Arról nem is beszélve hogy már a szabadedzéseken tudták hogy szar a gumi.
Simán hozhattak volna új gumikat minden csapatnak, de hát olyan nagy volt a francia ego hogy meg kellett várni még Ralf falhoz vágja a kocsit és ekkor bizony már késõ volt.
Indy és Nascar van a pályán. Ha annyira veszéles lenne õk sem mennének rajta. Semmi veszély nincs benne. Egyszerûen a franciák elbaszták a gumit. És hogy ezt ne kelljen beismerniük elcseszték az egész F1 es versenyt egy idõre amerikában.
nem a Michelin vágta tönkre.Rossz keveréket hoztak és 8-10körönként kellett volna PIT-be menniük.Akartak egy lassítót oda de Bernie nem engedte,amúgy meg veszélyes lett volna mer ott ha 300al eldobják a gumi miatt...
off. vajon népszerûbb lesz az F1 hogy van csapatuk ? gondolom ez számít .
K.B szerintem max 3 éven belül visszamenne a Sprintbe gondolj bele ott mindenki rajong érte (vagy sokan legalábbis) ki tudja itt lenne e akkora tábora. Meghát nem is biztos hogy az lenne amit elképzelt magának... 1 ideig szerintem kulloghatna a mezõny végén és gondolom ehhez azért nincs hozzászokva.
Én csak abban az esetben gondolnám,ha sikeres lesz.Ha nem menne neki és a csapatnak bizonyára visszatérne idõ elõtt a Nascarba, mert szerintem amúgy bõven visszatérhetne 33-35 évesen is,még egy jó 10-15 éve lehetne a Sprintben.
F1-es amerikai nagydíjról egyenlõre nincs szó.Az idióta Michelin 2005-ben tönkre vágta azt a jó versenyt.Amikor 6 autó rajtolt el.2006-ban és 2007-ben még volt verseny,de a jegyeladások miatt nem érte meg,állítólag. Pedig,amit kialakítottak pályát,az f1-es autóknak,az nagyon jó,voltak itt szoros futamok.
Hát nekem is Gordon a kedvenc,de a nickbõl gondolom ez látszik:D
Ha teniszt megemlítetted,akkor egy kis off,egy mondat erejéig.Szóval gondolom Neked is Federer a nagy kedvenc,meg mondom õszintén,a játéka mellett a hozzáállása is nagyon szimpatikus,egy igazi sportember,de pl az idei wimbledoni fináléban,pont a játék miatt drukkoltam Roddicknak,mert ott,azon a napon szerintem jobb volt,mint Roger,és szerintem jobban megérdemelte volna,de hát a sport nem ilyen:)
Dodge nekem is tetszik,de nem csak a Nascarban,az utcai változatok is egészen jók.A Charger és Challenger nagyon jól néz ki Mondjuk azok a modellek amik itt vannak a Nascarban,azok közül talán csak a Toyota,ami nem tetszik annyira.
A US F1 2011-tõl szerzõdtetné a NASCAR-os Kyle Buscht
A Forma-1-ben a következõ szezonban debütáló US F1 istálló 2011-tõl szívesen látná egyik pilótájaként az egyik legnépszerûbb amerikai autóversenyzõt, a jelenleg NASCAR-ban szereplõ Kyle Buscht. A charlotte-i alakulat szándékai szerint már jövõre foglalkoztatna amerikai pilótát, ám egyre kevésbé tûnik valószínûnek, hogy ez sikerül, így 2011-et tûzték ki ezen céljuk megvalósításához.
"Amennyiben nálunk szeretne versenyezni 2011-tõl, örömmel látjuk"- mondta el Peter Windsor az USA Today címû lapnak. "Azt hiszem, az idõvel sok találgatás lesz ezzel kapcsolatban. Úgy gondolom, jó munkát fogunk végezni. Tudom, hogy ha Kyle eljön hozzánk, és meglátja a gyárat, tetszeni fog neki."
