Lehet hogy hülyének néztek, de nem találom az irányszöget, és jó lenne, ha valaki adna egy linket, ahol megtalálom, hogy melyik billentyû mit vezérel. Elõre is köszönöm.
Sziasztok, valaki le tudná irni hogy lehet a Holdra jutni. Pályára állni tudok, a dokkolás is megy, de nem tudom hogy utána hogyan tovább. Jelenleg az AMSO 1.17-es verzióju Apollót használom, nagyon tetszik, szépen kivan dolgozva és van benne 3D fülke is, igaz semmi nem müködik benne, de még így is a legszebb kiegészítõ amit láttam, van esetleg más hasonló kiegészítõ esetleg Soyuz?
OK, bocs, hogy ennyiszer írok, csak közölni szeretném, hogy megtörtént az elsõ normális orbitális pályára állásom a te segítségeddel.Ez annyira normálisra sikerült, hogy az Ecc csak 0.0000-t mutat és a PeA és az ApA között csak 0.3 km van. Köszi!
Bocsi, már megvan, level horizon.Eddig azt hittem, hogy az a horizontra állítja XD
Hát sikerül pályára állnom, csak az ApA 200 km lett, a PeA pedig 100, mert az ApA megint kilõtt, de most sokkal kisebb ,értékben.Közben rájöttem, hogy a "kilövés" akkor van, ha amikor a PeA átvált pozitíva akkor akármilyen mértékben emelkedek,szóval, ha csak kicsit akkor kisebb mértékben lõ ki.Tehát nincs valamilyen gomb, amivel 0 fokra tudom állítani és ott tartani az emelkedést?
Köszi, megpróbálom.most még azt is megnéztem, hogy az autopilóta hogy csinálja, de a te módszered valamivel "emberibb".Valahogy csak sikerül majd :).Ja és igen nem tudok túl jól angolul, valamit megértek, de ilyen szakszöveget nem nagyon.Na mégegyszer köszi.Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar válaszolsz...
Nem is tudom hol kezdjem. Ha nem nagy gond az angol, akkor javaslom inkább, hogy olvasgass a neten a témában. Az elsõ problémádra megoldásnak az tudom javasolni, hogy ne foglalkozz az ApA értékkel. Emelkedj ki a légkörbõl, majd mikor közelítesz a kiszemelt magassághoz (150km), csökkentsd 0-ra a függõleges sebességedet. Amikor ez sikerült, akkor a horizonthelyzeted változtatásával tartsd nullán a függõleges sebességedet.Ha így csinálsz, akkor be tudod lõni a magasságot, és a függõleges sebesség folyamatos 0-n tartásával nem is fogsz eltérni tõle. Magyarul elõidézed azt a helyzetet, hogy folymatosan az ApA pontban leszel. Eközben ahogy gyorsulsz, egyre inkább csökkenteni kell majd a horizont helyzeted, és folyamatosan nõni fog a PeA is. Addig gyorsíts, míg az ECC (excentricitás) majdnem nulla lesz. Ekkor a PeA is az ApA értékének közelébe kerül. Ezzel ki is lõttük a kettes problémát is. :-)
Hello! Ha nézi még a fórumot vki, akkor tudna segíteni? Még elég kezdõ vok és most az orbitális pályára állást próbálgatom, de sehogy se megy.Az elsõ probléma annyira nem nagy baj, mert az elsõdleges célom a pályára állás, de azért leírom: Szóval emelkedek olyan 70-60 fokos szögbe fõhajtómûvel és scramjettel.Amikor látom hogy az ApA köleledik ahhoz ahova szeretném (kb 150 km) Akkor elkezdem csökkenteni az emelkedés szöget, de túlságosan nem tudom, mert még nem vagyok elég gyors és zuhanni kezdenék, szal csak max 40 fokra tudom, de így az ApA tobább nõ, és csak kb225-nél vagyok elég gyors, hogy ne zuhanja tovább. A másik: Hát ez a fontosabb...Arról van szó, hogy amikor az Apa közelébe van a magasságom és várom, hogy a PeA nõjjön még minden rendben, de amikor a PeA átmegy pozitívba, akkor apuci (ApA) nagyon durván gyorsan elkezd nõni, így esélyem sincs, hogy a PeA a közelébe érjen.Nem tudom, hogy ez összefüggésben van-e a sebességgel, ami ilyenkorra már 8000 körül szokott lenni, de, ha igen akkor se megyek semmire a hajtómûvek leállításával, mert úgy a PeA nem nõ tovább. Na ennyi lenne, remélem valaki még nézi a fórumot és segít nekem...
