sajna nem tudnak ennyit a mai kártyák ...Nekem X800XT PE van és a közelébe se ér ..:-( Meg hát a nyolcmagos brutál proci az nem semmi ...pc-kben nem lesz egyhamar olyan...
nem lesz egyhamar olyan? menj má a hülyeségeiddel ember! Pcn mindig minden húszszor szebben fog kinézni mint konzolokon... vegyél ps3mat Qva drágán dobd ki a francba 3 év után, amikor elavul...
MITNEMTUD?? ugyanz tudja mer azvan benne, nézdmármeg a The Project vagy a atis techdemokat.......
A ps 3 várható ára 100 000 ft alatt van ... A nyolcmagos 3.2 ghz-s proci csak álom a pc-k számára ... A ps3 -ban levõ videokártya sokkal nagyobb teljesítményû mint a X800 vagy az nvidia 6800 ... ennyi....
A The Project X800 -al megy vagy 10 fps-el ..... A ps 3 grafikája meg lazán veri a The Project-ét ...
A grafikus megjelenítésért a Sony és az nVidia által közösen kifejlesztett RSX grafikus chip felelõs, amelynek órajele 550 MHz, számítási teljesítménye 1,8 teraflops, és képes egyidejûleg akár két 1080 képpontos felbontású HD-videó feldolgozására is. Az RSX-ben az nVidia tájékoztatása szerint 300 millió tranzisztor található. Csak összehasonlításul: a GeForce 6800 grafikus chipben "csupán" 222 millió tranzisztor van. Az RSX-et összesen 256 MB GDDR3-VRAM egészíti ki, amelynek effektív órajele 700 MHz, és a PS3 256 MB XDR-RAM-jával gazdálkodhat. A gyártó adatai szerint így a rendszermemória esetében 25,6 GB/s-os, a VRAM esetében 22,4 GB/s-os maximális sávszélesség érhetõ el. AZ RSX adatírási sávszélessége 20 GB/s, míg adatolvasási sávszélessége 15 GB/s.
azt várhatod hogy 100e alatt lesz álom???????????? normális vagy te? a pckben lévõ vid.kártyákat használják fel a PSben!!! szted csak PSre fejlesztik? átalakítják maximum. hányéves vagy 12? kb annyinak tûnsz. Álom mi? A gépem 2.8 Ghzen sûvit, és ha akarom felhuzom 3.5re. ennyit errõl. hülye konzolosok verjétek a Tvtekre melynek felbontása 800*600 vagy annyi se...
LOL... Te nem nagyon szeretsz olvasni látom ..:-)))) A pc-ben lévõ videokarinak semmi köze a ps3-éhoz .. Az hogy a procid hány MGHZ-s megbaszhatod nem az a lényeg ... A hírek szerint 460 dollár lesz az ára ...
Itt SG-n , a fõoldalon taláksz egy cikket a PS3-ról , olvasd el ha érdekel ..
Ne ugassátok le azt amirõl halvány fogalmatok sincsen !!!
holálom ennyire lebecsülöd az x800at akkor mérvettél, ez a dx9 fullra kihasználva amit a mostna vgak tudnak bumpmapp homályositás egyéb csicsák és ezt kapod amt tud az x800 mival consolba is ezvan
A leg alpvetõbb kérdés , hogy mi mennyibe kerül . ApS3 grafikájával talán az új Unrea2007 motor vaszi fel a versenyt sõt tán még jobb is . De bele se merek gondolni hogy az ahoz való pc menyibe kerülne - ha lenne mert egyenlõre nincs még ahoz való elég erõs videokari.Lehet hogy egy múlva lesz olyan pc ami veri a ps3-at de az sok-sok százezrbe fog kerülni -sajnos. a pc upgradet meg hagyjuk, évi százezret költök rá , hogy úgy-ahogy tartsam valahogy a lépést .Abban igazatok van , hogy a tv felbontása szar , de aki játszott már normális tv.n pc-vel az tudja , hogy ez nem számít , és az új konzolok amúgy is a profi plazma tv-khez készülnek - asszem a max felbontás 1080 x valamennyi képpont .A konzolos láz pedig nem szûnik , nyugaton bevált szokás hogy játékhoz elsõsorban konzolt vesznek mert olcsóbb meg jobb ...Ha visszakerül a Longhornal a hardveres másolásvédelem akkor majd itthon is mindenki elgondolkodik hogy egy 100 ezer forintos konzolt vesz-e vagy egy 300 ezer forintos pc-t mikor nem lesz kalóz szoftver...
