Tudni kéne még a helyek népszerűségét is. Például a régi helyek közül szinte mind üres, mert mindenki az új helyekre megy, vagy taskot csinál, vagy warzone-okat. Még inq-n se volt senki, mikor legutóbb lementünk. Farmine dl-eknél is max 1-1 emberrel találkozok, beleértve a lizardos részt északra. Sea serpenteknél senki se volt, pedig megduplázták a területet. Yalahar cemeterybe eddig csak egyszer találkoztam valakivel, az is csak benézett. Ez nem reprezentatív statisztika, de azért aki játszott régen és most benéz, annak szerintem hawaii van ahhoz képest.
Ehhez kéne, hogy mekkora valószínűséggel huntol valaki. Na meg a lvl-ek szerinti eloszlást is meg lehet nézni (én sose fogok DL-ezni :D), szóval nem egy egyszerű feladat, de meg lehet csinálni. :)
Régen 900-1000 körül voltak online securán. 2010-ben legalábbis. Nem tudom mennyien voltak prémisek akkor, de most majdnem ötödannyi az online player (ma reggel pl csak 130-an voltak), huntolható terület viszont sokkal több van. Talán így könnyebb "kiszámolni" :) Utoljára szerkesztette: rroolli, 2014.12.06. 10:05:48
ebböl még akartam azt számolni, h ha 300 prémis van a securai prémis területekre, akkor mennyi az esélye, h a nem-tudom-mennyi-jo-hunt-helyböl x darab szabad?
08:23 Your Distance Fighting skill changed from level 21 (with 5.86% progress towards level 32) to level 53 (with 9.68% progress towards level 54)
Kíváncsi lennék, hogy régen is hasonló volt-e az arány. Gyanítom, hogy akkor sokkal több frees volt. Lehet, hogy azóta elkoptak az újoncok és csak a leglelkesebbek maradtak... Ők meg többnyire prémisek. Végül is cipnek nem kell, hogy sokan játsszanak, elég ha kevesen vannak, de azok rendszeresen sokat fizetnek. Csak a játékosoknak nem jó, ha kong az ürességtől a szerver. Ebből lett pár szerver összevonás... Meg magukat is összevonják a playerek a "world transferrel".
Nem, az online verzió máshol tárolja. A sima kliensből kell exportálni a mapot, keletkezik egy tibia.exp fájl. Aztán fel kell menni tibia.com-ra, ott belépni és alul van olyan, hogy "Migration tool". Ott lehet importálni.
Én is azt hittem, hogy mennyi minden megváltozott, de olyan eget rengető különbség nincs. Szinte mindent leírtam ide az elmúlt pár napban, ami érdekes. Van néhány dolog, amire rá lehet csodálkozni: 1-2 változtatás, néhány extra, meg pár új hely, új lény. De alapjába véve minden a régi.
Úgy gondoltam, hogy ha lesz guild számla, akkor teszünk rá pénzt, ami arra lenne jó, hogy segítsünk elindulni azoknak, akik már rég nem játszanak és elvesztették, eladták, vagy elajándékozták a cuccaikat. Szóval felruházni, potit/lőszert vásárolni, meg ilyenek.
Szerencsére ahhoz már vagyunk elegen, hogy segítsünk ha kérdés van az új dolgokkal kapcsolatban, vagy megmutassunk új helyeket.
Map is van, szerencsére megtaláltam a Cattiét :P Ha nem gond, belinkelem ide: link
Miért érdemes újra belépni? -Meg lehet nézni az új tutorialt és kezdő szigetet. Pörgős, érdekes. -A fenti miatt remek alkalom új kasztokat kipróbálni és felhúzni -Ha level 50 alatt vagy, vagy csak új karaktert próbálnál ki, akkor az xp bónusz miatt -Elhasználhatod a dupla xp voucher-edet -Ha prémit is veszel, akkor az összes karakteredet berakhatod minden nap offline train-be. Elég jó móka nézni minden nap, hogy melyik mit fejlődött. -Botterek alig vannak. Én még nem találkoztam eggyel se. Biztos van, de nem jellemző. -Kevesebben vannak online, mint régen. Egy csomó hely, ami régen foglalt volt, most szabad. A kevesebb botter miatt is élvezetesebb a hunt.
