Ez csak egy technológiai demo, semmi más.. de nagyon fasza szerintem.
hehe igen de a befektetok az oltonyos p*tkanyoknak adjak oda a pezuket, mert ugye nem ertenek a jatekokhoz csak az oltonyt latjak
helyette ami van, hogy a cég aki fejleszti máris pénzügyi problémákba ütközött és leépítés alatt van... annak ellenére hogy még be se fejeztek egy játékot se, és 9 millányi részvényt is felvásároltak koreában
Én egyszerüen kurvára nem értem meg a játékipart. Az az istentelen sok barom, gyökér, agyatlan öltönyös gecit akik menedzsernek nevezik magukat és a prémium kategoriás kocsijukkal furikáznak és úgy tesznek mintha értenének valamihez, közbe meg egy 10 éves gyereknek több esze van egy játékfejlesztõ céget vezetni.
Sacc per kábe ugyanezek fogalmazódtak meg bennem is. További szépsége, hogy még mindig nincs hivatalos weboldal. Azért ennyi idõ alatt már csak össze kellett volna ütniük valamit.. :\
Ettõl függetlenül én még nem írtam le teljesen. Kicsit olyasmire gondolok, mint az SWG volt. Igen, kutya köze nem volt a "canon" SW-hez (Vader egyszerre 5 helyen volt, a jedik úgy rohangáltak fel-alá rajokban, mintha ez lett volna a legtermészetesebb dolog, stb.), de volt egy olyan világa, ahol mindenki jól szórakozhatott, és volt egy nagyon jó egymásra épülõ crafter (engineer, architect, shipbuilder, stb.) és szolgáltatóipari (doctor, dancer, musician, stb.) része, ami mûködõ kereskedelemet jelentett. Ja, meg lehetett saját házad, és csinálhattatok saját várost (ami egyben hiba is volt, mert a végén a térkép egyik oldalától a másikig csak lakott településekkel találkozhattál az elvileg ritkán lakott Tatooine-on).
Itt is ilyesmi lehetne egy olyan dolog, ami mûködhet. Ha csinálnak egy jó Skill rendszert, amely a tanulásra épül, és egy olyan küldetésrendszert, ami elõsegíti a rendes játékot a többi játékossal, akkor van remény. A kereskedelem mondjuk alapból kiesik. :)
Így most Legacy után aktuális errõl is beszélni. Én, - amikor ez a project elindult - nagyon lelkes voltam, végre valami egyedi, igazi szerepjáték, ami igazi élményt nyújt. Viszont ahogy halad az idõ és egykét Daronn Stinett (a producer) interjút hallottam, kezdek ebben is marhára kételkedni. Vannak olyan elszólások, amelyek a mezei ember számára nem sokat jelenthetnek, de én felkapom a fejem. Lássuk pl. az egyik legjobbat: Folyamatosan hangsúlyozta hogy nem akarnak hardcore játékot a Trek fanoknak, hanem olyat amelyel a nem-Trek fanok is szívesen játszanak. Na most kérdezem én, miben különbözik egy Trek és egy nem-Trek fan elvárása egy játékot illetõen? Mert szerintem a Trek fan csak annyiba akar többet, hogy a canonba belepasszoljon a játék világa, semmi olyan speciális igénye nincs amely kizárná a nem Trek fanokat. Ennyi erõvel 66 ban nem szabadott volna sorozatot indítani, amely ezek alapján csak (az addig nem létezõ) Trek fanoknak készült. Szóval csak az a lényeg hogy az univerzum passzoljon, és szerintem ha valaki csinál egy játékot aminek amúgy is kell egy univerzum, megvannak a franchise jogok a CBS-tõl, és persze ott egy nagyon koherens jól felépített közkedvelt, és talán leghíresebb scf-fi világ, a játékra pedig rábiggyesztik a "Startrek" nevet, akkor kézenfekvõ lenne a meglévõ jól-kiforott univerzumra támaszkodni, és nem bajlódni pl. egy teljesen új világ megtervezésén. Óriási ökörség azt gondolni hogy valaki nem fog tudni egy Startrek világra hûen épülõ MMO-val játszani, mert nem ismeri úgy a Startrek világát mint a fanok. Sõt egyértelmûen így tud a Startrek új fanokat szerezni ha azt igényesen és hûen tálalják azoknak akik még eddig nem találkoztak vele. Szóval ha negatív akarok lenni nekem ez a kijelentés azt is mondhatja hogy: "Nem fogunk bajlódni vele hogy végignézzük a sorozatot és a filmeket és minden passzoljon, hanem ha valahol egy adott munkafolyamatot (pl. egy hajó modell tervezése, történet összeillesztése) éppen adott pillanatban kényelmesebben meg tudjuk oldalni ha kicsit változtatunk, akkor azt megtesszük." a la Startrek Legacy mentalitás.
