Hol találok olyan mestert, aki mana regent tanítana nekem? Gothic3.hu-n néztem, ott ezek vannak: -Guy - Bakaresh templom -Karrypto - Vengard -Saturas - Mora sul templom
Na most Vengardban még nem jártam. Bakaresh templomba bejutottam, de ilyen nevû fickót sehol nem találok. A Mora Sul templom pedig az, amelyiknek a kinyitásához az 5 kulcs kell? Mert akkor abba se jártam még. Pedig nagyon kéne, mert vészesen fogytán van a mana poti készletem...
Az õsi mágia fontos hogy mekorát sebzel varázslásal.7-es szinten már megtanulható a gyorstanulás.Utána 250-ig tanitanak neked 5-LP-ért.de csalhatsz is,hogy 249 után még tanulsz 5-Lp ért és akkor 254-ig is megtanulhatod ólcson.Utána már csak a könnyvek és egyebek lesznek fontosak.A mágikus botok nagyon hatásosak sámánok ellen,mindent kivédenek.
Mert úgy döntöttem, hogy ma meló után csak elkezdek egy varázsló karit, és újra kezdem teljesen, mert rájöttem, hogy az elõzõ karinán nem is volt nekem bekapcsolva az AB, az újat már azzal akarom tolni. De mivel az elején ugye a kevés õsi tudás, kevés mana stb. miatt tuti nehezebb lesz, mint harcossal, ezért gondolkodtam azon, hogy a botharc az jól jöhet, viszont az erõre nem nagyon akarnék gyúrni. Ha botharcnál is az õsi tudás számítana, akkor az úgy jó lenne (meg túl könnyû), de amúgy nem tartom valószínûnek.
Ha botharcot tanulok, akkor a sebzésnél az õsi tudás számít, vagy ilyenkor is az erõ, mint a kardoknál?
Meg ugye a másik probléma, hogy unalmassá válik az egész. Megint újrakezdeni egy karakterrel, és ugyanazokat a quest-eket csinálgatni... Habár... Ha mondjuk olyan karaktert csinálnék, amivel az orkok oldalára állok. Azt még úgysem próbáltam. Az orkoknak teszek mindig jót, és a lázadókat szopatom. Ebbõl lesz valami hátrány a késõbbiekben?
Én skippeltem az elején a hp traininget, amíg a mana tart úgysem üt meg semmi, manaregen meg minél elõbb megvan annál jobb. Igaz így jobb hanyagolni a közelharcot ami pedig a mana utánpótlás miatt nem olcsó :)
Na majd meglátom, hogy belekezdjek-e egy ilyenbe, egyelõre folytatom a mostani karaktert, és esetleg késõbb megpróbálok egy mágust.
Az elsõ pár szinten csak HP-ra tolják. Ugyanis itt nem kapsz HP-t, mint G1/G2-ben. Az elején a plusz erõn nem számít, hogy 100 vagy 120, de az, hogy 200 helyett lesz 300-340 HP-d, az igen. Nem fogy úgy a potion és képes vagy erõsebb ellenfeleket is leverni. Így tudsz majd olcsón sok XP-t aratni.
Hát... az a baj, hogy nem nagyon tudom, hogy hogy kéne elkezdeni az elején. Ugye mindenféle dolgot lehet tanulni már az elején Vörösdokkban, de varázslatokat is? Nem nagyon emlékszem, mert ezekkel sose foglalkoztam...
Igen, ott is harcolgatni kell jó sokáig...
Én már nem is emlékszem, hogy hogyan született meg a karakterem, de 600 mana + regen +200 felett õsi tudásnál csak katt-katt-katt a játék. Röhej.
Molnibalage, visszaolvasgattam, és írtad több helyen is, hogy varázslóval viszont hatékonyabban lehet távolról támadni, mint íjásszal. De ha varázsló karaktert akar valaki, az hogy kezdjen neki? Az elején jó darabig csak közelharc? Erõre való TP pakolgatás nélkül? Vagy hogy? Mert most ez is felmerült bennem, mágust még sose csináltam!
Hát igen, nem Rambo-t játszottak, az tény. Csak hát ez meg nem háborús stratégiai játék, hanem rpg, magányos hõsként kell átnyilazni magunkat az ellenfeleken.
Mindenesetre én adok neki egy esélyt, ezzel a két kardos közelharccal kiegészítve. Aztán ha nagyon macerás lesz, akkor visszatérek a kétkezes fegyveres karakteremhez, még annak is megvan a mentése.
Jaja szerintem is csak több türelem kell hozzá, mint közelharcos kari esetén. És hát arról nem is beszélve, hogy vannak az éles nyilak is, a tüzes nyilak, a robbanó nyilak stb.
