ha sport, akkor injkább vennék egy Mazda m5-t de ha már szitro, akkor egy 3 ajtós Xsara VTS-t
Saab 6* megbízhatóbb, és biztonságosabb, a belsõ anyagok is sokkal jobb minõségûek. Nem csak a CD-s rádióból áll egy autó felszereltsége. A cds rádió a legkevesebb, mert általában a gyári rádiók, fõleg ilyen középosztályos autóknál elég szarok.
Xsara VTS 4,5 + 150e metál meg függöny és jó kis karcos hangja van :)
megbízhatóbb - duma, a citrok semmivel sem rosszabbak mint a saabok, pláne a c5. biztonságosabb - NCAPn 4/2 a citronál, 5/1 a saabnal, ez semmivel sem jobb anyagminõség - ültél te c5ben, vagy saabban egyátalán? a c5ösben a mûszerfal tetején extra puha bõr van, kellemes, világos a beltér, jó mûanyagok. a saabnál viszont ocsmány mûfa betétek vannak pédául. clarion cdk vannak a citrokban gyárilag, ami azért nem olyan szar.
<i>Aha, mert a Saab és a Citroën az egy árkategória, mi? :)</i>
A C5 kategóriára gondoltam a citrónál, ott meg már (8 milla körül) nem igazán számít párszázezer ide vagy oda :)
Amúgy azért vennék a C5 helyett Saab-ot, mert mint írtam nekem számít az autó egyénisége, ezt nálam a Citró elvesztette a Saab még nem (bár erõsen halad abba az irányba).
Na helló mindenkinek.A kifejtésem egyszerû lesz!Kar.-lakatos a szakmám,szerelgettem már pár autót.Sajnos én javítás szerelhetõség,anyagok minõsége,kidolgozás meg ilyesmi szerint IS osztályozom a taligákat(szakmai ártalom).Ez alapján írtam a márkáról a véleményem.Tudom manapság ilyenekre nem nagyon figyelnek az emberek.Egy viszonylag "hozzá nem értõ" emberke 3 szempont alapján minõsít és vásárol egy autót:pofás legyen,dögös legyen,jól mutasson a körúton.A három szempont alapján úgy tûnik faja a "citrom".De ha részletekre is odafigyel az ember akkor sajnos tucatmárka.Lásd még olasz autók:Fiat,Alfa.Formatervezésben elsõk,de a minõség szó szerint egyenlõ a nullával.Ez persze csak egy vélemény a sok közül:)
Egy helyi srácnak 40.000km után generáloztatni kellett a 95-ösöét, mondjuk hajtotta, de nem annyira, hogy megfeküdjön a motor. Szóval van ilyen is.
Megbízhatóság? Ilyen téren én személy szerint azt mondom, hogy japán autók. Mintavétel: Toyota CarinaE: Vállalati autó, 6 év és 280.000km benne, aféle mindenki kurvája, a motorja még mindig tartja magát, egyedül a futómûve van már kifeküdve (ami nem csoda, figyelembe véve a magyar utakat) és a légkondival vannak menetrend szerint gondok (utólag beszerelt, szóval ez nem a kocsi hibája).
Szóval én azt mondom, hogy azért 6x nem jobb a Saab... (személyes véleményem)
Ilyen téren szerintem általános a felállás. Tény, hogy a régi vasakat tényleg megbízhatóbbra építették, "volt anyag bennük". Az olasz autók mondjuk külön "csodák" a haver most adta el a Fiat Stilo-ját, 30.000km-nél már tünt el belõle az olaj. Szép eredmény... :))
Anno egy autószerelõ ismerõs mondta, hogy a Citroën-szerelõnek minimum 3 csuklója van, mert olyan nyakatekerten lehet hozzáférni mindenhez. Amennyire én látom a többi autógyártó is "felfejlõdött" hozzájuk, mert mostmár szinte bármilyen autó esetén reménytelen még egy egyszerû ékszíjcsere is az út szélén, pár kulcsal, mint anno a jó öreg Ladáknál, Skodáknál :)))
A személyes kedvencem egy kis Honda (ha jól emlékszem a tipusra) volt, ahol az olajbetöltõ nyílás fölött mentek el az üzemanyagcsövek (?). Mondjuk oké, tölcsérrel simán feltöltöd, de "parasztosan", a flakonból ez enyhén mocskos meló volt... :))) Vagy édesapám Mazda B2500-a, amelynél ki kellett operálni az akumulátort ahoz (mivel le vannak rögzítve, ez is csak villáskulcsal megy), hogy kicseréljem a fényszóró izzót. :)
Szóval az a szempont, hogy szerelési ergonómia, úgytünik eltünt a sûlyesztõben. Erre a kedvenc viccem (ami sajnos nem vicc!):
A formatervezõ elsõdleges feladata, hogy megnehezítse a gyártó, és lehetetlenné tegye a karbantartó munkáját.
