Tegnap éjszaka Tibiával álmodtam, valami toronyban csontvázokat meg DS-eket öltem, pedig már vagy 5 éve "tiszta" vagyok :) Egészen megjött hozzá a kedvem megint, lehet, hogy hétvégén benézek (bár maximum Rookgard-ra, az még követhető talán és ott nem halok meg :D)
"7 days of Premium Time and an XP boost are up for grabs if you log in to the game before 10:00 CEST on August 17, 2023!"
Na egy kis levelezés után a tibia supportal sikerült visszakapni az accomat. NA mondjuk sok köszönet nincs benne :( vagy a Tibia cseszett el valamit vagy tényleg feltörtek de elég érdekes hogy a cuccaim egy jó része nincs meg :( se egy boh vagy mana töltő csizma se semmi :( elég alaposan hiányoznak a cuccaim. Viszont nincs teljesen kipakolva a karakter démon armor meg ilyeneket azért találok össze vissza elszórva az inventorimban. illetve azt se értem hogy nem csak 50k pénzem volt ezzel szemben most csak annyi van :( Ha feltörtek volna akkor ezt is vitték volna szerintem. nem hagynak ott 50k-t meg démonarmort, hogy na azért hagy maradjon valami a parasztnak. Megvariálták rendesen a depo rendszert és szerintem az vitte el a cuccaim jelentős részét :( Eléggé elszomorító hogy szinte a 0-ról kéne kezdenem ha most el akarnék kezdeni játszani :( és egy jó részét ugye nem is tudom megszerezni a cuccoknak mert quest-ből voltak :(
Na csak érdekességből gondoltam belépek már tíbiába és meglesem mi újság a karaktereimmel. Be is tudtam lépni a felületre ahol a karaktereket kiválasztom de a játékba már nem mert be van fagyasztva az accom. Fingom sincs hogy lehet ezt feloldani de ahogy néztem lehet hogy csak egy premivel. Szóval erről ennyit. :(
pedig annak már hamarosan ideje lenne :) Ahogy nézegettem a fórum elejét Shaman bejegyzéseit láttam 2004.06.-os dátumokkal és éppen panaszkodott, hogy hogy csináltam én hogy tegnap még 9es szintű voltam másnap délben meg már 12es. Azok a régi szép idők amikor még tényleg küzdeni kellett a szintekért :) még ilyen kis szinten is:) és tudom hogy baromság de hiányzik hogy lehetett lurolni a mobokat illetve lehetett őket gyógyítani is. Kemény is volt amikor Shaman meg én elmentünk carlin mellé DS-t ölni és ránkhúztak vagy 3at. mi öltük őket ők meg gyógyították. ha lemenekültünk egy lukba akkor utánunk jöttek visszalökdöstek felköteleztek és kezdődött előröl az egész. Már nem is tudom hogy hogy oldottuk meg. De talán láthatatlansággal és sok sok futással.
hogy fogunk így 20 éves online-ingame találkozót csinálni? :)
én meg azt se tudom már, hogy melyik e-mail volt megadva, sanszosan meg is szünt már Utoljára szerkesztette: Shiwo, 2023.05.03. 08:08:26
Én is kaptam ilyet régebben. Januárban 3-4 naponta jött. Biztos sikerült kinyerni valahogy az összes accounthoz tartozó e-mail címet és egy gép 0-24-be próbálhatja a leggyakrabban használt jelszavakat.
Ti kaptok emaileket a Tibiatól, hogy valaki megpróbál belépni a karaktereddel? Én napi szinten 2 emailt is kapok, bár nem tudom mennyire hiteles vagy sem :D Megnéztem a karaktereket, minden rendben van velük... de furi, hogy ilyen elszántsággal próbálkozik valaki :D
Aki benne van a játékban, az biztos átlátja valamennyire, de attól szerintem se jó. Régebben (nagyon régen) inkább az atmoszférateremtés volna az elsődleges szempont. Akár a level 1-esnek a lassú sétatempójával is érdekes volt megismerni rookgaardot. 1-2 kivételtől eltekintve (plains of havoc az mondjuk nem ilyen) mindenhol érvényesült a fokozatosság elve, tehát egyre mélyebben egyre erősebb lények voltak. Az erős lényeket általában nehéz volt megközelíteni és többnyire egy vagy kettő volt belőlük egy helyiségben. A "szuperveszélyes" lények mind beilleszthetők voltak a közismert fantasy világba, úgy mint sárkányok, démonok, warlock, giant spider. Egy ilyen környezetbe alapból jobban bele tudja élni magát az ember, pláne ha van hozzá egy jó társaság. Az XP szerzés, skill fejlődés, pénz gyűjtögetés szinte mellékes. Természetes velejárója annak, hogy az ember "él" ebben a világban.
