Üdv.! Megnéztem az IMFD5.6 megy,eljutottam vele a Marsig. Az ISS AtoZ nevű kieg. belső nézet gondját sikerült egy szokványos trükkel kijavítanom; a scenario fájlban egyszerűen törölni kell a mindkét oldali MFD-re HUD-ra vonatkozó hivatkozást. Utánna már a belső nézet is megy F1-el és nyílnak az mfd-k is. A Kupolában érdemes nézelődni, nem semmi a látvány. Utoljára szerkesztette: buke, 2016.09.14. 16:23:16
Sziasztok! Egy kérdésem lenne azokhoz az Orbiter2016-ot használókhoz akiknél megy a bázis szinkron mfd v3.0 2016,hogy milyen módon telepítettétek? Én minden végig csinálok a leírás szerint,( 2 dolog installja ), de nem jelenik meg a műszer. OP.: Win7.sp1 Ultimate. 64 bit. Az Orbiter 32 bites nem? Hibaüzenet: MSVCP140.dll hiányzik a gépről. Pedig ott van. Ha átteszem ezt a dll-t a 32 bites windows mappába, a SysWoW64-be akkor nem hiányolja,de a helyzet ugyanaz; modul aktiválás után sem jelenik meg az mfd. Valami keveredés lehet a vc runtime-ba ,mert lehet ,hogy a program ...csak a 32 bitest olvassa viszont az installnál nekem egyből a x64 települ.
Nagyon régóta vártam ezt a megjelenést -- még a bétákat se néztem -- tényleg vizuálisan nagyot fejlődött, de még jó pár add on nem megy. XR5 megy! A nagyobb gond,hogy játék után az op.rendszerem (win 7 Ultimate x64) betűi elvesztik élsimításukat, nem tudom másként jellemezni. Szóval megvárom még az esetleges javításokat, ha éveket tudtam várni erre. Borisz80: én most a iss_AtoZ2_USA nevűt töltöttem le,működik rendben,orosz és usa,de a belső nézetre váltásnál (F1) leáll (mondjuk nem kéne használnom:S) A Harmony modul 2 dokkolója fogadja a siklót, tehát ezt kell megadni megközelítésnél, nem a közvetlen csatlakozó "elemet" , ami P2dummy... néven van listázva. A Spacecraft3 dll szükséges hozzá. vinka's spacecraft. Orosz járművel még nem mentem soha és történelmivel sem. Az 2016-os IMFD 5.6-ot fogom majd megnézni,ha majd újra telepítem az egészet,mert egy két kieg. miatt semmi nem indul el.
Kijött az ORBITER 2016 release!
Nagy kihagyásom volt az Orbiter terén. Ha még nézi valaki eme fórumot, meg tudná mondani hogy mi a legfrissebb, legrealisztikusabb ISS + Szojuz TMA kombó addon? Köszönöm!
Sziasztok! Feltöltöttem egy ESA rakétás hold küldetést eddig 5 részben,az utolsó,6.rész hamarosan kész lesz. A küldetés fájlait is felteszem minél hamarabb. A videók valamilyen oknál fogva kis és nagy lejátszási módban nem élesek, ezért ajánlott teljes képernyõs módban lejátszani, ekkor pár másodperc múlva kiélesednek és ezután már a nagy képernyõs módban is elfogadható lesz az élesség.
Remélem ezzel a videóval sokat tudok segíteni az orbitert kedvelõknek:)
mazsi6000:
Van domborzat (orulex),a rakétás próbákon túl vagyok, sajna nem igen mennek. Viszont megjött a kedvem a videók láttán egy manuális vezérlésû rakétás videó elkészítésére,föld-hold-föld útvonalon. A navigáció az IMFDv5.5 lesz. Megdolgoztat rendesen ez a program így, egy év kihagyás után. Scenario fájl is lesz hozzá,de kénytelen vagyok ezt a videó hosszúsága miatt leegyszerûsíteni. Gondolom 2 X 90 perces az nem sok.
