Hááát, az AE már csak ilyen. Lefoglalja az embert. A kérdésedre válaszolva: meg lehet csinálni. Az "átláthatóság" (transparency) információját az ún. alfa csatorna (alpha channel) hordozza, pont mint a Photoshopban. Ha tehát megcsinálsz egy animációt egyszerû fekete háttér elõtt, akkor a renderelésnél az opciók között az "RGB+Alpha" menüpontot kell választani. Akkor a renderelt animáció bármilyen háttér elé berakható tökéletesen.
volt egy format a gépemen és eltûnt már megint a trapcodenak a keygene. esetleg, ha megdobnál ismét egy maillel, vagy csak ide beírbád az accountot, meg a passt, az csudás lenne... htx
Még szép hogy segítek: shine: bela ZPWNXFXKTK43
3d stroke: bela T4QATUQXZZZZ
sound keys: bela WZX3XZWXCKNN
starglow: bela YNQAPYPY4N4
particular: bela TXPYUUT8Z8AK
lux: bela NQUQ48Q4PY4Y
Ez az összes. Amúgy neked melyik after van meg és honnan töltötted le,onnan ahonnan mondtam,mert nekem valamiért lejárt de szerintem egy ujjab crack és kész megint jó.
htxvm
nemtom, mondom format volt az after s eltûnt, tölthetem le megint. nem mintha sokat használtam volna...
Az látható, hogy ennek a villanásnak nem nagyon vannak mellkéhajtásai, amelyek az eredetiben megvannak. Adhatsz hozzá, ha akarsz de ne vidd túlzásba!
A fény kezdõpontját illeszd a színész kezéhez, a végpontját pedig oda, ahová szeretnéd. Ekkor már érezheted úgy, hogy ideje lenne megfûszerezni az egészet egy kis glow-val, de még ne tedd, mert van itt egy és más, ami a természetes fényt megkülönbözteti az Erõ Fénytõl. S hogy mit teszünk? Létrehozunk egy másik comp-ot, és az imént elkészült elsõt beletesszük (ezt hívják nesting-nek). Hogy a fény még ütõsebb legyen adjuk hozzá a következõt: Effect>Distort>PS+Ripple A Ps+Ripple NEM keverendõ össze a "mezei" Ripple-lel!
Ha ez kész itt az ideje renderelni. A renderelésnél célszerû ügyelni, hogy az Output Settings ablakban RBG+Alpha legyen beállítva, mert különben az animáció nem lesz "átlátszó".
Kezdjünk új projektet, importáljuk be az imént renderelt filmet. A kézbõl induló fény elejénél más színt kell alkalmazni, mint a nyalábban egyéb helyen (lásd a képet az oldal tetején), mert az eleje kékes kell legyen, míg a folytatás vakítóna fehér.
Tedd az importált filmet egy comp-ba, majd duplikáld (Ctrl+D). Rajzolj egy maszkot a kéz köré (ábra a honlpon). A timeline-on állítsd be a Mask Feather értékét kábé 50 pixel-re. kopírozd át ezt a maszkot a másik (az eredeti) layer-re Ctrl+C Ctrl+V-vel. A bekopírozott mask blending mode-ját állítsd "add"-ról "substract"-ra. A MASK FEATHER ITT IS LEGYEN 50 PIXEL!!!!
Sziasztok! Már régóta olvasom ezt a topicot és az indulásával egyidõben kezdtem el foglalkozni az After Effects-el. Én tutorialok végigcsinálgatásával tanultam meg valamilyen szinten használni a programot. Egész jó kis videókat tudtam vele csinálni, de amivel már régóta probálkozok az az hogy hogyan lehtne bullet time effectet csinálni. Mellesleg a AE-t kiknek csinálták vagy milyen szakmában alkallmazzák?
bullet timehoz kellene neked olyan 60-100 fényképezõgép összekötve. mármint az rendes bullettimehoz. de van ennek vmi lebutított változata is, szentem albundy tudja. amúgy utómunkások szokták használni.
Albundy amugy te ilyen dolgokkal foglalkozol vagy csak szabadidõdbe csinálod?
Ja bocs,csak nem tudtam hogy mit jelent ez a thx micsoda(pedig máshol is szokták mondani de mindegy)
Albundy neked köszönöm a segítséget
majd szólok ha tovább jutottam
tovább jutottam
Lám, van amit én sem tudok. Mi az a bullett time effect? Lehet, hogy ismerem, csak más néven?
