A simson valóban jó kezdésnek, de ha már nagyon benne leszel a mocizásba, akkor sztem azt is meghagytatod, max picit felkell újítani. Ha valami robogó féle kéne akkor a Honda Lead 90cm3-es motor is jó, de ha krossz akkor kezdésnek az APRILIA RX 125 típusú cross moci is jó.Abban legalább vagy en kis új dolog is, ha érted mire gondolok!
Mien motort ajánlotok elsõ motornak 50-125 közt és lehetõleg 120e FT -ig ?
Akiknek pl ilyen speed bukósisakja van azok mind azt mondják, h nem is ciki, de szerintem ciki mert érdekesen néznek ki a cross mocival és speed bukóval nyomulós emberkék:)
Végül is nem vagyok kezdõ mocizás terén, csak egy 1-2 év megszakításon akarok most véget vetni... ...amúgy mocival kapcsolatban végül is tudom milyen szeretnék, inkább a bukós téma izgat, mert láttam 1-2 egyszerû speed sisakkal, vagy csak simán nagy plexis sisakkal mocizót, sõt mi több hogy crossal mentek, de szerintem az gáz volt.
Attól függ, ha te tudod hogy szeretsz crossozni,vag endurózni, és sokáig fogod csinálni, akkor gáz. Ha csak kipróbálod és egy kétszer mész vele akkor nem sõt akkor nem is érdemes sisakot venni. (nem a motorozásra értem, hanem boltból)
Épp most, vagy a nyáron akarok venni egy 80-90 cm3-es crosst? Szerintetek érdemes lenne beruházni egy olyan mocira, ami 6 sebességes, de viszont a 6.-at nem lehet kihúzni belõle?
Meg a másik: Gáz sztetek ha zárt bukóval mek cross mocival? (szal hogy a bukó alapból nem cross, vagy trial bukó)
Sajnos 50 cm3 nem nagyon tudok mit mondani. Nekünk volt egy 50 cm3 Fantic motorunk, tesom fél évig használta, végülis nem volt szar de konkrétumokat nem nagyon tudok.
Remélem tudtok segiteni, szeretnék motort.14 vok, most tettem le a jogsit, de tetszett idáig is az enduro, és szeretnék 1 ilyen gépet.mindenképp 50-est, 125/50-es nem jo, mert a qva rendörök átnézik.ugyhogy vmi kezdö gép kéne, ballagáskor (junius) kb. 200000-rem lesz rá.ami idáig tetszett az az aprilia RX50, azt mondták az király, de nemtom h ismeri itt vki?de ha tudtok, bármilyen motorrol irjatok tapasztalatokat.köszi
na az úgy más mert 125-nek qurva sok lett vólna aza 10-15 littyó üzemóránként:D akor viszont nem is olyan rossz a fogyasztása:)
én is azt mondtam hogy cross!!!! egyébként egy 125-ös nek viszont rengeteg aza 10-15 liter akkor gondolom az olyan 13 littyó lehet átlagosan... szerintem ráférne egy dugózás gyürüzés:DDDDD
najó de az RM is full cross nem? mert CRM enduro az nem eszik olyan sokat mint egy full cross nekem ami volt 250CR azis kb 10-13 littyót benyalt 1 üzemóra alatt attól függöt mennyit pörgettem:DD régen volt 250-es YZ-m azis ekörül kajázott mostani husaberg-em az meg simán megáll a felébõl:DDDD
nekem meg az RM250 egy üzemóra alatt benbyelte a tankot ~10liter, már nem emléxedm. Az km-ben nem lehetett sok...
Hát én a 400-as DRZ-vel egy teli tankkal simán el tudtam menni közel 200 km-t. Ha jól emlékszem annak 10 literes tankja volt. Tehát mondjuk,hogy 5-6 litert evett. Elõtte volt egy 250-es crm nekem is. Arra nem emlékszem már pontosan,hogy mennyit evett,mert nem mért a km órája,meg nem is nagyon érdekelt,de szerintem az se lehetett sokkal több.
oksi, majd megnézem!!! Most megyek bulizni, Holnap folyt köv.!!!
Na megyek aludni holnap meséld el milyen volt az oldal :)
Ismered ezt az oldalt nagyon sirály nézd meg. http://www.winterrowd.com/maze1.swf
Az nem rossz csak nagyon megkell nézni melött megveszed mert elég sok szar van közöttük, de ha kifogsz egy jót akkor az egy tökéletes kezdõ motor.
