Családos ember. Őrület. Gratula. Én se játszok már. Néha néha veszek egy hónap prémiumot ha épp nincs sok dolgom. De már annyi újdonság van hogy egyszerűen megunom pár nap után. Hiányzik a régi 7.1/7.4/8.0 verzió.
hát, történt pár dolog az elmúlt 5 - 10 évben.. (: jelenleg családos emberként akkor se lenne időm Tibiázni, ha még emlékeznék a belépéshez szükséges adataimra :D
Most posztolta Eowyn Lady of Rohan (visszakeresve a topikot itt talán többen ismertétek még régről, most vele vagyok egy guildban), hogy a halálról is készít :D
"Automatic screenshots, a fancy status bar and many additions to the Bestiary... check out our latest summer update teaser on www.tibia.com to find out more!" :O :)
Amíg új, addig kicsit versenyeznek egymással. Plusz egy apropó, hogy lehessen költeni a tibia coint a gyors fejlődésre. Most látom, hogy már skilleket is lehet venni.
Kaki lett a Tibia. Van egy 30 napos scrollom de nem akarom felhasználni, nincs értelme, nem olyan már a Tibia mint régen volt, nagyon le lett butítva.
Cip annak ellenére, hogy néhány hete több szervert is összevont, most újakat nyitott - így néz ki Dawnport a nyitást követően:
Nekem egyáltalán nem tetszik ez az irány, amibe a PC-s (vagy telefon, konzol, tökmindegy) világ halad. Egyre több reklámot tolnak a képünkbe, amik között egy csomó spyware, adware is van. Olyan, hogy ingyenes, már szinte nincs, vagy az is csak a reklám része. Ha fizetünk, akkor meg egyre többet (többször!) kell fizetni és egyre kevesebbet kapunk érte. Rájött az "ipar", hogy ugyanannyi, ha nem több pénz van az átverésben, lehúzásban, mint a jó minőségű szoftverekben.
Hogy kapcsolódik ez ide? Pont tegnap gondolkoztam, hogy ebben a zajban, amiben most élünk, felüdülés egy játékot, vagy programot látni abból a korszakból, amikor még minden más volt...
Belekukkantottam pár gameplay-be és tényleg hasonlít, mozgás közben is. De érdekes, hogy már a 90-92-es ultimák is fejlettebbek voltak sok tekintetben a tibiánál. Pl. már akkor volt külön animációja néhány mozdulatnak (felvesz, kinyit, leül, üt, stb), meg lehet benne repülni, van felhő és villámlás effekt, robbanás, stb. És tényleg rengeteg sprite-ot nyúltak le belőle. A beholder is egy az egyben ugyanaz, meg egy csomó növény, tereptárgy....
Ha lesz egy kis időm, ki kell próbálnom az ultima 6-7-et...
Igen, ez nyílt titok, hogy konkrét elemeket vettek át belőle :)
Tudtam, hogy hasonlít, bár én nem játszottam soha az ultimával, de mások már írták fórumon, hogy arról másolták a Tibiát. De még így is meglepett, hogy néhány item nem csak hasonlít, hanem konkrétan ugyanaz, pixelre pontosan.
Érdemes gameplayt nézni az ultimából. Majdhogynem olyan mintha a régi tibiát nézném :) Na jó ez nem igaz de még a cycek is hasonlóak meg természetesen nagyon sok minden más is :)
Megdöbbentő a hasonlóság. Anélkül, hogy mindennek utánanéznék, kapásból néhány dolog, ami ctrl+c, ctrl+v: 1) Fal 2) Ajtó 3) Ablak 4) Pénz 5) Life ring 6) Steel shield
Hozzáteszem, hogy a Tibia, ha nem is az első MMORPG volt, de szorosan ott volt az elsők között. Amikor divatba jött az MMORPG műfaj, a Tibia már nem a 0-ról indult és ha nem is lett világelső, de sok konkurenssel szemben előnye volt. Egyszer összejött nekik ez a dolog, lehet, hogy mákjuk volt... Ha azt hiszik, hogy ez még egyszer, egy másik játékkal sikerülni fog, akkor tévednek. Már nem 1998 van.