Hello Buke: Én úgy tudom, hogy domborzat a D3D7X ben sincs. Domborzatot egyedül az OGLA kliensben (Open GL-t használ)lehet varázsolni a játékba. Az hogy a rakétás modellek jók e aD3D alatt ki kell próbálni. Vagy jók alapból, vagy idõvel elkészítik a jó verziókat. Figyelni kell az orbit hangarban a feltöltéseket. A Delta Glider IV. sem ment alapból D3D9-11x alatt, aztán elkészítették a müködõ verziókat.
mazsi6000: a DgIV megtanulásához ez jól jön,mert ezzel még nem foglalkoztam, köszi,hogy idõt szakítottál erre. Régebben ebben az alkategóriában az XR5 Vanguard-ot tanultam meg. Lenne egy kérdésem is: A D3D9X kliens a rakétás modellekhez jó,mert nem úgy látom és ha nincs domborzat,akkor maradok a D7-nél.
Magyar nyelvû videó. Reentry. Biztonságos visszatérés a légkörbe.
Magyar nyelvû videó a kezdeti lépésekrõl. DGIV. használatával.
nálam sem, a retkes fos microsoftos visual c++ librarykat hiányolja (amit persze alig lehet kiszedni ebbõl a redvás rendszerbõl, mert vista óta már értelmetlen hülyeségeket illik a hibaüzenetbe írni, eventlogba kell rakni a szintén nem túl értelmes de valamennyire informatív hibaüzenetet), amibõl mind fent van.
A béta nem indult el sajnos rátelepítgetéssel. Se baj így is lesz mit gyakorolnom.:)
Köszi,félre olvastam valamit,de már beindult 2010P1+D3D9 RC41 klienssel és az orbiter_NG.exe indítás után a szokásos módon plugint bepipálni. Nálam így már 50 az FPS ! Arra kell már csak rájönnöm, miért csúszik szét dokkolás után a Shuttle vagy más dokkoló jármmû ? A PMA2dummy -hoz dokkolásnál van ez.
Sziasztok! Letöltöttem a legújabb ISS-t,normál futtatásban(D3D9)az FPS:12 ! Esetleg valaki tudja,(emlékszik)hogyan kell úgy indítani a programot,hogy (mint,ahogy az ogla kliens esetén) szerverként érzékelje a D3D9 klienst,mert így állítólag 30-36 az fps a készítõ szerint. Egyébként más kiegnél is van utalás erre a fajta futtatásra. A D3D9 klienshez meg van egy fejlesztés az orbiterhez,amit nem tudom honnan lehet leszedni D3D9CliensRC39, és D3D9Cliens..RC41. Az alap D9x legfrissebb csomagot telepítettem az ms. oldaláról (2010_febr.) XP-t, SP3 használok egy 9800GT kártyával. Köszönöm a segítséget elõre is.
Sziasztok! Valaki próbálkozott olyan globális felhõzet készítésével,ami a felszíni textúrákhoz hasonlóan 9,10,11,...felbontási szintû? A PLTEX a felhõzetet csak 8-as szintig képes elkészíteni.
Ja, az a legújabb, van egy magyar Orbiter site is, ahol sok minden teírnak, 5 éve én is onnan tanultam meg felszállni :DD http://orbiter.atw.hu/
Van valami összegzõ errõl a játékról, hogy hogy kell csinálni?
kérdés! Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni! Orbiter honlapjáról leszedtem az Orbiter 2010 Base Install pakkot, meg a patch-et is rátettem, meg minden texture pakkot bemásoltam, mégsem megy, próbáltam 32-bites XP alatt és 64-bites Win 7 alatt, meg se nyikkan, mindig ugyanavval a hibával dob ki, pedig a Video menüben vagy RGB-ét választok amire csak fehér ablak jön ki indításkor, vagy 3D HAL meg hasonlókat is választhatok, indításkor akkor meg mindig ez az ablak fogad, tegnap egész éjszaka ezen agyaltam, valakinek valami ötlete lenne, megköszönném!!
Sziasztok! Feltettem az új Orbitert és a föld L14 -es bigyóját, amit szerintem rosszul jelenít meg. Egy kicsit el van csúszva, kb. 10 méterrel. Most ezzel az a probléma, hogy az összes küldetést a felszállópályától balra a fûben kezdõdik.