...amelynél ki kellett operálni az akumulátort ahoz (mivel le vannak rögzítve, ez is csak villáskulcsal megy), hogy kicseréljem a fényszóró izzót...
Fiat Stilo pont ugyanez. Ott a bal izzó cseréjénél 2 lehetõség van: vagy akksi kiszed, vagy be kell feküdni az autó alá. Legdurvább asszem egy audi ilyen szempontból: ki sem lehet nyitni a motorháztetejét, mert ugye ne piszkáljon benne a tulaj, majd a márkaszervíz megoldja 8000 Ft-os órabérért... Többek között ezért sem fogok új autót venni.
Mit gondolsz a Citroënrõl? 4 kereke van, és gurul, mégsem ló... :)
Robotnyk!Igen,sajnos sejtem mire gondoltál:(((Egyébként errõl a szerelhetõségrõl napokat tudnák beszélni.Borzalmas megoldások kerülnek ki a tervezõ urak kezei közül.Pl:Opel Calibrába vagy egy Peugeot 206-ba fényszóró izzót cserélni,a teljes eleje lebombázása nélkül nagy mutatványnak számít.Fõleg még ha mûkörmökkel is rendelkezik a szerencsétlen felhasználó:)
Az Opel Calibrát cáfolom :) Semmi extra nincs benne, van a lámpatest hátulján és a tetején egy kis ajtó amihez hozzá lehet férni mind a 2 oldalon, könnyen kinyitható, bár utána kell egy kis kézügyesség, hogy a lukon kicseréld az izzót, de mégsem annyira gáz, hogy már magához a lámpához való hozzáféréshez ki kelljen szerelni pár nagyobb darab alkatrészt.
Én a japán kocsikat tartom a legtöbbre, de a francia autók a 80as, 90es évek szardömpingje után manapság kezdenek jók lenni, a Citroen C5 talán teccik is. A Citroen a 60as években a merész futurista fejlesztéseket preferálta, mára csupán követi a divatot, de yol. Viszont az összes autószerelõ szidja a francia kocsikat ugyanis qrvanehezen szerelhetõek..
Megindoklom.
Eccerü. Nekem ronda autókat csinál. Nem tetszenek. Ennyi. Citroen ocsmány. Illetve anno volt egy Citroen-ünk,s baromi szar volt,állandóan ledöglött. Egyéb érvem nincs,kérem a felmentésem!
Viszont az összes autószerelõ szidja a francia kocsikat ugyanis qrvanehezen szerelhetõek..
Megnyugtatlak, már lentebb írtam, hogy ez inkább a 80-as években volt igaz. Azóta a többi márka felfejlõdött a fracia márkákhoz, sõt, olykor le is körözik õket. A mai autók legtöbbje már iszonyú nehézkesen szerelhetõ, szinte bármilyen beavatkozás azzal kezdõdik, hogy bizonyos részegységeket meg kell bontani, hogy hozzá lehessen férni a szükséges részhez. Ez igaz a japán autókra is...
Illetve anno volt egy Citroen-ünk,s baromi szar volt,állandóan ledöglött
Ez eseti nézõpont, bármilyen probléma is volt, több, mint valószinû, hogy csak egy rendes, lelkiismeretes (és utána rendszeres) szervízelésre lett volna szükség. Innentõl kezdve pedig a gazdája, illetve a szervizes a kérdõre vonható alany :)
Mintapélda az Olcit, ami ugye mint tudjuk nem a minõség márványba faragott mintaképe. Ehez képest egy ismerõnél kb. 10 évet lehúzott egy ilyen úgy, hogy sose hagyta cserben sehol. Ennek az volt az ára, hogy úgy kéthavonta elvitte egy öreg autószerelõ mesterhez, aki tetõtöl talpig átvizsgálta a kocsit, és ha valami gubanc volt, akkor azt megcsinálta. Szóval ha egy autó "állandóan ledöglik", akkor annyi a megoldás, hogy meg kell csináltatni rendesen, és utána nem lesz vele több gond. Ennyi :)))
1.: Autók igenis el kell vinni a kocsit rendszeresen szervízbe, mégha ez pénzbe is kerül (alternatíva: egy megbízható ismerõshöz, aki kevesebb pénzmaggal is beéri, és ért az adott autótipushoz!). Ha a kocsira ügyel az ember, akkor hosszú idõn át is szolgálhatja gond nélkül, de ezért igenis oda kell figyelni, hogy nem rozsdásodik-e az alváz (ha igen, akkor gyorsan tenni ellene), hogy az elhasználodó alkatrészek kellõ idõben cserélve legyenek (szûrõk, ékszíjak, stb.), az olajcserék rendben meglegyenek (használt autónál általában már a sebváltóban lévõ olaj is sorra kerül!) és a többi. Aki ezt elmulasztja, az magára vessen, és ne nyafogjon, hogy szar az autó...