Nekem nincs bajom a MOBA-val. Igaz, ennyi erővel autós szimulátort is csinálhattak volna. Az viszont érdekes, hogy miért ilyesmivel foglalkoznak. Aranyszabály a vállalkozásoknál, hogy arra a tevékenységre/termékre kell a legtöbb erőforrást írányítani, ami a legnagyobb bevételt hozza. Ehelyett mindenfélével kísérleteznek, a Tibiára fordított energia meg kimerül annyiban, hogy outfiteket, meg bútorokat rajzolnak. A játékosok véleményére, ötleteire meg "nincs idő", pedig vannak jó dolgok a proposal boardon. A runescape-nél meg tudták azt csinálni, hogy 3 féle operációs rendszeren + böngészőn is fut és már a teljes értékű android/ios verzió zárt-tesztje is zajlik. Ott is volt rá igény, hogy legyen egy retro szerver, de szájhúzogatás helyett ott meg is csinálták, és működik. Szerintem ez mind csak az ügyfelekhez való hozzáállásról, alázatról szól, amit később meghálálnak. Ez cipsoftnál hiányzik, én csak arroganciát látok. Pl. milyen az, amikor egész hétvégén kickek vannak és hétfő reggel csinálják csak meg, mert szombat-vasárnap tojnak a fejére arra az 50 000 ügyfélre, akik épp játszani szeretnének? És egy fél soros közleményt sem adnak ki, hogy emberek, most már minden rendben van, most már nem fog kidobálni. Vagy a botterek problémáját is 13 évig tartott megoldani? Én itt csak az akarat hiányát látom. Ez a tipikus "minek erőlködjünk, ha így is fizetnek?" hozzáállás... Aztán mikor már fogynak az emberek, azt se tudják, hogy mit adjanak el pluszba annak a kevésnek aki még játszik, hogy pótolják a sok kieső prémit. De most is, ahelyett, hogy összerántanák a játékot, leülne egy válságstáb, bevonnának régi motorosokat, stb, helyette továbbra is a megszokott arrogáns stílusban állítják, hogy minden úgy a legjobb ahogy most van, minden új funkció és változtatás 100% indokolt. Konkrétan nem kíváncsiak semmilyen ellenvéleményre, csak a "konstruktív" kritikára, ami az ő értelmezésük szerint azt jelenti, hogy el lehet mondani, hogy miért nagyszerű amit csinálnak. Ja és mellette csinálnak egy ilyen halálra ítélt MOBA-t, ami ugyanolyan karriert fog befutni, mint a korábbi játékuk a "Fiction Fighters". Gondolom ez sem ismerős senkinek, pedig erre is elpazaroltak pár évet. Szóval nem értem, hogy ha már van egy bejáratott márkájuk és ügyfélközönségük, akkor miért nem azt fejlesztik, hiszen sokkal több potenciál lenne benne. Helyette kitalálnak mindenféle hülyeséget, a Tibia meg szépen csendben elhervad...
Nekem elég annyi, hogy MOBA, már skippeltem is.
Azon kívül, hogy a kasztok nevükben megegyeznek a tibiásokkal, meg 1-2 fegyver mint ha hasonlítana valamelyik itemre, semmi közös vonást nem látok. Ami egy óriási kihagyott ziccer, mert ha legalább minimális átfedés lenne a tibia világával, akkor már meglévő (fizető) játékosokat tudnának átcsábítani.
Pl. ha hasonlítanának az outfitek, meg felismerhető tibiás helyszínek lennének. A neve meg "Tibia: Battle Arena" lenne. Akkor simán lehetne oda-vissza cross-promózni a játékokat. Aki nagy fan, annak úgyis minden kell, ami tibia.
