Nem,...az a MMORPG. :D Az rpg játékos ennél jóval igényesebb, az életembõl a perceket/órákat nem kihajígálni szeretném az ablakon, nem csak szörnyeket akarok ölni..gyönyörû szörnyeket, gyönyörû tájakon, gyönyörû fegyverekkel.
Én spec. egy jó könyvet szeretnék amiben játszatok...valahol itt van sztem nagyon leegyszerûsítve. :)
Az "rpg játékos" alatt azokat kell érteni, akik teljesen ki vannak közösítve, és már csak más bõrében érzik magukat? Vagy ezt most definiáljuk, hadd szaladjon tovább az a gombolyag.
..vagy fallout. Tudom. Feltételeztem hogy a bárd karakter említésénél nem a szó kerül elõtérbe, hanem az hogy a játszható karakter nem tank, nem közeltávolharcos mágusgyógyító. :)
Barmilyen kornyezetben lehet rpg-t csinalni, nem csak a hagyomanyos fantasy. Lasd alpha protocol, Alien RPG (ha lesz)
Na azért már ne legyen minden fps/tps vagy paca rpg...:) A hõs az ugye nézõpont kérdése...itt mindjárt fel is merül(het) az elsõ keretrendszeri hiányosság, van-e olyan fajcsoport akinek te lehetsz negatív hõs is, vagy tök mindegy mit csinálsz a világban, valójában a monitort bámuló játékos 'véréhsége/gyûjtögetõvágya/grafikai ámulása van kiszolgálva...azaz szó sincs szerepjátékról te valójában az vagy aki a monitort bámulja. Amikor a keretrendszer lehetõvé teszi, akkor valóban el tudsz merülni a világban, és megpróbálhatsz szerepet játszani, lehetsz bárd mondjuk, és megpróbálsz érvényesülni..és itt kiderül hogy milyen a világ szabályrendszere.
Nem minden karaktert irányitó játékos lesz rpg játékos.
Teljesen igazad van. Egyebkent rettento nehez jo rpg-t csinalni, ahol jo a sztori, erdekes, szellemes, fordulatokkal teli a tortenet es elvezetes fejleszteni a karaktert. Nekem pl. nem sikerul egy epkezlab sztorit kitalalni pedig a grafikus engine-em, a fizikai engine, a parbeszed kezelo script nyelv es parser mar kesz van es a kornyezet, ambientacio is megvan. Tul akarok lepni azon hogy lojj 5 farkast meg hozz 3 gombat, meg kek ajto-kek kulcs. Szoval nagyon nehez.
Csak szerényen megjegyzem zárszóként (én buta, mégis belementem a veszekedõs játékba), hogy RPG annyit tesz hogy egy kitalált hõs bõrébe bújva szerepet játszol. A körítés tökmindegy, kinek a keményvonalas, komoly szabályrendszeren alapuló, komplex történetmesélõs, kinek az akciódúsabb jön be, és még lehetne sorolni az alfajokat. A "szak"lapok sem szeretnek éles határvonalat húzni, melyik tartozik oda és melyik nem. Ha pl. a Planescape Torment 3x komplexebb és komolyabb mint az Icewind Dale, akkor ez utóbbi már nem tartozik oda? Sajnos az összes játékkal foglalkozó média (nyomtatott, online) RPG-ként definiálja a Mass Effect-et is, de minimum RPG-ként IS tekint rá. A Witcher az egy keményvonalas RPG, mégis az abszolút kedvencem mûfajon belül. Én nem mûfaji határvonalakat keresgélek, hanem a játékot összegészében tekintem, és az alapján döntöm el, hogy jó-e vagy sem. Részemrõl téma lezárva.
"tehát neked tök fölösleges RPG-kel játszanod, mert nem a te mûfajod."
Ezt jól megmondtad, most már tudom hol a helyem Mester!
