Szakértõ szinten nem kell értenie hozzá, mondjuk programozás, digitális kapcsolás szintjén, de én amelett vagyok ,hogy azért kb tudni kell egy alapot, ez persze nagyon relativ, de legyen több annál, minthogy benyomok egy gombot, és döcög. Azért jó kicsit a müködés mögé látni, mert te magad döntheted el, mit variálsz benne, és ha csak egy kicsit értesz hozzá, kevésbé vagy kiszolgáltatva másnak. Nálam ez utóbbi számít fõleg. Talán hasonló mondjuk a politika. Napi szinten nem szükséges követni, kiállni vki mellett, de érdemes tisztába lenni, ki kivel van, mi mögött mi van, különben csak bábok vagyunk.
Sziasztok! Én nemrég érettségztem informatikából, és az egész tételsorban egyetlen olyan kérdés volt, ami nem csak a fent emlitett cég termékeivel volt kapcsolatban: Milyen operációs rendszereket ismersz? Bár ez is eléggé félreérthetõ, mert lehet úgy is értelmezni, hogy milyen fajta. Értem ez alatt a grafikus és szöveges felületû választ. A másik operációs rendszerrel kapcsolatban meg annyit, hogy abban az iskolában, ahol leérettségiztem, ott volt ilyen jellegû szakkör, fakt vagy ki hogy nevezi, de csak azért, mert az egyik lelkes fiatal pályakezdõ tanár kerõszakolta az iskola vezetõségénél. Üdv.: RoD
Hát ja.
De az iskoláknak azért tényleg nem kellene ennyire egyenesen beállni a Microsoft termékek mögé. Lehetne Linux fakt vagy ilyesmi : ) Persze nem kell tudni hogy hogy mûködik, Linuxon is van grafikus felület. Ha pedig nem tudja hogy hogy müxik akkor gondolom (következtetem) nem õ állítgatja be, hanem szakember (szervizes) végzi. Akkor meg tök mindegy hogy mit használ, csak az egyik ingyen van. Persze attól még szeretem a Windowst : )
" A legtobb mai fiatal ugyanis nem lat az ablakok moge. Nem tudja, hogy mitol megy a gep. Nem tudja, hogy letezik mas is. Meg nem mellekesen nem is veszi a faradtsagot, hogy korulnezzen"
Ennek nagyon egyszerû okai vannak. Tudod a számítástechnika beköltözött az egyszerû emberek életébe is. Miért kellene egy átlagos mai fiatalnak értenie ahhoz, hogy mi hány bit odabent? A legtöbb ember nem tudja, hogy a videómagnó hogyan mûködik, de ha megnyomja a REC gombot, akkor felveszi neki, amit kell, majd a PLAY meg lejátsza, ennyi. Nem is kell többet tudnia. A legtöbb ember nincs tisztában a felhajtóerõvel, mégis tud repülni. Miért kellene érteni a gépekhez mindenkinek? Milyen alapon várod el egy biológustól vagy egy irodalmártól, hogy próbálgassa a Linuxot vagy bármi mást? Neki csak az kell, hogy megírhassa a kis esszéit Wordben és boldogan mosolyog.
"Meg mindig tartom azt, hogy a baj az, hogy csak az MS oldalarol/nezopontjabol szoltak az eloadasok. "
Miért kellene egy MS által finanszírozott elõadássorozatnak a konkurencia termékeirõl szólnia? Tartson elõadást a konkurencia is. Tart? Nem eleget...
"Merthogy miert is kell a gyereknek MS cuccbol erettsegiznije (mert kell, lattam informatika erettsegi tetelsort!)?"
Én anno érettségiztem infóból, de nem láttam ilyesmit. Amire leginkább asszociálni tudok, az a "mutasd be egy általad választott grafikus operációs rendszer felépítését". Hogy ez pont a Windows lett, az azt hiszem nem meglepõ, de ettõl még lehetett volna AmigaOS is...
Ja, es elolvastam a cikket. A legjobban ez remitett meg benne: "az informatikai érettségivel kapcsolatos tervekrõl hallhattak elõadásokat" Merthogy miert is kell a gyereknek MS cuccbol erettsegiznije (mert kell, lattam informatika erettsegi tetelsort!)? Ez kb olyan, mintha egy elektronikai muszeresznek csak a Siemens eszkozok hasznalatat/szervizeleset tanitanak meg, azutan erettsegin csak ezt kernek szamon, kozben meg fogalma sincs arrol, hogy letezik a Philips, a Sony, meg mondjuk a Bosch.
Meg mindig tartom azt, hogy a baj az, hogy csak az MS oldalarol/nezopontjabol szoltak az eloadasok. Ha nem latnad a lenyeget: az egesz arrol szolt, hogy az MS a legjobb megoldas mindenre, megmutatjuk, hogy hogy kell hasznalni, te csak vedd/vetesd meg a cegeddel (itt inkabb az iskolaval) es mindenkit csak erre tanits meg, mert ha mast is tud, az akadalyoz minket a monopolium fenntartasaban. Az itt resz vett tanarokat kellene ezutan bedobni meg ket-harom hasonlo mas ceg altal rendezett "tovabbkepzesre", azutan talan el tudnak donteni, hogy mit, mennyit es hogyan kellene tanitani ezutan. De legalabbis lenne valami vilagkepuk az egeszrol. Mar megbocsass, de a legnagyobb bajom az atlag egysegsugaru informatikatanarral van. Sokuk egyszeruen nem eleg kepzett/nem veszi a faradsagot ahhoz, hogy mast is mutasson/tanitson a gyereknek MS termekeken kivul. Valamelyest mellettuk all az is, hogy nem a legfiatalabb korosztalyt kepviselik, nincsenek megfizetve, stb... De ez attol meg igy nem jo. Ennek hosszutavon te/en/mi es a gyerekek (tied/enyem/mindenkie) isszak meg a levet. A legtobb mai fiatal ugyanis nem lat az ablakok moge. Nem tudja, hogy mitol megy a gep. Nem tudja, hogy letezik mas is. Meg nem mellekesen nem is veszi a faradtsagot, hogy korulnezzen (nem csak oprendszer szinten, sot foleg nem azon a szinten) alternativak utan es esetleg kiprobalja/lecserelje az MS altal "gyartott" sok esetben (de nem mindig!) f*s szoftvert (akar ingyenes akar fizetos alternativara).
"A közönség összesen 47 elõadáson vehetett részt, melynek során áttekintették a szervertermékek telepítésének és beállításának módját, testközelben ismerkedtek a Tablet PC-vel, és prezentációkat hallhattak a cég termékeinek sikeres oktatási célú használatáról, a már megvalósult innovációs projektekben. A résztvevõk két szekció programjai közül választhattak: a rendszergazda szekción a tisztaszoftver programok telepítését és beállítását mutatták be, a tanári szekción pedig az informatika oktatásban betöltött szerepérõl, a .NET fejlesztõi környezetrõl és az informatikai érettségivel kapcsolatos tervekrõl hallhattak elõadásokat az érdeklõdõk a referencia-iskola oktatóitól, és diákjaitól, a vállalat szakembereitõl, valamint más független szakértõktõl. "