Egyik barátom kipróbálta, mondta hogy a mechanikája jólenne, meg tetszett neki nagyon, de élvezhetetlenül laggolt.. mondjuk Cip, mit várunk:D majd 5 év mulva kijavitják:D Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2018.03.02. 16:30:40
Ironikus, hogy a folytonos cipekedés miatt, persze otthon hagytam a laptop töltőmet, és pont most a héten adtak fel 3 beadandót..:D azthiszem hamar befogok szerezni egy ilyrn windowsos tabot, koszszonom az infot!
aliexpress.com-on, vagy ebay-en lehet rendelni. Nekem Onda V80 van, de a Teclast X80 is kb ugyanaz. Meg vannak jobbak is, több pénzért. Az árához képest meglepően gyors, intel cherry trail processzorral, 2 gb rammal, 8" kijelzővel. Én nem kimondottan a Windows miatt vettem, de ha már ezt is tudja, akkor miért ne. Egyébként lehet rá kötni bluetooth, vagy usb billentyűzetet és egeret, vagy akár monitort is, hdmi-vel. Szóval ha csak ez van kéznél, akkor simán össze lehet vele dobni egy beadandót, vagy egy ppt-t, rendes office-al. Ha régen lett volna ilyen, akkor én pl nem cipeltem volna haza a laptopomat minden hétvégén.
Android módban meg teljesen jó netezni, "tartalmat fogyasztani", de még játszani is, eddig semmi sem akasztotta meg.
Már nem nagy cucc rendelni Kínából se... Annyi a különbség, hogy kb. 1 hónap a szállítási idő és valószínűleg mikor ideér, még fizetni kell +27% áfát. De van, amikor nem firtatják azt sem.
Ajánlom bárkinek ezeket, ha intel proci van benne, akkor olyan rossz nem lehet.
Erröl a tabletröl mondthatnál közelebbit is, tervezek énis venni egy android/windows tabletet a "közel" jövőben:D Igy még talán vissza is térnék runát gyártani elöadás közben:D
Tavaly vettem 100$ körül egy tabletet, amin android és windows is van. Aztán rájöttem, hogy teljes, 64 bites windows van rajta és működnek rajta az asztali programok. Tegnap este megpróbáltam, hogy a Tibia fut-e rajta. Simán ment, akadozás nélkül, fényeffektekkel együtt. 2009-2010-ben ezért ölni tudtam volna. Simán target dummyztam volna buszon, vonaton, meg előadásokon :D Végül is teljesült a vágyam, 8 évvel később, amikor már senki nem játszik és target dummy sincs :D
Cipsoft egy másik játékot fejleszt: A stílusa MOBA. Ebben én sem vagyok annyira otthon, de a lényeg, hogy viszonylag gyors meccseket lehet egymással játszani, 15 vs 15-ben. Például le kell rombolni egymás tornyait, minél több pontot szerezni, meg ilyesmi lehet. Ezekben a játékokban is lehet fejlődni, skilleket szerezni, akkor viszont erősebb ellenfelekkel sorsol össze a gép.
Állításuk szerint "lazán ugyan, de a Tibia univerzumában játszódik" a játékuk. Annyi közös biztos van benne, hogy 4 kaszt van, knight, paladin, druid és sorcerer. Én nem számítanék túl sok közös vonásra, mert még a TibiaME-t se sikerült még csak hasonlóra se megcsinálniuk, mint a Tibiát. Ez ilyen marketing lehet, hogy a meglévő közönségből átcsábítsanak pár játékost és ne 0-ról induljon az új játékuk.
(nekem volt nagyon pesszimista megérzésem, hogy ők is tudják a cipsoftnál, hogy döglődik a Tibia és már le is tettek róla, csak még egy pár lóbőrt le akarnak húzni a játékosokról, mielőtt végleg kihal. Ezért nem is fektetnek bele komolyabb engergiát, 1-2 grafikus pakolja bele a külön-külön fizetős dolgokat (outfit, mount, dekor), 1-2 content manager meg félévente szerkeszt egy új hunt helyet. Gyakorlatilag 0 fejlesztés. 20 év alatt sikerült összehozni 1 db javított klienst. Meg 6-7 évvel ezelőtt összelopkodtak pár ötletet más játékokból (pl. market, meg cooldown), de már azt se csinálják.)