Ismerõs valakinek ez a probléma?
Megtudná valaki mondani, miért nem tudom az Orbiter NASSP Apollo programban a szélsõ, alsó, felsõ 2d-s mûszerfalakat elérni? Csak a középsõ, meg a két oldalsó mûszerfal látható. Ctrl-felcurzor váltásra pl. csak a világítást kapcsolja le meg fel.
Üdv!Letöltöttem az OGLA klienst,de nem megy.Elíndítom(ng-vel),elkezd tölteni,majd kapok két hibaüzenetet,hogy az eljárás belépési pontja ne található a Dll-ben(vagy valami ilyesmi).Az OGLÁ-t innen töltöttem le:http://orbides.1gb.ru/ogla.php,a kapott zip-et az orbiter mappájába kicsomagoltam.
1: nem csak az NG kell hozzá, hanem az ún. OGLA kliens is. Az NG önmagában csak egy nem grafikus kliens, ami lényegében nem csinál semmit, csak ha alá raksz egy grafikus klienst, akkor tud kezdeni magával valamit.
2: scenario editorral (külön kell aktiválni azt a modult a launcherben).
3: nem függ. Gondolom Tex egyik videóját láttad, õ meg telerakja a videóit mindenféle effektekkel, amitõl szebb lesz.
Üdv!Nemrég letöltöttem az orbitert,és lenne néháhy kérdésem. Visszaolvasva azt láttam hogy ahoz hogy domborzat is legyen az orbiter ng-t kell elindítani.Na,én elindítom de nem csinál semmit.Lehet tenni valamit? Hol tudom beállítrani hogy a DGIV-nek milyen legyen a festése?Letöltöttem a néhány skin packet,kicsomagoltam õket az orbiter mappályába, de nem csinál semmit. Még egy kérdés:a grafika részletessége füg attól, hogy milyen gépen játszom?Ugyanis láttam néhány videót, ahol kb.kétszer olyan jól nézett ki mint az én gépemen.Válaszotokat elõre is köszönöm!
Sziasztok! A 2010-es orbiterben próbáltatok már bolygó textúrát beszámoltatni a pltex-el? Én odáig eljutottam,hogy diffúz L14 is bemegy és látszik szépen a programban. A gond a maszk (specular) textúrákkal van,mert azt nem hajlandó összerakni ezerféle képpen sem. SDK-ban néztem,de abban ez nincs leírva.A fórumon fordítóval néztem az ide vonatkozó kérdéseket,de ilyen "mély"problémát nem vetett fel egy "orbinaut" sem.Végül is az L8-as maszk is elég,bár az eltûnik kb. 3000km-en belül.Ilyenkor jönne az L10 és a "rész" L14 -es maszkja.
"Ilyen orbiton nekem kitûnõen megy a bolygók eléréséhez használt Target Intercept Rinc 0.00 után.:)" Rosszul írtam azt,hogy ...bolygók eléréséhez... inkább bolygók holdjainak eléréséhez... lenne a pontos.
Szia! Itt olvastam elõször én is.Én imfdv.5.1-nél tudom.Szükséges feltételek:Elõször Rinc legyen 0.00, és a pálya közel azonos forma,-megjegyzem itt nekem is vannak gondjaim-,magasabb vagy alacsonyabb pályán is lehetsz.Tehát: Course-ba mész ott kiválasztod a Tangential transfert TGT-nek megadod amivel találkozni akarsz, utánna TEj értéket állítod addig,(Adj.gombbal)amíg a DIs érték a legkissebb nem lesz.Ez az érkezéskori legkissebb távolság a céltól. Ezután legegyszerûbb az AB-t bekapcsolni és kivárni a Burn time-ot, tehát azt az idõpontot,amikor egy kis égetéssel(lehet ApA vagy PeA módosítás)átmeneti pályára kerülsz úgy,hogy keresztezed a cél pályáját. Ennek a pontos idejét a TIn érték jelzi.(...és ez közel azonos lesz a Te égetés utáni ApA vagy PeA értékeddel,attól függõen,hogy alatta vagy felette vagy a célnak) Ha oda érkeztél a célhoz,fékezni vagy gyorsítani kell ahhoz,hogy a köröd másik fele is ugyanolyan legyen mint a célé.(...ha az ApA-át igazította a célhoz,neked a PeA-át kell növelned gyorsítással prograde állásban és ue.fordítva...) Én ezt manuálisan elvégzem és ott vagyok mellette a legkissebb távolságban.Innen meg már a szokásos seb.irányvektor egyeztetés a plusz jellel.stb. Nekem ez így majdnem mindig mûködik. Elnyújtott orbiton viszont nem megy hiába lavírozok ugyanolyan formába. Ilyen orbiton nekem kitûnõen megy a bolygók eléréséhez használt Target Intercept Rinc 0.00 után.:) Illetve ugyanezt használom pl.ha egy transfer pályán kapcsolódom össze valamilyen korábban elindított modulhoz,tartályhoz stb. Viszont arra én is keresem a választ,hogy nagy ritkán minden elõzetes feltétel adottnak látszik,de értelmes DIs értéket nem kapok.
