Nekem volt egy idõben linux mániám, amikor át akartam térni, de szerencsére megtarottam a tanulás ideje alatt, és k.b egy hét alatt rájöttem, hogy a linux inkább szervernek való, mint munkaállomásnak, mert perpill nem volt anyni idõm, hogy mindenért átrágjam magam pár száz oldalnyi doksin (de megpróbáltam!). Mondjuk ezt sokak már régóta tudják
OK az igaz, de a valóságot nem mi emberek formáljuk? Azt mondják az MS termékei tele vannak biztonsági résekkel (es ez sajnos igaz) de az aminek igazán örülök, az az, hogy az MS gõzerõvel dolgozik a megoldáson, hogy mikor fog nekik sikerülni azt nem tudom, de legalább elindultak. A többieknek is ezt kellene követni, platformtól függetlenül, a megoldás nem a platform cserében van, hanem magunkban. A Linuxnak vannak elõnyei az nem kétséges, de a hátrányok sokkal nagyobbak, és az egész Win to Lin színház pedig nem más mint egy lépés ami nincs kivizsgálva és nem is tudjuk hová vezet. A sötétbe pedig csak a bolond és a buta merészel lépni, a többiek elöbb köldenek egy felderítõ osztagot.
Na most, nem kell két rendszert használniuk, az egyiken dolgoznak a mésikon tanulnak, amikor pedig megtanulték akkor a váltás napok alatt történhet, aki az MS fajta upgrade ceremoniában jártas az tudja, hogy ez tökéletessen lehetséges, csak persze a Linux esetében (és az említett T-Mobile esetében is valaki másnak kellene elõkészjteni a migrációt. Az MS esetében ezt álltalában az MS elökészíti, és nem marad más mint követni a Migration Guidet, fûszerezve egy pér Migration Wizardal meg stb. Itt van a kényelem amirõl lemondanak akik átálnak a Linuxra, mert a support sokkal de sokkal gyengébb, és mivel 1000 féle képpen lehetséges, ezért nehéz eligazodni. A választás elönyei soknak hátrány. Na de persze ez magától a felhasználoktól függ, vagyis röviden nem a Linux a hibás a problémákért, hanem az emberek. Aki persze szakember az csak nevet egyett és tovabblép, de a többiek akik maguk nem tudnak továbblépni azok nagyon beragadnak ha valaki nem világjtja elöttük az utat.
Esetleg tesztkörnyezetben, a múlt hónapban pl. a T-Mobile üzletében Domíno kártyát vásároltam, és nem kevesebb mint 40 percet vártam, mert aznap bevezetett új rendszer nem volt elég mértékben tesztelve, és persze az egész üzlet alkalmazott brigádja sem volt kellöen felkészülve a váltásra, pedig itt nem OS cseréröl volt szó, maradt a Windows, csak csupán a business app lett kicserélve, magukat az alkalmazottakat idézem akik szerint tulságossan bonyolult az GUI meg stb. na de mindegy, az én 40 percemet persze nem tudják kárpotolni, az egésznek pedig nem lett volna szabad 3 percnél többre rugni. Tehát elöbb kicsibe (NON PRODUCTION) környezetbe teszt, ez idõ alatt USER TRAINING és csak akkor bevetni, ez nemcsak a Linuxra vonatkozik, hanem minden IT változásra. Mit gondolsz a "hulye" amcsik miért nem ugrottak a vízbe? Pedig fogadnék, hogy ott már nagyban folznak a tesztek. Történetessen tudom, hogy a Department of Deffense mér lenyomott egy pár tesztet, de maradtak a Windowsnál mert nagy produktivitási visszaesést tapasztaltak. A végeredmény a fontos, nem pedig a szenzációs hír a címlapokon.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy hogyan lehet jól felkészülni egy ilyen váltásra. Mintha bedobnál valakit a vízbe, aztán ordítoznál, hogy kapálózzál szerencsétlen...
Egy barátom aki éppen a Müncheni géppark egy részének adminisztrátora (különben telivér Linux rajangó, habár a Microsoftot nem utálja különössen :) azt mondja, hogy a tapasztalatok nem is olyan kedvezöek, ugyanis elég betegessen megy a dolog, és jóval több pénzbe kerül a felhasználok edukációja. A szerverek ugyan jól beváltak (nagyjábol), de szerinte München hibázott amikor komolyabb elõkészület nélkül nekivágott, azt mondja Linux ide vagy oda, szerinte politikai örültség volt laboratóriumi egereket csinálni a városi adminisztrácio eddig is elég betegessen mûködõ aparátussából. Na de ha a szöveg szerzõje esetleg tud egy-két liket az említett "kedvezõ tapasztalatokrol" szívessen elolvasnám.