Valószínűleg ők is úgy gondolják, hogy a MOBA a jövő, mert a fiatal generáció azonnal csépelni akarja a másikat, azonnal robbanást, meg villámlást akar látni, meg csatákat nyerni. Nem 2 hétig trollokat ölni, hogy aztán kapjon valami gagyi spellt. Az már unalmas... Utoljára szerkesztette: rroolli, 2018.02.22. 11:11:01
Sziasztok! Úgy néz ki, hogy március 2-án meg fog szűnni (immár harmadszorra) a guild, már nem fenntartható tovább a prémik Lexi által való kifizetése. Köszönjük nektek ezt a két évet, amíg kitartottatok, egy élmény volt! További jó játékot mindenkinek! Üdv, Berselius
Biztos, hogy számunkra a mi guildünk tette érdekessé a játékot. Egy rendkívüli csapat verődött össze, akik jellemzően életkorban és intellektuálisan is érettebbek voltak az átlagnál és akik (legalább) ugyanannyit beszéltek a játékon kívüli dolgaikról, mint ingame témákról. Ahogy visszaemlékszem, azért külföldiek között is akadtak normális emberek és guildek, bár hiányos nyelvtudásom miatt nem sokat barátkoztam "idegenekkel". Ettől függetlenül azért megfigyelhető az a jelenség, hogy a "normálisok" nyugdíjba mennek és akik maradtak, ők már az a kevés ember, az a vékony réteg, akik annyira rá vannak kattanva a toplistára, hogy egy kis eredményért cserébe tűrik a monotonitást és még pénzt is hajlandóak ráfordítani havi/heti rendszerességgel. Ezek azok az emberek, akiknek a chat is ki van kapcsolva, mert csak úgy megy a WASD irányítás. Ha megkérdeznénk őket, hogy mit szeretnének a következő update-ben, akkor ilyeneket mondanának, hogy különböző sebzés bónuszok, auto-loot funkció, meg közvetlen tp a depotól a hunt helyig. Szerintem régen nem volt mindenki ilyen "hardcore" játékos, sokan afk rúnát gyártottak, vagy traineltek, meg olyan is volt, aki még ismerkedett a játékkal, mappolgatott, questelt.
A kérdés az, hogy mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás. Előbb vitték el a tibiát más irányba (free-premi különbség növelése, offline traning, tibia coin, market, olcsó poti, könnyű pénz, könnyű xp, stb.) és erre reagálva változott meg a közönség, vagy a közönségnek már eleve ezek voltak az igényei és erre csak reagált a cipsoft.
Nekem az az elméletem, hogy a tibia bevétele is úgy alakul, mint a szeszipar bevétele, tehát 1-2% vevő (függő) fizeti ki a cipsoft bevételének 90%-át. Ha ez így van, és erre rájöttek, akkor racionális célkitűzés, hogy csak ezt az 1-2%-ot szeretnék kiszolgálni (akik rengeteg tibia coint vesznek), a többieket meg szépen lassan elpárologtatják. A végén kevés szerver, kis személyzet tudna nagy pénzt csinálni. Sajnos több pénzt lehet keresni, ha egy függőtől még 3 bőrt húznak le, mint ha becsábítanak egy új frees játékost és megvárják, hogy prémit vegyen.
Azért, mert régen volt a guildünk, színes emberekből. Minden a magyarok miatt van. Miattunk volt jó a játék. :)
Szerintem régen több kaját dobtak a lények, mint most. 2008-2009 körül lehetett, hogy nagyon levették a kaja lootot. Azelőtt nem volt ritka, hogy 1-4 meatet adjon egy sima farkas, de a teknősök, krokodilok kifejezetten ontották a kaját. Meg a majmoknál is jött egyszerre kókusz, banán, narancs. Kb. mindenhol lootbaget lehetett csinálni a kajából. Ami miatt nem kell a kaja az az, hogy nem jellemző már az AFK. Ha valaki inkább rúnát gyártani jár fel, vagy trainel, akkor értéke van a kajának, mert fogy. De mivel ezt nem csinálja már senki, felesleges betárazni egy bp dragon hamot. Meg pénze is van már mindenkinek, inkább elmegy az ember, huntol 10 percet és a nyereségből vesz egy bp banánt. Ahelyett, hogy horgászna...
