Iron hívta fel a figylemem erre a fórumra. Nem is gondoltam, hogy itthon is ennyi rajongója van ennek a proginak! Amennyiben érdekel Benneteket, januárban (újra) elindult az oldalam, amint látom páran közületek már járt is ott! Köszönöm a látogatásaitokat!!!
Az oldalt folyamatosan bõvítem, amikor van idõm, írok. Ha Nektek is vannak tapasztalaitok, akkor várlak Benneteket és szivesen veszem, ha regisztráltok és küldtök be írásokat és képeket.
Ugyan képgaléria még nincs, de hamarosan lesz, terveim szerint pedig elindul a fórum. Az oldalt a magyarországi orbiteresek otthonának szántam, ha Ti is úgy akarjátok!
Jó repülés Nektek!
Van a programban ûrsiklós küldetés, az Atlantis-szal, sõt, lehet hozzá letölteni Discovery add-on-t is. De ezekkel nem fogsz tudni repülni! Elsõre legalábbis. A program lényege pont az, hogy az alapokról megtanulj ûrhajót vezetni, ha pedig tisztában vagy a mikéntjével, utána repülhetsz az Atlantis-szal is. Aki pedig profi (lásd Razgont) repülhet az Apollo ûrhajóival is, melyet szintén külön kell letöltened!
A DeltaGlider pont azért van benne és pont azért nem a valós dolgokat szimulálja, hogy megtanulhasd azt, amit az asztronauták a saját szimulátoraikban tanulnak meg. Õk sem azzal kezdik, hogy felszállnak és irány az ISS...
Itt nem kell azza figyelni, hogy mennyi üzemanyagod van, hogy változik-e a tömege a hajónak, stb. A DeltaGlider arra való, hogy mihamarabb kijuthass az ûrbe és ott megtanulhasd a különféle manõvereket és a mûszerek használatát. No és persze az ûrrepülés fizikáját is!
De azért jó látni, hogy van aki újra és újra felfedezi ezt a programot! Sok sikert!
Micsoda véletlen egybeesés, épp tegnap akadtam rá az oldaladra :) Én is csak a gratulációm mondhatom el, különben el sem tudtam volna indulni. Tegnap hajnali háromig nyomtam a progit :D
Van egyébkénz az Orbiter-hez hasonlómás progi, vagy egyedüli ezen a téren?
Még van a celestia is de en azt nemtottam letoltni, ezert nemtom milyen. sztem van egy csomo. nemreg talaltam megegyet, de annak nem tom a nevet. http://www.celestia.com -asszem
Gondoltam szólok, hogy ma este frissítettem az oldalt! Ha olvassátok a leírásokat nyugodtan értékeljétek, vagy szóljatok hozzá! Ez jó visszajelzés nekem, hogy mennyire jó az, amit csinálok...
Jó olvasgatást!
Köszönöm! Sokat dolgoztam vele! De úgy látszik megérte, mert van aki ebbõl is tanul...
Kedves Orbiter Elvtárs :) Elolvastam az oldaladat. Szép munka, gratulálok. Bár magam számtalanszor jártam az ûrben, de csal árkádokkal, és nem igazi szimulátorokkal. Itt az ideje hogy belépjek a hold-programba :) Szóval köci.
Öö elnézést hogy zavarok az ûrben :) Tudnátok adni linkeket ahol olyan modok vannak amik mûködnek is? Érdekelne az apollo gamini és hasonló, de igazából ha hangmodot is bevállalnám :) Köci
Két újdonság az orbiter.atw.hu oldalán, elindult a fórum és a PDA-sok is szinkronizálni tudják az oldalt zsebgépükre az AvantGo menüponttal.
Várlak Benneteket a fórumon!
nem tudjatok, hogy az atlantisnal hogy kell bekapcsolni a nagy raketakat?
Bekapcsolódnak maguktól, ha adsz kakaót a sikló hajtómûveire (kell is). ctrl +-al fokozatosan adhatsz rá tolóerõt, és ctrl - al vehetsz vissza, ha elõbb nyomod a + vagy -t és utána a ctrl-t, akkor full tolóerõt ad rá/lenullázza.