Damdamdamdam. Jogos, félig. Érdektelen helyszínek. Az oké. A mellékküldetésekkel már lehetne vitatkozni, inkább vegyesfelvágott. Volt, ahova csak xp-ért mentem el, de voltak, amelyek igenis érdekesnek tûntek. De persze ezt is embere válogatja. Mondjuk én imádtam minden percét, az összes hiba ellenére. Viszont összehasonlítani a Dragon Age-et, szerintem is felesleges. A BioWare készíti mindkettõt: ez egyfajta garancia arra, hogy a legfelsõbb szinten ügyelnek arra, hogy valóban BW-minõséget adjanak csak ki a kezeik közül. De a két játékon alapból két külön team dolgozik (az ME egy gárdája nagyrészt ugye most az ME2-n), és egészen más megfontolások alapján. Talán csak Evil Chris van ott mindenhol :) A KotOR-hoz sem hasonlítanám, de azt már csak amiatt is, hogy egészen más a világ. De még a Baldur's Gate-hez sem. Illetve talán egy dologban. Remélem, ez is olyan "OH, my holy fuckin' cow in god's dear heaven" élmény lesz, mint amit a BG okozott annak idején. Mondjuk már a BG óta megveszek mindent, amit kiadnak (az MDK2 valahogy kimaradt), s összességében nem hiszem, hogy pofára esnék :)
A Holdrol a Foldet en is megneztem, oriasi volt, de az egyforma helyszinek es gyenge mellekkuldetesek miatt nem jott be annyira mint mondjuk barmelyik gothic resz meg ha grafikailag elottuk is jar. (off) Az en rpg toplistam: 1.Fallout sorozat 2.Witcher 3.Gothic sorozat (risennel egyutt) 4.Oblivion 5.Kotor sorozat
Az ME-nek tagadhatatlanul voltak hibái én mégis imádtam. Talán sokan azért nem tartják RPG-nek mert ez a része nagyon le volt egyszerûsítve. De szerintem senki sem szabta meg, hogy egy játéknak milyen mélységekig kell megfelelnie bizonyos feltételeknek vagy elõítéleteknek ahhoz RPG legyen. Vannak ilyenek és olyanok is. Addig amíg élvezzük addig minden rendben. Egyébként nekem az ME leginkább mindig is egy fantasztikus interaktív film lesz zseniális történettel, felejthetetlen hangulattal és eredeti karakterekkel! Ezért szerettük, szerintem. Valóban voltak unalmas helyszínek és dettó ugyanolyan bel terek. De azért volt amire mindig emlékezni fogok. Amikor a Holdról lehetett nézi a Földet az valami hátborzongató volt!!! Valami ilyet érezhettek az ûrhajósok is anno! Bár tényleg nem tudom miért kezdtek el párhuzamot vonni a ME és DA között. Mert azon kívül, hogy mindkettõt a BioWare készítette semmi más nem lesz. A KOTOR-hoz való hasonlítás sokkal inkább megállja a helyét. De majd úgy is meglátjuk!!!
Megértem, van akinek nem tetszik, kitekintés a konzol felé tõlük. Igazából nekem a világ, a karakterek, a kasztok tetszenek. Nem úgy kezdtem neki, hogy most ez húú de HC RPG lesz, mert akkor tutira csalódtam volna, mint egyesek. Viszont a DA hez már úgy állok, hogy ez bizony legyen RPG :D
Az MMO-k altalaban arrol szolnak, hogy elerd (lehetoleg elvezheto kuldeteseket megoldva, szep teruleteken, blabla.) a max. szintet, aztan farmold az end-game contentet. Persze ez igy kicsit nyers megfogalmazas, mert lehet ezt elvezni, de ott hatterbe szorul a tortenet, tobbnyire nem ismered a szereploket, nincs eleje es nincs vege a tortenetnek. Vannak kidolgozottabb lore-ral biro MMO-k, de nem hiszem, hogy azokban is elolvassa az ember a 628. kuldetes leirasat, amiben 20 cserebogarat kell megolni, vagy hazakiserni az erdobol a szomszed lany eltevedt kecskebekajat. :) Amiben talan leginkabb elutnek az RPG mufajtol, hogy nincs valasztasi lehetoseged, igy a cselekedeteidnek semmilyen hatasa sincs rad nezve. Az "offline" RPG-k szerintem teljesen mas elmenyt nyujtanak.
