A nõknek van néhány "tulajdonságuk" mely alapvetõen meghatározza a vezetõi képességeik megítélését: 1. Relative keveset vezetnek, tehát rutintalanok 2. Elég sokuknak nincs érzéke hozzá (bár vannak ilyen férfiak is) 3. Sokkal kevesebb jó nõi sofõr van, mint férfi (sokkal több férfi sofõr van, mint nõ) 4. A nõk vagy nemtudnak egyszerre több dologra koncentrálni, vagy (ahogy ezt õk mondják) egyszerre sokmindenre tudnak koncentrálni, csak felületesen. (pl: látják, hogy valami volt az út szélén, csak azt nem tudják, hogy Mariska néni volt e, vagy a Stop tábla) 5. Ez a legfontosabb, ami most eszembe jut: vészhelyzetben elkezdenek sikítani, és eltakarják a szemüket mind a két kezükkel. :DDD
a különbség hogy Eger-ben 1 hét alatt nem látok annyi ökör vezetõt mint Pesten 1 óra alatt...
Szerintem nincs akkora jelentõsége, hogy ki hol közlekedik. Jó, tudom, Pesten sokkal többen vannak, forgalmasabbak az utak, és (tapasztalat) idegesebbek is az autósok. De az oktató nem a vidéki közlekedésre tanított meg, hanem a helytõl független biztonságos közlekedésre! Egy faluban uigyanannyira kell figyelni, mint a fõvárosban, csak a veszélyforrások jellege más, de vonható párhuzam: falun sétáló tehenek, Pesten gyalogos marhák (Váci útona z Árpád-hídnál 4 sávoson keresztbe sétálgatnak, és megvárják egymást a sáv közepén, "vanazonfék!" csatakiáltással...); falun traktor, Pesten villamos, egyikkel sem célszerû találkozni; falun gödör az úton, Pesten némi út a gödrök között - no comment; falun ház - templom útvonalon biciklizõ nagymama, a KRESZhez köze sincs, Pesten FreeRide-ozó vadbarom fiatalok, a KRESZt dacból nem tartják be, õk ettõl vagányak. Jó, megint kisregényt írtam, de a vezetés mindenütt veszélyes üzem. Ön- és közveszélyes. Nem árt vele vigyázni!
hát persze de Szombathely is hasonlóan nyugis város mint Eger, mi teljesen mást szoktunk meg mint azok akik pesten közlekednek folyamatosan.
Mentem ott is, és szinte az összes nagyvárosban, elég szar mert a többiek nagyon agrresszívak. De gyorsan és tolakodva mindenki tud szinte vezetni, nagy cucc...
Érdekes én egyik csoportba sem tartozok bele...(#22) Normális ruha, nyáron alig télen sok, ha süt a nap akkor napszemüveg fel, rádióban vagy a helyi rádió vagy saját cd, autó suzuki wagonr+, átlag 55-el megyek városban azon kívül ammennyival csak lehet, elsõbbséget midnig megadom, ritkán anyázok és be tudok állni akárhova... mindezt 18 évesen.
Igen, pontosan azért, mert a nõknek jobb az önismeretük. Nem vállalnak be olyat, amiben nem 100%-osan biztosak, nem agresszívek vezetés közben, és a szabályokhoz is hûbbek, ezért kicsit lassabban, "tötymörgõsebben", de jóval biztonságosabban vezetnek, mint mi. Ja, és nem fordulnak meg minden jó fenék vagy lábak után az utcán... :-)
Ugyan a statisztikak csak legbolkapott adatok hajszalpontos kimutatasara szolgalnak, de a sulyos/halalos kozuti balesetek 90% at ferfi vezetok okozzak. A nok fokent a koccanasos, es 8 napon belul gyogyulo serulessel jaro balesetekben allnak vezeto helyen.
Ez csak 1 a szélsQségek közül :D
...viccen kívül,szép hogy ilyen is elQfordúl még :)
MÉg egy pozitív tapasztalat hölgyvezetõvel: Forgalmas fõút lakhelyemtõl 10 km-re, 21:30 Zulu. Egy macsek miatt lassítottam, mire a bérSkodám lefulladt, és nem is akart elindulni onnan. Hátulról persze villogás, duda, idegroham, kurannyád. Kitolom az út szélére, és 10-15 perc intenzív várakozás és autó lelkére beszélés után megállt egy autó - nõi sofõrrel. Megkérdezte, mi a baj, és közölte: valszeg alapjárat vagy önindító hiba, esetleg üzemanyagot nem kap elegendõt, próbálgatni, erõltetni ke1l (ezen már túl voltam...) Beültem, gázfröccs, szívató, ima, légyszi, tologatás, pihentetés, kezdés az egészet elölrõl, semmi. Ekkor felhívta telefonon a férjét, aki autószerelõ, és este negyed 11-kor hajlandó volt lejönni és megnézni az autót. Háromnegyed 11-re otthon voltam.
