A Mod-okról annyit hogy felét sem volt még se türelmem, se idõm kipróbálniobár a Long range mod-hoz volt szerencsém. Rengeteg új egység van benne, terepfestés, meg minden. Csináltam egy single pályát, tesztelésre hogy szuperálnak benne az új egységek. Szépek voltak, de a mereven álló, benzint fogyasztó lovaskocsitól herótom lett.... Szerintem ha több idõt fordítanának egy-egy Mod-ra, akkor talán még élvezetesebbé tennék a játékot. A Real Combat Mod - nevébõl fakadóan a valós harcokat próbálja meg modellezni. vagyis itt van meg leginkább a lehetõség arra, hogy történelmileg korrekt csatákat játsszunk újra vele. Persze a tökéletesség soha nem érhetõ el teljesen - de megközelíthetõ. Így kezdtük el tavaly decemberben korhû multiplayer pályákat csinálni, mert szerintem egy élõ ellenfelet semmilyen agyafúrt skriptezés nem tud helyettesíteni. Ugyanúgy, mint az fps játékoknál. Néha idegesítõ, hogy a pontonhíd kellõs közepén fogy ki a benyó a tankokból, és egy teljes felvonuláshoz nagy pályán néha 3-4 feltöltés is kevés; azonban egy hadvezérnek nemcsak a harcban és a taktikában kell jeleskednie, hanem a katonáiról való gondoskodásban is, hogy azok mindig készen legyenek a bevetésre.
Hi!
Töltöttem fel pár képet a galériámba, mert rájöttem, hogy olyant is lehet itt csinálni. Ez tök jó! A Sven Hassel baráti körös képen Salvaje is látható! Igaz csak Suth Park figuraként! Ja meg feltetttem pár kedvenc tankom, páncélosom képét is. Királytigris, meg Párduc meg ilyen agyonajnározott, lerágott csont páncélost ne is keressetek! :D :D :D
Biztos jó lehet mindegyik. Én csak a Forevert nem szeretem, szerintem játrszhatatlan. És nem hinném, hogy azért, mert nem tudok játszani, de ha a SS 2-ben 5 T-34-essel elfoglaltam Berlint és 4 Pz. IV-essel Harkovot, vagy 25 japánnal kisöpörtem az amcsikat a szigetekrõl... :D Szerintem a Forever borzalmas, ja és néha zavaróan meseszerû a táj... De ezt Salvaje tudja, neki már meséltem... Ja a Resource War minden pályáját megcsináltam, de ott máér zavaró volt, hogy két napig tartott a Campaign egy-egy küldetése szinte mindegyik esetben. Ami ott zavart, hogy úgy tudtam csupán feltartóztatni sokszor a beözönlõ ellenséget, hogy üres jármûvekkel eltorlaszoltam a kapukat, de így is sok-sok ellenség volt amerre csak láttam. A német campaign '45-ös verziója volt a legbrutálabb: minimális egységekkel amcsik tömkelegét kellet kijátszani. A legutolsó küldetés statisztikája a következõ lesz, sosem felejtem el: elpusztított tankok száma: 7000, megölt emberek száma 19000! Amivel ezt véghezvittem, az 5 db zsákmányolt M18 Hellcat és egy M26 Pershing Emberem kb 40 volt, ezeket kellet beosztanom, valamint 3 repülõnyi ejtõernyõst be tudtam hívni. Õket a bekerített erõdbne dobtam le, ott a gépi szövetségesektõl nehézpuskákkal elreboltam egy királytigrist és egy ferdinándot. Azokkal szórtam a halált az amcsikra. A magaslatra a feljárókat géppuskákkal zsákmányolt Chaffe és Hellcat üres tankokkal/páncélvadászokkal dugaszoltam el. Addig idõt nyertem! Király pálya volt. Gabi barátommal felváltva játszottunk és 3 napos harc volt. Amig én aludtam, õ játszott, amig õ aludt addig én játszottam. Az angol és amcsi campaign-ok is nagyon nehezek voltak. Ezeknél elengedhetetlen volt a zsákmányolás, de a francia oerlikon nehézpuskásokkal ilyen haderõt szedtünk össze az amcsi pálya utolsó küldetésében ()vagyis fodítva: a küldetés utolsó pályáján): 25 db Tigris 15 db Vadásztigris 30 Királytigris 4 db Párduc Teherautók, töltõjárgányok, ágyúk számtalanul is volt jópár. Ezekkel, plusz a mi Sherman és Pershing tankjainkkal 2 nap alatt legyõztük Németországot.
Egy szó mint száz: a RW a legdurvább Sudden változat, bár kicsit elüt pár dologban a valóságtól (pl. Stuart és Chaffee együtt, amikor valójában egymást váltották fel, vagy Pz I és Királytigris jön a gyárból egymás után). Ettõl függetlenül nagyon élveztem a végtelennek tûnõ kihívást. A Sudden kettõvel az a baj, hogyha rájössz pár trükkre akkor gyakorlatilag minden pálya viccesen könnyû: 1. Nyisd fel a tank tornyát, sasolj ki egy sofõrrel 2. ültess a tankra egy-két embert 3. tankod látótávolsága megegyezik a tisztével minden irányba... és indulhat a vadászat!
Így lett Berlin az oroszoké 20 orosz halála és pár tank árán (az oroszokat és a tankjaikat pár német repcsi bombázta le!) Harkov bevételénél a német veszteség 8 tank és 30 ember volt! Japánokkal a veszteség 90%-os volt, mivel a kezdéskor amcsi támadás ért, és hát nem tudtam semmivel megfogni a tankokat és bombázókat (nem volt légvédelmem). A támadás elültével a maradék két tucat emberkével másfél nap alatt felszabadítotam a szigeteket!
