és ez nem baszakodás egyátalán csak kicsit idegesitõ ha valaki olyan "tényekre" hivatkozik amik egy igen egyoldalú hirforásból származnek... jah és az kicsit tulzás hogy én nagy mw fan lennék mert még akkora se vagyok mint freak és szeritnem még annyit se játszottam vele, de ettõl nem állitok olyat mint szent igasságot amit a fejlesztõ kitalál, az se feltétlen szentirás amit õk mondanak :) nah de tényleg zárjuk itt le szvsz mert még messze van ez a game is, majd ha kijött folytatjuk :)
olvass vissza rendesen... én csak azt modntam hogy kicsit gáz ha valaki mint megdönthetetlen tényeket vonultatja fel azokat az infokat amiket a fejelsztõ vagy néha a kiadó mond...
én nem csorgatom a nyálam csak nem hvatkozok oylan dolgokra amirõl gözöm sincsen veled ellentétben... és a scriptek meg igencsak tartlami hiba mert a valóságban enm tudom mikor lácc egymást után 10 ugyanolyna gólt pl, és ez tartalom szerintem nagyon is..., az más kérdés hogy mibõl ered, de attol még nagyon is elveszik a valósághûséget...
azt hogy perpill pc-ra sportgamek 99%-t ea adja ki ugy..., és tény hogy kivételek midnig vannak de az egy kicsit nagy tulzás hogy a sportgamekban nem lehet tartalmi hibát elkövetni...
Mivel ez a fórum egy közel sem létezõ játékról szól, ezért inkább ne egy másik játékkal foglalkozzunk (MW) hanem az újdonságokat, felmerülõ ötleteket írja meg ide az ember, és miután ezeket megvitattuk (nem azt hogy hogy volt, hanem hogy hogy legyen...) akkro talán vki lefordítja az összegzést és elküldi a srácoknak, hátha vmi belekerül a játékba ... :-)
nah pá
csak egy észrevétel... Fórum >> Játékosok fóruma ... nem kritikusoké. ide játékos szemmel írj akkor. (gondolom magánemberként szórakozni akarsz egy játékkal, nem a hibákat keresed...)
a kritikát meg küld emilben a fejlesztõknek.
Az meg nem a játékok hanem az emberi agy felépítésének a hibája hogy a Dune2 óta nem volt játék ami egy évnél tovább lekötött egyhuzamban ... :-)
az a baj, hogy csak kötekszel, anélkül, hogy odafigyelnél, mit írsz
az EA scriptjei az egy dolog, van rajtuk kívül még pár fejlesztõ, nem értem az összefüggést, mit akartál ezzel mondani?
bizonyos sportokban elég régóta egyeduralkodó az EA egyrészt, másrészt pedig a játék mûködése és a TARTALMA két külön dolog
azt, hogy milyen "szakember" vagyok szerencsére nem te döntöd el, és amíg te a kedvenc játékodra csorgatod a nyálad, addig én pénzt kapok azért, hogy belekössek az összes létezõ hibájába - ez nem személyes dolog, ne szívd mellre
Nem Freak irta az Oblivion kapcsan eloszor, hanem maga a Bethesda nyilatkozta ha emlexel, hogy azert lesz "rovidebb" a jatek mert a tobbseg ezt szereti. Na azota forrnak (kis tulzassal) az indulatok, foleg a TES fanok reszerol.
Uristen! Ennyi vita meg hozzaszolas, es a jatek megjelenese meg a tavolba se lathato. Ez igen.
sportjátékokban nehéz a tartalmi hiba? ea scriptjei petig nagyon szuperek és "valóság" hûek pl... csodás szakember vagy te látom :) jah és melelsleg minden játék rétegjáték ugye mint te is modntad..., akkor nem tom mért van az hogy mindig arra hivatkozol hogy a többség igy emg úgy, amirõl ráadásul marhára nincs adatod neked se...
ez elkerülhetetlen, te sem vagy képes egymillió másik ember szemével nézni a dolgot, vagy tévedek?
