Tudna vki segíteni már nagyon régóta akarom ezt a filmet honan toltottétek le a filmet???plíz
Naja:), énis azt akartam vártam már hogy ujra megnézzem a mozi után... Leszedtem, elinditottam, 5 percig néztem majd letöröltem ... igy nem lehet élvezni gép elõtt ezt a csodás filmet, majd dvdn, aztán ha a boltba megjelenik akkor azonnal megveszem és házimozin ujra és ujra és ujra... megnézem :DDD
Találtam egy jó kis progit, amivel sikerült egyszerûen kettészednem egy feliratot próbaképpen: Subtitle Studio 2.0 a neve. Már töltöm a 2cd-s ac3-as Silent Hill-t is. Ha elõbb nem, de holnap délelõtt megpróbálom hozzáigazítani Solid Snake feliratát. Ha sikerül, szólok.
a feliratot honnan lehet leszedni mert sehol sem találom a DIAMONDOS verzióhoz?
Azt a játékban sem értettem miért változott átt a helyszín mindig!
Miért?
Silent Hill világai
Silent Hill bonyolult univerzumának megértéséhez nélkülözhetetlen a hely sokféle valóságának és valótlanságának ismerete. "A halott város gyökeresen különbözik a mûfaj minden más darabjától" állapítja meg Hadida. "Négy különbözõ dimenzióban, a létezés négy különbözõ szintjén létezõ világ ez: Silent Hill az 1970-es években, amikor valóságos volt és létezõ, a város ma, a város a köd állapotában és a város a Sötétség állapotában." "Hihetetlenül nehéz feladat ezeknek a szinteknek a vizuális megjelenítése" teszi hozzá Carmody. "Meg kellett építeni a hatalmas, tömör díszleteket, melyek csak öt stúdióban fértek el, és minden díszlethez a létezés két vagy három szintje tartozott."
Két dimenzió az idõvel kapcsolatos: a harminc évvel ezelõtti valóságos várost tükrözik, amilyennek a múltat idézõ jelenetek mutatják, melyek olyanok, akár a megkopott régi filmek, és a mai valóságos várost, ahol Sean Bean Christophere a feleségét keresi. A két további dimenzió - a ködös nappali fény, amelyben Rose kutat a lánya után, és a rozsdaszínû, néha mindent elborító Sötétség, amely a Poklot idézi - a térrel. "Tetszik nekem az ötlet, hogy a szó szoros értelmében feltárjuk a tér, az idõ meg valami metafizikai, misztikus létezés dimenzióit", mondja Gans.
Andrew Mason executive producer, aki úgy látott munkához, hogy már mögötte volt A holló, a Dark City és a Mátrix-trilógia, szívesen dolgozik olyan filmesekkel, akik önálló és teljes világot teremtenek. Mivel egész gyerekkorát tudományos fantasztikus könyvek olvasásával töltötte, elõszeretettel viseltetik az alternatív valóságok iránt. "Ez a történet arról szól, hogy mi történik a halál és a sorsunk közti pillanatokban, vagy talán arról, hogy létezik egy valóságos alternatív dimenzió, amely egyikünket-másikunkat csapdába ejt, mert szembeszegülünk a sorsunkkal" mondja Mason. "Ez a film a magánytól való rettegésrõl beszél, a félelemrõl a sötétségtõl, a félelemrõl attól, hogy vállaljuk a felelõsséget saját lényünk gonosz oldaláért, és a félelemrõl saját sorsunktól. A Silent Hill játékban az alkotók folyamatosan olyan környezetbe helyezik az embert, amelyben minden fenyegetõ, és semmi sem ígér megnyugvást. A film ezt az élményt akarja újrateremteni szélesebb közönségnek."
És ha kissé zavarosak ezek a megváltoztatott valóságok, az nem véletlen, vallja be Gans. "Nem akarunk mindent megmagyarázni, jobban szeretem, ha az emberek a történet álomszerûségében keresik a rejtély nyitját. Nagyobb öröm élvezni a megfejthetetlenséget. Játékos felhívás ez az intelligens megközelítésre."