Én se érek rá játszani egész nap. Melóba néha van annyi idő, hogy megnézem hogy állnak a karaktereim a trainingel. Ha nagyon ráérek, akkor eladom a lootot, rendezgetem a depót, beváltom a vialokat, veszek potit és lőszert, stb... Max ilyen 5-5 percre belépek. Este meg 1-2 óra alatt lerendezem a huntot. 2 óránál többet még nem huntoltam egy nap, de ez így pont jó. Ami a legjobb, hogy most szinte mindig van valaki online, akivel meg lehet beszélni a legutóbbi hunt eredményét és tervezgetni a következő csoportos hentet :D
(Tudom, hogy úgy hangzik, mint ha a Cipsoft fizetett agitátora lennék :D) Utoljára szerkesztette: rroolli, 2014.12.05. 20:10:58
Jelentem, hogy aktív a guild. Mivel sokan nosztalgiából lépünk be, ezért maradt a jól megszokott név. A rangokat is visszaállítottam, eredeti formában :)
Már csak fel kéne tölteni emberekkel. Eddig 19 karakter van a tagok között :)
Lehet jelentkezni :)
nekem is van egy voserem (Double Experience and Skill Voucher)
ó, pedig én arra gondoltam, hogy mondjuk Hungar Gamers :D
A vár golemek jók főleg ha esik egy tin key :D jó kis pénzt ér, mi andrissal kaptunk már egyet.... de ha fejlődni akarsz akkor dl fárminen vagy szoljál s elmegyünk valahová ahola a főszerep a tied :)
16:48 A dragon lord loses 700 hitpoints due to your attack.
Próbálgatom az íjakat :D
csatlakoztam :)
Sokat fejlődött, mióta először telepítettem symbian-ra. De még mindig fura nekem ez a babafejű rpg makeres grafika. Ettől függetlenül van, akinek tetszik, biztos élvezhető a játék. Nekem a játék mechanika is túl egyszerű volt anno. Csak oda kell állni valami mellé és ütik egymást, ennyi. Pont azok a dolgok hiányoznak belőle, amitől a Tibia egyedi. A spellek, rúnák használatának módja, a futtatásos lövöldözés, gyógyítási rendszer, lootolás, stb... Utoljára szerkesztette: rroolli, 2014.12.05. 15:55:23
Igyekeztem mindenkit meghívni, aki mostanában aktív sg-n. De ha valaki kimaradt, akkor lehet szólni és megy a meghívó!
Szerintem már nincs meg. Tibia Earth, vagy valami ilyesmi volt a neve és azóta se találom.
Amúgy próbálkozhatsz darán is az új dragonos/dl-es helyen. Szerintem most nincsenek olyan sokan, mint régen.
Meg Krapekk és Andris tudna mondani jó helyeket. Vagy Jocó is, ő is druidozik. A workereknél szerintem van jobb hely, ami nem is feltétlen veszélyesebb.
Annó volt egy oldal ahol a tibia térképe volt felrakva (google map szerüen) és a lények is rá voltak rakva hogy hol mi respel. Az létezik még szerintetek? Mert én nem nagyon találtam :( Illetve nem tudom hogy biztonságos e az oldal már ha megvan még :). Csak mert jó lenne ha meg tudnám nézni hogy hol mi vár rám :)
bakker nagyon hamar fel kéne magam húzni hogy tudjak menni csapathuntba :) :) mert nekem tegnap is csak 240k6óra bónuszt nyomtak a gólemek :( és még volt bónusz időm is :( igaz nagyon lightos őket irtani és egy idő után várni is kell a respre mert kiirtom őket rendesen :) Tudom mennem kell farmine-ra dl-ezni :) de régen voltam ott és fosok :)
Gyorsított fejlődés level 50 alatt! ...avagy miért sárga az xp bar?
A nyári update-el jött az elképzelés, hogy segíteni kellene az alacsony szintű playereknek, hogy minél hamarabb (relatíve: ne fél év múlva) jussanak el arra a szintre, hogy elkezdhessék megismerni a sok-sok izgalmas dolgot, amit a Tibia világa rejt. Ezért level 50 alatt xp bónuszt kap mindenki (freesek is). Ennek mértéke level 1-esen 2x-es, majd fokozatosan csökken, míg 50-es szinten eléri a normált. Egy level 8-as karakter például 87%-al több xp-t kap, egy 20-as 62%-al többet, egy 40-es már csak 22%-al, stb.
