Az miért lehet, hogy menet közben 3.-ban néha visszafogja valami a motort(S51)? mintha megszorulna.
Nem azzal van a problémám , hogy menet közben nem akar kaparni, hanem azzal , hogy állóhelyben sem. Menetközben nicns vele baj van ereje csak állóhelyben nem akar megkaparni, ráadásul ignecsak laza talajon.
Majdhogynem lefolyik az égéstérbõl.De az a gondom hogy szimmering most lett cserélve.Éppen attól még lehet rossz.Gyertyát tettem újat és szikra is van.Éppen amikor beindul úgy hogy benzint teszek a hengerbe akkor éppen megy de olyan sûrû füstöt okád hogy látni nem lehet tõle.
a 2t motoroknak az a lényege hogy a benzinbe kevert olaj egyfajta olajfilmet képez a fõtengelyen, csapágyakon és a hengerben(konkrétan ami a henger környékén van mindenhez), itt az lenne a probléma ha nem lenne olajos. az az olajmennyiség mennyi?? egy film vagy majdhogynem lefolyik az égéstérrõl, ha lefolyik és erõsen füstöl akkor valszeg kuplung felõli szimmering. még megpróbálhatsz egy gyertyacserét, vagy a meglévõnek az elektródáját beljebb ütni illetve megnézni hogy egyáltalán szikrázik-e.
Sziasztok lenne egy kérdésem s 51-es új gyûrûket kapott de nem indul el megnéztem és a olaj van az égéstérben miért lehet ez?A gyûrûk nem húzzák le az olajat? Vagy maga elõtt tolja a dugattyú?Ötletetek van?Köszönöm.
ha az a motor kapar akkor vagy bele van piszkálva a hengerbe(neadjisten nagyobb van rajta), vagy kissebb lánckerék van rajta elöl, vagy egyszerûen csak kihasználja a lendkerék súlyát és kuplungkivágással készteti kaparásra. alapból egy simson puszta gyorsulásra max murván vagy sárban fog kaparni.
segítséget szeretnék kérni emrt egy kr 51/1es schwalbim van és valamiéert nemakar megkaparni. Nem azért mintha kapargatni akarnék vlee , csak egyik simerõsömnek egy starja van és az eszevesszettül kapargatr össze vissza, és aggaszt, hogy az enyémnek vlami baja lehet. Kompresszió van benne és zsír új a kuplung is úgyh nem értem h mi elhet a baja.
elõször a váltódobot nézd meg, nem-e ledobta a zégergyûrût, vagy nem-e kikopott valahol és lötyög, ha kikopott, akkor próbálj valami alátéttel hézagolni(vagy ha gyártanak hozzá hézagolót akkor inkább azzal), ha ledobta a zégert akkor csak tedd vissza rá és örülj:), még azt is megnézheted hogy az állítócsavar rögzítve van-e(bal blokközép, karbi alatti csavar), ha nincs rögzítve akkor nagy valószínûséggel elállítódott és ezért produkál ilyent, ha a váltó mechanizmusba semmi különös nem látszódik, akkor jön a neheze, vagyis megadta magát a léptetõ éktengely, amit csak blokkhúzással lehet cserélni, ha utángyártott akkor elnyalódott, ha gyári(és hallottál valami reccsenést) akkor eltörött.
Üdv. Az lenne a problémám hogy az S51-es Simsonom nem hajlandó bevenni a második sebességfokozatot amikor elindultam vele még semmi baja nem volt nem mentem sokat és amikor jöttem hazafele nem tudtam berakni másodikba a többi fokozatot is eléggé nyögvenyelõsen veszi inkább az ürest veszi mint a fokozatot ez kuplung vagy váltó probléma? Mit kell tenni?
a benzincsõben kegyetlenpiros a benya vagy a szokásos enyhén piros??
