a HL is egy napos játék, egyszer a szemem elõtt nyomta végig egy haverom (és sajnos 3x futottam neki, de sosem jutottam el a végéig, viszont az OPFORCE pont ideális volt)
A Deus Ex nálam nem FPS... hanem maga A Játék :)) természetesen sokkal jobban szeretem a HL-nél, az elõbbi példában direkt vegytiszta FPS-t választottam. A DX is _nagyon_ hosszú volt a mai "gyártsukleanyolcadikrókabõrtamitkétnapalattvégignyomacsóriésjöhetakilencedik" típusú lehúzós kiadók (pusztulj Eidos!!!) szemével nézve. Iszonyatos jó, nagyon hosszú sztori, amit nemigen hagyott félbe senki (egy William Gibson könyvet sem lehet abbahagyni ugyebár...), és ahol egy minimális szabadság is volt.
Tehát bizonyítottuk, hogy csak azért egy igazán jó történetû játékot nem hagy félbe az ember, mert hosszú. Én eddig is ezt állítottam mindössze. A Morro alapsztorija nem egy nagy durranás, rövid is, de én azt mondanám, hogy nem is maga a szabadság hívatott ezt kompenzálni, hanem maga a VILÁG - így, csupa nagybetûvel. Az elõbb írtam, hogy a guildek, a politika, a mítológia, a családok, a vallások, a frakciók..... ha az Oblivionben tényleg full élõ NPC-k lesznek, akkor sokmindent el fogok neki nézni - még egy rövid fõsztorit is :)))
figyeljetek, én nem akarok veszekedni, unom már, de csak abból indulok ki, amit a Bethesda állít
és ha õk azt állítják, hogy a többség rövidebb történetet akar, akkor ez nyilván így van, legalábbis azokra vonatkoztatva, akik megvették a játékot (én sem adnék a warezolók véleményére)
ha KURVAJÓ a sztori, akkor legyen KURVA HOSSZÚ, ezt aláírom, de a Morrowind alapján erre nem sok esélyt látok, és nyilván õk sem, ezért döntöttek a rövidítés mellett
ne engem szidjatok, nem én döntöttem így, csak megpróbálom a problémát minden szemszögbõl megnézni
arra azért kíváncsi lennék, hogy szerinted én most mihez ragaszkodok, mert nekem nem rémlik, hogy bármelyik oldalra álltam volna
A HalfLife-ot nem tudom elképzelni, hogy valaki egy du. végignyomja cheat nélkül. Ha mégis megtette, az kb. olyan mint az idióta timedemo-k. Az égadta világon semmi értelme. A pénzéhes kiadós ideális alanya: napi két játékot fogyasztó, aki a játékba bevitt munkából, kreativitásból, ötleketbõl gyakorlatilag semmit nem lát, viszont költi a pénzét (vagy apuét) rogyásig. Mint a kövér gyerek, aki 2 tábla csokit 1 perc alatt benyom. Éljen a konzumidiotizmus!! És tetszik, vagy sem, ez utóbbira rímel a Bethesda ominózus mondata is, ami nekem nem tetszik, és ami megijesztett.
"Az elsõre vannak adatok, a másodikat te kepzeled csak"
Valóban tippelek, de ha kicsit belegondolunk, és adunk egy laza 10000 fõt a mai moddereknek, akkor ha CSAK 20000 ember próbálta ki a játékot (ami elég vicces lenne, gondolom, milliókban kell számolni), akkor is a fele maradt meg. Nyilván az aktív játékosok nem 10000-en vannak, hanem sokkal többen, de õket sem a sztori ragasztja a játék elé... A freedom meg ugyanúgy jelen lesz itt is, vagyis ilyen szempontból senki nem jár roszul.
a srác sokadszorra nyomta végig, és nagyjából reggeltõl munkaidõ végéig tartott
minden sarkon elõre tudta, hova kell lõni, ezt csak azért említettem, mert a netto játékidõ ilyen jellegû végigjátszásra vonatkozik
"nettó meg bruttó"... nohát ennek már tényleg semmi értelme :))) Nem baj, a lényeg hogy arra vigyázz, hogy ha az ellentmondás ellentmondásának mondasz ellent, akkor annak már nem mondj ellent, mert akkor ugyanazt állítod :))
DB
Bruttó, nettó... Hagyjuk már ezeket a baromságokat!