Igen pontosan. Na meg egységeket termelõ épületek sincsennek, így jobban kell óvni az egységeket. Sokan erre esküsznek. Én úgy gondolom, hogy mindkét játék megfér egymás mellett.
Akik az RWM mod-al játszanak, azoknak persze az az etalon. Én mindegyik modot egyformán szeretem. Az RWM-modot még aktívan fejlesztik, most jelent meg a 6.6-os verziója, de ez még a Sudden Strike 2-höz készült. A Pacific modot egyszer kipróbáltam, de azon a pályán amit nyomtam, nem volt grandiózus légicsata, így nem éreztem semmi különbséget. Számomra talán a Longrange mod (LRM) a legkedvesebb, ezt is aktívan fejlesztik a mai napig. Na meg nagyon szeretem a Hidden Stroke mindkét részét, bár ezt sokan lenézik mivel fizetõs mod. Én mindenesetre megvettem mindkét részét és egyáltalán nem bántam meg.
A következõ pálya - várhatóan jövõ hétre készül el - az RCM 1.11-es verziójára íródik, és a Citadella hadmûveletet dolgozza fel. A gyengébbek kedvéért a németek utolsó nagy nyári hadseregcsoport-méretû támadása 1943-ban a keleti fronton, amely a kurszki -csata néven vonult be a történelembe. A hûek akarnánk lenni az erõviszonyokhoz, 1:6-os erõfölényt kellene beállítanom a szovjetek javára. A játszhatóság miatt azonban ez csak 1:3-4 lesz :D A haditechnika 43 nyarával bezárólag minden, 3 repülõtér, hatalmas pusztaság aknával, tankelhárító eszközökkel teletûzdelve, és a Prohrovkai vasúti megálló, ahol a valóságban a németek páncéloserejének 80%-a, a szovjeteknek 60%-a maradt kiégve...
A RWM 6.6 az egy másik Mod ugye? Jobb minta z RCM? És a Pacific warfare Mod-ot kipróbáltad már, Axon? Nekem a Pacific mod izgatja a fantáziámat. Hajó, repülõ meg megjegyezhetetlen japán tankok! :D
Egy jó kis kép az rwm6.6-ból:
A legutolsóra dobnék egy szavazatot. Nagy vasúti ágyúkat még egyik pályán se, láttam. (pl. Berta)
Salvaje meg P.ladányi... Szomszédok vagytok nem? :D Én Zalai vagyok! Az ország másik vége... Persze most Bp-n töltöm az idõm és pazarlom kevés pénzecskémet... Na meg suliba járok és mellé... :D
Hú, eszembe jutott pár új pályaötlet: -kaszpi tenger, kaukázus ahol, van német meg orosz hajó is... :D Ez tök jó lenne, mert hajózni bombajó! -lehetne egy újabb lengyeles pálya is, folyón átkelõs, pontonhídépítõs 384-es pályás szerintem. -lehetne sivatagot csinálni CRM 1.11-ben a szigetséma homokjával és pálmafákkal! :D -kéne egy Dunquerque is -na meg Normandiás -ja egy Leningrád is lehetne nagy vasúti ágyúkkal!
na mit szóltok?
Igazából azt sem tudom, hogy tudok-e csatlakozni egy játékhoz interneten keresztül. Ha valaki indítana egy játékot egy megbeszélt idõben, akkor megpróbálnék csatlakozni hozzá, hogy egyáltalán tudok-e. Ha technikailag lehetséges, akkor már a részleteket kellene bárkivel tisztáznom, hogy mikor? milyen mod? milyen pálya? stb. A személyes találkozót nem hiszem, hogy össze tudjuk hozni, mivel én debreceni vagyok.
üdv. néktek. megmondom õszintén, én nem nagyon szoktam használni a MultiModSwitchert, de most megpróbálom. Mi olyan pályákat csináltunk eddig, ahol rengeteg az egység, és ez általában a hálózati kapcsolat rovására megy. Mi valahányszor játszunk, a Local IPX//SPX protokollt használjuk, mert tapasztalataink szerint íyg még 7-800 egységnél sem lassul le élvezhetetlenségig a játék. Az internetes játékot is meg lehet oldani, de minél nagyob sávszélességre van szükség, és a Mod-ok verziójának is passzolni kell. Mivel a pályáink egy-két unit bug miatt rendszeresen kidobnak, óránként mentjük az állást. Ezt interneten csak elég körülményesen lehet megoldani. Javasolnék inkább egy megbeszélt találkozót itt Budapesten egy éjjel a ferenc körúti lan klubban. A Real Combat Mod fórumán most pangás van, pedig már
Szia! Megkérdezem Salvajét, hogy tud-e hozzászólni valamit ezügyben. mert szívesen játszanánk bárkivel, bármikor. Bár mi éjjel szoktunk Lan-kluba menni, mivel úgy olcsóbb! Az éjjeli harc meg amúgy is nagyon fílinges. Majd Salvaje úgyis idenéz a fórumra, s le tudja írni hogy mi a teendõ, ha játszani szeretnél velünk. Ja készül a RCM 2.0 a Summer battles. Még kidolgozottabb maygar egységekkel és normálisan felvett hangokkal. Remélem megoldódik a maygar páncélosok játékba tétele is....
Az a helyzet, hogy van egy új internetkapcsolati lehetõségem. Ki kellene próbálni, hogy tudok-e csatlakozni egy játékhoz. Összehangolhatnánk egy játékkezdést. Elindítva a MultiModSwitchert és ott kiválasztva a Multi játékot, akkor látom az aktuális játékokat, amikhez csatlakozni lehet, csak azok mind megkezdett játékok voltak és így nem tudtam hozzájuk csatlakozni, bár azt sem tudom, hogy tudnék-e csatlakozni.