Egy másik gyakorlati dolgot is mondjak amit én kiolvastam a sorok mögül, hogy a Startrek Onlineról nekem eddig az a bíztató és felemelõ benyomásom volt hogy gyakorlatilag fps, vagy tps jellegû játék lesz ahol az ûrben cirkáló hajókon mozgunk, és tevékenykedünk karakterünkel, aki ott mint a legénység tagja kezeli az LCARS paneleket, a napi teendõket elvégzi, eligazításokban vesz rész, holodeck gyakorlatokra jár, tudományos-kutatómunkát végez, embereket kezel a Sickbay-ben, parancsokat osztogat illetve végrehajt stb. és persze away missionok keretében a hajóról gyakran bolygókra, ûrbázisokra, idegen hajókra beamel. Ezt eddig abból is gondoltam hogy egy Galaxy egyész deckjének az artworkjét kiadták, és az eddigi screenshotokban is a belsõ tere le volt szépen modellezve. Ehelyett az interjúkból kiderül hogy a nagy hajók mint a galaxy csak azért vannak kidolgozva, mert ezek gyakorlatilag a más MMO-k ban megszokott statikus "város" szerepét képezik ahol a játékosok találkoznak kereskednek stb., de maga a játék gerince egy kissebb hajó (shuttlepod?) nagy valószínüséggel külsõ nézetû irányítgatásából áll mint az EVE-onlineban. (vagy persze Legacy MMO-ban) Nekem ez kemény csalódás lenne, pont a lényegét vesztené el az egész.
igen ( aki tudja mi az, tudja, aki nem, hát nem:D )
Huh, szerintem az Armada II már csak nehezen beszerezhetõ. Esetleg kéz alól tudod beszerezni használtan, de bármikor elõfordulhat, hogy megjelenik valami olcsó verziós csomagolásban.
Figy, attól hogy Online a topik neve, nem azt jelenti, hogy itt le lehet tölteni valamilyne star trek játékot, hanem egy játék neve! Talán a topikjában próbáld meg.. amugy, dc++, torrent:) majomra nemrég tették fel.
Lenne egy nagy kérdésem. Tudna valaki segíteni vhogy megszerezni a Star Trek Armada II játékot? A demováltozatot már leszedtem a szoftverbázisról, és nagyon megtetszett. Ha nem lehet egyben letölteni a full verziót, nem tudtok esetleg olyan internetes áruházat, ahol meg lehet venni??? A segítségeteket elõre is köszönöm!
Üdv: Johnson 88
reméljuk azért elöbb lesz az....
oda van írva a hivatalaos faqba is hogy legközelebb 2008
Hello! Megtudjátok mondani kb. mikorra várhato a Star Trek Online várhato megjelenése? És ugy körül irva hogy milyen erömû féle gép kell majd a futtatásához :). Amugy ugy láttam egy oldalon hogy várhatoan a játék havonta 15 dollár lesz. Ez igaz? (hmmm. vajon a saját hajó regisztrálása ingyen lesz? :D, vagy olyan mintha egy saját szervert tartanék fen és bérelni kell majd :) ). Elöre is, köszöntem a választ!
"Természetesen én sem tudom még, milyen lesz a játék, de legalábbis az elszórt infomorzsák alapján biztos, hogy nem a lövöldözésrõl fog szólni az egész."
Akarsz fogadni ? Én lennék a legboldogabb, ha igazad lenne...
