Szerintem az volna a ciki ha ha csak recsegne, azért egy igazi autoban bármikor berakom 6-bol 2-be (persze magas fordulatszámnál), és ha ezt megcsinálom 2x valszeg odabasz a motornak, arrol nem is beszélve hogy szekvenciális válto van, ergo nem kell kuplungolni csak amikor 1-be rakod, utána csak váltogatni kell felfele-lefele.A momo racingnek nincsen muanyag hatása egyébként, abszolute visszadja az érzést hogy autot vezetsz a váltogatással együtt, nem tudom te mennyit vezettél már a valo életben de nekem pl 96 ota van jogsim, bár eszembe nem jut mondjuk a versenyen valo vezetést ahhoz hasonlitani amit az életben csinálok, egyrészt ezek nagy teljesitményü versenyautok, ha valakinek megüti a kocsija az F360 szintjét az szoljon(ami még elég gyengusznak számit a 440/8400 loerövel és a 420/6500 NM-el), elmennék kiprobálni, legyen összehasonlitási alapom :DDD, másrészt pedig be lehet állitgatni az autot a pályára, amivel mondjuk utcán szintén nem érnél el sokat... Szal egy bizonyos szintig össze lehet hasonlitani, utána már nem nagyon de mégis érzi az ember hogy van e alapja, vagy tök kamu az egész...
Szerintem eszetlenség összehasonlítani a valós élményt. Engem egyszer a fõnököm hordozott meg a vadiúj Imprézájával (csak 265 LE), és bár csak a hátsó ülésen voltam, majd odafostam az adrenalintól, amikor a zöld lámpánál 5,5 mp-cel kezdtünk gyorsulni kifelé a városból. A visszafordulásnál meg biztos voltam benne, hogy nem élem túl. Valójában nem hiszem, hogy csúszáshatáron vette volna a kanyart, de addig ilyen oldalra szorító erõt nem éreztem soha! Szal az igazi valós élményt sztem nem a kormány táncikája okozza, hanem az, hogy odakékülsz az üléshez, és egy 600 lovas monstrumban még G-sokkot is kapsz, ha nagyon gyenge a konstrukciód:)))
Szóval a lényeg, hogy ez csak egy program, ami a fizikai lehetõségeihez képest megpróbálja a lehetõ legtöbbet visszaadni.
A másik dolog, hogy egyre több hivatásos is megy velük, ezen is el lehet gondolkodni. Sztem ez a tökéletes lehetõség az "igazi" versenyzés kipróbálására mindaddig, amíg vkinek nincsen a zsebében félmillió euró, hogy élõben is kiakassza magát:)
" másik dolog, hogy egyre több hivatásos is megy velük"
Igazábol hamarabb mentek velük mint mi, az autoverseny szimulácio többmilliárd dolláros üzletág!!!Egy egy komolyabb csapat többmillio dolláros szimulácios teknikával rendelkezik, beleértve a G-force szimuláciot is(tegyük hozzá 20 ezer dolcsiért már te is vehetsz egy otthonra valo verziot :DDD)!Szoval hiba lenne azt hinni, hogy nem adja vissza a valos élményt, a kérdés csak az mennyi pénzed van, minél több annál közelebb kerülsz a valos élményhez...
Az egyre több hivatásos alatt azt értem, hogy vannak a dúsgazdag nagy csapatok, akiket felvet a pénz, de vannak olyanok, akik szponzorokból kapirgálják össze versenyrõl versenyre. Jóllehet, ezek nagyrésze kiesik, de jelen vannak, és nagyon szerény körülményekre vannak szorulva. Konkrétan egy ilyen srácot ismertem a netKarból, Fabio do Carmo, aki a Forma-1 lépcsõit kezdte járni, aztán a Formula Renault-nál kénytelen volt leállni szponzorok hiányában. Továbbá úgy tudom, Aristotelis is hivatásos, õ volt a netKar elsõ számú tesztere.