Mi amúgy 5 és fél órát játszottunk egymás ellen a lenygel pályán. Én voltam a ruszkikkal, s felszabadítottam Lengyelország dolgozó népét a burzsoázia igájából, Gábor barátom pedig Poroszországért ment. A csata teljesen korhû volt: gépesített német egységek, soksok német tank nyugatról, sok gyalogossal és konzervdoboz-minõségõ tankokkal a Vörös Hadsereg keletrõl... Köztük a lengyelek. A szovjet nehézpáncélos ékek (T-28-as tankok tömege és 3 darab T-35) sikeresn szálltak szembe a hõsies lengyel helyõrségekkel (3-4 lovas, egy tiszt, pár aknavetõs és egy páncéltörõ ágyú). Miután a Vörös hadsereg a Bt-7-es tankokkat sikeres elfoglalta a lengyel repteret, a jól bevált elsõ világháborús eredetû kétfedelõ felderítõ repülök sikeresen pásztázták a lenygelek kezén lévõ területeket. A szovjet pilóták hõsiesen, dacolva a nehéz lengyel légvédelmi ágyúk gyilkos találataival, küldték a parancsnokságnak (Kovaljev tábornok - aki most kivételesen túlélte a harcokat) az információkat a lengyel állásokról és tüzérségi posztokról. A hatalms T-35-ös mozgó erõdök heroikus küzdelemben szálltak szembe a 20-szoros túlerõben lévõ Renault Ft-17-esekkel. A T-28-asokból álló nehézpáncélos dandárok katonái örökre bevésték nevüket Szovjetúnió dicsõséges hõseinek névsorába. Sokszor halált megvetõ bátorsággal szálltak szembe a 10-15 lovaskatonával. A szovjet gyalogság katonái életük kockáztatásával szedték fel a lengyelek által orvul lerakott aknákat, hogy a Vörös hadsereg akadálytalanul tudjon elõrenyomulni hirdetve Sztálin dicsõséges nevét.
Hú ezt jól leírtam. A valóságban is így írták meg akommunista történészek a lenygelországi akciót. Amúgy a vörös hadsereg érdembeli gyõzelmet nem aratott, hiszen legtöbbször atankok el sem jutottak a célpontokig, lerobbantak, nem volt benzinellátás stb... Valamint ami városokat elfoglaltak, oda már a németek engedték be õket.
Ja a játékban megtörtént az ami Lvov városánál esett meg a valóságban is, amikor is a lengyel és német erõk közé bementek a szovjet T-26osok. Engem is két oldalról kezdek el lõni. Jobbra nétzek: lenygelek, balra nézek: korai Pz-III-asok. Kb. 20 tankom veszett el a félreértésben. Amúgy a három nemzet egymás ellen volt a játékban és nagyon nem örültem,a mikor a tartalékolt, friss német erõk a tök üres gyártelepemre betörtek. Mást nem tudtam tenni, mint a pálya legtetején, az elfoglalt lenygel reptérnél kiépítettem egy védelmi vonalat,s Kovaljev tábornokot felcsücsültetteme gy T-35-ös tetjére pár mesterlövésszel, s személyesen döcögtem le 4 tankolással a gyáramhoz. A generális segítségével a gyalogosk nélkül beözönlött német páncélosok likvidálsát Kovaljev tábornok személyesen vezette! Hát igen: Sztálin dühöngö9tzt amikor megtudta, hogy a Molotov-Ribbentrop paktumot a fasiszta agresszor megszegte. Így kovalje a távcsövével és kedvenc parancsnoki "Leningrád-szörnyével" szörnyû bosszút állt a 30-40 német páncéloson. A mozgó erõd mindkét ágyúvl gyilkos tüzet zúdított a Hitleri provokátorokra s 10 perce leforgása alatt teljesen kiverte a szovkjet dolgozó nép gyárának területérõl a német páncéloséket. A békés építõmunkában serénykedõ szovjet munkások megújult erõvel folytathatták a tankok építését, melyekkel Szovjetúnió fel tudta szabadítani a lengyel dolgozókat. Persze sajnos hiába volt propagandajármûvem, valamint a fasiszta agresszort hiába leckéztettem meg, alengyel nép nem köszönte meg a felszabadításom. pedig barátságosan tapostam le a kiskertek kerítéseit a nehézpáncélosokkal, csupán jószándékból lõttem szét a kórházakat, csupán szláv népek barátságát erõsítendõ gesztuisból tapostam halálra a lenygel katonákat... Hát igen... Végtére is a németek bevették Lvovot, és a felsõ kórháznál a német-szovjet fegyverbarátok fényes gyõzelmet ünnepeltek a kipurcant lenygel sas teteme felett. Hát igen, aki az orsoz medvét csipkedi, készüljön fel minden rosszra! Azért a kórháznál a német barátainknak kilõttem kb 20 tankját. Tehát nem volt igazi barátságról szó.
Egy szó mint száz: életem egyik legjobb Sudden meccse volt, s fõként az tetszett, hogy mindhárom fél ellenség volt... A németek városi harcban so eredményt nem tettek le az asztalra, vioszont a Stukázós, blitzkriegelõs taktika a játék végén sikerrel járt. Ebben közrejátszott, hogy a két fél közt a lenygel hadesereg teljesen felmorzsolódott. Az igaz gyõzelem szovjetúnió dicsõséges tábornokáé és a dolgozó nép erejéé, mely megmutatta, hogy mire is képes a vasököl!