A játék filmre vitele során történt egy döntõ változtatás: a film fõszereplõje nem férfi, hanem nõ. "Ha nyugtalanító kérdésekkel foglalkozik az ember, mint mi a filmben, szükség van a megváltó kegyelemre", mondja a rendezõ. "Ezt én úgy értem el, hogy nõket hoztam a történetbe (csaknem minden szereplõ nõ). Amikor a kérdések nõi szintre kerülnek, összetettebbé s egyúttal ambivalensebbé válnak.
A Halott Város vezérmotívuma a jelképes szinten ábrázolt anyaság, hit és üldöztetés. Gans Farkasok szövetsége címû munkájának (melyet õ ‘fiús filmjének' tekint) a fõszereplõje Mani, egy észak-amerikai bennszülött sámán, aki hisz a természeti erõkben. Ennek a filmnek a nõi megfelelõje A halott város, amelyben Gans a türelmetlenség erõivel szembeszegülõ anyaság erejét tanulmányozza. "Rose, mint Sharon nevelõanyja, annyira szereti a gyermeket, hogy a kislány a sajátja lesz. Ilyen módon a filmben az anyaság a Szeplõtelen Fogantatás révén, azaz a legmagasztosabb módon elért állapot. És ez a filmben a megváltó kegyelem. Minden nõalak másként éli meg az anyaságot."
Rose mellett ott van Cybil, a gyermektelen rendõrtiszt, aki Rose társául szegõdik a nyomozásban; Dahlia, a szenvedõ anya, akit egy fanatikus szekta megfosztott gyermekétõl; Cristabella, a vallási vezetõ, aki lemondott az anyaságról azért, amirõl úgy véli, nagyobb hasznára lesz a közösségnek; Anna, az ártatlan, aki belekapaszkodik mindenbe, ami anyának mutatkozik; és Sötét Alessa, aki olyan vad elszántsággal õrzi névrokonát, amilyet csak az anyai ösztön képes mozgósítani.
Egy játék filmre vitele hasonlít a regényfeldolgozáshoz, mégsem ugyanaz. A regényt gyakran tömörítik, ezt a videojátékot azonban lepárolták. Akira Yamaoka, a Silent Hill videojáték alkotója felhasználta a francia szürrealisták, például Hans Bellmer, meg modern mûvészek, mint Francis Bacon munkáit, és hozzákevert egy jó adag Kafkát. "Logikus a filmváltozathoz a francia szürrealisták nézõpontjából közelíteni, ahogy Christopher tette", magyarázza Mason. "A Silent Hillben a történet számtalan rétege rakódik egymásra, és amikor az ember már azt hiszi, mindent ért, mindig fölbukkan valami, ami rákényszeríti, hogy átértékelje az egészet. Ennek a játéknak a filmre vitele elsõsorban azt jelenti, hogy feltárjuk lényegét, közben átveszünk minél több ismerõs anyagot, és megõrizzük a titokzatosság és feszültség intenzitását.
"Amikor a "Silent Hill 2"-t játszottam, elsírtam magam", emlékszik vissza Roger Avary. "Káprázatos, maradandó mûalkotás. De alkotórészeire kellett bontanunk, és valami újat létrehoznunk belõle." Avary és Gans hosszú órákig tanulmányozta nemcsak a történet alkotóelemeit és egyes részleteit, hanem a lebegõ kameramozgást is. "Végig úgy éreztük, csak egyvalamihez kell feltétlenül hûnek maradnunk: az anyag szellemiségéhez", folytatja Avary. "Különben oda az egész."
