Látom, észre vettétek az orbiter.atw.hu-n van fórum is. Adjatok tippeket, hogy mivel bõvítgessem, hogy használjátok is ... :)
Én asszem orbit inserttel szoktam (a base approachon belül). Beállítod milyen magasságra akarsz érkezni, és mi fölött legyél periapsisnál, aztán az orbit ejectben kiválasztod hogy base approach-tól vegye az adatokat, és akkor elvileg azzal elindulsz. Viszont az észrevettem, hogy az orbit eject valamelyik verzió óta, mindíg addig számol vissza amíg a hold mögé érsz, még akkor is, ha az nem a legmegfelelõbb indulási idõpont. Szal amikor a TEj idõ 1 kör idejénél már kisebb, akkor szoktam indítani az orbit ejectet, és akkor jó idõben indul.
Sziasztok! Holdról földre viszonylatban van gondom:IMFD v4.6 tutorial szerint odáig jutok,hogy már az égetés jön(Ein jó),de a dV egy idõ után növekedni kezd, holott nem gyorsultam még fel, itt most BV vel kéne pályát korrigálnom folyamatosan? Lower Orbit, ha nem pontos(olvasva a fórumot) akkor milyen IMFD alprogrammal lehet egyszerûen hold-föld utat csinálni,s hogyan ? Ha a fõbb lépéseket leírnátok megköszönném! Eddigi segítségeket is köszönöm, amúgy ez a fórum sok mindenben segít.
Nincs célja a játéknak, te tûzöd ki magadnak a célt :) azt csinálsz benne amit akarsz. Ha végig akarod csinálni a holdraszállást elindítasz egy apollos scenariot, ha egy ûrsikló küldetést akkor azt, de nem fogja kiírni soha hogy mission completed, vagy stb.
Sziasztok! Scifi ûrhajókkal történõ repülésekhez milyen navigációs mfd-k kellenek,természetesen kihasználva a folyamatos gyorsulást,fékezést és idõgyorsítást nem használnék.Van valamilyen gps,pálya korrekciós mûszer?
üdv!
bocsi hogy belevau, én még nem játszom vele, de kiváncsi vagyok rá. de mielõtt letölteném: mi is a "játék" célja? (bocsánat a játék jelzõért, tudom hogy nem az, de pillanatnyilag nem jutott eszembe jobb szó :)
Sanyix: Köszönöm a gyors reagálást!
Ha magasabban vagy akkor lassítanod kell, hogy a PeA alcsonyabb legyen, mint az iss-é :)
Sziasztok! Az iss-el való találkozásos küldetésben azonos vagy kissé magasabb pályára kell állnom mint az iss, mert az orbitom finomításánál (0.0008)éppen,hogy lejjebb ment egységesen mind a három érték (ApA,PeA,Alt.)egy hajszálnyival,s a szinkronizálós MFD már target:iss beírásnál Ref: NO INTERSECTION-t írt ki.Ha tehát kissé magasabban kezdem,s a PeA értéke jóval nagyobb, akkor mitõl lesz intersection köztem és az iss között? (A szinkronizálás elõtt az Align 0.00-ra sikerült.) Esetleg az elején már a 140 fokot szúrhattam el,s így párhuzamosan haladok az ûrállomással:D Köszönöm a segítségeteket elõre is!
Itt pedig találsz magyarul is segítséget a szimulátorhoz: Orbiter
helló. most találtam ezt a "játékot". nagyon tetszik csak még eléggé kezdõ vagyok. semmit sem tudok csinálni. (pl.: lecsatlakozni egy állomásról, pályára állni...) meg kellene a patch is. azt honnan lehet letölteni?
Na most énis találtam egy szép nagy hibát az IMFD 4.6-ban a delta velocity-nál. Ha a dV-t változtatom, teljesen meghülyül a leendõ pályaadatok értékai összevissza ugrálnak, ha a burn time-vel változtatom akkor nem, de 5 km/sec es dV-vel is azt mutatta a map plan, hogy alig távolodok el a földtõl, közben 3,1 km/sec-nek elég kellene lenni a hold eléréséhez.
Ööö... Nem lehet h. elírtál vmit? Elõbb érsz oda minthogy elindulsz? :D
A DG-S valóban kicsit más tészta. A segítség itt is a FuelMFD lehet. A földkörüli pályára állás után a Scram üzemanyagát érdemes áttölteni a fõhajtómû tartályába.