Õ, én meg most a '30-as évek haditechnikáját kezdtem újra isteníteni... Óriási élmény olyan fegyvereket használni ütõképesként, melyek egy kélsõbbi pályán semmire nem jók. Pl. 37 mm-es ágyú: általában favágásra használom, de 1939-ben félelmetes páncéltörõ eszköz Könnyûpáncélosok: egy-egy jobb könnyûpáncélos pl. Skoda tank olyan, mintha egy királytigrissel lövöldöznél, csak negyedakkora, és tök aranyosan zörög amikor megy... A Char B1-est pl. olyan érzés leküzdeni német akkori tankokkal, mintha shermanokkal szállnál szembe egy királytigris ellen... nagyon élrdekes. Elragadó pl. a könnyû aknavetõs katona teljesítménye: ezeken a pályákon ha talibekapja a tankok többségét, akkor az megsemmisül. A páncéltörõ puskák tömeges alkalmazásával egyszerre több tankot is lehet likvidálni. Én továbbra is szorgalmazom azt, hogy Sanyival készítsünk még lenygeles-orosz-német pályákat, valamint franciásat. Persze szeretnék egy jó kis sivataki pályát is... na majd a summer battlesben! Jippijuppijé!
Haleó!
Pedig a képeknek örültünk volna :-) Amúgy is nagy kedvencem a Marder önjáró lövegek mindhárom változata - nem tudnám megmondani miért - a király kalandjait pedig szívesen megnéztem volna, ahogy feszít a csatatéren, körülötte pedig az orosz roncshalmaz hegyek.
Ervinnel játszottam ismét egy emlékezeteset az "Ost-Preussen" nevû pályán. Õ is nemrégiben kezdett fogalalkozni a SS RW Real Combat Mod-dal, tehát igencsak híján volt a tapasztalatban. Így lehetett az, hogy 15-20 gyalogossal 1 db marder-II -vel és egy királytigrissel 5 nagy páncélosrohamát fékeztem meg, mialatt a királytigrisemet kétszer kellett lõszerrel feltölteni. Õ egymaga kb 60-70 db szovjet tankot vagy önjáró lõveget semmisített meg. Ezek nagy része t-34 és SU szériák voltak, de akadt 4-5 KV-2, KV-85 és 3db IS-2 is. A játék további részében a tank személyzetét kitüntettem és szabadságra küldtem a hátországba (egyik kórházamhoz) ahol egészen a játék befejezéséig maradtak. A 3-4x -es túlerõben lévõ orosz játékos (Ervin) felett gyõzelmet nem tudtam aratni, azonban az állást elmentettük így egyszer talán be tudjuk majd fejezni. Mivel megint elfelejtettem, sajnos nem tudom screenshot-okkal illusztrálni a történetet :( Talán majd legközelebb.
Jó híreim vannak: A legújabb multipályáink - többek között a Franciaország lerohanása és a Lengyel hadjárat letölthetõ a www.sudden-strike-maps.de honlapról a "Real Combat Mod" rovatból. Idõközben elkészült a Winter War-hoz egy 256*256-os multipálya, amely a németek utolsó nagy offenzíváját, az ardenneki ellentámadás dolgozza fel. Királytigris hegyek benzin nélkül, köd, demoralizált amerikai katonák, csak hogy néhány dolgot említsek. Jó szórakozást hozzá!
Tegnapelõtt pedig Gábor barátommal játszottam, és Rommel legyõzte a mennyiségi és minõségi fölényben lévõ franciákat (Én voltam Rommellel), de ez annak is betudható, hogy Gábor nem ért annyira a haditechnikáhpz. Egy Char B1 tank elpusztítása 10 Skodámba került... Rémes volt. Aztán rájöttem, hogy ha nem bántom a Char tankokat akkor bejuthatok egészen a Maginot-vonal mögé, és így is tettem. Nem lõttem a francia nehéz (Char) és közepes tankokat (Somua) s így magukra maradtak. Az engem kísérõ gyalogság viszont kézi fegyverekkel (nehézpuska, gránát) szépen lassan szétkopogtatta a francia szörnyetegeket! Amúgy a német vadászgépek és stukák nagyban megkönnyítették a hadmûveleteket. Franciaország lerohanása egy órába tellett! Gábor azóta szomorú, mivel ha tudja, hogy a tankjai ellen csak az egy db 88-as Flakom hatásos, akkor egészen Berlinig üldözött volna...
Jó hallgatni a háborús élménybeszámolóitokat, én addig csendesen irígykedek :-)
Sziasztok! Hát azért nen felejtsük el, hogy nekem rosszul volt beállítva a lokáció és a kórházból érkezõ gyalogosaim az ellenség kórháza felé mentek egyesével, valamint Salvaje akkor szétlõtte a kezdõegységem 70%-át, amikormég fel sem készültem a harcra... :( Életem legszörnyûbb veresége volt, mivel gyalogosaim alig voltak. 15 tankomra jutott 7 ember... ez nagyon kevésvolt...
Üdv.
Tegnap ismét egy felejthetetlent játdzottam Bütyök cimborámmal a lengyel multipályán, ahol a történelem új fordulatot vett: A lengyel hadsereg legyõzte a háromszoros túlerõben lévõ orosz erõket. A csörte majd 6 órán át tartott. Kiderült, hogy a lengyel gyalogság és lovasság páncélosokkal (Renault FT-17, 7TP) történõ együttes alkalmazása legalább akkora átütõerõt képez a harmincas évekbeli technikával szemben, mint a már jól bevált nehézpáncélos ék. A repülõgépek itt csak kisegítõ-felderítõ szerepet játszottak, de nélkülük lehetetlen gyõzni.
