Ja hát igen. A Nascar és a F-1 is egyaránt cirkusz, a különbség az az, hogy egyik helyen a nézõ / a rajongó a legfontosabb, a másik helyen meg a csapat, illetve befektetõ van az elsõ helyen - most már :(
Pár éve még az F-1 is más volt. Mára teljesen kihalt belõle minden családiasság, emberség és sport. Európában ezt szinte teljesen átvette Le Mans és a hosszútávú versenyek, illetve hát ott mindig meg is volt, csak meg tudták õrizni. Nem csoda, hogy minden valamirevaló versenyzõ 30 fölött, ha teheti, akkor oda menekül, vagy pedig túraautóba. Ez a két szakág az, amit Európában manapság nézni érdemes, mert nem csak izgalmas, de ami sokkal fontosabb: emberi.
A Nascar megmaradt emberi, és tényleg csak azt sajnálom, hogy pár éve az Indy és a CART külön utakat választott egymástól, mert ha megmaradtak volna együtt, akkor mostanra agyonverték volna az egész világon a F-1-et.
Dale-nek nagy a tábora,valamiért õ nagyon bejön az amiknak. Na persze vezetni is tud. És tényleg a Nascarban nem fenyeget az a veszély,hogy valaki egyeduralkodó legyen,hisz szinte mindig más nyer. 36 futamból,jó,ha 5-öt megtud nyerni ugyanaz versenyzõ. Igen,talán a média,illetve maga a személy,milyen képet tud kialakítani magáról,szóval az egész hozzáállása a sportághoz. Az interjúk,meg persze a versenyek önmagáért beszélnek. Itt nemaz van,mint az F-1 ben,hogy Shumi elmondja minden gyõzelme után,belülrõl irtónehéz volt,meg bla,bla,bla. Aztán majdnem lekörözte a teljes mezõnyt. Itt tényleg megizzadnak minden egyes gyõzelemért. És persze elismerik egymás tudását.Nem nagyon fikázzák egymást.persze néha vannak heveskedések,de aztán megbeszélik a dolgokat. Így az emberek nagyrésze a szimpátia alapján ítél. Gondolom sok találkozó van,lehet beszélgetni a versenyzõkkel,nincsenek karanténbazárva.Szinte minden jobb helyen,vagy bármi legyen is az,megfordulnak,például éttermek,kajáldák,shopok,meg minden,bárhol találkozhatsz velük.Készségesen osztogatnak autogrammokat,szóval közvetlenek.Persze sok a szponzor,el is várják,hogy eleget tegyenek,de ezek nemolyanok,mint az F1-ben. Húzzák a szájukat ha megkell jelenni,meg integetni a közönségnek,esetleg valamire még válaszolni kell. Magáról a versenyzõkrõl,mint ember semmit nemtudsz meg. Itt ez máshogy van. Szóval az egész szimpátia kérdése,kinek ki. Gordon az egyik legjobb,s ha az eredményeit nézzük ugye a legjobb versenyzõ is.Én mikor elõször néztem a Nascart,már nemtom mikor volt,valahogy megkedveltem,pedig akkor szinte semmit nemtudtam róla sem.Egyszerûen szimpi volt,persze aztán nyert,nyert,nyert. De ez ígyvolt Senna esetében is,amikor bekerült az F1-be neki szurkoltam,és milyen nagy versenyzõ lett belõle. Szóval itt sok jó pilóta van,és tényleg valaki választ pár kedvencet. Én szinte mindenkinek szurkolok,és néha a futamon kezdek úgy lelkesedni,ahogy nézem,ha esetleg elszáll Gordon,vagy Jimmie,akkor aki a versenyben nekem a legmeggyõzõbb,akit úgy találok,hogy megérdemli mert nagyon odatette magát. Így szurkoltam már Nemecheknek,Buschnak,Kahne-nek,Dale,Jimmie,Sadler,Mayfield-nek,Martin-nak..mert néha balszerencsések,pedig megérdemelnék a gyõzelmet. De persze azért Gordon a first,ha épp nemmegy akkor minél elõrébb végezzen,és akkor elkönyvelem ma nemment,de örülök bárki is nyert.