És vajon mi ennek a Silent Hill nevû lázálomnak a szellemisége? "Ez volt az egyetlen nagy, igazi csatánk Christopherrel" magyarázza Avary. "Én a megbocsátásban hiszek, õ a jogos bosszúban, és azt hiszem, õ gyõzött." Avary elégedett az eredménnyel. "Christopher éppúgy átlátja a játékot, vagy még jobban, mint alkotói", mondja. "Elõször játékosként, aztán íróként, s végül rendezõként magáévá tette az anyag minden szükséges metaforikus elemét, aztán felvitte rájuk a maga meg az én és mindenki más értelmezésének rétegeit. Milliónyi különbözõ filmrendezõ állhatna elõ a maga értelmezésével, de egy sem akad, aki olyan mohón válogatna az eszközök közt, mint Christophe. Magáévá tesz mindenféle mangát, regényt, filmet, tévéjátékot, videojátékot és zenét. Azért készítette el éppen õ ezt a filmet, mert éli és lélegzi az anyagát."
Avary szerint A halott város gazdag sokszínûségében tulajdonképpen besorolhatatlan. "Az emberi kapcsolatok drámája? Tudományos fantasztikus mû? Atmoszferikus horror? Apokaliptikus film? Christophe alkotása nem hasonlít semmihez, amit valaha filmre vittek. A halott város egyik jellemzõje, hogy csak önmagával meghatározható."
Látható volt hogy Rose férje ( Christopher ) mikor odaért a városba, senkit nem talált ott... Rose ekkor már egy másik dimenzióba volt. A film végén mikor hazaérkeznek Rose, Sharon valamint Christopher akkor lehet látni hogy õk nem tértek vissza... 1 helyen voltak, de nem 1 világba... a valóság Christopher, a "másvilág" pedig Rosék... szvsz meghaltak.
Nem haltak meg. Emlékezzetek: nem találtak holttesteket a dzsipnél. Rose és Sharon átkerültek egy másik dimenzióba. Alessa sötét énje tette meg velük. Cybil odakerülése sajnos a tipikus "rossz helyen volt rossz idõben".
A végén pedig azért vannak még mindig ugyanabban a dimenzióban, mert a sötét Alessa belebújt Sharon-be (ez tisztán látszik, amikor Rose monja Sharonnak, hogy csukja be a szemét, õ pedig mégis kinyitja).
Elég erõsen nekicsattantja a fejét a kormánynak + a rendõr is mondta hogy beverte a fejét. Tuti halál. Csak SH környékén el van cseszve a túlvilág bizonyos dolgok miatt...
Inkább valalmi köztes purgatórium lehet a dolog, csak SH közelében torzult azzá a rémálomvilággá, ahol Rose találta magát.
Hisz a végén is vold de az inyel nis fátyolszerû volt. Ami eltakarja az élõk világát a holtak elõt... Rose és a kicsi sztem miután hazamentek "eltávoztak." Olyan nyugott Rose arca. Õ akkor sztem már tudta. Amikor a fickó felébredt már nem voltak ott... De méshol sem... Én így értelmeztem a végét. Igazi Silent Hill vég. Nem Heppiend de nem is szomoru depis. Olyan reménykeltõ. Mint a SH2 Leave vége...
+ mit is mondott a Rendõrhapek? Sok holtest ELTÛNT! Szóval sztem mehaltak majd eltûnek. Ha már az elején megtalálták volna õket a kocsiban akkor nemlet volna poén a vége...
Hát ja, a való világ számára eltüntek, de hogy meghaltak-e azt kötve hiszem. A játékban is van esély, hogy visszatérj a való világba és talán itt is megvolt az esélyük, hacsak nem nézett volna Alessa szemébe Sharon.
A Silent.Hill.DVDRip.XviD.AC3.iNTERNAL-NoGrp 2cd-s verzióhoz megcsináltam Solid Snake magyar feliratát, teszteltem, egyezik az idõzítés. Lehet szedni, aki akarja. Innen
Majd holnap leírom a véleményem, mert most nem találok szavakat. Egyedül az SH2 demójával játszottam de az a fajta vagyok aki horror játéknál csak rángatja az egeret mint az eszement és síkít a legkissebb dologra is. Filmnél nem így van. Azon sosem félek. Igazából most se féltem. Inkább a film hangulata fogott meg, mert lenyûgözõ volt. Majd holnap leírom bõvebben ígérem. De 10/8-as film. Ami nálam már nagyon-nagyon jó. (Falra mászok az olyantól h: "hát ilyen szar filmet még nem láttam." 10/5) Szval így értékeljétek a 10/8-at...