Hali fiuk. simson s51 enduróm van.. az lenne a kérdésem hogy miokozza azt hogy a motor beindul alapjároton jár de mikor elindulok vele 5 méter után megáll és besem indul sem szikrát se ad...tarfót gyertyát tirisztor elektronikát is kicseréltem... :( vkinek vmi ötlet esetleg??
Ja és nem csak folyik a kipufogódob és könyök találkozásnál,de nagyon jön ott a füst is.
Fõtengely szimering nem rég lett cserélve(eltörött),azóta csak 1-2 km-t ment a motor,és akkor még a karbi is jó volt.Most ahogy jó idõ lett beindítottam és most meg folyik az olaj.
Na jó de nekem nagyon köpköd,szinte folyik,1:50es arány,Arol 2T olaj.A kipufogó könyök és dob találkozásnál folyik az olaj,de nagyon,ez nem lehet természetes,fél perc alatt már egy kisebb tócsa van alatta.
az olajköpködés természetes dolog a 2t-nél, ez orvosolható kissé szegényeb keverékkel(nem a levegõ/benzin aránya hanem az benzin/olaj aránya) milyen keverékkel jársz most??
a fõfuvóka messze áll a benzinszint állításától, az úszón ami van fül és a tûszelepet mozgatja azt hajlítsd úgy hogy az úszóházban a maximális szint lejjebb legyen. az hogy mennyire vedd lejjebb, nemigen tudom megmodani, ki kell kísérletezni hogy hol jár a legszebben.
Hát állítgattam és nem igazán változott a fordulatszám,ugyanúgy járt a motor és köpködte az olajat.(benzinszintet az úszó állításával vegyem lentebb vagy a fõfúvóka lentebb állításával?)
ha állításra mondhatni semmit nem reagál akkor a benzinszint a hibás, vedd alacsonyabbra, illetve ellenõrizd hogy nem lyukas-e, illetve hogy a tûszelep tökéletesen zár-e
Üdv! Az én tudásom szerint a hibád arra utal , hogy vagy az egyik fõtengely szimering ereszt és ezáltal több olaj jut az égéstérbe ami nem ég el ,vagy túl dús keveréket ad a karburátorod. De sztem inkább karburátor azt könnyebb is ellenõrizni talán.
Nem. Inkább fordítva... Tehát a tekercs tölti az akkut a fesszabályzón keresztül, ami arra való, hogy egyenirányítsa az áramot, valamint nem engedi 14,4V-nál többel tölteni az akkut, mert elszállna! A lámpák ettõl az áramkörtõl függetlenek, csak helyzetjelzõ, duda, és index megy róla elvileg.
ha jó az akkud akkor elvileg nem gátol semmit, hogy kisebb amperrel töltöd. Nagy fogyasztó úgyis csak a duda van, azt meg nem nyomja mindíg az ember...
Szia, a Segus a márkája, v. gyártója a feszszabályozónak,(ami igen,egybeépített az indexrelével),meg azt is tudom, hogy az amper az áramerõsség, de a kevesebb áramerõsség gátol-e vmi alkatrészellátást?
Sziasztok, légyszi segítsen, aki tud. A kérdés: az eredeti ELBA típusú feszültségszabályozó helyett , ami 5A-es volt, egy 2,5 A-es(Segus)szerkezet mit okoz,(baj, kár,v. vmi tünet) vagy eredményez a használat során? A boltban nem tudták megmondani. Köszi
Télen mentem vele pár km-t,az elején semmi baj nem volt,de amikor kicsit melegedett akkor alapjáraton egyszerûen csak lefulladt,de ha adtam gázt rögtön akkor felpörgött,de ha nem adtam újra elkezdett lefulladni,viszont akkor még nem köpködött olajat.Most hogy jobb lett az idõ újra elõvettem,és most köpködi az olajat és nagyon füstöl,de szépen jár alapjáraton.(melegen nem tudom milyen,így hogy köpködi az olajat nem használom)
"Ha pedig túl sokat enged be, túldúsítja a keveréket, a motor dadogni fog, nem veszi a gázt, alapjáraton füstöl, melegen lejjebb esik az alapjárat, és nehezen indul, viszont szivató nélkül indul hidegen."