Köszi,beindult csak a nagy kapkodásban nem aktiváltam a modulesben:D
Sziasztok! Feltelepítettem a készülõ új verzió 20070927 dátumú kiadását.Ez így mûködik. Ezután rátettem az OGLA klienst,de nem tudom elõcsalni F7-el az opciókat. Mi szükséges még a mûködéshez, amit kifelejthettem ? Elõre is köszönöm a segítséget.
Nálam elsö szóra elindult és nincs vele semmi baj.
Én is beszereztem a Space Shuttle Mission 2007-et, és nekem se müködik:(
Én próbáltam ,de igazából nem áll másból a szimulátorozás vele, minthogy folyton kapcsolgatsz kapcsolókat, aminek a felérõl nem derül ki, hogy pontosan mi is a szerepe az adott rendszerben. Nembeszélve arról ,hogy pl az Edwards az nem is ott van, ahol a valóságban(nincs peccselve). Összességében nyújt vmi élményt, de mivel az elsõ küldi gyakorlatilag abból áll ,hogy folyton kapcsolókat kapcsolgatsz, és semmi mást, így könnyen rá lehet unni, és elveszi az ember kedvét attól, hogy bonybb küldetésekbe is belemenjen. Bár nem kötelezõ a felszállással kezdeni a küldetéseket.
Nekem úgy tünik minhat ezek a képek régiek lennének, és a News-nál amennyire értettem nem irnak semmi ilyesmit , bár laz is lehet hogy én tévedek. Nem tudon hallotatok a Space Shuttle Mission 2007 nevü szimulátorról, hivatalos oldal, én izé, khm, szóval beszereztem a szimet, de sajnos nem müködött, de ha esetleg valaki próbálta érdekelne hogy milyen.
Sziasztok látátok ezeket a képeket?:http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/gallery.html jön a legújabb verzió?
Sziasztok! Belekezdtem egy fiktív bolygó (rendszer) készítésbe,de a level9 és 10-es felbontású fájlokat valami oknál fogva a konvertálásnál(pltex.-be az "L"pontot választva) úgy jelzi mintha nem pont level9-es, azaz nem 16384x8192 pixeles bmp-t , használnék: 9+ ként teszi be és persze az erdemény is az,hogy összefüggéstelen mozaik részek keletkeznek.Van itt valami feltétel,hogy sikerüljön a konvertálás. A Blue Marble féle paneles változatból indultam ki, azt redukáltam, és raktam össze a megfelelõ pixeles arányra. Itt jött egy másik gond,ami abból adódott, hogy a level10-es(32768X16384) felbontást kialakítva már nem tudtam a fájlt elmenteni a kizárólagos bmp formátumba,csak 3 félét enged ebben a méretben.(*.PSB, *.RAW, *.TIFF)Ha pedig kisebb részletekben kordinátákra felosztva végzem a pltexben a konvertálást, akkor azt egyként kezeli,nem kínálja fel a következõ bmp fájl bevitelét. A Lunarcell nem igazán jön be, az max level8-ast tud, bár ez lenne a legkevesebb gond vele.Tudtok valami hasznos fórumot ezekkel kapcsolatban? Elnézést,ha kissé off voltam.
Sziasztok! Az Abu naprendszer v.1-est keresem, mert ez kell az avsimen letöltetõ v.2 -hez, Az orbithangárban keresem,amire a készítõ utal is,de nincs ott már vagy béna vagyok.Ha valaki tudja hol lehet még ez a v.1-es,informáljon. köszönöm.
