Dehogy, a pedálomból amit nem használok kiszedtem a csövet, most meg a szívószálas megoldással teljesen jó, finoman jár. Azon kívül, hogy legyen egy váltóm a cél az volt, hogy ha bárki megcsinálná, ne kelljen semmi nehezebben beszerezhető hardvert vennie pár csavaron meg anyán kívül.
Ismer valaki olyan autó szimulátor játékot, amit van értelme offline is játszani és úgy van felépítve a karrier módja, hogy pénzt kell gyűjteni és fokozatosan egyre jobb autókat tudsz megvenni, azokat tudod fejlesztgetni, venni rá kiegészítőket (erősebb motor, fék, felfüggesztés...stb.) és így indulhatsz versenyeken, ahol minél jobban szerepelsz annál több pénzt nyersz, amit további fejlesztésre vagy jobb alapú autóra tudsz fordítani?!
Mobilra van egy rakás ilyen játék ami nálam függőséget tud okozni, de PC-n rendes autó szimulátorral sokkal nagyobb élmény lenne.
Ehhez hasonló volt régen a Need for Speed széria amikor még ezer éve játszottam vele, de annál komolyabb játékra gondolnék azért.
Asetto Corsa, ott van karrier, csak ezt a fejlesztgetés vásárlás részét felejtsd le róla. A vezetéssel amúgy is el leszel foglalva. Ami meg nem üt meg szimulátor szintet, az talán a Shift volt, és volt talán benne ilyen tuning rész, az kormánnyal már használható volt. Meg jön most, vagy jött valami új NFS nem? Project Cars-ot nem ismerem játék menetileg, azt nézd még meg.
Most jön a kritikus pont, milyen messze és magasan legyen a kormány/pedál. Persze állítható lesz, de azért annak is vannak korlátai. Valakinek jól bevált recept? :)
Ha van fölösleges fád, pár facsavar, szorító, meg családi segítség tartani/jelölni. Ez talán a legnehezebb része a cockpit építésnek.
Ha nem is a legnehezebb, de ezen a ponton lehet jól elbaszni :) Én is ilyen deszkás megoldáson gondolkodok, csak félek attól, hogy más egy gyors próba, meg más lesz majd 3 óra vezetés után.
Nekem meglepően jól bejött, ezt a részét nem variáltam a próba után. Szerintem eleget vezettél már ahhoz, hogy a kormány nélkül is el tudd helyezni a kezed kényelmes pozícióban, ha az megvan, onnan már nem vagy messze a helyes pozíciótól.
Kényelmesnek tűnt, de ezt most nem akarom elkapkodni, kipróbálok mindent, ezt is megnézem :) Ráadásul a széket hátrébb lehet még tolni eléggé, és előre is ha gyerek akarja nyomatni. - erre is oda figyeltem. Viszont most jutott eszembe, hogy a magasságállítás a széken, vagy fent, vagy lent, de koppon van. Szóval azt is közép állásban kéne kimérni, kezdhetem előröl :)
Módosítottam a váltót kicsit, a csapágy pályája változott, így már azt mondom olyan, amilyennek elképzeltem. Illetve a nyomtatott rugót kicseréltem egy normálisra, mert észrevettem, hogy amit nyomtattam hibás volt, a rendes meg kéznél volt. Itt egy rövid videó róla.
További terv, hogy egy kulturáltabb házba kerüljön, illetve rakok rá egy potmétert és egy kétállású kapcsolót, ami most mögötte látszik félig. Az második kuplungnak funkcionálna, iR-ben álló rajthoz használnám, a potméteren be lehetne állítani egy értéket, és a kart hátrahúzva küldené ezt a jelet a gép felé. Így a rajt úgy néz ki, hogy ki van nyomva mind a kuplung pedál, és a kar hátra húzva. Ahogy kialszik a lámpa, fel kell engedni a pedált, ekkor a beállított értéken lesz a kuplung, a kocsi erlkezd húzni. Majd elengedni a kart is, és elvileg le van rajtolva egy sornyi ember :D
Szerintem nincs semmi baj ezzel a házzal, teljesen super tech kinézete van :D
Ez az iracing rajt, miért is olyan gyors? Mert gombon van a kuplung? Mesélj :)
Pár autóval nagyon nehéz az álló rajt, mert ha elforog a kerék, egy helyben fogsz állni. A gomb sorba van kötve a potméterrel, tehát ha megnyomod, a potméteren beállított értékkel fog csúszni a kuplung. Szóval ezt ha beállítod jól, akkor szépen kilő az autó a rajtnál a csúszó kuplunggal.
Egyelőre még nem sikerült nyernem vele nagyon semmit, mert pl volt, hogy beállítottam a pálya jobb oldalán, a bal oldal meg nem tapadt annyira, és csak elforgott :D
Versenyautókban a rajtautomatika ilyesmi lehet, határon tartják a kuplungot, majd pont úgy csúsztatják, ahogy kell. Legalábbis abból gondolom, hogy a rallycross vb-n volt pár rajtnál kiugrás, ami azért történt, mert elmelegedett a kuplung, és korábban elindította az autót.