De ez is reális valamilyen szinten, hogy egy árva íjász nem szedett le 50 kardos katonát a középkorban csak úgy... tehát inkább ez, mint a Titan Quest, ahol a scatter shottal lehet aprítani.
Ezért is volt minden háborúban sok íjász, nem pedig magányos hõsök voltak, mint Legolas.
Igaz ez is, de arra gondoltam, hogy egy páncélos lovagot pl. anno nyilazhattak, de csak lepattantak róla a nyílvesszõk. Ha arcon lõtték, esetleg akkor volt halálos egybõl.
Általában elmondható hogy fõleg az rpg játékok elején jól jön az íjászat, mert úgy tud sebezni, hogy téged a közelharcos nem tud megcsapni, neked meg az elején páncélod szinte nincs. Lehet hogy egy páncélos orkot nehezen szed le az íj, de állatok ellen már jobb, és ha a fele erejét leveszi, már az is nagy segítség. Folyamatos hátrálással és türelemmel pedig szépen aprítható az ellen.
Basszus, ez tényleg gáz. Bár, ha 2-3 lövésbõl megvan egy ork, akkor messzirõl elkezdve hátrálással le lehet szedni vagy 4-et, mire odafutnak, az már nem olyan rossz. És hát lássuk be, ez így legalább reális, úgy túlságosan imba lenne, ha egyetlen nyílvesszõvel le lehetne lõni egy páncélos orkot. Meg arra gondoltam, hogy az íj mellett esetleg rámennék a kétpengés harcmodorra is, amihez úgyis kell a vadászat is az erõ mellett. És akkor így közelharcban sem lennék tehetetlen.
Nem. Anno medium szinten teszteltem. Ahhoz, hogy egy sima orkot két lövéssal (!) leszedj asszem kellett 600 körül dex. Ez lehetetlen és vicc. És akkor még hol vannak az elit orkok. Persze ha easy-n tolod, akkor kevesebb, de így is teljesen irreális.
Oszt, ha egyszer nem jön össze akkor közelharc kell. Viszint amíg nem tudsz íjjal ölni, addig mibõl jön XP? Hát a hentelésbõl. Ergo arra is kell költeni. ----> Szarra sem jó az íjászat, dísz.
Az íjászkodásnak csak akkor lenne értelme, ha mindenkit le tudsz lõni. Pár lövéses gyengítésre nincs értelme gyúrni.
Továbbra is fentartom, hogy a Gotic csak közelharcosként élvezhetõ.
Ne már!!! Komolyan? Én meg pont most vettel elõ újra, és íjász karaktert akarok csinálni! Azért az ilyen 100-11 körül sebzõ íjakkal 250-es vadászat mellett már elég jó az, nem? Vagy van valami, amirõl én nem tudok?
Azért a Community patchel ha jól emlékszem nem olyan könnyû a harc. Ha nem azzal játszol, akkor érdemes feltenni, mert kismillió hibát javít és a játékélményen is sokat dob.
Végigvittem a Forsaken Gods Enhanced Editiont :) Nagyon jó volt. Sokat javítottak rajta az eredeti kiadáshoz képest. Komolyabb buggal nem találkoztam és igazán élvezhetõ a story. Tudom ajánlani bátran, megér egy próbát. Inkább, mint még egyszer a Gothic storyt kezdeni elõrõl.
Ami nekem a legjobban tetszett (minimál spoiler): A Gothic 3-ban megismert területek az eltelt idõben változtak kicsit, fejlõdtek. Van ahol több épületet is felhúztak azóta. Nagyon élvezetes visszamenni a régi helyekre és megnézni mi lett velük.
Így kora reggel még nem volt kedvem értelmezni ezt a hosszú szöveget.
Egy tisztességes egykezessel (ami hosszabb mint egy konyhakés) bármilyen szörny kicsinálható úgy hogy meg sem tud ütni kivéve a sárkányokat és trollokat (legalábbis nekem azokat nem sikerült olyan hatékonyan, úgyhogy troll megüt sárkányokat meg lenyilaztam trükkösen mert amúgy oneshotoltak), hátrál üt hátrál üt. Ha egyszere többen vannak annak a ritmusára rá kell érezni de ha megvan sima ügy.
Én mindkettõt feltoltam III-ra. Az elejn tanuld meg az egykezeset III-ra és amint megy a kétkezes húzd fel. Amíg a kétkezes ninsc II. szinten, addig Normard ne erõltesd, mert ott teli van olyan szörnnyel ami ellen egykezessel kínszenvedés, kétkezessel gyerekjáték.