Nekem iszonyat nem tetszett a Mass Effect, pedig elõrendelésbe vettem :( rá is fizettem,...valahogy nem jött be az egész rendszer, se a kasztok, se a fegyverek (különösen nem a fegyverek), egyedül a grafikát találtam kiemelkedõnek...az elsõ játék ami nem jött be a Bioware -tõl. Az, hogy a Dragon Age a KOTOR -ra hasonlít inkább, az nekem örömünnep.
rpg nem rpg, én bevallom szégyellem is de direkt úgy idõzitettem hogy tavaly a fallout3 releasekor legyen egy új gépem (elõtte 4 évig szar volt, 0game).
- Aztán eleinte jó is volt, csapatmenedzsment hullaszar. StbStb. Egy két felüdülés van az egész játékban, azok szerintem a csapdák és kórházas küldi, és még egy valami, na az rettenetesen jó.
- Beleuntam , megundorodtam stb. Kerestem még egy játékot mert nem volt mivel játszani. Megtaláltam egy értékelõ oldalon a mass effectet 90% fölött kapot. Na ezt megnézem. Elsõ tutorial pálya "mi ez a szar" "röhej" tipusú érzések kavarogtak bennem. Aztán rájöttem hogy ez mi mindent tartalmaz amit a fallout3ból kihagytak a szemetek és ezt a játékot nekem találták ki (osztagmenedzsmentes fedezékes sakk miatt alapból 100% -ot kapna tõlem).
A Mass Effectben voltak jó sztorijú mellékküldik, csak azok a helyszínek :( Na majd a kettõben, talán.
ööö azért nem árt egy szabályrendszer, ennek hiánya erõsen leegyszerûsíti a karakter kijátszhatóságát. :) .. Egy kidolgozott világ sem árt amiben az általam kijátszott karakterre reagál a külvilág..és itt most nem arra gondolok hogy a szörnyek lemészárolódnak :)) ..stb, vannak azért ismérvei egy RPG-nek
A MMORPG kulcsszóra kapsz olyan találatokat is, hogy azok köszönõviszonyban sincsenek az rpg hagyományokkal, pláne egy Baldur's Gate-l. pláne hogy pl. egy ûrben játszodó egyszerû shooter is mint MMORPG szerepelhet.(ha kiváncsi vagy oldal közepe, MycroPlanets MMORPG. Biztos találnék még egy csomó iylen hülyeséget..csak idõ. :)
Érdektelen mellékküldetések: Mass Effect. Csak így rögtön. Oké, fõleg azért mert mindegyik halál egyforma sziklás bolygókon, azon belül halál egyforma bunkerekben játszódott. Odazötykölõdsz a Mako-val, bemész, elintézed amit kell, vissza a Normandy-ra. Szóval lehet maguk a mellékküldetések ötletesek voltak de megvalósítás egy nagy nulla volt.
Abba meg most ne menjünk már bele, hogy kinek mi számít RPG-nek. Ugyanis rohadtul nincs sehol meghatározva, hogy az RPG-k azok csak a Baldur's Gate mélységû és összetettségû játékok. Egyénenként dõl el, hogy ki mit tekint annak. Csak mondom. Szerinted a Mass Effect nem RPG. Szerintem meg igen. És igen, ha valaminek a mûfaja MMORPG akkor az bizony RPG, akár Te elfogadod annak akár nem...
Az a baj hogy az RPG= szerepjáték. Amik neked tetszenek azok tényleg nem szerepjátékok, tehát neked tök fölösleges RPG-kel játszanod, mert nem a te mûfajod. Ezzel nincs semmi baj, engem meg a Heroes-tõl (de legfõképp a King's Bountytõl ráz ki a hideg).
Számomra a szerepjáték a történetet, a hangulatot, párbeszédeket jelenti. Az hogy mennyire fejleszthetõ a karakter nem nagyon izgat.
A BG1 nagyon jó, a BG2 szinte minden szempontból jobb, kivéve hogy kevesebb lett a szabad terület, asztem hasonló volt a probléma. Nekem pl. a mai napig a H2 a kedvenc HoMM részem (mert az a hangulat fog meg nagyon). De ha a BG1 sem volt tartós akkor más a helyzet. Pedig azért kár kihagyni ezeket, mert mellé olvashatsz a világban játszódó 10-20 könyvet, vagy akár a BG könyvet is (nem nagy dolog, de azért jó :) ). Meg persze az Icewind sorozat is...és a végén ezek nagyon sokat segítenek abban hogy igazán magadévá tedd a hangulatot. Mindezek után egy újrajátszás alkalmával jóval különlegesebb élmény játszani velük, másabb mint akár egy TOEE, Fallout, stb...még az Elder Srolls sorozat lehet hasonló talán.