AZ eveben nem az a baj hogy sok idot vesz igénybe hanem az hogy azt az idot pénzért veszedmert ha nem kellene fizetni érte akkor nem hiszem hogy bánnád ha kihagynál 2 hetet a játékból:)
Az EVE-ben az a baj, hogy egy-két hónap alatt el lehet jutni egy szintig, viszont azon túl már vagy csak egy nagy cég tagjaként lehet igazán fejlõdni, vagy nagyon sok játékkal. Én anno két hétig játszottam vele, de annyira nem láttam az alagút végét, hogy inkább kerestem egy olyan játékot, amely valóban szórakozást nyújt. :)
Az Elite Force biztos, hogy nem alap a játékfejlesztés szempontjából. Olyan marhasággal, hogy real time célzás kelljen például ahhoz, hogy eltaláld a célpontot, eddig talán csak a SOE próbálkozott az SWG NGE-ben, amivel ki is nyírták a játékot. Ja, meg a Shadowrun MMORPG (MMOFPS?) elsõ videója volt ilyen, ami miatt aztán a készítõk kaptak olyan anyázást, hogy a plafon rájuk szakadt. :D
Természetesen én sem tudom még, milyen lesz a játék, de legalábbis az elszórt infomorzsák alapján biztos, hogy nem a lövöldözésrõl fog szólni az egész.
Hát azért nem idõmilliomosoknak, egy hónapja játszom és kb. 4-5 nap alatt össze tudok szedni annyi pénzt, hogy fizessek játékban 30 napi kódért és meg is vagyok. Akinek meg nincs ennyi ideje egy hónapban, az ne mmorpg-zzen :)
Azért írtam egyébként, hogy megközelitõleg. Nekem sem tetszik néhány dolog EVE-ben, de ha a game kb. olyan lesz, mint Elite Force, hát... (Elite force csak egy péld volt, nem kell elkezdeni flamelni:)
Na annak én cseppett sem örültem volna. Az EVE egy ûrhajó-alapú MMORPG játék, az ûrhajón meg a kereskedelmen és persze a harcon van a lényeg, nem a karakteren. Szeretem az ûrhajós játékokat, de az EVE nem tudott megfogni... :\
Maga az EVE alapötlete nem lenne rossz, de sajnos ott is az a baj, mint a legtöbb MMO játékban: idõmilliomosoknak való játék... :)
Hm olvasgattam visszafele és írtátok, hogy egyszerûvé akarják tenni, én örültem volna, ha megközelitõleg hasonlított volna legalább EVE-hez :(
Egyelõre az STO az egyik játék, ami megfogta a fantáziámat. Kérdéses persze, hogy mennyire fogják eltalálni a játékot, eddig egy MMORPG volt, ami istenigazából tetszett, az az SWG volt, de a SOE ahelyett, hogy elõre lépett volna vele, inkább tönkretette. A másik, sokkal kínosabb kérdés, hogy mennyi idõm lesz rá. ^^
#256: Sajnos félõ, hogy lesz ilyen is. Az angol részt biztos fogják majd moderálni, de az egyéb nyelveket biztos nem. Az igazi megoldás az lenne, ha egy véletlenszerû nevet adna a szerver a hajóknak ami valamennyire tükrözi a ST világát.
#259: Ez lenne az igazi... Cifu, Te is fogsz játszani?
#266: Igaz :) Sebaj kicsit elnéztem és korán is volt
Jó aktiv topic :) Viszont megvan az elsõ magyar hajó legénysége NCC-SGSTF :)
Ha tényleg random névlistából lesznek kiszedve a hajónevek akkor az sokkal jobb megoldás mint ha a játékosok írkálnak össze mindenfélét.
És ha az Armada 2-bõl lenyúlnák a névlistát? Annak is egész reális nevei voltak.
a startrek-online.net oldalon volt egy hatalmas névgyûjtemény, ami a community által javasolt lehetséges nevek listája volt. az oldal redesignja óta viszont leszedték, de volt benne többezer helység, ismert tudós, ismert mûvész, egyéb fogalmak, fantázián alapuló hajó nevek
Tényleg ez lenne a jó (semeddig nem tart átfutni a neveket és egy kis pipát vagy X-et rakni melléjük). Félõ, hogy csak RP szervereken lesz valami hasonló (már ha lesz ilyen szerver, mert ha lesz, akkor én 100%, hogy olyanon fogok szerencsét próbálni és reménykedem, hogy a kapitány majd normális nevet választ).