Hmm akkor szerinted ha 2 kezesre megyek(III szintig) és mellette még 1 kezes(nem tudom lehet e, hogy az is II esetleg III szintig) akkor viszonylag már el lehet éldegélni? Ja és még annyi, hogy gondolom az ember/ork páros ellen az egy kezes fegyver használat fõleg a sebessége miatt fontos, így az ellen mire csapna addigra én megint csapok. Ám így nem éri meg jobban csak az egyik ág kitanulása? (persze ha egyáltalán lehetne mind 2-t)
Egyértelmûen a kard és pajzs vagy a kétkezes harc, de inkább mindkettõ, mert szörnyek ellen a kétkezes harc az igazi.
Varázslóval a játék elehe nehéz, de a közepétõl nem vicccelek, csak kilikk, klikk, kilikk. Fagyaszt, tûzlabda, ennyi.
Valamilyen szinten ordító, hogy HÁROM Gothic rész alatt sem tudtak egy normális mágiarendszert kitalálni, de a harcrendszer is elképesztõen primitív. KB. 1 éve kifejtettem, hogy minimális munkával hogyan lehetne sokkal jobb...
Rendben akkor lehet kezdek még egy harcost :P Am. szerinted a 2 kezes harcmodor vagy az kard/pajzs a jobb? Elsõ végigjátszásomkor pajzs/kard kombinációt használtam (nem is volt gondom) csak hát szeretnék valami változatosságot is ne legyen minden ugyan az :)
Nekem nem jött be a kétfegyveres harc. A kétkezes fegyver alapkövetelmény egyes szörnyek ellen. Sõt, olyan fegyverek is vannak, amiket jól használva lényegében meg sem tudnak ütni...
http://www.mediafire.com/?79aaj7j7rd89s
Itt vannak videók arról, hogy easy + új MI-n milyen a harc.
A játék legerõsebb kétkezes fegyvere ingyenes, a sildeni ork õr fegyvere. Ne add vissza neki. Mondjuk asszem 410-es erõ kell hozzá és AB-n a 250 feletti erõ 2LP = 1 erõ.
Rendben, am még annyi kérdésem lenne, hogy játék közben lehet nehézséget állítani? Csak mert nem tudom, hogy könnyû és közepes közt mekkora a különbség. Könnyû fokozaton is van elég kihívás?
Most fogom másodszor elkezdeni a játékot és lenne 1 kérdésem. Elsõ végigjátszáskor ha jól emlékszem az "alternative balancing" opció ki volt kapcsolva. Nem is néztem úgy annyira utána mit is takarna ha be lenne nyomva. Ám most másodjára felkeltette a figyelmem és érdekelne a véleményetek, hogy szerintetek, hogy jobb a játék?
Pénzszûke további fél óra játék után megszûnni látszik.
Meg nem sokat jatszotttam vele, de egyelore penzszukeben vagyok, leverni szerintem egyedul levo humanoidot tovabbra is barkit le tudsz ha ugyes vagy de ez a harcrendszer hibaja bar meg senkinek nem mentem neki varosban arenas/questes embereken kivul. Viszont jobban fut, valamivel szebb, es nincs 600 millio bug mar az elso faluban is.... Sot ami azt illeti eddig 2 bugot talaltam, egyik hogy nehol ha megfeleloen forgatod a kamerat atlatsz a talajon, a masik pedig a leulesnel neha megmaszik dolgokat NH. Mint emlitettem meg az elejen jarok, ki tudja mi lesz kesobb, de a kulonbseg az eredeti verziohoy kepest mar itt is nagyon erezheto.
Most is fejezetkre bomlik? Azt is kijavították, hogy az elején ne legyél képes mindenkit leverni? Azt is, hogy ne találj milliós értékben tárgyakat az elején? Stb...
Ha ez sem megy, akkor most hagyad abba, mert Nordmarban akkor üvölteni fogsz... Menki ki Aredából és tarts nyugatnak. Ennyi. A térképen jelölve van egy flottal a helye.
Valahol a neten nincs egy precíz, részletes térkép Ardeától Vörösdokkig? Egyszer jártam ott, de azóta se tudok visszatalálni, már olyan nekem, mint Hókuszpóknak Aprajafalva.
Én a gothic miatt kezdtem németül tanulni anno. Az elsõ rész sokáig csak németül volt elérhetõ. Még most is itt figyel a polcon a német dobozos verzió. :)
Hát nem tudom. Szerbekkel, csehekkel, németekkel és lengyelekkel találkoztam eddig külföldön úgy, hogy ezek mind együtt voltak. Mindenki angolul beszélt és nem németül. Persze kis mintám van...