Nem vagyok spíler én sem, de te súlyos képzavarban vagy RPG-k terén, ezért félrevezetõ lehet a véleményed. Nem az ízlésed, hanem a fogalmatlanságod miatt.
Csak egy utolsó megjegyzés: a fórumok tetszenek, mert pl. munkámhoz is innen szedem össze a legtöbb info-t. Egyedül azt sajnálom, hogy tele van minden fórum ilyen megmondó, okos fiúkkal.
Köszi, elég szerény srác vagy, ezek szerint ide csak akkora splílerek jöhetnek társalogni, mint Te
Azt nem mondtam, hogy mindent kipróbáltam, ami valaha megjelent. Nem vagyok nagy spíler, voltak olyan idõszakok amikor nem toltam semmit. Pl. B'sG2 ilyen idõszakba esett. Egyébként most írtam, hogy B'sG1 nem annyira tetszett hosszútávon, de megvettem és nem bántam meg, mert 20-30 órára azért lekötött. Mivel meguntam, eszembe sem jutott, hogy nekiálljak a 2-nek. Én életemben talán 10-15 játékot ha lenyomtam végig, számomra az a legjobb mérce, hogy mi igazán jó és izgalmas, hogy mit sikerült "kivégezni".
Hát innentõl nem igazán mérvadó a véleményed, szerintem mások számára sem, legalábbis aki vágja és szereti ezt a mûfajt, az most levonta a következtetéseket. És nem azért, mert ez vagy az nem tetszik, hanem mert fogalmad nincs az egészrõl...
Ne menjünk el értelmetlen irányba (-RPG | -Nem, nem az), ilyen vitákba inkább nem szállok be. Én RPG-nek tekintem, de ha így nyugodtabb vagy, akcióorientált hõsfejlesztgetõs játékok. (Pl. WoW és EQ2 hivatalos mûfaja MMORPG, de mint mondtam ezt hagyjuk)
Ezek a kedvenceim, de a B'sG nem igazán, csak írtam, mert azzal hosszabb távon nyomtam. Azt elismerem hogy nagy alkotás, és újra divatba hozta az RPG-t, emiatt fontos is, de ettõl még nem nagyon tetszett (csak akkor nem volt más).
Most akkor ezek a jók? Mármint a "Baldur's Gate(1), Diablo1-2, EQ2, Guild Wars, WoW, Witcher"? Mert ezekbõl a Baldur's Gate (ami amúgy a Bioware fõmûve) és a Witcher RPG, a többi nem.
Kevés játékkal játszom hosszútávon, régebben sokat kipróbáltam, de nagyon sok nem jön be. Baldur's Gate(1), Diablo1-2, EQ2, Guild Wars, WoW, Witcher. Számomra a keményvonalas RPG-k, úgy mint Gothic sorozat, Elder Scrolls sorozat stb... nagyon nem jönnek be, nem az én világom. Továbbá kipróbáltam a Fallout3-at is, az sem tetszik. Jobban szeretem a hangulat-orientált dolgokat. Ezért mondom, hogy szubjektív a "jó-rossz" fogalma. Én még az RPG-hez sorolom a Heroes sorozatot és a nemrég megjelent King's Bounty-t is, na ezek is nagy kedvenceim. (Tudom, stratégia és kaland is a máfajuk, de van benne RPG is)
(A Mass Effect-et még meg is vettem, nehogy a "gyorsan jött - gyorsan megy" effektus beleszóljon. De így se bírtam túl sokáig, számomra rém unalmas volt.)
Szerintem ez teljesen szubjektív, számomra az összes eddigi játékuk teljesen érdektelen volt, pedig a kedvenc mûfajom az RPG.
"reflex" ??? Megállíthatóak a harcok, "programozhatók" a társak, bármibe bármikor bele lehet szólni. Hol játszanak itt szerepet a reflexek? Amúgy nem azért, nem akarok én itt -pláne látatlanban- fanboykodni, de el tudjátok azt képzelni egy Bioware játékról, hogy érdektelen mellékküldetések vannak bennük? Én nem. Ha valami nem jellemezte soha a cég (vagy a belõle kivált, késõbb odacsapódott arcok) munkáját, az az ötlettelenség.