az alapján próbálok ítélni, amit tapasztalok, és a helyzet többnyire MINDEN játéknál az, hogy egy idõ után csak egy eléggé lesoványodott réteg vagy közösség játszik vele, akiknek nyilván minden negatív kritika sértõ, de ez érthetõ is
kivételt leginkább a sportjátékok képeznek, amik eleve 100%-ban a valóságra alapoznak, így nehéz tartalmi hibát elkövetni bennük, ebbõl kifolyólag hosszú távon képesek nagy közönséget fenntartani
a Morrowind jellegû "kísérleti" játékok pár év(tized) múlva arany betûkkel fognak szerepelni a játékipar történelmében, mint a tökéletes virtuális élet/világ szimuláció megteremtõi, úttörõi, ezért támogatnunk kell a fejlõdést, aminek nem biztos, hogy az a legjobb módja, ha szemet hunyunk a hibái fölött... hiszen javítani csak a rossz dolgokon lehet, és ha ezekrõl nem beszélünk, megáll a folyamat
én ezzel foglalkozom, az a dolgom, hogy felboncoljam a játékokat, és kritizáljam, amit kell (bármilyen meglepõ...)
ha csak simán játszanék, nem kötnék bele minden szarba, de így jobban odafigyelek a részletekre, és kénytelen vagyok kimondani, ha valamirõl negatív a véleményem
de azok is MEG VANNAK ÍRVA, vagyis ez nem véletlen, míg jelenleg egy programtól és egy adatbázistól nem várhatjuk el, hogy hosszú távon tartalmasan szórakoztasson
azért annyira nem nagy a különbség ilyen szempontból, szórakoztatóipari termék mindkettõ - és a szappanopera rajongók pontosan ugyanazt állítják, amit itt egy páran, vagyis akkor jó, ha sokáig tart, függetlenül attól, hogy hányszor oldódott már meg a konfliktus, vagy volt-e egyáltalán, csak menjen minden este....
miért olyan tuti? ha nem értesz hozzá, milyen alapon veszel bármit biztosra?
fogadd el a tényt, hogy a végigjátszható játékoknál meg szokás határozni a minimális idõt, ami játékélményt biztosít, sõt, egész komoly harcok mennek a fejlesztõk között, hogy kinek hosszabb a játéka, de EZ az elõre megírt történeti szálakra vonatkozik a "free play"-t nyilván nincs értelme mérni
nem akarnék ebben a topikban flémet, úgyhogy akinek vitás kérdése van, forduljon hozzám bizalommal privátban, elérhetõségek a userinfo-ban
thx
közben eszembe jutott egy hasonlat a témára...
melyik a jobb egy komolyan megrendezett másfél órás mozifilm vagy a Banánok Közt jellegû soha véget nem érõ baromság? önmagában attól, hogy valami sokáig tart, nem feltétlenül nyújt folyamatos élvezetet, még a baszástól is megundorodik az ember, ha naponta csinálja (fõleg ugyanazzal a nõvel)....
várom az idõt, amikor egy játék képes lesz akármennyi ideig élvezhetõ és tartalmas kihívásokat állítani a játékos elé, de az nem most van sajnos
"Ha valamit élvezek, szeretek csinálni, nem annak örülök, ha minél tovább tart?"
Dehogynem. Csak a kérdés nem ez volt, mivel ez evidens, a kérdés az, hogy MIT ÉLVEZ A TÖBBSÉG? A többség pedig valószínûleg nem azt élvezi ha végtelen sok ideig csinálhatja a semmit, hanem azt, ha van egy célja, és el tudja érni, mielõtt elkezdené nem érdekelni.
Az ellentmondással kapcsolatban meg még mindig nem értem, mire célzol.