Én gondolkoztam sokat rajta, hogy milyen jó élményt adhat, viszont szinte biztos, hogy rosszul lennék benne. Mozgó járművön nem tudok olvasni, videót nézni, meg semmi, mert rosszul leszek. Illetve a szemem is elég szar, nem tudom milyen messzire kell ezekben fókuszálni, de nem rontanám tovább.
Simán... órákra benne feledkezem. Előbb zsibbad el a seggem, mint, hogy a VR-t nem bírnám.
Ha autóban nagy tempónál nem vagy rosszul, akkor itt sem leszel, csak nem egyből a Dirt Rally-val kell kezdeni. A szemednek semmi baja nem lesz, ugyanúgy kell fókuszálni mint a valóságban... szemtréningre is használják, szóval nem hiszem, hogy jobban ártana mint egy monitor.
Autóban régen utasként mindig rosszul voltam, most már az elmúlt, vezetés közben ha tükröt nézve satuzok, attól viszont megszédülök, amúgy más nincsen. Kanyarban inkább csak félek, amikor elkezd az autó segge is fordulni :D Van egy hely Budapesten, ahol ki lehet ezt is próbálni, érdemes lenne már elmennem oda. Ha tényleg messzire kel fókuszálni, az nagyon jó lenne. Lehet hülyeség amit mondok, de pont azért van annyi szemüveges manapság, mert munkába meg otthon is egy távolságra és egy helyre fókuszál az ember, ami miatt a szemnél lévő izmok is elgyengülnek, meg a szemlencse is veszít a rugalmasságából.
Az ellátogatás nem segít. Szépen fokozatosan kell egyre többet használni. Nincs olyan aki ne hányna be egy fps játéktól (na jó, legyen csak émelygés) amikor először próbálja. Nem véletlenül vannak ezek a 'VR experience' programok, illetve lehet állítani minden játékon a vr fokozatot. Teleportálgatva tudsz csak ugrani, attól tuti nem leszel rosszul Van amikor ha előre hátra oldalra mozogsz leveszi a fov-ot, és csak csőben látsz. Amikor megállsz akkor tér vissza a teljes látótér. És van a hardcore, amikor már úgy mész mint monitoron. Viszont az autós közel sem ilyen érzés, eddig el se kell jutni. Viszont piszok nagy előny amikor be tudsz nézni a kanyarba, és érdemileg tudsz korrigálni. Van aki még gyorsult is tőle.
Engem csak az autós része érdekelne. FPS olyan komolyságokban érdekel, hogy PS-en játszom, mégcsak nem is egérrel :D
Én első nap már raliztam vele... abszolút egyénfüggő, de általában a többség bírja, csak nagyon oda kell figyelni arra, hogy stabil legyen az FPS, mert ha ugrál, akkor bárki rosszul lesz tőle.
Én is a közepébe szimesként , na nehogymár :D Bármennyit ülök benne nincs baj. Egyetlen eygszer volt amikor Assettoban egy GT3-as merciből a hosszó egyenesben 300 trepnin kiszálltam a kocsiból, így mellé :D Na ott majdnem beborultam az asztal mellé :D
Jó a triplescreen de amikor nézem hogy 3 x24-es ne adj isten 27-es monitor na az aztán nagy bele élést ad :D Jó hogynem 3xGalaxy S10 és juj de jó, oda kell a minima 40+coll 3x:)
Természetesen a képminőség köszönö viszonyban sincs a monitorral, pixel péter vissza tér :D Mindezt úgy mondom hogy HP ReverBel tolom.
"Egy endurance versenyt végig tudnál ülni VR-ban?"
Már három éve abban versenyzem végig a Daytona, Sebring, Lemans , Petit Le Mans kombókar. Nem jelent gondot 3 stint sem de aztán gyors, két betűs kitérőt kell tennem, azt hiszem ez 3 monitornál is így lenne !
VR vs 3 monitor vitában nem akarok elmerülni, mert az személyes preferencia kérdése szerintem
Melyik simel nézted? Órákat tudok benne ülni egy módon rosszul leszek az a bukosisak nézet :) Plusz egyébként nem is ajánlott simmel próbálni a VR ugyanis lehet szokni és sokaknak a sim elsőre sok.
Nekem most a Skyrim a jó oktató :D Már nem teleportálva ugrálok, hanem rendesen joyal megyek előre. Amikor oldalazok és fordulok hátra, azért még megbillenek néha :D De már nem leszek rosszul egy egy órás barangolsától :D Utoljára szerkesztette: pointer4, 2020.02.08. 18:06:26
Az gyilkos, ha valami nincs jól beállítva... eleve hajlamos ingadozni az FPS, ami VR-ban úgy nyír ki, hogy mire észbe kapsz már émelyeg a gyomrod, plusz maga a játékmenet is elég intenzív, főleg ha nincs rögzítve a nézet és imbolyog alattad az autó ugratókon.