Én is megveszem a Guru-t mert érdekel, mit írtak a "guru"k. (meg amúgy is jó kis lap)
Még kiegészítvén az itt leírtakat, tovább mazsolázva a cikkbõl: Sok mellékküldetés, többségüket érdektelennek jellemzi. Viszont a pénz miatt kell velük foglalkozni, mert ahogy írja, ne várjuk, hogy a játék kegyes lesz a loottal. Normálon is kemény kihívás, a harcoknál a reflex, és a taktika lesz a döntõ, az ellenfelek használják a képességeiket, felmérik a terepet. Az eltérõ jellemû, és fajú társaink osztják egymást pihenés közben. Elsõ végigjátszásra 60-80 óra.
Azt hiszem ezzel leírtam mindent ami lényeges volt a cikkben.
Az értékelésekrõl az a véleményem, hogy 1 ember véleményét tükrözi, akinek vagy bejött vagy nem. Nagyjából ennyi. Nem szeretek addig értékeléseket olvasni, amíg a saját véleményem ki nem alakul, mert akaratlanul is befolyásolna, legszélsõségesebb esetben mindenképp azt szeretném belelátni, amit korábban olvastam. Miután kialakult a saját véleményem, utána már szívesen egybevetem másokéval, kíváncsi vagyok ki hogy vélekedik róla.
A töltési idõrõl, és a viszonylag kevés helyszínrõl: számomra a Witcher az elmúlt 4-5 év leghatalmasabb játéka (WoW mellett, talán azt is megelõzve, kivéve a játékidõben). Pont ebben a 2 paraméterben volt a leggyengébb, helyenként 1-2 perces töltés, viszonylag kis területû és kevés számú helyszín. A játékidõ mégis 40-50 óra volt, a hnagulat pedig mindent vitt. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ebbõl egyenesen következik, hogy a Dragon Age is szuper lesz, csak azt, hogy 1-2 technikai jellemzõ alapján semilyen szintû végkövetkeztetést nem lehet levonni a játékélményt illetõen, és szerintem csak az számít.
Mellékesen megjegyzem, hogy nekem a DA egyelõre nem jön be, túlságosan szürkének tûnik mind látvány- mind hangulat tekintetében. Ettõl függetlenül még lehet nagyon jó.
Na igen. Az emberek fejében. Egy 80 százalékos játéknak már a kurvajó kategóriának kéne lennie. 90 felé meg az örök klasszikusok mennének csak. Ezzel szemben már mindenki lesajnál mindent ami nem 90 százalék felett kap.
Pont ezt akartam én is irni érdekes hogy ez a hosszú töltési idö csak náluk jött elö arról már nem is beszélve hogy a KotORhoz is csak ök hasonlitják ennyire.
nekem csak a 3-4 perc töltési idõ szúrja a szemem. tudja ez egyáltalán mennyi az a 3-4 perc? vagy a gépe egy rakás szar vagy az idõérzékével vannak gondok:P már kijött egy rakás elõzetes meg teszt és egyikben sem említik meg a töltési idõt.
Ha jól tudom, a cikk alcíme az, hogy "kotor 3"... na innentõl kezdve hiteltelen hülyeség az egész. Ezeknek a cikkírás asszociációs játék... minden más lap 90-95% körüli értékelést adott, ezek direkt levitték 90 alá.
A helyzet az hogy engem totál hidegen hagy hogy 2 vagy 12 nagyváros lesz nekem a lényeg hogy sok helyszin legyen aztán hogy azok városok vagy falvak mindegy.
megjegyzem engem nem zavar! a BMW is kitalálta az angel eye-t mostmeg minden suzukis meg opeles hülyegyerek benyomatja az angel eye fényszórót! pfff:P:)
A 3-4 perc kamu lesz, vagy megint agyon terhelt OPrendszerû géppel. Pff...hányat látok napközbe, hogy ez egy jó gép, így - úgy, ..közben meg 2 vírusirtó a háttérben, spybot, ilyen - olyan beépülõs dolgok, különbözõ értelmetlen programok a háttérben stb.