Mi is néztünk Yamahát 125 dt-ét de az pont rossz volt power szelep nem nyitott ki. Mi ezt a 125 Hondát 280000-ft ért vettük elég jó kis moci. De itt jön megint a fogyasztás, ezek mind ketten ha téped neki megeszik a 6l simán.
Egyébként meg azt is vedd figyelembe ha ilyeneken gondolkodsz, hogy egy ilyen motor nem országjárásra való. Ha városba használod akkor 100km összejön egy hét alatt. Az meg már ugy nem sok pénz.
A 4l az már tökéletes lenne nekem. 125-ös yamahákat nézegettem de nekem igazábol mind1 csak jó legyen.
Nem hülyeség amit kérdezel. De sajnos ennyit fogyasztanak ezek a gépek. Fõleg ha sport enduró, lehet hogyha egy sima gépet veszel ami nem sport gép,akkor mondjuk lemegy 4l környékére de ez alá semmi képpen nem fog menni.
Én amúgy elhiszem nektek nem kételkedek a szvatokban csak rohadtul nem vágom aztán azért kérdezek ilyen hülyeségeket.
Banyek de a 4ütemü is ennyit eszik?
Ne hidd. Az endurok és cross motorok többet fogyasztanak, mert nagy teljesítményre vannak kitalálva.Ne nézd a régi motorokat Simson, meg társait, mert azok a motork gyengék, és régiek. Egy jó motor fogyaszt annyit mint egy Suzuki Swift, sajnos az erõ nem megy másból, mint benzinbõl. De ha nem hiszel nekünk, akkor nézd meg a hivatalos oldalokon , néz teszteket róla stb.
Egy enduro motor fuggetlenül a ccm-jétõl 5-6l. üzemanyagot elfogyaszt.
A Crossmotorok, 30-40is akár 100km-re..
Hidd el, mert az én családomba van egy rm125-ös Suzuki, és egyCRM 125-ös Honda.
Te figyi ha már ennyire kihalt a topik akkor megkérdezem hogy egy 500 vagy 600as gép mennyit kajál. Gondolom joval kevesebbet mint a kicsik. Mert akkor azt veszek azt megcsinálom rá a jogsit. Most a1-em van.
Most hétvégén is lesz motocross vb. Az mxvb totyikba is irhatnátok róla véleményt, meg ide is talán feltámadna,mind kettõ.
Az Mz az egy elég régi darab, és kb 10 le-azért fogyaszt anyit, ha olyan motort akarsz ami jól megy, az nem megy másból csak benzinbõl!! Egy Mz mennyit fogyaszt 4-5 litert, ezért a különbségért nem érdemes egy sokkal rosszabb motort megvenni.. De persze te tudod szerintem ne vegyél MZ-t. Igaz a pénz az elég befolyásoló tényezõ, de jó motort kell venni!
Hát de van olyan verda amelyik 4ezres percenkénti fordulaton adja le a max teljesítményt és 125-ös az is ennyit eszik? 4ezret egy mz is forog és mégsem eszik még a 250sem ennyit.
Nálunk a családban van egy Honda Crm 125r. Ez a motor elég jól megy, és Kb olyan 6-7 liter benyát fogyaszt 100 km-re. 19kw a teljesítménye és kb 19-paci van benne! Elég jó gép. Kb 250000-300000 körül meg lehet venni. Van olcsobb is de hát???
Ennél kisebb fogyasztású nem nagyon van, mert ha kicsi akkor sokat forog, és az is benzin!!
De ez a fogyasztás dolog nagyon aggaszt mert nem akarok egy olyan gépet amit 6 litykót eszik annyival már egy autó is vígan elmegy. Tehát mennyire számítsak? mondjuk 3-4l ??
hát 50-es felejtõs azzal az ovodasok mennek:) ha most vennél egy 80-ast szvsz 1-2 hónapon belül elakarnád adni mert kicsinek találod és kéne egy 125 vagy 250-es ha 250-est nagynak találod akkor az ideális mindenképp a 125-ös tanulni gykorolni tökéletes kezdõnek... bár ültem már olyan 125-ös ön, hogy úgy ment mint egy vadászgép:D... nah mindegy a lényeg végülis neked kell eldöntened de ha kicsit hosszab távra gondolkodol akkor 125 alatt nem érdemes venni
Akkor azt mondjátok hogy a 125el jobban járok mint a kicsikkel?
hát nem tom nekem mikor volt 250-es cr hondám az kb 1-2 óra alatt 10 litert tuti megkajázott:D de lehet hogy volt az 13-15L-is hm.. 500-2T mennyit ehet:DDD háát... bár endurok pl 125-os nem veszélyes fogysztásban...