:)) Summonert épp most nyomom (másodszor, elõször kb. félig sikerült végigvinni....) egy kicsit (nagyon) lineáris, illetve ha van mellékküldi akkor eszement sokat kell mászkálni miatta... konzolos is picit (chain ütések, stb), de a hangulata és a sztori elviszik az egészet. Szóval nem rossz :)
DB
A világ legjobb RPG-i a Summoner a Fallout és az ElderScrolls sorozat, a NWN, az IWD, BaldursGate, Gothic, KOTOR és még a többi amit most lusta vagyok begépelni. Minden játékban vannak hibák és minden játékot meg lehet csinálni jobbra, ezt hívják fejlõdésnek és a játékok fejlõdnek is. 10 év múlva az ember majd bepaszírozza a koponya-interfészbe a játékchipet és egy hét múlva a kórházi ágyon ébred a kiszáradás összes tünetével miközben azt motyogja majd az orvosoknak hogy gyorsan stabilizálják mert még van egy kis "elintézni valója" odabent
hát ezt nem hiszem el mire begépelek egy hozzászólaást má ott van megint vagy 20 új:) na de legalább van 1kis élet
149 új üzenet!? Kijött volna egy évvel korábban? Biztos van már link is warezhoz
Vagy csak megint betört a szentélybe egy nem-Morro-fan
Ez igencsak érdekes válasz egy olyan hozzásólásra ami nem teljesen errõl szól. Bandew azt próbálta elmagyarázni hogy nem LEHET 2* ugyanúgy végigjátszani tökéletesen minimális játékidõvel 1 játékot. Ez ugyanolyan mint Forma 1-ben végig miliméterpontosan ragyaszkodni az ideális ívhez. 1ébként meg nevetséges számolgatni a bruttó meg nettó játékidõket.
Tényleg nem akarok beleszólni, de a Morrowind kapcsán olyanról beszélni hogy végigjátszás, szerintem nem lehet. Illetve ha lehet, akkor legalább 15-20 végigjátszásról kell szólni, és nem egyrõl. Megölni Dagoth Urt ugyanolyan feladat, mint a Tolvaj Céh vezérének lenni, és így tovább. Ennek a játéknak nincs vége, aki pedig game over feliratot látott bármikor is a játékban, küldje el emialben a screenshotot róla.
Akkor pedig ezt az általános, és nem TES-rõl szóló eszmecserét talán nem itt kellene folytatni, mert vajmi kevés köze van a játékhoz. Érdekelni érdekel és végigolvastam az eszmecserét, egyetértve és legszívesebben megcáfolva egyes érveket (a saját felfogásomra és értékitéletemre alapozva) de mire megfogalmaztam volna valami, már megint volt 20 üzenet. Aztán rájöttem, hogy mégsem akarok beleszólni, mert fáradt vagyok hozzá ;] A lényeg részemrõl még midnig az, hogy tökéletes játék sosem lesz, mindig lesznek igények amelyeket nem teljesít egy-egy projekt, de bízni kell midnig abban, hogy az aktuális bejelentett játék majd az lesz. Én bízok a Bethesdaban, nem nagyon csalódtam a játékaiban, szerintem most sem fogok. (SD2-t sajnos nem ismerem, de tervben van a beszerzése ha majd baráti áron hozzá lehet majd jutni, de picit meglepett az errõl szóló negatív kritika. De nem adom fel, vagyok olyan makacs, hogy egy játékról és filmrõl írhatnak bármit, majd én a megnézés/kipróbálás után eldöntöm hogy jó e)
...és most megyek haza, mert vége a munkaidõnek! ;]
Kicsit elscrollozott, az igaz.
Na mégeccer:
http://doupe.cz/Aktuality/AR.asp?ARI=108677
DB
Azért talán az valami, hogy belinkeltem a teljes Gameinformer cikket.... nem?
Oks ez így részemrõl remekül hangzik mert engem nem nagyon érdekel a történet(jajjaj fanok ne báncsatok). Amikor DagothUr -at elõször levertem fogalmam nem volt róla ,hogy ki is õ és csak azé vertem szét mert nem volt szimpatikus ,ettõl függetlenül a naplóm második bejegyzése az volt ,hogy én nem adtam oda a papírt Caiusnak. A lényeg az ,hogy lehetõségem volt arra ,hogy ezt megtegyem ,úgyhogy mint már írtam nekem szinte csak a szabadság kell. Tehát ha úgy lesz ,ahogy írtad nekem az is marha jó lesz ,de a rövidebb történet ne menjen a szabadság rovására. Viszont ha bármi Chapter ,állj be ide meg oda mert különben az életbe tovább nem jutsz innen típusú dolgokkal próbálnak „ösztönözni” a történetben való elõrehaladásban akkor nagyon el leszek kenõdve.
