Most nézem, 576-ból érdemesebb elõrendelni, egy 200 oldalas végigjátszás szerûséget adnak hozzá. És a játék házhozszállítással szintén 13.500-ból jön ki.
risen jó bemelegítés volt erre a gamára, de még 1hónapot kell várni :(
Kigyûjtögettem a lényeget belõle, remélem nem baj, ha megosztom, hátha valaki nem akar fordítgatni:
-6 különbözõ kezdési lehetõség, tehát elõtörténet, attól függõen, hogy milyen karakterrel kezdünk bele. Ezek mindegyike eltart néhány órán át!
-õrült rohanásban 40 óra a játék fõ történetszála, aki szeret elidõzni, annak 70. (remélem ez az elidõzés nem a mellékszálakat jelenti, mert akkor sajnos rövid, azokkal azért legyen 100 fölött!)
-az látszik, hogy a harcok összetettek és taktikusak, a gyõzelemhez ismerni és használni kell a csapattagok képességeit, különben ottmaradhatunk a leglightosabb csatákban is! A játékidõ jókora részét képezik ezek a harcok, tehát tényleg nem valami hack'n'slash jellegû matek lesz.
-a mesterséges intelligencia is szépen végzi a dolgát: ugyan leállíthatjuk a harcot bármikor, erre mégsincs szükség, ugyanis bizonyos rutinokat simán rábízhatunk a gépre, persze ehhez meg kell adnunk, hogy mit is tegyen mondjuk az adott harcos, amíg mi a varázslók spelljeivel babrálunk... így a taktika sem veszik ki a harcokból, de nem kis kell a hajunkat tépnünk!
-az "ott vagyok" érzés erõsíti, hogy Ferelden világa totálisan ki van dolgozva, mind a frakciók, mind a történelem tekintetében, így a questelgetés nem csupán xp-gyûjtés, lootolgatás, hanem elõbb-utóbb személyes ügynek fogunk tekinteni minden apró lépést!
-a cikk írója elment nyaralni pár napra a kritika írása közben, mialatt végig azon törte a fejét, hogy milyen új taktikákat kellene alkalmazni, milyen módon pakolhatná a talentpontokat, stb. (ez igen jó jel!)
Nagyjából ennyi, illetve többször is hangsúlyozzák az oldalon, hogy a játék végre visszatér a Baldur's Gate által kitaposott gyökerekhez, amiben a Bioware annyira otthon van.
A grafika szép, de nem ez adja el a játékot, viszont gond nincs vele. A hangok kiemelkedõen jók, az irányításnál néha nem úgy mozdul a kamera, ahogy kellene, de semmi komoly, ellenben az egész interface tökéleset. Az újrajátszhatósági tényezõ kimagasló, ami szintén fontos!
Ha ez nem egy fizetett írás, akkor ez lesz az év játéka.
Nekem tetszett, szép graf. Elég sok küldi. Harc az elején nagyon nehéz volt, mert nem raktam pontot fegyveres képességekbe. Mágusnak csak késõbb lehetett tanulni. Olyan 40óra alatt nyomtam végig.
Remek. Remélem PCre ezek ingyenesek lesznek és nem akarnak lehúzni egybõl megjelenés napján, ha már a konzolos verziók miatt kellett várnom fél évet, hogy játszhassak...
576 nál elõrendeled CDG nél értesítést kapsz a megérkezéskor, és akkor rendelheted meg. Lényegében mind a kettõ ugyan az, mert mindkettõnél ellenõrzik a rendelés valóságát küldés elõtt.
nem kötelezõ megnézni :) én láttam össz-vissz kb 5 videót. a különbözõ kasztok, népek bemutatóit is kerülöm. majd megtudom játékból a történetüket
így nem is tudom, mik lesznek a választható fajok, kasztok, népek (mind1 hogy hívjuk õket), sõt, még azt sem, hogy ki az ellenség
a pár napja kikerült CG trailert sem néztem meg, gondolom az a játék intrója. lemez kibont, telepítés elindít, közben a kapott anyag (kézikönyv, miegymás) olvasása, tanulmányozása, aztán telepítés végén hangerõ felnyom és - remélhetõleg - katatónia :)
ennek valahogy így kéne kinéznie, nem úgy, hogy a játék 80%-át megnézi az ember a neten :\
Én is, de higgyétek el lesz itt meglepetés, csak csigázzák a rajongókat ezekkel a trailerekkel, de csak annyit árulnak el amennyi a marketing miatt szükséges. Jó egy Bioware esetében még ez sem kéne, korábbi játékaik garancia a sikerre és arra, hogy vérprofi játékot kapunk... De ugye ott van az EA, szóval érthetõ a nagy hype. Ez esetben jogosan.:)
"In Dragon Age you're able to gather a party, play each member of the party during combat situations, and use their skills. Each character that will react in a different way to the environment around them, and will assist you in battle or give you their opinions when you're faced with a choice. Characters are unique in Dragon Age in the fact that they each have their own moral compass. Choosing to abandon a helpless child might earn you points with some of the members of your party, but severely diminish other members' feelings towards you as a leader. During the gameplay and demo it became apparent that if you made a decision that was so out of the norm for the moral compass of one of your party members they might even attempt to KILL YOU."
Na végre, a csapattagok irányítása a KotOR óta kimaradt a játékiakból.
