábbnak hat, mint amikor veled történik meg.
Nah ha annyira láttad a filmet akkor biztos meg tudod mondani hogy hogy hiták a azt a zsidót aki segitett Schindlernek elkésziteni a listát... (könnyü kérdés)..
Te csak most teteted magad vagy tényleg... Na nem emlékszel amikor beszéltük bazzsal meg veled hogy a csávót hogy lövik fejbe ... meg amikor munkát kinálnak neki... de most minek magyarázom itt neked ugy sem fogod megérteni (nem is akarod)!