Köszi,akkor elvileg fel lehet használni, arra ,hogy napot imitáljak egy x-dik bolygóként definiált objektumon valahol az univerzumban.De hogyan?? Mivel én nem értek ehhez:)objektumot persze texturástul persze nem nehéz.Tehát valahogy azt a nap képet kéne rátennem valamire ,ami nem 3d -s?
Sziasztok! A nap mesh file kinyerhetõ valahonnan,mivel szeretném felhasználni a nap texturáját,a Star.dds -t más égitesthez, vagy egyáltalán a nap textúráját ,ami lehet egy addon is, hogy tudom más égitesthez hozzárendelni. Az ûrhajóknál ilyen gond nem volt, ott ahol szükségem volt rá külön tudtam betenni configokba a mesh-t és a scenariokba így tudtam beépíteni. Segítségeteket elõre is köszönöm!
2.szaggatási gond megoldódott: a K-LC-39v.8.kilövési scenery okozza,nem baj majd megosztom a scenariot és a második részben - ahol nagyobb gyorsítás szükséges - már nem lesz benne.
1.ha ûrállomásra másik égitestrõl érkezem, akkor mit tudok tenni, hogy viszonylag pontos "érkezési ablakot" alakítsak ki? A föld forgása és az én beérkezésem meghatározott,tehát hiába egyeztetem az Eqi-t köztem és az ûrállomás között,attól még lehet akár ellentétes is a beérkezésnél, így túl sok energia megy a pontos Rinc érték eléréséhez. Ehhez nincs valami megoldás? A holdi ûrállomásnál talán azért nem jött ki ez a gond, mert ott úgy telepítettem azt,hogy érkezésnél alig kell változtatni és a gravitáció se nagy.
2.szaggatási gond: föld -hold -föld utaknál, ha két ûrállomás van betéve 1-2 plusz modullal, meg 3-4 hajó,akkor az idõ felgyorsításánál 1000x esnél már akadozik 1-2 másodpercre, ha tovább gyorsítanék akkor meg szinte elakad,lefagy az ûr.Így nem lehet kalkulálni, sõt a scenario editorban a dátummal még rosszabb a helyzet. Lehet,hogy nagyon megterheltem, mert kiszedve az objekteket simán ment a gyorsítás, és default scenariokban is. Jelentkezett másnál is ez a jelenség? Van rá valami megoldás? Köszi a segítséget! Péter.
Attól függ mennyi idõ. Direkt pályára állással 20 perc körül van, játékbeli idõben, és valódiban is, mert mert végig irányítani kell a gépet, ami idõgyorsítással nem egyszerû.
Az összevissza forgás valószínûleg abból adódott, hogy nagy idõgyorsítással beértél a légkörbe.
Az Apollo ûrhajóban körbenézhetsz 3d-ben, és 2d-ben megvan a panelok nagy része. A fõ panel azt hiszem már teljesen kész, minden kis kapcsoló mûködik és funkcionál. Pont úgy néz ki mint az Apollo 13 címû filmben, ha jól emlékszem valahol egyszer azt olvastam, hogy a NASA-tól nyugdíjba vonult mérnökök fejlesztik. Ezzel csak az a baj, hogy full realisztikus, teháõt az eredeti ellenõrzõlistákon kell végigmenni indulás elött stb, stb... Én csak felraktam és körülnéztem benne, de mivel angolul nem tudok és magyar leírás nincs hozzá, nem is lovaltam bele magam.
Sziasztok, nemrég ismertem meg az Orbitert és nagyon jó szimnek találom, rengeteg kiegészítõt találtam a neten, de sajnos olyat nem nagyon találok amibe 3d fülke vagy legalább 2d panel lenne, a DeltaGlider nagyon tetszik mert 3d klikkelhetõ fülkéje van, de sajnos ez a valóságban nem létezõ ürhajó, ha esetleg létezik hasonló valóságban is létezõ ürhajóhoz, pl Soyuz, kérlek irjátok meg honnan lehet letölteni. Esetleg azt nemtudjátok hogy készül-e ujjab verziójú Orbiter? Valahol már elég rég olvastam hogy készül ujjabb Orbiter, de azóta semmi hír :-(
Az már van, hogy felszálltam, az ürbe, látom magam elõtt a földet, nyomim az irány gombokat, hogy mittomén, majd elrepülök a kos csillag képhez, erre elkezd az egész kép, meg a hajó is forogni, de mint állat. Távolítom a kamerát a görgövel, és látom, hogy maga a föld is pörög forog, de nagyon gyorsan:P. És az mi hogy: 1 óra a pályára állás? valódi egy óra, vagy játékbeli?
