hát, attól függ milyen gyakran használod, általában évente érdemes (kell) dugot, gyürüt cserélni, meg amugy a kopo alaktrészeket, 2-3 évente meg fötengelyfelujitás, ezeket tudom mondani, nekem nincs crossom és nem is lesz sztem de sok iserösnek van CR-e, vagy RM-je
Hogy milyen gyakran használom az attól függ. Általában csak 7végeken, nyáron gyakrabban, de ez nem ilyen száz kilométereket jelent. Csak azért reménykedek benne, mert azért évente új dugó gyûrû az rengeteg, még ha utángyártottat rakok bele is. A másik meg hogy motorfelújítás után min vgay 600 km bejáratás, mert csak akkor lesz normális. Hát ezt nem gondoltam volna. És ismerõsöd egyébként milyen gyakran megy vele, vagy õ mennyit rak bele egy szezonban?
hát, van aki rendszeresen, én inkább arra gondolnék felujitás ügyileg, meg persze h hogyan használják... itt általában enduroként használják ezeket a gépeket, csak olysan helyeken másznak vele ahol elönyösebb az erös és könnyü motor, a forgalmi meg (sajnos) nem érdekli öket... egyik barátom RM-jét például alig alig használja, néha kijár a közeli homokbányába meg megy vele egy két havonta hosszabb utra, de neki sem kellett még dugot cserélni, mondjuk vigyáz is rá. az évente dugo tényleg huzos kicsit de ilyen a motoros világ is:P szerintem kérdezz meg egy szerelõt vagy valami szakembert, gondolom üzemorához vagy kilométerhez van kötve, meg amit mondta, nem mindegy hogy mennyit pörög a gép, endurozásnál ök olyan áttételt használnak h majdhogynem pihen a powerszelep...
Régebben a versenyzõk 8 üzemóránként újítottak én úgy tudom,de hobbyszinten jóval kevesebbet kap,és ha kicsit gyengébb az még nem akkora gond,mint egy versenymotoron.Érdemesebb kicsit sûrûbb keverékkel járni. Aki csak 'kocázik' az jobban jár egy négyütemûvel,mert sokkal olcsóbb vele motorozni hosszútávon.
bakker nem tudjátok mitõl lehet az hogy a motorból ömlik az olaj? (kipufogón) nem tudok vele már mit kezdeni.. Gyürütörésre gondoltam de a hangján nem hallani hogy valami baja is lenne.. Mindig yóminõségü olajjal használom (valvoline 2t fõleg..) de mégis folyik belõle .. és mintha már kezdene is begyengülni.. Mennyibe kerül kicserélni egy 50es dugót nemtudjátok? Ya meg azt akartam kérdezni hogy 98as rmx-ben nem vágja vki hogy furni kelle dugó cserénél a hengert vagy ilyen .. cserélhetõhüvelyes?
milyen motorbol folyik az olaj? talán tul sok az olaj a keverékben, bár sztem pszihopata tud majd segiteni:P de ird le milyen gépnek van gondja
Suzuki RMX 50cc. 125ös rm kifli van rajta (így könnyebb volt kivenni a folytást meg kicsit izmosabb a hangja). Különolajzású nem keverékkel megy. De lehet tényleg igazad van mertma mikor mentem vele egyszercsak a hurutos hangis kitisztult meg mostmár nem is ömlik úgy az olaj.. Fogyott a tartájból gondolom és nincs akkora olajnyomás nem megy annyi a hengerbe.. yó hát annyira nem foylik csak ugy néha néha rácsöppen a kerékre az meg felkúrja a hátamra és elég kellemetlen.. régen is volt ilyen hogy egy kevés rácsöpögött de annyi sosem hogy a hátamon kössön ki.. De a motor még mindig gyengus :L. Szerintem mindenképp uj dugó lesz belõle mert már nemtudok más baját elképzelni.. Karbit multhéten pucoltam mert azthittem kevés benga megy a keverékbe me volt má rá példa hogy eldugult a fuvóka.. légszürõt is, benzincsapot + benzincsöveket is.. meg még ami igy a gyengüléssel egyhuzamban jött az az hogy nehezen indul .. hidegen szinte lehetetlen berugni.. ugyszoktam beinditani hogy 2esbe legurulok vele az utcavégi lejtõn :D.