Bár nem idevaló ,de mivel 2X hoztad fel példának a POTCt így hát mégis leírom a véleményemet : Az SeaDogs után számomra ennél nagyobb csalódás még nem volt. Idióta történet ,vacak kezelõfelület ,idétlen színek mintha mûanyag lenne az egész, nevetségesen kicsi játéktér ,az 1600as évek körüli hangulat teljes hiánya. Nagy görcsöléssel végignyomtam majd úgy vágtam a sarokba ,hogy ezt az életben nem akarom még egyszer látni. Úgyhogy én részemrõl nem szeretnék egy olyan folytatást látni a Morronál mint a SDnél.
és ismét visszatértünk a fogyasztói társadalom porlémájához :P de freak azért tökéletesen elmehetne pr managernek amiylen jól tudja reklámozni ezt az egészet , és megprobálja megetetni mindenkivel hogy tulképp azért lesz ekvesebb szarabb etc., mert az nekünk jó és nem a kiadónak :)
Komolyan nem értem ezt az embert (most nem az összevissza érvelések miatt)... Ha valamit élvezek, szeretek csinálni, nem annak örülök, ha minél tovább tart? Legyen ez könyv, film, játék, szex :), bármi!!!
DB
Egyre gondolunk... pontosan attól félek, amit eddig nem mondtunk ki: A Morrowind túl jóra sikerült, túl sokáig játszottak vele a játékosok, ezzel sokáig nem voltak ösztönözve új játék vásárlására, ami (indirekt módon) csökkentette a Morrowind kiadójának a bevételét is. Így már két ok is marad, amiért _anyagilag_ megéri nekik (a kiadónak) lerövidíteni a játékot:
1. Azok is végig tudják játszani, akik amúgy képtelen/nem akarnak belemélyedni, vagy sok idõt tölteni vele. 2. Mindenki hamar végig tudja játszani, ergo mehet vissza a boltba megvenni a következõ játékot/részt. Gyanítom, hogy az Oblivionnak már nem 2, hanem ki tudja, hány küldetéslemeze lesz.... persze mind-mind pénzért!
Nekem nem kell magyaráznos. Pontosan tudom miröl beszélsz, de itt akkor is hülyeség a nettó/bruttó szavakat használni. Ez kb akkora baromság, mint amikr egyesek az esélyeket százalékban mérik.
pont két jó gamet hoztál fel... seadogsban kb 0 volt a szabadság, de morrot meg se közelitette..., volt benne pár ügyes trükk amivel szabadság láccatot probáltak neki adni de nem nagyon sikerült... a gothic nekem emg oly volt mintha egy csõbe mennék egy átlagfps stilusban szabdság szintén semmi nem volt ameddig nem kapott az egész egy del..., de ugye itt megint izlések és pofonok...
Kulturált vita része a pontos idézés. Remélem nem voltam sértõ - ha igen, elnézést. Maradjunk a tényeknél - aki a Morrowindet szerette, az pont azért szerette, mert hatalmas, óriási és sok szabadságot ad. Egyetértesz? Ha ezek után a Bethesda arra jutott, hogy a játékidõ "túl hosszú", az meglehetõsen fura és logikátlan következtetés, és a Deus Ex nagyon rossz példája kezdett azonnal a szemem elõtt lebegni sajnos.