Ehhez képest most az atmoszférateremtés inkább másodlagos, és a legfontosabb szempont az, hogy hogyan lehet összekötni a tibia coin vásárlást a gyorsabb fejlődéssel. Hiszen a legerősebb függők a toplistákat kergetik, egymással versenyezve és képesek hitelből is pénzt tenni a játékba, hogy egy kis előnyhöz jussanak. Ehhez kellenek drága lőszerek, erős lények, meg mindenféle megvásárolható bónuszok, boostok. Cipsoft szépen alámuzsikál ennek a jelenségnek, mert ebben van a nagy pénz, nem a havi előfizetésben.
Közbe meg, hogy visszatérjek a kiinduló ponthoz, hiába tettek zenét a játék alá, akkor is kihalt az atmoszféra, és csak gépies darálás maradt helyette.
Lehet, hogy túlságosan "búmer" vagyok, de nekem ez már túl gyors, nem is igazán tudnám élvezni így :( Azt szerettem, amikor vagy csapatban ment az ember, vagy 1-1 szörnyet ölt, és mindegyik leküzdése egy-egy kis feladat volt, mert ez a videón csak ész nélküli aprításnak tűnik.
Néztem videókat és kicsit megváltoztak a szokások a játékban. Mindenki - a paladinok, lovagok is - 8-10 lényt aprít egyszerre. Megvannak rá a megfelelő területre ható spellek és lőszerek. A lovagok meg UHP helyett "exura ico"-val, meg "exura med ico"-val gyógyítják magukat a legdurvább szituációkban is.
Hányas a legmagasabb szintű játékos? Hol tartunk? :)
Próbálgattam, hogy az egyes képességek megszerzéséhez hány pont, mekkora szint szükséges. Minden kasztnál 4 fő csapásirány van, ami 4-4 megszerezhető képességet jelent, ha az adott karakter kitartóan ugyanazon a területen költi a pontjait. Ha így fejlesztgetünk, akkor level 300-nál szerezhető meg leghamarabb a 4 képesség egyike. Utána 550-es szinten fejleszthető ugyanez a képesség II. szintűre, és 1050-es szinten a III. szintre.
4050-es szinten lehetne kimaxolni teljesen az összes képességet.
Szerintem ezzel az egésszel az volt a cél, hogy 4-5-600 -as szint felett, sőt 1000-2000-es szintek felett is legyenek valamiféle mérföldkövek, amiket érdemes elérni. Mikor még én játszottam, akkor már 80-100-as szint felett se volt már semmi új megtanulható spell, vagy olyan fegyver, felszerelés, amit csak 120-150-200-as szinttől tudtam volna használni. Utána raktak be a játékba egy csomó magasabb szintű tárgyat, de gondolom, hogy pl. egy 1200-as szintű játékosnak már megint nem volt semmi új, amit el tudna érni.
Így most megint adtak rá okot, hogy miért érdemes további időt eltölteni a játékban és nem utolsó sorban még több tibia coint vásárolni.
Azt én is úgy gondolom, hogy akárhányszor hozzányúltak a játékhoz a fejlesztők, mindig úgy sikerült változtatni rajta, hogy eggyel bonyolultabb legyen. Aztán a 120. update után már egy kicsit toldozott-foldozott tákolmánynak tűnik.
Kezdenek áttérni az új trendekre ami egy részről nem baj másrészről meg elég átláthatatlanná és egyre bonyolultabbá teszi a játékot :( A POE-t is rohadt nehéz szerintem főleg kezdőként játszani amíg nem látja át az ember a passive skill tree-t és azt is állandóan variálják hogy nehogy egyszerű legyen. Persze így lesznek új kihívások a játékban csak a tíbiában szerintem pont az egyszerűsége volt a jó és ezért volt szerethető könnyen tervezhető.