2.: Amikor az ember használt kocsit vesz, akkor úgy kezdi, hogy alaposan átvizsgáltatja a kocsit, mégha ez belekerül mondjuk 5-10.000 forintba is. Így értesülhet arról, ha a kocsinak valami gondja van (következménye: vételármódosítás, vagy simán nem veszi meg), illetve hogy mire számíthat késõbb.
megvesszük-széthajtjuk-kidobjuk. amerikai mentalitás.
Hát én láttam egy Citroen Jumpert,hogy az egész elejét le kellett szedni mert kiégett a fényszóró.Egy haszonjármûnél ez szerintem marha idegesítõ tervezési hiba.Nem igaz hogy nem lehetett volna normálisan megtervezni!
Jaja. Használt autónál elsõ dolog: olaj-, vezérmûszíj- (lánc), gyertya-, szûrõk cseréje. Ezután lehet vele közlekedni :) Ha valaki sajnálja azt az 50-60e Ft-ot ezeket megoldani, az meg is érdemli, hogy egy esetleges szíjszakadásnál beverõdnek a szelepek, szar olaj miatt besül a motor stb...
különben meg a francia autonál nincs jobb!!!!!!!!!!!
Szerintem sz*r autókat gyártanak.
Indoklás:
- Az egész hidraulikus rendszer is a vezérmûszíjra van kötve, ami nagyon megterheli a motort.
- Szervízeléskor nagyon nehéz egyes alkatrészek cseréje, tervezési, átgondoltsági hiba. Gondolok itt az olajszûrõ cseréjére is.
- Az igaz, hogy a rugózásuk elsõrendû, de miért kell az autónak leállított helyzetben teljesen leülnie ? Úgy néz ki , mintha elromlott, bedöglött volna, emelett még hátra beszállni is nehéz így.
- A ciroen Jumpernak 10 -szer többször hullik szét a váltója, mint a Fiat Ducatónak.
- Franciaországon kívül nem sok országban van Image -a a kocsinak, ez érthetõ azthiszem.
Nézzük pontról pontra:
- Az egész hidraulikus rendszer is a vezérmûszíjra van kötve, ami nagyon megterheli a motort.
Így tervezték, szóval valószinüleg nem terheli túl.
- Szervízeléskor nagyon nehéz egyes alkatrészek cseréje, tervezési, átgondoltsági hiba. Gondolok itt az olajszûrõ cseréjére is.
Szerinte lehetne sorolni, hány gyár autóiban okoz gondott az olajszûrõcsere komolyabb megbontás nélkül... Lent már említettem a szerelési ergonómiát, hát én azt vallom, hogy a legtöbb mostani autó terén ezt a szót már dobhatjuk a kukába - nem csak a Citroen esetében...
- Az igaz, hogy a rugózásuk elsõrendû, de miért kell az autónak leállított helyzetben teljesen leülnie ? Úgy néz ki , mintha elromlott, bedöglött volna, emelett még hátra beszállni is nehéz így.
Azért ül le, mivel nincs nyomás alatt a hidraulikarendszer. Bonyolult lenne úgy megoldani, hogy parkolás közben kitámasztja magát valahogy. Egyébként nézd az elõnyét: nehezebb ellopni :) És azért van valami feeling abba, ahogy a kocsi beindítása után szépen felemelkedik a kaszni :))
- A ciroen Jumpernak 10 -szer többször hullik szét a váltója, mint a Fiat Ducatónak.
Passz, a Jumperrel nem volt még dolgom, hallotam róla sok rosszat, az viszont tény. De mondjuk itt inkább a személyautókról volt szó :)
- Franciaországon kívül nem sok országban van Image -a a kocsinak, ez érthetõ azthiszem.
Hát nincs olyan imázsa talán, mint a VW-nek, ez is tény. De nem is olyan tömegautó (bár a VW árai miatt az sem éppen tömegautó...) :)