Tenyleg van-e 050216-os verzio? mertaz oldalon www.orbitersim.com -on csak 050116 -os van, ennel tovabb nincs, vagy csak az oldalt nem frissitik a spacesimmods-nal irtak el?
Nézd csak : http://download.orbit.m6.net/orbiter050216patch_base.zip Ez a patch! Csomagold ki és másold az orbiter könyvtáradba, ha rákérdez, hogy felülírjon-e valamit, akkor mindent felül írhat!
inkabb manualisan instalallom, mert van egy-ket addon, amit nem akarok felulirni
nem is rossz
jaj nekem. csak most vettem eszre, hogy valami lett a dg-vel, mert hóóót transparens.(ugyertem, vszinuleg eltunt a modellje) vki eé tudna kuldeni mailben a [email protected] ra?
Ilyet csináltam :) Delta glider III mellé adott küldetéseket próbáltam, most ezt az Rescue mission on Io-t. Europaról indultam, egy DG III-al, felemelkedtem, megkerültem a Jupitert, mikor közeledtem az Io-hoz pályát modosítottam, hogy ha pályára állok, éppen a célpont(DG III ezis, kevés üzemanyaggal) felett haladjak el. Periapsisnál pályáraálltam, majd lassítottam egyet, és elkezdtem ereszkedni a célpont felé. 6km es magasságban lelassítottam, és lassan ereszkedve megközelítettem, és leszálltam mellé. De nem lehetett feltölteni üzemanyaggal. A felszínen meg akartam dokkolni a másik dg-re, mert már próbálkoztam egyszer, és teljesen megbolondult, összevissza ugrát, beesett a földbe, stb. Úgyhogy átváltottam a másik dg pilótafülkéjébe, felemelkedtem 60 méterre(merthogy egy kevés üzemanyaga azért még volt), bekapcsoltam a magasságtartást, kinyitottam az orrkúpot, majd vissza a másik dg-be, azzal is felszálltam, és rádokkoltam :) aztán elkezdtünk emelkedni, ez nehéz volt, mivel kb ugyanakkor tolóerõn kell lennie a hover hajtómûveknek, mert különben elkezdenek emelkedni, ereszkedni egymáshoz képest. Felmentem 6km magasra, majd nagy nehezen(merthogy a másik gép plusz tömege, kicsit már sok az irányítórendszernek :D ) beállítottam a gépemet 5 fokos emelkedési szögbe, aztán gyorsítás 49 km-es apoapsisnál még egy kis gyorsítás, és ezzel pályára toltam egy DG III-al megy másik DG III-at :D. Aztán feltöltöttem üzemanyaggal, és kész, mehet ki merre lát. Hát nem volt könnyû feladat :D
A kevés üzemanyagú DG-vel is simán körpályára lehet állni. Bár úgy nem akkora poén...
Kipróbáltam ezt a Redshift izét. Hát nem gyenge darab. Végülis egy sima mfd, de olyanokat tud, hogy hihetetlen. DG-vel állok a kifutópályán, beállítom, az Earth 2 Moon programot, elindítom. Elindul felszáll, pályára áll, egyezteti a keringési síkot a Holddal, megindul a hold felé, mikor eléri pályára áll, megkérdezi melyik bázisra szállítson le. Megváltoztatja a keringési síkot, hogy a bázis fölött repüljön el. Idáig tökéletes. Aztán a leszállás már nem, mivel 1,7 km/sec-el 2km magasan áthúzott a bázis fölött (gondolom úgy mûködne, ha légkör lenne, mivel a Földön mûködik). Na aztán a másik képesség: felszáll ûrállomást megközelít dokkol rá, majd leválik, belép a légkörbe és leszáll a kiindulóbázisra. A felszállás nem ment vele, mert amikor rákérdezett hogy melyik ûrállomásra vigyen, és beírtam akkor egybõl hibát okozott a játék. Na így folytattam a másik scenario-val aminél már pályán van. Innentõl már mûködött, egyeztette a keringési síkot az ûrállomáséval(Mir), megcsinálta a szokásos pályamódosítást, 4 óra alatt beért az ûrállomás, megközelítette, rákérdezett