Végigolvasta a forumot és csak pár dolog teljesség igénye nélkül. 1: Van ma már olyan építési mód ahol hamarabb van tetõ mint fal 2: A nagyobb sebességû jármûveknél tényleg a reakcióidõ a gáz. Ok hogy a szekér 20-30-al ment most meg 130 az országúton az engedélyezett de 360 km/h-nál 100 métert teszel meg másodpercenként. Onnan kezdve hogy egy kisgyerek belép eléd az útra 100 m-el odébb te reagálsz 0.5 sec átlépsz a fékre 0.5 sec (ekkor villám vagy) eltelt a másodperc kocsid megtette a 100 m-t és még el sem kezdett lasulni a kocsid 300-al szétkened a kisgyereket. És kizárt hogy így reagálsz ekkora sebességnél (valószínû észre sem veszed 100 méterrõl az egy méteres kis gyereket miközben másra is kell figyelni. Amúgy most is van már olyan kocsi ami 400-al fut tesztpályán, de az utakon jó kocsival és jó vezetéstechnikával sem biztos hogy megállsz akárcsak 160-ról. Az embernek vannak korlátai, és nem arról van szó mit tudsz elképzelni, mert szabad tüdõvel te sem tudsz vízalatt maradni 5 órát akárhova fejlõdik a tudomány. 3: repülõ autó: hát biztos le vagyunk maradva, de most is van hogy mûszaki hibás lesz egy kocsi és nem örülnék ha ilyen miatt egy a nyakamba pottyanna séta közben. Amúgy a levegõben nõ a féktáv a földhöz képest független a technikától mert kisebb az ellenállás. Most is van repülõ ami helybõl felszáll, de ha nem lebeg hanem halad akkor ez sem képes 10-15 méternél kisebb sugárban fordulni, mert a centrifugális erõ kifelé hajtja a kanyarban, és ez levegõben jóval nagyobb mint a földön pont mert nincs tapadási felület. Persze lehet 25 méter széles sávokat csinálni, de ez már helybõl több mint a legtöbb út, utca. 4. Ha már találmányokról van szó akkor nem ártana elöbb a meglévõeket kihasználni. Pl: ha a sok lakótelepi ház tetejét teledobálnák napelemmel akkor máris rengeteg energiát lehetne elõallítani tisztán. Vagy növényesíteni, legalább ellensúlyozná valami a szmogot és a növények valószínû esztétikusak is. (Japánban millió helyen ez van szóval ez megoldható) 5. A lézerkard használható dolog volna kicsiben pl a sebészetben, valószínû fénytöréssel lehetne megoldani de ehhez én nem értek. 6. telepornál hogy oldanátok meg hogy két ember a tér ne ugyanazon pontjába teleportáljon? Végülis több milliárd ember él a földön. 7. két mondat még a kocsikhoz: ha az emberek tényleg tudnának 100-al vezetni akkor a "dugók" ilyen sebességgel mozognának persze bárki elvezeti a rekorder kocsit is ami több mint 1000-el ment, de csak az elsõ villanypoznáig. (20 centis tárgyat mint mondjuk villanyoszlop gondoljátok el milyen messzirõl láttok és a kimondott km/h-t váltsátok vissza m/s-re (:3,6), és számoljatok csak 5 másodpercel (még ez is egy vicc) amíg észleltek, fékeztek és megáll a kocsi) Ennyi bocsi hogy ilyen hosszúra nyúlt.