Én az AE-t szabadidõmben és munkának is használom. S hogy mire jó? Bármire, ami animáció. Tévés szignálok (pl.CNN, MTV, VH1, de Friderikusz is), DVD menük, videóklipek, tévéreklámok, nyugaton komolyabb céges bemutakozó anyagok stb. Itthon is tanítják, igaz elég borsos az ára, asszem 300 ezer körül volt a teljes tanfolyam. Ennyiért pedig már majdnem a szoftvert is meg lehet venni.
Aha! Sejtem már mi lehet az a bullett time effect. Csak nem a Mátrixos körbefényképezõs dologról beszéltek? Ilyet nem lehet AE-vel megcsinálni. Az AE utómunka program, abból lehet gazdálkodni, amit már egyszer felvettek. Az pedig más kérdés, hogy hogyan veszik fel.
Aham azért köszi. ja és ha egy maya-ban készült objektumot importálok akkor azt mért nem látom?
Az AE-be nem importálhatsz 3D objektumokat, csak bizonyos típusokat és azokat is csak az Invigorator-ba. A Maya-s elemeket - sõt, animációt - renderelni kell mondjuk .mov file-nak, és akkor már lehet importálni. Az AE-vel legjobban együttmûködõ 3D-s program a Cinema4D. Ott például lehet .aep file-ként exportálni.
Adobe After Effects oktatás 130 ezer körül lenne,de most nem tartanak, mert nincs rá igény mivel a Discreet Combustion sokkal jobb.Ugyanaz mint az AE csak ez nem Adobe hanem Discreet termék.Na ennek az oktatása is 130 ezer körül van azon a helyen amit én ismerek.
Egyébként nyáron fog hozzá megjeleni magyar oktató könyv. Jó mondjuk bizti nem lesz mindenre kiterjedõ, de az alapokhoz tuti jó lesz.
Akkor tévedtem az árat illetõen. Egyébként meglepõ, hogy nem csak itthon, de Európában is milyen kevés fóruma van az After Effects-nek annak ellenére, hogy nagyon sok komoly produkcióban is használják. A Combustionról már hallottam, de nem ismerem. Szerintem egyébként az AE egyik legnagyobb elõnye, hogy tökéletesen integrálták a többi Adobe alkalmazáshoz (Photoshop, Illustrator, Premiere). Ebben van az ereje. No meg önmagában, én naponta meglepõdöm a flexibilitásán...
A könyvrõl én is hallottam, de a Meyer házaspár három könyve az igazi AE Biblia. És tényleg. Igaz, csak angolul léteznek.
Hogy lehet a Cinema 4d - ben elkészített 3ds tárgyat after effectsbe be importálni mert amikor a fájlt importálnám kiírja hogy valami hiba történt.
Ezt írják a honlapjukon: "final renders can be exported directly to Adobe After Effects". Szóval csak a renderelések. Valahol pedig azt olvastam, hogy például camera data is exportálható, így az AE-ben utólag könnyebb beilleszteni a 3D-t a comp-ba.
Na sikerült beraknom a fájlt csak egy plugin kellet hozzá.
tud valaki nekem egy cracket mondani mert lejárt a 30-napm,nem tudom hogy miért pedig be crackeltem
Nekem ugyan eredeti példányom van, de láttam tryout crack-et ezen a honlapon. Csak keress rá az After Effects tryout-ra...
Én spec olyanra gondoltamvan egy videóm mondjuk egy mezõn és arra szerretnék egy mayában elkészített házattrátenni. De az eredeti videó mozog jobbra balra. Vagy hasonló dolgot csinálni mint ittitt
Arra gondolsz, amikor az ûrhajó landol a mezõn? Nos, ez nagyon komplex animáció, komoly tervezést igényel. Elõször elkészítik az ûrhajót egy 3D-s programban, majd animálják, ügyelve minden apró részletre (lábak rugózása landoláskor, stb.). Az apha csatornával renderelt mov fájlt importálják AE-be, majd a külön felvett háttérrel összedolgozzák. Az árnyék hozzáadására is itt kerül sor, no és persze a komponálásra.
Megjegyzendõ: az AE NEM 3D-s program, hanem egy komputeranimációs szoftver. Alapszíntû 3D-s funkciói ugyan vannak, de ha valaki komolyan akar 3D-ben dolgozni, annak célszoftverre van szüksége. Itt kész anyagokat lehet összedolgozni - ha nagyon leegyszerûsítem a dolgokat.