Delta Gliderrel úgy mint egy repülõvel. 1 óra kb pályára állás, várakozás indulási ablakra, kb 2 óra utazás 100000x-es idõgyorsítással (ugyanis az uránusz egy csöppet messze van), leszállni rá nemtudom hogy lehet e az orbiterben, de mivel valójában gázbolygó még nem próbáltam.
A DeltagliderIII egy külön hajó, alapból nincs benne a játékban külön kell felraknod. De elöbb a sima Deltagliderrel tanulj meg repülni,ahogy azt a leírásban is javasolják, azzal egyszerûbb mert a légkörbe visszaérkezésnél nem tudsz elégni, nincs legénység akiket nem kéne kinyírnod drasztikus G hatásokkal stb, stb...
Hol van az a DeltaGliderIII mappa? Mert én csak sima DeltaGlider mappát látok csak.
Orbiter magyar oldal - Rovatok A kezdetek rész alatt megtalálod az elsõ repülések címû leírásokat. Ezek a leírások elvezetnek egészen a Holdig, lépésrõl lépésre megtanítva mit hogyan kell használni. Amire sikeresen eljutsz a Holdra, rájössz hogy mi a különbség a játék és a szimulátor között. :)
Azért írtam,hogy nem játék,mert úgy látom, te annak szeretnéd használni. Ha valóban érdekel, itt találsz leírást. A Földet elhagyni nem kis dolog, nemhogy bolygókra utazni - visszatart a Föld gravitációs erõtere.
Oké akkor szimulátor. De azt mondja már meg valaki, hogy hogy a rohadt életbe lehet felszállni? És ez milye? Felszállok, és elrepülök az uránuszhoz, majd leszállok rá?
Csak megtaláltam, leszedtem. 1: A menûûben már nem tudok eligazodni, azt értem, hogy van amit ki lehet választani hogy már azonnal az ürbe kezdjek, satöbbi. 2 kérdésem lenne: 1.: Melyiket kell választani ott a menûben, hogy a földröl induljak, és szépen menjek fel a világürbe, majd ott bolyongjak(lehetõleg, valami gyors ûrhajóval). 2. kérdés:Dzsojsztikom van(olyan mint régen a ps1-hez, csak kissebb), de még így is qva nehéz irányítani:P.Néha felvillannak rakéták, megmozdul a hajó, de ha elersztem a gombot, vissazesik eredeti helyére, vagy, ha nyomva tartom, akkor olyanb mintha felakarna szállni, de felborul:P. Hogy kell irányítani?
Ezt honnan lehet leszedni? Mert a hivatalos oldalrol nem megy:(.
Természetesen kamov-nak is válaszoltam.(bocsi)
Sziasztok!Kipróbáltam az arrive mfd-t, jó , de a Resolve -val nem bírt,a horizontális sebességet nem tudta levenni,(558m/s)a hover maxon ment és így is erõsen süllyedtem,(-18m/s)a felszín felett 1-2 méteren,ekkor már tudtam, hogy a hover és a retro hajtómû túl kis teljesítményû.Persze a készítõje nyílván a holdi küldetésekhez igazította.Szóval mázlim volt,mert épp ez a hajó szerkeszthetõ a configban,ahol ezeket kissé megerõsítettem. Így már képes DG módjára landolni nagyobb gravitációjú és ritka légkörû bolygókon,ahol tömege miatt a tisztán horizontális leszállás lehetetlen volt. Az IMFD v5.1 -nél a bolygó megközelítés mintha nem menne rendesen, többször is próbáltam,de legtöbbször nem áll be a kívánt PeA -ra.PeT:100.00k,50.00k,20.00k végzem az autoburnnel.Manuálisan egyszerûbb:)
kamov: köszönöm,már le is töltöttem és ismerkedem vele.