Tehát melyik ez az alapjárati fúvóka és mit tegyek vele?Esetleg képen bejelölné valaki ezt a fúvókát?
Na tehát az a kérdésem,hogy azért füstölhet/köpködheti az olajat ennyire a kipufogódob és könyök találkozásánál,mert sok a benzin,vagy valami más?Egyébként elsõ rúgásra indul.
Jó csavart próbáltam állítgatni?
Ja és füstöl is,takarékos karbin próbáltam alapjáratot állítani(hátha csak túl sok benzint kap),de nem igazán sikerült.
Kipufogó könyök és kipufogó dob találkozásnál kis olajfojás van,ez lehet azért mert kicsit több olajat tettem a benzinbe mint kellett volna?(télen állt a motor,télen beindításnál még nem volt ez)
Ez a rajz nekem is megvan. Azért lenne jobb egy fénykép, mert abból egyértelmûen látnám, hogy melyik alkatrész hogyan van rögzítve. Darabokban került hozzám és még az sem biztos, hogy megvan minden ( bár azt a rajz alapján meg tudom nézni)
Most rakok össze egy S50-et. Valaki megdobhatna egy képpel a gyújtáskapcsoló környékérõl:S Már nem emlékszem pontosan mi hogy volt ott a dobozban.
Azt szeretném kérdezni hogy S51-es simsonra milyen köpenyeket ajánlanátok elõre és hátra? Árat is legyetek szívesek írni köszönöm :)
csak azért írom mert a karburátor torokátmérõje is hangolási szempont, tehát nem ekecsülhetünk rá baxottnagy karbit ha a kissebbel mûködik normálisan és fordítva.
a karburátor maga nem befolyásolja a teljesítményt, a vezérlés, iletve a kipufogó az ami befolyásolja, a karbi csak annyiban hogy a torokátmérõ számít, azaz ha egy adott hengerre ami kéri a 19-20-as karbit teszel 16-ost, akkor csak csökkented a teljesítményt, de ez akkor is igaz ha az adott hengerre az ajánlottól nagyobb pl 25-öst teszel az megintcsak rontja a teljesítményt. bölcsebb lenne akkora torkú karburátort rátenni mint ami a szívócsonk mérete is, mert nem keletkeznek örvénylések a torokban(pl 16-os a csonk de 20-as karbit akarunk ráeröltetni). ha a csonk akkora mint az általad említett karburátor torokátmérõje akkor természetesen rámehet az is.
Akkor furasd javítóméretre új dugóval, vagy ha van egy kis pénzed akkor megcsinálod 60ccm-4felömlõ, ha a fõtengely és a hajtókar nem lóg akkor maradhatnak ha igen az egy kicsit gond csapágyazd be ha ez kész akkor nagyjából gyári karbival kipufogóval http://www.simsonbolt.hu/product.cgi?prod=94 itt 6,8LE-t írnak és a gyári kuplung fõtengely hajtókar megbírja felmaratni sem kell a blokkot, de ha teszel rá egy motorfûrész karburátprt pl: husqvarna 55 azzal már elvileg 7-LE fölé is mehetsz.40e ft ból frankó gépet lehet belõle csinálni.
Kiderült széthajtotta az elõzõ tulaj, de azért köszönöm mindenkinek a segítséget :S.