Szerintem konkrétan ilyen statisztikát nem fogsz találni, max talán olyat valahol, hogy melyik versenyzõi klubnak hány tagja van, de szerintem ez is mérvadó ilyen szempontból.
Amúgy a kérdésedre a válasz roppant egyszerû. Elõrebocsátom, nyilván Spock és Holly barátaink egész más okból választották Jeffet kedvencnek, de az emberek többsége nem mélyed bele annyira a sportágakba, mint mondjuk teszitek azt itt (és remélem pár hónapon belül én is visszazárkózom valamelyest...) Egyszóval a többség azok közül választ kedvenvet, akivel a legtöbbet találkozik a tv képernyõjén, + aki sikerélményhez juttatja, vagyis gyõz. Aztán a túl sok gyõzelem bizonyos esetekben átcsaphat ellenszenvbe (lásd Schumacher), de szerintem a Nascart ilyesmi nem fenyegeti, és Schumacher esetében is talán a legnagyobb tábor még mindig neki szurkol, más kérdés, hogy mindenki más meg ellene, na de ez egy másik topic. A lényeg tehát szerintem visszavezethetõ egy ilyenfajta tudatalatti dologra kiegészítve egy kis matematikával, mint ahogy fociban mondjuk a legnagyobb nemzetközi rajongótábora (helyi szurkolókat a városok népességének változása miatt ugye nem számolva), szal a fociban is Real Madrid, Bayern München, Manchester United, Inter... stb, és tuti sokkal kevesebb eladott mezt értékesít nemzetközileg egy Valencia, egy Stuttgart, vagy egy Chelsea, holott olyan hatalmas nagy különbségek színvonalban nincsenek a csapatok között, mint mondjuk azt a rajongók számából következtethetnénk...
hmmm... lehet, hogy túlzásba vittem a filózgatást...? bocccs...
Following Earnhardt Jr. in the 2003 Most Popular Driver Award final standings were drivers Jeff Gordon and Kevin Harvick in second and third place respectively. Rounding out the top ten in descending order of votes were Steve Park, Tony Stewart, Michael Waltrip, Mark Martin, Dale Jarrett, Kyle Petty and Bobby Labonte. More than 50 drivers received votes.
Ezt talaltam : Earnhardt Jr. received more than 1.3 million of the more than 3 million votes cast. Four-time Winston Cup champion Jeff Gordon was a distant second with 348,629 votes.
Emlekszem az eredeti kerdesre, en csak azt probaltam kitalalni, hogy miert pont Jr.-nak es J.Gordonnak van annyi drukkere? Ne ertem, hogy miert õk ketten a 2 "kiemelt" ebbol a szempontbol? En nem azt szeretnem megtudni, hogy nektek miert, bar az is erdekelne, de jobban az foglalkoztat, hogy mondjuk USA-ban miert? ..ha esetleg talalnék egy statisztikat, hogy az USA-ban hány % drukkol az egyes versenyzoknek, jo lenne.
Igen,itt azvolt a kérdés ki lesz a bajnok.Holly,és jómagam Jeffnek szurkolunk. Laffite a rutinjában bízik,õis Gordon fan,csak Robbie-nak hívják. Na mármost így picit elfogultan ez a mi örümünkre szolgálna. A többiek akik még ottvannak,Dale jógyerek csak néha heves,volt kitõl örökölnie,de nagyontud menni,és nemadja fel.Amikor volt a balesete,ugye évközben,ott vesztette talán el a bajnokságot. Én speciel örülnék,ha mondjuk jimmie ynerne,mert irtó gyors,és jó versenyzõ õ is.Na persze "családban" maradna a kupa,és még fiatal,neki sok jó éve lehet. Busch,õ nekem a sötét paci,valahogy mindig kikerült a látókörbõl,és vezetei már mióta a chase-t.Mindig ottvan,ritkán hibázik,és..tényleg mindig odakerül a végén az elsõ 5-be.Persze jól megy,nagyonakarja biztosan a sikert. És az idény második felében nagyon jól is ment. Még én is szurkoltam neki,hogy nyerjen,mert ha magérdemli akkor vigye. Sajnos most a többiek nemszólnak bele. 4-ük közül kerül ki a gyõztes. Persze Sadler,meg Mayfield is jó,meg lehetne sorolni. Nemechek a végére nagyonmegy. Kahne,a fiatal hevével,sokszor ottvolt.Sok top 10-es versenyzõ aki úgy odaért. Martin az öreg róka,Stewart,akit néha elkap a vérmérséklete. Lehetne sorolni még,szóval Go Gordon!!!