Az Arrive MFD nekem nagyon bevált a tisztán rakétás fékezésekhez. Van automata módja, de nem muszáj használni. A mutatott értékek alapján manuálisan is lehet indítani a hajtómûveket. Letölthetõ: http://www.orbithangar.com/searchid.php?ID=585
Sziasztok! Egy marsi landolási problémára keresem a választ: a Resolve nevû nagyobb ûrsikló-DG hibrid géppel szeretnék horizontális landolást a bolygón. A hover hajtómûve a tömegéhez viszonyítva elég kis teljesítményû a tisztán vertikális leszálláshoz. A retro hajtómûve szintén gyenge a horizontális sebesség lefaragásához.(3,4 km/s-rõl) Tehát akkor marad a Retrograde üzemmód, de ennek a vége megint az,hogy vagy túllasulok,visszaállni elõre felé már nem tudok és zuhanok is, vagy nem eléggé lassulok le a cél "reptér" elõtt és átszáguldok felette. Van itt valami manuális köztes megoldás,vagy kezdjek megtanulni automata mfd -kel,ami hasznos,de a végén a játékélmény elvész.Amúgy a holdon semmi gondom nem volt ezzel a típussal,persze ott a gravitáció is más. Tanácsaitok elõre is köszönöm. Péter
Véletlenül nem tudtok a Project Mercury-hoz vagy az Apollo-hoz valamiféle magyar leírást vagy fórumot vagy ilyesmit, ahol az ember segítséget kap a kezdetekhez. Az angol dokumentációt olvasom a mûszerfalról, de az én angol tudásom ehez kevés, és a fordítóprogramoknak is megfeküdte a hasát a sok szakszó!
Illetve még manuálisan is lehet csinálni, úgy, hogy az Rinc értéket megpróbálod 0-n tartani felszállás közben(asszem, de már ezer éve nem orbitereztem). Kicsit gyakorolni kell, de könnyen bele lehet jönni, és kis pontatlansággal végre lehet hajtani a felszállást, így már csak kevés tüzelõanyagot kell pályamódosításra elhasználni.
Akkor kell indítani amikor a cél pályasíkja áthalad az indítóállás felett. Tehát a Map MFD-n be kell állítani TGT-nek a célt és megfelelõ idõgyorsítással várni amíg a pályasík majdnem "odaér". Az idõpontot lehet pontosítani az Align plane MFD-vel ezután. Amikor a Tn érték 300 körüli értékre csökken van akkor érdemes indulni a DG-vel.
Az irány meghatározására két lehetõség van: 1. LaunchMFD letöltése a www.orbithangar.com-ról 2. Ki kell számolni. Ha kell megadom a képleteket.
Megintcsak hozzátok fordulok segítségért. Hogyan lehet meghatározni indítási ablakot és honnan tudjátok hogy milyen irányban kell felszállni. Az Iss-hez tudom orbiter.atw.hu-s leírásból, de azért szeretnék elmenni a MIR-hez is. Elõre is köszi a segítséget.
kamov:köszi!
Egy 2006 októberi hozzászólásom alapján: Alap DG-vel.Akkor még IMFD 4.xx volt.
Sziasztok! Kérdésem egy mars utazással kapcsolatos. Kiválasztottam egy valós indítási ablakot,a 2003.06.02.-én elindult mars express szondáét. Ez karácsonyra ért a marshoz. Én febr.4.re :D, és a pontos pályára álláshoz már nem volt elég üzemanyagom! Kilövéskor a 160 fokos irány bizonyult a mars keringési síkjához legjobban közelítõnek,majd ezt még némileg pontosítottam az orbiton. Tehát itt nem sok fuel fogyott,viszont a szökési pályához dv-nek 8.600 körüli érték jött ki! Ha ez jó így ,akkor ez nem min.energia pályás út( ami kb dv 3.500 körüli),de mégis késtem egy bõ hónapot:D. Az ûrhajó a Resolve friss verziója volt, az imfd pedig a 2.1-es, mivel a következõt nem igen tudtam prograde állásban indítani, csak realtimeban.Szóval itt nincsenek szinkronban a dolgok,vagy persze sok mindennel nem vagyok tisztában e téren. Tudtok olyan idõpontot,ami biztos min.energiás pálya és marad fuel a végsõ manõverekre? Amúgy nekem az imfd térképe szerint ez egy min.energiás pálya volt, ha jól láttam,mivel a mars a föld elõtt keringett kb 45 fokkal a mars. Várom minden gyakorló és mester orbiterezõ segítségét, tanácsait eme anomáliák megszüntetéséhez.Köszönöm Péter.