Az elsõ CD-s jó lett, gratulálok. Remélem a másik is jó, bár a probléma inkább ezzel lehetett. Én az elsõt is átidõzítettem kicsit, 2 ms -ot elõrréb hoztam az egész feliratsort, mert szerintem a felirat a hang után jelent csak meg, de így mostmár tökéletes lett.
Hát én 5.1-ben hallgattam, nem volt rossz. Már az feltûnt pár horrorfilmben, hogy ott rohan a csaj szigorúan felfelé, a biztos berekedés irányába és sikítás szerüségeket csinál. Na ebben végre rendes síkítás van, a szomszéd házakban ki tudja mit gondoltak mi van itt.
Egy dolog nem tetszett, amikor a liftben vannak, akkor az 5.1-et kihasználva úgy kellett volna adni a képet, hogy pont szembõl és úgy suhantgathi a karddal, hogy érezd, ahogy átmegy jobbról balra, az hangban ott lett volna nagyon.
Bár hangban a Martix vezetszerintem, olyan kivitelezéssel még nem találkoztam, bár ott gondolom rendesen rágyúrtak a témára pl a lövöldözéseknél, meg mindenhol.
Igaz. Én azon röhögök, hogy néhány horrofilmben amikor elénk toppan egy rémség ha nagyon tökösek vagyunk még be is szólhatunk is neki, valamit, de itt tényleg halálra rémül a csaj. Úgy retteg hogy menni is alig tud+ az elején elájul a félelemtõl. Külön tetszett ahogy ezután magához tért.
Ja és hálistennek nem valmi nyálas tinihõsöket kértek fel mert ott b*ódot volna el a film.
Lényeg ami lényeg, hogy ezt a filmet nagyon jól összerakták. Manapság télleg sok a gagyi, a horrorok sem igazán horrorok, mert félni azt nem lehet tõlük. De ettõl azért lehet, nyomasztó a világa, jók a hangok, bele lehet élni magunkat.
Amikor moziban láttam érdekes volt hogy elcsendesedett a röhögcsélõ közönség az elsõ Word Shift+ az azt követõ jelenet után. Csak pár halk jézusom+húbazmeg halatszot. Onnantól a közönség méla kussban ülte végig az egészet. ÉS egy apuka kivitte a kisfiát. - no comment.
Ha jól emlékszem a játékban a 2. rész úgy kezdõdött, h a csávó kapott egy levelet Silent Hill-bõl a feleségétõl, aki elvileg már rég halott volt, szerintem Sean Bean ezt a csávót alakítja a filmben. Lehet lesz 2. rész? szerintetek?
Most szedtem le a DIAMOND-osat, este megnézem. Itt mindenki azt irja, hogy jó lett, akkor lehet, hogy ezt nem uwe boll rendezte?
Na tegnap este megnéztem. Tetszett, bár sokat nem értettem belöle. :) De ezek a dimenzió megvalósítások tetszettek. Valaki leirhatná egy spoiler keretében, hogy pontosan miröl is szólt.
Ez az elsõ részben (a játékban) van bõvebben kifejtve.
Sharon nem sérült meg a balesetnél szal neki legalább életben kellet maradnia, szerintem nem haltak meg hanem csak simán "odaát" maradtak a párhuzamos világban hála Alessának.
Amit nem értettem hogy Alessa minek szállta meg Sharont a végén? Addig oké hogy az összeégett csajnak segített bosszút állni és végig védte Sharont is, mondta is hogy anno kimenekítették Silent Hillbõl hogy biztonságban legyen de aztán Alessa visszahívta az alvajárós álmokkal, de minek? A szektavezér amikor meglátta Sharon vmi olyasmit mondott hogy õ az új vessel (csónak?) lehet hogy Alessa Sharont használta hogy miután majd bosszút ál a szektán Sharonba bújva kijuthasson Silent Hillbõl? Alessa ereje nem volt korlátlan mert a templomba pl csak Rose-on keresztûl tudott bejutni. Ehh, elég zavaros a vége, majd körbenézek hátha vhol pontosan leírták hogy mi miért történt.