Azzal a hátsó szándékkal írom ezt, hogy hátha vannak itt 50 alattiak, akár olyanok, akik sose voltak prémisek, akik ettől egy kis kedvet kapnak a játékhoz. Sőt, itt a remek alkalom egy új kaszt kipróbálásához :)
XP bónusz a team huntokra:
- Bármilyen partynál: 20% - Ha legalább 2 féle kaszt huntol: 30% - Ha 3 féle kaszt huntol: 40% - Ha 4 féle kaszt huntol: 80%
Nézzük, mit jelent ez a gyakorlatban! Vegyünk alapul egy átlagos huntot, amiben level 100-200 körüliek vesznek részt. A hangsúly legyen a szórakozáson, nem túl veszélyes, nem túl darálós, nem waste, átlagos, vagy jó profit. Hagyományosan ilyenkor 300k/h körül pörögne az xp mindenkinek, ha nincs semmilyen bónusz, mint ahogy régen se volt.
Most azonban kétféle bónusz is adott, akár minden nap. Nézzük hogyan befolyásolják a 300k/h-t a különböző party felállások:
Közbe megtaláltam a közleményt, amit cipsoft adott ki azután, hogy bevezették a fizetős mountokat. Azzal kezdik, hogy tudják, hogy ez a lépés sok kérdést fog felvetni, pl hogy milyen más dolgok lesznek még pénzért kaphatók és ezek mennyire befolyásolják a megszokott játékot.
"nem lesz fizetős exp/skill voucher, vagy bármilyen equipment, ami befolyásolja a karakter képességét (kivéve a mount, ami ad egy kis plusz sebességet)"
"További cicomázások lehetnek pénzért, például több outfit és mount"
"Elképzelhető, hogy lesznek vásárolható "fogyasztási cikkek", például potionok és blessingek, amik vásárlás után az inbox-ba kerülnek"
"Néhány előny, ami jelenleg prémiumhoz van kötve, megvásárolható lehet külön, kevesebb pénzért. Ettől függetlenül a prémium marad a legjobb módja, hogy az összes extrát megkapja valaki. Olyan prémium funkciókat, mint offline training és ház bérlés, nem terveznek külön árulni."
Ez utóbbi nagyon jó üzleti fogás. Sokan vannak, akik nem akartak, vagy nem tudtak 9 eurót fizetni prémiumért. De lehet, hogy 1-2 eurót már fizetnének valamilyen funkcióért. A legnagyobb találmány ebben a modellben, hogy megtöri a jeget egy kisebb összeggel és aki egyszer vásárolt, az legközelebb már bátrabban fizet, akár több pénzt is. Addig emelkedik a lélektani határ, hogy végül aki sose volt prémis, az is úgy gondolja, hogy megéri neki megvenni és meg is tudja fizetni. Aztán ha még tovább emelkedik ez a határ, akkor jön a mount/outfit vásárlás és a scrollok eladása ingame.
Tavaly nyáron voltak durvább ddos támadások és akkor a cipsoft leszerződött egy céggel, aki fejlesztett a rendszerük védelmén. Ezzel meg is oldódott a probléma. Ráadásul valami algoritmussal azt is mérték, hogy ki halt meg és ki mennyit bukott és nekik külön kompenzáltak valamit. Meg van ez a voucher, ami mindenkinek jár, akinek prémije volt a kickes időszakban.
Ezt már korrekt hozzáállásnak tartom a problémához.
Nem úgy, mint azelőtt, amikor 1 hét folyamatos kick után még csak egy news ticker se jelent meg, hogy mi a tosz van.
"For every day of your Premium Time Voucher you convert into Experience / Skill Voucher days using the slider below, one day of Premium Time will be subtracted from the Premium Time on your account."
A south parkba volt nem rég egy rész, amiben mondtak egy nagy igazságot. Nem kell mindenkit rávenni, hogy vásároljon. Elég néhány embert függővé tenni, de őket annyira, hogy minden pénzüket odaadják. Egy csomóan voltak régen is, akik szinte az egész fizetésüket tibiára költötték. Főleg a feketepiacon vásárolt gp-re. Ők úgy játszottak, hogy a pénz nem számít, vesznek 10kk-t, aztán huntolnak ahogy belefér... Megveszik az összes outfitet, beszerzik az összes rare itemet, mountot, mindent, amitől menőbbnek érzik magukat. Ha megjelenik valami új item és 15kk az ára, már veszik is a gp-t és licitálnak egymásra. És nem kell ehhez gazdagnak lenni, csak függőnek... Szerintem cipsoftot bántotta, hogy ő kimarad ebből a bizniszből és ezért (is) irtotta ki a bottereket, mert azok termelték az eladandó gp-t. És ezért lettek a premium scrollok is. Idő kérdése, hogy mikor lehet majd 100 euróért gp-t vásárolni, vagy 300 euróért egy új fegyvert. Ha ilyen lenne, tuti rácsapna egy csomó függő...
