ha ezek hibátlanok, akkor valószínû hogy detonál, vagyis karbi vagy gyula beállítási probléma van, ha tervezett a h.fej akkor annak a geometriai hibája a bûnös.
A felsõ tûgörgõ és a csapszeg ki lett cserélve a többít még nem néztem
Üdv miért lehet az hogy magasabb fordulaton csörög zörög a motor és elveszik a teljesítmény meg olyan 60-70Km/h körül elkezdi ugyanezt a csörgést zörgést és kezd elég zavaró lenni idegesít hogy lehet hogy vmi komoly baja van :/
vagy kondi vagy szar a gyertya, elõször gyertyacsere, ha akkor is akkor gyújtásdekni le és figyeli menet közben hogy a megszakító mennyire szikrázik, egy minimálisat szabad, de ha erõsen szikrázik akkor kondicsere.
ha tirised van akkor vagy a tirisztor vagy a tarfó gyengélkedik, de elõször a trafót cseréld ki.
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne hogy mitõl lehetséges az hogy amikor felmelegszik a motor a szikra elmegy, vagy csak néha egy egy villan fel, hidegen türhetõ de úgy is dadog, alapjárata tökéletes, nem igazán értem a dolgot légyszi segítsetek :)
üdv
lehetséges hogy kiprobálom de sztem inkább szakemberre bízom, meg jó nekem ha 2,5es fogyasztás megmarad, eldöcögök 50el :)
simson.hu-n nézelõdj, hátha lesz a környéken tali, tolna megyei vagy, vagy az környéki?? am ha netán szeretnél egy kis plusz kraftot tenni a masinában, van az oldalon egy könnyedén elkészíthetõ tuning, névlegesen "Mihu féle minituning" ha van egy kis kézügyességed, kb 1 órás munkával meg tudod valósítani, írások alapján a valós 80-as vég ezzel a módosítással már meglesz, és az utazó 60.
Beállítottam a benzinszintet, az volt túl magas, most tökéletesen pötyög és reagál a gázra és szépen leáll ha a benzincsapot lezárom, nem pörög föl hanem lelassula pötyögés és leáll szépen, köszönöm szépen a tanácsot ;)
Más...szerelembõl vettem a simsonom régi vágyam volt egy s51, lassan kész vagyok a külsõvel nemsokára generáloztatom, és ha kész van mint büszke tulaj szeretnék egy igazi baráti hangulatú simsonos talin résztvenni. A simsonális most volt, ezen kívül õsszel még lesz vmi hasonló esemény, lehetõleg gyõr környékén de lagalább is dunántúlon? :)
sok a nafta, a tût engedd lejjebb, persze ha a karbit is kicserélted "új" utángyárott szarra, akkor lehet semmi se segít, mivel a magyar kisipar még azt is képes elbaxni...
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy simsonom s51 tirisztoros, a motorjában csak a hengerfej nem új és olyan probléma lépett fel körülbelül 2 hónapja h ha bemelegszik elmegy az alapjárat és gyengébben megy. Valakinek van valami ötlete? Jahh és az gyújtásban is minden új kivétel a trafó és a gyertyapipa. Elõre is köszönöm a segítséget
N3-asnál teljesen normális mert az N1-essel ellentétben nem a súbertõl kapja az alapjárati naftát, hanem egy megkerülõ ágon ha jól tévedek a csonk környékére kapja, tehát ami csavar a csonknál van azzal a naftát, a shuber mellettivel meg a levegõt szabályzod.
köszi megpróbálom. :) és akkor az normális ha a suber teljesen lent van gondolom a tû is zár és még úgy is van alapjárat?
túl magas a benzinszinted, vedd visszább, van az úszóházban egy ki oszlop, hivatalosan a stift kicsúszását hivatott meggátolni, de kezdésnek benzinszintmérõnek is jó, úgy állítsd be hogy az oszlop tetejét épphogy ne fedje benzin vízszintes állásban, azzal már jó lesz.
16n3-4 es karbim van és próbálom beállítani, kicsit sok benyát kap alapjáraton, mert ha elzárom a benzincsapot mikor fogyóban van a karbiból a cucc eléggé felpörög, gázadásra is úgy reagál mint aki sok benzint kap furcsaság hogy ha tökig becsavarom az alapjárat állítót akkor is van alapjárat tehát nincs is olyan hogy ne pötyögne akármit csinálok a csavarral, az alapjárati levegõ csavarra csak akkor reagál ha azt is tökig becsavarom. Kérdésem az hogy hogyan lehet jó keveréket állítani a gépnek alapjáratra, súbertû középálláson....