ÕÕÕ az oké hogy az nem de az nagyon nagy nekem. Tudnánd számszerüsíteni az 50 80 150 és az 500asok fogyasztását?? léci segítsetek mert nagyon ráizgultam a témára. Remélem sikerül idén az érettségi és akkor veszek egyet.
Sziasztok!!
Látom sok embert érdekel ez a falyta stilus. Nyitottam egy topikot MXVb cimmel, ebbe csak én vagyok egyedül. Ha érdekel titeket a Motocross Világbajnokság léci irjatok oda is. Mert ezek szerint nem sokan kedvelik a VB-ét. Remélem nem igy van!!!!
Köszi
minimum 500 ccm-est vegyél és 2T-t nem az nem eszik sokat és strapabiró is
Hello szia raceface-ek lenne 1-2 kérdésem mivel még amatõr vok enduró témában. Nézegettem a gépeket és nem tudok dönteni hogy 50 80 vagy 125 ccm-est vegyek. Megkérdezném hogy átlagosan melyik mennyit fogyaszt és melyik mennyire strapabíró. A nagyonnagy lóerõ nem szempont. köszike elõre
Hát nem tom azt nem érdemes bebaszva vezetni mert ha rádöl a lábadra lehet nem csak jajgatni fogsz..De nem akarok én itt ész osztó lenni;-)
Köszi srácok akkor lehet hogy mégis endúró lesz. Nem akarom összetörni magam. Meg hát elterveztem hogy nem akarok én annyira száguldozni. Csak azért mégis jobb mint 1 Simson Star. Mert az nem megy fel a hegyen. Sokszor volt úgy hogy ementem a haverommal bebaszni a kocsmába és hazafelé a fõdesen mentünk hogy ne legyen találkánk a rendõrökkel. Mondjuk volt úgy hogy jól elnyaltam a Simsonnal is és utána jajgattam de hát az mégse fõldesútra van. Majd talán az én enduróm :)
nemjött össze nemvettem motort:D
de most végre veszek egyet vagyis remélem
250 böl szerintetek milyeen endurót vegyek???
de érteném is ha nem lenne ott "-jelben a vékony srác:D de amúgy valóban nem nagyon kell hacsak nem olyan vakmerõ az illetõ mint pl:én akkor viszont kötelezõ:D:ASD:ASD:ASD:S:D
"ad1 a cross /ha"vékony srác vagy"/ rögtön hanyattvág/még az alap 125-ös is/"--->jónagy baromság:) meglebõdnél milyen vékony vagyok és egy 600-as husaberg-el szadulok:D(verseny enduro)
"ad2 kb 8X annyit fogyaszt"--->teljesen igaz
"ad3 zöldfülûként nem érdemes rögtön crossra ülni, mert annak nagy perecelések-törések lesz a vége"--->én is annó kapásból egy 250-es crossra ûltem fel volt is törésem rendesen
"ad4 a cross sokkal gyorsabban kopik/pl magasabb fordulat/ ezáltal több pénz kell a fenntartására"--->ezis ok hamar szétpörgi magát valóban
veszel egy Suzuki DR250-et és azzal kimész a világból... ha ráérzel az ízére, akkor késõbb válthatsz, ahogy fejlõdsz egészen a CR500-ig, ami az én 118kilós habtestemet is úgy vágja a földhöz, mint annak a rendje... én azt mondom 2taktban mondjuk egy Suzuki RM250 a plafon, annál nagyobbat tök felesleges venni valaha is..