Szét is nézek az oldalon és hétvégére bespájzolok egy jó kis pályát.
Ja, készül egy finn-orosz singlepálya a RCM 2.0-ban. A www.rechenteufel.de/Schelle/DLM/index.php honlapon márletölthetõek a legfrissebb single pályák a RCM 2.0 Winter war-hoz. Ugyanitt megtalálhatjátok az általunk készített MP pályák feltöltött változatait. Aki ért a honlapszerkesztéshez és lenne kedve egy magyar sudden strike honlap készítésében részt venni, az vegye fel velünk a kapcsolatot. [email protected] [email protected]
Sziasztok!
A tesztelések során rájöttünk néhány programhibára. -az angol 2 Fontos páncéltörõágyú használata miatt kidob a játék -amennyiben a pályán van repülõgyár és repülõtermelés, akkor a kívülrõl behívható repülõk(melyeket a menüben Players opcióknál lehet beállítani) megjelennek a pályán kidob a jáéték szintén! Ezért ha lehet aletöltött pályáinkon NE használjátok a behívható repülõket!
Az ilyen hibákért bocsi, intézkedünk!
Sziasztok! Nem tudom mi lett ideírva.
Amúgy dolgozunk a német nyelvû "Editorhandbuch" magyar nyelvre fordításán, abból mindent meg lehet tanulni.
A léghajók eléhelyezése Markerekkel történik. A Resource warban minden termnelõépület (gyárépület, repülõgyár, kórház) elé helyezzük a markert, a forgatókönyvben (script) minden egyes markerhez melyeket sorszám alapján különböztetünk meg (1-es, 2-es, 3-as) külön pontban meg kell határozni a hozzátartozó utánpótlást a "reserve for flags new <<*>> via gate <<*>>" paranccsal, ahol a kaput mindig a termelõépület elé kell tenni és ez a kapu nem lehet a, b,c,d mivel azokon a kezdõegységek jönnek be. A kezdõ egységeket külön pontban kell beállítani a forgatókönyvben, a "starting reserve" paranccsal. Jó munkát kívánunk! :D A pályákat elküldjük.
Minden jót, csörögjenek a kis lánctalpacskák!
Úgy látom kimaradtam valamibõl. 2 beírás is törölve lett. Mit tartalmaztak?
Köszönöm a leírást! Single pályákat már sikerül csinálnom. Multit még nem mert nem tudom hogy lehet elhelyezni a léggömböket. Ha még azt le tudnád írni HunButyok, akkor örök hálám!!!
A lengyelország 1939 multipálya és a Franciaország 1940 pálya teljesen kész, teszteltük. Hamarosan letölthetõ lesz, de ha gondoljátok, elküldhetjük e-mailben is... Single pályák is készül(get)nek... :D Egyelõre a multipályák készítése fontos, mivel Resource war-hoz nagyon kevés multipálya van... Mi amolyan multipályakészítõ rekordernek számítunk... Most meg majd lassan rá kéne állnunk a Sommer Battles kiegészítésre...
A behavoiur, az egységek viselkedése... Ha mondjuk felveszel egy csoportba B2 nevû tankokat, amelyek a 3-as lokáció alatt vannak, akkor az Options/Groups-ban a behavoiur fülre kattintva tudod megadni, mit csináljanak. Három vagy négy lehetõség van azt hiszem tankoknál: (így látalnaban elég nehéz) -Defend location -pursue group location -move into location if there are friendly troops - -,,- there are no enemyx troops
Ha a defend locationra kattintasz és felveszed a B2-es csoportú tankot a 3-as lokációba, akkor az ellenséges tank õrjáratozni fog az adott lokáción belül...
Én is várom a single pályákat. Már csak ha fele olyan jók lesznek, mint az a lengyelországi pálya, akkor is jól fogok/fogunk szórakozni.
Azzal nem vagyok teljesen tisztában hogy mi is az a behaviour.
Siessetek azzal a Lengyel 1939 pályával! Már full kíváncsi vagyok :D
A group-location-behaviour hármas az egész lényege. Illetve scriptezésnél is lehet dolgokat csináltatni a gépi egységekkel.
Ja, elkészült a Lengyelország 1939 és a Franciaország 1940 multipályák mindegyike. Szerintünk zseniálisak lettek. Még a teszteléseik folynak, illetve aprób finomítások kellenek hozzá, de hamarosan letölthetõ lesz...
javítanék multi=lan
Üdvözletem Mindenkinek! Történetesen 3 éve játszom az ss2-vel és én személy szerint a legjobb játéknak tartom a földön! Igaz interneten való sudden-partyhoz még nem volt szerencsém, de multiban már nyomtam egy párszor. Csak azért bátorkodtam ide írni, hogy közzétegyem én is nagy fun vagyok :D Régóta próbálok pályákat készíteni de idáig nem vittem sokra ilyen téren. :( Nem igazán értem pl azt, ogy hogyan lehet egy adott házat telepakolni ellenséges "erõvel" az editorban, hol lehetne meghatározni az MI mozgását a pályán...stb. Ha vki tudna nekem segíteni vmi részletes dokumentációval, vagy írna pár sort és elküldené mailban, nagyon hálás lennék!!! :) címem: [email protected] Elõre is köszönöm! SS2-RW örökké...
oké-oké4 mindenképpen
Na majd írd meg, hogy mikor lesz, mivel minden hónapban egy teljes hétvégét budapesten kell töltenem és ha a találkozó pont arra a hétvégére esne véletlenül, akkor szívesen elmegyek.
Ja amúgy nyáron tervezünk egy kisebb nemzetközi suddentalit. Pl. Schelle, Leonard stb... mindenki jönne, aki tudna!