100 a ps 200 a tv -jövöre nem lesz az se több és verted a csúcs pc-t ! :-)
A legtöbb szoftver fejlesztõ cég egyébként egyre inkább leáll a pc-s fejlesztésekrõl , mert sokkal több konzolos szoftvert lehet eladni , egyszerûen azért mert mindenki azt használja játékhoz .
te láma! vegyél játékot hozzá 20 rugóért, én meg másolok a Pchez 200dtért:D szevasz
Gyártanak otthon alaplapot vagy mi ? Ennyi erõvel a konzolt is feltörhetik .Ha az alplapon nincs a szabvány másolásvédelem - valamilyen úton-módon -akkor a winfos is szarik elindulni .Ez várható volt már évek óta , örüljünk , hogy még egy pár évet várni kel rá :-)))
te se**fej! a konzolt is feltörték láma, gondoltam hogy eddig minden játékot megvettél és nem jöttél rá, csak sok az olyan péló aki ezekre kiad pénzt, és nem használja ki. nincs feltörhetetlen, a PSP is milyen feltörhetetlen volt, alig jött meg már feltörték az UMD.t:D
na jó beszéljünk a topik témájáról is ------------------------------------------- szóal megkezdõdött az e3. várom a diablo3mat. meg a sant
Ma megjelent egy 86 perces összefoglaló film az e3-ról.
hol van???????
ftpmen:D
fostalicska volt az idei E3
na, azért PC-n is vannak egész dögös engine-k amik simán elfutnak PC-n is. szóval szerintem az optimalizálás az nagyon kényes kérdés. a jelneleg szgépekbõl nagyon bruti dolgot is ki lehet hozni, lásd pl FarCry meg ez a The Project Techdemo: saját készítésû képek...
Jump to HYPErspace - E3 2005 összefoglaló 2005-05-22 22:42:00
Újabb év, újabb E3, most már mögöttünk. A 2005-ös Electronic Entertainment Expo kétarcú bestia volt, egyszerre kínált újdonságokat és unalmat, izgalmat és csalódást. Az alábbiakban tematikus bontásban próbáljuk áttekinteni az elmúlt napok történéseit, inkább az összképre és a benyomásainkra, mint az egyes játékokra koncentrálva.
MICROSOFT
Idén a Microsoft hozta mozgásba az eseményeket, ráadásul még csak nem is a megszokott terepen. A cég új konzolját, az Xbox 360-at (magyar idõ szerint) péntek éjszaka mutatták be – az amerikai MTV-n. A show rövid volt, és nem a megszokott, „hardcore” játékos réteget célozta be vele a redmondi cég. Kurjongató celebritások, zene, fények, buli, haverok és Fanta: az amerikai átlagfiatal megkapta az indítódózist az X360-ból, láthatott pár játékot, vethetett egy pillantást a gépre. (Az európai fiatal pedig alaposan át lett verve a palánkon – de errõl már írtunk korábban). Nem is nagyon volt többre szükség, a casual gamer és a non-gamer valószínûleg fogta az MS üzenetét: az Xbox 360 cool, és mindenképpen venned kell majd egyet, ha te is az akarsz lenni. Miénk a kolónia, együtt játszunk, a vasat közösen formáltuk ultrabrutálisra, meg különben is, mi szeretünk téged, testvér. Õk valószínûleg J. Allard deszkás cipõjén és csinos fülbevalóján sem röhögték könnyesre magukat, és nem jegyezték meg, hogy olyan az egész, mintha nagyapámat kapnám rajta, miközben 50 Cent-re bólogat. Jól van ez így. A pre-E3 MS konferencia ennek a gondolatmenetnek és stílusnak egyenes folytatása volt, csak keményebben. Sok taps, bombasztikus kijelentések a leendõ X360 vásárlók potenciális számáról („1 milliárd” – mer nagyot álmodni Allard), rövid kirándulás az ezoterikus gondolatok világába („Végül elérsz egy olyan állapotba, ahol a tested és a lelked tökéletes egyensúlyban olvad össze a digitális környezettel, és a játék teljesen magába szippant. A HD korszakban elhozzuk nektek a videojátékok Zen-jét.” – Peter Moore), a konkurencia lesajnálása – vagyis rengeteg bullshit, ahogy a mûvelt német szokta mondani. A játékok viszont (többségükben) abszolút rendben voltak. A UE3 képességeit szemet gyönyörködtetõen felvillantó Gears of War, a csodaszép Elder Scolls 