Tücsök... Lehet tényleg erõs volt kicsit a garázstól garázsig tartó viszonylat, de a mai utasszállitó gépek, már szinte teljesen automatizáltak. A földön betáplálod az útirányt a fedélzeti számitógépbe, és felszállás után már rá is bizhatod magad az autópilótára ugyanis az út többi részét már az végzi.Nem árulok el vele nagy titkot, de a mai pilóták már az autópilótával szállnak le /fõleg rossz idõben/. Nem szoktam dobálózni a szavakkal, hanem amihez hozzászólok, ahoz értek is. Ha meg esetleg nem hiszed el, akkor nyugodtan utánnanézhetsz. De abban igazad van, hogy repülõt MÉG nem vezettem:-)
M.
a legtöbb új technológia a hadi technológiákból került át a polgári életbe, szal akkor is van fejlõdés. a harmadik világháborúnak van némi esélye de valószinüleg jóval arrébb lesznek a gócpontjai mint az eddigieknek. Az EU jelentõsen csökkenti a lehetséges súrlódáspontokat az európai államok között, mivel a nyersanyagok sokkal szabadabban áramolhatnak azok felé az országok felé, amelyeknek kevesebb byersanyaga van mint amennyire szüksége lenne az ipari termeléshez, csakúgy mint több társadalmi vontakozásban is nagyon pozitív a hatása. térugrás: én hallottam arról az elektronról de azt is mondtákl, hogy az a technológia tök alkalmatlan másra mint elektronok "ugratására".
Tücsök....lehet tévedek, hisz nem ismerlek, de a hozzászólásaid alapján olyan embernek tünsz, aki mindent szabályok szerint csinál és ami azon kivül esik az lehetetlen és nem elfogadható. Repülõ...hát ebben nagyon tévedsz! Repülõt nagyságrendekkel egyszerûbb és könnyebb vezeni mint egy autót. Csak, hogy tisztán lásd: Láttár Te már olyan autót, ami miután kiálltál a garázsból, biztonságosan elvisz a célállomásodra és ott beáll a garázs elé? :) Hát én még nem nagyon...pedig a mai repülõk pont igy mûködnek.
M.
Tücsök...Szerinted ma, hogy kell repülõt vezetni? Elárulom neked. Ugyan úgy mint 100 éve, csak épp technikai és kényelmi funkciók változtak. Fura egyén lehetsz:) Ha rajtad múlt volna a fejlõdés sorsa, akkor még mindig a sötét középkorban járnánk :))))))
M.
Repülõ autó: Hamár repülünk, úgy kell azt megcsinálni mint ahogy azt ma a repülõknél is teszik. Légfolyosók. Ha ki akarsz lépni belõle, az automatika leszabályoz és visszahúz.
Az hogy ott van a zuhanásveszély, meghogy ennyit a légzsákról, bizt.övrõl felejtsük el. Akkori (szabadalmazott) technikával nem fordulhat majd elõ.
a sci-fi inkább "mi lesz, ha", inkább utópia az ami, "mi lenne, ha"
Én sokkal valószínûbbnek tartok egy különvélemény szerû megoldûást a közlekedési problémákra. Tegyük fel, hogy meg lehet valósítani majd az antigravot, valszeg baromi sok energiával, tegyük fel, hogy arra is van megoldás (pl. mini fúziós reaktor), na ha ez robban fel a kísérletezõk kezében akkor az szép lesz. :)
ez ok, de a mai motorok mûködési elve, már 1870-ben is ismert volt. maximum csak nem gonolták, hogy ki fogja szorítani a lovakat. Ma azonban még csak nem is sejtik, hogy lehet antigravitácót létrehozni. Sõt, a gravitációt eddig még semmilyen módon nem tudták befolyásolni.
Újabb, gazdaságosabb meghajtási mód nélkül, azt hiszem a repülõ autó reménytelen. Még ha meg is oldanák, az irányítási és biztonsági problémákat, akkor is kész anyagi csõd lenne egy ilyen jármû üzemeltetése, ugyanis írtó sokat üzemanyagot zabálna.
antigrav: még azt sem tudjuk pontosan mi is a gravitáció, nemhogy hogy lehet megkerülni lebegõ autók: manuális vezetés: a legtöbb ember 2d-ben is szenved ha mindenre oda kell figyelni 3d-re esélye sincs automatika: még redundanciával sem tökéletesek a szenzorok, és ha vmi balul sül el akkor veled száll még egy tucat másik is (akik alattad mennek, esetleg páran elüled) és nem sok esély lesz a túlélésre.