a netto az, ami a JÁTÉKBAN eltelt idõ, azon a szálon, amit a sok töltögetés nélkül végigvittél (volna)
minden olyan perc, ami után visszatöltesz egy állást a brutto értéket növeli
konkrét példa: adott egy kemény tûzharc, ami a játékban 4perc, de ezt ötödik nekifutásra tudod megcsinálni, akkor a netto idõ 4 perc, a brutto meg kb. 20
remélem, érthetõ
ezek a dolgok a mezei játékosnak mellékesnek tûnhetnek, de ha cikket írsz egy játékról, nem árthat tudni, mert fontos paramétere a játéknak
Ez egy baromság! Játékban nincs olyan, hogy nettó, meg brottó játékidõ! Egy játékban annyi minden dolog történik, hogy nem is lehet kétszer ugyanúgy végigvinni. Mert ahhoz, hogy a "legrövidebb" játékidõ teljesüljön, már nem is térhetek ki a lövések elöl, mert azzal meghosszabítom az útvonalamat, ergo kemény 1 másodperccel tovább fog tartani a játék. Gondolom mindenki érzi mennyire komikus ez így leírva is. Szóval itt nem is hasznáhatjuk ezeket a kifejezéseket.
te msot komolyan elhiszel mindent amit mondanak? lehet a többség kurvára nem akar rövidebbet csak nekik éri meg sokkal jobban ugye és ezzel az indokal amit ucse tud senki leelenõrizni tökéletesen igazolták magukat és ugy is megfogják venni akik nyomták az elõzõ részt mert a név eladja... ráadásul az iylen kijelentésekkel még igazolják is magukat hogy ha valakinek nem fog tecceni az új rövidittet verzio mert hogy a többség ezt akarta...
Egy példát tudok ez ellen: DX1- zseniális játék, hosszú játékidõ, komplex játékmenet, szuper hangulat: megasiker.
Ion Storm is legalább olyan okosnak hitte magát, mint a Bethesda most, és megcsinálta a DX: Invisible Wart, ami egy rövid, történet nélküli, lebutított, bugos lassú FOS. És mindezt a "csináljuk meg úgy, hogy minél szélesebb tömegek (értsd: max 12 éves hülyegyerekek) is szeressék.
drága barátom, az eredeti mondatban, amibe belekötöttél, ott van
"én nem vagyok a végigrohanás híve, de egyik kedvencemet a Thief-et egy nap + egy este alatt nyomtam végig megszakítás nélkül elsõre, annyira lekötött"
kezd nem tetszeni a hangnem, most dumálunk kulturáltan vagy hagyjuk a picsába
az a vicc, hogy nem állítok semmi olyat, amivel bárkinek ellentmondanék, mégis mindenki szemben áll velem
felõlem akár hülyének is nézhetjük a Bethesda-t meg az egész marketing osztályát, de talán kevésbé basszuk át magunkat, ha belátjuk, hogy valószínûleg ÕK jobban tudják, mi a valós helyzet, nem csak rosszat álmodtak, és ezt nyilatkozták a sajtónak....... a TÖBBSÉG rövidebbet akar, PONT. Aki nem, az kisebbség, mi olyan felfoghatatlan ebben?
ha mododlható a game akkor irsz rá egy oylan scriptet ami tökéletesen 0 reakcióidõkel végignyomja neked 10ed anyi idõ alatt amit a ahverod csinált nettó idõnek és miután igy végignyomtad bármelyik gamet megveregeted a saját vállad hogy dejót jáccotál és törölheted :DDD :P
Értem. Akkor én soha nem fogok semmit netto játszani. Te akkor a Thief-et mégis elsõre nettóban játszottad? Vagy a 12 óra az a bruttó? Akkor mennyi lett volna a nettó?
(Többiektõl elnézést, de ezt a logikai csûrcsavarást most már muszáj kibogoznom :))
DB
"én nem vagyok a végigrohanás híve, DE...."
a "de" szócska jelentésével és használatával tisztában vagy? az, hogy "kivétel" mond neked valamit??
csak úgy játszhatod elsõre, a netto játékidõ meg pontosan azt az idõt jelenti, ami alatt a leggyorsabban végigjátszható a játék NEW GAME-tõl GAME OVER-ig
ezt van értelme számokban kifejezni, mert a valós játékidõ már játékosfüggõ