A C2 egész pofás csak kinézetre elég nõi autó. Ezalól kivétel a VTR változat de annak meg annyi az ára, hogy akkor inkább már egy másik autót választ az ember.
Ráadásul egy kuplung nélküli automata váltórendszert beletenni egy sportautóba elég nagy baromság, még ha csak a gyorsulást nézzük akkor is.
Szvsz a citroennek a múltja érdekesebb mint a jelene, de nem akarom meghatározni a topic fõ csapásvonalát :)
Nem rossz, de a legújabbak már nem tetszenek annyira. Az XM pl. jobban bejött nekem design-ra, mint a mostaniak. Mondjuk a C5 hidraulikusan mûködõ alkatrészeinek minõségérõl hallottam rosszakat az Autó2 levelezõrovatában. Meg a szervizekrõl.
Mi a véleményem?
A Citroën-ek általában iszonyú kényelmesek (mikor meglett a jogsim BX-ünk volt, édesanyámnak most Xsara-ja van), de megbízhatóság terén azért nem ér fel egy Toyotával. A régi széria (XM-ig) tetszett, aztán az AX, ZX, stb. már kevésbé. Az új arculat (C4 és az új külsejû C5) ismét bejövõs, szóval ezzel nincs gond.
Amivel gond lehet, azok az apróságok, elsõ kézbõl mondjuk most csak a Xsara-ról tudok nyilatkozni, az pl. kifejezetten nõi autó, olyan közel vannak a pedálok egymáshoz, hogy az 50-es lábammal egyszerre le tudom nyomni mind a hármat :)))
ha valaki meghallja a 'hidraulika' szót, kapásból elkezdi fikázni...
Pedig pl. a BX-ben nekem nagyon bejött a futómû, iszonyú kényelmes kocsi volt (akkor). Igaz azért fél évente rendesen kellett vinni szervízbe, mert voltak háklijai...
CX kormányát kisujjal el lehetett forgatni (cisszegett rendesen :), nagymama-style fotelekkel, rengeteg korát megelõzõ extrával. Szerettem... ...volna ha lett volna rá pénzem hogy használjam rendesen. Ha tömve leszek egyszer, akkor biztos hogy veszek egyet újra. A világ legjobb hamutartója is a CX-ben van. Ufo mûszerfal, homorú üveg - hiányzik.
2002 novembere óta hajtok egy fehér C3-as exclusice kivitelt (1.6os, 110LE-s motor), és abszolút elégedett vagyok vele. nem jellegtelen, és unalmas a formája, mint a germán vonulatba tartozó autóknak (amibe beállt a Fiat is az új Puntoval, törném el a kezét annak, aki az elejét átrajzolta). kifejezetten szerethetõ külsõ. belül, fõleg elöl "Citroënesen" kényelmes, hátul a lábtér kicsit szûkös, keresztben és fejtérben viszont tágas. az anyagok olyanok, mint a kategória bármely hasonló méretû autójában. a plüss üléshuzat pl kifejezetten kellemes. a kaszni 1100 kilo sincs, ehhez rakjátok hozzá a 110le-s motort. kevesebb mint 10 a 100as gyorsulás. a váltó rövid úton, pontosan van megvezetve, bár a nagyon gyors váltásokat nem szereti annyira. alapból van benn tempomat, cds rádio, esõérzékelõs ablaktörlõ, digitklíma, 6 légzsák, szal a felszerelés a legjobb ezért a pénzért ekkora autóban.
Használatautóvásárlás elött vagyok már jóideje, de mindig inkább úgy döntök, hogy várok még egy kicsit, aztán megtetszik egy autó, aztán megint várok... :) De egy ilyen XM-et elfogadnék szívesen. :)
Egész pontosan 6,874,000 Ft-ért egy 122 lovas, 1.8i motorral szerelt alap 93-at kapsz. Ugyabakkor ennyiért már kapsz egy 138 lovas 2.0i motorral szerelt C5 SX-et, amelybe még válogathasz pár extrát (alapára 6,480,000 Ft), de már alapból több extra van benne (pl. CD-s rádió, míg a 93-ban rádiós magnó van).
Nincs semmi bajom a Saab-al, csak ennyivel nem jobb...
Extrák terén aligha, plusz a két autó eltérõ célközönségnek szól. A saab inkább aféle utcai sportos autó, a C5 meg alaphangon a kényelemre hajt. Ha napi 100km+ autózól, melyik a fontosabb szerinted? :)