Ha a motorod elég erõs akkor megpróbálkozhatsz lánckerék cserével is az én vasam 4-sebességes 14-fogú fogaskerék van rajra 73 km/h mentem kocsival mérték.De lehet lesz 90-es hengerem :D. És még annyi hogy ha valakinek van elfekvõben 4-db 1mm-es váltó hézagoló gyûrûje akkor azt megvenném , vagy ha tud valakitõl akkor esetleg megboltolni valahogy.
amennyire én tudom az 51-es szériát benne minden tagját max 60km/h-ra tervezték, az S70 szériát pedig max 75km/h-ra. a kipufogó milyen rajta?? gyári(végében van egy kúp) N-es(lemez van a közepében, esetleg kibelezett), illetve tartalmaz-e furulyát a végében(ha nincs az teljesítmény csökkenést és többletfogyasztást okoz)
Enduro. A karbit kipucoltam már, és a kipufogót is megnéztem nincs benne semmi. mondjuk azt nem tudom a vége külön eltömõdhet-e de nemhiszem. Gyorsulásával nincs baj pörög rendesen csak a végsebesség ilyen ratyi.
Hali nekem is kérdésem lenne van valakinek s51 hez 1mm-es váltó hézagolója? Dextr inkább csak tömõdés lehet szedd szét a karbit és nézd meg a fúvókákat meg a kipufogóba is belenézhetsz nem ártasz vele.Pörög rendesen? Meg milyen simson?
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy az lehetséges hogy ha rosszul van beállítva a karbi akkor csak 55 körül legyen a végsebesség gps-el mérve (s51 enduro)? Vagy el lehet tömõdve a kipufogó? (ez lehet hülyeség :D)
Üdv! Benéztem ide és látom még él a fórum . Én a gyújtás állításhoz annyit mondanék , hogy az alaplap és a forgattyús házon található jel én arra szoktam rakni és 1.-2. rúgásra indul. De ezt csak kiegészítésként említem de teljes mértékben úgy is lehet csinálni ahogy már leírták.
oké, akkor most az eddigi segítségekért/tanácsokért kérem az adományokat:D
Nagyon szépen köszönöm, hál' istennek megszakítós van mert stroboszkópom az nincs, és hogy õszinte legyek még csak nem is láttam...
megszakítóshoz: a lendkerékkel addig forgatod a fõtengelyt iletve a dugattyút amíg felsõ holtpontba nem kerül, és onnan vissza 1,8mm-t, a dugattyún mérve, ha megvan akkor a lendkerék és a blokkon húzol alkoholos filcel 1-1 vonalat ugyanazon a ponton, és nagyjából oda fordítod az alaplapot ahol a jel egybeesik és közben megszakító is nyit, majd stroboszkóppal leellenõrzöd a beállítást. ha a lendkeréken a jel visszább van mint a blokkon akkor az alaplapot elõrébb(jobbra) kell forgatni annyit amennyi eltérés volt, ha a 2 jel egybeesik akkor jó a beállítás, nem kell többet bajlódni vele:) ha nincs stroboszkóp akkor próbáld meg szemre minnél pontosabban beállítani(strobi nélkül nem lesz olyan pontos, de mûködni fog).
tilsztoroshoz:
ugyanaz mint az elsõ, de itt mindenképp kell stroboszkóp, különben veszett ügy.
Lehet, hogy "beleöregedett" az üzemanyag. Egy takarítás, szerintem nem ártana neki.( porlasztó ) Egy benzincsõ, szûrõ csere se árt néha. ( nehogy egyszer csak eltröjön az elöregedett gumicsõ )
mi lehet a probléma, ha határba megyek fel egy meredekebb dombon, vagy hirtelen indulok, kattog a hátsó fogaskeréknél valami! megnyúlt a lánc, vagy elkopott a fogaskerék?
alapjáratot be kell lõni szerintem, bár nem értek hozzá, de nekem is az s51es ilyet csinált mikor 1 évig nem volt beindítva, aztán kis finomhangolás és ment mint a disznó :D
Na most meg olyat csinál a simsonom,hogy beindítás után(már legalább fél éve nem volt beindítva) megy egy kicsit,majd leáll,ha egy leállás után újra beindítom akkor pár másodperc múlva leáll,de ha várok akkor tovább megy jóval.Mintha csak elfogyna valami...Persze ha adok neki egy kis benzint akkor felpörög újra,de utána újra elkezd leállni.Mi lehet a probléma?