És lehet sejteni, hogy kábé mekkorák lesznek a ponthatárok?
Nem nagyon lehet lemondani, mert félévre szerzödés van. Szóval a kolesz hellyel kell csinálnom valamit, az albérlettel nem nagyon tudok mit kezdeni és mostmár nem is nagyon akarok, mert már igy is elég sokat futottam utána.
Lenne egy problémám. Csak most értesítettek, hogy helyet kaptam a Terminus koleszába (BMF-KGK gazdésmenedzsment), de már kénytelen voltam albérletet keresni, ami már le van fixálva. Nem tudom ilyenkor mit lehet tenni. Esetleg ki lehet adni "bérbe" kollégiumi helyet, vagy esetleg vissza lehet mondani, mert igy lakbértámogatásrol lecsuszok. Elöre is kösz a segitséget.
Amúgy nekem egy DE-MFK-n dolgozó tanár azt mondta, hogy meg akarják emelni a 60 fõs keretet 90-120 közé. Azonban a felvi.hu-n csak 57-et írnak ki felvettnek. Akkor most mi van? nem emeletek a kereten, vagy az még csak ez után szoktott jönni és majd változnak a ponthatárok?
nekem meg..... volt 106 pontom, beírtam DE-GYTKt, amivel az utóbbi években simán bejutottam volna........de nem 114 pont lett...ugyanitt orvosi 105 elmennek a [email protected] biosz is 114
Bejutothattam volna egy halom jó szakra, még az ELTE progmat-ra is! de én hülye csak ezt a köcsög DE-MFK-t felöltem meg, mondván úgyis felvesznek! tavaly 79 volt a határ.
menten felakasztom magam!
és sajna nem elég, tavaly 74, azelõtt 73, azelõtt 67...idén meg 109 hogy baszná telibe...
Az elõbbieket igazándiból olyan célzattal szántam, hogy függetlenül a választott szaktól, szakmától - mégha nagyon érdekel is - nem feltétlenül érdemes egy olyan intézménybe jelentkezni, ahol nagy eséllyel nem éreznéd yol magad a szaktársaid között. Ahhoz azért túl sok ez a 3-5 év, hogy olyan emberek közt teljen, akiket nem kedvelsz. Persze ilyenek mindig is lesznek, senki sem lehet jóban mindenkivel. Törekedni kell rá, hogy olyan klikkbe kerülj, ahol hozzád hasonlóak vannak. :) Szóval érted... :)
Én a BMF-KGK-ra járok, mûszaki menedzser /szervezõ informatikus/ szakra, és szerintem nagyon jól döntöttem. Nincs semmi bajom a sulival. Ha érdekel az info akkor ajánlom.
De ha ezellen ellenvetésed van kérelk szólj és töröltetem a topicot
Azé mer kiváncsi vagyok én most pontosabban jövõre fogok felvételizni és még isten sem tudja mit akarok csinálni innentõl kezdve még nincs mit hozzá szólnom !!! Mindenképpen írok ha úgy gondolom hogy valamihez én is értelmesen hozzá tudok szólni !!! Kb ennyi!!!
Teljes mértékben. Tiszta égõ, hogy egy építész iskola ilyen igénytelen gagyin nézzen ki. Igaz a folyosókat már mondhatni rendbehozták (vakolás, festés, új lámpák), de a tantermek úgy néznek ki, mintha rögtön össze akarna dõlni az egész épület. Szégyen! Pedig ha lenne az iskola vezetésének egy kis fantáziája, minimális költséggel simán be tudna vonni különféle építõipari cégeket a felújításba, átalakításba: szerintem simán belemennének, hogy egy kis önreklám fejében felvállalják a munkálatok nagy részét. Mégiscsak építész mûhely: kit zavarna néhány Strabag, vagy Rigips logo a tábla mellett?
No. Az én történetem vagy 4 évvel ezelõttre nyúlik vissza. A középiskola vége felé egyre inkább erõsödött bennem az érzés, hogy nem a mûszaki pályára való vagyok - noha imádtam az építészetet (ilyen irányú szakközepet is végeztem). Tanakodtam, hogy akkor mi a csuda legyen. Nem vagyok mûszaki beállítottságú, sõt alapvetõen humán, semmint reál. Így aztán a mûszaki karoktól idegenkedtem. Jött a megvilágosodás, hogy akkor majd felvételizek a MIE (iparmûvészeti) építész karára jól! Elvégre mégis csak mûvész iskola, nekem való - pláne, hogy nem fognak a matekkal gyötörni. 3 éven keresztül próbáltam bejutni, újra és újra felvételiztem - évente átlagosan (csak erre az egy karra) kb 200-an felvételiznek, ebbõl 12-t vesznek fel. Hát nekem nem jött össze. De már nem is bánom. Az elsõ évben elég nagy lelkesedéssel fogtam hozzá a felkészülésnek. Próbáltam minél közelebb ülni a tûzhöz, szombatonként bejártam az iparra. Ismerkedtem a tanárokkal, próbáltam magamévá tenni a hely szellemét. Mindezt persze abban a naív jóhiszemûségben, hogy itt mekkora mûvészi szabadság van. Aztán lassacskén, ahogy a hónapok teltek, rá kellett ébrednem, hogy semmivel nem vagyok itt szabadabb, mint lehetnék bármely más iskolában. És ez sajnos nem abban a vonatkozásban igaz, hogy a többi intézmény is milyen nagy fokú önállóságot enged a diákjainak a tervezési munkák alkalmával, hanem, hogy