buke: Elmondanád h kell az IMFD-t szinkronizálásra használni?
Igen, ez gyakori probléma, ezért is érdemes ablakos módban tolni. De szerencsés vagy ha csak az ISS tûnt el, mert nekem egész bolygók szoktak eltûnni. :)
Mégis tudom mi történt. Most is letettem tálcára a játékot, visszahoztam, és eltûnt az ISS. Tehát a modellt nem látom, a mûszerek szerint ott van, meg ott állok, de nem látom...
No hát most így reggel sikeresen dokkoltam. Nem tudom mi lehetett a gond, mindent úgy csináltam mint elõtte.
A Rinc nem volt 0, de közel volt hozzá, 0,02 körül, azt olvastam az még benne lehet a hibahatárba, és a múltkor ezzel nem volt gond. Megpróbálom megint, aztán meglátjuk. Amúgy mi ez az IMFD 5.1? Ilyen addonokat még nem ismerek.
Ja. azt elfelejtettem említeni ,hogy én a szinkronizálásra az IMFD 5.1 -et használom még most is mûködik:) 2010-esen is.
Szia!Szinkronizálásnál a Rinc biztos 0 volt? Biztos lefékeztél az iss közelében,--amikor az átmeneti pálya végén legközelebb volt az iss--, mert régebben nálam is jelentkezett ez a gond. Amióta ezekre odafigyelek nincs ilyen gondom. Ha a pálya eltérés nagy marad, a sebesség különbség is ennek megfelelõen nagyobb lehet ciklikusan,amit nehezen lehet kikorrigálni utóbb.Egy pontos szinkronnal ezek megelõzhetõk.
És még egy: A következõ problémám adódott. Nekifutottam mégegyszer ennek a dokkolásnak. Minden simán megy, beállítom a rádió adót is, megjelenik a két háromszög. Ráfordulok a sebességvektorra, közel a 0-ig lassítok, majd át az ISS néztetére, ráállítom a sebességvektor keresztjék, adok némi gázt és közeledek az ISS felé. Ez eddig jó, és elsõ alkalommal meg is pillantottam magát az ûrállomást, de most valahogy nem látom. Egyre jobban közelítek, elkezd pittyegni a masina, közeledek, és egyszer csak a négyzet elhúz mellettem, és nem tudom mi történt. Az ûrállomást nem is láttam, csak úgy eltûnt, és máris óriási távolságban van tõlem. Mit ronthattam el?
Illetve még egy kérdés: Láttam, hogy már többen is kérdezték ezt a multiplayer dolgot, és hogy erre a megoldás ez az OMP. Megnéztem a linket, majd az adott egy másikat, ahol a fórum topikok közt keresgéltem, de nem találtam rá. Esetleg tudnátok adni egy direkt linket? És még egy, láttam hogy szerveztetek még januárban ilyen összejövetelt, esetleg lehetne megint egy ilyen "mókázást" tartani, ez talán nekünk bénáknak is segítene.