A csapat társalapítója hozzátette, régóta figyeli Busch teljesítményét, és nagyon tiszteli a huszonnégy éves pilótát. A brit üzletember szerint képes lenne világbajnoki címet szerezni a Forma-1-ben. "Megvan a kellõ tehetsége és a megfelelõ hozzáállása. Szeretném õt Forma-es autóban látni. Ha jövõre ki akarja próbálni az autónkat az Államokban, szívesen látjuk õt"- folytatta Windsor, aki már találkozott is a pilóta menedzsmentjével, és tudja, hogy szerzõdése a következõ év végén lejár.
Busch korábban azt nyilatkozta, nem zárja ki, hogy a Forma-1-ben versenyezzen, ám elõtte szeretné megnyerni a NASCAR bajnoki címét.
forrás: f1hírek fotó: joe gibbs racing
Érdekes lenne,mindenképp kíváncsi lennék rá,habár a két széria teljesen más,nem tudni,hogy Busch-nak megérné-e átmenni egy számára bizonytalan világba,hiszen az elmúlt két évben a Sprintben átlagban 5-6 futamot azért nyert,f1-ben sokára lesz,mire a felét is megnyeri. Szimpatikus nagyon ez a US F1 Team,de be kell majd látniuk szerintem,hogy egy ideig nem a futamgyõzelem lesz a cél. Mindenesetre Kylenak egy évet várnia kell a Nascar bajnoki cím megszerzésével.
Jeff Gordon. De kb minden héten más:)
Ezért jöttem rá hogy ennek semmi értelme maradok úgymond semleges.
Tenisz az ahol van kedvencem de az ugye más ott látod a játékost meg ilyenek.
itrt kedvenc autóm van a Dodge. meg néha a Toyota :)
Jimmie ismét bajnok lesz? Bár még korai azért mert elég egy kiesés és elszállhat de mégis.Tökmindegy hol van hanyadik helyen a mezõnyben a végén nyer.Gordon meg ott erõlködik a végére mindig elfogy,bár a gumiai biztosan nem birták,de még az utolsó kiállás elõtt,hogytudott úgy hátracsúszni.Elfogy aszufla a motorból vagy mi a szösz.pont ellentéte a 48asnak,mindig van tartalék.Kahne is száguldott mekkora elõyne volt már,és õ is restart,és mintha másik autót kapna a pitben,már elszáll az erõ.Most majd jön Merinsville,ugye ott Jimmin,és Jeffen kívül nemigazán szoktak labdábarúgni.Aztán Talladega,majd ott egy Big One eldönti a chaset,vagy szorosabbá teszi.
30 futam után... Kansas tipp gyõztes: danikosz. grt Fontana tipp gyõztes: Robotnyk a gyorsabb tipp miatt,grt.
LOWES MOTOR SPEEDWAY
keselowski logano ambrose kahne kenseth
2009.10.11. - NASCAR - Talladegára új szûkítõ (Sprint)
A NASCAR átméretezi a superspeedway-eken használatos szûkítõ lemezeket.
Az elmúlt négy Talladega-i futamra visszatekintve ez lesz a harmadik méretváltozás, amivel a csapatfõnököknek meg kell küzdeniük, mikor optimalizálják az autók beállításait.
A november 1-én megrendezendõ futam alkalmával 59/64 hüvelykesek (2,341 cm) lesznek a szûkítõ nyílásai. A tavaszi 60/64 hüvelykrõl (2,381 cm) azért kellett módosítani a motor levegõ elérését, mert Carl Edwards súlyos balesetet kielemezve arra a következtetésre jutottak a mérnökök, hogy az autók sebességét csökkenteni kell. Annak ellenére, hogy a pilóták többsége inkább arra szavazna, hogy ne legyen korlátozás. Ugyan is azzal, hogy a 43 jármû lóereje közel azonos értékre zsugorodik, gyakorlatilag lehetetlen ellépni a mezõnytõl, együtt száguldanak az autók. És ez a közelség alakítja ki a veszélyhelyzetet, nem a sebesség.
Mikor a CoT (Car Of Tomorrow) autókat bemutatták, a karburátorra csvarozott lemez négy kerek nyílása még jóval nagyobb volt, mert az autók rossz légellenállása, dobozszerû felépítése azt jelentette, hogy kompenzálni kell a sebességet a korábbi áramvonalasabb NASCAR autókhoz képest.