Sorry a he(j)lyesírási hibákért, kicsit morzsás a bilentyûzetem...
Kata ez tényleg nagyon durva! (-)Les: Nem tudom, én azétr figyelek a többiekre... eddig '82-es Skodát hajtottam (kölcsöntütü), most Polákozok (illetve most készülök venni egyet), de vezetem már dízel Golfot is... egyik sem az a sztrítrészing kategória. Minek sietni? Hosszú még az élet...
hát jah :)
Én nem azért szoktam elindúlni 'gyorsabban' a zöldnél mert, hogy a többiek ne várjanak én ilyen street racin beállítottságú vagyok :P
Amit Kata berakott az meg egyenessen dúrva :)))
az én kocsim mögötti kocsiba belehajtott egyszer egy nõ az a kocsi bedig az én hátsomat törte össze ,de szerintem a férfi sofõrök sokkal veszélyesebbek, egyszer indultam a zöldnél kis utcábol 0 rálátás erre balról elhuzott 100-al egy állat elöttem úgy 2cm -re na az férfi volt
Való igaz, hogy zöldnél padlózni kell, de nem a versenyszellem miatt, hanem mert gyorsan vált a lámpa, és a mögötünk álló újabb fél perc "kényszerpihenõre" juthat miattunk... akkor pedig nem leszünk a kedvencei! Próbáltál már Te kispével padlózni?
Én is ezt szeretem baromian csinálni, nõ létemre, hogy a zöldnél gyorsan beindulok, a többiek meg még állnak, és már jóval elõrébb járok, és a visszapillantóban látom, szép lassan már õk is indulnak, nekem nagyon tetszik. Nekem többéves rutinom van, és imádok vezetni.
Ez lehet így van mert sajna elég sok féri hiszi, hogy tud vezetni meg hogy õ most a king az utakon mert fél kézzel vezet stb. :)
Én pl tudom, hogy csak jó pár év múlva mondhatom el magamról, hogy rutint szereztem hiába veztek sokat...viszont ha zöld akkor padló 'ésszel' (csak a másik maradjon ott állva) :) :D
Nos, a "férfiak a volán mögött"-rõl is lehetne beszélgetni... szerintem hülébbek (értsd: agresszívebbek, kockáztatóbbak, nagyobb képûek, egyszóval veszélyesebbek) vagyunk, mint a hölgyek!
Jóanyám a fék/gáz módszert nyomta, nem is lesz soha jogsija, de nem is akar ! :DDD
Személyleírás / ruházat: Konszolidált öltözet. Szarvasos pulcsi, farmer, barna félcipõ. Oldalra fésült haj. Telefon: Kihangosítóval Autorádióban: Sláger rádió, Infó rádió, az Autóklub rádiója, esetleg egy régi ABBA-kazetta Kocsi: középkategóriás német ("A német precízség...") vagy francia autó ("A francia autók kényelmesek.") kevés extrával. Vezetési stílus: Semmi ritmusérzék vagy stabil 75 km/h mindenhol. Az alfajnál a 75 km/h csak akkor igaz, ha nem akarjak éppen megelõzni. Ha elõzne valaki, akkor beletapos, és akar 120-ig nyomja. Ennek a hátsó ülésen ugrabugráló gyerekek visongva örülnek. Jobbkéz-szabály: Ha éppen észreveszi, megadja. Hova fejlõdhet: Tatter/Mammer Büntetés: Hatalmas tockosok, és izmos bírság a bekötetlen gyerekek miatt
Nyikhaj (HMCS)
Személyleírás / ruházat: Zselézett séró, fülbevaló, Replay cuccok a szivárvány minden színében. Telefon: Valami új csodafon, többnyire kézben, SMS-íras céljából. Autorádióban: tüc-tüc-tüc-tüc-tüc... Kocsi: Pug206, Fiat Stilo, Golf, csóróbbaknál Buzuki. Erõsen csicsásítva, tehát kék LED, spoilerek, ültetés, stb. Vezetési stílus: Full gáz - full fék felváltva, no index, zöld lámpánál csikorgó gumik, ezerrel bele a beláthatatlan keresztezõdésekbe, kanyarban elõzni a legjobb! Jobbkéz-szabály: Nagy gáz. Nagy gáz a jobbról jövõnek, ha egyszerre érnek oda. Hova fejlõdhet: Tar Baromállat, Menedzser, Felelõtlen apuka Büntetés: Irtózatos seggberúgás, jogsi évekre el.