A FuelMFD segítségével a DG-S-el scramjetet használva körbe lehet repülni a földet. A módszer: Felszállás a fõhajtómûvekkel, 35km magasságon 2,1 km/s-ra gyorsítás; ez elviszi a fõhajtómû üzemanyagának az egynegyedét. Itt kell beröffenteni a Scramjetet és leállítani a fõhajtómûveket. A fõhajtómû üzemanyagából háromszor kell újratölteni a Scram tartályát a repülés alatt. A tolóerõ vektorálást és a trimmert jól belõve lehet a megfelelõ magasságtartományban tartani a gépet. Végszükségre meg ott van az RCS üzemanyaga is.Az irányt természetesen korrigálni kell mert közben a Föld elfordul alattunk. 10x idõgyorsítással jó poén.
Akkor jósok üzemanyagom elment a scramjettel szórakozással is, de DGII-S-el mentem, ami 2 tonnával nehezebb mint a sima + még 2 tonna scramjet üzemanyag, és csak 10 tonna normál üzemanyaga van, a simának 12. De ez a scramjet eléggé használhatatlan, kisebb magasságokon mûködik csak, van benne erõ, de nem lehet kihasználni, mert felhevül az egész gép a légellenállástól.
Jaa, hát én nem töltöttem ISS-en :) földrõl felszállva töltés nélkül jutottam el marskörüli pályára. Ja meg a szembenállásnál a föld indulási helyzetérõl, és a mars érkezéskori helyzetérõl van szó. Mellesleg az indulási idõ állítgatásánál ez volt a legjobb idõ, mert pár héttel lekéstem a legjobb idõt, és nem akartam 11 hónapot várni.
Alentebb említett manõvereket még 2005 alatt csináltam a DGIII-al Moon +ISS üza. beállítással (turbo pump-nál 10kg/sec fogyasztás)
A Marsnál nem a szembenálláskor van a minimum energiás átmeneti pálya hanem akkor amikor 44 fokkal van a Föld elõtt. Ilyenkor 3.8km/s is elég. A minimum energiás átmeneti pályán pont egy félellipszist fut be a hajó a két bolygó között. Ez az un. Hohmann pálya. Marsnál ez kb.270 napos utat jelent.
Ja és még valami. 2006P1 alatt az IMFD 4.6 kicsit(kb10%)nekem(is) elszámolja a pályamagasságokat ami különösen Tangential transfernél kellemetlen. Egyelõre visszatettem a 4.2.1-est, azzal jó.
DGII-be kevesebb üzemanyag fér, és szabályozni se lehet, hogy mennyi legyen benne, DGIII-ban jupiterig elegendõ üzemanyagot is lehet állítani, és asszem a hajtómûvei is erõsebbek. Elég jó helyzetben voltak a bolygók, mert ugye a legjobb az amikor a föld, a célbolygó egy vonalban vannak, egyik a nap egyik "oldalán", másik a másik oldalon, én meg mikor elindultam, majdnem ilyen helyzetben voltak kb 4,1 km/s dV-t kellett elérnem induláskor, ez 38% üzemanyagba került. Az a baj, hogy a marson leszálláshoz, a légkört csak részlegesen lassításhoz lehet használi, mert a légkör ritkasága miatt nem lehet az repülési irányt korrigálni, ezért a bázis elõtt pártíz km-el, hajtómûvel kell a helyes irányra terelni a gépet, nem megy a deorbitáláson kívül hajtómûhasználat nélkül kifutópályát pontosan eltalálós dolog mint a földön. Bár ezt a marson még 2005-ös verzióba próbáltam, de nemhiszem hogy sokat változott volna. Ezért sem próbálom meg hogy a maradék 2% üzemanyagot felhasználva deorbitáljak, mert nem valószínû hogy eltalálnám a bázist.
Mégsem lehetett olyan jó helyzetben. ha csak ennyi üza meradt...
Anno én a DGIII-al csináltam Marslégkörrel fékezõs trükköket. Az elsõ légköri fékezés elnyúlt elliptikus pályára visz majd a másodikkal lehet lejjebb menni. A leszálláshoz is lehet a Marslégkört használni.
Szintén jó poén volt amikor az Olympuson lévõ alap DG-ve felszálltam a keringõ DGIII-hoz és áttöltöttem némi üzemanyagot.
Hiába, hasznos dolog a Fuel Management MFD...
Kipróbáltam, hogy sima alap delta gliderrel üzemanyagtöltés nélkül, földrõl felszállva, el tudom e érni a marsot és pályára állni. Pályáraálltam a föld körül maradt 42% üzemanyag, elég jó helyzetben volt a mars a földhöz képest, de így is a mars felé gyorsítás után, maradt 2,4% üzemanyag, azaz 300 kg, ami úgy 30 másodperc full tolóerõs égetés után kifogy. De mégis pályára álltam a mars körül, vajon hogy? :)
Ha jól látom, támogatja a patcj utan a TrackIR-t. Nekem nem sikerült beállítanom. Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatosan?