A mozgó háttérre ráhelyezett állókép szinkronizálására egyébként van egy módszer, a motion tracking.
albundy segítesz nekem tovább a villámban?
name:five serial:NXQPPAX4PNPC
itt van a starglownak a serialja
htx, de már nem téna
albundy az hogy lehet hogy nekem a distortba nincsen ps-ripple?,csak ripple? Ja,és hogy lehet renderelni?,és hol van az output settings ahol meglehet nézni hogy be van e álítva az rgb+alpha
Tedd az importált filmet egy comp-ba, majd duplikáld (Ctrl+D). Rajzolj egy maszkot a kéz köré (ábra a honlpon). A timeline-on állítsd be a Mask Feather értékét kábé 50 pixel-re. kopírozd át ezt a maszkot a másik (az eredeti) layer-re Ctrl+C Ctrl+V-vel. A bekopírozott mask blending mode-ját állítsd "add"-ról "substract"-ra. A MASK FEATHER ITT IS LEGYEN 50 PIXEL!!!!
Ezt nem nagyon értem hogy rajzolj a kéz köré egy maszkot,mert bármit is rajzolok köré,akkor nem látszódik.Elõtte kell egy fehér layer? Mit kopírozzak át hova? Úgy kellett renderelni hogy csak a villámot,vagy úgy hogy a film is rajta legyen.(Úgy hogy a filmen már a villám rajta van?)
Legyél szives nekem tovább segíteni ebbe please mert meg szeretném ezt tanulni.
Sziasztok! én kipróbáltam az alábbi progikat : AE,Combustion,Shake,Digital Fusion... És bár különböznek ,de szerintem közülük mégis a DFusion a legjobb...Legalábbis kompozitálásra... van benne egy nagyon jól használható motion tracker is. ÉS egy másik hatalmas elõnye ,hogy eszméletlenül gyors és még ehhez jön ráadásul a netrender funkció is...Ja és persze node alapú az egész...azoknak akik 3d-s szoftverekkel dolgoznak ez szintén elõny..asszem nem kell részleteznem ,h miért is.
Bocs de ez after effects (kizárólag)topic.
jaj bocs mégse mert arról is van szó,bocs:)
Albundy és még hogy lehet hogy nekem nincs a blending mode-ba subtract
Kössz az infót albundy. Megkérhetnélek arra hogy magyarázd el hogyan tudok berakni egy 3d-s objektumot a filmbe.Mert van egy videóm amiben egy ember lassítva ugrik hátrafele és azt szeretném hogy amit a maya-ban csináltam 9mm töltények száljanak el mellette.
albundy hogy lehet starwars elején lévõ szöveget csinálni,hogy lentrõl fölfelé megy a szöveg(tudod melyik?)
Válaszok. WPMAster: A pisztolygolyókat renderelni kell mondjuk .mov file-nak alpha csatornával, majd utána AE-ben az eredetihez komponálni.
xelag: A kérdésedre például ezen a honlapon kaphatsz választ!
Sziasztok, kezdõ fórumozó vagyok, és elég kezdõ az after effectsben is (premiere-t valamennyire már ismerem...).
Az lenne a kérdésem, hogy ti hogyan használjátok együtt a két programot?
Premiere Pro 1.5 és After Effects 6.5 Pro
Elvileg tudnom kellene importálni premiere projectet az after effectsbe, de mindig leáll hibaüzenettel. A copy-paste megoldás mûködik, de csak premiere > ae irányban, vissza nem. Márpedig effektelés után jó lenne visszarakni premierbe, mert a végleges hangot ott keverném rá, plusz ott könnyebben szerkeszthetõ.
Amit most csináltam, az kicsit durva: 1. capture premiereben, 2. kezdetleges edit premierben 3. render premierben mpeg-nek (bár ezt kihagyhattam volna) 4. after effects - egy/két trükk 5. render mpeg-be
És majdnem sikerült, mert a hang néhány ponton eltört...
Amúgy az ae-ben csak RAM preview-ban van hang, sima lejátszásban nincs? És miért csak 10 fps-sel játsza le elsõre azt a klipet, amin semmit sem módosítottam, és a premiere gond nélkül (és renderelés nélkül) folyamatosan nyomja?
Nem tudom mi lehetne a megoldás... Megvághatnám a teljes anyagot majdnem készre premiereben, és csak azokat a pici szakaszokat kellene kiemelnem és copy-znom (hang nélkül) amiket effektelni akarok, de akkor is utána az AE-ben készítenem kellene belõle egy mpeg-et pl., és azt visszarakni premiereben az eredeti clip részlet helyébe.. Van vmi ötletetek?
Köszi és bocs a hosszú szövegért...
fpm
Sajnos még nincs meg a pénzem az upgrade-re, ezért csak a 6.5-ös Premiere-t használom, de nagyjából úgy, ahogy alant leírtad. Mivel AE-ben csak igen rövid, néhány másodperces anyagokkal dolgozm, ezért a render mûködik, de NEM mpg-be, hanem tömörítésmentes avi-ba. Így minden egyben van, csak importálom, és kész. Egyébként milyen hibaüzenetet kapsz?