melyik dokkolóhelyre menjen, megadtam megközelítette, és bedokkol (bár a dokkolónyílást nem nyitotta ki magától, és a retro hajtómûvek ajtaját sem, ezért én tettem meg :), és kicsit brutálisan 0,9 m/s sebességgel "csapódott" a dokkolónyílásba ), megkérdezte mennyi ideig maradjon az ûrállomáson, beállítottam, majd az idõ lejártával levált a mirrõl, aztán csinált egy számomra érthetetlen manõvert a belépés elõtt. Megemelte a pályamagasságot 650, és 1000 km közé, aztán lelassított a légkörbe lépéshez. Elég durván lépett be mert a dinamikus nyomás a 400 kPa-t is elérte, és szerintem ezt már nemnagyon bírná ki semmien ûrhajó. Aztán mikor lelassult, pontosította az irányt a bázis felé és ereszkedett, majd kb 30 m/s függõleges sebességgel orrfutóra érkezett volna, ha nem avatkozok be és emelem fel a DG orrát :) Ja persze nem a kifutópályára érkeztem, mert ez a redshift szerintem a bázis közepének a koordinátáit figyeli, és azt akarja eltalálni mindegy milyen irányból :D Szóval vannak még hibái, de azért elég durva dolgokat tud, ráadásul eléggé önállóan, ha fejlesztik szép dolgok sülhetnek ki a redshiftbõl :) Akit érdekel innen letöltheti az addont.
Megjelent az Orbiter 2006 Edition.
Letöltöttem, kicsomagoltam, beállítottam és.... valami miatt nem mûködik. Ötletek ?? (A 2005 edition simán müködött)
Azt leírhatnád, hogy hogy nem mûködik. Kiír-e valamit, log-ban ír e valami hibát.
Hibát nem ír ki. Egyszerûen csak kilép De itt a log file: **** Orbiter.log Build May 4 2006 [v.060504] Devices enumerated: 6 Devices accepted: 5 ==> RGB Emulation ==> Direct3D HAL ==> Direct3D T&L HAL ==> Direct3D HAL (HIGHTECH RADEON 9600XT) ==> Direct3D T&L HAL (HIGHTECH RADEON 9600XT) Found 3 joystick(s) Module OrbiterSound.dll [API v.041022] Module Meshdebug.dll [API v.050206]
**** Creating simulation session DirectDraw interface OK Direct3D interface OK Zbuffer: 32 bit Render device: Fullscreen 1024 x 768 Device has hardware T&L capability Joystick throttle: SLIDER 0 Joystick throttle control detected Module Sun.dll [API v.050206] VSOP87(E) Sun: Precision 1e-006, Terms 554/6634 Module Mercury.dll [API v.050206] VSOP87(B) Mercury: Precision 1e-005, Terms 167/7123 Module Venus.dll [API v.050206] VSOP87(B) Venus: Precision 1e-005, Terms 79/1710 Module Earth.dll [API v.050206] VSOP87(B) Earth: Precision 1e-008, Terms 2564/2564 Module Moon.dll [API v.041022] ELP82: Precision 1e-005, Terms 116/829 Module Mars.dll [API v.050206] VSOP87(B) Mars: Precision 1e-005, Terms 405/6400 Én nem látok benne hibaüzenetet.
A meshdebug modulra szerintem nincs szükség, és nemtudom, hogy az orbitersound kompatibilis e az új verzióval. Amúgy remélem új helyre csomagoltad ki, és nem a régi verzióra. Nekem is kb ilyen a log fájlom, de a végén még van nekem pluszban pár sor:
A mesdebug modul csak próbaképp van benne. Az orbitersound modul meg onnan lett letöltve, ahová kiirták, hogy a 2006 editionnal kompatibilis. Jah és természetesen teljesen külön alkönyvtárba van kicsomagolva. A plusz pár sorod meg azért van, mert végig fut a a betöltés, nekem vioszont már közben kilép.
Igen, de megoldódott. Letöröltem az egész 2006-t, majd újra egyésével szépen kicsomagoltam. Láss csodát, most semmi baja. Jut eszembe. Egyenlõre nem sok minden változást látok benne, bár még nem olvastam el a leírását.