Mindenesetre rohatt jó film, örülök hogy megnéztem (lehet hogy a játékokat is elõásom megint )
Csak Rose-t mutatták hogy lefejeli a kormányt, de ettõl Sharon simán meghalhatott. Bár lkehet hogy õ a Alessával való köteléke miatt került át...
"Amit nem értettem hogy Alessa minek szállta meg Sharont a végén?"
Szrintem nem szálta meg. Eggyévált vele. Sharon volt Alessa elmenekült jósága. De nem teljes egész. Mostmár végre teljes mint Shaonminmt Alessa.
"Addig oké hogy az összeégett csajnak segített bosszút állni és végig védte Sharont is, mondta is hogy anno kimenekítették Silent Hillbõl hogy biztonságban legyen de aztán Alessa visszahívta az alvajárós álmokkal, de minek?"
Egyrészt hogy teljes legyen, másrészt hogy bosszút álhasson azokon a rohadék szektásokon. Sharon SH ba érkwezése olyan eseményláncolatot indított eli ami közvetve a szekta végéhez vezetett.
"Alessa ereje nem volt korlátlan mert a templomba pl csak Rose-on keresztûl tudott bejutni."
Ezért kelett Rose. Azok a szektásoknak akkora volt a hite hogy megakadájozta Alessa dühét. Nem valamiféle Isten védte meg õket (Mondja is Rose hogy "Isten nincs itt.") hanem a saját buzghó, torz hitük. Amikor Rose bement dumálni egyrészt megingott a hitük+megsazentségtelenítette a templomot. (Már ha szentnek számíott egy ilyen égetõhely)
"Alessa Sharont használta hogy miután majd bosszút ál a szektán Sharonba bújva kijuthasson Silent Hillbõl?"
Szerintem igen de nem gonosz értelemben. Hisz pont fordítot volt a helyzet. A szektások voltak a rosszak és tulajdnképpen Alessa+a szörnyek voltak a "jók". :) Eggyé akart újra válni azzal az énjével. Mondta is hogy Rose jó ember. Nem akara bántani szerintem. :) Alessa ennyi szenvedés után megérdemelte hogy új testben megfrissülve/kiegészülve újjászülessen. Kislányként aki nem emlékszik a múltra. (Ez mondjuk az én olvasatom de logikus.)
Azért szállta meg hogy be tudjon jutni a templomba és bosszút tudjon állni.
Hihetetlen számomra hogy ennél a filmnél képesek voltak ellenállni a nézettség varázsának (csináljunk bugyuta történet hogy mindenki egybõl értse),és a cenzúra hatalmának is (jaj ne legyen túl véres mert akkor baj lesz),hanem megcsinálták szerintem tökéletesre.Ez igen! A történet sem teljessen a Silent Hill 1 ugyan,de rengeteg dolgot átvettek. A hangulat pedig tökéletes lett.Szinte ugyanaz az érzés volt nézni,mint régen a Silent Hill 1-el játszani. A történet kétség kivül kissé zavaros lehet,engem némileg segitett hogy játszottam a játékal annó,illetve volt egy oldal ahol az eddigi SH játékok elég alapossan ki vannak elemezve,igy már egész kerek egész lett a dolog.A vége szerintem is az hogy Rose és Sharon ott ragadnak Silnet Hill világában.Hogy ez most a halál vagy egy másik köztes világ,ezen már lehetne vitatkozni.És bár az elátkozott várost elhagyhatták, az az otthon ahová hazatérnek nem az ahol a férje várt rá. Ez igy nálam 10/10,nem azért mert ez a tökéletes film,de ez ugy volt jó ahogy volt. Hát szóval ebben a szellemben szivessen vennék folytatást bármelyik játékrészt alapul véve...
Aki nem játzsott a játékkal az szart se értett belõle, a filmet sem vette komolyan, és valszeg nem lett valami maradandó élmény...