Nincs. Én a jupiterhez repültem el, csak a map programja volt hüje, mert olyan pályát számolt ki, hogy elmegyek mellette, majd hirtelen visszafordulok, és úgy kerülöm (belecsapódok) a jupiterbe :D De repültem vele a vénuszhoz is, ott se volt gond. 4.6-os verzió az IMFD? Mert kicsit meg lett változtatva az interceptes része.
Szerintem a patch-el rosszabb lett a játék. A patch felrakása után az IMFD hibásan mûködik. Sehová nem tudtam rendesen elrepülni, még a Holdra se. Az alappal nincsen gond. Másnak is vannak hasonló tapasztalatai?
Nekem nem volt ilyen. Viszont az új ûrsikló nagyon komoly, átvették a shuttle fleetbõl a modellt és a textúrákat, és bekerült egy 3d-s virtual cockpit is, 10 db mûködõ MFD-vel, rakodóteres cuccokhoz vezérlõpanel, több belsõ kameraállás. Már csak a shuttle fleetben lévõ AoA tartó autopilóta kéne, mert így fullos kézi vezérléssel nem valami pontos a légkörbe lépés.
Érdekes lett a patch, nekem elõfordul, hogy eltûnik az ûrhajó, azaz kölsõ nézetben nem látom. Eddig ilyen nem volt. A DeltaGlider III kõkemény! Párszor sikerült elégni vele visszatéréskor...
Jaja, meg outerplanets addon új verziója is :) szép nagy felbontású jupiter textúrák, 62 jupiter hold, 47 szaturnusz hold, 21 uránusz, 13 neptunusz :).
Hát ez hihetetlen milyen durva látványt tud nyújtani ez a gém a nuku gépigényével, directx 564554-os csillivillik nélkül is...
Na most észrevettem, hogy az út feléig nagyon növekszik a burntime, de aztán lecsökken, és olyan 2/3 útnál lemegy a 0-hoz közel, és aztán lassan megint elkezd növekedni. Na ilyenkor kell a korrekció, és így +/- 5000km pontosság megvan. (bár ez se valami pontos.
Eddig azt használtam, csak rohadtul idegesít, hogy elindulok egy távolabbi bolygó felé, és a Burn time egyszer növekszik egyszer csökken. És soha nem tudom hogy most tényleg letértem a pályáról, és kell korrekció, vagy csak nem tud számolni...
Az új verzió mennyivel jobb? Mi változott? Még nem próbáltam, de lehet hogy ma felteszem.
Szerintem inkább az IMFD-t használd... A TransX csak a vércukrodat fogja felnyomni. Az IMFD 1xûbb és pontos is. Egyszer elrepültem a Neptun-ig, meg vissza vele. Csak kicsit megöregedett a pilóta közben :))
Tévedtem mégsem értem a transx mûködését, sõt úgynézki csak azt értem meg, hogy milyen logikátlanul, és hülyén csinálták meg. Földkörül pályán vagyok, vénuszhoz mennék. Select targetnél benyomok targetnek escapet, majd csinálok egy új lépést, ott targetnek benyomom a vénuszt. Rányomok a vw-re, átáll eject planra, beállítom a pro vel-t, meg az ej date-t úgy hogy a cl app a legkevesebb legyen. Nyomok egy fwd-t, az új lépéshez. Nyomom a VW-t hogy encounterbe álljon, de 100000 km a cl app akárhogy mozgatom. Na ráadtam egy kis ch plane vel-t, és eljutottam 500 km-es periapsishoz (ami folyton növekszik vagy csökken, mert pontatlan). Na mondom oké, akkor nézzük az égetési célkeresztet, meg az idõt hogy mikor kell égetni. Úgy mint a holdutazásnál, nyomom a vw-t hogy elõjöjjön a célkereszt... hát sehol nincs. Matatok mindent, bekapcsolom a manoevre módot. Ok, még mindíg nincs célkereszt. Megnyomom a var-t és elõjön pro vel 0, meg a többi mintha resetelte volna az egészet, közben a megtervezett pálya szépen látszik a másik mfd-n szóval mégsem resetelte nyomom a vw-t visszajönnek az elõzõen beállítitt értékek az eject plannál, de manoevrenél megvannak ugyanazok a beállítások külön. Szóval elvileg újra kéne csinálni az egészet manoevre-ben is. Ilyenkor már érdekelt volna, hogy ha most újra be kell állítani az egészet, akkor eddig mi a jó büdös francot állítgattam? Mire volt jó az a tetves szaggatott vonalos meg zöldvonalos állítgatos dolog? Minek terveztem meg, ha nem lehet használni? Dehát nemtudom újra megtervezni, mert nem látszik a pályámon amit a manoevre-ben állítgatok, csak az amit azon kívül...