Mindenki ugyanazt erőlteti: XP-t akar és másodsorban magic levelt (vagy fighting skillt). Többnyire ugyanazon a 3-4 hunt helyen tobzódik mindenki, már ha az erősebbek nem pk-zik a gyengébbet. Régen azért tényleg színesebb volt a játék. Egy csomó funkciót és lehetőséget kihasználtak az emberek, nem csak dísznek volt. Utoljára szerkesztette: rroolli, 2018.02.05. 12:33:53
Mert szerintem már senki nem pecázik mert nincs értelme. Annyira sokféle kaja van és annyira sok sokkal jobb ill nem kell annyit online tranelni hogy nincs rá szükség :( Pedig emléxem még én is amikor bp számra vette az ember a combot, hammot meg dragihammot :) ma meg már nem is foglalkozik szerintem senki a kajával mert amikor belép úgyis esik valami vagy vesz valami olcsó könnyű kaját amit visz magával.
1. Térkép funkcióval egészül ki a cyclopedia (ingame lexikon) - A térképen látszódnak a földrészek körvonalai és a különböző "tájegységek", erre rajzolja rá a felmappolt területet - Mindenfele lesznek majd speciális npc-k, amik elfutnak az embertől. De ha elkapod és megölöd, akkor nyersz valami új információt a térképre, például egy közeli hunt hely bejáratát.
2. Portál rendszerek jelennek meg mindegyik városban, amik meggyorsítják az utazást a környező területekre. Külön kell aktiválni mindegyik portált egy speciális itemmel, amit vagy bossoktól lehet lootolni, vagy megvásárolható a store-ból (diszkrét termékelhelyezés). Miután aktiválásra kerül egy ilyen portál, utána pénzért lehet utazni vele. A portál közelében pedig PZ van.
Ez az npc kergetés a térkép infókért elég furcsán hangzik, de kíváncsi vagyok hogy lesz ez pontosan kivitelezve. A portál rendszernek meg gondolom az az értelme, hogy belépés után 5 másodperc múlva már lehessen is darálni. Több huntolás = több supply fogyasztás = több coin vásárlás + ha nagyon ritkák lesznek ezek a "portál feloldó itemek", akkor azokra is kinyílik az ember pénztárcája.
Egyre jobban hiányzik az a játékkörnyezet, amiben kreativitással próbált az ember érvényesülni. Ha valakinek jó ötlete volt (pl. egy tréning módszer, vagy egy jó hely), akkor abból profitált. Vagy a nagyon sokat járt utána valaminek, akkor is egy kicsi előnyre tehetett szert. Számoltunk, hogy mi hozza a legtöbb pénzt (melyik lényeket öljem), mi az az eq, ami még nem olyan drága, de jól véd, milyen lőszert használjak (ár/sebzés arány), stb. Egy ilyen világban az okosabb és/vagy a kitartóbb és aki szereti magát a játékot, az tud profitálni az erényeiből. Persze ezt az ideális világot meg a botterek tették tönkre, de mindegy... Most elvileg nincsenek botterek, de a kreativitás, kitartás, stb sem számít már... Ha összefosom magam, akkor sem leszek a kanyarban sem azokhoz, akik havonta tízezreket költenek a játékba. Plusz születésnapon és karácsonykor még megisznak 10000 manát, hogy nőjön a magic levelük... Ha van egy bankkártya, meg pár tízezer felesleges forint, akkor bárkinek elérhető néhány kattintással a legjobb eq és korlátlan supply. Ez már az a szint, mint a gagyi telefonos játékok, ahol mindenféle packokat vehetsz és akkor te leszel a király, egyébként meg esély sincs toplistára kerülni. Mikor játszani kezdtem, már akkor is kb 5-6 éves volt secura, és kb 2 év alatt felkerültem a toplistára (igaz a végére). Most erre esély se lenne.