Vidéki betyár vagyok, bõ 200 kilóméterre a fõvárostól. Azért régebben 3-4 -en lenyomtunk néhány partit a munkahelyi lanon :-) Monjuk a lan most is itt lenne melóidõ után, csak embert nem találnék a sud-hoz. Biztos mindenki kvékezni akarna...
Ez remek hír. A magyar egységes pályákat pedig már nagyon várom. Még a sud 1. részéhez annó elkezdtem csinálni 1-2 pályát, de ha lesznek magyar egységek is, akkor lehet, hogy újra megpróbálok valamit összehozni, márcsak az egységek felvonultatása kedvéért is.
Amúgy ha Bp-i vagy, egy lan-party-ra bármikor szívesen várunk! :D
Hú, sebaj, készül egy valagnyi single pálya is majd. Ehhez a Winter Warhoz is, na és a RCM 1.11-hez is... Jó szórakozást! Amúgy már elkezdtünk dolgozni a RCM 2.0 Sommer Battles-ön. Tervezett lengyel egységek, amyagr egységek, melyek eddig nem voltak, most ezek a kihívás.
Én sajnos csak a single pályákat tudom használni, mivel a munkahelyi tûzfal miatt nem tudok multizni. Mondjuk egy-egy jobb single pálya napokig is betart.
Örülök, hogy tetszik a pálya... Sikerült elpusztítani az ipari létesítményeket? Most készül az 512#512-es lengyelországos õszi pálya, amely maga lesz a tökély. Eddigi állás szerint már megvannak az egységek és utánpótlások, csupán az óriási pálya befásítása és a lakóházak, illetve ipari létesítmények megszépítése van hátra, nameg a szkriptezés... A jármûvek abszolút korhûséget tükröznek majd. Mivel korszerû lengyel tank nincs a játékban, ezért szovjet T-26-os tankkal lett helyettesítve a lengyel 7TP tank. (mindkét tank tökegyformán nézett ki eredetileg is, hiszen a Vickers licensze alapján gyártották mindkettõt) A szovjet páncélosok: T-26 BT-7 T-28 (mozgó géppuskaállás, repeszgránát-kartács lövedékkel) T-35 (mozgó erõd páncéltõrõ ágyúval és repeszgránát-kartács lövedékkel) A két monstrumtól nem kell megijedni, hiszen méretük ellenére könnyen el lehet intézni õket (vékony a páncéljuk), bár megközelíteni nehéz mindkettõt... A német tankok: Pz.38t Pz.35t pz I pz I parancsnoki változat pz II Pz III korai Pz IV ausf. D
A lengyel páncélosok tehát: 7TP-nek kinevezett T-26-osok illetve Renault-ok (de francia színezetûek, mivel azok szebbek, mint eme szürkések... Multiban mindenesetre úgy ajánlatos játszani, hogy egy ruszki, egy náci és 2-3-4 lengyel csapat... :D
Készül egy új szingle pálya is ami a Bicske-Csabdi környéki 1945 telén zajlott harcokat eleveníti fel. Lesz multi és single verziója is...
... és kész is a fekete-fehér tüzér:
Majd a másik ágyú mellé állítom a fekete és fehér tehenet:
Majd beültetem õket és lõn szürke és vörös emberré válnak :-)
Az ágyú mellé oda állítom a szürke és a vörös tehenet:
Felderítõ géppel meglesem a németeket, sacnos ott figyel a halálos légvédelmi ágyú is:
Van lovasság is!
Valami gáz van az srv.hu szerverével...
Kipróbáltam az általad készített pályát. Remek! Nagyon élvezem. Csináltam néhány kedvcsináló képet, megpróbálom beszúrni ide.
Csináltam amúgy egy single pályát, ami tök jópofa lett: lenygelekkel oroszok és németek ellen! Nagyon durva...hamarosan letölthetõ lesz a sudden-strike-maps.de oldalról. De át is küldhetem... Tök jó, hogy a bocik tudnak ágyút kezelni! Ja és azt mondját hogy "Búúúú", ha ellenséget látnak, vagy ha a "Tûzparancs" gombra klikkelsz és megcélzol valamit. Természetesen az ágyút tökéletesen kezelik. Erre úgy jöttem rá, hogy vontatni akartam velük az ágyút, hátha úgy mûködik, de heylette tüzérek lettek... :)
Sziasztok Suddenesek!
Örömmel tudatom, hogy mai nap folyamán "tárgyalásokat" kezdünk jóbarátommal, hogy a gunpoint-3d.com oldal készítõjével legyártassunk egy toldi, egy turán és egy zrínyi virtuális makettet! ha ez megtörténik, akkor már csak egy pillanat, és Leonard (a long Range mod készítõje) már nyomatja is a kis suddentankokat azok alapján. Svhelle barátunk pedig ezeket berakja a Sommer battlesbe!
Egyelõre segítségeteket kérem, hogy ha tudtok, akkor vetületi rajzokat, lehetõleg minél nagyobb méretben tudnátok küldeni pl. a Botond teherautóról, Rába-Maros vontatóról, Pavesi és Breda nehéztüzérségi vontatókról. ja és ha valamelyik multiplayer pályával gondok lennének (pl. egyszer termel a gyár, rossz helyen jön be a vonat, stb, akkor írjatok! S ha javítni valót észleltek akkor is jelezzétek! S ha gondoljátok, még az oldalra való feltöltés elõtt átküldhetjük e-mailben is a pályát... Tesztelés végett...