én nem vagyok a végigrohanás híve, de egyik kedvencemet a Thief-et egy nap + egy este alatt nyomtam végig megszakítás nélkül elsõre, annyira lekötött
és mégis nagyon jó élmény volt, kellemes emlék maradt, és kibérelt egy dobogós helyet a toplistámon
ezt azért írom, mert bizonyítja, hogy a rövid (12 óra volt) de profi sztori leragaszt a gép elé és nem akkor nyújt nagy élményt, ha fél évig pöcsörészel vele
A Thief egy nem volt hosszú, ez igaz - de nekem így is kb 30 óra volt, mert én olyan dolgokat is megtaláltam, felkutattam benne, amit Te nagy valószínûséggel nem. Hosszabb ideig, több mindent élvezhettem már egy ilyen, relatíve rövid játékban is, mint Te :)
Egyébként a te ízlésed a szerencsésebb, mert a piac egyre inkább tele van rövid, egy délután végignyomható játékokkal, míg a tartalmas, sok munkát igénylõ játékok kiveszõben vannak :((
DB
ez semmit nem bizonyit max azt hogy te milyen játékokat szeretsz...
csak úgy játszhatod elsõre, a netto játékidõ meg pontosan azt az idõt jelenti, ami alatt a leggyorsabban végigjátszható a játék NEW GAME-tõl GAME OVER-ig
ezt van értelme számokban kifejezni, mert a valós játékidõ már játékosfüggõ
Értem. Akkor én soha nem fogok semmit netto játszani. Te akkor a Thief-et mégis elsõre nettóban játszottad? Vagy a 12 óra az a bruttó? Akkor mennyi lett volna a nettó?
(Többiektõl elnézést, de ezt a logikai csûrcsavarást most már muszáj kibogoznom :))
DB
ha mododlható a game akkor irsz rá egy oylan scriptet ami tökéletesen 0 reakcióidõkel végignyomja neked 10ed anyi idõ alatt amit a ahverod csinált nettó idõnek és miután igy végignyomtad bármelyik gamet megveregeted a saját vállad hogy dejót jáccotál és törölheted :DDD :P
az a vicc, hogy nem állítok semmi olyat, amivel bárkinek ellentmondanék, mégis mindenki szemben áll velem
felõlem akár hülyének is nézhetjük a Bethesda-t meg az egész marketing osztályát, de talán kevésbé basszuk át magunkat, ha belátjuk, hogy valószínûleg ÕK jobban tudják, mi a valós helyzet, nem csak rosszat álmodtak, és ezt nyilatkozták a sajtónak....... a TÖBBSÉG rövidebbet akar, PONT. Aki nem, az kisebbség, mi olyan felfoghatatlan ebben?
Drága Barátom!
A #424-es hozzászólásban (mert arra reagáltam), hol van az a "DE" szócska??
drága barátom, az eredeti mondatban, amibe belekötöttél, ott van
"én nem vagyok a végigrohanás híve, de egyik kedvencemet a Thief-et egy nap + egy este alatt nyomtam végig megszakítás nélkül elsõre, annyira lekötött"
kezd nem tetszeni a hangnem, most dumálunk kulturáltan vagy hagyjuk a picsába
Egy példát tudok ez ellen: DX1- zseniális játék, hosszú játékidõ, komplex játékmenet, szuper hangulat: megasiker.