ad1 a cross /ha"vékony srác vagy"/ rögtön hanyattvág/még az alap 125-ös is/ ad2 kb 8X annyit fogyaszt ad3 zöldfülûként nem érdemes rögtön crossra ülni, mert annak nagy perecelések-törések lesz a vége ad4 a cross sokkal gyorsabban kopik/pl magasabb fordulat/ ezáltal több pénz kell a fenntartására
Miért jobb az enduro? A crossmoci mivel drágább? Az enduró olyan nagynak tûnik. én elég vékony srác vagyok. Vannak olyanból kissebb kategóriák is? 125ccm-is vagy max 150-es?
ha 2T és nem crossozni kell akkor mindenképp enduroban gondolkodjál:DD az nem eszi ki a gatyádat is:DD és szvsz az olasz motorokat felejtsd el....én ahol kürûlnéznék az yamaha; honda; suzuki; esetleg még kawasaki, ktm-et meg azért nem modok mert az már kicsit drágább kategória és szvsz nem jobb és az alkatrészeiket is érezhetõen drágábban árúlják
Köszi! Valószinû kétütemût veszek. Max 10 éveset. Mondjuk ez még csak egy elhatározás. Körülnézek melyik tetszik és aztán abban keresek egy tökéleteset. Kössz a segítséget.
hát hogy milyet érdemes azt nem tom döntsd el te:DD én husabergre esküszöm:D nyáron vettem bár én csak szadulni használom(gyilkos a gép:DDD) meg az attól is függ hogy 2T vagy 4T ben kondolkodol:) amiket nézz átt feltétlenûl: telok hajtókar(nem e csörög zörög legegyszerübb ha befogod a kipufogót és akkor lehet hallani hogy milyen állapotban van a belseje) lánckerék fék dugu kuplung(csuszik e vagy sem) kerekek(nem e lötyögnek) olaj fojás nincs e valahol vagyis mindent át kell nézni:DDD legegyszerûbb ha egy hozzá értõvel mész csak motort venni aki tudja hogy mire is képes az éppen adott motor és beteszteli...... 350000-bõl már tudsz venni egy elég jó motort bár nem egy mai darabot:DDD az meg hogy drágae az alkatrész megint csak függ sokmindentõl:D
CSáá Srácok!! Arra adtam a fejem hogy crossmocit akarok venni. Azt szeretném kérdezni hogy egy használt motoron miket kell nézni hogy jó e. Nem akarok befürödni vele. Drága ezekhez a motorokhoz az alkatrész? Könnyen meghibásodnak? Mondjuk én szeretném terepen is használni a motort. Persze inkább csak ilyen erdei utakon. Ilyeneket bírnak nem? 125 ccm-isre gondoltam az nekem pont megfelelne. Le lehet õket SMKP-ra vizsgáztatni? Nektek melyik gép vált be? Maximum 350000 Ft-ot szeretnék érte adni. Azért szeretnék egy nem túl öreget venni. Milyet érdemes? Köszi a segítséget elõre is.
elég jók/125/, az újabbak már power szelepesek, de max turistáskodni, tehát a crosspályát, és hasonlókat elfelejtheted vele...
Hello! Én azt hallotam hogy a CRM megy mint az állat de nem tul megbizható, azt nem tudom hány LE. A DT 125LC a régebbi 125ös DT elöl tárcsa hátul dobfékes. Vihütéses.. A 125R az ujjab elöl hátul tárcsás vizhûtéses. Azt mondják a DT-k nagyon strapabíróak. Ezek végülis (LC meg az R) egy erõbe vannak atõl füg hogy hova gyártoták, azt hiszem az olasz és a svájci DT-k nyitottak ezek 22-25 lóerõsek, a töbi országba kb 15-17Le-sek. Ezeket in kilehet nyitni és akár sport kipuffal 27lóerõre tuningolni, az ujjab 125R-ben aszem 98-tõl de lehet nem már az elektronikába is van folytás nem csak a kipufogóba. Szerintem ha most kezded a motorozást jobb egy DT. Bár minden attól füg hogy akarod használni.
tudtok segíteni melyik motort vegyem meg:honda 125crm,yamaha dt 125lc,yamaha dt125r,melyikrõl mi a véleményetek mert nem ismerem õket,alkatrészellátás milyen hozzájuk?strapabírósság stb.
Sziasztok! Látom élet van... Decemberben vettem egy Suzuki TSR 125-öt, Svájci, 96-os, 15 ezer km. Ha tudtok valamit a tipusról,vagy van hasonló valakinek, szivesen megosztanám a tapasztalatokat... Franky