De a Talladega-i új aszfalt a lefojtott lóerõk ellenére megnövelte a végsebességet.
- Az új szabály további 10-15 lóerõt vesz el majd az autóktól - mondta John Darby a Sprint Kupa igazgatója. - Szerintem ennek a változtatásnak nem lesz túlzott hatása a sebességre, ugyan is a csapatok mérnökei fifikás emberek, akik ezt képesek lesznek ellensúlyozni. Használhatják továbbá a hátsõ spoilerre szerelt vezetõélt is, ami nagyobb turbulenciát képez az autó mögött, így könyebb elõzni is.
Ha csak a lemezen található nyílások méretét nézzük, akkor az elmúlt 21 évben nem történt túl nagy változás. A Talladegai versenyeket áttekintve az alábbiak szerint változott az átlagsebesség:
1987-ben korlátozás nélkül 212,8 mph (341 km/h) volt a végsebesség a tavaszi futamon. Az év második Dega-i megmérettetésére ugyan ismét nem kellett szûkíteni, de bevezették a kisebb karburátort.
1988-ben már bevezetésre kerül az egy hüvelykes szûkítõ (2,54 cm), mellyel 198 mph (317 km/h) körülire csökkent az átlagsebesség.
A következõ három évben 2,381-ról 2,222 cm-re csökkentették az átmérõket. Ez nagyjából 192 mph (307 km/h) környékre redukálta a sebességet. Ez a szûkítõméret 1996-ig maradt szolgálatban, idõközben csak az 1992-es Daytona-i futamokon volt némi járulékos sebességcsökkentõ kezdeményezés, 35 illetve 45 fokos hátsó spoiler szögek bevezetésével.
1996-tól 2000-ig aztán ismér visszatért egy nagyobb méretû szûkítû, 2,301 cm-es átmérõvel. A sebességek 188 és 195 mph között ingadoztak, Daytonában a motorok sûrítési viszonyának csökkentésével is kísérleteztek. Nem sok eredménnyel. A lengéscsillapítók mozgástarttományának korlátozása is kipróbálásra került.
2000-ban Irwin és Adam Petty halála okán New Hampshireben is felkerültek a 2,54-es szûkítök az autókra.
2001-ben 2,381-es mérettel, versenyeztek. Daytonában meghalt Dale Earnhart, pedig az átlagsebesség már "csak" 185 mph (azaz 296 km/h) volt.
Spoiler- és légbeömlõ méretek szerepeltek a korlátozási listán 2002-tõl. A szûkítõ nyílásai 2,222-re csökkentek.
Mint látható a rengeteg szabálymódosítás nem feltétlenül hozta meg a kívánt eredményt, igaz 2001 április 1-én Talladegában nem volt egyetlen baleset sem, sõt még olaj vagy egyéb szennyezõdés miatt sem kellett beküldeni a felvezetõ autót.
Talladagaban a pályamenti biztonságra is áldoznak. Edwards balesete megrongálta a biztonsági rácsot a célegyenesben és több nézõ megsebesített (legsúlyosabban egy tinilányt, akinek eltört az állkapcsa). A rácsot (vagy inkább védõhálót) 4,57 cmrõl 670-re növelték az elmúlt hetekben, a téli idõszakban pedig a hátsó egyenesnél is megkezdik majd az átépítést.
motorsportok.hu
A Nascar-ba is van teszt tilalom ?
Auto Club 500 tipp :
Truex, Harvick, Kenseth, Vickers, Kahne.
Pepsi 500 tipp:
Matt Kenseth Clint Bowyer Martin Truex Jr. Greg Biffle Kevin Harvick
Pepsi 500 | Auto Club Speedway
Greg Biffle Matt Kenseth Juan Montoya Jimmie Johnson Tony Stewart
Pepsi
Greg Biffle Carl Edwards Jeff Gordon Kyle Busch Clint Bowyer
Pepsi 500 | Auto Club Speedway
Juan Montoya Martin Truex Jr. Joey Logano Denny Hamlin Jeff Gordon
Ez ugyanaz a Nelsinho Piquet, akivel a brazil kamionos szériában találkozhattam?