Nem feltétlen szükséges, de kezdõként szerintem könnyebb így.
"Elõször is kell egy olyan pálya ami az ISS pályánál mindenhol alacsonyabb"
Miért kéne? Egyszerûen olyan pálya kell, amin 1 kör kevesebb ideig tart mint az iss-nek, vagy lehet fordítva is csinálni ha az állomás mögötted van.
Rájöttem az volt a baj, hogy nem vártam meg a találkozást, túl messze voltunk még egymástól amikor megpróbáltam elkapni, aztán sokat szenvedtem még a dokkolással amíg rá nem jöttem hogy lehet használni a lineáris hajtómûvet és végül összejött, micsoda pillanat!
A felé fordulok és gázt adok módszer olyan 20 km távolságban kezdhet mûködni a Deltagliderrel, a normál ûrhajókkal meg még közelebbrõl.
Tehát elõször orbitális pályamanõverekkel kell megközelíteni az állomást 20 km-en belülre ez a szinkronizálás. Ehhez kell a Sync Orbit MFD.
A sync Orbit MFD-n csak akkor kapsz sárga számokat ha a két pálya metszi egymást.
Elõször is kell egy olyan pálya ami az ISS pályánál mindenhol alacsonyabb és a pályahajlása tizedfok pontossággal egyezik az ûrallomáséval. Midkettõ elengedhetetlen! Ha ez megvan akkor prograde állásban be kell indítani a hajtómûveket és figyelni a hamarosan megjelenõ sárga számpárok változását. A cél az hogy a sárga számpárok másodpercre egyezzenek, amikor már csak pár másodperc a különbség akkor le kell állítani a fõhajtómûveket és az RCS-hajtómûvekkel LIN állásban bejátszani hogy másodpercre egyezzen. Ekkor leszünk ütközõpályán. Minden másodperc eltérés 8km eltérést okoz!
Ha ez megvan akkor várni kell amíg a számsor értéke kb 300 alá csökken. Innentõl kell figyelni a Docking MFD-n a távolságot. ha az ellipszispálya Apa ja kb 7000km-en van akkor az ISS-tõl olyan 70 km-re kell ráfordulni a szálkeresztes körre és a fõhajtómûvekkel amennyire csak lehet 0-ra csökkenteni a sebesség különbséget. Ezzel ütközõpályáról lelassítottunk az ISS sebességére és jó esetben 20km en belülre jutottunk.
Némi gyakorlás fog kelleni mire a módszert és a távolságokat pontosan be tudod lõni.
Igen azt használom, csak nem értem ezt a részt: "Ha a keresztet pontosan a gép orra elé irányítod, akkor beindíthatod a fõhajtómûveket. A cél az, hogy a lehetõ legkisebbre, akár nullára tudd lecsokkenteni. Ekkor ugyanis lefékeztél az ISS sebességéhez a szinkronizációs sebsségedrõl.
Most fordulj az ISS felé és adj egy kis gázt!" Ezt most hogy érti? Mert ha a képen látott kereszt felé gyorsítok, lõttek az orbitális pályámnak és szinte amire ráfordulok az Iss-re már benne is vagy a légkörben.
A légköri repüléshez használt manõverek nem mûködnek keringõpályán. Itt mások a szabályok.
Elsõ lépésben: http://orbiter.atw.hu/ Itt az elsõ repülések I, II és III címû irások amik segíthetnek. A harmadik részben van az ISS randevú, de a többi írás is tanulságos.