A másik hogy hogyan létezik hogy folyamatosan van alapjárat és csak arra reagál ha azt a tetõcsavart kijebb csavarom akkor egy ponttól folyamatosan emeli az alapjáratot, magyarul más azzal szenved hogy nincs alapjárata én meg azzal hogy ha akarnám sem tudnám elvenni viszont rendesen beállítani sem tudom mert sztem sok benzint kap
Üdv
Egy Simson tulajdonos
mondjuk ilyenkor nemcsak tolásra indul, hanem megállsz, vársz egy kis idõt, akkor rúgásra is, mert közben megint kerül benzin a karbiba. mindenesetre ha megoldottad, akkor jelezz, hogy az volt-e.
a benzinszintet amúgy az úszóház tetejétõl 8 mm-re kell belõni, bár a legtöbben a karbiban található kis jelölõoszlop tetejéig szokták, ami szintén megfelelõ lehet.
ha ezt a leállást kb. azonos idõközönként megismétli, akkor az is lehet, hogy alacsony a benzinszinted. én is jártam már úgy. elindulok, megy, király, aztán 1-2 km után hörög, leáll. kis várakozás után indul, aztán ezt ismételgeti.
de valóban lehet kismillió oka, a benzinszint még talán az egyik legkönnyebben ellenõrizhetõ.
ez is lehet illetve az ellenkezõje, rosszul beállított gyújtás gyér hengerfej, kismilió oka lehet, tüneteket kérünk, mikor hogy reagál(hideg-meleg-gázreakció, esetleg hörgés-fuldoklás stb.)
Sziasztok! Nekem van egy Simson S51 N-tipusu motorom amivel lenne egy ki prombléma mégpedig az hogy ha megyek vele nem is sokat akkor gondol egyet és megáll mert felmelegedet.Utánaolvastam a neten és azt írják hogy gyeretya probléma van aki azt mondta hogy kondenzáztoral van baj de van aki azt mondta gyeregyacsere és, utána jó lesz. Köszonöm ha segit valaki!
ha jól tévedek 1-1.5 fordulat kifele teljes zárástól... de ezt a motorod majd megmondja hogy mennyi kell neki.
Üdv újra ki lett cserélve a karburátorban az a be süllyesztett csavar ha minden igaz a benzin levegõ keverékét állító csavar valaki megtudná mondani hogy mi ennek a csavarnak a gyári állása?
ez igen nagyon szép ez a sámson szép munka grat üdv
Restaurálás kész. Még egy két apróság kell ( gyári hátsólámpa, markolat... ) Blokkhoz nem nyúltam ! :D
agyaltam rajta sokat én is hogy más dobozt tegyek be, vagy ezt daraboljam meg, de még az sincs, hogy megcsonkolom, mert bal oldalt akku, jobb oldalt, 2sor csoki, Elba+graetz.úgyhogy ez a megoldás maradt. még esetleg a rugót módosítom, vagy cserélem. Szerintem külsõre sem lett rossz, bár mikor pakoltuk össze, rám jött vagy háromszor, hogy kihajítom alóla, és visszateszem a gyárit.
igazából amit én írtam megoldás ott is effajta a villa rögzítése, csak lejjebb helyezkedik el, ettõl hosszabb a rugóút és puhább is:) de a dobozban igazad van.
ki van merevítve, ahol csak lehet. függõlegesen nem akartam tenni a telót, mert a malagutiba is áttételesen volt függõbe betéve, itt meg arra nem volt hely sajna. a doboztól meg nem akarok semmiképp megválni, mert akkor se akku, se töltés se se index...
am ha alul lenne a kerék felõl és a fõvázra lenne felül csatlakoztatva akkor sokkal puhább lenne, egyenletesebb lenne a rugózás és jóval nagyobb is lenne a rugóút, de így se rossz, mondjuk ennél a megoldásnál bele kéne túrni a dobozba is:)
Alá tettem a központi rugót, és megmaradt a légszûrõ dobozom is. egy gond van, túl kemény a hátulja. Esetleg egy képet tehetek fel ha kell, hogy jó lett-e...
Vagyis elkezdi elveszíteni a fordulatot,szóval nem egybõl áll le,de gyorsan leáll.Ha nagyon lent van a fordulat,már állna le akkor ha elég nagy gázt adok újra felpörög.
Ha nem adok gázt akkor egyszerûen leáll minden különös zaj nélkül.
