A fórum főoldali chat tök jó volt még pár napja.. de ma már be sem tölt. Vagy nem tudom mi baja. :)
Az elmúlt 15 évben is változott egyszer az sg dizájn erre.. mármint az előzőre. :)
nagyon egyetértek. Lehet hogy nagyon konzervatív vagyok de az elmúlt 15-20 évben megszoktam az sg kinézetét és működését ezzel szemben most szerintem egy rikító f*s az egész, nem tölti be rendesen az oldalakat, összevissza ugrál a fórumon belül stb stb. Szóval egy nagy kalap sz*r. lehet még egy kicsit tesztelni kellett volna és nem félkészben bedobni élesbe :(
mondom tiszt Cip
Szerintem atomszar ez a design :D Nem elég, hogy csúnya és átláthatatlan, de egy halom bughalmaz. Mondjuk tuti valaki sok pénzt kapott ezért a szarért :P
huhh ez a skin csere nagyon nem tett jót a fórumnak :( Szét van esve minden nem jönnek be oldalak stb. kezdenek a Cipsoftra hasonlítani az SG-sek? Megcsinálnak valami félig kész fejlesztés utána bevágják élesbe hogy majd ha lesz kedvünk javítunk rajta? :)
Itt is kezdődik majd hogy na jön a nyári update? :)
Azt hiszem ugyanabban a fórumban olvastam, hogy már 2002 óta beszédtéma a játékosok között, hogy minden update-el egyre rosszabb a Tibia.
Elõször az volt a baj, hogy a viszonylag zárt körû közösség, ahol mindenki mindenkit ismer személyesen/képrõl, folyamatosan bõvül és egyre személytelenebbé válik.
Aztán a hotkey rendszer bevezetése. Késõbb a potionok megjelenése, a rúnák boltba kerülése, stb.
Szóval mindig volt valami oka a nagy felháborodásnak. Ehhez képest úgy vettem észre, hogy aki éppen az adott pillanatban kezd játszani, legyen az 2004, vagy 2010, természetesnek veszi az aktuális környezetet. Aztán mindenki számára az lesz az ideális (nosztalgikus) élmény, ami akkor volt, amikor õ regisztrált.
Amúgy a #122255-es szöveg hatására gondolkoztam azon, hogy miért nincs kedvem játszani többet. Amikor elkezdtem, Venore-ban csak 1-2 biztonságos hunt helyet ismertem és máshova nem mertem menni. Minden ismeretlen volt a játékban, ráadásul veszélyes is. Láttam a nagy térképeket és hogy én ebbõl milyen keveset ismerek.
Eleinte nagy élmény volt, amikor egy trade chates vásárláshoz el kellett találnom carlinba, vagy a kazordooni hídhoz. Thais felé sokáig nem mertem menni, mert Cyclops hullákat láttam az úton.
Aztán a magyar közösség sokat segített megismerni a világot. Megmutatták pl a kazordoon-i bejáratot, a fibulai átjárót és a legjobb hunt helyeket.
Kb 70-es szintig tartott nálam ez a lelkesedés. Aztán lassan elfogyott a felfedezni való és a legtöbb rejtély tisztázódott. Nem a dragon scale legs rejtélyére gondolok, hanem olyanokra, hogy "mi van ott fent?", "mi van ott lent?", stb. Persze még ekkor nem ismertem a felét se a világnak, de éppen eleget ahhoz, hogy ne legyen olyan misztikus. Ennél a pontnál a társaság volt az egyetlen oka annak, hogy nem hagytam abba. Mindig volt miért belépni: válaszolni kérdésekre, segíteni valakinek, quest, party, stb. És hogy a questelés, meg a party jobban menjen és ne hagyjanak le a többiek, nem ártott fitten tartani magam folyamatos huntolással.
De így visszagondolva, inkább a kezdeti lelkesedés és félelem/kalandvágy hiányzik, nem amikor 100-ról 130-ra "edzettem". Fõleg azok az élmények voltak a legjobbak, amikor mindannyian újak(max 1 évesek) voltunk és együtt próbálkoztunk felfedezni, questelni. Ezek a túrák kárpótoltak a sok unalmas huntért.