Félreértések elkerülése végett: nekem nem különösebben szívügyem Jeff Gordon bajnoki címe. Az eredeti kérdés az volt, hogy "Szerintetek ki fogja nyerni a szezont?" Azért írtam Jeffet, mert aki ilyen fiatalon már ennyit nyert, annál világos, hogy a leghiggadtabban vezet majd a végjátékban, neki lesz a legkevesebb vesztenivalója is, így a legnagyobb esélyt én neki adnám. Ezzel együtt én is azt mondom, jó lenne ha egy olyan valaki nyerne, akinek még nincs meg a cím, és aki ezt meg is érdemelné. Amúgy nálam Bobby Labonte és Robby Gordon viszik a prímet, de nem nehéz megjósolni, hogy idén egyikõjük sem lesz bajnok...
Tiszta sor, hogy Jr. neve miatt került szinte az elsõ pillanattól a középpontba, persze azóta már bizonyította saját teljesítményével is, de nekem nagyon furcsa volt ez az azonnali "sztárolás" ahogy bekerült. Nálam pl. egy kicsit fordítva sült el ez a név dolog, mert pont az apja miatt nem lett a szívem csücske. Nagyon nem tetszett az apuka vezetési stílusa, emlékszem még olyan versenyre (talán Bristol volt) ahol a rá jellemzõ erõszakos módszerrel az utolsó körök egyikében szépen kipöccintette az élen állót és így nyert. Persze mikor a victory lanen a magasba emelte a kezét nem is igazán lehetett mást hallani, csak fújjolást. Félreértés elkerülése végett Earnhardt Sr. én is nagy versenyzõnek (a valaha élt második legnagyobb NASCAR versenyzõnek) tartom és elismerem az eredményeit. Szóval nálam ezt a nemtetszést megörökölte Jr. is.
...hát igen...ha valakit megkerdezunk, vagy J.Gordont vagy Earnhardt Jr-t akarja bajnoknak. Mindkettore lehet magyarazatot talalni, de szamomra egy kicsit erthetetlen, hogy miert pont ez a 2 versenyzo az, aki ekkora fan-bázissal rendelkezik. Elmeletem:-) Ha valaki 1992-94. ota nezi legalabb a NASCAR-t es ott kiszurta maganak a Rookie J.Gordont, akkor ertheto a rajongasa. Viszont, ha a 2. vagy 3. bajnoki cime utan ismerte meg es neki drukkol, az nekem egy picit erthetetlen. Annyi remek versenyzo van, miert pont õ? Earnhardt Jr.-nak azert lehet akkora fan-tabora, mert az apja utan atvette a kormanyt, aki egy igazi American Hero volt es ez a tortenet sokmindenkinek szimpatikus lehet. Én pl. 2002. óta nezem a versenyeket, kb 2 és fél éve. Volt az elso masfel ev, amikor megismertem a versenyzoket meg magat a versenyt es valasszak magamnak kedvenceket. (miert, lehet tobbet is, nem?) A fent emlitett 2 versenyzo nem emelkedett ki nekem a sorbol. Remelem ertheto, amit itt irtam. Mindenki annak drukkol, akinek akar, csak probaltam kitalalni, hogy miert pont õk ketten a Fradi es az Újpest?