Második lépésben érdemes ismerkedni az égimechanika alapjaival ha meg is akarod érteni hogy mit miért kell csinálni.
Fiúk én ezt nem értem, ha a kereszt irányába elkezdek gyorsítani, azzal csak azt érem el hogy begyorsítom magam a légkörbe. Hogy lehet ezt megcsinálni, nem értem!
Megintcsak gondban vagyok, még mindig nem tudtam dokkolni az ISS-re. Idáig jutottam ezt látom.
Már az Apa és Pea arányok is megvannak. Rájöttem, hogy nem árt ezeknél a pontoknál megpróbálni változtatni az adott értékeken :) Most a pályák szinkronizálásával küzdök, de mivel szintévesztõ vagyok, a leírásommal kicsit megakadtam mert 2 sárga számot kéne keresnem a zöldek között, de én valahogy nem látok különbséget. :)
Értem már az Ecc dolgot, sõt az Rinc dolgot is, de nem tudom olyan közel hozni az Apa és a Pea értékeket egymáshoz, ahogy az a ISS-nek van. Tudnátok segíteni ebben.
Lenne még pár kérdésem: Az orbitális kijelzõn melyik számoszlop mit mutat a Pea-t és társait már ismerem, de mik lent azok a szögek. Honnan tudom meg, hogy mekkora az orbitális pálya elhagyása után a légkörbe beérkezési szögem? Jah és mennyi az optimális, mert leszállni le tudok, de sokszor nekem kell lenyomni az orrát, hogy ne pattanjak vissza a légkörrõl. Jah igen és a pálya tojásosságán, tehát azon az Ecc-n milyen manõverrel tudok alakítani? Elõre is köszi a a segítséget.
ez is normális pálya csak más szögbõl van ábrázolva :)
Igen közben nekem is sikerült valahogy megtalálnom. Így már normális ábrát mutat, csak eddig nem értettem, hogy miért ilyen tojás és mégsem esek vissza a Földre, de mostmár értem! Gyorsan meg is csináltam az egészet mégegyszer -> felszállás, orbitális pálya, leszállás. :) Nagyon király ez a szimulátor. Megyek, csinálom is a következõ feladatot: Randevú az ISS-el! :)Azért köszi, hogy válaszoltál.
Ez egy stabil Földkörüli pálya. Mit értesz ideális alatt pontosan? Mindenesetre a PRJ gomb nyomkodásával érdemes SHP-ra állítani az ábrázolást...
Egy kis segítséget kérnék az orbitális pályára álláshoz. Végigcsináltam a magyar oldalon a leírást, de valahogy az istennek sem akar kijönni normálisan. Az alábbi képen láthatjátok a pályámat és az adatokat. Légyszi segítsetek, mert nem tudom hogyan lehetne ezt a tojást ideálisra varázsolni, de akárhányszor elõrõl kezdem, mindig ez jön ki:
Elõször is a modules tabon engedélyezni kell a ScnEditor modult. Tetszõlege scenario betöltése után F4->Custom->Scenario editor->GL-01->Edit-> DGIV repaint center
Üdv! Kicsit láma dolog, de nem tudom hogy lehet új skineket bealkalmazni a DGIV-re. Letöltöm, Orbiter mappába kibontom, eddig oké, de tovább nem jutok. Tudnátok segíteni?
Az orbiter szimulátor, a másik kettõ csak ilyen planetárium program.
hát szerintem az orbiter ezeknél sokal jobb!ki probáltam mindketõt hát...
én találtam még egy olyat hogy Celestia és egy olyat hogy Open Universe. Kinek milyen tapasztalata van ezekkel?
hûûû ez nagyon jo "játék", vagyis szimulátor. 2 év után ismét felfedeztem, hûû, eszméletlen jo, azota még fejlesztettek is rajt. hmm, eltart egy darabig mig megtanulom mi hogy van bann. ez az egyetlen ilyen stilü ûrrepülés szimulátor egyébként vagy van több is?
asszem megvan. de nemtudom melyik ami magátol egy:D meg egyébként, ebbe nincs olyan hogy egyik monitoron külsõ képet mutat, másik monitoron meg a pilótanézetet?