Szerintem a repülö autóval veszettül száguldókat meg lehetne fogni viszonylag egyszerüen, (mondjuk ezt ma sem ártana bevezetni...) annyi az egész, hogy nem kéne minden baromnak jogit adni. Repülöhöz/helikopterhez sem kaphat mindenki...
azért kiváncsi vagyok ha nem lett volna a sötét középkor hol tartana ma a technika. Tényleg nincs valahol valami adat arról hány embert égettek meg csak azért mert gondolkodni mert?
magát a gravitációt sem értjük még .. úgyhogy elég nehézkes lehet az 'anti-' verziójának a kifejleszétse.. de már volt rá nem is egy példa hogy amit létrehoztak csak jóval késõbb tudták megmagyarázni ...
Azt gondolod, a zsenik kora lejárt? Nem hinném. Kevesen vannak, de hogy ne lenne rájuk szükség, és ne lenne nekik már "tér"...
Mindenhez tökéletesen érteni talán már nem lehet, de attól még nem válik haszontalanná a zsenialitás... És, a túlzott specializáltság sem jó. Abból is születhetnek nagy és új dolgok, ha csak néhány területet ismer egy igazi zseni.
Akármilyen sok "statikus" ismerete is van valakinek, ha nincs komoly kreativitása és ami ehhez kell, nem sokra megy vele. És új szintre emelni a dolgokat fõleg nem tudja.
Ha sok mértékkel tehetséges ember áll össze, abból születnek jó dolgok, de alapvetõ, hogy pl. akárhány 100-as IQ-jú ember sem ér fel 1 200-as IQ-júval. (Talán épp ez lesz a mai kor egyik "leckéje".) [Az IQ-t csak a példa kedvéért írtam, a tehetség nem csak az IQ-tól függ.]
Szerintetek megépítették ezt a "mozgó alkalmatosságot" akkoriban? És ha igen, mire volt jó? Ijesztgették vele az embereket ("szellemjárta kocsi", stb.)?
Olvastam már egy pár sci-fi könyvet, de nem emlékszem, hogy túl sok technikai leírást tartalmaztak volna. Leonardo nem csak elképzelte a dolgokat, mint "repülõ autó", stb., hanem a meglévõ ismereteit, és az intuicióját és a kreativitását "összeengedve" a gyakorlatban, de legalábbis elvileg (volt ilyen is, olyan is) mûködõ szerkezeteket talált ki, ill. fel. A sci-fi irók elképzelnek dolgokat, amiknek a mûködése (és hogy mûködhet-e egyátalán) a könyv megírásakor még általában nem ismert. Néha nagyon jól ráéreznek dolgokra, amik késõbb megvalósulnak, bár sokszor egyébként is, szükségszerûen megjelennének. Máskor viszont tévednek. Szóval ebben több a fantázia, mint a konkrétum.
Mindenesetre, a fantázia, a kreativitás, és az intuició rokon területek.
Az antigravitációt tudják már és müködik, csak ez még nincs nyilvánoságra hozva. ugy hogy nem csak repülögépeknél hanem az autoknál is megvalósitható csak gondolom nehéz volna szabályokközé vonni de ez is megoldható pld jps stb....
"Repülõ autót" hatékonyan a mai technikai szinten szerintem nem lehet megépiteni. Amig nem tudunk játszani a gravitációval, addig nem tudom elképzelni a repülõ autót, max. hibrid változatban és külön kijelölt le/felszállóhelyek lennének ahol nem zavarna senkit a nagy "szél".
Azóta volt más modell is. Kisebbek és kisebb fogyasztásúak.