az iparon is mennyire megkötik, uniformizálják az embert. "Mi megmondjuk neked jól, mi a frankó. Ezt csináld, csak ezt, mi vagyunk a legnagyobbak, nyald be, amit mi mondunk és akkor frankó mûvész leszel." Hát köszi. Ebbõl nem kértem. Arról nem is beszélve, hogy az ottani diákok mennyire el vannak szállva maguktól. Az egyik fele beképzelt, a másik sznob. Na ez megint csak nem az én társaságom. Ennek ellenére eléggé csalódott voltam, amikor a ráfordított energiám ellenére mégsem vettek fel. Pedig akkor már tudtam, hogy nem lenne ez annyira nyerõ hely, mint ahogy azt nagy rózsaszínûre elgondoltam. És hát ugye legalábbis atanszékvezetõ kéne, hogy a nagybátyjám legyen, hogy eséllyel pályázzak a 12 hely egyikére. Ennek ellenére még további két évben megpróbálkoztam a bejutással - de azt hiszem ekkor már inkább csak a dacosság hajtott. Csakazértis! A tovvábbiakban pedig már próbálkoztam a mûszaki karokra is. Kénytelen voltam elszánni magam némi gyötrelemre - senki nem halt még bele, majd valahogy átküzdöm magam én is. Mivel a középiskolai pontjaim duplázása nem igazán segített rajtam (BME építész kar ~116 pont körül, kvázi kitûnönek kellett volna lennem), ezért aztán kénytelen voltam matekból és fizikából központit írni (sic!). Hát a 116 pontot - mondanom sem kell - nem sikerült elérnem, így aztán a BME nem jött össze. Viszont felvételt nyertem a SZIE Ybl építész karára - ahogy azt alább említettem. Most már tudom, hogy jóformán alig van különbség a két intézmény között, hiszen a tanári gárda gerince megegyezik. Aki az Ybl-ön tanszékvezetõ, az a BME-n óraadó - és fordítva. Annak ellenére, hogy az Ybl fõiskolai karnak mondja magát, 5 helyett 3 éves, és a diplomával semmiféle tervezõi jogosultságot nem kapunk, az elvárások nagyjából olyan magasak, mint az egyetemen. Szóval nem egyszerû. Ha valakit érdekel az Ybl valamelyik kara, majd részletezem az itteni életet, mesélek, mi hogy van. Elõzetesen elárulom, hogy év elején (a felsõbb évesek közül megbukottakkal együtt) 205-en kezdtük el a mechanika 1-et, félévkor 98-an mehettünk a mechanika 2-re, de a tanszékvezetõ bejelentette, hogy ez is sok, szóltak neki a vizsgák végeztével, hogy csak 80-at lett volna szabad átengedni. No more comment. Uff!
Ezzel én is tökéletesen eggyetértek. Én most államvizsgázom a Károli Gáspár jogi karán Budapesten. Az egyetem 6 éve indúlt el és elmondhatom, hogy szinte a kezdeteknél ott voltam, de kb a tanárok 90%-a tanít vagy az ELTE-n vagy a Pázmányon.
így van! Te véletlenül nem a SZTE-re jársz? :) ott iszonyat mód érzõdik ez a tendencia..
és sztem ami még szomorú,hogy egyre több demonstrátor,azaz felsõbb éves hallgató tart kurzust és egyre alacsonyabb színvonalon,bár ez néha az idõsebb tanárokra is jellemzõ. a legutóbb diszkrét matek órán a tanárnõ írásban számolta ki az 5*25 szorzást..hát mondom ez nem semmi!
Vazeg ma csak 6 szor kerültem ilyen helyzetbe emiatt a szóban mind a 6 szor másként írtam le :DDD most mind a 2 alternatívát leirtam amugy tök véletlenül :DDD :P
Egyáltalán nem jó ez az irányvonal. Sõt! Az intézmények túlnyomó része felvesz egy rakat diákot, hiszen az állami támogatást per fõre kapja. Aztán szépen megbuktatja a nagy részét. Persze ki nem rúgja õket, hiszen a kredit rendszer által sujtva mindenki tologathatja össze-vissza a nem teljesített tantárgyait, így aztán a 3 éve fõsikolából lesz 4-5, az 5 éves egyetembõl meg 6-7. Ez persze mind csak az iskolának yo, hiszen ennyivel több féléven át kapja a lóvét az államtól a becses nebuló után.
az "elhejezkedettek" vagy "elhelyezkedni" elírás,vagy nem tudtad melyik a helyes? súgok..az utóbbi..
Yo kis téma... ha lenne idõm írni, asszem meg tudnám tölteni egy idõre a topicot. Mint minden ez sem igazán jól mûködik ma hazánkban. Bokros csomag felezte a tanári létszámot, a fidesz meg duplázta a diákokét. Sajnos egyre gyérebb a színvonal. Nagyjából mindegy, ki hova jelentkezik, hiszen a populáris karokon intézménytõl függetlenül jórészt ugyanazok a tanárok tanítanak. Az egyik fõiskolán mint tanszékvezetõ, másik kettõn meg mint óraadó tanár. Az interneten fellelhetõ tudásanyag halmozására hivatkozva az intézmények zöme csökkenti az iskolában effektíve eltöltendõ idõt, egyre kevesebb az elméleti és gyakorlati óra - nem feltétlenül van ez így jól.
Nem tok mit írni elsõre Kiváncsi vok hogy kihova jelentkezik Jelentkezett vagy éppenséggel már ott tanul miért éppen oda stb .......