Ion Storm is legalább olyan okosnak hitte magát, mint a Bethesda most, és megcsinálta a DX: Invisible Wart, ami egy rövid, történet nélküli, lebutított, bugos lassú FOS. És mindezt a "csináljuk meg úgy, hogy minél szélesebb tömegek (értsd: max 12 éves hülyegyerekek) is szeressék.
te msot komolyan elhiszel mindent amit mondanak? lehet a többség kurvára nem akar rövidebbet csak nekik éri meg sokkal jobban ugye és ezzel az indokal amit ucse tud senki leelenõrizni tökéletesen igazolták magukat és ugy is megfogják venni akik nyomták az elõzõ részt mert a név eladja... ráadásul az iylen kijelentésekkel még igazolják is magukat hogy ha valakinek nem fog tecceni az új rövidittet verzio mert hogy a többség ezt akarta...
Ez egy baromság! Játékban nincs olyan, hogy nettó, meg brottó játékidõ! Egy játékban annyi minden dolog történik, hogy nem is lehet kétszer ugyanúgy végigvinni. Mert ahhoz, hogy a "legrövidebb" játékidõ teljesüljön, már nem is térhetek ki a lövések elöl, mert azzal meghosszabítom az útvonalamat, ergo kemény 1 másodperccel tovább fog tartani a játék. Gondolom mindenki érzi mennyire komikus ez így leírva is. Szóval itt nem is hasznáhatjuk ezeket a kifejezéseket.
a netto az, ami a JÁTÉKBAN eltelt idõ, azon a szálon, amit a sok töltögetés nélkül végigvittél (volna)
minden olyan perc, ami után visszatöltesz egy állást a brutto értéket növeli
konkrét példa: adott egy kemény tûzharc, ami a játékban 4perc, de ezt ötödik nekifutásra tudod megcsinálni, akkor a netto idõ 4 perc, a brutto meg kb. 20
remélem, érthetõ
ezek a dolgok a mezei játékosnak mellékesnek tûnhetnek, de ha cikket írsz egy játékról, nem árthat tudni, mert fontos paramétere a játéknak
Kulturált vita része a pontos idézés. Remélem nem voltam sértõ - ha igen, elnézést. Maradjunk a tényeknél - aki a Morrowindet szerette, az pont azért szerette, mert hatalmas, óriási és sok szabadságot ad. Egyetértesz? Ha ezek után a Bethesda arra jutott, hogy a játékidõ "túl hosszú", az meglehetõsen fura és logikátlan következtetés, és a Deus Ex nagyon rossz példája kezdett azonnal a szemem elõtt lebegni sajnos.
pont két jó gamet hoztál fel... seadogsban kb 0 volt a szabadság, de morrot meg se közelitette..., volt benne pár ügyes trükk amivel szabadság láccatot probáltak neki adni de nem nagyon sikerült... a gothic nekem emg oly volt mintha egy csõbe mennék egy átlagfps stilusban szabdság szintén semmi nem volt ameddig nem kapott az egész egy del..., de ugye itt megint izlések és pofonok...
Nekem nem kell magyaráznos. Pontosan tudom miröl beszélsz, de itt akkor is hülyeség a nettó/bruttó szavakat használni. Ez kb akkora baromság, mint amikr egyesek az esélyeket százalékban mérik.
Egyre gondolunk... pontosan attól félek, amit eddig nem mondtunk ki: A Morrowind túl jóra sikerült, túl sokáig játszottak vele a játékosok, ezzel sokáig nem voltak ösztönözve új játék vásárlására, ami (indirekt módon) csökkentette a Morrowind kiadójának a bevételét is. Így már két ok is marad, amiért _anyagilag_ megéri nekik (a kiadónak) lerövidíteni a játékot:
1. Azok is végig tudják játszani, akik amúgy képtelen/nem akarnak belemélyedni, vagy sok idõt tölteni vele. 2. Mindenki hamar végig tudja játszani, ergo mehet vissza a boltba megvenni a következõ játékot/részt. Gyanítom, hogy az Oblivionnak már nem 2, hanem ki tudja, hány küldetéslemeze lesz.... persze mind-mind pénzért!