Köszönöm! Amúgy visszavonom ami mondtam, a bill. kombinációk nálam tényleg nem mennek, de így is megtaláltam a kellõ paneleket és már megyeget. Épp dokkolni készültem az ISS-en, az utolsó pár méter volt hátra, és akkor bejött egy flash frissítést kérelmezõ kis ablak, mire visszahoztam a játékot a tálcáról, az ISS eltûnt, megpróbáltam megint nekimenni, de megbolondult a játék.... De megpróbálom mégegyszer, mostmár gyorsabb is lesz szerintem.
Kezdésnek mindenképpen ajánlom ezt: Go Play In Space Angol nyelvû. Az atw-s oldalt sajnos nem tudom elérni különféle okok miatt, így nem kommentálom az ottani dolgok aktualitását és más magyar leírásról nem tudok. Az biztos, hogy a GPIS nekem rengeteget segített az alapok elsajátításában.
Ha már elég jónak érzed magad akkor a hivatalos Orbiter fórum tutorial szekciójában vannak még nagyon jó anyagok a magasabb szintû feladatokra összehozott MFD-k kezelésére.
Sziasztok! Régen próbálkoztam ezzel a szimulátorral, de aztán valami miatt abbahagytam. Most megint megpróbálnám, hátha sikerült valami csinálnom benne. Tényleg teljesen kezdõ vagyok. Ismerem az orbiter.atw.hu-t, és itt van pár igen hasznos magyar leírás, viszont nekem valahogy nem megy. Elég régen frissítették már ezt az oldalt, és így lehet hogy az itt leírt gomb kombinációk már nem azok, amik régen voltak. Esetleg tudtok adni valami másik leírást, ami frissebb? Ha lehet magyarul, úgy könnyebb, mert a spec kifejezéseket könnyebb megérteni, de ha csak angol van, nekem az is megfelelõ lenne.
Ez szívás! Mire végre kipróbálhatnám az OMP-t addigra a vihar miatt elment a net
Én azt szeretném kérdezni, hogy van e mód arra, hogy multyplayer mod-ban egymással is tudjunk játszani? Van e erre valami lehetõség? Ha volt már erre vonatkozóan válasz akkor bocsi, de nem olvastam vissza.
Szia! A bétában imfd-t használtam,általában ment,amikor nem akkor én voltam rossz pozicióban,kicsit változtattam ezen aztán már ment az imfd5.1 -el. Mennie kell annak!
Van hang csak külön kel letölteni. OrbiterSound: http://orbiter.dansteph.com/download/OrbiterSound35.php
Lehet hülyeséget kérdezek, de ebben a játékban nincsen hang?
Hogyan kell szinkronizálni a imfd-vel? Mert találtam 2006-os írásokat itt, de valamiért nem azt csinálja amit le van írva.
Leszedtem az orbiter 2010-et, nagyon király kis szim de sajna semmit nem tudok csinálni, láttam hogy van benne pár tutorial végignéztem amiben a space shuttle megy az issig hát nagyon jó de nagyon bonyolult is, feliratozzák hogy mit miért meg hogy kell csinálni de nem tudok angolul és nem sokat értettem, valaki nem csinálna magyar feliratot ezekhe a tutorialokhoz?
NAV mfd-nél beállítod a frekvenciákat, és azokat tudja mutatja majd a hsi.
Hogy kell használni a HSI MFD-t? A Manual-ból nem értek semmit.
Sziasztok! Tud valaki egy nem torrentes linket a mars level 11-es textúra letöltéséhez,mert ez így mintha nem indulna el. Õsszel normál letöltéssel szedtem le a hold 11-est az orbiterbeta helyrõl kiindulva,de ezek eltûntek.
shuttle fleet-ben van aoa tartó automatika, azt kell benyomni, kézzel tartani kb lehetetlen, na meg fárasztó is. dg-vel viszont máshogy kell belépni, mert nem úgy repül mint az ûrsikló. Ha jól emléxem dgiv-vel alig kell bedönteni.
De kipróbálhatsz egy belépést autofcs-el, ott látszik mit miért csinál, bár nem tudom dgiv-vel mûködik-e, de ûrsiklóval igen. Vagyis biztos hogy mûködik mindennel, csak a default belépési profil nem biztos hogy jó a gép képességeihez.