4, a „valószínûleg pre-renderelt, de azért bízunk benne, hogy ilyen lesz a végén” kategóriában versenyzõ Project Gotham Racing 3, és a Mistwalker izgalmas Lost Odyssey-je egytõl-egyig ízig-vérig következõ generációs, vérmes reményekre okot adó produktumok. Jön az EA a sportjátékaival, kapunk GTA klónt, kapunk autóversenyt, és kapunk Square-Enixet. A Square-Enix fedélzetre emelése komoly fegyvertény, még akkor is, ha az eddig bejelentett egyetlen játékuk (FFXI, grafikai változtatások nélkül) nem fog jelentõs számú X360-at eladni Japánban. A Square-Enix nyilvánvalóan kivár: megnézik, hogyan teljesít az új gép – ha jól, lesz több / izgalmasabb / exkluzív projekt is, nem csak egy többéves PS2-es MMORPG direkt portja. Az Xbox 360 technológiai szempontból ott van a szeren, a Sony által ráragasztott „Xbox 1.5” definíció távol áll a valóságtól. A gép novemberben debütál, és az élettartalmának elsõ egy évében valószínûleg el is dõl a sorsa. Ha a finomra polírozott online képességei, a (jelenlegi generációnál) jóval magasabb rendû technológia ígérete, a nyitócímek és kemény, a lehetõ legszélesebb rétegeket megcélzó hype tömegesen vonzza a korai vásárlókat, jó eséllyel veszi fel a küzdelmet a PS3-mal az elsõségért. Ha nem… nos, akkor az MS valószínûleg újragondolja az Xbox-projektet. Kötve hiszem, hogy ismét éveken át finanszírozni fogják az eddig stabilan veszteséges Xbox-divíziót. Ami segíthet: a korábbinál gazdaságosabban elõállított hardver, reálisan belõtt fogyasztói ár, erõs kezdõkínálat, barátságos dizájn és méret, a helyi igényeket figyelembe vevõ címek a japán piacnak. Ami árthat: nyakatekert, részletesen máig nem tisztázott kompatibilitás az Xbox-al, a novemberi premier szorító közelsége (a hardver jelenleg nagyon nincs készen), a japán fejlesztések elhúzódása (az elsõ Mistwalker RPG kb. a debüt után egy évvel fog megjelenni), és persze a nyakukban lihegõ konkurencia. Nem a Nintendo. A Sony.
SONY
A méretes Xbox 360 hypeal a Sony durva, „sokkolunk és lenyûgözünk” kampányt állított szembe. A köztelezõ öndicsõítõ szólamokat villámgyorsan lezavarták a pre-E3 konferencián, aztán a Playstation 3 mögött álló technológia felsõbbrendûségével kezdték bombázni a jónépet: techdemo, engine prezentáció, játék trailerek. Vizuális szõnyegbombázás: a PS3 rádupláz az új Xboxra, a Cell megüt mindent a piacon, az Nvidiával közösen fejlesztett grafikai alegység úgy náspángolja el a konkurenciát, mint apuka az engedetlen gyermekét. A PS3 egymillió gumikacsát jelenít meg valós idõben, az Unreal itt is büntet, a Killzone úgy néz ki, mint egy mozifilm, a gép komplett médiaközpont, megnézheted rajta a filmjeidet, a fotóidat, kávét fõz, megcsinálja a matekleckét, és vizet fakaszt a kõsziklából. Azaz lots of bullshit itt is, igaz, a látványosabb fajtából – õk nem mondták, hanem mutatták. Tény: az eddig látottak alapján a PS3 lesz az „erõsebb gép”. Csak nem annyival erõsebb, mint ahogy a Sony azt állítja. Az elõzõ generációban tapasztalt teljesítménybeli különbség gyaníthatóan megfordul, és egy kategóriával karakteresebbé válik. Ezzel még nem fogják lenyomni a konkurenciát – tudják õk ezt nagyon jól, ha máshonnan nem, hát a saját példájukból (PS2 / Xbox mérkõzés – mindenki ismeri az eladott gépek között tátongó mennyiségi szakadékot). A Sonynak több dolgot is figyelembe kell vennie. Egyrészt: csak akkor örülünk a kiterjesztett média-képességeknek, ha azok nem emelik meg irreálisan a gép árát. Nincs szükségünk egy 500-600 dolláros konzolra. Másrészt: egy szót nem szóltak az online elképzeléseikrõl – pedig nagyon fontos, már most látszik, hogy az MS irtózatosan komolyan veszi a közösségi / online / multiplayer