Még a nyálam is majdnem elcsordult erre a hírre. Éppen most töltöm, már alíg várom, hogy kipróbálhassam. Remek, hogy végre magyar gyalogos egységek is vannak a sud-ban, bár a harckocsik hiánya egy hangyányit elszomorító, de meggyugtató, hogy azok is készülnek a következõ kiegészítésbe.
Ja és még annyi, hogy a magyar egységekkel bõvített Winter Warhoz is készítünk pályát:
Don-kanyar Budapest 1944-45
A Sommer Battleshöz pedig az Aradi, Debreceni, Dunántúli harcok lesznek megelevenítve...
Ja bocsi, én mindig Mode-nak írom... Pedig Mod, na mindegy! :)
Sziasztok! A Real Combat Mode "The Winter War" készen van és ingyen letölthetõ Schelle barátunk fórumáról. A magyar egységek listáját én is belinkelem. Szerény vagyok, de örülök annak, hogy hogy én rakhattam össze a magyar figurákat, pontosabban én fegyvereztem fel õket. :) A magyar egységek: Hungarian Infantry (1935M puska 7,9mm) Hungarian Infantry (1936M aknavetõ 50mm) Hungarian SM-Guner (43M Kiraly geppisztoly 9mm) Hungarian Officer (37M Pistoly 7,65mm) Hungarian Machineguner ("Gebauer" golyószóró 8mm) Hungarian Tankhunter (Solothurn nehézpuska 20mm) Hungarian Tankhunter (44M buzogányvetõ 60mm) <-- ez nagyon vadállat: egy fekete "gombócot" lõ ki a kis katona aztán egy lövéssel szétszedi a T-34-est. Hungarian Crew 43M Kiraly géppisztoly 9mm) Hungarian Medic (1935M puska 7,9mm) Hungarian Engineer (1935M puska 7,9mm) Hungarian Pilot (29M "Frommer" pisztoly 7,9mm) Hungarian Scout (1943M Puska 7,9mm)
Tanks:
LT-38 (A3vz.34 37mm/L40) (Skoda 38T)
Tankhunter:
Hungarian "Hetzer" (PaK39 75mm/L48)
Trucks:
37.M Hansa Lloyd tractor
Supply:
37.M Hansa Lloyd Supply/Repairtruck
ATG:
40.M tarack (de közelre tud csak lõni,elég jól rombol) (105mm)
A hangokról annyit, hogy sajna a Schelle a demóverziót tette fel, mivel a javított, több barátunkkal felvett hangokak kicsit késve küldtük el Neki. Van egy szomorú bakija a magyar hangoknak, mivel mi az Einheit bereit-ot Harckocsi jelentkeziknek mondtuk, s nem vettük figyelembe, hogy a gyalogos is azt mondja. Érdekes, hogy a baka azt mondja, hogy harckocsi jelentkezik. Írtunk Schellének, hogy javítsa ki, és még van pár finomítani való: nincs sínjavítási lehetõség nincs hídjavítási lehetõség
A Winter Warnak lesz folytatása, a Summer Battles, abban már a javított hangok, és pontos hangok lesznek, valamint nem méregzöldek lesznek a magyarok, hanem kekizöldek. Lesz Toldi, illetve Zrínyi, Turán. Ezt leonard fogja megcsinálni,a ki a Long range Mode-ot szerkeszti. Egyelõre a magyar tankok akadálya az volt, hogy nem tudtunk szerezni 3D-s modellt sehonnan, illetve nehéz rávenni a 3D-s modellek készítõit, hogy hadd használjuk már fel a játékhoz... A legújabb Sudden-egységek a gunpoint-3d.com oldalról származnak.
A Real Combat Moderól eg ykis ismertetõ: tulajdonképpen azoknak szól,a kik pályákat készítenek, hiszen mindössze egy singlepályát tartalmaz. A multipályákat mi készítjük majd hozzá, mylek természetesen ingyenesek lesznek. A Real Combat Modhoz készített Multiplayer pályáink nagy része már innen-onnan letölthetõ. Pl: Winter 1941-41 1945 Germany The bridge is far far away Sizilia
Készülõben van: France 1940 Poland 1939 - Between The Germans and Soviets Desert Wind
A honlap, ahonnan a 2.0-as verzió ingyen, közvetlenül a készítõtõl letölthetõ:
Minden jót és jó játékot! Csörögjenek a lánctalpacskák!
Ez a hír most aztán igazán jókedvre derített. Hihetetlenül jó lenne ha lennének az RW-ben is magyar egységek. Talán csak az SSNM2 modban volt 2-3 magyar harckocsi, meg emlékezetemben él még egy mod, ami az SSNM2 mod egységeit koppintotta le és abban is benne voltak ugyanezek a magyar egységek. RW modban viszont eddig még nem voltak magyar egységek. Elárulnád az oldal nevét ahonnan letölthetnénk az eddigi RW pályákat és ahol gondolom kaphatunk híreket a készülõ 2.0-ás modról is.
A R.W.-t mi játszuk multiban elég gyakran, s pályákat is gyártunk hozzá, szinte futószalagon, melyek letölthetõk Schellbach barátunk honlapjáról. Õ az a német srác, aki a Real Combat Mode-ot készíti... Jó hír, hogy készülnek maygar egységek is, melyeket mi terveztünk meg. Egyelõre a magyar jármûvek megkonstruálásának feltételeit kell megteremtenünk, vagy felvesszük a kapcsolatot Leo-val, aki a Long Range Mode-ot készíti. Remélem azért ha Õ csinálná, nem lenne olyan baki, mint pl. a benzinnel mûködõ lovaskocsi... :D Valószínûleg a Real Combat Mode 2.0-s verzióban már lesznek magyar figurák.
Üdv!