De sajnos ezeket az élményeket nem lehet újra teremteni. Ezért se nagyon kísérletezek a visszatéréssel. :)
Ezt elolvasva be is regisztráltam egy 7.4-es verziószámú törtszeróra :p
valamelyik másik topikban volt róla szó, hogy a top10-topik rendszerét megvariálták
mert volt kb 8 olyan téma, ami napi szinten mindig pörög, és állandóan csak azok látszottak, a többi topiknak meg jóformán esélye se volt bekerülni.. így a "nagy" témákat kiszûrték, a piciknél meg elég 2-3 hozzászólás, hogy odakerüljön.. így persze a "népszerû témák" megnevezés némileg sántít, de hát most ez van...
hehe megint második helyre küzdöttük fel a topikot :) Szerintem szeret minket az Sg. :)
Jó kis iromány :)
Ma beléptem de kér, hogy prémi nélkül igazából kb semmit nem tudok csinálni. Nekiindultam, hogy körbehajózom a városokat, hát persze ... :D
Mennyibe kerül egyébként most ingame egy prémium scroll?
Mi fogott meg a Tibiában?
(valami fórumban találtam és fordítottam)
"Rengeteg játékkal játszottam már. 26 éves vagyok, PC és konzol gamer. Nem fogok felsorolni minden játékot, amivel játszottam, de hihetsz nekem.
Kb 4 évvel ezelõtt egy haverom talált egy ingyenes MMORPG-t, amit nekem is megmutatott. Az igazat megvallva, majdnem szidni kezdtem, amikor elõször kipróbáltam. Grafikája mint a gameboy, béna irányítás és NINCS HANG. Azt hittem ez egy rossz vicc.
Mégis messze ez lett a valaha volt legjobb játékélményem.
Nemrég találtam egy cikket, aminek sikerült megmagyaráznia, hogy mitõl olyan más és mitõl olyan nagyszerû a Tibia.
-cikk kezdete-
15 hónapja nem játszok. Most értettem meg, hogy mitõl annyira egyedülálló és szórakoztató a Tibia. Az alábbi szöveg egy bõ, részletes leírása a Tibia játékmechanizmusának. A többi kritikához képest arra koncentráltam, hogy a Tibia miben nyújt mást a többi MMORPG-nél és nem a klasszikus "kasztok, skillek, grafika, stb" elemzésre.
A világ
Átlagos MMORPG: A világ unalmas, megjósolható és lapos. X terület a level 10-20-asoké, Y terület a 20-30-asoké, X dungeon a level 20-25-ösöké, stb. Mindig haladnod kell tovább, mert ha egyszer elérted az adott szintet, már semmi érdekeset nem tartogat számodra a hely.
Az idõd legtöbb részét a föld felszínén töltöd, mert földalatti járatok és üregek csak elvétve léteznek. Összességében van egy nagy felszíni terep erdõkkel, hegyekkel, mezõkkel és tavakkal. Ez egy idõ után unalmassá válik.
Tibia: durva lények elõfordulhatnak gyengébbek társaságában is, nem várt helyeken. Ettõl a világ veszélyessé és izgalmassá válik a kezdõknek és a felfedezõknek. A legtöbb esetben az erõsebb lények más mélységben/magasságban találhatók. Például egy veszélyes küklopsz(level 20~) lehet egy szikla tetején, miközben a hegy környékén csak gyengébb medvék és farkasok kószálnak(level 5-10~).
Sõt, a Tibiában ezernyi barlang járat található, aprók és hatalmasok egyaránt. Számos fontos hely és terület csak ilyen földalatti járatokon keresztül közelíthetõ meg.
Az ilyen járatok gyakran veszélyesebb lényekhez vezetnek, még akkor is, ha csak egy köpésre vagy a biztonságot nyújtó városodtól.
Küldetések
Átlagos MMORPG: A questek unalmasak. Ami még ennél is rosszabb? Questelned kell ahhoz, hogy szintet lépj, hiszen a legtöbb esetben lényeket darálni lassabb, mint questeket darálni. Ezek a questek általában ilyenek:
-Ölj meg X lénybõl Y darabot
-Öld meg X bosst
-Gyûjts X darab itemet Y lénytõl
-Csináld meg X instance-t
-Beszélj X emberrel(aztán Y-al, stb...)
Összességében ugyanazok a sablon küldetések váltakoznak a játék elejétõl a végéig.
Tibia: A quest rendszer teljesen más. A legtöbb questhez nem szükséges NPC, hiszen egy quest állhat akár annyiból is, hogy valami értékes jutalom van elrejtve egy durva helyszínre. Ezekre a helyekre sokszor lehetetlen egyedül eljutni. Néhány quest történet alapú, ahol egy csomóféle dolgot kell csinálnod: feladványokat megoldani, területeket felfedezni, stb. (akár 5+ órás lehet egy ilyen quest)
Mindegyik questnek nagyon jó kis koncepciója van. A játékmenet az átlag MMORPG-vel ellentétben itt nem alapszik 80%-ban a questelésen. Nem azért questelsz, mert kötelezõ, hanem mert érdekes, szórakoztató és szeretnéd a jutalmat.