AE-ben a RAM preview a numerikus billentyûzet 0-ás (nullás) bilentyûjére mûködik, ha lassú, akkor nincs elég memóriád. Minimum 1 giga ajánlott, de kettõnél nem lát többet az AE.
Tedd az importált filmet egy comp-ba, majd duplikáld (Ctrl+D). Rajzolj egy maszkot a kéz köré (ábra a honlpon). A timeline-on állítsd be a Mask Feather értékét kábé 50 pixel-re. kopírozd át ezt a maszkot a másik (az eredeti) layer-re Ctrl+C Ctrl+V-vel. A bekopírozott mask blending mode-ját állítsd "add"-ról "substract"-ra. A MASK FEATHER ITT IS LEGYEN 50 PIXEL!!!!
Ezt nem nagyon értem hogy rajzolj a kéz köré egy maszkot,mert bármit is rajzolok köré,akkor nem látszódik.Elõtte kell egy fehér layer? Mit kopírozzak át hova? Úgy kellett renderelni hogy csak a villámot,vagy úgy hogy a film is rajta legyen.(Úgy hogy a filmen már a villám rajta van?) Hogy hogy nekem nincs ps+ripple? pedig 6.5 pro van meg
pontosan hol van ez a tutorial,a starwars text tudod amelyik felfelé megy
Na nézzük. Maszkot a töltõtoll alakú ikonnal tudsz rajzolni, normális esetben egy sárga vonal jelzi azt a comp ablakban. A maszknak nem feltétlenül kell önálló layer, rajzolhatod arra amelyikre akarod. Na most, ha sikerült maszkot rajzolnod, akkor azt ki is tudod jelölni. Egyébként a maszk csak akkor látható, ha a comp ablak bal alsó részében (a title safe/action safe gombe mellett) a torzított trapézra emlékeztetõ gomb be van nyomva. A villámot külön kell renderelni, mert utólag teszed rá a színészt ábrázoló filmre.
A Star Wars szöveget a lap alján találod, keresd az 'Opening Crawl Sequences' részt, ott több tutor is van.
Valami ilyesmi hibaüzenetet kapok (de majd éjjel megnézem újra):
AEGP Plugin Premiere Import
2 helyen találtam errõl vmit a világhálón, mindkét helyen azt mondták, hogy tegyem újra a premieret, azután, ha az AE már fennt van. Na én újrainstalláltam, de semmi, hiba maradt.
Te ezek szerint simán importálsz premiere 6.5 projectet After Effects 6.5 Pro-ba?
óh albundy lenne egy mindennél fontosabb kérdésem,az hogy hogyan lehet azt beállítani hogy legyen hangja a filmnek vagy a zenének?mert így hang nélkül nem tudok mondjuk lézerkardhangot adni hozzá mert nem hallom.
Akkor nincs hangja amikor be van importálva az after effects-be és berakom a timeline-ba,és azt hogy lehet hogyha van egy film pl aminek nincs hangja és rárakok egy mp3-at és hogy csak néha szólaljon meg,mondjuk a közepétõl de nem a szám eleje hanem amit én akarok
egyszer lehalkul a szám máskor fölhangosodik.
Nem pontosan értem a problémát. Amikor én egy hangsávval rendelkezõ filmet importálok be, semmi gond nem szokott lenni. Az viszont biztos, hogy az AE nem nagyon szereti az mp3-at, célszerû tehát ezt az importálás elõtt wav-vá kovertálni.
A maszkolásról pedig: A Help-ben keress rá a "comp view" kulcsszóra, és a találatok közül kattints a 'Using the composition window'-ra, ott megtalálod az ablak leírását.
na nem az mp3 -al van a baj hanem ha elindítom a timelineba egy filmet vagy egy zenét akkor elindul a video csak nincs hangja
valamit át kell álítani? hogy hogy nekem nincs ps ripple?pedig 6.5pro
köszönöm most már nem kell mert megtaláltam hogy hogyan lehet hangot csinálni,nem is tudtam hogy jobb oldalt ,tudod ahol a time controls van benne van a ram preview és ha azt megnyomom akkor beolvassa a memoríába a hangot. De ps-ripple-t azt nem találom. most már nem kell semmit segítened mert nagyon sokat segítettél,csak még a villámot leírnád még nekem.
bocs elb....am a helyesírást nagyon
még annyi hogy mi a külömbség a renderelésnél és az exportálásnál? renderelni úgy kell hogy compostion és pre-render?