én ara gondoltam volna akkor h az olajszivattyu adta meg magát már majdnem... nekem régebbi 80-as DT volt, most adtam el még nicns egy hete, mert 125-ös aprilia RX-et szeretnék, de a DT-nek ilyen gondja nem volt, leült benne mondjuk az olaj és inditásnál füstölt mint az állat de amugy nem volt baj vele... amugy dugo az attol függ milyet veszel, meg milyena hengered, azt hiszem azt amelyik nacasilos (nem tuti h igy irják:D) nem lehet furni, havernak is volt vele baja, akkor uj henger is kell. dugobol sztem prox 20-25 rongy körül van szereléssel, gyûrûkkel
Visszatérve kicsit az én mocimra,sztem ezért nem mondok le róla. Igen amúgy én is gondolkodtam 4T-sen de miután kipróbáltam ezt a 2 ütemû powerszelepest, egybõl beleszerettem:) Mondjuk ismerõsöm akitõl venni akarom már vagy 2 éve használja, de õ is inkább ilyen hobbiszinten gyilkolássza, akárhányszor berugtam, azért rendesen "visszapofázik" a berugókar,szal jó állapotvan van a motorja. Lényeg hogy még ha kell is csinálni a motorját ha béha gyilkolom, de mondjuk 2 évnél hamarabb nem, akkor már nem jártam rosszul. Ezt persze a gyakorlat majd kideríti, azért köszi a hasznos infókat.
nekem is van egy imserösöm, az ö RM-jét most csinálták meg mert rosszul rakták össze és lesimitotta magát egy fogaskerék benne... de amugy az is jo motor, most meg van csinálva, ismerös alig használta, asszem 97 körüli, 300 körül akarja eladni, mert nem használja és kel a sulira pénz... hát ha nagyon tetszik akkor vedd meg, bár ha még nem próbáltál 4T-ket akkor nézd meg öket azért:)
A kis kompresszió legegyértelmûbb jele az,hogy hidegen nehezen indul egy kétütemû.Kompressziómérés a legegyszerûbb,7 bar fölött kell lennie.
99% hogy NIKASIL-os a henger,fúrni nem lehet dugó+gyûrûcsere maximum.
Az olajat sem égeti el rendesen,ha már harmatos a henger,ezért folyhat a kipuf-ból.Vagy rövidtávon használod,alacsony fordulaton. Én kipróbáltam sok olajat,az IPON füstöl szerintem a legkevésbé,az igaz viszont hogy rohadt drága.
A nikasilos hengert ha lehúzza az ember át kell nézni,ha egy pici helyen sérült a bevonat,már felpattog iszonyatul zörög tõle a motor. Ilyenkor már csak az utólagos hüvelyezés segít,minimum 35000 forint.
akkor jol irtam:P ugyanez volt havernál is de neki volt egy másik hengere is:) a nikasilost eltette de nincs megcsinálva, neki cagiva w8-asa van, elég sokat költött rá mikor megvette, henger, dugo gyürü uj volt, fötengelyt felujitották stb...
eltört a váltótengelyem (debri senda sm r 50) a kardán gyûrûnél. begyököltük majd CO-val megheggesztettük. A gáz az hogy a heggesztés után eltünt a kardán gy.-nak a helye és most nem tudjuk hova esztergáltassunk barázdát neki :( tud nekem valaki segíteni ebben? már vagy egy hete ezen forgok, próbáltam neten képet keresni róla de semmi nincs :( légyszives valaki segítsen!
Eltört váltótengelyt meghegeszteni?
Nem akarok ünneprontó lenni,de ez még senkinek sem sikerült.Mármint lehet küzdeni vele,de hogy 2-3 óránál többet nem fog bírni az biztos. Még összetör valamit aztán kuka!
Én vennék másik tengelyt,szerintem van bontott is.