Üdv! A megfelelõ helyen való belépéssel van a gond. A legutóbbi próbálkozásomnál a pályám át se vezetett a Cape Canaveral felett. A leérkezéskor csupán 4300km volt a távolság. Még egy kérdés. Hogy tartod a 40 fokos AoA-t? Nekem csak akkor megy, ha DGIV-et az autópilóta vezeti.
ez úgy megy, hogy megfelelõ helyen lépsz be a légkörbe, és megfelelõen irányítod a siklót. Én imfd reentry mfd-jénél 7 fokos anticiptationnal, és 1-1,5 fokos belépési szöggre szoktam fékezni, majd belépéskor 40 fokos AoA tartás, és a bedöntéssel szabályozni az ereszkedést és a lassulást.
Sziasztok! Leszálló platformot,szimpla felületre,hogy lehet kialakítani egy aszteroidán,mert nekem csak az elméleti gömb felületére teszi a hajót,ami jóval a felszín felett van legtöbbször. Azt már megfigyeltem,hogy ha bázist építenek ehhez a fix ponthoz,akkor jó.(Mars2060 Phobos)Nekem elég lenne egy szûz terület,a koncepcióm is ez,mert bonyolult objekteket nem tudok egyenlõre alkotni. Amúgy a korai eltûnési hiba megoldódott: kisebbre vettem a méretet(a Radius ne legyen nagyobb 1.0000-nél!) a 3dsmaxban és inkább a geosphere-bõl csináltam, mert ennél alapból tagoltabb a kiindulás azonos méretnél. Elég változatos amorf objekteket lehet készíteni rövid próbálgatás után is,közelítve a valós formákhoz. De mivel ez a program a repülésrõl szól,így természetes lenne a landolás ezeken az égitesteken is. aaszteroida készítési leírások,képekkel: tutorial és egy részletekre is kitérõ tutorial_reszletes
Sziasztok! Készítettem egy aszteroidát. 3dsmax9-ból exportáltam msh formátummá,(max2msh.ms) látszik is az orbiterben,de a zoomolásnál túl hamar eltûnik. A többi ilyen aszteroida,a régiek és újabbak is kb.6x nagyobb távnál tûnnek el.Mi lehet a gond?
Most fura módon csak repszimesek jöttek, innen senkit sem láttam, de legalább picit beszélgettünk az Orbiterrõl így is. Két hét múlva (a jövõ hét pont karácsony) megint várlak titeket "odabenn" egy beszélgetésre vagy akár oktatásra. Ha valamelyikõtök vállalja a témavezetést, oktatást, akkor még komolyabb összejöveteleket lehetne tartani. A lehetõség adott, rajtatok múlik, hogyan használjátok ki.
Hát eddig valahányszor benéztem, max csak BravoFox volt jelen, senki más... jó lenne egyszer elcsípni bent pár embert!
Szerintem ez nem hangban fog menni, de holnap is tarthatunk egy megbeszélést. Kötetlen, aki tud, jön. A hely adott, lehet használni.
A randevú egyébként még egy lépésbõl áll, ugyanis a sebességedet a végén az ISS-hez kell igazítanod. Tehát szerintem jól csináltál mindent, csak hagytad, hogy elússzon melletted a célpont, és nem "fékeztél rá". Ha bejössz, majd ezt is megbeszélhetjük, nekem párszor már sikerült. Legutóbb egy mûholdat raktam ki, aztán leszálltam, visszamentem, randevúztam vele, beraktam az ûrhajóba (még a napelemeket is be lehet a mûholdon csukni!), és hazahoztam. :D
No, ismét egy kis sikerélmény: a SyncMFD és AlignMFD segítségével ráálltam az ISS pályájára, majd szinkronizáltam, de a nagy izgalomban, valamit elnyomkodhattam, mert az ISS kb. 20m-re tõlem repült el... :D Nem baj, legközelebb jobban fog menni! ;)
Apropó, ma ismét éjszakás leszek, ha lenne rá mód, a mai Orbiter beszélgetést is rögzítenétek? Nagyon hálás lennék érte!