Hát ez a régi karbim,eddig jó volt,melegen is elfogy az alapjárat,egyszerûen leáll ha nem adok neki gázt.
elvileg ez nem magyar, legalábbis az IFA felirat rajta van, és a csomagoláson is német szöveg volt. de haver is ugyanilyet vett, és az övben egy csavarhúzó sem járt még, pedig egyidõsek, gondolom enyémnél elmaradt a beállítás.
most olvasom vissza hogy hidegen csinálja(elsiklottam felette...) ez esetben ha hidegen gyengécske az alapjárat az természetes és úgy van jól beállítva, ha melegedéssel nem javul vagy csak minimálisat akkor beállítási gond van.
magyar utángyártott karburátort nincs értelem vásárolni mert a magyar kisipar olyan profi hogy még egy karburátort se tud helyesen kialakítani(ami már ezeréves technológis ugye...) ha új karburátort veszel akkor szigorúan csak német karburátor legyen, simsonbolt.hu-n lehet kapni német minõségi cuccokat.
ezt az enyém is csináltam mikor megvettem....új karbival nem volt alapjárat, hiába tekergettem az alapjárat állító csavart. nézd meg a fúvókákat(benn a karbiba) hogy megfelelõ méretûek-e, és nincsenek-e eltömõdve. ha minden okés, akkor kezd el tekergetni az elõbb említett csavart, de csak negyed fordulatokkal, és várj rá, hogy tudjon reagálni rá a motor.
Menet közben semmi baja,ha a gázkarral adok neki alapjáratot akkor semmi probléma.
csak ezt nem említetted, csak hogy cserélni akarod a csavart. az alapjáratért a másik csavar a felelõs.
csavar-fúvóka...lényegteleln, hegyes a vége, és 2-300ft-ért tudja cserélni, ha nagyon akarja, de míg nem makrancoskodik a gép addig nem piszkálnám, mert ha nem jól van beállítva, akkor nem is indul a motor. -Figyelj mikor kiveszed, hogy hány fordulatra volt teljesen benti állástól számítva, és ugyanaddig tekerd be majd az újat!-
igen-igen:) akkor a keverékállító csavar alatt egy fúvóka van(még nem volt szerencsém szétkapni egy ilyen karbit:)??
ha minden igaz, akkor olyan a felépítése a karbijának, mint az enyém(Sima 16N3) és akkor az alapjárati csavar van a szívató mellett, a toroknál süllyesztve pedig a keverék állító. de javíts ki, ha tévednék...:)
szerintem azt mondja ami a henger csatlakozásán van függõlegesen, ez végülis egy alapjárat állító csavar(asszem a benzin), de lehet hogy alatta fúvóka van, és a csavar vége azt szûkíti a kelõ méretre. ha nincs semmi probléma az alapjárattal akkor hagyd békén:)
Üdv ha már a karbinál járunk lenne egy kérdésem ott abban a lyukban van egy csavar azt hiszem hogy a levegõ benzin keveréket lehet vele állítani de beragadt és nem tudom megmozdítani de ha sikerülne kioperálni ezt a csavart ki lehetne cserélni?
ha mész vele akkor nem csinál semmi olyasmit ami anyagelfogyásra utalna??
90 fokig még nem melegedett fel nekem soha:) Alapjárat normális,azonnal reagál a gázra,csak alapjárat egy idõ után "elfogy",de amíg jár egyenletes és szép az alapjárat.
és a henger üzemi hõfokra melegedik gyorsan, vagy túl is hevül?? ha üzemi hõfokra(90 fok környéke) melegszik hamar azzal ne törõdj inkább örülj hogy korán elkezdheted neki cibálni a bajszát, ha túl is melegszik akkor adj neki több anyagot, pontosabban a tû egyel feljebbrakásával, hogy részterhelésen(fél gáz és környéke) valamivel több naftát kapjon. ha alacsony az alapjárat és nem is reagál azonnal a gázra akkor adj neki kevés levegõt, a shuber melletti csavarral(általában függõleges).
íz nem dúsítja a keveréket, hanem "elveszi" 3,5-4,5 az alapbeállítás, már nem emlékszem pontosan. ha dúsítani akarod a keveréket, akkor az a toroknál lévõ kis fúvóka ami le van gyárilag dugózva(kis lyuk, el van süllyesztve.)
Takarékos(16n3-4),teljesen be volt csavarva az alapjárati csavar,szóval elvileg a legdúsabb keveréket kapta.
Ja és minimális gázadásnál már jár szépen.(tehát kb én adom neki az alapjáratot a gázkarral,szerintem kevés benzint kap,esetleg fentebb kéne rakni a fõfúvókát)
Az a baj többszöri újraindítás után is képes leállni,ha pörgetem kicsit melegedik akkor már jobb a helyzet.