Tar Baromállat
Személyleírás / ruházat: Nyaklánc, sötét póló, állatias tekintet, haj és agy nincs. Telefon: Kinyitható Motorola, kizárólag kézben, kihangosítóról nem is hallott. Autórádióban: Dopeman Kocsi: Böhöm nagy Ódi vagy Béjemvé, esetleg néhány lemaradtnak Merdzsó. Vezetési stílus: Piroson át, üvöltözés, sorok kielõzése, rokkant helyen parkolás, gyalogosok közé hajtás. Jobbkéz-szabály: ...helyett az erõsebb kutya b***k szabály. Hova fejlõdhet: Sehova. Büntetés: Tarkónlövés.
HTB vagy Családcentrikus anyuka
Személyleírás / ruházat: Praktikus színtelen ruhák, fáradt tekintet. Telefon: Isten ments! Telefont az autóba!? Autórádióban: A rádió csak elvonja a figyelmet a vezetésrõl! ...és különben sem tudja, hol kell bekapcsolni. Kocsi: Régebbi kisebb "nyugati", Devú Matiz, Buzuki Vezetési stílus: Max. sebesség 45 km/h (városi faj, országúton nem fordul elõ), óvatos kanyarvétel (ki ne boruljon az üdítõ a hátsó ülésre pakolt nejlonszatyikban), hatalmas fékezések minden ok nélkül, kormány erõteljes szorítása. Jobbkéz-szabály: ...mi is az? Rémült tekintettel hosszú másodpercekig ácsorgás a #-ben. Hova fejlõdhet: Mammer Büntetés: Nem szükséges...
Menedzser (mindkét nem)
Személyleírás / ruházat: Márkás öltöny / blézer, atomdrága napszemüveg, idegbajos király(nõ) tekintete. Telefon: Céges, mindig beszél, a beépített kihangosítót viszont nem mindig használja. Autórádióban: Roxy, Juventus, Danubius Kocsi: Vatta új francia, német vagy angol modell, extrákkal. Vezetési stílus: Index nincs, vagy csak kormánymozdulattal együtt, nagy gáz szinte mindig, tükrökben csak magát nézegeti, szerinte "dinamikus", valójában közveszélyes vezetési stílus. Hova fejlõdhet: Sehova Buntetes: Telefont csatornába hajítani.
BKV-sofõr (az elmebeteg fajtája)
Személyleírás / ruházat: Fehér v. ún. buszsofõrkék ing, kék nyakkendõ, kopott vászonnadrág, rombuszos zokni, makkos cipõ. Állandó mormogás. Telefon: Nem kéne hogy legyen, de néha azért befigyel. Kézben, természetesen. Autórádióban: Sláger (Mindig!) Kocsi: A BKV bálnányi járgányai Vezetési stílus: Agresszív, tolakszik, folyamatosan káromkodik, leüvölti mindenkinek a haját. Kanyarodás közben majdnem borul, piros lámpánál képes akar két percen keresztül centinként araszolgatni elõre. Persze pirosnál csak akkor áll meg, ha már több mint 10 másodperce piros. Jobbkéz-szabály: Erõs vicsorgások közepette adja meg. Hova fejlõdhet: Kamionsofõr Büntetés: Jogsi el, gyógyszerkúra.
Kamionsofõr (az elmebeteg fajtája)
Személyleírás / ruházat: Bézbólsapka, póló, mellény, egyeseknél foncsorozott napszemüveg. Telefon: Van, de inkább CB. "Brékó-brékó!" Autórádióban: Infó rádió Kocsi: Kamion, csurig pakolva. Vezetési stílus: Vagy stabil 70, vagy ami a csövön kifér. Dudálás orrba-szájba, kiváltképp a lányoknak. Életveszélyes elõzések. Mottója: "Én vagyok a nagyobb." Jobbkéz-szabály: ld. a mottót. Hova fejlõdhet: Sehova. Evolúciós zsákutca. Büntetés: Jogsi el, már-már gusztustalan méretû helyszíni bírság. A hátul kuporgó albánok szélnek eresztése.
Tatter/Mammer
Személyleírás / ruházat: Legalább 20 eves ruhadarabok, Tatteren kalap kiegészítõvel. Telefon: Mijaz? Autórádióban: ld. telefon Kocsi: Skoda -> Buzuki Vezetési stílus: Varosban max. 35km/h, országúton max. 60km/h. Ha bármi nehezen kezelhetõ / értelmezhetõ jelenség bukkan fel közlekedési tábla, bokrok az út mentén, legelészõ tehenek, szembejövõ autó, stb.), a sebesség 30 százalékkal csökken. A kocsi holttere gyakorlatilag az egész látható világ. Kormánykereket arra ráhajolva erõsen szorítja. Jobbkéz-szabály: Esélytelen. Sok-sok ideig ácsorgás a #-ben, aztán - a forgalom ritmusától és intenzitásától teljesen függetlenül - elindulás. Büntetés: Ehhh... minek?