Jopar erteklest elolvastam mar a jatekrol, de ez elso ahol egy nagyon picit leminositik a grafikat es en is ezt ereztem az utobbi idoben latott ingame jeleneteknel, hogy szep, meg nagyon varom, meg komplex, meg minden de a jatek kozbeni grafika (nem a parbeszed alatti) nem lesz annyira vilagrengeto. Persze mindent negativumot idezojelek kozt kell erteni, mert igy is mindenidok egy legjobb es legkomplexebb jateka lesz. Egyebkent ugyanazt ereztem a mass effectnel is. Moziszeru, gyonyoruen megrendezett parbeszedek es ezekhez kepest kicsit szegenyesebb ingame reszek.
Muszáj nekik feldarabolni a bejárható földeket, mer konzolokon igen limitált a memória (de PC-n is idõ lenne feltölteni egy nagy területet egyben), pláne ilyen grafó mellett életben nem futna. Lásd. Oblivion, ahol terepen tölötte elõre a zónákat, amerre mentél (rángatott is rendesen töltés közben, ha nem volt alatta brütál raid), de épületben/városban már nem így volt, ott egyben kellett egy-egy zárt teret (szintet), vagy városrészt betöltenie (megis volt a böjtje). Volt mikor már ajtófóbiám volt, mert tudtam, ha bemegyek tölt, ha kijövök tölt, így inkább elkerültem õket... :DDD (Witcher hasonlóképpen)
A kicsit sokat töltrõl annyit, hogy a Storm of Zehir-tõl is hullik a hajam. Midnen memóban van már, mégis hihetetlen ideig tölt és ezt eljátssza minden tetves encounternél 2x a map-en. Kész vagyok...
Inkább KOTOR a cikkíró szerint, mint BG. A grafika elmarad a Mass Effect-tõl, ATI3870+tuningolt 3.4GH Athlon X2-vel 30-60 fps 720p felbontás mellett.Sokat tölt (akár 3-4 percet is!), viszonylag kicsi területek, nagyon jó szinkron és zene. Nagyon jó AI mind a társak, mind az ellenfelek részérõl. A hangulat remek, magas újrajátszhatósági faktor. Negatívum az újdonságok hiánya.
Hirtelen ennyit szemezgettem össze a cikkbõl.
Ha arra gondolsz hogy a társaknak lesz e személyes küldije akkor a válasz hogy lesz.
A bemutatkozó videoikból nagyjábol sejteni is lehet hogy miféle.
Elmeletileg az elorendeloknek ingyenes, kulonben 15 dollar. Az jo kerdes hogy ki szamit elorendelonek. Remelhetoleg a CDGalaxis elso szeriajahoz is jar ez a kiegeszito.
Ó, bónusz: (bocs, edit buttont nem vettem) Ez csak inkább csak érdekesség, viccesnek találtam. A karakterfejlesztõ két indítás között magyarította magát... A kutya se kérte rá, de egyszer csak magyar lett :)
Hm, eszembe jutott valami, ahogy piszkálgattam még a karakteremet (világ törpe zsiványai, egyesüljetek) Szóval, van ez a The Stone Prisoner DLC. Idézem a hivatalos weblapról a *-al jelölt kiegészítést. "Every new retail box of DA:O contains a promotional code on a promotional code card which when redeemed provides a free download of The Stone Prisoner. Digital purchases of DA:O will have the code emailed." Nézem jobbról, nézem balról, aszongya, hogy ingyenes. Jól látom? Azt mondja, minden megvásárolt dobozos verzióhoz jár a hozzá való kód, amit beváltva ingyen megkapjuk a DLC-t. Aki pedig digitálisan veszi meg, annak elküldik e-mailben. Ez eddig szép és jó, de az a 15 dolláros ár akkor végül is mire vonatkozik?
Itt, egybõl fent http://dragonage.bioware.com/addon/ A második DLC-nél oké, ott nincs ilyen megjegyzés.
Biztos benéztem valamit, vagy talán csak késõ van, de nem igazán áll össze a kép. :)
- Hossberg - Antiva City - Seheron - Nevarra - Val Royeaux - Dairsmuid