Nézd meg napfelkeltekor a ûrhajódat, amikor pár másodpercig a légkörön keresztül világítja meg a nap :) Na meg persze a nagyfelbontású textúrákat (a 140 megás földet, meg a 240 megás marsot), az se gyenge látvány. Meg végre a bolygó sötét oldalán egyáltalán nem világítja meg a nap az ûrhajót. Van már gravitációs csavaróerõ, normális mfd gombok, sérülések (mint a DGIII-nál), VISSZAJÁTSZÁS (ez a lekjop szerintem :)).
Igen. Érezhetõ a grafikán a javulás. Kiváncsi leszek majd, mi minden jelenik meg majd hozzá. Sajnos a sérülés modellezéssel, valamint a talajfogással még mindig gondok vannak.
Nna letöltöttem a 2006-os verziót. Az új textúrák jók. A Mars gyönyörû. A légkör modellezése javult. A Titánnak végre alapból is van légköre.
Általánosságban nehezebb lett a repülés a fizikai motor változása miatt. A dokkolás jóval nehezebb lett és továbbra is adósak maradtak egy realisztikusan viselkedõ ISS-el(stabilizációs üzemmódok hiánya). A könyvtárszerkezet és konfig file-ok változásai miatt minden földi és holdi bázist át kellett buherálnom de még így sem mûködik mind.
A level-9-es mars textúra nekem CTD-t(összeomlást) okozott. A level-10-es viszont helyretette a dolgokat. A level-10 es Mars textúrát viszont csak akkor másolom be ha kell mert marha sok memóriát foglal, ami menet közben nekem nem gond(1GB) viszont a kilépést lelassítja.
A tutorialok szerintem jól sikerültek. A felvétel visszajátszás opciók pedig az ismeretterjesztés hasznos eszközévé tehetik a programot.
Ja komoly, nemrég csináltam is egy full manuális cape canaveral-ról az ISS-re dokkolás Atlantissal visszajátszást, ami kicsit sokáig tart valós idõben (4 nap, nem a legjobb indítási ablakot kaptam el :) ), de 1000szeres idõgyorsítással kibírható, és akik még nemtudnak ûrsiklóval repkedni, azoknak hasznos lehet és ami a legjobb, hogy elértem eddigi legjobb Rinc eredményemet ûrsiklóval pályára emelkedés közben (0,65 fok) ilyen jó Rinc-et még GPC MFD-vel sem értem el pedig az automatikus :). És közben nyomogatom rendesen a printscreent, mert olyan szép a látvány, ezekkel a nagyfelbontású föld textúrákkal, hogy nagyon :) Ez lenne. Na meg kipróbáltam a Soyuz-t az orosz csodát, hát az nagyon tetszik :) azzal is csináltam már baikonurból felszállást és ISS-re dokkolást, mindezt 1xszeres(valós) idõvel 138 perc!! alatt szóval nagyon elkaptam egy indítási ablakot :) kár hogy visszajátszást nem mentettem :\ A baj csak az, hogy ha ûrállomásra akarok dokkolni ki kell kapcsolnom a gravity torque-t, mert azzal forog összevissza, úgy meg nemnagyon tudok dokkolni. Najó a Luna-OB1-re tudok, de annak a dokkolóhelye legalább a forgástengelyen van.
Aki még nem látta volna a 2006-ot egy kis izelítõ belõle a képgalériámban Van egy kis alacsonyabb kép fehér felirattal, na onnantól van a 2006-os verzió, az elõtte lévõk a 2005-bõl vannak.
miért van az hogy ha a világûrbe érek akkor a gép egy idõ után elkezd összevissza forogni?
Gondolom be van kapcsolva a gravity torque (gravitációs csavaróerõ) na azért. Minél nagyobb cuccal repülsz annál jobban érezni. Amúgy ha rohadt gyorsan forogsz összevissza az azért is lehet mert felgyorsítottad az idõt nem volt stabil helyzetben az ûrhajód, idõgyorsításnál meg elnagyolja a számításokat, és akkor lehet ilyesmi. Ha nem gyorsítottál, akkor a gravity torque.