Valami olyan kéne, hogy amikor saját hajót akarsz, elötte engedélyt kell benyujtanod (négy példányban, lekönyvelve :))), és jóvá kell hagynia egy bizottságnak. :)
Attól még hajónévnek jó, csak nem épp Akirára illõ. :P
Már elõre félek az olyan nyomorékoktól, akik majd olyan neveket adnak a hajóknak, mint "USS Megdoglesz", "USS Letepemaszadat", "USS Szetlezerezlek" meg "USS Megeszlekreggelire". Öröm lesz.
Csak remélhetem, hogy kizárólag egy random névgenerátorból lehet nevet választani, vagy komoly ellenörzés lesz az ilyesmiben. Az utóbbi még egy kis RP hangulatot is kölcsönözne a dolognak. :-)
Ez a Perpetual egész jó név, bár nem egy Akirára aggattam volna. :D
Jól néz ki. Most akkor jöhetnek a képek a sérülésmodellrõl :)
Már korábban volt szó az Atwell oldalról, ez csak egy fan munkája, aki a saját elképzeléseit veti fel, hogy minek hogy kellene kinézie egy Trek RPG-nek. A PE jelenleg hónapok óta csendben van, mivel a Gods and Heroes MMORPG-jük most indul, és arra koncentráltak, többek között valószinüleg ezért nincs még mindig hivatalos weboldala sem az STO-nak.
Elhiszem, hogy neked is vannak tapasztalataid ebben a témában, de már mint mondtam van támogató. Az elsõ támogatónk tulajdonképp már a klán 3 hónapos fennállása környékén jött, akitõl azóta kapjunk ingyenesen a nap 24 órájában rendelkezésre álló TeamSpeak szervert és ezzel az volt a szerencsénk, hogy az illetõ önzetlen támogatást kínált, hiszen semmit sem kért cserébe. Nyilvánvalóan másokkal nem lesz ilyen szerencsénk, biztosan kérnek majd cserébe valamit, ez vagy elfogadható vagy nem. Ha pl. azt kérik, hogy reklámozzuk õket bannerekkel a saját és tagjaink személyesen elkészített weboldalain, akkor az több mint megoldható és máris van egy ellenszolgáltatás, ahogy te mondtad. Ha viszont nem megy majd máshogy, akkor úgy fogjuk csinálni, ahogy mindenki más is fogja (most csak az online-ról beszélek, mert a többi játékra bárki tud hostolni egy jó szervert), szóval akik az STO-t is akarja majd nálunk játszani, az egy külön rendszerbe lép be, ahova tagdíj is lesz, amibõl fenntartjuk a szervert.
Szóval én azt mondom, hogy nem "minden möchtegern klán" hiszi azt, hogy ugranak a szavára. Én optimista maradok és remélem, hogy sikerülni fog, amit elterveztünk. Ha mégsem, akkor volt egy sornyi hasznos tapasztalatunk ezen a téren és folytatjuk tovább azt a munkát, amit már több mint egy éve sikeresen végzünk.
Nem a star trekrõl, vagy rólatok formáltam véleményt, hanem a klán szintû nevetséges kijelentésedrõl :) Nekem is van tapasztalatom ebben, és tudom, hogy minden möchtegern klán azt hiszi, hogy õk az überek és majd õket támogatni fogja mindenki. Aztán jön a valóság, hogy a szerverek pénzbe kerülnek, és megfelelõ ellenszolgáltatás nélkül támogató sincsen.