Repülõ "autó" most is van, csak drága, gazdaságtalan és hangos. Nem mellékesen balesetveszélyes. Az ûrlift tudtommal tervbe van véve, hiszen pár hónapja volt valami hír, hogy megvan a megfelelõ szilárdságú anyag hozzá ... Az ION hajtómûvet fejlesztik, igaz csak az ûrben használható, és kicsi a gyorsulás, de hosszú tûvra elõnyösebb. Fúziós erõmûbõl épülget egy pár, ha jól tudom leghamarabb a japánban készülõ japán-amerikai lesz készen. (Egy MTT elõadásban vagy 9-et sorolt fel az elõadó, az összes gyújtólézerét a KFKI tervezte!) Természetesen egyenlõre kísérleti stádiumban, mert még nem tudnak gazdaságosan energiát termelni vele ... de ha nem próbálják, akkor sose fognak. Lézerkardra lövésem sincs, meg értelmét se látnám, de ... ha lehet fókuszált lézerrel "csipeszt" alkotni, vagy olyan képet létrehozni a "levegõben" ami csak egy szögbõl látható, akkor talán nem megoldhatatlan. Vagy lapozzunk vissza az SG híreiben szereplõ áttörõ kutatási eredményekrõl, ami a quantum-számítógép megépítését vetíti elõre.
egyébként zsoldos valóban jó, asszem 4 regényt irt, érdemes elolvasni (habár inkább történelmi regényeknek mondanám)
Jéééé...van aki ismeri Zsoldos Pétert? Hát ezt nem hittem volna.
Tücsök: Remélem 100 év múlva is autóban fogsz ülni a dugóban, mi meg majd repkedünk feletted, és qrvára nem fogod érteni miért is van ez :)) Természetesen ilyen emberek is kellenek akik szeretik visszafogni a fejlõdést,csak azért mert õ igy tanulta és az már másképp nem is lehet. Ne vedd sértésnek, de erre nem tudtam nem reagálni:)
lézerkard: mondjuk inkább fénykard, bár ha vmi erõtér szerinted akkor miért fénykard (ill. lézer)? és mondjuk mi lenne ha a hó fekete lenne :) lebegõ autók: talán vmikor, de addig még rengeteg mindent meg kell majd oldani ûrutazás: hát álmodozni lehet, de legfeljebb ha megépül az ûrlift :). Az ûrliftben nekem eddig a mars sorozatban leírt tûnt a leghihetõbb megoldásnak. MI: az viszont még nagyon messze van, elég csak pl. a szövegmegértésre gondolni, ott 4 szint van és még az elsõt sem sikerült megoldani, pedig az a legkönnyebb :)
a sci-fi írók jók szórakozásra, de azért egy napon említeni õket leonardóval, õ azt is leírta (lerajzolta), hogy néznek ki ezek belülrõl, mûködve :)
Szerintem a sci fi írok nagyon sokszor elõre látják a jövõ találmányait vívmányait és problémáit...Én például csak Asimovot említeném... Az MI megalkotása nem újkeletû dolog és megalkotható és az ember évrõl évre közelebb kerül az igazi MI megalkotásához... A robot technológia most kezdi a fénykorát élni az információs forradalom után ez lesz a következõ dolog ami nagyban befojásolja majd a civilizációnkat alapjaiban...Nos Asimov(és napjainkban még sok sci-fi író, rendezõk(gondolok itt a Whatchowsky testvérekre)) igen valós problémákat vetnek fel...Amivel elõbb utóbb szmbe kell majd néznie a társadalomnak...
azért jó lenne megnézni hova fejlödik a technika mondjuk 1000év múlva :)
az amerikai találmányügyi miniszter lemondott az 1800as évek közepén mondva, hogy már nincs mit feltalálni, feleslegessé vált a munkája.
nemsokmindent... végetért az a kor amikor egy ember kitalálhatott valamit, a mai tudományos felfedezéseket/találmányokat többtucat ember dolgozza ki a mai tudásanyag akkora, hogy nem érthet mindenhez egyszerre senki
Azért ez a Leonardo Bácsi tudott valamit...Szgényke nem kicsit elõzte meg korát... Képzeljétek el most miket lenne képes eszközölni!