Nem igaz, mindenki Gordon szeretné látni azzal a ménkû nagy kupával (bár az új kupa nem is olyan nagy). Van már neki négy és még csak 33, ráér a többire, had legyen most valaki más :)
Nem tudom. Azt hiszem Tihy irta... "ez a NASCAR" Akiket itt felsoroltatok, ... szerintem mindegyiknek van eselye... Ki tudja? Itt minden megtortenhet. Amugy en szeretnem ha Jeff Gordon lenne.
Igen,bármi,és szerintem sokminden fog történni az elkövetkezendõ 4 versenyen. Holly:Te mit tippelsz,illetve kit az elsõ helyre?
Szerintem is Busch a megbízhatósága miatt, de természetesen itt bármikor-bármi megtörténhet, hisz ez a NASCAR :)
Hello Holly! (Hey ez jol szol, ezt igy skandalni is lehet!) ;)
Hogy ki nyeri a szezont? Szerintem J.Gordon, de ez csak egy amolyan megérzésféle. Szerencsére ez nem F-1, hogy már az idény elõtt holtbiztosra tudni lehet. Ami engem illet, én annak örülnék igazán ha egy abszolút kiélezett végjáték alakulna ki!
Szerintem Jeff Gordon. Nem ledolgozhatatlan a hátránya,bár Busch elég megbízható. Nemlesz könnyû behozni. Dale is odaérhet még,ha mondjuk a gyõzniakarást vesszük. Persze mindenki akar. Esetleg ha Busch kiesne az egyik fuatmon. Talán még Jimmie is beleszólhat,ha így folytatja,megnyerne mindent,persze ez nem egyszerû. Szóval a rutin meg minden,na persze az autónak is rendben kell lennie. Jeff lesz a Nextel cup winner!
Szerintem Busch megtartja mar az elso helyet a szezon vegeig! Csalán ChevyG, mar hivtalak ide tobbszor tippelni a top10-re. Jo, hogy idetalaltal!
Szerintetek ki fogja nyerni a szezont?
Szia Laffite!
Bármikor de mondjuk,szombaton vagy vasárnap,a lényeg a futam elõtt. igaz már nemsokára vége a szezonnak,de örömmel fogadunk minden tippelnivágyót. Igaz Totyának kicsit több melója lesz a pontozással.
Én az elmult evek statisztikai es jelenlegi formak + 'akiket szeretnek ott latni' alapjan tippelek valamikor szombaton vagy vasarnap. A konkret futam elotti edzeseket nem figyelem. Lehet, hogy pont ezert nem jonnek be a tippjeim.
Én speciel szombaton,a kvalifikáció után,bár addigra az alaptippem már megvan,de azért ha valaki jól megy akkor berakom,de van mikor vasárnap.Néha megvárom a Happy hour eredményét,bár az csak egy kis körözgetés,de esetleg hátha javul valamit az autó beállítása.Ebbõl szoktam kiszûrni ki lehet ott a 10-ben. mondjuk azért vannak fix versenyzõim,akiket mindig beirok,akárhonann is rajtolnak. Lásd Gordont 2 futammal ezelõtt.
mikor szoktátok leadni a tippjeiteket a köv. versenyre? csak közvetlen a verseny elõtti órákban?
Ja, ez az "apáról-fiúra száll minden" dolog ez odaát elég jól mûködik. Nem akarok példálózni a Nascarral, az tiszta sor mindenkinek, de együléses kategóriákban is ott van az Andretti család, Al Unser-ék, a Schekter gyerek, Jacques Villeneuve is elõbb CART-ot nyert és csak aztán jött át (de, hogy minek maradt itt???) na mindegy. Amúgy télleg az a legkirályabb, hogy odaát nincs az a hatalmas marketingirányítás, mint Európában. Itt egy 35 éves versenyzõ már öreg, mert nem eladható az ábrázata reklámként a termék mellett. Odaát egy 30 év alatti autóversenyzõt tejfelesszájú kezdõnek tekintenek, legyen az bármilyen tehetséges és eredményes. Talán ezért is maradnak meg ennyire a nagy öregek, na meg hát a tapasztalat, a rutin, gondolom ott az azért sokkal többet számít, mint Európában, ahol lassan már egy csimpánz is képes lesz versenyezni, mert minden elektronikus, minden szuperérzékeny, minden atombiztonságos, a versenyzõnek meg versenyezni nem kell, csak gyorsan vezetni, na ezért nem kell a tapasztalat és ezért nem ternel ki Európa újabb Patréséket, Warwickokat és De Cesarisokat, hanem jönnek a 4-5 idényes versenyzõk és ha lejár a szavatosságuk a posztereken és tévéreklámokban, akkor jöhet a friss hús. Agyrém.