Nem vagy rákényszerítve semmire a játékban, mindig azt csinálhatod, amihez kedved van. Felfedezheted amit szeretnél, ott huntolsz, ahol akarsz és nem kell attól tartanod, hogy ha nem questelsz, akkor lassabban fejlõdsz.
PVP
Átlagos MMORPG: A pvp általában párbajokról és pvp arénákról szól. Ez rendben is van, de elmondom hogyan teszi a Tibia a pvp-t különlegessé és szórakoztatóvá.
Tibia: PVP arénák, csataterek nem léteznek. Párbajok sem. Tulajdonképpen bármikor, bárhol pvp-zhetsz. (kivéve, ha protection zone-ban vagy, mint pl a városokban levõ templom, depo, bank)
Jóllehet, vannak korlátozások. Ha egy ártalmatlan játékost támadsz meg, "fehér koponyát" kapsz, ami azt jelenti, hogy bárki megtámadhat téged, következmény nélkül. Ha nem ölöd meg az illetõt, 1 perc múlva eltûnik a koponya, de ha meghal, 15 percig viselned kell. A napi és heti maximum pvp ölés meg van határozva. Ha eléred azt a bizonyos határt, piros(vagy akár fekete) koponyát kapsz, ami vonzó prédává tesz téged a többi játékos számára. Halálod esetén elhagyhatod ugyanis a felszerelésed, ami jó kis haszonnal járhat a támadónak.
(Igen, a Tibiában ha meghalsz, elhagyod a hátizsákod és van rá néhány % esély, hogy elhagyd a páncélodat, pajzsod, vagy fegyvered is. A player killerek el tudják lopni a cuccaid!)
A PVP a Tibiában a játékélményt sokkal intenzívebbé teszi. Nyilván vannak, akik visszaélnek az erejükkel... akárcsak a való életben.
Hunting(vadászat) - Itt jön a Tibia legnagyobb különlegessége
Átlagos MMORPG: Egyedül huntolni egy normál MMORPG-ben, quest nélkül unalmas. Ezért csináltak hozzá questeket. (amik egy picivel kevésbé unalmassá teszik, de még így is nagyon unalmas)
Miért unalmas? Mert lesz.rod az egészet. Ha meghalsz, nincs belõle semmi gond. A loot? Nem igazán érdekel, mert mindig profitod lesz. A harc? Minden lényt ugyanazzal a technikával ölsz meg. Nem igazán kell mozogni és max 1-2 lényt támadsz egyszerre.
Tibia: A koncepció teljesen más. Elõször is, minden hunt elõtt szükséged van felszerelésre. Ezek varázsitalok, rúnák, vagy lõszer. Ha elfogytak a készleteid? A huntnak vége. Tibiában ezek a készletek nem olcsók. Tegyük fel, hogy van 200 000 gp(arany) pénzed és 50 000 gp értékben vásárolsz varázsitalt és rúnát a huntodhoz. Ahhoz, hogy ne veszíts pénzt, legalább 50 000 gp értékû lootot kell szerezned a hunt végéig. Ettõl kezd érdekes lenni a hunt. Profitot akarsz, ezért minden alkalommal, amikor megölsz egy lényt, izgatottan várod, hogy mit találsz benne. A többi MMORPG-vel szemben a lények egyediek, egyedi lootokkal. Ha megölsz egy Dragon Lordot, a legjobb lootja ez lenne:
(bolti áron, playereknek kicsit drágábban is eladható)
Fire Sword - 5000 gp (rare)
Tower Shield - 8000 gp (rare)
Dragon Slayer - 15000 gp (very rare)
Royal Helmet - 30000 gp (very rare)
Dragon Scale Mail - 40000 gp (very rare)
Tehát ha szerencsés vagy, akár kifoghatsz egy szexi Dragon Scale Armort is, amivel egy rakás pénzt keresel! Ettõl érdekes a huntolás a Tibiában.
Még egy király dolog: akár több lénnyel is harcolhatsz egyszerre anélkül, hogy teljesen kicsinálnának. Minden lény a képernyõn támadni fog téged(nincsenek passzív lények és agresszív zóna). Számos területre ható varázslat van, amikkel több lény célozható be egyszerre. Hatékonyak és szórakoztató a használatuk. Vannak lények, melyek távolról támadnak téged és ha megközelíted õket, hátrálni próbálnak. Így akár még több ellenségbe is belefuthatsz.