Engem az érdekel h meg lehet-e változtatni egyes karaktereket. Mint pl Viktoria sötételfet a Baldour's Gate-ben. (Oh, az a ribanc hányszor elárult, de aztán megszelidült :)
Még egy példa, ami nagyon picit spoileres, de nem veszélyes szerintem:
"The content for Dragon Age is incredibly vast, the game is said to have over 80 hours of gameplay, but with the number of choices and different paths that those choices lead you it can grow exponentially. During the brief demo we were able to observe several players playing the same game, and the most unique thing about Dragon Age is you couldn't tell they were playing the same game, the various decisions and choices a player makes actually impacts how events unfold and will give each player a unique experience. A specific example would be a mother begging you to help her son who's possessed by a demon. The apparent options for the game we were playing were:
A. Kill the boy B. Sacrifice the mother in a ritual that would allow us to fight the demon and save the boy C. Leave
After sacrificing the mother and saving the boy one of the game developers told us that there was, indeed, another option that would have saved both the mother and the son! Our actions specifically lead to the death of a character in the game, and depending upon how we go there certain choices are made available to us. This level of choice is unlike anything in any game to date."
amúgy nagyon úgy tûnik hogy a többség nem vágja hogy ez lesz az év játéka. 450 hsz? wtf? úgy látszik a Mansonos videók nem gyõztek meg túl sok embert:D
aki szereti az rpg-ket az tudja, aki meg nem szereti, az majd fogja :) (vagy túl optimista vagyok?) bár ez már elég keményen taktika és akció játék is, ha egy elf íjászt indítassz, akkor még FPS is lehet :) mindenki válogassa ki amit szeret
Ah, csak azért, mert vannak, akik még reménykednek, hogy a Mass Effect 2 kijön idén :) Nagyjából három játékra lesz idõm (mármint rendesen, aprólékosan játszani, felfedezve a mélységét, ahogy szeretek, és ahogy a legtöbb játékban mélység híján nem is lehet :) ) tavaszig, és ebbõl kettõ BioWare. Hmm.
Én azért feltételekkel, bár alapjába véve nincs semmi amibe beleköthetnénk...egyetlen dologba talán még is: a csapattagok pátyolgatása, de ezt már bõven ki veséztem.
Ez az elõbb idézett review-ból van, tehát tapasztalat, nem ígéret (már ha lehet hinni neki)
"You can also use the very helpful system that is built into the game that will allow you to set general rules and guidelines for characters in your party to follow even when you're not controlling them. They can be INCREDIBLY in-depth for the master tacticians or very simple for players who want to allow the game to pick the best options. Everything is easily handled via a check box system that only takes a few minutes to learn and can provide you with an incredible advantage in some of the more vicious battles in the game. This gives players an excellent amount of control over the members in their party, even when they're not playing them."
énmár semmiféle AI -val kapcsolatos etetést nem vagyok hajlandó készpénzként kezelni, most is kb azt mondják hogy megnyeri helyetted a játékot , nemá. Netán azért elõny mert az enemy meg hülye?
Kész mámor lesz ez a játék! :D Bár tény, hogy mostanában 10 percet játszok egy héten belül, ezt nagyon várom én is! BioWare fantasy csak jó lehet :) (De van egy apró kis bajom: Nem tudom, hogy fogok 20 gigát találni a gépemen ennek! :D Mert hát annyit ír a gépigény...)
Mindenesetre remélem, hogy lesz olyan hangulatos, és "döntéshozós" mint a ME vagy a Witcher. Mert akkor nálam szintén a polcon lesza helye. ja és válfölötti kamerát kérek.
ME egy nagy kamu ebbõl a szempontból. bármit válaszolsz ugyanaz a szitu kimenetele(nagyon kevés kivételtõl eltekintve) cserébe über grafikája van és megvan benne az interaktív mozi érzés:P
DA ennek pont az ellenkezõje lesz. bár a grafika szép de az átvezetõkben meg a bezoomolt dumálós részeken látszik hogy BG nézetre lett tervezve a játék és ezt a zoomolósdit csak késõbb rakták bele.
cserébe az elsõ órában döbb játékot befolyásoló döntés lezs mint a ME-ben összesen... kis túlzással:D
a két játék között kb. akkora a különbség, mint a COD és az ARMA között FPS-ek terén. az ME színtiszta akció, mondhatni arcade-rpg. ez meg igen erõs szabályrendszeren alapul. igaz, a BioWare dolgozta ki, de nem hinném, hogy csalódnunk kell majd benne
Te most viccelsz ? az ME akciorpg nulla taktikával / a fedezék rendszer nem az / ez egész más lesz ,nézél gameplay videokat és meglátod hogy ezerszer jobban lehet majd ebben csatát tervezni / friendly fire alap egy komolyabb rpg-nél a NWN-ben is attol lesz érdekes az egész csata /
néztem , egyetlen emlitésre méltó dolgot mondtak, hogy van olyan hogy valami ragacsot nyomatsz ki a padlóra és csettintésre meggyullad . Ok ez okos dolognak tünik (eddig!!, azt nem mondták hogy bele is ragadnának, hehe ). Remélem késõbbi pályákon nem n+1 edjére kell ugyanolyan enemykrõl lepüfölni a csikot mint a fallout3ban mert az borzasztó lenne. NWN1-ben úgyemlékszem cska idézett timmétem volt, mindenesetre vicces volt lángot idézni a csontvázharcos pengéjére azon bevallom meglepõdtem hogy figyeltek rá. Mindenesetre az NWN hangulatát nem érzem, a ME design ügyileg viszont top1.
A #462-es hozzászólásban van egy videólink, 20 perces, nézzétek végig. Abban konkrétan elpatkol egy mágus karakter néhány ütéstõl, mert a játékos kb. néhány pillanat erejéig nem figyel oda. És nem valami überdémon veri le, hanem valami jöttment bohóc. Rengeteg spell/skill van, amit lehet és kell is alkalmazni a túlélésért, egymásra építkezve, taktikusan. Aki látta a harcos videókat, az tudja ezt.