Ugyanakkor mákunk van, hogy a világnak van egy ilyen szempontból igenis vitathatatlanul jobbik fele :)
Atlantában majd E.Sadler megmutathatja, hogy mit tud a masinája. Szerintem jol fog menni. Macskajnos kiléte engem is erdekelne.Valószínuleg macskajános, csak az ékezetes betu kiesett a kulfoldi regisztrácio soran. Lehet, hogy nicko az vagy dinsdale a masik forumrol...
Jó gyors és itt aztán amjd lehet nyomni a gázt rendesen. Elõnyben a nagy hajtók.Kahne,Dale E.J.Johnson.Nemechek is ottvan. Azért remélem Gordon sem nagyon fogja vissza magát.
Ha draftot nem számítjuk, akkor a leggyorsabb pálya.
Hétvégi helyszín,Atlanta motor speedway. Tavaly Bobby Labonte,És Jeff Gordon nyert.Idén Dale Earnhardt Jr.
Ki az a macskajnos?
Hát igen,kicsit elhanyagoltad,na de most majd bepótolod. jó persze az Eurosport szart a autósportszeretõkre,inkább adnak 10 órás hótunalmas teniszmeccseket. Még szerncse,hogy ezek a franciák ittvannak. És még a nyomásnak is engedelmeskedtek,amikor a Talladega-i futamot nemakarták élõben adni. Most ez van,de lesz ez még jobb is El is felejtkeztem a gyûjteményedrõl,a régi nagyok,fõleg az f-1-ben. És ugye láss csodát a Nascarban még mindig megvannak az igazi jó versenyzõk,valahogy jó az átmenet a nagy öregek,és a fiatalok között. Itt apáról fiúra száll minden. Szóval az egész úgy jó ahogy van. Hétvégén tessék majd neked is tippelni!
Még a végén zavarba jövök... :) Amúgy sem érzem magam olyan hatalmas nagy fannak, hisz képes voltam kihagyni majd két teljes idényt, szégyellem is magam rendesen! Persze más tészta lett volna, hogy ha az Eurosport nem így áll hozzá a dolgokhoz, de mint példátokból is tapasztaltam, az informatika mai világában már minden megoldható, és ez most új lendületet adott! thanx
waoo, egy igazi NASCAR-fant koszonthetunk a fórumon! Nagyon szep gyujtemeny, gratulalok hozza! http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9031776 Ez a "nagy" NASCAR fórum, ha nem ismernéd. Ott is megmutathatnal par kepet a törpieknek. Harry Grant tenyleg nagy volt, most lattam eppen egy gyozelmet, ha jol emlekszem.
Na és végül a legnagyobb és egyben pótolhatatlan kedvenc: hoppsz, ide csak a nagy kép jutott
Egy igazi legenda, aki 1973 és 1993 között 21 idényt húzott le, 444 versenyen indult, 18 gyõzelem, 16 pole, összetettben 84-ben 2., 81-ben és 85-ben 3., 91 és 92-ben pedig a 4. helyet szerezte meg, szal az úr, aki Harry Gant néven 201szer szerepelt az elsõ tízben...
Most jönnek a nagyobb kedvencek :) (bocsi a hencegésért, igazából nem is az, csak jól esik, hogy végre értékeli valaki ezt a kis gyûjteményt, mert ugye amúgy mindenki a f-1tõl van elszállva...)