aspektust. Harmadrészt: nyitókínálat. NE olyan legyen, mint a PS2-é volt, most nem az önmagát kikészítõ Segával kell megküzdeniük. Az E3-on bemutatott játékok jó része még csak koncepció szintjén létezik, nem tudni, hogy ezekbõl mi valósul meg, és valójában mit fognak nyújtani – nem lehet örökké pre-renderelt Killzone csatajelenetekkel ámítani a népet. Ami segíthet: GTA nyitócímnek (ha ez így lesz, akkor nyugodtan aludhatnak a tavaszi PS3 premierre idõzített Halo 3 ellenére is), a gép „felsõbbrendûségének” agyonreklámozása, exkluzív címek a japán fejlesztõktõl (FFXIII), teljes PS1 / PS2 kompatibilitás, és a Blu-ray (ha valóban életképes formátum). Ami árthat: a Xbox 360 gyors felfutása (…ha bekövetkezik), a megszokottnál jóval magasabb indulóár (…ha bekövetkezik), a béna kontroller (sürgõsen le kell cserélni), az MS-énél barátságtalanabb, kevésbé kiforrott online szolgáltatás (…ha ilyen lesz), és a Blu-ray (…ha nem terjed el a formátum). Igen, nagyon sok a „ha”. A Sony minden esetre kényelmesebb helyzetben van: nyugodtabban nyomathatták a szemfényvesztõ trükkjeiket (a gép megjelenése elõtt egy évvel még bõven lehet a „nem végleges hardverre” meg a „korai fejlesztési szakaszban tapicskoló játékokra” hivatkozni), és persze õk a piacvezetõk, az eddigi PS2 tulajok pedig nagyobb valószínûséggel veszik meg ismét a jól bevált márkát, mint hogy az „újjal” kísérletezzenek.
NINTENDO
Huhh, Nintendo. Ide tulajdonképpen egy jó nagy kérdõjelet is rajzolhatnék – a nagy N ugyanis gyakorlatilag semmivel sem vitt közelebb minket a Revolution-rejtély megoldáshoz az E3-on. Csalódás? Ja, az. Bemutattak egy (valószínûleg üres) dobozt, bejelentették, hogy nagyon kompatibilis lesz visszafelé a masina (NES / SNES / N64 / GC), és… Ennyi. A Nintendo Revolution-ben valószínûleg a kontroller fogja jelenteni a revolúciót, azt meg nem láttuk. „Mert ellopják a gonoszék. A tolvaj többiek.” – mondták. Gyanúm szerint nem errõl van szó – a kontroller még nincs kész, a hardver sem végleges (ezt õk maguk mondták), és a dizájn is változhat. Minden változhat, képlékeny az egész. A hardver gyengébb lesz, mint a konkurenciáé (elismerték), kérdés, hogy mennyivel. Meg az is kérdés, hogy hányan lesznek hajlandók követni a Nintendót a szokatlan úton. A szintén „experimentális” NDS jól fogy, ergo nem kell feltétlenül leírni a jó öreg N-t, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a handeheld piac nem egyenlõ az asztali konzolok piacával, ott mások a szokások, és mások az elvárások. Faktum: a Nintendo nagyon csöndben van, a Revo körüli hypeot nem õk, hanem a rajongók generálják. Azok a rajongók, akik az E3 alatt kétségbeesetten kapaszkodtak minden információmorzsába, topikok ezreit töltötték meg találgatásokkal, fake videókat gyártottak, azaz összességében sokkal komolyabb izgalmat okoztak önmaguknak, mint amire Nintendo képes volt. Az MS-nél és Sony-nál felsorolt „mi árthat és mi használhat” rovat most elmarad: minimális információkkal rendelkezünk a Revolutionról, találgatni meg találgassanak a fanboyok, nekünk nem tisztünk. A Nintendo rálépett egy saját útra, és öntörvényûen gyalogol rajta: ez vagy a totális romlásba, vagy a dicsõ felemelkedésbe vezet, köztes végkifejletet jelenleg elég nehéz elképzelni. A Revolution 2006-ban debütál – majd meglátjuk, mi lesz belõle. A Nintendo egyéb téren sem halmozott el minket információval: õsszel jön a GB Micro (a szuperkicsi GBA) és a kapunk egy adag nagy nevû, de nem sok újdonsággal kecsegtetõ folytatást / mellékágat az ismert frencsájzokból. Az E3 legnagyobb Nintendos pozitívuma: az új Zelda egyszerre jön ki Japánban, az Államokban és Európában – végre nem kell fél évet várnunk Linkre.
