Így most Legacy után aktuális errõl is beszélni. Én, - amikor ez a project elindult - nagyon lelkes voltam, végre valami egyedi, igazi szerepjáték, ami igazi élményt nyújt.
Viszont ahogy halad az idõ és egykét Daronn Stinett (a producer) interjút hallottam, kezdek ebben is marhára kételkedni. Vannak olyan elszólások, amelyek a mezei ember számára nem sokat jelenthetnek, de én felkapom a fejem.
Lássuk pl. az egyik legjobbat: Folyamatosan hangsúlyozta hogy nem akarnak hardcore játékot a Trek fanoknak, hanem olyat amelyel a nem-Trek fanok is szívesen játszanak.
Na most kérdezem én, miben különbözik egy Trek és egy nem-Trek fan elvárása egy játékot illetõen? Mert szerintem a Trek fan csak annyiba akar többet, hogy a canonba belepasszoljon a játék világa, semmi olyan speciális igénye nincs amely kizárná a nem Trek fanokat.
Ennyi erõvel 66 ban nem szabadott volna sorozatot indítani, amely ezek alapján csak (az addig nem létezõ) Trek fanoknak készült.
Szóval csak az a lényeg hogy az univerzum passzoljon, és szerintem ha valaki csinál egy játékot aminek amúgy is kell egy univerzum, megvannak a franchise jogok a CBS-tõl, és persze ott egy nagyon koherens jól felépített közkedvelt, és talán leghíresebb scf-fi világ, a játékra pedig rábiggyesztik a "Startrek" nevet, akkor kézenfekvõ lenne a meglévõ jól-kiforott univerzumra támaszkodni, és nem bajlódni pl. egy teljesen új világ megtervezésén. Óriási ökörség azt gondolni hogy valaki nem fog tudni egy Startrek világra hûen épülõ MMO-val játszani, mert nem ismeri úgy a Startrek világát mint a fanok. Sõt egyértelmûen így tud a Startrek új fanokat szerezni ha azt igényesen és hûen tálalják azoknak akik még eddig nem találkoztak vele.
Szóval ha negatív akarok lenni nekem ez a kijelentés azt is mondhatja hogy: "Nem fogunk bajlódni vele hogy végignézzük a sorozatot és a filmeket és minden passzoljon, hanem ha valahol egy adott munkafolyamatot (pl. egy hajó modell tervezése, történet összeillesztése) éppen adott pillanatban kényelmesebben meg tudjuk oldalni ha kicsit változtatunk, akkor azt megtesszük." a la Startrek Legacy mentalitás.
Egy másik gyakorlati dolgot is mondjak amit én kiolvastam a sorok mögül, hogy a Startrek Onlineról nekem eddig az a bíztató és felemelõ benyomásom volt hogy gyakorlatilag fps, vagy tps jellegû játék lesz ahol az ûrben cirkáló hajókon mozgunk, és tevékenykedünk karakterünkel, aki ott mint a legénység tagja kezeli az LCARS paneleket, a napi teendõket elvégzi, eligazításokban vesz rész, holodeck gyakorlatokra jár, tudományos-kutatómunkát végez, embereket kezel a Sickbay-ben, parancsokat osztogat illetve végrehajt stb. és persze away missionok keretében a hajóról gyakran bolygókra, ûrbázisokra, idegen hajókra beamel. Ezt eddig abból is gondoltam hogy egy Galaxy egyész deckjének az artworkjét kiadták, és az eddigi screenshotokban is a belsõ tere le volt szépen modellezve.
Ehelyett az interjúkból kiderül hogy a nagy hajók mint a galaxy csak azért vannak kidolgozva, mert ezek gyakorlatilag a más MMO-k ban megszokott statikus "város" szerepét képezik ahol a játékosok találkoznak kereskednek stb., de maga a játék gerince egy kissebb hajó (shuttlepod?) nagy valószínüséggel külsõ nézetû irányítgatásából áll mint az EVE-onlineban. (vagy persze Legacy MMO-ban) Nekem ez kemény csalódás lenne, pont a lényegét vesztené el az egész.