Kis érdekesség.
Az ûrrepülõ egyik szállítóegységét készítõ Spacehab Inc. APEX-nevû terve az egyik esélyes pályázó egy amerikai teherûrhajó építésére, mely az ûrrepülõk kivonása után segítené az ISS ellátását. A hivatalos oldalon található animációk szemmel láthatóan Orbiterben készültek még a 2005-ös verzióban, level-8-as Föld textúrákkal! http://www.spacehab.com/sfs/apex.htm
A modell természetesen letölthetõ a 2006-os Orbiterhez is. www.orbithangar.com
Tényleg orbiter, bár érdekelne hogy miért vetõdött az iss árnyéka az apex-re, amikor ilyet az orbiter sajnos még nem tud :(
De azt se tudom, hogy mik azok a hurok szerû manõverek :\
Hy! Nemrégóta ismerkedem ezzel a játékkal. Lenne egy-két kérdésem. Bill. kódokat hol találok, tehát melyik gombbal mit csinálok, és az miért jó nekem. Meg hogy lehet megtanulni ûrrepülõt vezetni (pályára állás, visszatérés, objektumra dokkolás, stb..) Köszi
Ha 2006 editionod van, és Deltaglider III-mad fel van rakva rá tudok visszajátszást küldeni, épp ma csináltam egy DGIII-al full manuális cape canaveralról felszállást, pályára állást, keringési sík egyeztetést (finomítás), szinkronizálás imfd-vel (mer lusta vagyok sync orbit mfdzni :)), és dokkolás ISS-re. Ugyanezt megcsináltam Atlantissal is, de az kicsit hosszú lett, 6 nap a szinkronizálás idõgyorsítás nélkül(mert rosszkor indultam el) :\ Meg asszem manuális Soyuzos pályára állás visszajátszásom is van. Van légkörbe lépõs, azon pattogós, majd a célt elérõs visszajátszásom DGEX-el (bár a végén kerék nélkül érek földet, mivel az a fos 150 m/s felett nem hajlandó kiengedni a futómûvet, közben kb az az átesési sebesség is... + mikor kijött a futómû a földön, szépen felpattant a cucc 800 méterre :DDD). De legtöbbet úgy tanulhatsz, ha magad tapasztalod ki.
Hm, az IMFD Orbital részét még nem is használtam... Az IMFD-s módszert leírhatnád, mert nem vagyok járatos a "velocity match" és a "find target" módokban
A DG-vel a Sync-Orbit és az Arrive MFD-t használom az ISS-hez. A Sync-Orbit MFD viszont nem veszi figyelembe a "gravity torgue"-t. Ezen azzal lehet segíteni ha az átmeneti ellipszispályán csinál az ember pár pályakorrekciót. Eddigi tapasztalataim szerint, ha csak a "nonspherical gravity sources" van bekapcsolva akkor egy korrekció az apoapszisnál elég szokott lenni a 10km-en belüli érkezéshez, bekapcsolt "gravity torque" esetén három-négy korrekcióval is csak 30km-en belülre garantált a megérkezés.