Most már van egymásra épülő "skill fa" is a játékban. Csak nem fa elrendezésű, hanem kör alakú és úgy hívják, hogy "Wheel of destiny". 50-es szint felett minden szintlépésért 1 pont jár. Az első képesség megszerzése 50 pont, aztán ami arra ráépül, az 75 pont, aztán 100 pont, 150 és 200. Persze lehet több egymás mellett levő kisebb képességet is venni. Ha egy "szekcióban" elég sok pontot költünk el képességekre, akkor elérhető lesz az adott "revelation perk" és jár egy új varázslat a karakternek. Elég érdekes spelleket lehet szerezni. Pl van olyan, hogy a paladin 60-120 másodpercre átváltozik valami angyallá és az idő alatt nagyobb a sebzése és ellenálóbb a támadásnak. De olyan is van, szintén paladinnál, hogy ha véletlen meghalna, akkor egyből feltámad 20% hp-val. A kisebb fejlesztésekkel olyan képességeket lehet szerezni, mint különböző spellek erejének növelése, elemekkel szembeni ellenállás, alapképességek javítása (pl. max hp, max cap), de olyan érdekességek is vannak, mint mana és hp leech (elszívás).
Összességében, első ránézésre elég átláthatatlan az egész, de van egy jó "kalkulátor", ezzel lehet próbálgatni, hogy mi mit csinál:
Mindezek mellett, teljesen átvariálták a sebzés/védekezés mechanizmust, lényegében alapjáraton kevesebbet fognak sebezni a játékosok, többet fog számítani az a kapcsoló, hogy attack, defense, vagy balance-ban van az ember. A lényeknek viszont az új rendszerben megemelték a sebzését 1-3-5 %-al, attól függően, hogy közepes, erős, vagy nagyon erős kategóriába esnek. Szóval az emberek sebzésén gyengítettek, a lényekén meg gyengítettek és erősítettek (hogy összességébe erősebbek lettek-e, az jó kérdés).
Ha valaki esetleg gondolkodik újra kezdésen ( esetleg guild alapítás is szóba jöhet :D )
Celestán megtalál Genetor néven. ( Securán Sir Larax voltam.... )
köszönöm a figyelmet .
Szerintem tök jók a hangok, legalábbis amit a videóban mutattak. Nekem sose hiányozott a háttérzene és a hanghatás a játékból, de azért elég jó atmoszférát tudna teremteni. (legutóbb pl. a Witcher 3-al játszottam és nagyságrendeket hozzáad a zene az élményhez). Nem értem, mitől féltek eddig. Nem tették olyan brutál magasra a lécet a grafikával, hogy azt hangokkal könnyen el lehessen rontani.
"...A napjainkban több mint 500 ezer főt számláló Tibia-közösség most egy nagyon fontos frissítésnek örvendhet: végre megérkeznek a hangok a játékba. Az audio-támogatást elhozó frissítés szeptember 27-én élesedik..."
Igen, sajnos csak a pvp szabályaira vonatkozik, hogy retro.
Mikor még olvastam a fórumot, akkor adtak egy olyan "hivatalos" választ, hogy az az alapelv, hogy fejleszteni akarják a Tibiát, nem pedig visszafejleszteni. A másik probléma pedig, hogy mindenkinek mást jelent a "retro", tehát van, aki a cooldownt nem szeretné, de Yalaharra azért lenne igénye, de mások pl. már a hotkey-t se szeretnék és visszamennének 7.4 verzióra. Olyan is van, aki azt írja, hogy jó a 7.4 verzió, kb. fél, vagy egy évig, utána unalmas lesz és igényli az ember az új tartalmat. Akkor meg nem sok értelme van a retronak, ha rendszeresen updatelik... Én minden esetre kíváncsiságból kipróbálnék egy nagyon retro, 2003-2004-es verziót.
VIszont a nem hivatalos OT szerverek alapján a 8.6 verzió nagyon népszerű. Ez a cooldown előtti update, ahol Zao-t behozták. Mellesleg 2x annyian vannak online OT szerveren, mint eredeti Tibia szervereken.
Amúgy nagyon sokan szeretnének 7.4-es verziót, ami még a hotkey előtti időszak.
Lehet, hogy már sokszor mondtam ezt, de szerintem a Tibia világa a kisebb szintűeknek volt kitalálva. Ha maradunk Mainlanden, akkor level 60-az már szinte "god mode". A normál szinteken, tehát 10-20-30-as szinteken évekig el lehetne bóklászni a Tibiában, mert annyi felfedeznivaló van. Az alapmechanikából is ordít, hogy kisebb szintre volt kitalálva.