Logikus, hogy egy Ferrari F1-es csapat nem ugyanazzal kínozza, mint mi, de tény, hogy vannak, akik hivatásos lévén, szabadidejükben együtt nyomják a pedált a srácokkal a neten:)
de haversrac en nem arrol beszelek hogy 6 bol berakod kettobe:))))))))))) hanem hogy mondjuk nem nyomod be rendesen a kuplungot es valtani akarsz..es megreccsen az egesz.... errol beszelek. mert a ferrari szimulatorba is tokmindegy mennyire nyomtad be akuplungot.. tudtal valtani es ez sux:(
Nem sokat tudok róla, csak több szim is érinti a nevét. Most, hogy picit rákerestem a neten, annyit tudok, hogy görög, de Olaszországban él, és egy multimédiás céget vezet. Ja, és van egy agyonturbózott régi Renault-ja.:) Egy szóval sem firtatja a versenyzõ mivoltát, úgyhogy ezt a hallomás dolgot gyorsan vissza is szívtam:))
hat akkor mar inkabb kormanyvalto... amugy is valahogy ezek a kis kormanyok nem allnak ugy ra a kezemre hogy egyikkel valtsak masikkal kanyarodjak.. tudom nem kanyarban kell valtogatni de most ebbe ne menjunk bele.. amugy nemtom.. en ha epitekmajd kakpitet akkor nemhiszme hogy fogok gondolkozni valtos, kuplungos okossagban... meg mondjuk nekem tok eleg a szamitogep elott nyomulni.. ugyse jatszom annyit kormanyon...
Mondom ülés itt figyel, várja lakatos hivását(akitöl kezdek egyre jobban félni, mintha tul sok lenne részéröl a duma), a pedált csak a héten tudom megrendelni, mert a maestrot nem fogadta el a netes rendelésnél igy kell kérni a banktol egy mastercardot, ami egy hét kb de hivtam már egyik haverom neki van domboros masterja, szal lehet holnap átmegyek hozzá és együtt megrendeljük, ami biztos a héten elküldöm a megrendelést, tehát egy honapon belül valszeg meglesz a pedál.
Nekem is majdnem ugrott ez a futam, szerdátol már használhatatlanul leledzett a szerencsétlen, aztán pénteken reggel visszavittem :D Azt mondja a csaj vigyem a szervizbe, mondom neki onnan jövök! :P Hiv egy komputerest... Jön a pali aszondja mi a pálya, mondom öcsém elromlott a pedálom, a szervizben meg azt mondták széria hiba ki kell cserélni :DDD Azt mondja tényleg?Mondom persze...Bazze a csávo bent a fönöknek meg ugy adta ezt már elö mintha ö hivta volna fel a logitech-et :DDD (azért kellett a fönök mert megint drágult a cucc igy alá kellett irnia még a számlát)... Szal nagyon nagy szerencsém volt, ezen mult a hétföi napom...
Elözö olyan 30 napig birta, aztán egy hét küszködés következett, majd pedig a csere.De csak kibirja már addig mig megjön a másik. Egyébként ez vicc, én tudom hogy nekem ez miért szar, de azt nem tudom a logitech-nek ebben mi lehet a jo???Mert gazdaságosnak tuti nem nevezhetö, sem nekem sem nekik.
ezt az "ules" kb 80 dolcsi.. kiprobaltam nagyon fasza!! el is gondolkoztam hirtelen a cockpiten.. de lebeszeltem magam rola.. nagyon cool a cockpit neha de csak hetente parszo rjatszom autos jatekkal. most erre kiadni tobbszaz dollart :((( majd ha sok penzem lesz es nemtom mire kolteni majd nekiugrok egy ilyennek
Valaki engem elátkozott, elintézem a kártyát hogy legyen(sima maestrot nem fogadja el), mondom végre le lesz adva a rendelés, ha hiszitek ha nem tegnap ota nem müködik a brd online shop, igy most meg ezért nem tudom megrendelni, elegem van!
EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!EZT NEM HISZEM EL!
Az ülések kapcsán. Bizonyos vagyok affelõl, hogy ég és föld a sport- és a klasszikus ülések feelingje közti különbség, de én pl. beértem egy 88-as 3-as BMW ülésével, amit egy autóbontóból szereztem kb. 4.000 Ft-ért. Sínnel együtt. Elõre-hátra húzható, állítható támla és ülésmagasság. Fejtámlával és tökéletes kárpittal. Nincs olyan erõs oldaltámasz, de nem igazán szoktam billegni a fenekemen, ha róvom a köröket:))
Ami a pedálokat illeti, a tartóssággal szemben van egy másik szempont is, ez pedig a gyors javíthatóság. Ezért bízok én pl. egy olcsón, de praktikusan "összepattintott" pedálkészletre (a teljes szükséges elektronika 2-3 poti, valami kábel és egy game-port dugasz), ami ha berezeg, fél perc alatt beteszem a tartalék potit. Mi van akkor, ha egy BRD-nek megy el a potija? Merthogy az analóg potik élete nem véges, ezt a gyártók is tudják.
Apropó, tudtok pedált, amiben digitális poti volna?