Plázacica
Személyleírás / ruházat: Szilikon mellekre feszülõ top, éxerek, szõke haj, smink, nõstény butaszaurusz tekintet. Telefon: Mindig kézben, hangosan cseveg. Autórádióban: Roxy, Rádió 1 Kocsi: Kicsi, igen drága csilivili autó Vezetési stílus: A KRESZ-t hírbõl sem ismeri, észre sem veszi, ha koccol. Parkolni nem tud. Egy focipályán se tud beállni a szögletzászlók közé. Mindezek õt egy cseppet sem zavarjak. Jobbkéz-szabály: Simán áthajt a jobbosokon. Ha valaki csikorgóra fékez mellette, arra csak bután néz. (Mert csak így tud.) Hova fejlõdhet: Sehova Büntetés: BKV-re kényszerítés
Az tetszik a legjobban, ahogy felsõ madárfogásban rákapaszkodnak a kormányra (nehogy kiessen a kezükbõl), olyan közel húzzák a kormányhoz az ülést, amennyire csak lehet, és úgy merednek kifelé a szélvédõn, mint ha dioptriára lenne felcsiszolva
hehh elõfordúl :s
Ja és a stop táblánál a kár 1.500.000 Ft, a biztosító fizette (öröm az ürömben), de az önrész 10%, szóval nem volt nagy business.
Eléggé buta lehetett. Nekem anyám törte meg a kocsit. Mindhármat (ezek persze nem egyszerre voltak, összesen volt ennyi, tehát nem nagyzolás :) Sajnáltam eléggé. A Rover25-öt meg miatta is lopták el. Szóval én nem adnék a kezébe autót, ha rajtam múlna, az biztos. A mostanival kétszer ment neki ugyanannak az oszlopnak. Egyszer mûködésképtelenre törte egy elnézett stop tábla miatt, másiknál meg ajánlkozott, hogy kiáll a garázsból úgy reggel 6 óra magasságában, amíg én csomagolok, mondtam, hogy nehogy! de mondta, hogy ne gondoljam már, hogy nem tud kiállni. 10 perc múlva jön, hogy nem tudott kiállni, álljak ki. Lementem, és láttam, hogy tisztára ferdén áll bent a kocsi, pedig elõtte lévõ nap egyenesen álltam be. És kiállásnál a garázs radiátorán lehúztam az autót úgy, hogy azt az elemet ki kellett volna cserélni. És persze én vagyok a hibás......
lol, hát igen, erre mondják, hogy a követési távolságot be kell tartani....Az elõtted haladó hirtelen történõ (indokolatlan) fékezése esetén is meg kell tudni állni. Régen asszem valahogy így írták a könyvben.
Viszont amikor tanultam vezetni forgalomban, akkor az oktatóm mindig mondta, hogy az ilyen határozatlan alakok nagyon veszélyesek (és ez nem férfi-nõ téma, hanem határozott-határozatlan). Legalább annyira, mint a bevállalós sofõrök. Azok közül legalább néhányan jól tudnak vezetni.
A sárgán ritkán én is átmegyek, ha jónak látom. De pirosban már csak ha nagyon látom, hogy nincs senki, és tuti nincs balesetveszély. A GE jelszava átragadt rám is: Safety first. Sötétsárgát nem szeretem, mert Murphy miatt frankón ott 'Les' valahol egy rendes. hehe
persze még valmai : a topic nem 'maca' ellenes :)))
Csak azért van, hogy más ne kerûljön ilyen helyzetbe ;)
Hát ilyen topoc-ot még nem találtam...ha mégis lenne elnézést !!
Ez a topic számomra elég idõszerû mivel éppen most volt 1 koccanás ami jóval több annál...mondhatni én voltam a 'hibás' de persze a másik fél is ott volt...(persze nõ, az, hogy szõke nemtom számíti e valamit :) )
A sárgán én át szoktam hajtani...(aki szerint ez nem jó az nem is figyeljen) tehát elõttem 1 kocsi elkezdte túri a sárgánál és akkor gondoltam én is átférek..erre mit ad isten hirtelen rááll a fékre..a többit el tudjátok képzelni.
Mindenesetre jó fej volt...semmi más jellegû gond nem is történt..a biztosítási lapok kitöltése után kettéváltak útjaink..
konklúzió: nem mindíg érdemes mások után a keresztezõdése hajtani :))
üdv
az asszony vezet... legalabb megihatok egy sort a haverokkal