Viszont a G3 messze németföldön a lesikeresebb, mellette pedig kelet-közép-európai országokban, melyekben (nem magunkra gondolva), legalább annyian beszélnek németül, mint angolul. Angol anyanyelvû területen viszont szinte alig akadnak keményvonalas rajongóik. Szóval nem látom magától értetõdõnek, hogy a német rajongóknak angolul kellene ezt elkészíteni.
Vagy viszonyításképpen. A Nehrimben közel sincs ennyi duma és szöveg. Az angol és német verzió között így is ~2-3 hónap volt. Akkor ennél hasonló tempót véve a fordítés cirka 1,5 év lenne.
És válaszoltam is. 1000 oldalt...? Ahhoz, hogy a fordítás élvezhetõ legyen érteni kell a szöveg mögöttes tartalmát, hogy egyes fogalmakat mindig ugyanúgy fordítsanak le és ne üssön el egymástól nagyon a szöveg attól függõen, hogy ki fordította.
Elhiszem, hogy vannak fordítózsenik, de egyszerre annak lenni, sok szabadiõvel és Gothic imádattal nos, meglehetõsen kis részhalmaz lehet ez...
Sziasztok. Megtudná valaki mondani, hogy ha van egy angol nyelvû játékom hogyan tudnám a hangot németre állítani? Letöltöttem a német hangot hozzá, de ha elindítom a játékot nincsen beszédhang. Köszi elõre is.
Jaja, a simához készül. Jelenleg nem követem a változásokat, mert úgyis folyamatosan variálnak, kalózokra nem is emlékeztem. :) A Risen 2 még majdnem 1 év, hát illene addig kijönnie.
A Risen 2 elõtt jó lenne, ha kijönne. Az FG-t nem érzem, hogy végig kellene tolnom. Erõs kétségem van, hogy azon a szarkupacon bármiféle csapat javítása segítene.
De a sima gothic 3-hoz készül nem? Illetve mik a változások? Én annyit tudok, hogy: Kalózok, új fegyverek, új páncélok, teljesen átdolgozott történet (de mennyire?) Új lények és új helyszínek? Errõl van infó?
Akkor kezd újra. Az alternate balance megváltoztatja a fejlõdési fát és nagyon megdrágítja a magas szintá képességek tanulását, megjegyzetm, hogy nagyon helyesen. Régen 5+5+5 LP volt a mesterfokú fegyverhasználat. Most 10+20+30, stb. Erõsen ajánlott a használata, hogy ne legyen már 25-30 szinen félisten erõsségû...
Az új MI = új AI. Az intelligens lények - emberek, orokok - sokkal okosabban harcolnak. A nehézségnél lehet asszem bepipálni, de ezt játék közben is bármikor meg lehet változtatni, ahogy a nehézségi szintet. Az AB-t a játék indításkor kell belõni.
Ha majd Nordmarba érsz, akkor vagy kapcsold ki az új MI-t itt-ott vagy vedd le easy-re. Még így is 50-60 szintûként van esélyed arra, hogy a hatalmas orkordákat leverd.
Köszi. Ez az alternate balance ez mit is tud pontosan? Mert ezt sose vágtam igazán. Azt hiszem, hogy anélkül kezdtem el egy karaktert, akkor azt már nem lehet átállítani igaz? Csak ha újrakezdeném? És mi az, hogy "új MI"? Ezt végképp nem tudom.
Kétkezes kardot soha nem használtam. A 70-es sebzésû lándzsa (?) a legjobb fegyver. Lehet, hogy nem sebez sokat, de iszonyatosan hosszú. A vadállatok legtöbb része leverhetõ úgy, hogy hozzád sem tudnak érni...
A kardok közül az egykezeseket érdemes használni egyes ellenfelek ellen, mert a kétkezes nagyon eszi a staminát fõleg, ha pörögsz vele.
A nehézségi szint egyébként legyen easy (vagy legfeljebb medium), legyen új MI és használd az alternate balance-ot. A másik élvezhetõ beállításra már nem emlékszem, olvass vissza. Pár oldallal ezelõtt volt tõlem.
Medium szinten az új MI mellett leverhetetel orkseregek vannak Nordmarban.
Van amikor az egykezes fegyver a jó, van amikor a szálfegyvre. Mindkettõ legyen III szinten, ha harcos vagy.
A játék legjobb fegyvere ingyenes. Sildenben ne add vissza az õr keresett szálfegyverét, tarsd meg. (Egy kunyhó falán lóg.) Nagyon magas erõ kell hozzá, de akkora sebzése van, hogy padlót fogsz tõle.
Jó fegyver lenne még több ork fegyver, ha sértetlenül meg tundád szerezni. Van az a nagyon hosszú pengés fegyver. Az a játék leghosszabb fegyvere.