Ne felejtsük el a varázslatokat se. Más játékokkal ellentétben itt nem használhatod ugyanazokat a kombókat minden lényre. A különbözõ lények különbözõképpen reagálnak az elemekre, akár immúnisak is lehetnek. Varázslóként a jeges csapásaidat kell használnod egy Dragon ellen, de az Ancien Scarab ellen tüzet. Egy jó varázsló fejbõl tudja a lények 3/4-érõl, hogy milyen támadásra erõsek és gyengék.
Emellett minden lénynek megvan a maga sebessége. Ha lassabb vagy, mint az ellenséged, akkor utol fog érni és addig követ, amíg meg nem halsz. (a sebességed minden szintlépéssel nõ és varázslatokkal ideiglenesen tovább növelhetõ)
Mivel a játék 2D, felül nézetes(sprite alapú) könnyen számolhatsz a varázslatok hatótávolságával és a célterülettel. A terepet a saját hasznodra fordíthatod. Például, ha egy szoba közepén vagy, akár 8 lény is hozzád fér, közvetlen közelrõl. De ha beállsz egy sarokba, már csak 3-an tudnak ütni.
A harcok interaktívak. Mozgásban kell lenned, nem csak ülni és várni, hogy mindenki meghaljon. Minél ügyesebb vagy és minél jobb terepet választasz a harcra, annál inkább lecsökkentheted a varázsitalra/rúnára fordított kiadásaidat és annál több profittal mehetsz haza.
Továbbá, könnyen meg is halhatsz a Tibiában. Ha nem gyógyítod magad, akár másodpercek alatt meghalhatsz. Ha erõsebb lényekkel harcolsz, akkor számíthatsz olyan kombókra is, amik egy csapásra felére viszik az életed. Gyorsan kell reagálnod az ilyen helyzetekben és gyakori a rúna/varázsital használat. Ez a rész bizonyos értelemben a Diablo 2-höz hasonlítható. El sem tudom mondani hányszor hallottam a szívemet tempósan kalapálni egy halálközeli esemény után, valami veszélyes helyen. Nem akarsz meghalni! Itt nincs gyors "felélesztés" és ha meghalsz, elég sok XP-t és skillt vesztesz.
Végül pedig a játékban meg kell ismerned minden lényt. Hogyan támadnak, milyen erõsen, hogy mozognak, stb. Például, ha ismered a sárkányokat, tudod, hogy a fejükhöz képest átlósan kell állnod és akkor nem talál el a tüzük. És ahogy már korábban mondtam, itt vannak még a lények különbözõ elemekre való ellenálló képességeik és immúnitásaik.
Egyediség
Átlagos MMORPG: Az egész játékot végigkíséri "pallette swap", azaz amikor ugyanazt a grafikát használják több lényhez, tárgyhoz. Egy átlag MMORPG-ben egész végig patkányokkal, medvékkel, denevérekkel, farkasokkal és egyebekkel fogsz harcolni. Gyakran változni fog a nevük és erõsebbek lesznek, például: Sewer Rat(level 5), Dire Rat(level 10), Dark Rat(level 15), stb... Ez eléggé repetitívvé teszi a játékot és nagyon unalmas. A tárgyakkal ugyanez a helyzet: ugyanazokat a grafikákat használják és a nevük se igazán érdekel. A lények és a tárgyak egyediségének, identitásának hiánya miatt egyöntetû lesz az egész, üres és unalmas.
Tibia: Tibiában minden egyedülálló. A lényeknek megvan a megfelelõ nevük és grafikájuk és nincsenek saját szintjeik(level), mint más MMORPG-ben. A Giant Spider az Giant Spider és egyaránt veszélyes egy level 50-esre és egy level 100-asra is.
A tárgyak szintén ilyenek. Minden itemnek megvan a maga egyedi grafikája és története. A nevek pedig fülbemászóak. Nincsenek elõtagok és utótagok. A játékban minden egyedi, ami remek atmoszférát kelt, különösen a közösség részérõl. Az emberek a huntjaik után dicsekednek a zsákmányaikkal és mindenki tisztába van azok értékével, ritkaságával. Láttál valaha még egy olyan játékot, ahol az emberek mutogatják egymásnak a lootjaikat egy nagy hunt után? Nem hinném!
Összességében ezek azok a tulajdonságok, amik jó pvp/pvm élménnyé teszik a Tibiát. Játszottam WoW-al, LOTRO-val, DaoC-al és számtalan ingyenes MMORPG-vel, de egyik sem tudott szórakoztató játékélményt adni nekem.