Nos mivel nem tudsz rólunk semmit, ezért nem veszem zokon a hozzászólásod, de mondok valamit...aki soha meg sem próbálja az nem fog elérni semmit. Ráadásul már van két potenciális támogatónk, akik ingyenes szervereket igértek az eddigi és esetleg a jövõbeli játékainkhoz. Természetesen nem egyszerû dolgokról van szó, ezért is nem történik minden úgy, hogy hipphopp és mindenki nálunk nyal...nem ez valóban nem így megy. Igaz nem ismerlek személyesen, de biztos vagyok benne, ha te is szereted a Star Treket, akkor kissé más véleménnyel lennél rólunk, mert mi nem egy kis "hülye pisisekbõl" összerakott COD klán vagyunk, ami 1 hétig sem áll fenn. Úgyhogy a jövõben kérlek szépen tartózkodj az ilyenfajta megjegyzésektõl. Köszi
Nem lesz gond a magyar játékosok terén, ebben biztos vagyok :) Tudniillik én egy magyar star trek online gamer klán vezetõje vagyok és amint megjelenik a Legacy és az Online, mindkettõt játszani fogjuk az eddigi játékainkon kívül (Bridge Commander, Elite Force, Armada 2). Lassan elkezdünk támogatókat szerezni hozzá, hogy a tagjaink kedvezményesen juthassanak hozzá az új játékokhoz és esetleg az online esetében mivel nyilván havidíjas játék lesz, ezért ott a havidíjas játékidõ vásárlás árából igyekszünk majd kedvezményeket kicsikarni.
Aki itt szereti a Star Treket, annak szerintem mindenképpen megéri kipróbálni a klánunkat, bár így is alig bírjuk a szerverek hosztolását arra a kb. 25-30 aktív tagra ami jelenleg van, de szívesen várunk mindenkit aki betartja a szabályainkat :)
A klánunk a United Federation of Hungary nevet viseli. Látogassatok el oldalunkra és döntsétek el akartok-e a jövõben közénk tartozni és szerves részévé válni a jövõ magyar trekközösségének.
Megnéztem....tényleg nagyon jók, bár kicsi az esélye, hogy ezek lesznek a játékban. Remélem jó lesz és nem kapkodják el a fejlesztést. Még egy év..... Kiváncsi leszek mennyi magyar fog játszani és itt most nem csak az esetleges beta tesztelõkre gondolok.
interview ezt elolvasva azert par dolog kiderul kivancsian varom meg egy ev ehhh
nem semmi kivancsi leszek hogyan valositjak meg a harcot mert egy kicsit bonyolultnak tunik a dolg (ezzel amiknak is kellene jatszaniuk ugye) meg nemtudom hogy ha pl. egyes feladatokat mas mas emberek latnanak el egy hajon az mekkora elonyt jelenetene azzal szemben ahol mindenki viszi a hajojat, vagy NPC-ket nem is lehet majd postokhoz rendelni ?, lesz egyaltalan harc ?
van itt egy elvetemült fan, aki elvetemült dolgot csinál Méghozzá hobbyból kidolgozott egy csomó panel artworkot. Bár sajnos tudom hogy nem kerül bele a játékba, de isten adná ha mégis ilyen szintû lenne: http://atwell.stgu.com/
Néztem, nem rossz, alapjában véve jól néznek ki és hangulatos a beltér, a Galaxy-class hub pedig elég méretes, mint egy város. :)
pontosan hol lehet sok infot találni hogy hogyan állnak a fejlesztésel??
Egy kissé egyetértek, bár a színész Patrick Stewart sztem zseniális, de a szerepe elég hmmmm üres talán a jó szó? Spock és Leonard Nimoy viszont igazi személyiségek. Már vagy 4x meghallgattam a Spock VS Q audiojátékot. Leonard Nimoy és John de Lancie két remek színész. Csak a hangjukkal jobb elõadást képesek összehozni, mint a fél Hollywood úgy cuzammen. Szóval én szívesebben "látnám" ismét Spock-ot
Kétségkívûl logikus az érvelésed, és logikus lépés is lenne a fejlesztõktõl Spock "felhasználás", de õk úgytünik valamiért Picardot jobban szívlelik. A saját véleményem mondjuk az, hogy én már kicsit unon Picardot, a csapból is õ folyik, ahol a Trek csak szóba kerül egyáltalán. :\
Igen, jóval tovább. No de azért nem 300 évig (max 200?). Ha belegondolsz, hogy TNG-ben halt meg Sarek (Spock apja) aki gondolom nem 20 évesen hozta össze gyermekét (inkább 60), tehát még legalább 20-30 éve volt hátra Spocknak is ami belefér a storyba (Spock elhivatottsága pedig az újraegyesítése a vulkáni és romulán fajnak, ami megint csak egyezik a romulánok egyezkednek és békülõznek résszel)