Komolyan nem értem ezt az embert (most nem az összevissza érvelések miatt)... Ha valamit élvezek, szeretek csinálni, nem annak örülök, ha minél tovább tart? Legyen ez könyv, film, játék, szex :), bármi!!!
DB
és ismét visszatértünk a fogyasztói társadalom porlémájához :P de freak azért tökéletesen elmehetne pr managernek amiylen jól tudja reklámozni ezt az egészet , és megprobálja megetetni mindenkivel hogy tulképp azért lesz ekvesebb szarabb etc., mert az nekünk jó és nem a kiadónak :)
Oks ez így részemrõl remekül hangzik mert engem nem nagyon érdekel a történet(jajjaj fanok ne báncsatok). Amikor DagothUr -at elõször levertem fogalmam nem volt róla ,hogy ki is õ és csak azé vertem szét mert nem volt szimpatikus ,ettõl függetlenül a naplóm második bejegyzése az volt ,hogy én nem adtam oda a papírt Caiusnak. A lényeg az ,hogy lehetõségem volt arra ,hogy ezt megtegyem ,úgyhogy mint már írtam nekem szinte csak a szabadság kell. Tehát ha úgy lesz ,ahogy írtad nekem az is marha jó lesz ,de a rövidebb történet ne menjen a szabadság rovására. Viszont ha bármi Chapter ,állj be ide meg oda mert különben az életbe tovább nem jutsz innen típusú dolgokkal próbálnak „ösztönözni” a történetben való elõrehaladásban akkor nagyon el leszek kenõdve.
Bár nem idevaló ,de mivel 2X hoztad fel példának a POTCt így hát mégis leírom a véleményemet : Az SeaDogs után számomra ennél nagyobb csalódás még nem volt. Idióta történet ,vacak kezelõfelület ,idétlen színek mintha mûanyag lenne az egész, nevetségesen kicsi játéktér ,az 1600as évek körüli hangulat teljes hiánya. Nagy görcsöléssel végignyomtam majd úgy vágtam a sarokba ,hogy ezt az életben nem akarom még egyszer látni. Úgyhogy én részemrõl nem szeretnék egy olyan folytatást látni a Morronál mint a SDnél.
Tényleg nem akarok beleszólni, de a Morrowind kapcsán olyanról beszélni hogy végigjátszás, szerintem nem lehet. Illetve ha lehet, akkor legalább 15-20 végigjátszásról kell szólni, és nem egyrõl. Megölni Dagoth Urt ugyanolyan feladat, mint a Tolvaj Céh vezérének lenni, és így tovább. Ennek a játéknak nincs vége, aki pedig game over feliratot látott bármikor is a játékban, küldje el emialben a screenshotot róla.
Akkor pedig ezt az általános, és nem TES-rõl szóló eszmecserét talán nem itt kellene folytatni, mert vajmi kevés köze van a játékhoz. Érdekelni érdekel és végigolvastam az eszmecserét, egyetértve és legszívesebben megcáfolva egyes érveket (a saját felfogásomra és értékitéletemre alapozva) de mire megfogalmaztam volna valami, már megint volt 20 üzenet. Aztán rájöttem, hogy mégsem akarok beleszólni, mert fáradt vagyok hozzá ;] A lényeg részemrõl még midnig az, hogy tökéletes játék sosem lesz, mindig lesznek igények amelyeket nem teljesít egy-egy projekt, de bízni kell midnig abban, hogy az aktuális bejelentett játék majd az lesz. Én bízok a Bethesdaban, nem nagyon csalódtam a játékaiban, szerintem most sem fogok. (SD2-t sajnos nem ismerem, de tervben van a beszerzése ha majd baráti áron hozzá lehet majd jutni, de picit meglepett az errõl szóló negatív kritika. De nem adom fel, vagyok olyan makacs, hogy egy játékról és filmrõl írhatnak bármit, majd én a megnézés/kipróbálás után eldöntöm hogy jó e)
...és most megyek haza, mert vége a munkaidõnek! ;]
Nem is gyõzöm megköszönni, már folyamatban van a fordítás, ha esetleg az angollal valaki hadilábon állna.. ;]
Ez igencsak érdekes válasz egy olyan hozzásólásra ami nem teljesen errõl szól. Bandew azt próbálta elmagyarázni hogy nem LEHET 2* ugyanúgy végigjátszani tökéletesen minimális játékidõvel 1 játékot. Ez ugyanolyan mint Forma 1-ben végig miliméterpontosan ragyaszkodni az ideális ívhez. 1ébként meg nevetséges számolgatni a bruttó meg nettó játékidõket.