Annak örülnék, ha a cuccok valahogyan megjelennének az outfitben de gondolom ez hatalmas munka lenne. Mai napig egyetlen olyan outfit van ami tetszik és ahhoz is meg kell ölni Ferumbrast. Mondjuk a legutóbbiakat nem láttam még de most ilyen búvár meg rovar skin. Mennyire utal a kasztra? :(
Tényleg kevesen vannak, ahhoz képest, ahányan régen játszottak. De szerintem most azt a kevesebb embert jobban fejik, mint régen. Régebben csak a prémiért kértek pénzt. Ma már egy csomóan fizetnek a world change-ért, a név és nemváltásért, recovery key-ért. A prémi scrollokból sokkal több fogy, mert beviszik őket a játékba és eladják gp-ért. Ez viszont rendesen meg van vámolva, mert minden bevitel előtt egyet fel kell használni. Szóval duplán fogy a scroll... Újabban meg fizetős mountok és outfitek is vannak.
72 alkalmazottjuk van, közben én is megnéztem. Bámulatos mi minden el nem kezd érdekelni ha tanulni kéne :D
Azt hittem egyébként mással is foglalkoznak, meg abból indultam ki, hány online játékos van napközben. Nem tűnt olyan soknak amit hozhatnak a prémiumok. Minden esetre örülök annak ha megy a bolt. Rossz érzéssel töltene el, ha egyszer csak megszűnne a Tiibia. 2003-ban regisztráltam tehát elég sk emlék köt hozzá.
Az irodájukat elnézve, meg ahány embert foglalkoztatnak, szerintem sokat hoz nekik. Még csak megszorítások sincsenek náluk... Ingyen banán és mogyoró a konyhában? Most újították fel az épületüket.Nagy gáz nem lehet akkor :D Több, mint 50 állandó dolgozó alkalmazása és 63 szerver üzemeltetése, 2 kontinensen. Kell, hogy legyen bevételük, ha ezeket mind finanszírozni tudják. Ráadásul nem is indiaiakat dolgoztatnak, hanem németeket. Nem mondom, hogy olyan biznisz, mint az atomerőmű építés, de szerintem megéri nekik foglalkozni vele akkor is, ha nem aranyosak :D
Jobb később, mint soha. De annyiban "védem" őket, hogy elég furfangosak a bot kliens készítők. Billentyűzet és egér gombnyomásokat szimulálnak, mindent randomizálnak, mindent rejtenek. Nehéz őket algoritmussal elkapni távolról, úgy, hogy azért elég komoly bizonyítékot kell szerezni az account törléshez. Személyesen kimenni a botterekhez pedig szélmalomharc. Még ha lenne is rá elég ember, akkor is szirénázik a program a tulajdonosának, hogy CM/GM van a képernyőn. De valahogy megoldották és az a lényeg. Na meg, hogy szándékukban is állt törölni az accountokat. Nem úgy, mint régen, hogy csak bant osztottak és főleg csak a freeseknek.
Negatív. Én nekimentem valami level 60 körül egy démonnak amikor még csak 1 charge volt az SD-ben és mana fluid volt csak. Mondhatom nagyon megérős buli volt ... :D
Igyekszem közvetíteni az érdekes dolgokat :) Eddig nekem se volt kedvem olvasni a cikkeket, úgyhogy most van egy kis pótolni való.
Az első napon én is majdnem meghaltam. Aztán inkább átálltam a fokozatosságra. Először csak dl-ek, aztán nightmare-ek. Tegnap voltam először csapattal, inq-n. De úgy érzem, hogy 3 nap elég volt, hogy visszarázódjak :) Ahhoz képest nem sok, hogy több mint 3 éve nem játszottam élesben :) Tavaly toltam egy kicsit preview szerveren, de kisebb karakterrel nem volt olyan nehéz. Utoljára szerkesztette: rroolli, 2014.12.03. 13:25:19
- A summon teljesen druid exkluzív lesz! - Paladinoknak lesz hatékony területre ható támadásuk! - A paladin tud majd gyógyítani másokat (vajon hogyan?) a sorcerer viszont nem! - A druidnál gyenge támadás van megjelölve! A palánál csak közepes. - A sorcerer fog csak SD-zni. Így megint a sorcnak lehet a legnagyobb tűzereje.