Hogy lehet elõvarázsolni a robotkart? És hogy lehet (mivel) irányítani? thx
Nekem a transx-bõl egy reset gomb hiányzik, mert ha valamit elrontok, nem igazán lehet törölni. Amúgy a Burtimecalc 1.3-mat próbáltam, az a beállítottnál 2x több dV-t akart égetni(fele olyan lassan csökkent égetés közben a szükséges dV mint a transX-ben)... úgyhogy maradok a manuálisnál. Az Encounter egész pontos, igaz hogy többet vártam, de holdutazáskor +/- 100km-re jól méri a periapsist, valamivel pontosabb mint az imfd.
Na igen. A TransX nem takarít fel és nem csinál reggelit ellentétben az IMFD-vel... Csak mutatja a megfelelõ helyet és az idõt. Az iránybeállítást és az idõzítést a felhasználóra hagyja, viszont hintamanõvernél jól jönnek a variálható fokozatok...
A mezei transfer-hez vagy a TransX-hez érdemes a BurtimeCalc 1.2 MFT-t is használni. A transferrõl leolvasod a szükséges sebességet és az elméleti indítási pontig hátralévõ idõt, majd beállítod ezeket a BTC MFD-n és engedélyezed a gyújtás-idõzítést. Ekkor már csak az iránybeállítást kell megcsinálni.
A korrekcióknál a célégitest fokozatát(Encounter) váltom be és ez alapján saccolok irányt és sebességet.
Zsíír kezdem érteni a TransX mûködését, mer eddig aszittem soha nem tudom mûködésre bírni, de már konfigoltam vele holdra free return pályát, meg sima hold felé pályát, és majdnem visszatérõ pályát.
Történt valakivel valami izgalmas a virtuális ûrben? Én kipróbáltam egy új masinát (issapc). Nagyon könnyû irányítani, próbáljátok ki.
Megtalálod a leírását valahol itt a fórumban. Én is itt tanultam:) Két részben van és igen jól lehet használni.
Valahol le van írva, vagy valaki leírná hogy kell használni az Imfd-t és a BaseSync-et. Köszi
SIKERÜLT. Azt pontosan nemtudom hogyan de végre sikerült. Mivel elõttem volt ezért ahogy mondtad alacsonyabb pályára álltam, mikor már együtt haladtunk akkor csináltam valamit(nemtom mit) és pár kör mulva ott volt az orrom elõtt.Most begyakorlom hogy tudjam is hogy mit csinálok. Köszi
Megpróbálom. Köszönöm.
ha mögötte van, alacsonyabbra, ha elõtte akkor magasabbra. Az orbit MFD-n a T értéke jelzi, hogy mennyi idõ alatt teszel meg egy kört, ha beállítod targetnek az ûrállomást, annak is mutatni fogja a köridejét. Ha elõtted van kisebb köridõdnek(alacsonyabb pálya kell lenni, ha mögötted, akkor nagyobb köridõnek(magasabb pálya). De végülis nagyobb köridõnek se kell lenni, kisebb köridõvel is eléred elõbb utóbb, hiszen körpálya :) Az STS-121-nél is az ûrsiklót 250 km-es apoapsis-ra, és 150 km-es periapsis-ra lõtték fel nemsokkal az ISS(~350 km-es pálya) elé, aztán 2 nap alatt beérte az ISS-t, és a megfelelõ idõben (amit a tangential mfd csinálna orbiterben) megnövelték az apoapsist 350 km-re, és elérte az iss-t, és a periapsist is megemelték 350km-re, és aztán dokkolás.
RInc az nulla, persze. Csak azt nem tudom hogy mekkora és milyen pályára álljak a randevúhoz.
Megtudná mondani valaki, hogy mi módon lehet azt elérni, hogy az iss és az én apoapsisom ugyan ott legyen? Mivel még mindíg nem megy a dockolás, sehogy sem tudom elcsípni. Még imfd tangential-al sem. Nem tudok sehogysem alacsony DIS értéket beállítani. Csak a phobost tudtam elkapni. Köszönöm az ötleteket.