Kösz az infókat psziho! küldtem üzenetet az alkatrészeseknek remélem lesz nekik és tudnak olcsón adni. mégegyszer kösz!
halí!van egy suzuki rmx-em 12le egy baja van h hidegen nem akar elindulni vag ysokadjára vagy bekel tolnom valaki segitsen h mivel lehetne orvosolni!!Meg multkor nem pörgöt ki apámmal szétszedtük a légszüröt és vizes volt aza betét akor azt megszáritottuk és utánna pöpec lett de amikor majnem alapjáraton lenne és ráhozum nyélre akor nem mintha lenne egy szünet egy naon pici kihagyás és utánna szoval lassan pörög alapjáratrol de amikor teljes fordulaton van akkor pöpec meg a karbin az alapjáratos csavar bevan ragadva nem lehet tekerni!!segitségekérrt meg minden egyéb hozzászolásért elöre is kösz!!
Ha nagyon kopott a henger hidegen csak akkor indul el,ha már a kicsapódott benzin letömít a gyûrûknél.Meg kell mérni a kompressziót.
Az hogy magas fordulaton jól megy,nem jelent semmit,mert a kétütemû eljár még 3-as kompival is,csak az alapjárat ingatag a gyenge szívás miatt! /Az ilyet meg tekergetheti bárki napestig ugye./
Én ezzel indítanék!
Ha 6 bar felett van,és nem indul,na akkor érdemes megnézni a beállításokat a karbón.
aha köszi akor következö lépés az h megmérjük!!ma valami furcsak fütyülös zajt halottam magasabb fordulatokon rendesen mintha füyült volna valaki ez nem tom mi lehet....
sziasztok! most váltok nagyobbra, suzuki dr 350s milyen vas? valami vélemény, tapasztalat? elõre is kösz
hali!vlk tud km/h spirált szerezni rmx 50-hez??és lehetöleg olcson mert én csak 8000ft tok, ami elég huzos:S:Selöre is kösz!!
sziasztok kele egy kis segitség keresek cross motort nem baj ha rosz álapotban van az a lényeg hogy menyen,125ccm es legyen a motor és az ára 100.000ft alat legyen,akinek van elado motor az szoljon léci a segitséget is eröreis köszönöm email:[email protected]
csákány
tudna nekem mondani egy honlapot, amiben az szerepel, h játékok letöltés ha igen erre az email címre:[email protected] elõre is köszi! :)
sziasztok!!
kelle egy kis segitség keresek cross motort nem baj ha rosz álapotban van az a lényeg hogy menyen,125ccm es legyen a motor és az ára 100.000ft alat legyen,akinek van elado motor az szoljon léci a segitséget is eröreis köszönöm:D email:[email protected]
azt szeretném kérdezni hogy Yakimotohoz lehet kapni alkatrészt???
yamaha yz 250 2992 -es hez kellene ülés tud valaki 06209727037 [email protected]
Bocsesz 1992-es S.O.S
Üdv!hát annyiért 125 öst szerintem nem kapsz,csak olyat ami nem megy,és nem is fog.
ja.....ha gyûjtesz hozzá még egy kicsit akkor az enyém eladó,ja.mellesleg teljesen jó állapotban van,ha érdekel,[email protected] irj!
Sziasztok!!! Nemrég vettem egy Szuzuki RMX 50-es enduró!! Videokón láttam hogy 90-100-at megy de az enyém csak 70-et!! Nincs vkinek vmi ötlete, hogy mivel tunningoljam??? Válaszotokat elõre is köszönöm!!
Szevasztok van egy eladó cross csizmám egy sisakom meg egy páncél hozzá a sisak egy CMS helmet márkályu M-es méretû 2-éves de csak 2-hónapot használltam baleset miatt a csizma kicsit viseltesebb ZAG-márkályû nagyon kényelmes csimma a páncél nem tul divatos piros fehér színü márkát nem tudok mondani ha valakit érdekel hívjon:06 70 628 4604-es számon vagy írjon az [email protected] ugy 25.000.- gondoltam rá de megegyezünk biztos.!!!
hali!valaki tud olyan odlalt ahonan a mikuni karburátoromhoz lehetne rendelni cucosokat!vagy ha van valakinek mikuni-hoz 100fúvóka az irjon pls!!elöre is kösz!!!