Legdurvábban talán a druidokat érintené ez az átalakítás. Eddig egyszerre voltak a legerősebb támadók és a legjobb gyógyítók. Ebben a tervben inkább gyógyítók és kevésbé támadók.
Mondjuk eddig sok "nagy" átalakításról kiderült, hogy végül csak picit nyúltak bele. Pl hogy a mountok mennyire gyorsítják az ember járását... Vagy anno egy csomó új item, amiről kiderült, hogy nem is lehet megszerezni őket. Vagy új spellek, amikről kiderült, hogy 2 perces cooldown-juk van és igazából nem is lehet huntolni velük... De majd látjuk :)
Nagyon érdekes dolgokat olvastam a "vocation balancing"-al kapcsolatban :P
1 hónapja került fel a cikk, hogy teljesen át fogják dolgozni a 4 kasztot. Ezen már régóta dolgozik egy cipes ember és most jutott abba a fázisba a projekt, hogy nagyjából összefoglalták a tervezett változásokat és ezekkel együtt nyitottak 1-1 fórumtémát az összes kasztnak.
Röviden: Minden fegyvert, ruhát, spellt, rúnát meg fognak babrálni annak érdekében, hogy minél igazságosabbak legyenek az erőviszonyok, ugyanakkor minden kaszt a maga módján utánozhatatlan legyen. Bevezetnének egy 2. promotiont, level 100 után. Ez azért lenne érdekes, mert kétféle lehetőséget kínálna minden kasztnak.
Knight: "Excellent blocker"
Szerepe: tank Másodlagos szerepe: physical damage dealer
Képességei: - Gyenge támadás - Erős védelem - Gyenge gyógyítás (csak magát) - Nem tud rúnát használni - Csak physical damage (kivéve enchanted fegyverekkel)
Második promotion (választási lehetőség): - Fókusz a tankoláson (block): speciális challenge spell (exeta res), 2-nél több lényt blokkol egyszerre - Fókusz a fizikai sebzésen: erősebb támadás, speciális képességek
Druid: "Excellent healer and supporter"
Szerepe: healer, supporter Másodlagos szerepe: elemi sebzések
Képességei: -Gyenge támadás -Erős gyógyítás, képesség mások gyógyítására -Folyamatos sebződést okozó támadások -Gyógyítja debuffokat (égés, mérgezés, skill csökkenés, stb) -Egyetlen kaszt, aki summonolni tud
Második promotion: -Fókusz a gyógyításon: erősebb gyógyítás, speciális buffok és debuffok -Fókusz a támadáson: nagyobb sebzés, speciális támadó spellek
Paladin: "Mindenhez kicsit ért"
Szerepe: fizikai sebzés, távolsági harc Másodlagos szerepe: blokkolás, közelharc
Képességei: -Közepes támadóerő -Egyetlen kaszt holy spellekkel -Gyengén gyógyítja magát, gyengén gyógyít másokat -Néhány rúnát tud használni -Keveréke a sima és területre ható támadásoknak -Blocker (nem annyira jó, mint a lovag)
Második promotion: -Fókusz a több célpontos harcon: erősebb terület sebzések, speciális területre ható lőszerek -Fókusz az 1 célpontos harcon: erősebb sebzés 1 célpontra, speciális buffok, debuffok
Sorcerer: "An excellent damage dealer"
Szerepe: (nagyon) erős death sebzést visz be Másodlagos szerepe: erős elemi sebzéseket visz be
Képességei: - Erős támadás - Gyenge védelem - Gyenge gyógyítás (csak magát) - Az egyetlen kaszt, aki készít és használ SD rúnákat - Még több death támadás (death wave, death beam, strong death strike)
Második promotion: - Fókusz a max sebzésen: energy és fire támadásokat erősítő spellek (buffok), erősebb támadó spellek - Fókusz a "crowd control"-on: speciális spellek a lények támadásainak elnémítására és megakadályozására, erősebb támadó spellek
Ez nem csak "proposal", valószínűleg már félkész stádiumban van és valóban lesz ezekből valami!
Ezek tök jó újítások! Tetszenek. Nagyon beindult a fórum, mindig kedvet kapok ilyenkor játszani :)
Bár legutóbb is vettem prémit egy hosszabb szünet után és kapásból meghaltam mindenhol ha átállt rám valami vagy beúszott teljes képernyőn a másik asztal az F5-re és azért haltam meg :D