VR alatt nagyon fontos, hogy megfelelően erős konfig alól fusson ami jól van beállítva, hogy az FPS ne ingadozzon, illetve fokozatosan kell adagolni. Annak aki buszon vagy autóban nincs rosszul, annak a VR sem fog gondot okozni ha megfelelőek a körülmények.
Miután a fanatec kormányomon a váltófülek elkezdtek kihagyni, meg mondjuk az összes többi gomb is, és a lejárt gari miatt olyan órabérrel javította volna a fanatec, aminek a tizedét sem keresem meg, inkább megoldottam magam. Mástól is olvastam hasonló hibát, és a szétszedés, takarítás nem oldotta meg, úgyhogy azt meg sem próbáltam.
3D nyomtattam egy adaptert két mikrokapcsolónak, első 1 órás verseny után jónak tűnik. Alul a furattal ellátott bumszliba megy bele a csatlakozó, aviátor meg mikrofon csatlakozóként találtam amit használok, 4 pólusú, szóval akár egy usb elektronikához is használható lenne.
A teljes költsége a dolognak szerintem alacsonyabb lett, mint a postaköltség lett volna magában :D A hardver pár száz forint, a nyomtatást meg magamnak csináltam, de ha valami céggel csináltatom se lenne több pár ezer forintnál szerintem.
A kábel elvezetése nem az igazi, telefonkábel, spirális rész nélkül. Csinálnék fotót, de mivel az egész fekete, így nem sok látszana :D Majd felrakom thingiverse-re is a fájlokat, de ahhoz már nem sok hangulatom van.
Sajnos a fanatec wheelbase nem működik saját kormány vagy adapter nélkül, szóval hiába terveznék rá teljesen egyedi kormányt, nem tudnám használni.
Hát, ez a fanatec :) Tiluséktól hallottam, hogy egy gyári DD kormány ment vagy 3 percet, és vissza kellett küldeni :D
Az iR fórumon is van bőven panasz rá. Megfogadtam, hogy tőlük soha semmit nem veszek. Ha ebay-ről a második legolcsóbb elektronikai cuccokat veszem, már akkor köröket verek rájuk minőségben :D A CSL elite pedálban a potméter ugyan az a minőség, mint ami volt a dfgt-ben pl, csak a különbség, hogy ott azonos áron kapsz egy kormányt is :D A régi loadcelles pedáljukban a loadcell olyannyira alsó polcos termék, hogy bennem fel se merült, hogy megvegyem amikor a sajátomat csináltam, pedig a 15k-s ösztöndíjamból gazdálkodtam :D Azt hiszem akkoriban nem létezett olcsóbb loadcell ebay-en meg aliexpressen.
DD kormányt én innen vennék valszeg, a hosszú kiszállítással, alig drágább, mint egy clubsport, és a végén a garis javítások miatti várakozással az is olyan, mintha két hónap alatt szállítanák ki.
Nekem komplett Fanatec kormány, váltóm és loadcelles pedálom volt. Most egy ezer éves G25 szettem van és boldog vagyok. Töredékébe került DE MŰKÖDIK. A Fanatec jó cucc ha működik. Itt a kulcsszó a működik. Az esetek nagy részében nem :D
Windows nem kezel semmit elektronika nélkül, Heusinkveldnek saját usb-s elektronikája van ami három load cellt vezérel, Leonál csak olyan van ami egyet tud. Nem olcsó mulatság, de ha tudsz programozni akkor elvileg Arduinoval mindent meg lehet oldani, de load cellhez akkor is kell átalakító ha jól tudom...
ezért kérdeztem, mert eddig én is csak ugy tudtam, hogy egyet kezelnek ezek az univerzális panelek,és általában csak a fékpedálra használják. Más felhasználását még nem láttam. De jó lenne tudni, hogy mi kellene ahhoz, hogy legalább 2öt kezeljen és a win is felismerje. Sajna programozáshoz nem értek.pedig jó lenne.
Eladó egy ilyen ülés, nem igen lesz ez már beépítve , ha ennyi éven át nem sikerült .. :) Új állapot, sínes , dönthető . 20 000... Fót, vagy környéke .
Jóval realisztikusabb, mint a CM F1. És jó hír még, hogy nagy valószínüséggel ugyanezzel a motorral készül majd a hivatalos F1 játék is... Talán már a 2021-től. Utoljára szerkesztette: sertrex, 2020.06.05. 07:48:42
Vannak meg usb kacsolopanelek, kapcsolohoz, gombhoz rotary hoz valo... majd azokat is lefotozom, elado.. Utoljára szerkesztette: lac coo, 2020.06.15. 09:09:23
Arduino hajtja, igen. E36 műszerfal panel lett középen kettévágva, az óracsoport E36 M3, gyári Reverse RDS magnó, klíma modul. Az ülés és a 6-os M-es váltógomb E39-ből van. A kormány T300RS T3PA pedállal, a váltó pedig TH8A. A kéziféket 1 fórumos sráctól vettem.
Szerintetek gáz lenne ezt az egész oldalt átvinni Face-ra? Egy csoportba? Mert itt már tuti nem fog növekedni a tagság :) Pedig tuti van még olyan elvetemült, aki nem a boltban veszi a cockpitot :)