Na most kipróbáltam valamit. Felszálltam DGIII-al, cape canaveraról, a holdéval egyezõ keringési síkra álltam. Aztán elindítottam az imfd-t, a map részét egyik oldalon, másikon delta velocity-t. Map-ot beállítottam plan-ra, és elkezdtem állítani a delta velocity-n, és ez látszott is a map mfd-n. Beállíottam úgy hogy a holdhoz érkezzek, és nagyon pontos a cucc! Induláskor volt egy hosszú égetés aztán mikor eltávolodtam a földtõl, de még nem voltam a hold közelében elkezdett kúszni fölfelé a periapsis magasság (itt kicsit pontatlanul számol), úgyhogy RCS égetésekkel (merhogy ez bõven elég volt) megtartottam a kívánt periapsis magasságot, és odaértem a holdhoz, az indulási égetésen kívül, jelentéktelen mennyiségû üzemanyag fogyasztással (2-3 kg rcs üzemanyag)! + nézegettem a map mfd beállításait, és még sokkal pontosabbra lehet állítani (mondjuk eszi is a gépet :)), így akár azt is el lehet érni, hogy csak az indulásnál kelljen égetni hajtómûvet, majd megvárni míg odaérsz a holdhoz :D semmi beavatkozás nem kell.
A transfer MFD-t csak egy nagyobb égitest gravitációs terében lehet használni. A Földnél a Holdhoz és az ûrállomásokhoz,a Marsnál a Phoboshoz és a Deimoshoz.
Itt tölthetõ le az IMFD http://koti.mbnet.fi/jarmonik/IMFD421.zip és a Basesync MFD http://koti.mbnet.fi/jarmonik/BaseSyncMFD.zip
Amúgy végre sikerült mûködésre bírnom az apollo számítógépét az orbiterben, megcsinálta a TLi-t :D volt kõkemény 10 percem a beállítására, mert 10 perccel a tli elõtt állt pályára (legalábbis az apollo 17 scenario szerint). Most irány a hold: kép
HY. A basesync mfd-t és az Imfd-t hol tudom leszedni. Köszi
Ez a sebességtõl is függ 3000m/s alatt már érdemes fokozatosan csökkenteni az állásszöget, az átesést elkerülendõ. Mondjuk az alap DG RCS-kormányzása tényleg gyenge a 2006-ban. Ezt a DG-III küszöböli csak ki:-)
A DG-vel újabban ilyen gondok vannak, nem lehet 40 fokon tartani az orrát, sõt még 10 fok is nehéz. Én mikor próbáltam, elég sûrûn döntögettem be a gépet, és sikerült a kifutópálya fölött eléggé lelassulni. Amúgy nekem már 60km-en ledobná az orrát normál légkörbe lépésnél. De amikor az 2006-os dg-t kipróbáltam, a basesync mfd-nek sikerült tökhülyeségeket kiírni a bázis helyérõl és negyed földnyivel a bázis elõtt érkeztem volna le :) így pattogtam egy párat a légkörön, hogy elérjem a bázist, és így 4800 m/s-el értem a közelébe (ahol normál belépésnél még simán 7000m/s körül megyek), de 60km-en se tudtam tartani a 40 fokot. Ígyhát inkább ûrsiklóval repkedek :)
Hello! Kéne nekem egy kis segítség. DG-vel orbitális pályára állok és visszatérés közben 40 km környékén 40 fokról ledobja az orrát a gép és nem tudom visszahozni, pedig mindent úgy teszek ahogy az orbiter.atw.hu le van írva. Mit lehet ilyenkor tenni? Küldjek visszajátszást? Segítségeteket elõre is megköszönöm.
Már egy ideje tudok róla, de ha jól rémlik itt még nem volt róla szó, és kár lenne ha ebbõl az aprócska orbiter rajongói táborból csak ketten tudnának róla. :-)
Kipróbálom az összes ötletet, valamelyikre malyd csak ráérzek. Ami viszont szuperul mûködik az imfd-ben az a planet approach és orbit insert.
Nekem az ISS megtalálásához legjobban a Tutorialban=>a DG-S to ISS segített. Az a módszer megbízható. Szinte az orrod elött köt ki.
Kezdetben érdemes a launchpad parameters fülén kikapcsolni a "nonspherical gravity sources" és a "gravity torque" beállításokat. Az Orbit MFD és az IMFD is könnyebben kezelhetõ lesz.
Kell 0.00 fokos Rinc az iss-hez képest, aztán tangential transferben targetnek beállítod az iss-t, és TEj-t úgy állítod hogy a lejjebb lévõ dis érték a lehetõ legkisebb legyen, és akkor abba a távolságba fogsz érni az iss-hez. Holdra meg off plane transfer, orbit eject használata nélkül, marsra is off plane transfer, orbit eject-el, és have a nice voyage felirat után a source-be(src] x beírás. Ennyi.