Ez valami vicc lehet csakis.. F1-be akar visszatérni ilyen után,és tisztességes csapatra és mérnökökre van szüksége? Milyen jó,hogy egy csaló még feltételeket is diktál.. Mázli,hogy apuci 3x vb és sok pénze van,így talán még esélye is van. Sokan elítélik? Nem tudom,ezt hogy nem lehet elítélni.
"Nelsinho Piquet már jövõre visszatérhet az F1-be 2009.10.09. 16:13 JoóGabi
F1blog.hu
Elképzelhetõ, hogy a következõ szezon rajtjánál újra ott lesz a Szingapúr-balhé fõszereplõje, a Campos Metá színeiben.
A Forma-1-egyik új csapatát az f1-live.com szerint apja, Nelson Piquet is pénzelni fogja, így akadna hely a Renault-csalást kitaláló, de vádalku miatt nem büntetett pilótának.
”Meg akarok szabadulni ettõl a sztoritól, hogy ne üldözzön életem végéig – nyilatkozta a brazil Globo TV-nek. – Tisztességes csapatra van szükségem egy tisztességes mérnökkel, ahol hisznek bennem. Nem tudom, melyik lesz az, de azt igen, hogy újra versenyezni fogok.”
Sokan elítélték a botrány miatt, a jelenlegi istállók közül biztosan nem ad neki szerzõdést senki. NASCAR-kamiont is tesztelni fog, az amerikai váltás a másik lehetõsége.
"
Mi az a NASCAR kamion ? Majd N.P vezeti a csapat 1ik kamionját ?
Azt hiszem ezen nem veszünk össze nektek tetszik nekem meg kb csak a NASCAR az autósport a többi uncsi nekem ha mindenképpen kell választani másodikat akkor F1
De sokask azt mondják hogy az F1-esek legalább európaiak vagyis a legtöbbjük ezáltal "hazai".nak érzik a több 10 ezerkm-re lévõ Jef Gordonnal szembe aki tán még azt se tudja mi az európa.
A másik meg igen a stream minõsége..... mikor még streamen néztem kérdezgették tõlem hogy látok e egyáltalán belõle valamit megtudom e külömböztetni a kocsikat.
De már az ingyenes lap by lap-ot nézem a nascar.com-on ott jó a minõség.
"Pedig ha az idei BTCC szezont adták volna TV2-ön, egy idõben az F1-l akkor nem sokáig nézhettük volna RTL-n a száguldó cirkuszt." miért ?
Én ezért támogatom hogy igenis menjenek F1-esek a NASCARBA még ha ez egyes vérfanatikusoknak nem is tetszik bár õk megelékszenek azzal hogy nézik a weben itt ott ahol épp megtalálják nem érdekli õket van e a tv-be.
De teljesen igazad van ott van pl a Montoya a Vllieneuve (nem tudom hogy írják) na õ róluk tudj az Európai is hogy kik õk és van kiért szorítani.
És igen aki nem tud angolul az nem nézi 1-2 fanatikust mint én hogy nem ért belõle tán 10 szót de nézi mert annyíra imádja de a 15 éves jancsika meg 60 éves józsi bá' nem fogják nézni ha nem értik mit mond a kommentátor csak "halandzsát" hall.
A legnagyobb gond hogy az emberekhez nem jut el sok szakág (Nascar, V8SC, BTCC) hisz nem közvetítik, ráadásul a közvetítéseket szeretnék saját anyanyelvükön hallgatni, mert így kényelmes és így egy kicsit sajátjuknak érzik. Nem mindenki ül gép elé és nézi a 300×200-as szakadozó, sokszor rossz minõségû linkeket. A másik gond szintén a közvetítés hiánya miatt az hogy nincs kinek szurkolni azt se tuják ki az a Jeff Gordon, viszont ha Mari nénit a falu végérõl megkérdezik hogy kicsoda Kimi, akkor kapásból vágja "hogy hát az a jóképû finn gyerek a Ferrariban".
Pedig ha az idei BTCC szezont adták volna TV2-ön, egy idõben az F1-l akkor nem sokáig nézhettük volna RTL-n a száguldó cirkuszt.