Javítok: az analóg potik élete is véges:))
Pont ezért kell BRD-t venni, kicsavar a pedál, poti cserél egy mozdulattal, és már jo is!Nem beszélve arrol hogy 1024-es poti van benne(1000 ora garanciával!!!), mig a momo racingben 256-os(és birja kb 30-40 orát), szal egyrészt 4x-érzékenyebb a BRD, másrészt meg 5 fontért 3 nap alatt itt van a hozzávalo poti, bár én elöre rendeltem egy +garniturát!Más gyakorlatilag nem tud elromlani BRD pedálon, de ha mégis bárki meg tudja szerelni, az alkatrész pedig tényleg 3. munkanap itt van!
Hja egyébként rendeltem a pedálhoz tuning kitet is 20 fontért(kb 7 ezer ft), van benne többféle erösségü rugo stb: Product Description: Supplied in a neat segmented plastic box, we have developed a range of springs and dampers to give you several choices of spring tensions for your Speed7 pedal controls. The Tuning Kit contains the following colour coded items:
Blue Spring rated at 3.42 N/mm (19.50 lb/in) Yellow Spring rated at 5.43 N/mm (31.00 lb/in) Red Spring rated at 8.52 N/mm (48.66 lb/in) Silver spring rated at 13.44 N/mm (76.74 lb/in). This spring is pre-loaded into spring holder. (The springs supplied as standard with the Speed7 pedals are rated at 4.2 N/mm and 7.01 N/mm.) 3 types of damper material are also enclosed - listed below 2 x Evo 50 Foam (white) 2 x Silicone Foam (Grey) 2 x Neoprene (Black) Also included is a range of packers and spacers
Így már igen:) Én már görcsölök a vásárolt termékektõl, ahogyan toporgok a garanciaidõ alatt, és várom, hogy érkezzen vissza. Ha házilag szerelhetõ, akkor szuper választás:)
Ellenben sok pénz, nekem biztos, hogy nincsen ennyi.. Elgondolkodtam, nem éri-e meg inkább, hogy eldobva a garanciát, a Momomban cserélgessem házilag a potikat..
Egy új kérdés.. mit szóltok a 3D-s szemüvegekhez? Próbálta már valaki? És ha igen, milyenek a benyomásai? Tényleg vannak elõnyei a mélységérzetnek, vagy csak tengeribetegséget produkál? :)
Én elmentem a VR Center "bemutatotermébe" ahol 1 azaz egy db ilyen szemüveget ki lehet probálni(persze oldalon ugy irják mindent ki lehet), hát ekkora blamázst :D No 25 perc után el tudta inditani az ember, felveszem a ketyerét (persze tök kényelmetlen az egész), és nézek mint a majom hogy e meg mi?Mintha arrol lett volna szo, mondom az embernek, hogy ez egy 193 centis plazmának felel meg 4 méterröl, ehelyett meg egy 21 colos monitort láttam 2 méterröl, aminek kurva szar a képe, 800x600 a max felbontás ami nem lenne baj ha jo lenne de nem az, menj azért el nézd meg magad is, de csalodni fogsz.Viszont a kivetitöket megnézve arra gondoltam, hogy egy olyat azért lehet érdemes lenne idövel, 3 kiloért amit néztem az szerintem türhetö és elérhetö, másnem részletre kell megvenni.
Egyébként a kérdés nem uj, még topik is van rola, bent egy link is ahol a legkomolyabb VR dolgok vannak persze olyan árakon, hogy soha nem veszünk mi ilyet, az olcsobb model meg szar, szoval max álmodozom a dologrol néha milyen jo is lenne... Head Mounted Displays
Akkor tehát ezt is megtudtam:))) És titkon még széles, panorámaképrõl is álmodoztam:))) Hát jó!:) De azt azért nem felejtem el, hogy képes voltál miattam elmenni egy ilyen boltba:) Köfike!
Még véletlenül sem miattad mentem el, nem is értem hogyan jutott ekkora faszság az eszedbe, már bocsi.
Már bocsi, én sem értem, hogy tudott ekkora faszság az eszembe jutni. Szorri, nem akartalak ezzel nyilvánosan "megalázni" Téged! Ígérem, hogy most rögtön elfelejtem az egészet!
Már nem azért András, de a smiley sztem nem véletlenül volt odabiggyesztve az add-on végére.