Este a Tibiábal álmodtam. Beléptem, otthagytam karit trénelni és mire visszajöttem meghalltam és megint évekig nem játszottam :D Utoljára szerkesztette: Bexter, 2018.01.03. 07:40:37
Sőt, még jobb volt, amikor még ki se írta üzenetben, hogy mi a loot. Minden egyes megölt lény egy kis "ajándékcsomag volt". Sose lehetett tudni, hogy mi lesz benne. Még a legalapabb lényeknél is, ott volt a meglepetés esélye, pl. a dwarfoknál is befigyelt néha egy iron ore, amire 1k-ért volt vevő és az azért nem rossz egy level 20-asnak.
Sőt, amíg nem írta ki a lootot, addig a skorpiókat is mindig kinyitottam, mert arra gondoltam, hátha van valami very rare lootja, ami még nincs fent wikin.
A dl-ekről nem is beszélve... Szerintem sokan jártunk úgy, hogy meghalt a dl, aztán jött egy másik és fire fieldet rakott a hullára... És nem egyszer pont abban a hullában volt a royal helmet.
A lootolásra visszatérve, az ember minden egyes hullánál mikro-döntéseket hoz, hogy az adott itemek közül melyiket teszi el, melyiket hagyja ott. Lehet, hogy a hunt elején még felvettem a crossbow-t, aztán a végén már el kell dobnom, mert nem fér a woi. Vagy ha sajnálom, akkor lootbagbe rejtem...
Ezek az apróságok tették valamilyen szinten életszerűvé a játékot, mert az ember saját viselkedése, saját döntései határozták meg a karakterét, tehát a saját személyisége le tudott vetülni a tibiába. Ehelyett most ki van jelölve egy út, amit a cipsoft vízionál, hogy szerintük úgy kéne játszani, mert az a jó. Ez a vízionált játékstílus pedig (meglepő módon) azt preferálja, ha folyton coint vesz az ember.
Persze semmit se kötelező, most is lehet tanulás közben rúnát gyártani, vagy trainingelni, de aki nem a cipsoft által kijelölt úton halad, az piszkosul lemarad a többihez képest. Nyilván aki afk rúnát gyártott, az régen se fejlődött úgy, mint aki egyfolytában huntolt, de azért nem volt ekkora a differencia, mert egyrészt nem lehetett boltban rúnát venni, sok pénzt fizettek érte, másrészt aki huntolt, az se csinált napi 3 szintet, mert nem volt mit ölni, még a rat cave-et is campelte valaki.
Kábé. Mivel véglegesen megszüntek a botterek, igy ingame featurrel behozzák ugyan azokat a funkciókat szépen lassan. Zseniális.. Ez az autoloot is oké hogy kényelmes és még kevesebb idöt kell "elpazarolni" hunt közbe, de én kifejezetten élvezem amikor kinyitok egy hullát és meglátok benne egy pár k gold értékű lootot.
"Az Alt + klikk valóban kiloot-olja az adott hullát, habár az is volt egy 10 perc, mire rájöttem, hol van eldugva ez a funkció (vagy csak én nem találtam meg a gombját). Az se segített, hogy a chat-ben Shift + klikk-et írtak, amire nekem nem történt semmi."
Szerintem a billentyűkombináció attól is függ, hogy classic control-os vagy-e, vagy sem. Most (múlt hét csütörtökön) már azt írják, hogy a classic controlosoknak lehet azokat az opciókat is választani, hogy sima bal, vagy jobb klikkre induljon a quick loot. És van olyan lista is, hogy MINDENT lootoljon KIVÉVE x, y, z ... itemeket és olyan lista, hogy SEMMIT se lootoljon, hanem KIZÁRÓLAG x, y, z ... itemeket. Tehát ha dragonozok, akkor pl. ki lehet választani, hogy mindent szeretnék lootolni, kivéve a steel shieldet, crossbowt és plate legset, mert azok nehezek.