Emlékszem a moziba beült minden suttyú, elején röhögtek mindenen, még a közepén is, azt a végén olyan nagy csönd lett hogy hihhetetlen... arról meg nemis beszélve hogy sok kisgyerkõcöt ki kellett vinni közbe, de ezt nemis értem 18as filmre mindek hozzák el a kölköket...
Hát azt nem tudom kisebb gyerekeket ilyen filmre minek kell bevinni.De szerintem aki igy tesz az se egy trailert nem nézett meg róla,se egy elõzetest nem olvasott el.De utánna lehet még a film készitõi a hülyék amiért ilyen "szörnyûséget" mutatnak be.Amugy meg nem 18+ -os?Ha meg igen,hogy mehet be rá?Bár hát el tudom képzelni ezt mennyire veszik a mozikban is komolyan. Hát igen a történet megétésében sokat segit a játék(ok) ismerete.De azért odafigyelve szerintem bárki megértheti.Ha nem is ott helyben hogy mi miért,de végére érve,utólag végigondolva igen.Ezért is mondtam hogy csodálom hogy az ilyen történetet be merték válllni,és nem valami egyszerüsitett szeméttel töltötték ki az idõt.Ebbõl is látszik szerintem hogy ezt a filmet valóban a "játék kedvelõinek" csinálták elsõsorban.Szerintem az összes játékból-film dolgot ezzel a szemlélettel kellett volna csinálni (na meg nem Uwe Boll-nak),akkor sokkal több örömünk lett volna az eddigiekben is...
Nagyon sok utalás van a játékról benne, helyszínek, karakterek, hangulati elemek stb... aki nem játszott velük az ezeket nem érti, nemtudja értékelni... szvsz nem élvezheti a filmet normálisan ( példa ezekre a vihogó emberkék ).
Dettó. Nagyon féltem én is hogy valami leeygszerûsített történetileg és látványvilágilag kiharlét szemetet tolnak az arcunkba, de kelemesen csalódtam. A film végén úgy áltam fel a moziban hogy "Ez igen! Így kell színvonalas adaptációt csinálni."
A Prince Of Persia és a Halo esetébenis minimum ilyen szintû profizmust várok el. Reméllem ebbõl sok rendezõ rájöt hogy egy adaptációnak nem "Based On" -nak kell lennnie, nem csak úgy távolról kell hozni a hangulatot hanem így! A lények miatt féltem a legjobban, hogy esetlek kiveszik õket mert hát túl rémísztõk! De szerencsére belerakták õke és remek munkát végeztek ebben is.
Na a többit majd késõbb. Abban már lesznek negatívumok is de az öszképet nézve a film 10/10-es.
Hát én most fejeztem be a filmet kb. 5 perce, de eléggé furcsa élmény volt. Szntem annyira nem volt olyan félelmetes, hanem csak olyan feszengõs.
Bár nekem az eleje jobban tetszett, amikor beért a csaj a városba, azt a közepe felé már kicsit túlzásba vitték ezt a szörnyezést!
Mondjuk aztse értettem, h honnan bukkannak fel ezek a szörnyek és miért válnak hamuvá x idõn belül!
Én nem játszottam a gammával, de ottis az van, hogy császkálni kell a városba azt eccer csak megszólal ez a sziréna és jönnek a szörnyek, azt eltûnnek?
A végét se értettem, hogy hova mentek. Miért mennének vissza a városba? Már mindenki meghótt! 2esben bolyonganak vagy mi???
Nah visszaolvastam a fórumon és már minden világos!
Szal akkor a csajszi és a lánya átkerültek egy másik dimenzióba, ahol az összes szektás is volt, és amikor elmentek silent hillbe megkeresni roset (az apja) igaziból nemis voltak ott ien szörnyek meg ezek, meg tök napos volt az egész város!
Akkor csak azt nem értem, hogy ha halottak voltak akkor hogyan tudtak mégegyszer meghalni?
Legalábbis a rendõrcsaj meg a többi!
Elõször csak átkerültek a másik dimenzióba és ott aztán igaziból meghaltak. Asszem...