A világ legjobb RPG-i a Summoner a Fallout és az ElderScrolls sorozat, a NWN, az IWD, BaldursGate, Gothic, KOTOR és még a többi amit most lusta vagyok begépelni. Minden játékban vannak hibák és minden játékot meg lehet csinálni jobbra, ezt hívják fejlõdésnek és a játékok fejlõdnek is. 10 év múlva az ember majd bepaszírozza a koponya-interfészbe a játékchipet és egy hét múlva a kórházi ágyon ébred a kiszáradás összes tünetével miközben azt motyogja majd az orvosoknak hogy gyorsan stabilizálják mert még van egy kis "elintézni valója" odabent
:)) Summonert épp most nyomom (másodszor, elõször kb. félig sikerült végigvinni....) egy kicsit (nagyon) lineáris, illetve ha van mellékküldi akkor eszement sokat kell mászkálni miatta... konzolos is picit (chain ütések, stb), de a hangulata és a sztori elviszik az egészet. Szóval nem rossz :)
"Ha valamit élvezek, szeretek csinálni, nem annak örülök, ha minél tovább tart?"
Dehogynem. Csak a kérdés nem ez volt, mivel ez evidens, a kérdés az, hogy MIT ÉLVEZ A TÖBBSÉG? A többség pedig valószínûleg nem azt élvezi ha végtelen sok ideig csinálhatja a semmit, hanem azt, ha van egy célja, és el tudja érni, mielõtt elkezdené nem érdekelni.
Az ellentmondással kapcsolatban meg még mindig nem értem, mire célzol.
melyik a jobb egy komolyan megrendezett másfél órás mozifilm vagy a Banánok Közt jellegû soha véget nem érõ baromság? önmagában attól, hogy valami sokáig tart, nem feltétlenül nyújt folyamatos élvezetet, még a baszástól is megundorodik az ember, ha naponta csinálja (fõleg ugyanazzal a nõvel)....
várom az idõt, amikor egy játék képes lesz akármennyi ideig élvezhetõ és tartalmas kihívásokat állítani a játékos elé, de az nem most van sajnos
nem akarnék ebben a topikban flémet, úgyhogy akinek vitás kérdése van, forduljon hozzám bizalommal privátban, elérhetõségek a userinfo-ban
thx
Igen a pénzügyi részén, de játékidõben tuti nem. :-D
Beszarok, most nézem hogy elsõk vagyunk a toplistán. :-DDD
miért olyan tuti? ha nem értesz hozzá, milyen alapon veszel bármit biztosra?
fogadd el a tényt, hogy a végigjátszható játékoknál meg szokás határozni a minimális idõt, ami játékélményt biztosít, sõt, egész komoly harcok mennek a fejlesztõk között, hogy kinek hosszabb a játéka, de EZ az elõre megírt történeti szálakra vonatkozik a "free play"-t nyilván nincs értelme mérni
azért annyira nem nagy a különbség ilyen szempontból, szórakoztatóipari termék mindkettõ - és a szappanopera rajongók pontosan ugyanazt állítják, amit itt egy páran, vagyis akkor jó, ha sokáig tart, függetlenül attól, hogy hányszor oldódott már meg a konfliktus, vagy volt-e egyáltalán, csak menjen minden este....