Ezt az egykor jól eltalált játékélményt próbálják tákolni, kókányolni úgy, hogy mindig megfeleljenek az egyre nagyobb szintű játékosoknak. Mert azok hozzák a pénzt. Így lett hotkey, olcsó, stackelhető poti és rúnák, cooldown, auto-loot, NPC-től korlátlan mennyiségben vásárolható supply, Marketplace, meg ilyenek.
Aztán egy dolog, hogy a játékmechanikát folyton átalakították, hogy trendi legyen (kb. más játékokat utánoztak), de a tartalom is kiveszett. Azok a tartalmak, amiket az utóbbi 10-20 évben adogatnak a játékhoz (új szigetek, lények, stb.), már köszönőviszonyban sincsenek azzal a tematikával, amivel anno indult a játék. Régen voltak törpök, sárkányok, óriás pókok, orkok, trollok, elfek, meg ilyesmi... Most meg vannak ilyenek:
Értem, hogy mindig kell valami új lény, hogy lehessen fejlődni (és fizetni) a végtelenségig, de ennek az "új világnak" már semmi köze a régi fantasy tematikához.
Ha lenne egy retro szerver, a 2004-2007 közötti időszakból, vagy akár még régebbi is, azt még most is szívesen kipróbálnám. De erre a katyvaszra ahol most tart a Tibia, már nem vagyok kíváncsi.
Én is mindig kedvet kapok aztán rájövök, hogy nem tudnék magammal mit kezdeni. A hotkeyek rontottak el mindent meg a stackelhető rúnák. Azok nélkül volt játék a játék :p Állni a guildhall előtt, dumálni és közben sd-t gyártani meg dragon hamet enni :)
Hát nem is tudom :( elég durva és nem tudom engem már zavarna az az átláthatatlan kavalkád ami a videón is van :( Sokkal kellemesebb volt régen. Ez már csak tényleg arról szól hogy mennyi coint veszel húzod fel a karid és akkor te vagy a jani :( Jó régen is ez volt a cél hogy minél nagyobb erősebb stb légy de nem volt ilyen csít hogy xp boost koinért vett dolgok stb :( Bár ettől függetlenül egy picit kedvet kaptam hogy benézzek és elszaladgáljak Thais mellett de nem teszem meg :)
Brutális, számomra elképzelhetetlen számok. Kíváncsiságból rákerestem, hogy néz ki a nagyok játéka. 1536-os RP, 15000 HP, 18000 Mana :D https://www.twitch.tv/sanctumus/video/1449085696
Securán a top 1000. helyezett 583 szintű, a top 1. pedig 1646-os. Az összes szervert nézve 2039-es a legnagyobb szintű.
Durva becslésem szerint 10 év alatt kb. 3x nőttek a szintek. (Pl. aki 2010-ben 150-es szintű volt, annak most 450-esnek kéne lenni, hogy ugyanott foglalja el a helyét a rangsorban).
Kéne egy Retro napot tartanunk amikor mind belépünk egyet játszani dumcsizni :D
Üdv :) Magyar klán létezik még Securán ?
Rendszeresen játszol? Mi számít ma nagy-nak? Hányas szinttől nagy egy karakter? :) Amikor én kezdte, még nem volt 100-as szintű.. akkortájt lett Alfonzo 100-as..
Aha, rengeteg jó újítás volt én is le voltam még maradva kicsit de most már a legtöbb dologgal kezdek tisztába lenni. Az új küldetések azok kissé távol álnak most tőlem mert erősek nagyon a lények. Viszont más témában mostmár elég jól ki lehet igazodni. A Diamond arrowra visszatérve az egy területi Arrow 21 SQM területet támad az a nagy paladinok alap lőszere. A lovagoknak meg nem kell most már imbuement mert van minden fajta fegyverbe Axe, Sword meg Club ba, hogy 10 normál Physical Damage a többi meg 47 ice vagy ilyenek :)
Hello mindenkinek :D csak tiszta kíváncsiságból beléptem ide, hogy megnézzem még aktív-e itt az élet. És nagy meglepetésemre az :D a játékban sajnos egy magyart sem látok, de jó látni, hogy itt még felhozódnak a régi szép idők :)