-cikk vége-"
Egy éve lehet, hogy érdekelt volna, de most úgy érzem, hogy talán végleg sikerült leszoknom az MMO-król :)
tavaly tavasszal tibiáztam énis de azóta ismerösömmel játszottunk pár alkalommal privát szervereken(tudom nemszeretitek de nem ez a léyneg, mellette eredetin is volt premim szóval támogattam is cipet:D) na de az a lényeg hogy most küldött ismerösöm egy olyan programot ami bebindeli az irányitást és a hotkeyeket amire akarod ergo wasd irányitás enter chat, 1,2,3,4,e,r,f,v stb akármi a spellekre, nem mertem még letesztelni eredetin, mert lehet h keylogger is egyben, viszont én szerintem csak ez hiányzik a tibia világábol és nekem igy a 8/10 es tibia 11/10 es mostmár!:D
itt a link ha valakit érdekel
<lehet törölni a posztot ha nagyon zavar titeket a tört szerveres cucc, de csak jót akarok, és semmi reklám se stb, nameg haldoklik a topik:D)
- a prémiseknek lett pár új terület
- a prémis helyeken van pár új lény
- a prémis helyen lévõ dögök új tárgyakat dobálnak
- a prémisek kaptak pár új kinézetet
- a prémisek kaptak pár új hátast
- a prémisek még gyorsabban tudnak fejlõdni (szintben és skillben)
- a prémisek még kevesebbet vesztenek egy-egy halállal
Huhh fagyi ha te azt tudnád:)
Olyan sok minden történt hogy el se tudjuk mondani (nem történt semmi amit el lehetne mondani :) )
mi is csak szunyálunk:)
Premium scroll-t lehet venni, de az árát alacsony szinteken nagyon nehéz összeszedni. Talán akkor érdemes ingame venni, ha az ember már magasabb (100+) szintû, akkor talán összejöhet egy hunt során.
Én pályafutásom 90%-ban frees voltam, ez azt jelenti, hogy:
- a bejárható területnek kb. 30%-ára mehetsz, a hunt helyek az idõ 80%-ban foglaltak (reggelente nem nagyon).
- nincs training scroll: ez azt jelenti, hogy offline is skilleket fejleszteni, ha prémis vagy - freesként ez sincs meg, tehát a fejlõdésed kb. 80%-al lassabb.
Amikor 1 hónapig prémis voltam, azonnal nagyon gyorsan kezdtem szinteket lépni.
Tehát azt tudom mondani, hogy frees-ként anniy pénzt összeszedni min. 1 év szerintem. De javítsanak ki a többiek, hátha õk jobban tudják :)
naén is beléptem netes felületen és tényleg nagyon lagolt:( Pedig a vas amirõl beléptem se utolsó ill a netem is elég vaskos de mégse futott most reccenés nélkül:( Pedig anno mikor bejött ez a netes dolog akkor nyomattam egy kicsit így a gamet :)
Viszont érdekes volt látni a bejelentkezõ képet hogy természetesen megint olyan van amit még nem is láttam és jó kis pixelháborús képkidolgozással. Igaz nekem még mindig a kb 10 évvel ezelõtti kezdõkép az ami tetszik illetve tetszett :)
Szóval reszelt is a játék nem is volt online senki így sétáltam egyet Thais depó és léptem is mielõtt még elhaláloznék :) Mondjuk nem tudom minek vigyázok még mindig ennyire a karaktereimre :)
Ha most elkezdenék nulláról játszani mennyire lenne sok idõ premium scrollt beszerezni ingame? :) Azt olvasom, hogy lehet venni playertõl. Egyáltalán free accal érdemes lenne neki állni a játéknak?
hehe
szerintem az úgy nézne ki hogy belépünk sétálunk egyet aztán szépen sorban thais dragonnál mind meghalunk :)
és utána megint nem lép be senki :)
Na jó lehet hogy thais csatornát még túlélnénk de csak akkor mennénk le miután Catti rendet rakott odalent hogy ne legyen annyi szeméttel teledobálva a terep :)
valamikor tartanunk kéne egy nosztalgia napot, mind belépünk aztán játszunk egy picit :)
Nem néhány hetente kell hanem ha új üzenet van :)
És akkor beindul a nosztalgiázás :) de sajnos csak a szívünket fájdítjuk mert aktívan már úgyse játszunk :( pedig azért hiányoznak az esti közös csetelések és huntok :)
Amikor még melóban is azt néztem hogy hogy tudok runát gyártani :)
Hát tényleg a régi szép idõk :)
1. Biciklizés - ki mit miért
2. Star Trek Online
3. Guild Wars 1-2 MMORPG
4. Minden ami Rally
5. Valóvilág VI
6. Forza Juve 7. Tibia
8. Póker
9. Mi kellene az SG-nek?
10. Robogók!!:)