Volna egy kérdésem, már egy ideje rágódom rajta.. Hátha valaki okosítani tudna:)
Evõdtem picit a pedálok strapabírásán, és hát ugye, potik ideje meg van számlálva a berakás pillanatától. De nem a digitális potiké, ami köztudottan elnyûhetetlen, hiszen csak egy IC. Az ára (egy jó felbontásúé) viszonylag magas, de a dig. poti logikai áramkörét viszonylag egyszerûen meg lehet építeni. Nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy mi az ésszerû oka annak, hogy semmilyen színvonalas gyártó (Logitech, Microsoft, de a Frex és a BRD sem) nem épít a pedáljaiba ilyent, mind analógot tesznek. És meggyõzõdésem, hogy tudják, miért.
A felbontás nem lehet akadály, mert ha pl. 5 cm-t mozdul egy pedál, akkor 256 lépéses potinál kb. 0,2 mm lesz az érzékenysége, ami hát.. szerintem egy lábnak még túl pontos is:)) De a MS 1024-es felbontásút használ a kormányában, úgy tudom. Akkor mi lehet az oka, hogy mégis az analóg, hibáival együtt, mégis elõnyben van?
Logitech Formula Force GP kormányról van esetleg valakinek valamilyen tapasztalata hogy milyen, ugyanis ezen gondolkodom hogy megéri e venni?
Engem 3 évig kiszolgált!A végére is csak a pillango váltoval volt gond, sokszor váltott már duplán, de 3 évig gondom nem volt vele!
Az akkor drága kiprobálás volt neki, gondolom azota nem volt játszani? :DDD Bár nem tudom, ilyen farkasember kinézetü lényekkel, nem biztos hogy egészséges a kapcsolattartás :D
Majd ha szarakodik a kormányom megint áthívom, azt jól fölidegesítem, hogy karmolja ki. Nem tudjátok miért van az, hogy ha balra tekerem a kormányt, akkor kb a negyedénél max fordulaton van???? Ha jobbra tekerem tökéletesen kattanásnál van a végpont a játékba is, de balra...
Ha már cockpit-rol van szo cockpit nézet? vagy Motor háztetõ nézet? Szerintem az utobbi hogy miért? Valodi autoban ülve van térlátás! A Motor háztetõ nézetnél jobb a rálátás azér hogy fel tudd mérni a távoságot.
cockpit nézet Probáltatok hosszu távon valodi autot fél szemmel vezetni? Kb ez a cockpit nézet.
Legutobbi GTR-Masters versenyen két világcsucs született, persze cockpit nézetböl, asszem ez cáfolja hogy olyan lenne mintha fél szemmel mennél, erröl ennyit.
valaki meg megissza a sajat vizeletet mer neki izlik... nah mindegy:) a lenyeg hogy en is tudok vezetni belso nezetbol de sokkal kenyelmesebb motorhaztetorol...de mondjuk auto mogul se szeressem..
Persze ahogy neked kényelmes de szvsz hamar meglehet szokni, meg akár forditva is nézhetjük a dolgot, nem biztos hogy meg kell gyözni emberkéket arrol, hogy nem lehet cockpit nézetben gyorsan menni.Szal csak azért irtam a példát a világcsucsokrol.
Azért BRD-nél sem kapkodják el a dolgot, már több mint két hete megrendeltem de még semmi, jobban mondva kaptam egy levelet hogy vették a rendelést és hogy elindult a folyamat.Már alig birok várni :D
Na pápá, gyerekek, a gázpotim kilehelte a lelkét. Eddig bírta a kormány novemberi teljes cseréje óta.. Már annyit pöcsöltem a garancia miatt (más városban vettem, és ez életem legnagyobb hibája volt), hogy azt hiszem, legközelebb akkor látok ismét pályát, amikor elkészíttetem a saját pedálkészletemet, amire persze most nincsen pénzem:((((
Azt hiszem, nagyon szar hétvégém lesz.. sziasztok!
November ota kétszer vittem vissza a pedálom(már megint szarakszik)...
ne kepet rakjal mert tudjuk,hogy nez ki (na jo azert rakjal) :) azt mond inkabb,hogy milyen? erezni a minosegbeli kulonbseget ? es javultal vele koronkent 1,5 mp-et ?