Ezen belül meg elvileg lehet szelektálni, hogy mi melyik bp-be kerüljön, de ez már a teszt elején is így volt.
De azért az elég kényelmes, hogy nem kell nyitva lennie a lootos bp-nek, nem kell a lényeket se "kinyitni", nem kell áthúzni ide-oda az itemeket. Ezek helyett csak egy kattintás, azaz "usolni" kell a tetemet és kész. Mindeközben a háttérben akár aszerint is szétválogatja a gép, hogy a kék bp-be a kék djinnes loot kerül, a zöldbe a zöld djinnes. Csak beállítás kérdése...
Nekem utoljára jutott volna eszembe ilyen funkciót belerakni a játékba, de hát korszerűsítés van... Úgy néz ki, hogy izgalmasabbá akarják tenni a játékot és az ingerszegény dolgokat (mint pl. a lootolás, tradelés, trainingelés, afk rúnagyár) opcionálissá (feleslegessé) teszik, vagy átalakítják 1 klikkes mozdulatokra, hogy a játékos 100%-ban az izgalmas dolgokra tudjon koncentrálni, azaz semmi mással ne kelljen foglalkozni, csak a darálós huntolással. Ez valakinek izgalmas, másnak meg egysíkú. Megkockáztatnám, hogy a terv az, hogy legyen kevesebb játékos, de azok lehetőleg hardcore függők legyenek és rendszeresen vegyenek sok coint. Így kevesebb megterheléssel többet lehetne profitálni, ráadásul megspórolják a marketinget és freeseket se kell "eltartani". (ezt alátámasztaná az is, hogy rendszeresen indítanak új szervereket, de mindegyik csak prémis, mint ahogy a mostani 3 új szerver is) Utoljára szerkesztette: rroolli, 2017.11.27. 16:56:29
nekem nem igazán laggolt eddig se, a battleeye után se, és most az uj cucc után se laggol:D, a kolinet elég tré mondjuk, de az nem a cip hibája.
Később már láttam másfajta véleményeket is. Fele azt írja, hogy sokkal jobb lett, másik fele azt, hogy kickeket kap.
Furcsa volt, hogy nekem is ilyen több másodperces laggjaim voltak most szeptemberben. Tehát megtámadtam egy dl-t, majd jött egy lag, kimerevedett a kép és akár 4-5 másodpercig csend volt, aztán utána egyszerre villant be az összes gfb, meg fire wave amit a dl lőtt időközben. Ez kb. percenként megismétlődött... És azt mondták a game-chaten, hogy másnál is lag van.
Hihetetlen, hogy 5 év alatt ennyit fejlődtek volna visszafele. Régen is volt, hogy 1-1 napig lagok és kickek voltak, de utána feltettek egy hírt, hogy "ddos" támadás volt, kivédték és elnézést kérnek. Most meg tök természetes, hogy kick van.
Arról nem is beszélve, hogy amíg 0-100 szint között van a játékosok zöme, addig egy fokkal kevésbé vagyunk érzékenyek arra, hogy egy picit be-belagol a játék. Pl. nekem bűn rossz internetem volt, de 40-es lovaggal teljesen jól tudtam scarabokat, meg ghoulokat ölni, megvolt a napi 1 szint, nem is nagyon haltam. Most viszont ha egy hétköznapinak mondható level 500-as benyomja az utani gran hurt, akkor esélytelen, hogy azt a sebességet le tudja követni akadás mentesen a játék. Meg amúgy se scarabokat, meg dragonokat ölnek már manapság, hanem 8-10 brutál lénnyel vitézkednek egyszerre "hunt" címén, ahol azért nem mindegy, hogy befigyel-e egy 3 másodperces lag. Szóval nagyobb szinten még jobban szembe tűnnek, a kisebb lagok is. Ehhez képest most úgy fest, mint ha a 10 évvel ezelőtti színvonalat se érné el a kapcsolat stabilitása.