Elképzeléseim szerint elég kevesen tolhatják multiban a resource wart. Talán 1-2 elszigetelt kis csoport. Ez azért lehet, mivel az RW elég késõn jelent meg és igazából csak az eddigi sud fan-ok érdeklõdésére tarthatott számot. A rajongók viszont már a jól megszokott modjaikkal játszottak és nem szívesen tértek át az RW-re, mivel az jelentõsen eltérõ stratégiát is igényel. Pedig az RW jobban ki lett hegyezve a multi játékra, hiszen itt már vannak gyárak egységek termelésére.
sziasztok sudden strike rajongó / forever /vagyok és játszom is multiban itt:
http://www.cdv.de/ipboerse/ip/#
de itt nem találkoztam olyannal aki resource-val nyomta volna,multiban. ha valakinek van kedve játszani írjon. [email protected] vagy jelezzen itt. vagy esetleg ha tud valaki olyat, hogy hol lehet multiban játszani , kérem írja meg.
Én megnéztem két trailert is a sud3-ról. Nekem pont az tetszett benne, hogy a környezet, pont olyan mint az elsõ két részben csak 3D-ben forgatható. Mondjuk kelthet egy panzers utánérzetet, de szerintem még mindig jobban hajaz az elsõ két részre. Ráadásul számomra annyira hasonló volt, hogy felmerült a kérdés bennem, hogy nem lehet-e véletlenül mondjuk a 2. rész pályáit betölteni a 3. rész 3d-s környezetébe. Ez csak egy képzelgés volt részemrõl. Ha ilyen maradna a grafika az viszont sokaknak nem tetszene. A régi motorosoknak mindenképpen, de a csak most ismerkedõk fanyalognának. A készítõk viszont azt igérik, hogy a grafika még rengeteget fog javulni (állítólag teljesen újratervetik az egészet). Na ez lehet jó és rossz hír is. Lehet, hogy a csili vili grafikától még élvezetesebb is lesz, de a kiadási dátumot is nagyon kitolhatja. Az igazi félelmem pedig az ami a Blitzkrieg-el is történt. Hihetetlenül jó elsõ rész remek kiegészítõ küldetéslemezekkel, majd pedig a második rész egy rakás kaka lett. Mai piff-puff gyerekekenk 3D-s arcade tankos játék semmi több. Remélhetõleg a sud3 a csili-vili 3d-re törekedés közben nem alakul át valami hasonló piff-puff szörnyûséggé.
http://www.suddenstrike.com/ A harmadik rész hivatalos honlapja.A screenshotokat elnézegetve,a korábbi részektõl erõteljes eltérés érzékelhetõ,bár minden bizonnyal egy kipróbálásra érdemes játékról van szó.Ránézésre a Panzers nevû progival látok némi rokonságot. (Axon kösz az infót)
Ha szörnyen vicces akarnék lenni, akkor azt mondanám így 5 nappal új év elõtt, hogy 2006-ban. Sajnos talán még a 2006 sem biztos. Igérgetik már elég régóta a megjelenést. Még kiadót sem találtak tudtommal és a legutóbbi igéret csomagban egy rakás kampányt "ígértek", amit még el sem készítettek. Szóval egyáltalán ne lepõdj meg ha 2006-ban sem jelenik meg. Ennek az lesz a vége, hogy mire megjelenik - ha megjelenik egyáltalán - addigra szörnyen elavult lesz majd a grafikai megjelenítés, így rengetegen lefikázzák majd. Na persze az igazi Sud fannok biztos örülnek majd neki - nem törõdve holmi kicsinyes grafikai részletekkel -, de a kiadók csak bevételben tudnak gondolkozni, így hamar elvérezhet ez a sorozat.
Jellegzetes Hidden Stroke 2 arculatú pálya. Õszi táj hóeséssel. 2 db Nashornt kapunk, ami felbecsülhetetlen értékû az ellen páncélosai felszámolásában. Személy szerint az egyik kedvenc egységem. Kapunk még több Stug III-ast is E, F, G jelûeket. Mivel fõleg gyalogsággal találkoztam eddig a városban így forgatható torony hiányában nem túl hatékony. Van 1 db Panzer III L, ami egyben a parancsnoki jármû is, úgyhogy jó vigyázni rá, mert elvesztése esetén kezdhetjük elölrõl a pályát. Van 1 db Panzer II Luchus-unk is, ami az egyik leghatékonyabbnak bizonyult a gyalogság ellen. Van 1 db Panzer IV Flam típusú 30 mm-es légelhárító egységem is, ami szintén aranyat ér. A külterületeket viszonylag simán megtisztítottam, de a házak között már kemény ellenállásba ütköztem, a házakban megbúvó katonák miatt és a háttérbõl láthatatlanul lövöldözõ páncéltörõ egységek miatt. Több lángszórós katonát is kapunk, amit a legjobb a házak megtisztítására használni. Beteszem õket egy féllánctalpas MG34-es géppuskával ellátott gyalogsági szállítóba, majd a ház elõtt kiugranak és veszettül lángszórózzák az ellenséget, többnyire sikerrel kifüstölik a gyalogságot az épületekbõl. Ami nagy bónusz, hogy itt van javító autó is, igaz 1 db, de így végre lehet javítgatni az egységeket és feltölteni a lõszerüket.
Végre volt újra egy kis idõm és folytattam a Hidden Stroke 2 német kampányát, amit a 2. pályán hagytam abba. A várost végül elfoglaltam, megtisztítottam. Majd egy idõ után rájöttem, hogy még fel kell robbantanom a hidat, hogy elvágjam az amik utánpótlását. Az egyik utászommal felrobbantottam. Jött a 3. pálya. Végre páncélosok!