Az orbital rész csak segítség. A velocity match-al a targetnek beállított ojjektumhoz képest megállít (ha tud), a find target sztem akkor hasznos, ha közelében vagy egy ojjektumnak de nem látod, és ez segít megkeresni. Imfd-vel úgy kell szinkronizálni, hogy elõször is, Rinc legyen 0, a célnál magasabb vagy alcsonyabb pályára állsz(attól függõen, hogy elõtted, vagy mögötted van. IMFD-ben course résznél kiválasztod a tangential transfert, targetnek beadod az iss-t mondjuk. Aztán a TeJ (time to ejection) vagy az MJD értéket elkezded emelni (mjd-vel durván állítasz, TeJ-el meg finomítod), szóval beállítod a pályamódosítás idejét, úgy hogy figyeled a Dis értékét ez lesz majd a legkisebb távolságod a céltól(1 és 15 kilométer között meglesz ez bár jobb lenne, ha kicsit több tizedes pontossággal is lehetne állítani) majd TIn által jelzett idõ múlva, az INS érték mutatja is, hogy várhatóan mennyit kell majd égetned, hogy a célhoz képest 0 legyen a sebességed érkezéskor. Azán figyeled a TtB-t (time to burn), ha 0-hoz ér égeted a hajtómûvet a BT (burn time) ban jelzett ideig, a kiírt módban (pro grade, vagy retro grade), vagy csak rányomsz az auto burn-ra és magától éget akkor amikor kell, és annyit és arra amerre kell. És vársz a TIn-ig, és akkor a Dis-nél kiírt távolságra leszel a céltól. Ott vagy velocity match-al felveszed a cél sebességét, vagy a hud segítségével, lassítasz vagy gyorsítasz, és aztán szokott módon dokkolás. Elég gazdaságos a tangential transfer, mert delta gliderrel, átlagban 4-5 másodpercnyi fõhajtómû égetéssel(ebben benne van a pályamódosítás, majd a célhoz képesti sebbesség csökkentése is) közel kerülsz a célhoz.
Elsõre 6,5 km. Mûködik. Köszönet! A minimum energiás Hohmann-ellipszispályát számolja ki és hajtja végre. Ettõl gazdaságosabb átmenet jelen fizikai tudásunk szerint nincs :-) Ezt eddig vagy papíron számoltam ki, vagy hasraütéssel oldottam meg(pár kiszámolt eset után már tapasztalatból), amikor a valós ûreszközökkel(Shuttle, Szojuz) kellett az ISS-hez menni. Csak bolygóközi repülésekre használtam eddig az IMFD-t.
Mindenre lehet használni az imfd-t, végre sikerült rábírnom hogy egy gazdaságos, Holdról visszatérõ pályát számoljon, mert odafelé rendben volt, off plane transferrel, vagy planarral, de visszafelé már ez nem mûködik. Aztán teljes küldetéseket lehet megtervezni vele indulástól, érkezésig hintamanõverekkel, mindennel... Csak azt kéne tudni hogy hogy.. azt tudom, hogy a map menüpontjában lehet ilyesmikkel ügyeskedni. Amúgy készülget az új verzió, már teljesen 3d-s grafikával, meg persze új funkciókkal.
Én azt tapasztaltam hogy amíg ellipszispályán (3-5nap)térek vissza a Holdtól addig úgy-ahogy elbodogul,de a gyorsabb hiperbolikus átmenetekkel sokszor nem tud mit kezdeni. Ez a TTM24-nél okoz problémát ugyanis a 24-órás Hold-Föld pályával a Transx-sem tud mit kezdeni...
Az, hogy off plane transferbe meg planar transferre nem lehet beállítani célként a földet a holdról, mert hibát ír. És végre rájöttem, hogy a base approach-nál orbit insert módban, be kell állítani egy célbázist a földön, és egy magasságot, majd az orbit eject nél a base approachot választani forrásnak, és akkor arrafelé hagyja el a pályát amerre kell. Eddig nem tudtam, hogy ezt a 2-t kell kombinálni, mivel bolygóról bolygóra ,bolygóról holdra, és holdról holdra mûködik az off plane, vagy a planar intercept, de holdról bolygóra már nem.
Mikor azt írjátok hogy X óra alatt értem oda, akkor komolyan végig ott ültök elötte vagy közben mást is csináltok, esetleg gyorsítjátok az idõt?
Dehogy üljük végig :D T idõgyorsítás, R lassítás (légkörben nem szabad nagy gyorsítást állítani, mert érdekes dolgok sülhetnek ki belõle).
Sziasztok! Nemrégiben találtam az Orbitert, és eléggé tetszik. Már elég sok minden megy, de néhány dolog még nem világos: Honnan tudom, mikor kell elindulni, hogy mondjuk az ISS-sel találkozzak, és ne épp a Föld másik oldalán legyen? Visszatéréskor honnan tudom, hol kell elkezdeni a fékezést, és meddig kell fékezni, hogy a kijelölt bázisra le is tudjak szállni? Asszem ez a két legégetõbb probléma jelenleg. Elõre is köszi a választ!