Nagyon nagyon jo!:D Minöségi anyagokbol van, mikro és makro szinten lehet állitani a féket-gázt-kuplungot, hamar szét-össze szerelhetö tuningolhato a megrendelt kit-el, szal mindent tud :DDD... Azt egyenlöre nem vettem észre hogy gyorsabb lennék töle, de biztosan kell szokni ezt is, amit észrevettem hogy sokkalta stabilabban megyek, végre érezni a féket, nem lineáris tehát abbol is tudod mekkorát fékezel hogy milyen erösen nyomod(gyak olyan mint egy igazi autoban), nem csak abbol hogy mennyit nyomtam, ahogy a momo pedáljánál.A gáz is fantasztikus, kigyorsitásoknál azonnal padloig lehet nyomni szinte olyan mintha kipörgésgátlot is használnál! De hogy ne csak dicsérjem mondok egy hátrányt, mivel nagyobb erövel kell nyomni a féket, a 3,5 kilo ellenére könnyen arébb lehet tenni, és még az sincsen hogy nekitolod a falnak mivel a hátulján jönnek ki a zsinorok!Mind1 kell hozzá rendelnem egy BRD cockpitet is(lakatos átvert, bele sem megyek mert szét..sz az ideg töle)! Ettöl függetlenül elégedett vagyok vele, nem bántam meg szerintem megéri az árát! Itt vannak a képek, 2800x2100-as felbontásban hogy jol szemügyre lehessen venni.
Nekem viszont úgy tûnik, hogy nem igen a bal lábas fékezésre van ez tervezve, és nem csak a kuplung miatt. Valamiért úgy érzem, hogy túl magasak a pedálok, és hogy nagyon közel vannak egymáshoz. Igazam van?
Kényelmes, most van az utso állásban ennél jobban nem nagyon lehet megdönteni, a többi szerintem akkor kell ha hanyat rakod fel e cockpitre, mert különben iszonyat meredek a dölése, szal azt nem szabad elfelejteni, hogy ezt nem igy kell célszerüen használni, hanem logatni kell a lábait :DDD Egyébként nincsenek annyira közel a pedálok, de valszeg ebben az állásban valoban a jobblábfék volt elötérbe helyezve, hiszen a kuplung fék használat egy lábbal nem megy, a gáz-fék iszont igen :DDD Azonban ha zavarna valakit könyedén átrakhatja vagy kiveheti a középsö pedált vagy pedálnál lévö rugot és kicseréli a kuplungban lévöre és máris az a fék, ugy már igen messze van, akár hotaposot is fel lehet venni :), a magasága az pont jo, de mondom akkor volna az igazi ha lognának a pedálok, hamarosan fellogatom öket!!! ;)
Elöször a neten kerestem kft-et lakatosokat, elküldtem a rajzokat és kértem egy árajánlatot, egy válaszolt korrekten, azt mondta nem tudja olyan minöségben megcsinálni amilyenben nekem kéne.Aztán volt egy akinek nem volt csak száma, felhivtam és eljött, mutatom neki a rajzokat és kb tiz perc beszélgetés után kiderült hogy én lakatos vagyok,meg hogy én élöben láttam már ilyet, össze kéne dolgozni(LOL), azota sem telefonált.Na ezek után elkezdtem ismerösök között keresni, és volt egy manus aki bejárt anyámhoz az üzletbe.Meglett beszélve egy találkozo viszem a rajzot stb, és egy tök normális idösebb emberke jött oda (én addig nem ismertem).Megbeszéltünk mindent az árat, az idöpontot mindent, meg hogy folyamatosan jön és mondja hogy áll, elöleget nem kért mondván mégiscsak ismer minket(anyámat), jol beszéditett de egy rohadt csövet nem hajlitott meg, szoval arra jutottam hogy nem gecizem ezzel tovább, inkább megrendelem eredetit, szopassák a jo k...a anyjukat lakatusék ne engem! Csak igy igen huzos lesz az ára, 180-an a cockpit 55 a sparco speed ülés.Nemtom még rágodom.
Ki tudna segiteni képpekkel leirásokkal házi készitésü ill. átalakitásu (repülös szimulátorhoz) joystick, gázkar és pedál mechanika ügyben? köszi elöre is.
No, megrendelem a cockpitet is szerdán, de hogy mennyire nincsen szerencsém, amikor a pedált rendeltem még volt raktáron most ez is kifogyott :D Mindig akkor amikor én akarok venni valamit, nembaj a lényeg hogy meglesz ráadásul az eredeti nem pedig valami utángyártott :) Itt lesz kb 2-3 héten belül, megjön rakok fel majd képeket...
zsir neked:) mar en is nekialltam volna ilyet csinalni de hely se igazan van plusz nemsokat jatszom kormannyal csak neha mikor ramjon
plusz hosszabb tavon nem is foglal le a sok szimulator... neha tok jo egy kicsit de hamar raunok.. nfs meg a tobbiek kisse gagyik.. de ott lehet okorkodni sokat...