II. Mad Bikers Party 2008.augusztus 9. Helyszín: Alap(Dél Fejér megye,Sárbogárd alatt), krosszpálya Programok: 8:00-11:00 Szabadedzés az endurópályán 11:00-15:00 : Versenyek Kategóriák: I. 50ccm II.125ccm- 250ccm III.250ccm-650ccm A versenyeken a nevezés díjtalan, bárki, bármilyen motorkerékpárral indulhat!!! 18 év alatti induló esetén, szülõi beleegyezés szükséges! 15:30 Motoros Felvonulás 16:00-18:00 Junior Team nyilvános edzés és Mad Scooter Team bemutatója 18:30 Vetélkedõk : Sörpörgõ, Motorblokk hajító verseny 19:00 Vacsora 20:00 Caelestis koncert 22:00 Suprema koncert
csá.én ajánlom neked a légszürö tuningot vágd ki azokat mélyedéseket vagy mi alapba kettö van nyitva és van vagy 10 nekem majdnem az öszes nyitva van.nekem az dobot rajta.de mostmár sportlégszüröm van.lánckerék varja-henger-vagy a suberen álitasz leteszed a legalsóra töb anyagot kap.az enyémnek 90-95kmh a vége
keresek 125ös endurot, szorakozni, 200.000Ft-ért, valaki tud vmi jót? (típus)
inkább megbízhatóság, mint teljesítmény :)
Helló
Most vettünk egy 50 cm3-es Gilera R1 endúrót! Azt szeretném kérdezni, hogy miket kell átnézni a motoron? Mit kell szervizelni rajta? A váltómû olajat le kell cserélni az tudom, de azt nem tudom hogy milyet rakjak bele, mert nem mindegy, mert olvastam hogy a rossz olajtól összeragadhat, vagy csúszhat a kuplung! Víhûtéses, 6 sebességes a motor! Légyszíves írjatok le mindent, mert ezelõtt egy egyszerû simsonom volt, nemhogy hidraulikus fékû vízhûtéses motorom! Elõre is köszönöm!
300 körül keresnék fogralomba helyezhetõ crossmotort, 250 cm-vel.
egy kérdés: a 250 és a 125 köbcentiseknek mik az elõnyei, és a hátrányai? ugyanígy érdekelne, hogy miért jobb a kétsebességes, mint a négy, vagy több.
hali! motort akarok venni és láttam olyat hogy betamotor és errõl szeretnék érdeklõdni hogy milyen motorok ezek? jók?megbízhatóak?mert én még nem naon hallottam róla...kinézete jó de hogy miylen motor azt nem tudom..válaszotokat elõre is köszi..hali
Nekem volt egy beta alp 240-es triálmotorom.
Nem rosszak,de azért a japánok váltója-kuplungja stb. finomabb,és azokkal kevesebb is a gond.
Egyébként ugyanaz a cég,amelyik a híres beta szerszámokat gyártja.
jah igen és milyen az alkatrészellátása? nem tudom..nem bizok én az ilyenekbe...
és mi a véleményed a yamaha dt 80-ról? mert vagy ez vagy a beta...vagy van még valami jó kis enduró gép?
A váltó szétugrott egyszer 1 hónap alatt jöttek meg a cuccok 33 000-. /motorom kft õ a hivatalos importõr/.
Bármi jó lehet ha szép állapotú,és minden szar ha le van gyalázva.A legtöbb talán a dt 125-bõl van,az frankó gép. De én egy négyütemût vennék, fõleg hondát vagy yamahát,esetleg suzukit.
háth igen csak az a baj hogy dt 125-öm már volt és most nem akarok olyan nagyot...most elég egy kisebb egy 70-80-as...áá négyütmûek nem jönnek be...mindig is kétütemûm volt és szerintem még lesz is egy darabig..
de valahol azt olvastam hogy a betákba is yamaha motor van....ez igaz?
A beta alp 4.0-ban suzuki dr 350-es blokk van. Az enyém 240-es kétütemû volt,az saját fejlesztés.
nem jobb ha kétsebességes, és én még kétsebességes crosst nem is láttam, 125ben inkább az 5 sebességes a nyerö azt hiszem, nem kell olyan sokat kapcsolgatni a pályán, legalábbis nekem ez lenne a fontos :)
a 80as tökugyanaz, csak kicsit lassabb meg gyengébb... 4T meg szvsz kisköbcentiben egyelöre föleg rohangálni jo a városban, endurozásra vagy még durvább tevékenységre egyáltalán nem valok, ahhoz gyenge az egész gép :)
Sziasztok! Iden csinaltam a jogositvanyomat 125cm3-ig, van egy 5 eves Yamaha DT 125 R-m, nagyon meg vagyok elegedve a motorral. Egy kis segitseget kernek, meg szeretnek tanulni egykerekezni, vagy egyeb latvanyos dolgot csinalni enduroval (mar ha lehet). Tudom, elmeletben ezt nem lehet tanitani, de megis irjatok tippeket, vagy hogy ki hogyan tanulta meg. Elore is koszonm a valaszokat!