PC
A hatalmas nextgen nyomulást a pécés kínálat szenvedte meg: én ilyen silány felhozatalt az arcunkba pakoló E3-at még nem láttam. Jelentõs új bejelentés gyakorlatilag nem volt (a szabályt erõsítõ kivétel: Enemy Territory: Quake Wars), az õsz magasságában megjelenõ sikervárományos cuccokat láthattuk mozgásban, volt pár zárt ajtók mögött megtartott bemutató (Alan Wake, Prey…) és szia. Sok, korábban elsõsorban pécés címnek számító játék ment át instant multiplatformba (ami FPS, azt gyakorlatilag azonnal küldik a nextgen konzolokra is), talán csak az RTS-ek maradtak meg platform-exkluzívnak. Nem hozott ki új játékot a Bioware, a Blizzard a (konzolos) Starcraft: Ghost-ot mutogatta, a Valve nem adott ki új anyagot a HL2 expanzióról. Kár. Lehetséges okok: tudták, hogy a nextgen konzolok úgyis ellopják a showt (ez a valószínûbb), vagy egész egyszerûen nem akartak túl korán elõhozakodni az új cuccaikkal. Bíztató viszont a gyors technológiai fejlõdés: az Ageia PhysX „fizikai gyorsítókártyája” az új ATI / Nvidia fejlesztésekkel kombinálva a szokottnál hamarabb eltûntetheti(k) a PC-k és következõ generációs konzolok között feszülõ vizuális különbséget.
A platformbontásnak vége: a handeheldek hozták, amit elvártunk tõlük (sok Nintendo frencsájz és néhány innovatív cím NDS-en, újrakevert, de roppant látványos PS2 játékok PSP-n, a szokásos SNES újrák és folytatások GBA-n), a mobilos játékok még keményebben nyomultak (már az EA is komolyan fejleszt maroktelefonokra), a jelenlegi generációs konzolok pedig köszönik, megvannak. Idén még kapunk néhány tisztességes AAA címet, a Sony robbant egy utolsót (nálunk valószínûleg csak jövõre) az FFXII-vel meg a DQVIII-al, a Microsoft gyorsan kiszórja, amilye még van, aztán a third party fejlesztõkre bízza az Xbox sorosát. Új bejelentések, érdekes újdonságok a jelenlegi konzolgenerációra? Minimális. Reméljük, nem az idei E3-on látott / tapasztalt felhozatal határozza meg a PS2 / Xbox / GC további sorsát – ha igen, elég gyors lesz a haláltusájuk. Pandora szelencéjét kinyitották: a generációváltás kézzelfogható közelségbe került. Az idei E3 tényleg kétarcú bestia volt: örülünk a változásnak, és kicsit félünk is tõle. Vajon hogy fog kinézni a játékvilág térképe jövõ májusban?
liquid
babák se voltak olyan szépek, mint korábban.
Hát igen túlajdonképpen az e évi e3 nem volt nagy szám Konzolok terén volt mozgás de az sem nagyon
király a topic már megint lehúzhatja a rollót egy évig..... :(
Az E3 legjobbjai [2005-05-30 @ 22:17 - kombajn]
Az IGN szerint legalábbis az alábbi játékok voltak a legmeggyõzõbb PC-s alkotások a 2005-ös E3-on:
Legjobb akció: Battlefield 2 Legjobb kaland: Myst V: End of Ages Legjobb MMO: Dungeons & Dragons Online: Stormreach Legjobb RPG: The Elder Scrolls IV: Oblivion Legjobb szimuláció: The Movies Legjobb stratégia: Age of Empires III Legjobb grafika: Age of Empires III Legformabontóbb design: Spore Legnagyobb tehchnológiai bravúr: Unreal Engine 3.0 Legnagyobb meglepetés: nem volt kint a S.T.A.L.K.E.R.! LEGJOBB JÁTÉK: SPORE