Na szóval, ha nem is Nascar, de mégiscsak minden idõk egyik legnagyobb amerikai autóversenyzõje... Mario Andretti:
Azt elfelejtettem mondani, hogy régen nagy aláírásvadász voltam, persze abból is elsõsorban a Nascar érdekelt, több kevesebb eredménnyel. Jellemzõ, hogy a Nascar csapatok rendre kényeztettek, míg a f-1esek meg csak küldözgették a csekkeket, hogy ennyit meg annyit fizessek be, és akkor ilyen meg olyan klubtagként majd lesz ez meg az meg amaz... ahan...
Fel is töltöttem a képeket, ide csak a kisebb verziókat másolom be, de a kedvetekért nagyobb felbontásban is beszkenneltem õket, azokhoz megadom a linkeket, akinek kell, le tudja szedni.
Na akkor jöjjenek az eddigi skalpok, igaz évekkel ezelõttrõl, de mondom, kihagytam pár évet... Elsõként Jeff Burton:
Na megjöttem. Kicsit nagyok lettek a képek, ezért nem mindet pakolom fel, csak a kisebb fájlokat, a többinek csak a hivatkozását próbálom bemásolni. Remélem sikerül!
A holt szezonban lehet ujranezni a letoltott futamokat. En pl. meg csak a 25. versenynel tartok. Mire kenyelmesen megnezem oket, kezdodik is az uj évad.
Este még gyors beszkennelek pár cuccot, aztán felrakom ide. Már csak azért, hogy lássátok régebben tényleg komolyan érdekelt a Nascar, csak aztán kimaradt pár év...
Nemártana kicsit pótolnod a hiányosságokat,hogy a jövõ szezonban már topon legyél!Bár nemnehéz belerázódni azthiszem,erre a 4 futam is megteszi.Én mindig csak az adott évet nézem,esetleg az elõzõt. Persze a nagy öregek megvannak,de azért változik minden.
Ja én el is felejtettem beleszámolni a hátralevõ idõt. Ennyi pont elég lesz aztán új szezon,Martinnak is utolsó éve.Rusty is visszavonul. Kicsit hiányozni fognak ezek az öreg rókák.azért még rendesen megnyomják a gázt. Na de még nincs vége a szezonnak!
tudom milyen vacak az a pár hónap versenyek nélkül, de néha meg pont az a jó, hogy van ilyen holt szezon, mert az ember totálisan kiéhezik a futamokra... addig majd nézünk valami mást, no meg marad egy kis idõm nekem is, hogy felzárkózzam és pótoljam mostani igencsak hiányos ismereteimet a mezõnyt illetõen...
Nálam speciel most 20-szal jön,de ez ingadozik.Hol több,hol kevesebb. Mikor lesz már hétvége?!újabb verseny,újabb izgalmak,sajnos már csak 4,aztán 4 hónap pihi.
Elinditottam én is,ha kitart akkor 10 óraalatt lentvan.De ahogy elnézem máris kicsit alábhagyott a lendület 15 óra is lesz. Na sebaj,mehet tõlem egész hétig.
Akik a gépen ültek....pont 20 éves a Hendrick's motorsport.
Hendrick Motorsports identified the dead as: Ricky Hendrick, Rick Hendrick's son; John Hendrick, Rick Hendrick's brother and president of Hendrick Motorsports; Kimberly and Jennifer Hendrick, John Hendrick's 22-year-old twin daughters; Joe Jackson, an executive with DuPont; Jeff Turner, general manager of Hendrick Motorsports; Randy Dorton, the team's chief engine builder; Scott Lathram, a pilot for NASCAR driver Tony Stewart; and pilots Richard Tracy and Elizabeth Morrison. Lathram was a former Kentucky State Police trooper.
És megtudja a sajnálatos esetet,hogy a csapatrepülõje balesetet szenvedett,és 10-en meghaltak,nemvolt túlélõ.Így nemvolt ünneplés.
Jimmie a célban.
Igy már jobb:-)
Egy kicsit viseltes a jármû. http://msn.foxsports.com/id/3106946_7_2.jpg
A hétvégén nagy összecsapások várhatók a dobogósok között.