Láb szigorúan a hátsóféken /a féknek hibátlannak kell lennie-kicsi holtjátékkal/,gumikba 1 bar,aztán kuplunggal emelgetni egyre magasabbra.
Ha már megy 10-20 méter hosszan,néha muszály belefékezni,hogy rögzüljön a mozdulat.
Minimum 3 hónap kemény gyakorlás,aztán már kezd látványossá válni.
Én tudok körözni is,ahhoz 4 év kellett!
/térdvédõ+minimum bakancs+jo bukó nélkül neki se állj/
Allo helyzetbol ugymond ki tudom kapni az elso kereket, tehat turaztatom kicsit hogy menjen fel a fordulatszam, majd hirtelen engedem el a kuplungot. Igy eleg szepen jon kerekre, csak az a gondom, hogy nem tudom megtartani. Meg en nem is ezt szeretnem igazan megtanulni, hanem inkabb azt, hogy 2-3-asban 30-40 km/h-nal emelkedjen fel az elso kerek. Bar ez lehet hogy nem lehetseges egy 125cm3-s enduroval, de gondoltam megkerdezem, hatha megis. Ehhez valami tipp? Vagy eloszor elindulasnal gyakoroljam?
Egyenletes gázból /kicsivel a legjobb a nyomaték elõtt/ elõször vissza kell venni-ekkor beül az elsõteló-és onnan kuplung./így segít a rugóerõ. Rángatni nem érdemes az elejét,elég a felsõtesstel hátradõlni miközben emelkedik.
Az idõzítés,és összehangolt mozgás a lényeg.Aztán meg kell szokni a magasságot,és végül hogy negatívban fékkel fogja az ember-így lehet lassulni is.
Az elején mivel nem emeli az ember elég magasra,nagyon hamar kifutja a sebességet,de idõvel ezzel nem lesz gond,mert a holtpont körül már nem gyorsul-vagyis igen keveset. A váltást nem kell megtanulni-sõt az esések fõleg ilyenkor történnek-ha igazán jól megy az úgyis magától jön.
'lehet hogy nem lehetseges egy 125cm3-s enduroval"
-mókus egy szakadt simson sztárral tanult meg-nem is akárhogy!
Csak olyan helyen gyakorolj ahol egyátalán nincsen forgalom!
Kevés embernek van hozzá kitartása,de szerintem értékesebb dolog mint pöffeszkedni egy többmilliós motoron!
Ok, koszonom a valaszt. Igyekszem majd kitartoan gyakorolni. Amugy mi a velemenyed a DT-rol, jofajta motorok? Szabolcs-Szatmar-Bereg megyeben (foleg Nyiregyhaza) kozeleben nem tud valaki enduro-zasra alkalmas helyet?
Na voltam egy parszor gyakorolni, igaz tul hosszu egyenest nem talaltam, de van egy jo kis hely gyakorlasra. Hat eddig sok sikerem nem voltam, de ennyi idotol nem is varok sokat. Ezt a kuplungozast ugy erted, hogy amikor kettesben gurulok akkor kuplung segitsegevel felporgetem a fordulatszamot 7-8 ezerre es hirtelen kienged + huzom a gazt?
Ha nem megy kettõben,próbáld egyesben.Ha már megérezted rendesen a kuplungot,és a felsõtesttel is tudsz segíteni akkor 2-ben is menni fog.
Az ember sajnos csak egy dologra tud rendesen koncentrálni,úgyhogy rögzülnie kell mindennek hogy autómatikusan jöjjenek a mozdulatok. A hátsófék nagyon fontos,mert ha hibázik az ember csak az menti meg az eséstõl.
A lógatott lábú egykerekezés -sokan így kezdik-csak idõpocsékolás.
Aki gyors sikert remél,jobb ha neki sem áll,mert csalódni fog!
Ha nem fog esni az eso, megyek minel tobbet gyakorolni. Amugy a hideg befolyasolja az egykerekezest? Marmint ugy ertem hogy a motor is hidegebb, nem megy olyan jol. Sokat art a motornak ha hidegben hasznalom? Masik kerdesem, hogy a krossz gumival nehezebb / veszelyesebb az egykerekezes?
Koszonom a segitseged, igyekszem majd kitartoan gyakorolni. Remelem hamarosan ugy fog menni mint ebben a videoban: http://www.youtube.com/watch?v=ciQnvIFcEeo Amugy olyan 1:20-tol amikor murvan driftel azt hogyan kell? Csak gazzal, vagy itt is kell hasznalni a kuplungot?
Eszembe jutott hogy van egy régi videónk,még robogóval hülyültünk. Már jó ideje viszont csak a triálmotort nyomjuk.
Valaki tud eladó 50ccm-es supermotot vagy endurót? De lehetõleg jó állapotú gép legyen és 250 000ft alatt. Elõre is köszi
Helló
Valaki tudna mondani egy olyan oldalt ahol alkatrészeket találhatnék Honda MT 80 -as motorhoz? Elsõsorban kipufogót, karburátort, és csapot keresnék! Köszi!!!
Tudnatok mondani olyan honlapot vagy programot, barmilyen eszkozt hogy Szabolcs megyeben enduro utvonalakat talaljak? Esetleg van innen valaki Nyiregyhaza kozelebol? Nalatok hogy alakult ki az endurozas? Mert sajnos nekem nincsenek velem egyszintu amator motoros ismeroseim, es igy eleg nehez elkezdeni.
Hello! Hogy minarelli am6-os blokkon leszedni a lendkereket????
"Hogy lehet" minarelli am6-os blokkon leszedni a lendkereket????
ahogy bármelyik motoron,beletekered a lehuzatót aztán leveszed vele
Kösz a választ de hogy lehet lemérni ,melyik részét kell???
Vagy ha valaki tudja mekkora lendkerék lehúzó kell a minarelli am6-os blokkhoz az is jó. Kösz!!!
fejbõl én sem tudom menetfésût kell venni v. ha rendes az esztergályos akkor odaadja lemérni vele
bele kell illeszteni a menetbe,rá van írva hányas és milyen emelkedésû a lehúzató belsõ csavarja meg általában 10-12-es acélcsvar betekered megfeszíted-rákúrsz egyet a csavarra kalapáccsal aztán már jön is lefelé
jobban járnál egy jó maszek szerelõvel,mert ha elkúrsz valamit többe fog kerûlni!
Ok, kösz már meg van. Azért akartam leszedni mert párszor leállt a motor és kétszer is úgy toltam haza , kiderült hogy már szerelték és szarul forasztották visza a vezetéket azért állt le. Már nem áll le ,de még sok munka van vele. (nagyrészt apám csinálja én nem értek hozzá)
Hello! Szét lett szedve az elsö teleszkóp és a jobb oldali "szárban" nincs rugó. Ez gyárilag ilyen ,miért jó az????
ilyen sok motoron,egyikben van a nyomórugó a másikban a csillapítás
ha megnézed a motorokon a teló tetejét általában csak az egyiken állítható a csillapítás
Hello! A kipufogó dobba a lyukacsos henger és a dob fala között kell lenni valaminek? Vagy valahol valami hangszigetelõ az hol szokott lenni és miböl van? Kösz!!!
Miért van az hogy a szaros kis 50-es motorom 5 litert fogyaszt? (pedig nem pörgetem anyira)
Sziasztok! Nem tudom jó helyre teszem-e fel a kérdést?:/ Jogosítvánnyal kapcsolatban vannak gondjaim, le szeretném tenni az A1 típusú jogosítványt ugye ez 125ccm-is a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpárra vonatkozik, én ugye bátran el kezdem nézegetni a használt motorokat...Csak enduro érdekel egyébként, és látom hogy a 125ccm-es endurok egyike sem 11kW alatt van:/ Konkrét kérdésem:Most akkor mi van, hogy van ez? Sajnos senkitõl nem tudtam megérdeklõdni, ezért is írom most ide! Nagyon kezdõ vagyok még a témában, szóval bocsássatok meg az esetleges hülyeségemért!